Oho. Mitä leikattiin ja minkä takia omakustanteisesti..?
https://ilkkapohjalainen.fi/urheilu/vpsn-viime-kauden-maalihai-kalle-multanen-pelasi-kev%C3%A4%C3%A4n-kengill%C3%A4-joista-oli-kantap%C3%A4%C3%A4t-leikelty-auki-kivulias-vaiva-uhkasi-jopa-koko-uraaHaglundin kantapää
Haglundin kantapää on akillesjänteen kiinnityskohdassa tai hiukan siitä ulospäin oleva luukasvama.
"Vammani operoitiin yksityisellä sektorilla, ja maksoin kustannukset itse. Kyseessä on rasitusvamma, jonka hoitoa pelaajasopimuksen vaatima ja sisältämä tapaturmaturva ei korvaa.
Se oli iso taloudellinen ratkaisu koko perheelle, ja keskustelimme siitä puolisoni kanssa. Päätös oli kuitenkin lopulta helppo, kun päällimmäinen ajatus oli, että haluan vielä pelata. Jalkapallo on minun ammattini.
Puoliso kannusti etsimään parhaan mahdollisen spesialistin. Se olikin oikea ratkaisu, kun jalat operoitiin sitten kerralla. Alun perin oli tarkoitus, että ensin toinen ja sitten toinen jalka, jolloin kuntoutuminen olisi venynyt talveen asti."
"Sopimukseni VPS:n kanssa jatkuu kauden 2024 loppuun, ja sairausloman ajalta olen työsopimuksen mukaisesti saanut normaalisti palkkaa. Se on iso asia ja Suomessa jalkapalloilussa hyvin. Joissakin maissa palkkaa leikataan poissaolon keston mukaan.
Olisin voinut mennä hoitojonoon julkiselle puolelle, mutta silloin ei olisi ollut varmuutta hoidon aloittamisen ajankohdasta. Olen 34-vuotias futari ja olin arjessa toimintakykyinen enkä varmastikaan olisi ollut hoitojonon kärjessä."
Yleensä hyvin paskamaisia nämä vammat jotka tulevat pitkällä aikavälillä kun vakuutuslääkärit vetoavat siihen että kyseessä on rasitusvamma ja urheiluvakuutukset eivät niitä aikalailla koskaan korvaa.