FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.04.2024 klo 02:28:59 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Arkipäivänä paras alkamisaika?  (Äänestys päättynyt: 18.09.2022 klo 10:51:19)
18.00 - 125 (24.1%)
18.30 - 242 (46.6%)
19.00 - 144 (27.7%)
Ei mikään näistä - 8 (1.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 519

Sivuja: 1 ... 79 [80] 81 ... 96
 
Kirjoittaja Aihe: Yleisömäärät 2022  (Luettu 271408 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hurten

Poissa Poissa


Vastaus #1975 : 20.09.2022 klo 12:20:46

Panostaako yksikään Veikkausliiga seura markkinointiin kuten Pesäkarhut?
Jojeli

Poissa Poissa


Vastaus #1976 : 20.09.2022 klo 12:49:11

Panostaako yksikään Veikkausliiga seura markkinointiin?
Korjasin
Qwertyn Näppis

Poissa Poissa


Vastaus #1977 : 20.09.2022 klo 13:12:44

Pesäkarhujutusta poimittua:

"Pesäkarhut ei ole tyytynyt ilmoittelemaan urheilusivulla tulevista peleistään, vaan on sijoittanut mieluummin lehden etusivun mainokseen tai kokonaiseen pesisliitteeseen. Nykyään markkinointi on monikanavaista."

HJK:n Riihilahti saa tästä räkäiset merimiesnaurut, jos sattuu jutun lukemaan. Mitä rahanhukkaa? Markkinointia?, kun samalla rahalla saa junnuvalkun pariksi viikoksi!!!11!

Tarjoiluiden osalta varmaan samat reaktiot:
"Kun otimme valikoimaan kuohuviiniä, ostajia alkoi löytyä kunnolla parin vuoden kohdalla. Yhteistyökumppaniemme kautta olemme tuoneet täytettyjä patonkeja, salaatteja ja hodareita. Lisäksi olemme satsanneet esim. isoihin kahvinkeittimiin, kahdella Moccamasterilla kun jää myymättä aika paljon. Popcorn-kone maksaa 500–600 euroa, eikä sisällön tuottaminenkaan ole kamalan kallista. Aika harvalla niitä silti on”, Saine ihmettelee."

Pakko sanoa, että tuollaiseen tapahtumaan voisin itsekin mennä, vaikka sopipallo ei muuten nappaa.

Nyt voisi joku VL jengeistä napata tuon Saineen äkkiä palkkalistoilleen.
Jänkhäkoira

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #1978 : 20.09.2022 klo 13:35:25

"Kun otimme valikoimaan kuohuviiniä, ostajia alkoi löytyä kunnolla parin vuoden kohdalla.

Aika hyvä ohjeennuora monenlaiseen tekemiseen urheilun yhteydessä. Kaikki investoinnit ei välttämättä tuo heti tuloksia.
kylmäkärkkäri

Poissa Poissa


Vastaus #1979 : 20.09.2022 klo 13:39:40

Pesäkarhujutusta poimittua:

"Pesäkarhut ei ole tyytynyt ilmoittelemaan urheilusivulla tulevista peleistään, vaan on sijoittanut mieluummin lehden etusivun mainokseen tai kokonaiseen pesisliitteeseen. Nykyään markkinointi on monikanavaista."

HJK:n Riihilahti saa tästä räkäiset merimiesnaurut, jos sattuu jutun lukemaan. Mitä rahanhukkaa? Markkinointia?, kun samalla rahalla saa junnuvalkun pariksi viikoksi!!!11!

Tarjoiluiden osalta varmaan samat reaktiot:
"Kun otimme valikoimaan kuohuviiniä, ostajia alkoi löytyä kunnolla parin vuoden kohdalla. Yhteistyökumppaniemme kautta olemme tuoneet täytettyjä patonkeja, salaatteja ja hodareita. Lisäksi olemme satsanneet esim. isoihin kahvinkeittimiin, kahdella Moccamasterilla kun jää myymättä aika paljon. Popcorn-kone maksaa 500–600 euroa, eikä sisällön tuottaminenkaan ole kamalan kallista. Aika harvalla niitä silti on”, Saine ihmettelee."

Pakko sanoa, että tuollaiseen tapahtumaan voisin itsekin mennä, vaikka sopipallo ei muuten nappaa.

Nyt voisi joku VL jengeistä napata tuon Saineen äkkiä vapaaehtoiseksi tai provisiopalkalla.

Korjasin. Ei kai seuroissa nyt ruveta turhasta työstä palkkaa maksamaan.
Floppi

Poissa Poissa


Vastaus #1980 : 20.09.2022 klo 14:25:30

Popcorn-kone maksaa 500–600 euroa, eikä sisällön tuottaminenkaan ole kamalan kallista. Aika harvalla niitä silti on”, Saine ihmettelee."

Pesäkarhuilla taitaa muuten olla töissä Sisällöntuottaja. Tästäkö oli kyse? ;)
erinomainen kirjoittaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: lohkovaiheen suomalaisjoukkueet


Vastaus #1981 : 20.09.2022 klo 21:37:10

Yleisömäärien kasvattamisessa paras keino on täydet katsomot. Eli kun näkyy esimerkiksi iltapäivälehdissä ja urheiluruudussa täysiä katsomoita, näyttää tuote houkuttelevammalta. Median ja muun markkinoinnin kautta esitetyt täydet katsomot houkuttelevat ihmisiä paikalle seuraaviin otteluihin. Tässä on case-esimerkkinä Veikkausliigan derbyottelut (Helsingin ja Turun), joissa pelkästään kuvat täysistä katsomoista varmasti sai ihmisiä tulemaan paikanpäälle seuraaviin derbyotteluihin.

Sama toimii myös toisinpäin, eli tyhjät ja jopa autiot katsomot tekevät tuotteesta vastaavasti epämiellyttävän ja karkottavat ihmiset katsomoista. Tässä on esimerkkinä Ilveksen muutto Tammelasta Ratinaan. Tammelassa varsin pienelläkään yleisömäärällä ei näkynyt tyhjiä penkkejä, koska Tammelassa ei ollut kuppipenkkejä kuin pienessä pääkatsomossa. Vastaavasti Ratinassa sellaisella täyden Tammelan yleisömääräkin (~5 000) yli puolet penkeistä ovat silti tyhjiä.


Kuva: Veikkausliiga & tyhjät penkit ovat suomalaisten mielikuviin vakiintunut yhdistelmä. Tätä huonoa mainosta liigaseurat  välittävät jatkuvasti suurelle yleisölle.

Tämä tyhjien penkkien ilmiö esiintyi ympäri maailmaa korona-aikana, kun Euroopan suursarjoissakin oli tyhjiä katsomoita. Miten suurseurat reagoivat tähän Euroopassa? Ne peittivät tyhjät katsomot lakanoilla, jotta tv-kuvaan ja valokuviin ei näy yhtäkään tyhjää penkkiä katsomoissa. Stadioneille peitettiin pelkästään alakatsomot, koska ne näkyvät tv-kuvaan ja ottelun valokuvissa näkyvät nämä tyhjät penkit pelaajien takana.


Kuva: Korona-ajan tyypillinen uutiskuva Euroopan huippufutiksesta. Katsomon penkit on peitetty mainoslakanoilla, jotta ei näy tyhjiä penkkejä.

Paras ratkaisu tyhjien penkkien ongelmaan olisi tietysti sopivan kokoinen stadion. Stadionien katsojakapasiteettiä ei voida kuitenkaan muuttaa lennosta myytyjen lippujen mukaan. Ainoa mitä Veikkausliigaseurat voisivat tehdä on katsomoiden avaaminen porrastetusti myytyjen pääsylippujen mukaisesti. Eli systemaattisesti pitäisi peittää ne katsomolohkot, jotka jäävät todennäköisesti tyhjiksi. Esimerkiksi noin 1000 yleisömäärällä koko stadionilla olisi pelkästää 1000 penkkiä näkyvillä. Loput olisi peitetty tiukasti ja siististi joko mittatilaustyönä tehdyillä mainoslakanoilla tai yksivärisillä mustilla peitteillä.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2022 klo 21:56:46 kirjoittanut erinomainen kirjoittaja »
Kratos

Poissa Poissa


Vastaus #1982 : 21.09.2022 klo 09:43:00

Varmaankin tuo noin menee, mutta itse koen kyllä tajuavani, ettei mainoslakana ole yleisöä ja sen hämäävyysvaikutus on mielestäni hyvin pieni.
Qwertyn Näppis

Poissa Poissa


Vastaus #1983 : 21.09.2022 klo 10:59:07

Varmaankin tuo noin menee, mutta itse koen kyllä tajuavani, ettei mainoslakana ole yleisöä ja sen hämäävyysvaikutus on mielestäni hyvin pieni.

Minäkin olen samaa mieltä tyhjien katsomoiden merkityksestä. Samaa mieltä kuitenkin myös Kratoksen kanssa, että nuo lakanat ovat yhtä tyhjän kanssa. Toki jos kustannukset ovat minimaaliset, niin miksikäs ei. Sen sijaan kameran sijoittelua pitäisi miettiä paremmin. Parhaana esimerkkinä Turun Veritas, missä kuvataan aina typötyhjää katsomoa tv ruutuihin. Toinen asia on katsojien sijoittelu eli jos kamera päätetään sijoittaa kuten Veritaksella, niin sitten katsojat sinne toiselle puolelle. Peruskauraa muualla, mutta Suomessa ei näihinkään viitsitä panostaa. Olikos se Espanjassa, jossa seura sai sakkoja, jos tv-kuvissa näkyi liikaa tyhjiä penkkejä?
maakato

Poissa Poissa


Vastaus #1984 : 21.09.2022 klo 11:15:01

Minäkin olen samaa mieltä tyhjien katsomoiden merkityksestä. Samaa mieltä kuitenkin myös Kratoksen kanssa, että nuo lakanat ovat yhtä tyhjän kanssa. Toki jos kustannukset ovat minimaaliset, niin miksikäs ei. Sen sijaan kameran sijoittelua pitäisi miettiä paremmin. Parhaana esimerkkinä Turun Veritas, missä kuvataan aina typötyhjää katsomoa tv ruutuihin. Toinen asia on katsojien sijoittelu eli jos kamera päätetään sijoittaa kuten Veritaksella, niin sitten katsojat sinne toiselle puolelle. Peruskauraa muualla, mutta Suomessa ei näihinkään viitsitä panostaa. Olikos se Espanjassa, jossa seura sai sakkoja, jos tv-kuvissa näkyi liikaa tyhjiä penkkejä?

Tämähän nyt on ikuinen keskustelun aihe. Kun Veritaksella kuvataan pääkatsomosta, niin valitetaan, että katsojat eivät näy kuvissa. Kun kamera tuodaan Olympiakatsomon puolelle, niin valitetaan, kun aurinko paistaa kameraan ja muutenkin kuva on paskaa. Itse olen vahvasti Veritaksen puolelta kuvaamisen puolella, sen pelin hyvin näkeminen on kuitenkin tärkeintä. Kaipa niitä katsojia voisi sitten siirtää sinne Olympiakatsomon puolelle, mutta onhan tuo Veritaksen katsomo niin paljon parempi, joten tyhmältä tuntuisi sen katsomon kiinni laittaminen. Hankala tilanne, jota auttaisi kaikkein helpoiten se, että matseissa kävisi enemmän porukkaa, että myös olympiakatsomo pitäisi avata jokaiseen otteluun. Toki voisi näilläkin katsojamäärillä se olympiakatsomo auki aina olla, ja sinne vain menisi ne ihmiset, jotka haluaa, mutta tämä ei ilmeisesti Interille kannattavaa ole.

Minun mielestä kamera pitäisi olla aina siellä, mistä pelin näkee parhaiten. Ymmärrän esim. Kotkassa ja Ahvenanmaalla kameran sijoittamisen siten, että pääkatsomo näkyy, mutta onhan nuo lähetykset välillä aika hankalasti katsottavia, kun aurinko paistaa suoraan linssiin matalalta. Silti, kyllä tv-katsojana ennemmin haluan nähdä ottelun hyvin, kun enemmän katsojia.
Qwertyn Näppis

Poissa Poissa


Vastaus #1985 : 21.09.2022 klo 17:40:16

Maakadolta validit pointit. Veritaksen tilanteessa pitäisi molemmat katsomot olla aina auki ja huonompaan katsomoon, joka näkyy tv:ssä, pitäisi olla puolta halvemmat liput, jotta joku sinne menisi. Muutama euro tulisi lisäkuluja, joten tuskin noin tehdään ellei liiga pystyisi jollain keinolla kannustamaan tai pakottamaan. Ja kun tuotteen imago ei liigaa kiinnosta, niin mitään ei tapahdu.
Gusty Spence

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Linfield


Vastaus #1986 : 21.09.2022 klo 23:06:04

Myös k**kän puolella yleisöluvut kehnoja.

https://www.iltalehti.fi/smliiga/a/d267bfde-17dc-4a9c-b5ab-e0b333b28c2e
kylmäkärkkäri

Poissa Poissa


Vastaus #1987 : 22.09.2022 klo 07:47:44


Jatkoajalla syyksi mainittu: hyvä sää, inflaatio, kalliit liput, sota, otteluruuhka ja Tapparalla pe paikallispeli.

Eli samanlaista selittelyä sielläkin. Ikävä kyllä, ne luvut tulevat vielä tuosta paranemaan ja kauden päätteeksi on taas rikottu katsoja- ja mediaennätyksiä Alas

VL taas jännitetään, että onko seuraavalla kierroksella yhteensä edes 10 000 katsojaa katsomoissa ja ruudun ääressä :(  joten ei paljoa lohduta nauraa muille.
Rebel

Poissa Poissa


Vastaus #1988 : 22.09.2022 klo 08:28:08

Yleisömäärien kasvattamisessa paras keino on täydet katsomot. Eli kun näkyy esimerkiksi iltapäivälehdissä ja urheiluruudussa täysiä katsomoita, näyttää tuote houkuttelevammalta.

Kyllä, tämän vuoksi monilla eurooppalaisilla stadioneilla on erivärisiä penkkejä, jotta näyttäisi että katsomot ovat täydempiä kuin ne todellisuudessa ovatkaan. Esim. Portugalissa Sportingin ja Torinossa Juventuksella olen tämän havainnut stadionkierroksilla, Portugalissa asiasta mainittiinkin kun joku kysyi. Eli tässä kyse on tässäkin vain mielikuvan luomisesta.

Fanikatsomoissa, kuten Klacken ja Klubipääty massa yleensä päätyy keskelle katsomoa, jolloin näyttää että tilaa paikoilla vielä olisi, vaikka lippuja olisi myyty esim. puolet katsomon kapasiteetista.

Lätkään on paha verrata ainakin Helsingissä, kun HIFK Hockey myy lippujaan törkeään hintaan irtolippulaisille. Esim. tämän viikon lauantain kotipeliin halvin lippu on 17 euroa ihan yläkulmaan ja esim. päädyn normaalihintaiset liput ovat hinnaltaan 42€! Ja näillä hinnoilla matsit pullistelevat silti täysinä. HIFK Hockeyllä on iso määrä(oman kokemuksen mukaan noin 5000) niin sanottuja elinkautisvankeja, jotka käyvät peleissä pelasi jengi miten vaan. Fanikatsomoon on jo jonoa eli irtolippuja ei jää myyntiin ollenkaan(tähän toki vaikuttaa halpa hinta verrattuna muuhun halliin).

Että on tässä Klubillakin iso työ nostaa ns. elinkautisvangit takaisin tasolle 4000-5000, vaikka liput ovat futikseen käytännössä ilmaisia. Siinä kun käyt katsomassa yhden HIFK Hockeyn pelin, niin samalla hinnalla ostaa sivukuluineen HJK:n kausikortin.

pilkku seiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Just leave me alone - I know what i´m doing


Vastaus #1989 : 22.09.2022 klo 12:34:41

Jatkoajalla syyksi mainittu: hyvä sää, inflaatio, kalliit liput, sota, otteluruuhka ja Tapparalla pe paikallispeli.

Eli samanlaista selittelyä sielläkin. Ikävä kyllä, ne luvut tulevat vielä tuosta paranemaan ja kauden päätteeksi on taas rikottu katsoja- ja mediaennätyksiä Alas

VL taas jännitetään, että onko seuraavalla kierroksella yhteensä edes 10 000 katsojaa katsomoissa ja ruudun ääressä :(  joten ei paljoa lohduta nauraa muille.

Eiköhän tuolla kendon puolella lisäksi ilmoitella lukuja, joissa on aika rutkasti ilmaa.

Inflaatio ja kalliit liput varmasti vaikuttavat, mutta demografiset syyt menevät vielä näidenkin edelle. Veikkausliigan tai kendoliigan on alettava miettiä, miten senioriväestö ja maahanmuuttajataustaiset aktivoidaan paremmin mukaan toimintaan. Futiksessa jälkimmäisten saavuttaminen lienee helpompaa kuin jääkiekon puolella, mutta senioreita voivat varmasti tavoittaa molemmat lajit, kunhan osallistuminen tehdään mahdollisimman helpoksi.

Seurat voisivat järjestää senioriasiakkaille saföörin, joka huolehtisi heidät katsomoon ja takaisin kotiin. Jokainen ymmärtää, etteivät vanhukset lähde omatoimisesti - julkisilla kulkuneuvoilla - areenoiden lippujonoihin seisomaan, vaan heidän on saatava tietynlainen vip-kohtelu, jotta kynnys osallistumiseen olisi mahdollisimman matala.
paavo annikki

Poissa Poissa


Vastaus #1990 : 22.09.2022 klo 17:02:58

Maikkarin illan Tulosruudussa (klo 22.25) on  tänään asiaa katsojamääriin liittyen. Nettisivuilta löytyy tähän liittyen juttu:

"Ei tässä kovinkaan tyytyväinen voi olla" – Surkeat yleisömäärät puhuttavat, seurapomoilta pyyhkeitä Veikkausliigan toimistolle
Qwertyn Näppis

Poissa Poissa


Vastaus #1991 : 22.09.2022 klo 17:48:03

Maikkarin illan Tulosruudussa (klo 22.25) on  tänään asiaa katsojamääriin liittyen. Nettisivuilta löytyy tähän liittyen juttu:

"Ei tässä kovinkaan tyytyväinen voi olla" – Surkeat yleisömäärät puhuttavat, seurapomoilta pyyhkeitä Veikkausliigan toimistolle

Hyvä nosto. Vastauksista nousi selvästi esiin brändi, markkinointi ja olosuhteet, joihin seurat vaativat parannusta. Brändin ja markkinoinnin osalta on ihmeteltävä, miksei mitään kuitenkaan tapahdu. Kuka on jarruna kehityksessä?

Toni Hevonkorvelta myös hyvät pointit:
” Tärkein toimenpide ennen kuin edes mietitään sarjan kehittämistä tai vetovoimaisuuden lisäämistä on saada kaikille mukana oleville toimijoille selväksi tai olisi yhdessä löydettävä vastaus kysymykseen "Kenelle tätä toimintaa tehdään?" Eli tehdäänkö tätä itsellemme (seurojen urheilupuoli), Palloliitolle (pelaajakehitys/maajoukkuetoiminta), omalle seurayhteisölle, kannattajille, yhteistyökumppaneille jne.”

Voin vastata Tonille, että tällä hetkellä toimintaa tehdään pääosin seurojen urheilupuolelle. Vastauksen tulisi olla, että sitä tehdään kannattajille ja seurayhteisölle.
bimbaliukas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lädilisä


Vastaus #1992 : 22.09.2022 klo 19:56:09

Walden :D Ylos pelkkää posii hei ja kaikki erinomaisesti! Hyi vittu mikä hahmo ja painuisi jo vittuun tuhoamasta suomalaista jalkapalloa.

Hevonkorven laatuvastaukselle peukkua. Palkatkaa tämä mies kehittämään sarjaa. Kaikilta muilta aika kädenlämpöisiä ja lyhyitä vastauksia.
Qwertyn Näppis

Poissa Poissa


Vastaus #1993 : 22.09.2022 klo 20:03:32

Walden :D Ylos pelkkää posii hei ja kaikki erinomaisesti! Hyi vittu mikä hahmo ja painuisi jo vittuun tuhoamasta suomalaista jalkapalloa.

Hevonkorven laatuvastaukselle peukkua. Palkatkaa tämä mies kehittämään sarjaa. Kaikilta muilta aika kädenlämpöisiä ja lyhyitä vastauksia.

Waldenin posikommentit kyllä pisti silmään. Jos kuitenkin katsoo tarkemmin, niin ihan hyvää pointtiakin sieltäkin löytyy.  

”2. Veikkausliiga tekee juuri ne toimet, jotka seurat ovat päättäneet ja valinneet. Liigan toimisto on mielestäni onnistunut tässä. Seurakokonaisuuden pitäisi kuitenkin allokoida moninkertainen määrä resursseja liigan markkinointiviestintään.”

Eli samaa jargonia kuin Marjamaalta, että liiga on vain seurojen sätkynukke ja tässä mielessä liiga tehnyt juuri niin kuin seurat määränneet. Markkinointiresurssin lisääminen mielestäni se hyvä pointti. Kuka tätä sitten vastustaa?

KUPS:n puolelta sitten totaalisen mitäänsanomattomat posivastaukset.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2022 klo 20:06:25 kirjoittanut Qwertyn Näppis »
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #1994 : 22.09.2022 klo 20:13:58

Pelkästään jalkapallotaustaisilla vastaus on "lisää narkkinointia", jolla he yleensä tarkoittanevat että pitäisi saada enemmän mainoksia ja sitten homma jotenkin maagisesti hoituisi.

Hevonkorpi taas osaa kertoa mitä se markkinointi on käytännössä. Pitäkää mieluummin Hevonkorpi kehittämässä Ilvestä. Tampereella voi olla lähivuosina mahdollisuuksia hyvään pöhinään. Ei vähiten uuden upean stadionin myötä.

Noista vastauksista voi muuten lukea rivien välistä hyvin ketkä ovat ulkokehällä ja joutuvat sen töhden kritisoimaan median kautta ja ketkä ovat olleet mukana ja vastaavat ympäripyöreitä.
GHJ

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: We Hate Pizza - jonnet ei muista


Vastaus #1995 : 22.09.2022 klo 20:24:47

Maksakaa puoli miljoonaa sille, joka tuo kauden aikana jokaiseen Klubin Veikkausliiga kotimatsiin vähintään 8000 maksanutta tai ainakin sponssattua katsojaa.

Panoksia voi korottaa: miljoona, jos jokaisessa vähintään 10000.

Kai tässä maassa yrittäjiä olisi?
erinomainen kirjoittaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: lohkovaiheen suomalaisjoukkueet


Vastaus #1996 : 22.09.2022 klo 20:49:44

Maksakaa puoli miljoonaa sille, joka tuo kauden aikana jokaiseen Klubin Veikkausliiga kotimatsiin vähintään 8000 maksanutta tai ainakin sponssattua katsojaa.

Tuota voisi kehittää siten, että palkkaisi vakituiseen työsuhteeseen pari tuhatta työtöntä jalkapallokannattajan virkaan kiertämään Veikkausliigaotteluita ympäri maan. Voisi hakea valtiolta palkkatukea tähän työllistämishankkeeseen. Tällöin otteluohjelma toki pitäisi järjestää siten, ettei ole päällekkäisiä otteluita. Ottelutapahtumien ulkopuolella heidän työtehtävänä olisi klikkailla netissä veikkausliigan uutisia ja kirjoittaa positiivisia kommentteja sosiaaliseen mediaan.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2022 klo 20:56:00 kirjoittanut erinomainen kirjoittaja »
Raven32

Poissa Poissa


Vastaus #1997 : 22.09.2022 klo 21:44:15

Maksakaa puoli miljoonaa sille, joka tuo kauden aikana jokaiseen Klubin Veikkausliiga kotimatsiin vähintään 8000 maksanutta tai ainakin sponssattua katsojaa.

Panoksia voi korottaa: miljoona, jos jokaisessa vähintään 10000.

Kai tässä maassa yrittäjiä olisi?
Kenelle Valavuori voi laittaa hakemuksen sisään?
Hurten

Poissa Poissa


Vastaus #1998 : 22.09.2022 klo 22:37:09

Ihan samaa mieltä tuosta ettei Veikkausliigan markkinointia juuri missään näe, mutta on kyllä seurojen omakin markkinointi hyvin olematonta. Hyvä asia on se jos tämä nyt vihdoin tiedostetaan, seuraavaksi on tekojen aika Veikkausliigalla, mutta myös seuroilla itsellään.
kylmäkärkkäri

Poissa Poissa


Vastaus #1999 : 22.09.2022 klo 23:37:51

Maikkarin illan Tulosruudussa (klo 22.25) on  tänään asiaa katsojamääriin liittyen. Nettisivuilta löytyy tähän liittyen juttu:

"Ei tässä kovinkaan tyytyväinen voi olla" – Surkeat yleisömäärät puhuttavat, seurapomoilta pyyhkeitä Veikkausliigan toimistolle

No nyt! Tampereella ollaan oikeiden asioiden äärellä. Kenelle ja miksi. Vastaus on valitettavasti tällä hetkellä, että sille omalla pienelle porukalle :(

Veikkausliiga on sarja ummehtunut, tylsän tuntuinen ja näköinen sekä yleisesti alati muuttuva kokonaisuus. Siitä on todella vaikea saada kiinni, kun sitä pelataan aina vähän milloin sattuu ja miten sattuu. Jalkapallosta pitävän ihmisen on helpompi innostua Valioliigasta, chämppäristä jne. jotka ovat isolla rahalla näyttävän näköisiksi rakennettuja ja vielä kaiken lisäksi tapahtuvat säännöllisesti. Jäljelle jäävät sitten seurojen ihmiset. Tekevätkö seurat kaikkensa sen eteen, että nämä ihmiset ovat lehtereillä? Eivät tee. Seuroilla on nykyiset ja entiset omat junnut, lähiseurojen junnut ja yhteistyökumppaneiden sidosryhmät, mutta väitän että näitä ei edes tavoitella. Oletetaan, että kaikkia kiinnostaa ja voimavarat eivät riitä parempaan.

Yhdessä sitten uhmmehtunut Veikkausliiga ja kädettömät seurat muodostavat kotimaisen jalkapallon kärkituotteen, eli sm-sarjan, joten ei ihmekkään, että brändi on vähän huono eikä meinaa kiinnostaa.

 
Sivuja: 1 ... 79 [80] 81 ... 96
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa