FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.04.2024 klo 10:44:10 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Minkä väriset luulet seuraavien vaporeiden olevan?  (Äänestys päättynyt: 22.03.2010 klo 19:27:17)
Siniset - 4 (8.2%)
Oranssit - 1 (2%)
Punaiset - 4 (8.2%)
Vaaleansiniset - 10 (20.4%)
Violetit - 14 (28.6%)
Ruskeat - 16 (32.7%)
Äänestäjiä yhteensä: 49

Sivuja: 1 ... 72 [73] 74 ... 78
 
Kirjoittaja Aihe: Pitäisi nappikset ostaa...  (Luettu 317012 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kamaveli

Poissa Poissa


Vastaus #1800 : 20.08.2018 klo 20:12:38

Minkäslaisia nappisvalintoja foorumin muut polvivaivaiset ovat tehneet, ja käytättekö jotain iskuja vaimentavia pohjallisia tms.?
Itse olen lyhentönytt omista fg-kengistä nappeja puolella
« Viimeksi muokattu: 20.08.2018 klo 20:19:40 kirjoittanut kamaveli »
Namke

Poissa Poissa


Vastaus #1801 : 20.08.2018 klo 23:20:17

Minkäslaisia nappisvalintoja foorumin muut polvivaivaiset ovat tehneet, ja käytättekö jotain iskuja vaimentavia pohjallisia tms.?
Turffeilla painellaan nykyään. Ylos
Krys Gawaran takatukka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPV


Vastaus #1802 : 21.08.2018 klo 21:29:33

Phantom Visioneista näytti olevan olemassa Elite-mallia FG/MG napeilla ja silmämääräisesti näytti samalta lestiltä kun superflyssa. Pitää siis ottaa junnu mukaan kokeilemaan ens kerralla.

Katsoin vielä esim. adidaksia ja ne oli kaikki huomattavasti kapeampia tuosta puristavasta kohdasta kun tuo niken malli ja eipä se ole adduja koskaan kelpuuttanutkaan.

Niken Phantom Vision uutuus malli korvaa tähän asti Niken Magistana tunnetun malliston.

Sen verran voisin vielä kommentoida tuota lestiasiaa, Nikellä on nykyään luokitus joissa kaikissa sarjoissa Elite on laadukkain ja sitä seuraa järjestyksessä Pro, Academy ja club. Lestiasiaan se liittyy siten että Academyt ja Club mallit on selvästi leveämpi ns. mukavuuspainotteisia kun taas Elite ja Pro ovat tiukempia vaikka olisivatkin samasta Mercurial mallistosta. Tiukempi lestiset ovat tarkoitettu aktiivisempaan käyttöön jolloin tiukempi lesti on tärkeä asia, näissä myös synteettinen materiaali on joustavampaa ja siten muokkaantuvampaa.
Muistimetalli

Poissa Poissa


Vastaus #1803 : 21.08.2018 klo 23:10:27

Itselläni on nappikset lähes hajalla ja pitäisi uudet ostaa. Olen maalivahti ja pelaan 99% ajasta tekonurmella. Viimeiset pari vuotta olen käyttänyt jotain adidaksen techfit x FG/AG nappiksia, ihan tarkkaa mallia en muista ja oon kyllä tykännyt tuosta ns. integroidusta sukasta. Sitä lähinnä mietin että olisiko syytä hankkia AG napeilla varustetut nappikset, vai onko niillä paljoa eroa verrattuna tuollaisiin FG/AG nappeihin? Sinänsä helppo valinta olisi vaan hankkia samoista kengistä uusi versio.
FrasierCrane

Poissa Poissa


Vastaus #1804 : 22.08.2018 klo 04:18:32

Itselläni on nappikset lähes hajalla ja pitäisi uudet ostaa. Olen maalivahti ja pelaan 99% ajasta tekonurmella. Viimeiset pari vuotta olen käyttänyt jotain adidaksen techfit x FG/AG nappiksia, ihan tarkkaa mallia en muista ja oon kyllä tykännyt tuosta ns. integroidusta sukasta. Sitä lähinnä mietin että olisiko syytä hankkia AG napeilla varustetut nappikset, vai onko niillä paljoa eroa verrattuna tuollaisiin FG/AG nappeihin? Sinänsä helppo valinta olisi vaan hankkia samoista kengistä uusi versio.

Itsellä lähes aina ollut adidaksen kengät ja aina FG/AG napit. Perisuomalaiseen tapaan ainakin kolme neljäsosaa vuoden peleistä tekonurmella eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia. Itselle ja monelle tutulle pelkät AG-napit lähinnä vain kipeyttäneet kantapäät ja vaivannut penikoita.
Chingón

Poissa Poissa


Vastaus #1805 : 23.09.2018 klo 23:14:16

Osaako joku forumisti sanoa, löytyykö Nike Legend Elite FG -mallia ko. värissä pk-seudulta jostain liikkeestä?

https://www.unisportstore.fi/jalkapallokengat/nike-tiempo-legend-7-elite-fg-fast-af-mustaoranssivalkoinen/170011/
ruiarkivuo

Poissa Poissa


Vastaus #1806 : 27.09.2018 klo 11:15:26

Onko tietoa eroaako kuinka paljon Puma Vigor 1 tai 2 kenkien AG napit FG napeista? Onko pituuseroa huomattavasti, vai voikohan FG kenkä jopa soveltua tekonurtsille? Tietenkin uusimmilla tekonurtseilla varmaan FG nappikin toimii, mutta pelit ja reenit tuppaa olemaan vanhemmilla tekiksillä. Nyt käytössä  Puma Evopower 1.3 AG ja toiminut hyvin tekiksellä ja nurtsilla.
Chingón

Poissa Poissa


Vastaus #1807 : 27.09.2018 klo 15:53:20

Onko tietoa eroaako kuinka paljon Puma Vigor 1 tai 2 kenkien AG napit FG napeista? Onko pituuseroa huomattavasti, vai voikohan FG kenkä jopa soveltua tekonurtsille? Tietenkin uusimmilla tekonurtseilla varmaan FG nappikin toimii, mutta pelit ja reenit tuppaa olemaan vanhemmilla tekiksillä. Nyt käytössä  Puma Evopower 1.3 AG ja toiminut hyvin tekiksellä ja nurtsilla.
Ei eroa mitenkään muuten, kuin että AG-versiossa nappeja on enemmän/tiheämmin.
ruiarkivuo

Poissa Poissa


Vastaus #1808 : 30.09.2018 klo 15:24:05

Kiitos vastauksesta. Pitänee laittaa tilaukseen kun halvahkolla lähtee (y)
pujoli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Blaugrana


Vastaus #1809 : 08.10.2018 klo 08:00:35



Onko kukaan kerennyt näillä vielä pelailla? Onko hyvät?
1ikE

Poissa Poissa


Vastaus #1810 : 20.03.2019 klo 00:11:59

Itse olen lyhentönytt omista fg-kengistä nappeja puolella
Miten käytännössä teit? Onko jotain kotikonsteja?
Alaraajavamma

Poissa Poissa


Vastaus #1811 : 20.03.2019 klo 02:13:28

Miten käytännössä teit? Onko jotain kotikonsteja?

Senkus rautasahalla hinkuttaa napin poikki ja hienolla hiomapaperilla tasoittaa jälkikäteen.
Jos sattuu joku hiomakone olemaan, niin kai se silläkin suoraan lähtee, mutta yllä olevan tempun olen itse pariin tossuun tehnyt.
astr0

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Maaseudun tulevaisuus


Vastaus #1812 : 20.03.2019 klo 16:09:27

Onko kukaan kerennyt näillä vielä pelailla? Onko hyvät?
Koitin kaupassa näitä Visioneja jalkaan ja tuli jalka niin paljon sisäsyrjästä pohjan yli, etten ymmärtänyt miten noi jollekin istuu jalkaan mukavasti. Ei mulla tietääkseni niin leveä jalka edes ole, kun Vaporit/Superflyt olleet viimeiset 10 vuotta käytössä. Päällinen oikein mukavan tuntuinen, mutta kummallisen kapea pohja tuossa kengän keskivaiheilla. Ei kannata ainakaan sen perusteella valita kokoa, mitä vanhoissa Nikeissa on ollut. Viimeiset 15 vuotta menty pääasiassa Nikeilla, nyt tälle vuodelle vaihtui Adidaksen X 18.1.
ikharo

Poissa Poissa


Vastaus #1813 : 29.03.2019 klo 14:11:25

Iki-adduilijana olen kahden Puma-vuoden jälkeen siirtynyt puolivahingossa Nikeen.
Arvostan nahkakenkiä, mutta iänikuiset copat ei tue kantapää/akillesjänne-akselia tarpeeksi.

Vähäisistä nahkavaihtoehdoista, parin kaupan tarjonnan perusteella, parhaiksi osoittautuivat Nike Tiempo Legend 7 Prot.
Parin käyttökerran jälkeen osoittautuivat oikein mukaviksi jalassa. Hämmentävää, koska aikaisemmin Niket ovat olleet aivan liian kapealestisiä.

Rumasta harmaa-neonkeltainen -väricombosta pieni peukku alaspäin - joskin ovat jo niin kauheat, että melkein jo komeat.
Atmosphere

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Man Utd, Notts Co., Hirsilän Pyrkivä, Daltonit,


Vastaus #1814 : 03.05.2019 klo 21:40:16

Onko olemassa nappiksiin sopivia kantakiiloja? Jos on niin mitä  foorumistit suosittelee?
Myös ns. tylppäkärkiset nappikset olisi hakusessa.
Vinkit luotettaviin verkkokauppoihin ULKOMAILLA myös kelpaa.?
Lisbie

Poissa Poissa


Vastaus #1815 : 30.10.2019 klo 19:55:01

Olen viime päivinä huomannut, että aika vaikeaksi alkaa mennä aikuisella, lähinnä tekonurmella pelaavalla, miehellä jalkapallokenkien ostaminen. :(
Assuncao

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Selssi


Vastaus #1816 : 17.11.2019 klo 21:14:27

Olen viime päivinä huomannut, että aika vaikeaksi alkaa mennä aikuisella, lähinnä tekonurmella pelaavalla, miehellä jalkapallokenkien ostaminen. :(

Tämä. Yritin tänään käydä ag-kenkäkaupoilla, kun omat varmaan kohta 10v adidakset alkaa olla teippauksenkin pelastamattomissa. Mutta mikä ihme tää nykyisten kenkien design oikein on? 90% malleista on sellasia, joita ei saa jalkaa ilman kenkälusikkaa ja isoa purkkia liukuvoidetta. Siis voi helvetti näitä kaikkia nilkkapidennyksiä ja vain nauhojen yläpäästä aukeavia ilttejä. Copat ei sovi itselle, enkä enää harrastelijana halua useempaa sataa laittaa niin aika vähiin jää vaihtoehdot. Tiempo Legenda-osastolta vois ehkä jotain löytyä...
ikharo

Poissa Poissa


Vastaus #1817 : 18.11.2019 klo 15:57:38

Tämä. Yritin tänään käydä ag-kenkäkaupoilla, kun omat varmaan kohta 10v adidakset alkaa olla teippauksenkin pelastamattomissa. Mutta mikä ihme tää nykyisten kenkien design oikein on? 90% malleista on sellasia, joita ei saa jalkaa ilman kenkälusikkaa ja isoa purkkia liukuvoidetta. Siis voi helvetti näitä kaikkia nilkkapidennyksiä ja vain nauhojen yläpäästä aukeavia ilttejä. Copat ei sovi itselle, enkä enää harrastelijana halua useempaa sataa laittaa niin aika vähiin jää vaihtoehdot. Tiempo Legenda-osastolta vois ehkä jotain löytyä...

Kuten yllä mainitsin, kannattaa testata.
Itse en enää copia voi käyttää, koska akillesjänteen puolella tuki 0. Nuo olivat mainiot.
didier

Poissa Poissa


Vastaus #1818 : 19.02.2020 klo 10:43:56

Mitä nappista tässä pitäisi kokeilla. Pelit käytännössä ainoastaan eri tasaisilla tekonurmilla. Käytössä ollut viimeiset 16 vuotta Copat, mutta alkaa olemaan polvet siinä kunnossa, että vaihto olisi varmaan paikallaan. Pitäisi kait AG napit olla, mutta kun kävin erilaisia AGFG nappiksia katsomassa niin napit oli järjestään yhtä korkeita kuin Copissa, mutta lisäbonarina oli vielä näiden uusien kenkien nappien terävyys. Luulisi, että sellaiset haukkaa muovipohjaan vielä pahemmin kuin Copan pyöreät napit?

Onko tällaiselle leveälestiselle lättäjalalle mitään toivoa löytää tekonurmelle sopivaa nappista?
TWQ15

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HUHUUUUUUUUU


Vastaus #1819 : 19.02.2020 klo 11:09:40

Leveäjalkaisille on usein sopinut nike tiempo- malliston kengät. Tiempoista löytyy paljon noita ag-malleja, missä on sellaiset oikeasti lyhyet ja pyöreät nappulat.

En ole kyllä paras mies nruvomaan, koska itse olen pelaillut ainoastaan tiempoilla, mutta suositella voin.

Mites nuo TF pohjat? Onko kokemuksia? Itsellä sellaiset vakavasti harkinnassa hesojen kivikoville tekonurmille.
valkopäämerilutka
Vastaus #1820 : 19.02.2020 klo 11:14:44

Mundial Team voisi olla hyvä vaihtoehto. Itsellä väheni polvikivut huomattavasti kun otin nuo käyttöön vähän huonommille tekonurmille.
Erikeeper20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Atletico Malmi + Akatemia


Vastaus #1821 : 19.02.2020 klo 20:09:52

Onko tällaiselle leveälestiselle lättäjalalle mitään toivoa löytää tekonurmelle sopivaa nappista?

Mites nuo TF pohjat? Onko kokemuksia? Itsellä sellaiset vakavasti harkinnassa hesojen kivikoville tekonurmille.

Mundial Team voisi olla hyvä vaihtoehto. Itsellä väheni polvikivut huomattavasti kun otin nuo käyttöön vähän huonommille tekonurmille.

Noin 18 vuoden kokemuksella hiekoilta ja ensimmäisiltä "pesäpallotekonurmilta" aina uudemman sukupolven muoviruohoille voin antaa vahvan suosituksen turf-kengille.

Itselläni ei sittemmin ole alustan tai liikkumisen (äkkipysähdykset ja suunnanmuutokset) aiheuttamia rasitusperäisiä nivelvaivoja ilmennyt noiden kovimpien kenttienkään jäljiltä, vaikka elonpaino on huidellut välillä toisella sadalla, ja toisaalta esim. juuri Mundial Teamissa on pitokin pelittänyt mainiosti myös näillä uusilla pidempikorsisilla tekonurmilla (plus onhan Mundialit aivan hiton mukavat kengät jalassa muutenkin; pelikäytöstä poiston jälkeen olen nyrhinyt kahdesta vanhasta parista nauhat ja kielen pois, muuntuivat mahtaviksi slip-on-arkitöppösiksi). Nappulakenkää olen käyttänyt enää yksinomaan luonnonnurmella.

Ikänsä nappiksilla pelanneelle turf-kengän tatsi voi toki alkuun tuntua aika oudolta ja lenkkarimaiselta - muistan näin olleen omalla kohdallanikin kun ensi kertaa vaihdoin "slicksiin" - mutta mielestäni ehdottomasti kokeilemisen väärti vaihtoehto, jos vähänkään tuntuu siltä, että nappisten 'stud pressure' ja liika pito voivat aiheuttaa ongelmia tekoalustoilla.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2020 klo 00:21:48 kirjoittanut Erikeeper20 »
TWQ15

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HUHUUUUUUUUU


Vastaus #1822 : 19.02.2020 klo 23:13:14



Ikänsä nappiksilla pelanneelle turf-kengän tatsi voi toki alkuun tuntua aika oudolta ja lenkkarimaiselta - muistan näin olleen omalla kohdallanikin kun ensi kertaa vaihdoin "slicksiin" - mutta mielestäni ehdottomasti kokeilemisen väärti vaihtoehto, jos vähänkään tuntuu siltä, että nappisten 'stud pressure' ja liika pito voivat aiheuttaa ongelmia tekoalustoilla.

Katselin tuossa yhtenä päivänä urheilukaupassa turf valikoimaa ja sieltä löytyi näiden "lenkkarityyppisten" lisäksi myös enemmän nappismaisia ratkaisuja. Niinkuin futsal kengät, mutta pikku napeilla.

Tuo pito on askarruttanut, toki löytyy multa erikseen FG ja AG kenkiä luonnonnurmelle ja pidemmälle tekonurmelle. Hyvä kuulla kaltaiseltasi TURF konkarilta mielipidettä ja hyvä että on paikat pysyneet kunnossa Ylos
Julian

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #1823 : 20.02.2020 klo 19:42:30

Meikäläisellä on ollut Copat niin kauan aikaa kuin muistan, mutta nyt meikäläisellä on alkanut akillesjänteet reistailemaan suhteellisen paljon. Netistä, kuten tälläkin foorumilla, olen löytänyt infoa, että Copat eivät ainakaan auta noihin akillesvammoihin. Mitkä olisivat parhaat vaihtoehdot? Kenkien hankintaa rajaa hieman koko, sillä meikäläisen jalka on kokoa 46-48 riippuen kengästä
Erkki Kortsu Kortelainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: WATP


Vastaus #1824 : 21.02.2020 klo 01:51:06

Meikäläisellä on ollut Copat niin kauan aikaa kuin muistan, mutta nyt meikäläisellä on alkanut akillesjänteet reistailemaan suhteellisen paljon. Netistä, kuten tälläkin foorumilla, olen löytänyt infoa, että Copat eivät ainakaan auta noihin akillesvammoihin. Mitkä olisivat parhaat vaihtoehdot? Kenkien hankintaa rajaa hieman koko, sillä meikäläisen jalka on kokoa 46-48 riippuen kengästä


meikäl jeesas kaikkiin vaivoihin ku vaihoin Puman Kingeihin ja teetin sinne kunnon pohjalliset Ylos vähä leveempi pohja ja jotenki hitusen verran tukevampi popo. Mut tyylistä tinkimättä :)

 
Sivuja: 1 ... 72 [73] 74 ... 78
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa