Perjantai oli tilipäivä joka tarkoitti sitä että muoviset Lotot saivat väistyä Copien tieltä.
Kaikkihan alkoi tossa helmikuun alussa kun Duosportissa alkoi alennukset. Mietin pitkään jos tilais
sieltä jotkut Predatorit tai vastaavat. Rahan puutteen takia en sit Duosportin alesta tilannut mitään.
Nyt rahatilanne näytti hyvältä ja ajattelin keskiviikkona että perjantaina sijoitan uusiin pelivälineisiin
rahaa. Joten siispä vietin keskiviikkona kaks ja puoli tuntia aikaa Intersportissa ihan vain testailemassa
eri nappiksia.
Jalassa kävi lähes kaikki mallit mitä hyllystä löytyi. Suuren valinnan tein kolmen kengän väliltä.
Puma King, Adidas Absolute Predator (vai mikä lie) sekä Copa Mundialit.
Copat vain istui täydellisesti jalkaan joten valinta oli loppupeleissä todella helppo. Ei niin hyvän
tuntuista kenkää ole koskaan ollut mulla jalassa. Tosin ei Puma Kingitkään olisi ollut huono vaihtoehto
varsinkin kun hinta oli alennettu 69euroon.
Valintaan vaikutti myös se että olen pelannut suurimman osan "urastani" Adidaksilla. Tosin kokemusta
löytyy mm.Umbroista, Lotoista ja rakko-Patrickeista. Hassua sinänsä että lähes tulkoon joka vuosi on
jotkut Adidakset ollut mukana menossa niin ikinä aiemmin ei ole Copia ollut. Näitä kenkiä joilla itse
Kuningaskin pelaa pääsin sitten testaan jo lauantai -sunnuntai yönä kun Pirkkahallissa järjestettiin yöpallo-
turnaus. Täytyykin sanoa että ensinmäiset kokemukset olivat uskomattoman positiiviset. Mitään huonoa
sanottavaa ei kengistä löydy. Jalkaan istuvuus on jotain ihan uskomatonta. Näin tyytyväinen en ole ollut
mihinkään ostokseen moneen vuoteen.
Ei olisi uskonut millainen ero voi olla Loton kuudenkympin muovikengillä verrattuna näihin oikeesiin nahka-
kenkiin. Tosiaan kun en ole aiemmin kunnollisia nahkakenkiä omistanut vaan pelaillut yleensä aina ties millä
viidenkympin kengillä. Vaikka kyllähä nuokin kengät ovat palvelleet ihan hyvin. Mutta epäilempä että muovisia
kenkiä tulee enään koskaan ostettua.
Ainoa mikä tässä mietitytti olisiko kannattanut nurmelle ostaa World Cupit Copien sijasta.
Tai jopa odottaa viikko AdiPurejen ilmestymistä.
Rakkautta kenkiäni kohtaan lisäsi uskomattoman hieno volley minkä pamautin kuudentoista rajalta Pirkkahallin
maalin vasempaan yläkulmaan. Oli todella kaunis veto, tuskin tulee enään ikinä toistuun. Onneksi oli sentäs
joku näkemässä