FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.04.2024 klo 12:15:05 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 43 [44] 45 ... 49
 
Kirjoittaja Aihe: Jalkapallounet!  (Luettu 152877 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
nptuomin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, ManU, Argentiina, PeU-Basket, PuMu


Vastaus #1075 : 21.09.2020 klo 13:52:54

Unessani käsiteltiin Jazzin 90-luvun todellisten tai kuviteltujen brassien uraa. Uneen liittyi myös valmentaja Pertti Lundell.
nptuomin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, ManU, Argentiina, PeU-Basket, PuMu


Vastaus #1076 : 13.10.2020 klo 13:43:16

MM-kisoja pelattiin Japanissa.

Saksa-Puola päättyi 3-3. Lewandowski teki 2 maalia.

Sitten jostain tuli tieto, että isäntämaan ottelu onkin peruttu/siirretty.
Edmundo

Poissa Poissa


Vastaus #1077 : 14.10.2020 klo 12:24:41

Oli joku tärkeä Suomen maaottelu, mutta Jari Litmanen oli kadoksissa. Kansan ei haluttu huolestuvan, niin meikäläinen maskeeraattiin Litiksi kenkälankilla ja peruukilla (sellainen semi-blackface) ja pääsin kapteeniksi Suomen peliin. Pelasin ihan päin persettä, mutta onnistuin silti tekemään kaksi maalia (toisen kolmannesta riparista sisään survoen ja toinen kimposi munista maaliin), ja Litti oli taas Suomen suuri sankari.
Demian

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Bauhaus


Vastaus #1078 : 14.10.2020 klo 14:19:16

Oli joku tärkeä Suomen maaottelu, mutta Jari Litmanen oli kadoksissa. Kansan ei haluttu huolestuvan, niin meikäläinen maskeeraattiin Litiksi kenkälankilla ja peruukilla (sellainen semi-blackface) ja pääsin kapteeniksi Suomen peliin. Pelasin ihan päin persettä, mutta onnistuin silti tekemään kaksi maalia (toisen kolmannesta riparista sisään survoen ja toinen kimposi munista maaliin), ja Litti oli taas Suomen suuri sankari.

Vanha kunnon Musta Litti?
Latvis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MP


Vastaus #1079 : 16.10.2020 klo 15:38:13

Viime yönä olin katsomassa MP:n peliä Hänskin kentällä. Paikalle tuli tietysti myös Mika Salo joka kyseli meikää mukaan johonkin vedonlyöntiin. Hävisin vedonlyönnin ja jouduin antamaan takkini, jonka olin vasta ostanut, Mikalle.
Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo


Vastaus #1080 : 16.10.2020 klo 15:41:51

Näin viime yönä unta, jonka tajusin uneksi vasta äsken, kun huomasin, että Mamma Maria ei olekaan konkurssissa.

Unessa legendaarinen lahtelainen ruokapaikka Mamma Maria meni konkurssiin, josta suivaantuneena Luciano Martins perusti Mamma Maria -nimisen futisjengin ja rakensi siitä Veikkausliigamestarin pikatahtiin. Joukkue vilisi vuosituhannen alun FC Lahti -pelureita, kuten Heikki Haara ja Pekka Kainu. Ylos

e: Yhteensattuma-ketjun asioita on sitten se, että palstaa kännykästä avatessani mietin, että jaksanko kaivaa tätä topikkia esille varta vasten? No, ei paljoa tarvinut kaivaa, kun oli päivittyneiden aiheiden ensimmäisenä.
Julkea bulbul

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: TamU (JJK)


Vastaus #1081 : 23.10.2020 klo 08:04:55

Suomi pelasi Bulgariaa vastaan ja oletin, ettei kukaan kaveri paikalle ehdi, joten lähdin peliin yksin. Jostain syystä ostin lipun päätyyn enkä muistanut, että minulla oli SMJK:n kausikortti.

Sekä stadion että kaupunki olivat täysin outoja, mutta Suomessa oltiin. Pohjoiskaarre oli ihan kiinni päädyssä. Erikoisena yksityiskohtana muuten melko täydessä päädyssä istui hieman ylemmällä rivillä yksin tiukkailmeinen nimimerkki Zazar (jota en siis ole koskaan tavannut) ja mietin, että olisipa istumapaikka osunut sinne viereen. ???

Olin ajoissa paikalla, mutta jotenkin onnistuin missaamaan alussa heti Suomen rankkariin johtaneen tilanteen. Näin kun Saarinen juuri laukoi rankkaria, mutta maalivahti torjui pallon aivan yläkulmasta ylärimaan. Paluupallon iski sisään tyylikkäästi Forssell. Miklu tuuletti hyvin hillitysti, lähes anteeksipyydellen, vaikka maali tuli suoraan fanien edessä. Jostain syystä ihmettelin Forssellin paluuta maajoukkueeseen enemmän kuin Saarisen.

Suomi vei peliä, miten tahtoi ja katselin taululta hidastusta upeasta rankkarialueen kuviosta, jossa Kolkka pudotti rinnalla pallon laukaisupaikkaan. Kolkka sai epäilemään, että kyseessä täytyy olla kooste jostain vanhasta pelistä.

Joka tapauksessa peli oli niin hallussa, että ajattelin ehtiväni käydä kotona vessassa. Ymmärsin itse oudon ratkaisun vasta kotona ja harmittelin, että stadionillakin olisi varmaan vessa ollut. Olin lähtenyt peliin ilmeisesti nukkuvalta HH:lta salaa, koska hän heräsi ja syöksyi harmillisen innokkaasti kimppuun ja koitin selittää, että olisi kiire peliin. Samalla kaveri soitti ja harmitteli, kun ei tajunnut ostaa lippua. Totesin minulla olevan ylimääräisen ja hän tuli juuri autolla ovelle hakemaan ja HH jäi mutruisella naamalla kotiin, kun heräsin vessahätään.
nptuomin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, ManU, Argentiina, PeU-Basket, PuMu


Vastaus #1082 : 02.11.2020 klo 20:15:58

Näin jo joitain päiviä sitten seuraavan unen: Olin menossa katsomaan Suomen maajoukkueen ottelua, joka pelattiin ulkomailla FC Barcelonan stadionkompleksilla. Jonotusta ainakin oli tarjolla. SMJK:n henkilöt, mies ja nainen, kaupittelivat jonottajille lippuja fanikatsomoon, mutta minulla oli jo lippu parempaan katsomonosaan. Sitten mentiin alaspäin pitkiä rullaportaita. Siellä oli taas toinen jono, nimittäin jollekin FC Barcelonan jäsenpalvelutiskille. FCB oli varautunut suomalaisten mieshuorien invaasioon palkkaamalla tiskin taakse jonkun henkilön joka puhui suomea. Minä en toki siihen jonoon mennyt. Se, mikä Suomen peli oli ja miten se päättyi, ei koskaan selvinnyt. En myöskään unessa ehtinyt mihinkään katsomoon asti.

Viime yön unessani oli itse Miiga.
giro12

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat


Vastaus #1083 : 21.11.2020 klo 10:00:57

Näin unta, että Wales-pelin jälkimainingeissa Rasmus Schuller päätti jäädä Englantiin, kun useampi keskikastin valioliigaseura oli kiinnostunut miehen palveluksista. Lopulta Schuller sai vapaana agenttina sopimuksen avauksen pelaajaksi WBA:han. Pressissä West Bromwichin manageri selitti, että "Schuller tarjoaa saman kuin keskimääräinen walesilaispelaaja, mutta murto-osan palkalla."

Luulen, että ottelutopicin selailu ennen nukkumaanmenoa vaikutti uniini.
Billy the Badger

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: ФК «Вітрила» Сілтавуоренранта


Vastaus #1084 : 21.11.2020 klo 14:33:38

Suomi pelasi EM-kisoissa toisen lohkovaiheen ottelunsa Ranskaa vastaan. Mulla oli helvetillisiä ongelmia Ruudun hakutoiminnon kanssa, joten iso osa matsista jäi näkemättä. Teksti-tv:stä seurasin, että Suomi oli ensin johdossa 1-0, sitten Ranska tuli ohi 3-1, Suomi tasoitti 3-3:een, ja alkoi sitten paahtamaan ohi. HH halusi katsoa jotain Selviytyjiä, mutta sain vihdoin ottelun pyörimään Suomen johtaessa 8-2. Tummahipiäinen Adrián oli paukuttanut hatun ja velmuili kentän laidalla Veikkausliigan hattutemppuhattu päässään. Maaleja tuli vielä kaksi lisää ja pelaaminen oli niin naurettavan helpon näköistä, että aloin itkemään. Suomi voitti lopulta 10-2 ja tunne oli foorumilla, somessa ja kaduilla sellainen että mikään ei pysäytä joukkuetta matkalla Euroopan mestaruuteen.
O'Flynn

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS & Hard bass


Vastaus #1085 : 23.11.2020 klo 10:20:03

Minut heitettiin Hifkin vasemmaksi pakiksi aivan puskista ja kuumotti niin perkeleesti pelin kuvaaminen ja että miten kannattajaryhmä teilaa minut, koska unessa pelitaidot oli vastaavat kuin oikeassa elämässä eli en ihan mahtuisi avaukseen. Harmillisesti en ennättänyt nähdä omia peliesityksiä vaan alkukuumotukset ainoastaan. Hieman jäi myös pimentoon mistä tämä uni kumposi ja miksi seuraksi valikoitui juuri HIFK.
Kai tässä jotain liskojen yötä sitten oli.
Makelele

Poissa Poissa


Vastaus #1086 : 23.11.2020 klo 11:04:35

Näin unta että olin treeneissä potkimassa palloa vaikka kuntoutus akillejännerepeämän jälkeen on vielä pahasti kesken. Tuntui jopa unessa täysin paskalta idealta.
Sauron

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Tsingis Khan


Vastaus #1087 : 10.12.2020 klo 10:17:24

Näin unta että Luka Modric asui naapurustossani. Koin asian hieman yllättäväksi ja aioin unessa kirjoittaa asiasta foorumille.
Insinöörimajuri-EVP

Poissa Poissa


Vastaus #1088 : 13.12.2020 klo 12:40:44

Näin unta että katsoin Huuhkajien Suomi-Ranska MM-karsintaa. Suomi voitti 1-0 ja siinä loppuvihellyksen jälkeen tuuletellessa huomasin että tämähän oli sittenkin ollut naisten maajoukkueen peli ja petyin :( Liekkö itsellä jotain alitajuista naisten väheksymistä.
nptuomin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, ManU, Argentiina, PeU-Basket, PuMu


Vastaus #1089 : 01.01.2021 klo 12:57:54

Unessa olin jalkapallo-ottelussa uudistetulla Olympiastadionilla. Tässä pitää huomata, että unessa stadion ei ollut sellainen millaisena me sen tunnemme sen enempää ennen kuin jälkeenkään, mutta oli kuitenkin meidän oma Stadikka.

Oikeastaan minä en ollut edes menossa katsomaan jalkapalloa, vaan minun piti mennä jonnekin toisaalle (Eläintarhan kentälle?) katsomaan yleisurheilua. Nyt olin kuitenkin stadikalla ja olin jotenkin onnistunut hankkiutumaan sisälle pummilla. Lopulta en edes ehtinyt katsomoon asti. Vasta kun peli oli päättynyt, sain selville vastustajan ja lopputuloksen: Suomi oli hävinnyt Etelä-Korealle 0-1 jonkun Kimin maalilla. Mikä helpotus! Etelä-Korea. Tämä olikin vain joku merkityksetön harkkapeli. Sain myös selville, että Suomen seuraava ottelu olisi ylihuomenna torstaina vieraissa Turkkia vastaan.

Erityismaininnan ansaitsee, että ottelussa oli paikalla tietty setämiehistä koostuva kannattajaryhmä, joka käytti itsestään nimitystä 'siat'.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1090 : 02.01.2021 klo 13:45:48

Näin unta, jossa FF2-jalkapallohallia pystytettiin foorumistiporukalla. Mukana oli myös Bootlegger, joka vastaili foorumistien kysymyksiin liittyen forkan uudistustoiveisiin ja käyttöystävällisyyteen. Uni oli sinänsä melko tylsä, koska laitoin vaan metallisia tangonpätkiä pystyyn hallin katossa oleviin reikiin ja koitin keksiä asiantuntevia kysymyksiä liittyen FF2-haun toiminnallisuuksiin.

Herättyäni mietin, että miksi halli rakennettiin metallitolppien varaan, kuinka katto oli pystyssä jo ennen tukirakenteita ja että pitäisiköhän vähentää foorumilla vietettyä aikaa, kun unet alkavat olla tätä tasoa.
Demian

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Bauhaus


Vastaus #1091 : 05.01.2021 klo 18:36:26

Joulun alla näin unta, jossa jalkapalloilijoiden arvo määrittyi heidän hiustensa pituuden perusteella: mitä lyhyemmät hiukset, sitä parempi ja arvokkaampi pelaaja oli kyseessä. Tästä syystä unessa pohdittiin, pitäisikö 274 miljoonan arvoisen Teemu Pukin ajaa päänsä kokonaan kaljuksi urakehityksensä optimoimiseksi.

Hiukset eivät olleet unessa ainoat pelitilanteisiin ja -otteisiin vaikuttavat ihokarvat, vaan myös viiksillä oli suuri vaikutus. Unessa eräs kaksimetrinen viiksekäs hyökkääjä oli nimittäin lanseerannut käsitteen kontaktietäisyys, jossa viiksien pituus määritti sen, kuinka tiukasti hyökkääjä täytyy ja saa pitää erikoistilanteissa.
Dad_of_the_year_2009

Poissa Poissa


Vastaus #1092 : 19.01.2021 klo 10:26:38

Olin kavereiden kanssa katsomassa Valioliigan viimeisen kierroksen ottelua Liverpool - ManU. ManU-fanina pidin aika matalaa profiilia poolin fanien seassa. Vasemmalla puolella istui joku paikallinen kannattaja, oikealla oma ystäväni, joka on kova pool-fani. Paikallinen kannattaja halusi istua poikittain ja pitää jalkoja sylissäni. Estelin, mutta kaverini kertoi, että anna pitää, täällä on sellainen tapa. Mentiin lisäajalle 0-0 tilanteessa, tasurilla Liverpool olisi mestari, ManU tarvitsi voiton. 102. minuutilla poolin fanit tuuletteli mestaruutta ja heidän pelaajatkin jo juhlivat. Firmino pelasi pallon sivusta ulos, ja kaikki kuvittelivat, että tuomari viheltää pelin poikki. Pallo tuli suoraan minulle, ja heitin pallon helvetin nopeasti ManUn pelaajalle. Tämä pelaaja mumisi "mama, mama" ja heitti pallon boksiin Scholesille, joka teki maalin. Peli päättyi. VARrista vielä tarkastettiin, ettei ole paitsio, kun oli sivurajaheitto. VAR-taululta näytettiin myös tilannetta, jossa heitän pallon nopeasti takaisin peliin...
IlDiavolo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1860 Munich


Vastaus #1093 : 19.01.2021 klo 20:14:24

Joku yö sitten näin unta jossa Milanin vasen laitapakki Theo Hernandez osallistui lentokentällä järjestettyyn James Bond-elokuvan kuvaukseen (tai sitten kyseessä oli muuten vain tutustuminen Bondin kalustoon). Theo sai kunnian ajaa Bondin autolla kiitotietä pitkin. Oli joku vanha Aston Martin tai vastaava. Auto pari kertaa katon kautta ympäri ja henki pois :(

Heräsin ja lueskelin football italian sivuilta miehen koronadiagnoosista.
Sinettäj kaakkoissyvänne

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Durden klo 01.15.45


Vastaus #1094 : 21.01.2021 klo 19:09:48

Jotakin HJK-Kuusysi matsia varten oli otettu molemmista joukkueista joukkuekuvat. Sain nämä käsiini ja tarkoitukseni oli alkaa selvittää, kuka olikaan se jommassakummassa joukkueessa pelannut, joka niihin aikoihin näytti nuorelta Paolo Maldinilta, Gianluca Viallilta tai joltakulta vastaavalta. Huomio, tällaista henkilöä ei aika varmasti ole oikeasti olemassa!

Sen jälkeen keksin, että täytyy lähettää Mietaa yllättyi -ketjuun kuvafoorumille viesti, jossa RoPSin Malcolm Dunkley on tehnyt maalin joko päällään tai erikoistilanteesta.

Suomi sai ottelussa jopa rangaistuspotkun, jonka laukoi mielstäni ensin Sami Hyypiä (!). Tämänhän ei pitäisi olla suinkaan nykypäivänä juurikaan mahdollista, joten yritin etsiä lehdestä oikeaa pelaajaa, jolloin selvisi kyseessä olleen ilmeisesti Kalle Taimi!

Voisikhan nuo mennä livescoressa sekaisin sillä perusteella, että Taimille olisi sattunut otteluun Hyypiän vanha pelinumero? Kenpä tietää sen!

Sain viime yönä Esbjergin akatemiaan sopparis, yli-ikä ei tuntunut olevan ongelma ja pukukopissa puhuttiin luonnollisesti suomea Ylos :)

Tanskalaisilla on mainetta reiluna ja hövelinä porukkana.
laardi79

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Großverdiener


Vastaus #1095 : 21.01.2021 klo 20:40:14

Ei varsinaisesti uni vaan unelma: Porukka ryntää Koronan jälkeen veikkausliigan lehtereille sankoin joukoin, jouduttuaan odottamaan pienen ikuisuuden. Siellä he näkevät, kuinka hienoa täyden stadikan tunnelma on ja he palaavat yhä uudelleen ja uudelleen.
IlDiavolo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1860 Munich


Vastaus #1096 : 23.01.2021 klo 03:38:32

No johan näitä alkaa tippua. Monza oli voittanut Regginan Serie B:ssa lukemin 50-48. Luin tuosta päivää myöhemmin forkan yli kahdeksan maalin ottelut Euroopan sarjoissa-ketjusta jonne nimimerkki TheMissionary oli sen postannut. Etin äkkiä vajaan puolen tunnin maalikoosteen pelistä käsiini YouTubesta. Viimeisen maalin viimeisteli Balotelli pilkulta ja koko penkki tuuletti villisti valmentaja Brocchin kanssa. Ilmeisesti Monza oli ollut jo noin seitsemän maalin karkumatkalla jonka Reggina oli kuitenkin saanut viimeisten minuuttien aikana kavennettua maaliin. Kopioin linkin ja aloin tekemään nerokasta fb-päivitystä videon kera tyyliin Monzassa pelattiin vähäpisteinen koripallomatsi, eiku... Ja sitten heräsin 2t unien jälkeen ja tässä sitä ollaan >:(

Viime yönkin uni sijoittui urheilun maailmaan. Ei tosin jalkapalloon vaan aavikkoralleihin. Luin joku aika sitten pitkän jutun Juha Kankkusen ensimmäisestä ja ainoasta Pariisi-Dakar voitosta ja tämä tarttui sitten ihan uneen asti. Unessa ei ollut tosin Kankkusen Juha vaan Keke Rosberg. Siellä se keskellä aavikkoa varikkopilttuussa repi maahan asti yltäneestä mulkustaan auringon polttamaa ja kuivattamaa esinahkaansa irti ja kirosi menemään ???

Tänään autolla ajaessa mietin, että mitähän Kekelle mahtaa tänä päivänä kuulua.
leppäperttu

Poissa Poissa


Vastaus #1097 : 23.01.2021 klo 11:53:01

NFL-ottelun mainoskatkolla tuli Keke vastaan, dominoi nykyään mainosalalla

https://youtu.be/iN3pKkuYqtM
Eder82

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Brazil -82, Arsenal, Athletic Bilbao, Motörhead


Vastaus #1098 : 23.01.2021 klo 13:38:25

Näin viime yönä hauskan unen. Ensin siinä olin minä ja pakastepizza. Mulle vakuutettiin, että siitä tulee hyvä kun pistän sen lämpimälle seinälle roikkumaan naulasta. Siinä sitten odottelin että juusto sulaa. Paikalle tuli vaimoni ja Aaron Cresswell. Vaimo sanoi että kato nyt tätä Aaronin tukkaa, etkös sinäkin voisi kammata hiuksesi. Vastasin että mitä niillä hiuksilla tekee. Sitten vaimo ajoi ne pois, ja Aaron Cresswell katseli vierestä John Lennonin kanssa.
suomifutiksen Janne Tähkä

Poissa Poissa


Vastaus #1099 : 30.01.2021 klo 23:09:47

Näin viime yönä pitkästä aikaa jalkapallounen. Olin jonkinlainen sekoitus itseäni ja Albin Granlundia ja pelasin avauksessa Huuhkajien EM-kisa-avauksessa Tanskaa (ilmeisesti, Kyproksestakin puhuttiin välillä) vastaan oikeana wingbackina viiden linjassa. Joukkuetovereista muistan vain oikean puoleisena topparina pelanneen Linus Ullmark -nimisen liehulettisen nuoren suomenruotsalaisen, jota en tunnistanut mutta muistin Riven maininneen kaverin nimen ja pelipaikan ottelupalaverissa. 1-1-tasapeliin päättynyt ottelu pelattiin ilman yleisöä. Itse myöhästyin alkuvihellyksestä kun olin kusella, vessaa ei ollut helppoa löytää hulppean stadionin uumenista mutta kun sellainen sitten löytyi niin siellä oli niin paljon pönttöjä että hädin tuskin mahtui kävelemään. En muista itseltäni yhtäkään varsinaista pallollista suoritusta koko ottelussa, mutta voitin kerran omalle joukkueelle rajaheiton kaksinkamppailutilanteesta ja loppuhetkillä onnistuin pelastamaan joukkueemme takaiskumaalilta potkaisemalla pallon tukalassa tilanteessa noin puolen metrin päässä maaliviivasta taidokkaasti yli maalin kulmapotkuksi. Ihmettelin kyllä hieman, miten voin mahtua pelaamaan Huuhkajien avauksessa kun pelasin vielä vähän aikaa sitten seiskassa, mutta toisaalta se tuntui loogiselta palkinnolta pitkäjänteisestä harjoittelusta ja olin ylpeä saavutuksestani. Rive puhui medialle jotain siitä että uusiakin pelaajia on viime aikoina voitu nostaa joukkueeseen, "esimerkiksi Tähkä oli vielä puoltoista vuotta sitten ihan mun tutkan ulkopuolella", ja sanoi myös, että pelitilanteiden valossa olimme altavastaajia ja pisteeseen täytyy sikäli olla tyytyväinen, mutta toisaalta Kypros pelaa aina samalla tavalla ja vastustaja olisi pitänyt pystyä riisumaan aseistaan tehokkaammin. Asiayhteydessä jota en enää tarkemmin muista Rive viittasi kevyesti naurahtaen myös Kyproksen huonoon ilmanlaatuun, joka johtuu tiheästi asutun maan ruuhkaisesta liikenteestä.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2021 klo 23:15:03 kirjoittanut suomifutiksen Janne Tähkä »

 
Sivuja: 1 ... 43 [44] 45 ... 49
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa