FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.04.2024 klo 18:24:41 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 44 [45] 46 ... 49
 
Kirjoittaja Aihe: Jalkapallounet!  (Luettu 152930 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #1100 : 07.02.2021 klo 02:37:10

Näin viime yönä unta, että Tammelan stadionia rakennettiin ja olin käymässä työmaalla. Runko ja katteet olivat pystyssä, mutta ei itse katsomot. Jostain syystä valmiina oli pari kahvilaa ja samoin joukkueiden täysinvarustellut keittiöt pukukoppien yhteydessä (!). Toinen kahvila oli Branderin operoima ja toisen yläpuolella oli kyltti Paulig Areena :o Enneuniko?
pallojalassa

Poissa Poissa


Vastaus #1101 : 07.02.2021 klo 03:06:07

Näin unta että katsoin Huuhkajien Suomi-Ranska MM-karsintaa. Suomi voitti 1-0 ja siinä loppuvihellyksen jälkeen tuuletellessa huomasin että tämähän oli sittenkin ollut naisten maajoukkueen peli ja petyin :( Liekkö itsellä jotain alitajuista naisten väheksymistä.
Fifa ranking:
Naiset 25
Miehet 54
Se pieni ero...
Nahkakostaja

Poissa Poissa


Vastaus #1102 : 10.02.2021 klo 16:50:10

Viime yönä olin viettämässä kaikessa rauhassa aurinkoista kesäpäivää jonkin järven hiekkarannalla makoillen. Rannalla ei ollut ketään muita ja syvä rauha vallitsi. Tämä päättyi kuitenkin pian, kun metsänrajasta hiekalle asteli Tommi Kautonen. Sillä oli tikku suussa ja päällä 90-luvun lahen (vai reippaan? vai kuusysin?) Aurinko jaffa -peliasu. Jalassa oli copat, joihin kiinnitin huomiota, kun se jostain syystä käveli rantaveteen kengät jalassa. Mukanaan Toke kantoi levottoman kokoista kasarihenkistä "ghettoblasteria". Toke astui pois rantavedestä, asetti mankan rannalle jostain ilmestyneelle hyvin vaatimattomalle puiselle pöydälle. Ghettoblasterissa oli kaiuttimet irrotettavaa mallia ja Toke irrottikin nämä ja asetteli huolellisesti päällekkäin. Saatuaan pelit soittokuntoon hän painoi play-nappulaa ja C-kasetilta alkoi pauhaamaan uskomattomalla volyymilla Bat ja Ryyd. Loppuhuipennukseksi Toke kaivoi vielä jostain päähänsä hassun hatun ja aurinkolasit aloittaen hillittömän bailaamisen.
Huupponen
2017

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91


Vastaus #1103 : 10.02.2021 klo 18:37:58

Viime yönä olin viettämässä kaikessa rauhassa aurinkoista kesäpäivää jonkin järven hiekkarannalla makoillen. Rannalla ei ollut ketään muita ja syvä rauha vallitsi. Tämä päättyi kuitenkin pian, kun metsänrajasta hiekalle asteli Tommi Kautonen. Sillä oli tikku suussa ja päällä 90-luvun lahen (vai reippaan? vai kuusysin?) Aurinko jaffa -peliasu. Jalassa oli copat, joihin kiinnitin huomiota, kun se jostain syystä käveli rantaveteen kengät jalassa. Mukanaan Toke kantoi levottoman kokoista kasarihenkistä "ghettoblasteria". Toke astui pois rantavedestä, asetti mankan rannalle jostain ilmestyneelle hyvin vaatimattomalle puiselle pöydälle. Ghettoblasterissa oli kaiuttimet irrotettavaa mallia ja Toke irrottikin nämä ja asetteli huolellisesti päällekkäin. Saatuaan pelit soittokuntoon hän painoi play-nappulaa ja C-kasetilta alkoi pauhaamaan uskomattomalla volyymilla Bat ja Ryyd. Loppuhuipennukseksi Toke kaivoi vielä jostain päähänsä hassun hatun ja aurinkolasit aloittaen hillittömän bailaamisen.
Missä välissä Kautonen vaihtui Tokeksi?
Nahkakostaja

Poissa Poissa


Vastaus #1104 : 10.02.2021 klo 18:46:33

Viidennen ja kuudennen virkkeen välissä.
Yeovil Town

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Omituisten otusten kerho


Vastaus #1105 : 09.03.2021 klo 22:31:20

Olen ruvennut näkemään futisaiheisia unia enenevässä määrin tänä aikana, kun kuningaslajin harrastus on liki mahdotonta. No, unessa pelattiin jalkapallo-ottelua erään urheilupuiston verkkoaidatulla tekonurmella.

Ekalla puoliajalla selvisu että vastassa oli tasokas harmaanvihreäpaitainen joukkue. Yksi lyhyehkö kärki teki kolme häkkiä, joista yksi kaukoveto 16 alueen ulkopuolelta viuhui aivan läheltäni maaliin. Jälkiviisaana mietin että oisin voinut pakkina asemoitua paremmin pallon eteen tai huitaista hurja veto edes kädellä rankkariksi. Toisaalta sama tyyppi taisi pistää kaksi rangaistuspotkua sisään. Puoliajan lopussa saatiin kuitenkin vapaapotku, jota asettui antamaan joukkueemme rääväsuu, maalivahtina toiminut valmentajamme. Vaan vastoin odotuksia, pallo sinkosi kauniin loivassa kaaressa ylärimaa hipoen maaliin! Olin äimistynyt, koska koutsin vedot olivat tavanneet päätyä aina vähintään toiseen kerrokseen. Tauolle lähdettiin lukemista 1-3, joten peli ei ollut suinkaan menetetty.

Mietin väliajalla et saavat kyllä rajoittaa kaiken, mutta futisotteluita ei kuitenkaan missään nimessä. Samalla mietin silmät kosteina, että näitä olen kyllä kaivannut tosi paljon. Mainitsin kaverille että etkö huomannut, se pieni vikkelä kärki teki niiden kaikki kolme maalia. Olin jokseenkin suunniltani, halusin pakkina tasata tilit. Sitten porukastamme joku ehdotti että kävisin avaamassa jonkun ikkunan ilman kierrättämiseksi. Lähdin tunkkaisesta pukkarista kulkemaan joukkueiden väliaikatiloiksi tarkoitetun parakin käytävää. Ikkunoita oli kuin missä tahansa, muttei yksikään vaikuttanut avattavalta. Sen sijaan osa ikkunoista oli väkivalloin lyöty avonaisiksi, mikä rosoisuudesta huolimatta helpotti ilmanvaihtoa. Käännyin takaisin, palasin pukkariin ja sanoin, ettei avattavia ikkunoita löytynyt lähistöltä. Päättelin myös, että vastustaja tulisi vetäytymään kilppariin alkavalla puoliajalla. Porukka otti asian tottuneen flegmaattisesti, samalla säärisuojiaan asetellen. Ilmassa roikkui taisteluhenkisyyttä.

Toisella puoliajalla pelaajamme Nikon antama vapari viuhui maalivahtimme antaman tavoin silmänräpäyksessä kohti ylähirttä ja sitä hipoen verkon perukoille. Niko oli harvemmin pelannut jalkapalloa vaan oli pikemminkin harrastejääkiekkoilija, joten olin taas iloisen yllättynyt. Hän ei edes pelannut vakikokoonpanossa vaan oli kutsuttu juuri ennen matsia paikkaamaan vajavaisen oloista rinkiä. Erikoistilanteet olivat kuitenkin olleet tämän vahvuus, toisin kuin ehkä kentällä liikkuminen. Hän kai hahmotti pallon lentoradan sen verran hyvin, että pystyi sillä loistamaan erikoistilanteissa. Matsi taisi päättyä tästä kavennuksesta huolimatta 2-3 tappioon harmaanvihreäpaitojen puolustettua meitä oranssipaitoja vastaan saumattomalla kovuudella ja heittäytymiskyvyllä.
nptuomin

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: TPS, ManU, Argentiina, PeU-Basket, PuMu


Vastaus #1106 : 16.03.2021 klo 13:48:28

Pari unta, jossa keskeisessä roolissa olivat maalivahdit.

Ekaksi 90-luvun ManU:n peli. Tulos ja jopa ottelun vastustaja eivät käyneet ilmi. Maalilla tietysti Peter Schmeichel. Lopun maalinedushässäkästä Nasse-sedälle punakortti. Tilannehan ei päättynyt tähän vaan syntyi ihan täysi mellakka. Taisi lopulta kentällä olla joku katsojakin riehumassa - pesäpallomailan kanssa.

Toinen uni. Naisten U20-ottelu Englanti-Viro. (Miten tällaisesta voi edes keksiä nähdä unta?) Seurasin ottelua takaviistoon Viron maalivahdista hyvin läheltä kenttää. Nurmikkokin oli vähän outoa. Oikeastaan nurmikko oli jonkin sortin kanervaa (ei Markku), joka oli niin tiheää että maalikin ikään kuin leijui ilmassa joku 10 senttiä varsinaisen maanpinnan yläpuolella. Itse peliin sitten. Viron maalivahti oli käsittämätön räpeltäjä. Ekassa maalissa maalivahti haroi ympäristöään kuin etsien pudonneita piilolasejaan. Toisessa maalissa pallo onnistuttiin hautomaan sisään tolpan juuresta. Onneksi en nähnyt enempää koska tämä peli olisi varmasti päättynyt jotain 20-0.
IlDiavolo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1860 Munich


Vastaus #1107 : 16.03.2021 klo 17:32:19

Tuossa muutampi viikko sitten näin jalkapallounen jonka muista hyvin vieläkin. Oli oikeastaan jatkoa aiemmin näkemilleni unille joissa pelasin RoPS:n paidassa jossain keskikentän laidalla. Noissa unissa olin aina hieman hämmentynyt saamastani vähästä kritiikistä. Tiedostin, että olen kaikkea muuta kuin vahvistus joukkueelle mutta jotenkin onnistuin peli toisen jälkeen katoamaan täysin kentällä ollessa ja näin kritiikiltä vältyttiin.

Tuossa muutaman viikon takaisessa unessa olin saanut mieleisen keikkatyökomennuksen. Hyppäsin autoon ja ajelin sillä Norjan halki. Tuon jälkeen olinkin Bilbaossa. Lyhyt unelmadiili Athletic Bilbaon kanssa oli totta! Majoituin kaupungissa, joka muistutti enemmänkin jotain suurta turkkilaistyyppistä metropolia, asumaan espanjalaisen suomea puhuvan joukkuetoverini ja hänen koko perheensä kanssa. Siellä oli siis isoäidit ja lapset saman katon alla. Reissusta Athletic Bilbaoon jäi mieleen se loputon kiire mitä koin asuessani yhdessä seurakaverini kanssa. Perheen sisällä oli jatkuva kaaos ja joka päiväinen illallinen alkoi saada liiankin suuria mittakaavoja. En missään vaiheessa päässyt rauhassa tutustumaan kaupunkiin ja itse peleistä unessa ei kerrottu mitään. Pelireissuistakin jäi lähinnä mieleen vain se loputon paniikki. Joukkuetoverini jonka kanssa asuin kyseli kerran hieman jopa häpeissäänkin maistuisiko illalliseksi sama ruoka mitä oli eilenkin. Vastasin, että maistuu. Tämän jälkeen joukkuetoveri paiskasi isot possun fileet jättimäiselle pannulle paistumaan. Ja taas illallistettiin. Uni loppui siihen kun paikalliset mafiosot tulivat perimään mitälie saataviaan perheeltä. Kesken illallisen tottakai.

Futisforumin "Suomalaiset pelaajat maailmalla"-ketjussa siirtoni oli myöskin mainittu. Tosin vain yhdellä viestillä. Siinä luki tyyliin "Miquelinho koittaa nyt vuorostaan onnea Athletic Bilbaon värissä".
« Viimeksi muokattu: 16.03.2021 klo 17:36:44 kirjoittanut IlDiavolo »
Silvennoinen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & LPS


Vastaus #1108 : 18.03.2021 klo 12:33:47

Viime yönä Rovaniemen keskuskentällä oli alkamassa RoPS-HJK ottelu. Pääsin stadionille sisään hyvän rovaniemeläisen ystäväni siivellä, joka oli asettumassa vastapuolen toppariksi. Perillä stadionilla yllätys oli suuri, kun Klubin kopissa alettiin luettelemaan avauskokoonpanoa. Minä ja kolmosessa pelaava kaverini muodostettiin kärkipari ja vaihtoon jäänyt Ollie Watkins oli ihmeissään, kun avauspaikkaa ei kuuulunut.
Hasan Sas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1109 : 18.03.2021 klo 12:45:34

Pelasin viime yönä maaottelussa Ruotsia vastaan. Rive laittoi minut kutospaikalle ja hommasta ei tahtonut tulla yhtään mitään. Ruotsilla oli oudot väriä vaihtavat pelipaidat, jotka vaihtuivat tutun keltaisesta täsmälleen samanlaisiksi kuin Suomen pelipaita heti kun minä sain pallon. Syötin jatkuvasti helppoja palloja Ruotsille, koska en pystynyt mitenkään erottamaan omia pelaajia ruotsalaisista. Muilla huuhkajilla ei tätä ongelmaa näkynyt olevan. Omissa soi tämän tästä minun aiheuttamien pallonmenetysten takia ja jossain vaiheessa rupesin miettimään, että pitäisikö sitä huitoa Rivelle, että ottaa minut vaihtoon. Mutta ajattelin kuitenkin, että eihän nyt kukaan itseään kunnioittava pelaaja vapaaehtoisesti vaihtoon halua, joten jäin kentälle. Harmillisesti heräsin ennen ensimmäisen puoliajan loppua.
Savon Keikari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #1110 : 19.03.2021 klo 21:06:14

Kävelin Kuopiossa jossain Haapaniemen tienoilla ja sattumalta huomasin tulleeni Kupsin uudelle stadionille ja, että Veikkausliigakauden avausmatsi oli alkanut HJK:ta vastaan. Kupsin stadion oli silmämääräisesti noin 50 000 - 70 000 vetävä stadikka, jossa toisessa päädyssä oli kaarremuodossa kaksi päällekkäistä kattamatonta katsomoa ja pääkatsomo sekä vastakatsomo katettuja. Pääkatsomossa myös kaksi kerrosta. Toinen pääty oli avoin, minkä takana tekonurtsikenttä aidan takana. Jäin seisomaan avoimeen päätyyn ja arvelin, että koronarajoitusten takia AM oli ehkä 2000, jotka lähes kaikki olivat kuitenkin pakkautuneet pääkatsomoon tsäntit tulilla. Toisessa päässä tehtiin maali ja kirosin sitä, mutta huomasin pääkatsomon riehuvan villisti ja tajusin Kupsin tehneen maalin. Koko loppumatsin ajan olin epävarma tilanteesta, koska tulostaulua ei ollut missään, mutta pelin loputtua kerrottiin Kupsin voittaneen 2-0.
Demian

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Bauhaus


Vastaus #1111 : 19.03.2021 klo 23:42:55

Näin joitain viikkoja sitten unta, jossa minusta tehtiin futisforumin moderaattori. Hämmennykseni oli suuri, kun modetiimi kokoontui jossain pukukopissa ja kaikki muut modet olivatkin parikymppisiä nuuskaavia Hongan kannattajia.
Kiharatukka

Poissa Poissa


Vastaus #1112 : 30.03.2021 klo 08:50:53

Näin unta, jossa Suomi pelasi stadikalla tuntemattomaksi jäänyttä joukkuetta vastaan.

Minä muiden huuhkajafanien kanssa operoimme viestejä vastustajafanien pääsylippuihin.

Viestit olivat tasoa :"Ryhmämme saattaa etsiä juuri sinua. Ole varuillasi".
Unen lopussa heiteltiin pohjoiskaarteessa yläfemmoja, kun vastustajajoukkueen fanipääty ammotti tyhjyyttään pelin alkaessa :D
IlDiavolo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1860 Munich


Vastaus #1113 : 01.04.2021 klo 12:01:05

Parin brenkuttelupäivän jälkeen koitti liskojen yö, ja futisteemalla mentiin. Hrrrr.

Unessa kesäolympialaiset käytiin talvella. Tapahtumapaikkana ilmeisesti joku Kanada sillä tv-lähetys alkoi illalla ja kisamaisemat olivat kovin vuoristoiset. Ja ennenkaikkea synkät. YLE oli satsanut kisoihin kunnolla koska studiovieraita oli lennätetty paikalle pilvin pimein. Avauspäivä oli itselle hyvin odotettu. Yleisurheilun puolella pituushyppy jossa Suomea edusti yksi kehitysvammainen tuttava lapsuudesta. Toisella kanavalla potkaistiin samaan aikaan käyntiin jalkapallot. Avauspeli oli Manchester United vastaan Japani ja myöhemmin piti tulla vielä Milanin ja Sevilla välinen alkusarjan ottelu. Tämä itseä vähän harmitti kun halusin katsoa rauhassa pituushyppyä. Myös mäkihypyt lyötiin käyntiin. Sotii hieman sitä ajatusta vastaan, että kyseessä oli talvella pidettävät kesäolympialaiset.

YLE oli pystyttänyt studion mäkihyppyä varten vuorelle ihan mäkitornin huipulle. Studioon pääsi hissillä ja matkaa riitti. Kyseessä siis ihan perus kerrostalohissi. Ylellä oli ekana päivänä vieraana mm. Alberto Tomba. Alppihiihdon legenda. Kisa oli käyty ja Alberto lähti hissillä takaisin alas studiosta. Kameramies seurasi miehen matkaa takaisin alas. Juuri kun hissin ovet sulkeutuivat ja matka alas pääsi lähtemään pettivät hissin ripustukset. Vauhti kiihtyi ja kiihtyi ja lähetys katkesi. Seuraavassa uutiskuvassa täysin romuttunut hissi jossa jäljellä enää Tomban tennarit. Allekirjoituksilla, suomeksi kirjoitettuna. Kylmä hiki alkoi hiipimään myöskin kotikatsomoon. Muistiin tuli lähetyksen alku. Tomba ei ollut ainoa vieras studiossa. Forkallakin oli aiheuttanut aiemmin illalla närkästystä kun Rive Kanerva oli ottanut selvästi sairaan veljensä Ylen vieraaksi. Veli oli mm. kesken suoran lähetyksen aivastanut oksennusta Petra Mantereen suuntaan. Koronaa epäiltiin vahvasti. Rive veljensä kanssa olivat antaneet Tomballe nimmarit lähetyksen aikana hänen tennareihin. Sitten tuli se pysäyttävä tieto. Tomba ei ollut hississä yksin vaan koko vierailijakolmikko oli poistunut samalla hissillä. Siis myös Rive Kanerva ja Riven veli. Oliko johtunut sitten kamerakulmasta vaiko hissin koosta, että tv-kuvassa oli pelkkä Tomba. Yhtä kaikki, olin poissa tolaltani. Olin odottanut kisoja pitkään mutta nyt tiesin, että ne olivat pitkälti siinä. Forkkaakaan en pystynyt avaamaan sillä tiesin etukäteen mitä siellä kirjoitettaisiin. Italian RAI:n uutisissa surtiin Tombaa.

Vainajien arkut lennätettiin seuraavana päivänä Suomeen ja samalla Palloliitto tiedotti kuka tulisi jatkamaan Huuhkajien urakkaa kohti kesän EM-kisoja. Valinta oli ennalta hyvin selvä eikä yllättänyt ketään. Ville Lyytikäinen oli ollut jo pitkään hyvässä nosteessa ja ansaitsi paikkansa. Huuhkajien pelaajat olivat tietenkin surusta järkyttyneitä mutta samaan aikaan erittäin motivoituneita pelaamaan kesällä Riven puolesta. Monen papereissa Suomi nousi yhdeksi ennakkosuosikiksi. Lyytikäiselle Palloliitto kustansi asunnon joka toimisi myös projektin komentokeskuksena. Sijaintina joku Äänekosken tapainen pikkukaupunki jossa tehtaan piiput olivat sulkeutuneet. Villeä vähän mietitytti miten tulisi kestämään projektin aikana yksin olon ja kuinka viihtyisi sillan vieressä, tai sen alla sijainneessa pienessä kerrostaloasunnossa jonka ikkunasta näkyi suoraan hiljentynyt ruma tehdas.

Heräsin :(
Musta Aurinko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1114 : 01.04.2021 klo 16:19:19

2 yötä nähnyt putkeen unta EM-finaalista jossa pukki tekee voittomaalin 90+3 minuutilla. Toivottavasti olisi enneuni
Zazar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dreams can't be buy


Vastaus #1115 : 04.04.2021 klo 13:39:01

Viime yönä Suomi pelasi Stadikalla Moldovaa vastaan. Pukin kärkipariksi oli yllättäen valittu 39-vuotias Mixu, joka oli muutaman vuoden pelitauosta huolimatta ihan kelpo tikissä ja paukutteli Suomen ensimmäisen ja neljännen maalin.
Maduduwinini

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK Helsinki


Vastaus #1116 : 04.04.2021 klo 14:37:21

En nyt ole aivan varma, että oliko pelkkää unta vai unessa nähtyä unta, mutta siinä tuli oltua Bosniassa katsomassa paria Suomen harjoitusottelua. Ottelut pelattiin jollain peruskentällä ja tuli seistyä parin metrin päässä kentästä. Ensimmäinen matsi päättyi kai tasan 2-2 ja toinen Pukin viime hetken maalilla 0-1.
pallonalle

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo


Vastaus #1117 : 04.04.2021 klo 23:38:48

En yleensä näe unia liittyen jalkapalloon, mutta viime yönä poikkeus ja hyvin outo sellainen. Olin vaimoni kanssa pelaamassa traktorifutista. Ajoimme siis vanhoilla hytittömillä traktoreilla kentällä yrittäen osua isoon palloon. Mä ohjasin ja vaimoni istui traktorin lokasuojalla. Eturengas osui toisen traktorin eturenkaaseen. Ei iso osuma, mutta toisen traktorin kuski hyppäsi maahan ja pyöri kentällä kun valtavan tällin saaneena. Kun pyöriminen loppui, tajusin hänen olevan Paolo Maldini.

Hyvin outo uni.
tonspa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuppaiset pseudoparadoksit


Vastaus #1118 : 05.04.2021 klo 15:08:01

Suomi voitti Euroopan mestaruuden kaatamalla Tshekin finaalissa 2-0, toisen maalin teki luonnollisesti Kamara. Matkalla finaaliin kaatuivat ainakin Ranska, Brasilia ja Englanti. Maalintekijöiden joukossa oli sellaisia nimiä kuin Tim Sparv ja Aki Riihilahti, joka maalinedushässäkässä(Englantia vastaan) tökkäsi pallon maaliin kantapäällään. Vitutti kyllä herätä todellisuuteen kun unessa olin itkuonnesta sekaisin ja heräsinkin johonkin unen tuuletuksen aiheuttamaan sätkähdykseen ja ynähdykseen.
Sinettäj kaakkoissyvänne

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Durden klo 01.15.45


Vastaus #1119 : 10.04.2021 klo 07:48:40

Olin Ronaldo ja pelasin Brasilia-Italia maaottelussa. Italia johti 2-0 ja noin 74' kohdalla meijän valmentaja vaihtoi Romárion kentälle. Iästä huolimatta Romário toisi kentälle tarvittavaa tsemppaushenkistä pelaamista ja hyökkäysvoimaa ja olisi ehkä joukkueen ainoa mahdollisuus hakea tasoitusta.

Sitten tulikin tilanne, missä Chiellini yritti suojata päädyssä palloa, mutta Romário nojasi sen selkään niin aggressiivisesti, että se horjahti lopussa päädystä yli ja saimme kulmapotkun. Ajattelin, että nyt tulee semmoinen kulma, että pallo viuhuu boksin keskelle, Romário menee ensin boksin rajalle ja ryntää sieltä keskelle ja hirveällä hypyllä puskee pallon maaliin. Tämmöinen keskitys tulikin, mutta se viuhui läpi kaikista boksissa olevista pelaajista ja myös Romárion päästä.

Joku meijän pelaaja toiselta laidalta pelasti pallon, ennen kuin se meni yli toisen reunan päätyviivasta ja syötti taaksepäin. Pallo tuli tummanharmaa-hiilenväriselle, melkein mustalle aasi Ihaan näköiselle otukselle, joka veti laidan puolelta kohtuullisen pienestä kulmasta aivan hirveän kanuunan kohti Italian maalia. Pallo meni taas läpi ihan kaikista boksissa olijoista ja melkein keskeltä maaliin. Vedon kulman takia se päätyi lopulta aivan maaliverkon vastakkaiseen takanurkkaan - siis aiemman kulmapotkun puolelle. Maaliverkko jotenkin elastisena jousti ja pallo lensi vastapalloon uudestaan kentälle.

Italialaiset viittoilivat, että ei käyny sisällä ja meuhkasivat esim. avustavalle tuomarille, että sano sie, että ei ollu sisällä. Tuomari viittoili kaikki rauhoittumaan ja alkoi tarkistaa hidastuksia videolta. Jostain syystä mie näin myös hidastukset ja pysäytyskuvat videolta. Yritin näyttää tuomarille käsillä, että kato ny, kato ny, tossa on pallo pussiksi venyneessä verkon takanurkassa ja ihan varppina on kokonaan sisällä. Kato ny, kato ny, tolppa on tossa kohti, sisällä on. Tuomari yritti vissiin jotain vekkulia jäynäytystä tai dramaattista hidastelua ja hetti jotain juttua: "Jaa-a, jaa-a, mitenköhän sen muka tolpan sijainnista näkee, onko pallo kunnolla sisällä..." Ilmiselvä maali se kumminkin oli ja tuomarikin sen sitten hyväksyi!

Sitten oli tulossa aloitus keskiympyrästä, mutta se olikin Brasilian aloitus! Joko tässä on jokin hyppäys ajassa tai jostain syystä määrättiin aloituksen vaihto. Meijän laitapelaaja, jota en tunnistanut naamasta, antoi ohjeita miulle: "Mee sä Romárion kans tohon alotukseen, ja Romário syöttää sulle. Syötä sä sit mulle ja mä syötän taas Romáriolle. Sit se etenee kuljettamalla ylöspäin. Jos pallon kans päästään sopiva matka ylöspäin, niin yritetään saaha voimapilvi-kuvio."

Tässä kohtaa heräsin hyvin varhaiseen aamuun. Hoksasin myös, että en pysty nukkumaan enää lisää. Lisäksi semmoinen maininta, että jossain vaiheessa Brasilialle vaihtui siniset varapaidat, vaikka unen alussa oli ihan varmasti keltaiset paidat. En myöskään muista, oliko aasi Ihaalla minkäänlaista pelipaitaa, mutta ihan varmasti se oli kumminkin Brasilian joukkueessa.
nptuomin

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: TPS, ManU, Argentiina, PeU-Basket, PuMu


Vastaus #1120 : 11.04.2021 klo 20:12:30

Pelattiin koulun liikuntatunnilla (lukiossa) jalkapalloa Perniön urheilukentällä. Alusta oli tosin unessa hiekkaa, vaikka todellisuudessa siellä on nurmikko. Joukkueet oli taas koululiikuntaperinteiden mukaisesti jaettu hyvinkin epätasaisesti ja tietysti olin siinä ennakkoon heikommassa joukkueessa. Mutta altavastaajajoukkueemme taisteli suosikkeja vastaan hienosti.

Aloitin ottelun maalivahtina, mutta lopulta pelasin kärkipelaajien takana vasemmalla laidalla. Harrastin kendomaista karvauspeliä. Onnistuinkin ainakin kerran riistämään pallon vastustajan alimmalta pelaajalta mutta lauoin niukasti maalin ohi oikealta.

Jossain vaiheessa vastustaja vaihtui. Uusi vastustaja oli joku Argentiinan junnu(maa?)joukkue. Nämä tosin olivat aika kypsän näköisiä junnuja, varsinkin maalivahti, joka oli varsinainen karvalapsi. Argot menivät nopeasti 1-0 johtoon mutta taistelimme taas sinnikkäästi ja jatkoin samassa roolissa kuin aiemmassa pelissä. Lopussa Argentiinan veska teki oman maalin.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2021 klo 02:31:57 kirjoittanut nptuomin »
gv39

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tuomarit ja kyläjoukkueet ml. Kups


Vastaus #1121 : 16.04.2021 klo 11:11:24

Siirretään tänne, kun näköjään näille oma ketju.

Raportti viime yöltä (ke-to).
Ilmeisesti futsal-majun kisoihin pääsyn innoittamana näin viime yönä unta, että Suomi oli päässyt jalkapallon mm-kisoihin, em-kisoihin ja futsalin em-kisoihin. Mm-kisat ja em-kisat vaan olivat ihan samaan aikaan :D .

Mm-kisoissa oli Suomen peli jotain Costaricaa tms. varmat pisteet maata vastaan ja Suomi meni 1-0 johtoon, odotus oli, että loppupelin Suomi hoitaa kotiin eli eihän Suomi voi päästää maalia ja varma voitto tulossa. Jotenkin siinä välissä huomio kiinnittyi em-kisoihin ja kun kiinnitin huomion taas pelattavaan otteluun, niin vastustaja oli mennyt 1-2 johtoon.

Suomen takaa-ajo ei vaan tuottanut millään tulosta ja ihmettelin, että mikä kokoonpano onkaan mm-kisoissa, kun ei kiri onnistu. Ikuiseksi arvoitukseksi jäi, että pelasiko Suomi ykkösillä mm-kisoissa vai em-kisoissa.

Kysy foorumilta ketjuun menisi, että onko tämä enneuni, painajainen vai toiveuni. Vaikka pataan oli tulossa niin kuitenkin oltiin päästy mm-kisoihin.
Bossu

Poissa Poissa


Vastaus #1122 : 05.05.2021 klo 07:59:22

Näin unta että olin Huuhkajien ryhmässä vielä mukana, kun EM-kisajoukkuetta valittiin. Kenraalissa Belgiaa vastaan pääsin vaihdosta irti ja pelasin elämäni pelin. Harmi että molari nappasi pari viuhuvaa kutiani ylänurkista. Pelin Suomi voitti 2-0.

Jimmy Cooper

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Toksinen maskuliinisuus jalkapallokatsomoissa


Vastaus #1123 : 08.05.2021 klo 14:04:35

Katsoin unessa jonkinlaista Mestarien liigan otteluiden viikkomaalikoostetta. Jokainen maali oli kuitenkin ihmeellinen boksiflipperi räkämaali. Koosteen viimeisessä maalissa Brannia edustanut Shefki Kuqi puski kulmapotkun omaan maaliin.
nptuomin

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: TPS, ManU, Argentiina, PeU-Basket, PuMu


Vastaus #1124 : 22.05.2021 klo 19:11:09

Näin unen, että FC Inter päätti järjestää oman teemamatsin trans- vai oliko se nyt intersukupuolisille (pun intended) ja siitähän vasta raivo repesi niin foorumilla kuin lehtien yleisönosastoilla.

 
Sivuja: 1 ... 44 [45] 46 ... 49
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa