Bob Maali
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti
|
|
: 28.10.2022 klo 20:36:24 |
|
Yritin etsiä yleisotsikkoa julistaakseni että EOM, kun päivän Twitterissä oli mielenkiintoinen katsaus pääsarjaseurojen markkinointiväen kokoukseen vuonna 1984. Ei löytynyt, avataan siis yleisotsikko muisteluilla ajalta jolloin pääsarja ei ollut vielä liiga. https://twitter.com/HarriLaine/status/1585953311685214210Helmiä löytyy, arvaa seura: - Otteluissa hautajaistunnelma - kuulutus "lipun ostaneilla oikeus kannustaa" - Markkinointitoimikunta ei puutu markkinointiin - Konela sponsoroi englantilaispelaajalle Ladan
|
|
|
|
Bob Maali
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti
|
|
Vastaus #1 : 28.10.2022 klo 20:42:40 |
|
|
|
|
|
copa de kybä
Poissa
|
|
Vastaus #2 : 28.10.2022 klo 21:19:03 |
|
Mahtavia kuvauksia markkinoinnista. Osallistuneista Klubi vaikutti jo tuolloin olevan ihan eri tasolla muihin nähden, mutta Kups myös erottui edukseen. Sielläkö muuten ensimmäisenä keksittiin ottelujen myyminen sponsorille ja ilmaisliput?
|
|
|
|
|
Kausari
Poissa
|
|
Vastaus #4 : 19.12.2022 klo 14:59:53 |
|
Eli Walden ensimmäiseksi kaupalliseksi johtajaksi
|
|
|
|
Jänkhäkoira
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
|
Vastaus #5 : 19.12.2022 klo 17:01:17 |
|
Noniin foorumin kiven kovat asian tuntijat saavat näytönpaikan. Hakemusta sisään.
|
|
|
|
kylmäkärkkäri
Poissa
|
|
Vastaus #6 : 19.12.2022 klo 20:17:56 |
|
No nyt on kova jos vain malttavat maksaa normaalia liksaa, niin tuo on vähintään 150k€/vuosi investointi. Melko nopea rekry, varsinkin kun ei ole aloitusaikaa merkitty, joten olisiko siellä jo hyvät hakemukset valmiiksi sisällä. Pahimmillaan sinne palkataan omat saunakaverit ja tulos on negatiivinen, mutta parhaimmillaan tämä nostaa VL uudelle tasolle ja auttaa ottamaan eroa kilpailijoihin.
|
|
|
|
laitakoira
Poissa
|
|
Vastaus #7 : 19.12.2022 klo 20:24:04 |
|
Konseptimanageria ei ole ollut. Muut on ollut tähänkin asti.
|
|
|
|
Ameobi
Poissa
Suosikkijoukkue: Futis
|
|
Vastaus #8 : 19.12.2022 klo 21:36:35 |
|
Jos viilataan pilkkua, niin eikä Korkka ole markkinointijohtaja? En tiedä onko siis täysin sama kuin tuo nyt haettava kaupallinen johtaja?
Pienihän tuo toimisto on, joten lisäkäsiä vaadittaisiin, eikä vain jonkun toisen korvaamista, vaikka tulisi kovempi kaveri tilalle.
|
|
|
|
Kim Suomisen ponnari
Poissa
Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit
|
|
Vastaus #9 : 20.12.2022 klo 11:28:40 |
|
Harmi että Byyrin osaaja(t) keskittyvät tällä hetkellä Suomen Cupin ulkoiseen PR:ään sillä tuo keskimmäinen pesti olisi niissä käsissä voinut olla oikeinkin maireaa EOM:ää nykyiseen puuhasteluun (kauden avaustilaisuudet, aktiivinen some, tiedottaminen, Veikkausliigan omat sivut ja mediakanavat jne.) verrattuna.
|
|
|
|
Parasta Kotkaa
Poissa
|
|
Vastaus #10 : 20.12.2022 klo 12:09:30 |
|
No nyt on kova jos vain malttavat maksaa normaalia liksaa, niin tuo on vähintään 150k€/vuosi investointi. Melko nopea rekry, varsinkin kun ei ole aloitusaikaa merkitty, joten olisiko siellä jo hyvät hakemukset valmiiksi sisällä. Pahimmillaan sinne palkataan omat saunakaverit ja tulos on negatiivinen, mutta parhaimmillaan tämä nostaa VL uudelle tasolle ja auttaa ottamaan eroa kilpailijoihin. Taitaa olla pikkaisen isompi investointi tai jotkut myy itsensä todella halvalla. Nopeasti laskettuna 150k€/v tarkoittaisi kolmea noin 30.000€ vuodessa bruttona tienaavaa työntekijää
|
|
|
|
kylmäkärkkäri
Poissa
|
|
Vastaus #11 : 20.12.2022 klo 12:42:28 |
|
Taitaa olla pikkaisen isompi investointi tai jotkut myy itsensä todella halvalla. Nopeasti laskettuna 150k€/v tarkoittaisi kolmea noin 30.000€ vuodessa bruttona tienaavaa työntekijää
No tämä arvio olikin alakanttiin, koska perinteisesti urheilussa ei makseta samaa palkkaa kuin bisnesmaailmassa. Ja puuttuuhan tuosta budjetit yms, eli todellisuudessa (toivottavasti) kyse on isommasta investoinnista. Jos eivät ole valmiita investoimaan, niin sitten siellä on entisiä pelaajia tai opiskelijoita opettelemassa työelämää ja tulosodotukset ovat lähellä nollaa. Näköjään Ville-Mikko on itse jäänyt pois toimistolta (lähde LinkedIn), joten olisiko sitten tässä syy rekryille? Toki eom jos yksi käsipari korvataan kolmella.
|
|
|
|
kylmäkärkkäri
Poissa
|
|
Vastaus #12 : 20.12.2022 klo 12:44:10 |
|
Harmi että Byyrin osaaja(t) keskittyvät tällä hetkellä Suomen Cupin ulkoiseen PR:ään sillä tuo keskimmäinen pesti olisi niissä käsissä voinut olla oikeinkin maireaa EOM:ää nykyiseen puuhasteluun (kauden avaustilaisuudet, aktiivinen some, tiedottaminen, Veikkausliigan omat sivut ja mediakanavat jne.) verrattuna.
Ovatko nämä toisensa poissulkevia asioita? Eli jos Byyri ottaisi isompaa vastuuta ja itse rekryäisi itselleen lisää osaajia? Ja muistelisin, että eikö Byyri jo tee osan VL somesta.
|
|
|
|
straiter
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Rotkäppchen Sektkellerei Freyburg
|
|
Vastaus #13 : 20.12.2022 klo 16:06:48 |
|
TBR Median listoilta löytyy varmasti päteviä kavereita näihin hommiin.
|
|
|
|
Raffael
Poissa
Suosikkijoukkue: FCLK & SMJK
|
|
Vastaus #14 : 02.02.2023 klo 12:41:54 |
|
Vähän off-topic, mutta katsokaas nyt tätä taideteosta: https://twitter.com/ilveshockey/status/1621085974917967875?s=20&t=VllMUY8PqOSoTPTm7Xp9UgIlves on lyönyt pelimerkkejä tiskiin markkinoinnin ja somen suhteen ja kehitys ollut aivan huimaa. Tämä twiitti saanut jo enemmän reaktioita puolessa tunnissa, kun yksikään veikkausliiga-aiheinen postaus mitä tulee itsellä mieleen. Vaikken lätkää seuraa, niin onhan tämä taidetta, joka tulee omalla somefiidillä vastaan Ilveksen osalta viikottain... Ei ole sattumaa, että Ilves vetää yleisöä ns. perkeleesti Olisikohan veikkausliigalla tai edes jollain joukkueilla aika panostaa kunnolla markkinointiin ja sosiaaliseen mediaan?
|
|
|
|
Kim Suomisen ponnari
Poissa
Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit
|
|
Vastaus #15 : 02.02.2023 klo 12:49:52 |
|
Olisikohan veikkausliigalla tai edes jollain joukkueilla aika panostaa kunnolla markkinointiin ja sosiaaliseen mediaan?
Täysimittainen markkinointi ja sometekeminen on perustasollakin sellainen noin viitisen tonnia kuukaudessa ja jos oikein hyvää ja asialle omistautunutta tekemistä haluaa niin mennään varmaan kymppikiloa lähelle (molempiin päälle vielä mainontaan käytetyt mediakulut)? Tuolla rahalla saa somepostaukset julkaisusuunnitelmineen, mainosmatskut ja muut tilpehöörit. Karkeasti siis laskien voidaan sanoa että vaihtoehtona on liigaseuroilla vuositasolla joko kahden todella kovan (kuvitellaan että palkka korreloituu pelaajan osaamiseen suoraan ja näin ollen näkyy ehkä vähän jopa menestyksenä kentällä) palkkaaminen tai sitten tuulariyleisön mahdollinen saapuminen katsomoihin.
|
|
|
|
Raffael
Poissa
Suosikkijoukkue: FCLK & SMJK
|
|
Vastaus #16 : 02.02.2023 klo 12:53:58 |
|
Täysimittainen markkinointi ja sometekeminen on perustasollakin sellainen noin viitisen tonnia kuukaudessa ja jos oikein hyvää ja asialle omistautunutta tekemistä haluaa niin mennään varmaan kymppikiloa lähelle (molempiin päälle vielä mainontaan käytetyt mediakulut)? Tuolla rahalla saa somepostaukset julkaisusuunnitelmineen, mainosmatskut ja muut tilpehöörit.
Karkeasti siis laskien voidaan sanoa että vaihtoehtona on liigaseuroilla vuositasolla joko kahden todella kovan (kuvitellaan että palkka korreloituu pelaajan osaamiseen suoraan ja näin ollen näkyy ehkä vähän jopa menestyksenä kentällä) palkkaaminen tai sitten tuulariyleisön mahdollinen saapuminen katsomoihin.
Tottakai kustannuksia tulisi alkuun ja varmasti otettaisiin takkiin, mutta semmoista se investointi on. Nimenomaan investointi tulevaisuuteen. Ketä nykyajan printtimedia tai radiomainokset oikeasti palvelee? Ne on suunnattu vanhemmille ikäluokille, jotka on jo tietoisia näistä otteluista. Jos halutaan saada uusia potentiaalisia asikkaita, faneja, kannattajia tai mitä vaan, täytyy se panostus tehdä johonkin ihan muualle kun sanomalehtiin.
|
|
|
|
Ameobi
Poissa
Suosikkijoukkue: Futis
|
|
Vastaus #17 : 02.02.2023 klo 12:55:53 |
|
Täysimittainen markkinointi ja sometekeminen on perustasollakin sellainen noin viitisen tonnia kuukaudessa ja jos oikein hyvää ja asialle omistautunutta tekemistä haluaa niin mennään varmaan kymppikiloa lähelle (molempiin päälle vielä mainontaan käytetyt mediakulut)? Tuolla rahalla saa somepostaukset julkaisusuunnitelmineen, mainosmatskut ja muut tilpehöörit.
Karkeasti siis laskien voidaan sanoa että vaihtoehtona on liigaseuroilla vuositasolla joko kahden todella kovan (kuvitellaan että palkka korreloituu pelaajan osaamiseen suoraan ja näin ollen näkyy ehkä vähän jopa menestyksenä kentällä) palkkaaminen tai sitten tuulariyleisön mahdollinen saapuminen katsomoihin.
Jeps ja ei se missään lajissa ole kiinni siitä, etteikö Suomessa olisi osaavia puljuja tai henkilöitä. Rahalla saa hienoja juttuja ja pitkään oikein tehtynä tämä voi näkyä myös seuralle tulevassa rahapotissa (yleisömäärät, yhteistyökumppanit, krääsän myynti jne.). Ehdottomasti sitä mieltä, että näin toivoisi tapahtuvan, mutta jonkinlaista tasapainoilua rahan kanssa se aina tulee Suomessa olemaan.
|
|
|
|
pimputus
Poissa
Suosikkijoukkue: Kaljaa ja kotimaista futista
|
|
Vastaus #18 : 02.02.2023 klo 12:57:48 |
|
Itse ainakin tyytyväinen sjk:n markkinointiin ja someen. Hyvää tekemistä ollut jo pitkään suomen mittakaavassa
|
|
|
|
kylmäkärkkäri
Poissa
|
|
Vastaus #19 : 21.02.2023 klo 07:12:29 |
|
Asiasta ei ole mitään uutisoitu, mikä on harmi sillä isot rekryt lupailivat kehitystä, mutta näköjään Byyristäkin tuttu Jukka Illikainen on Veikkausliigan uusi konseptimanageri. Kaupallista johtajaa ei ilmeisesti ole vielä löytynyt. Viestintäpäällikkönä on edelleen Mikael Erävuori.
|
|
|
|
Raahaaja
Poissa
|
|
Vastaus #20 : 26.02.2023 klo 17:44:15 |
|
Transfermarktia selatessa tuli vastaan tietoa Irlannin liigan yleisömääristä, ja siellä näköjään katsojaluvut nousseet huimasti pandemian jälkeen. Kiintoisaa, kun lasken maan olosuhteiltaan meidän verrokiksi; futis ei ykköslaji, yleisömäärät olleet pieniä... Mitä Suomessa tehdään oikein väärin? Lisää aiheesta: https://www.the42.ie/league-of-ireland-attendance-figures-5951751-Dec2022/
|
|
|
|
|
SerGo
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #22 : 27.02.2023 klo 09:42:43 |
|
Vähän kehnoa muotoilua ehkä, mutta eiköhän otsikossa viitattu sanalla "uusi" vain siihen, että mestari tulee varmuudella vaihtumaan viime vuodesta kun Honka jäi alkulohkoon?
|
|
|
|
Jalitsumies
Poissa
Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni
|
|
Vastaus #23 : 27.02.2023 klo 09:51:30 |
|
Vähän kehnoa muotoilua ehkä, mutta eiköhän otsikossa viitattu sanalla "uusi" vain siihen, että mestari tulee varmuudella vaihtumaan viime vuodesta kun Honka jäi alkulohkoon?
Eli mestari vaihtuu viime vuodesta. Onhan tuo aivan eri asia kuin uusi mestari.
|
|
|
|
SerGo
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #24 : 27.02.2023 klo 09:57:08 |
|
Eli mestari vaihtuu viime vuodesta. Onhan tuo aivan eri asia kuin uusi mestari.
Uusi on huono adjektiivi tuossa; ei siitä kahta sanaa. Toisaalta jos haluttaisiin korostaa, että liigacupin voittaa joukkue, jolla ei aiempia mestaruuksia, ei "uusi mestari" olisi silloinkaan optimi, vaan kannattaisi puhua seuran ensimmäisestä mestaruudesta tai yleisemmin ensikertalaisista. "Uuden mestarin" tulkitsee jokainen omalla tavallaan ja useimmat väärin.
|
|
|
|
|
|