FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.04.2024 klo 06:18:11 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2 ... 8
 
Kirjoittaja Aihe: Veikkausliigan markkinointi - kehitys kehittyy  (Luettu 32673 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Bob Maali

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti


: 28.10.2022 klo 21:36:24

Yritin etsiä yleisotsikkoa julistaakseni että EOM, kun päivän Twitterissä oli mielenkiintoinen katsaus pääsarjaseurojen markkinointiväen kokoukseen vuonna 1984. Ei löytynyt, avataan siis yleisotsikko muisteluilla ajalta jolloin pääsarja ei ollut vielä liiga.

https://twitter.com/HarriLaine/status/1585953311685214210

Helmiä löytyy, arvaa seura:
Lainaus
- Otteluissa hautajaistunnelma - kuulutus "lipun ostaneilla oikeus kannustaa"

Lainaus
- Markkinointitoimikunta ei puutu markkinointiin

Lainaus
- Konela sponsoroi englantilaispelaajalle Ladan

Bob Maali

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti


Vastaus #1 : 28.10.2022 klo 21:42:40

Arkistomielessä kooste haulla löytyneistä liigan markkinointiaiheisista wanhoista topiikeista:

Veikkausliiga sosiaalisessa mediassa - Tunkkaista puuhastelua
Historiallisen arvokisapaikan hyödyntäminen Veikkausliigan markkinoinnissa
Veikkausliigan markkinointi, uusi mies puikoissa 2018->
Veikkausliiga mediassa
Liigajoukkueiden sosiaalisen median käyttö/markkinointi
Veikkausliigan markkinointi- ja imagotutkimus
Veikkausliigan markkinointi 2010 - kaikkien aikojen mahdollisuus
copa de kybä

Poissa Poissa


Vastaus #2 : 28.10.2022 klo 22:19:03


Mahtavia kuvauksia markkinoinnista. Osallistuneista Klubi vaikutti jo tuolloin olevan ihan eri tasolla muihin nähden, mutta Kups myös erottui edukseen. Sielläkö muuten ensimmäisenä keksittiin ottelujen myyminen sponsorille ja ilmaisliput?
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #3 : 19.12.2022 klo 15:48:24

Menisi varmaan muihinkin ketjuihin, mutta laitetaan tänne. Toimistolla isot rekryt päällä. Vaikea uskoa, että tässä kovinkaan moni asia voisi mennä ainakaan taaksepäin? Kaikkia titteleitä ei ole tainnut edes ennen olla? Kaupallinen johtaja, viestintäpäällikkö, konseptimanageri.


http://www.veikkausliiga.com/uutiset/2022/12/19/veikkausliiga-etsii-useita-vahvistuksia-siirtomarkkinoilta
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #4 : 19.12.2022 klo 15:59:53

Eli Walden ensimmäiseksi kaupalliseksi johtajaksi :D
Jänkhäkoira

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #5 : 19.12.2022 klo 18:01:17

Noniin foorumin kiven kovat asian tuntijat saavat näytönpaikan. Hakemusta sisään.
kylmäkärkkäri

Poissa Poissa


Vastaus #6 : 19.12.2022 klo 21:17:56

No nyt on kova Ylos jos vain malttavat maksaa normaalia liksaa, niin tuo on vähintään 150k€/vuosi investointi. Melko nopea rekry, varsinkin kun ei ole aloitusaikaa merkitty, joten olisiko siellä jo hyvät hakemukset valmiiksi sisällä.

Pahimmillaan sinne palkataan omat saunakaverit ja tulos on negatiivinen, mutta parhaimmillaan tämä nostaa VL uudelle tasolle ja auttaa ottamaan eroa kilpailijoihin.
laitakoira

Poissa Poissa


Vastaus #7 : 19.12.2022 klo 21:24:04

Menisi varmaan muihinkin ketjuihin, mutta laitetaan tänne. Toimistolla isot rekryt päällä. Vaikea uskoa, että tässä kovinkaan moni asia voisi mennä ainakaan taaksepäin? Kaikkia titteleitä ei ole tainnut edes ennen olla? Kaupallinen johtaja, viestintäpäällikkö, konseptimanageri.


http://www.veikkausliiga.com/uutiset/2022/12/19/veikkausliiga-etsii-useita-vahvistuksia-siirtomarkkinoilta
Konseptimanageria ei ole ollut. Muut on ollut tähänkin asti.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #8 : 19.12.2022 klo 22:36:35

Jos viilataan pilkkua, niin eikä Korkka ole markkinointijohtaja? En tiedä onko siis täysin sama kuin tuo nyt haettava kaupallinen johtaja?

Pienihän tuo toimisto on, joten lisäkäsiä vaadittaisiin, eikä vain jonkun toisen korvaamista, vaikka tulisi kovempi kaveri tilalle.
Kim Suomisen ponnari

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit


Vastaus #9 : 20.12.2022 klo 12:28:40

Harmi että Byyrin osaaja(t) keskittyvät tällä hetkellä Suomen Cupin ulkoiseen PR:ään sillä tuo keskimmäinen pesti olisi niissä käsissä voinut olla oikeinkin maireaa EOM:ää nykyiseen puuhasteluun (kauden avaustilaisuudet, aktiivinen some, tiedottaminen, Veikkausliigan omat sivut ja mediakanavat jne.) verrattuna.
Parasta Kotkaa

Poissa Poissa


Vastaus #10 : 20.12.2022 klo 13:09:30

No nyt on kova Ylos jos vain malttavat maksaa normaalia liksaa, niin tuo on vähintään 150k€/vuosi investointi. Melko nopea rekry, varsinkin kun ei ole aloitusaikaa merkitty, joten olisiko siellä jo hyvät hakemukset valmiiksi sisällä.

Pahimmillaan sinne palkataan omat saunakaverit ja tulos on negatiivinen, mutta parhaimmillaan tämä nostaa VL uudelle tasolle ja auttaa ottamaan eroa kilpailijoihin.
Taitaa olla pikkaisen isompi investointi tai jotkut myy itsensä todella halvalla. Nopeasti laskettuna 150k€/v tarkoittaisi kolmea noin 30.000€ vuodessa bruttona tienaavaa työntekijää
kylmäkärkkäri

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 20.12.2022 klo 13:42:28

Taitaa olla pikkaisen isompi investointi tai jotkut myy itsensä todella halvalla. Nopeasti laskettuna 150k€/v tarkoittaisi kolmea noin 30.000€ vuodessa bruttona tienaavaa työntekijää

No tämä arvio olikin alakanttiin, koska perinteisesti urheilussa ei makseta samaa palkkaa kuin bisnesmaailmassa. Ja puuttuuhan tuosta budjetit yms, eli todellisuudessa (toivottavasti) kyse on isommasta investoinnista. Jos eivät ole valmiita investoimaan, niin sitten siellä on entisiä pelaajia tai opiskelijoita opettelemassa työelämää ja tulosodotukset ovat lähellä nollaa.

Näköjään Ville-Mikko on itse jäänyt pois toimistolta (lähde LinkedIn), joten olisiko sitten tässä syy rekryille? Toki eom jos yksi käsipari korvataan kolmella.
kylmäkärkkäri

Poissa Poissa


Vastaus #12 : 20.12.2022 klo 13:44:10

Harmi että Byyrin osaaja(t) keskittyvät tällä hetkellä Suomen Cupin ulkoiseen PR:ään sillä tuo keskimmäinen pesti olisi niissä käsissä voinut olla oikeinkin maireaa EOM:ää nykyiseen puuhasteluun (kauden avaustilaisuudet, aktiivinen some, tiedottaminen, Veikkausliigan omat sivut ja mediakanavat jne.) verrattuna.

Ovatko nämä toisensa poissulkevia asioita? Eli jos Byyri ottaisi isompaa vastuuta ja itse rekryäisi itselleen lisää osaajia? Ja muistelisin, että eikö Byyri jo tee osan VL somesta.
straiter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Rotkäppchen Sektkellerei Freyburg


Vastaus #13 : 20.12.2022 klo 17:06:48

TBR Median listoilta löytyy varmasti päteviä kavereita näihin hommiin.
Raffael

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCLK & SMJK


Vastaus #14 : 02.02.2023 klo 13:41:54

Vähän off-topic, mutta katsokaas nyt tätä taideteosta: https://twitter.com/ilveshockey/status/1621085974917967875?s=20&t=VllMUY8PqOSoTPTm7Xp9Ug

Ilves on lyönyt pelimerkkejä tiskiin markkinoinnin ja somen suhteen ja kehitys ollut aivan huimaa. Tämä twiitti saanut jo enemmän reaktioita puolessa tunnissa, kun yksikään veikkausliiga-aiheinen postaus mitä tulee itsellä mieleen. Vaikken lätkää seuraa, niin onhan tämä taidetta, joka tulee omalla somefiidillä vastaan Ilveksen osalta viikottain... Ei ole sattumaa, että Ilves vetää yleisöä ns. perkeleesti

Olisikohan veikkausliigalla tai edes jollain joukkueilla aika panostaa kunnolla markkinointiin ja sosiaaliseen mediaan?
Kim Suomisen ponnari

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit


Vastaus #15 : 02.02.2023 klo 13:49:52

Olisikohan veikkausliigalla tai edes jollain joukkueilla aika panostaa kunnolla markkinointiin ja sosiaaliseen mediaan?

Täysimittainen markkinointi ja sometekeminen on perustasollakin sellainen noin viitisen tonnia kuukaudessa ja jos oikein hyvää ja asialle omistautunutta tekemistä haluaa niin mennään varmaan kymppikiloa lähelle (molempiin päälle vielä mainontaan käytetyt mediakulut)? Tuolla rahalla saa somepostaukset julkaisusuunnitelmineen, mainosmatskut ja muut tilpehöörit.

Karkeasti siis laskien voidaan sanoa että vaihtoehtona on liigaseuroilla vuositasolla joko kahden todella kovan (kuvitellaan että palkka korreloituu pelaajan osaamiseen suoraan ja näin ollen näkyy ehkä vähän jopa menestyksenä kentällä) palkkaaminen tai sitten tuulariyleisön mahdollinen saapuminen katsomoihin.
Raffael

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCLK & SMJK


Vastaus #16 : 02.02.2023 klo 13:53:58

Täysimittainen markkinointi ja sometekeminen on perustasollakin sellainen noin viitisen tonnia kuukaudessa ja jos oikein hyvää ja asialle omistautunutta tekemistä haluaa niin mennään varmaan kymppikiloa lähelle (molempiin päälle vielä mainontaan käytetyt mediakulut)? Tuolla rahalla saa somepostaukset julkaisusuunnitelmineen, mainosmatskut ja muut tilpehöörit.

Karkeasti siis laskien voidaan sanoa että vaihtoehtona on liigaseuroilla vuositasolla joko kahden todella kovan (kuvitellaan että palkka korreloituu pelaajan osaamiseen suoraan ja näin ollen näkyy ehkä vähän jopa menestyksenä kentällä) palkkaaminen tai sitten tuulariyleisön mahdollinen saapuminen katsomoihin.

Tottakai kustannuksia tulisi alkuun ja varmasti otettaisiin takkiin, mutta semmoista se investointi on. Nimenomaan investointi tulevaisuuteen. Ketä nykyajan printtimedia tai radiomainokset oikeasti palvelee? Ne on suunnattu vanhemmille ikäluokille, jotka on jo tietoisia näistä otteluista. Jos halutaan saada uusia potentiaalisia asikkaita, faneja, kannattajia tai mitä vaan, täytyy se panostus tehdä johonkin ihan muualle kun sanomalehtiin.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #17 : 02.02.2023 klo 13:55:53

Täysimittainen markkinointi ja sometekeminen on perustasollakin sellainen noin viitisen tonnia kuukaudessa ja jos oikein hyvää ja asialle omistautunutta tekemistä haluaa niin mennään varmaan kymppikiloa lähelle (molempiin päälle vielä mainontaan käytetyt mediakulut)? Tuolla rahalla saa somepostaukset julkaisusuunnitelmineen, mainosmatskut ja muut tilpehöörit.

Karkeasti siis laskien voidaan sanoa että vaihtoehtona on liigaseuroilla vuositasolla joko kahden todella kovan (kuvitellaan että palkka korreloituu pelaajan osaamiseen suoraan ja näin ollen näkyy ehkä vähän jopa menestyksenä kentällä) palkkaaminen tai sitten tuulariyleisön mahdollinen saapuminen katsomoihin.

Jeps ja ei se missään lajissa ole kiinni siitä, etteikö Suomessa olisi osaavia puljuja tai henkilöitä. Rahalla saa hienoja juttuja ja pitkään oikein tehtynä tämä voi näkyä myös seuralle tulevassa rahapotissa (yleisömäärät, yhteistyökumppanit, krääsän myynti jne.). Ehdottomasti sitä mieltä, että näin toivoisi tapahtuvan, mutta jonkinlaista tasapainoilua rahan kanssa se aina tulee Suomessa olemaan.
pimputus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kaljaa ja kotimaista futista


Vastaus #18 : 02.02.2023 klo 13:57:48

Itse ainakin tyytyväinen sjk:n markkinointiin ja someen. Hyvää tekemistä ollut jo pitkään suomen mittakaavassa
kylmäkärkkäri

Poissa Poissa


Vastaus #19 : 21.02.2023 klo 08:12:29

Menisi varmaan muihinkin ketjuihin, mutta laitetaan tänne. Toimistolla isot rekryt päällä. Vaikea uskoa, että tässä kovinkaan moni asia voisi mennä ainakaan taaksepäin? Kaikkia titteleitä ei ole tainnut edes ennen olla? Kaupallinen johtaja, viestintäpäällikkö, konseptimanageri.


http://www.veikkausliiga.com/uutiset/2022/12/19/veikkausliiga-etsii-useita-vahvistuksia-siirtomarkkinoilta

Asiasta ei ole mitään uutisoitu, mikä on harmi sillä isot rekryt lupailivat kehitystä, mutta näköjään Byyristäkin tuttu Jukka Illikainen on Veikkausliigan uusi konseptimanageri. Kaupallista johtajaa ei ilmeisesti ole vielä löytynyt. Viestintäpäällikkönä on edelleen Mikael Erävuori.
Raahaaja

Poissa Poissa


Vastaus #20 : 26.02.2023 klo 18:44:15

Transfermarktia selatessa tuli vastaan tietoa Irlannin liigan yleisömääristä, ja siellä näköjään katsojaluvut nousseet huimasti pandemian jälkeen. Kiintoisaa, kun lasken maan olosuhteiltaan meidän verrokiksi; futis ei ykköslaji, yleisömäärät olleet pieniä...

Mitä Suomessa tehdään oikein väärin?

Lisää aiheesta: https://www.the42.ie/league-of-ireland-attendance-figures-5951751-Dec2022/
konttaava karhu

Poissa Poissa


Vastaus #21 : 27.02.2023 klo 10:02:53

Viestinnässä vähän kirkastamisen varaa tai sitten vaan erittäin vahvaa luottoa AC Ouluun

https://www.veikkausliiga.com/uutiset/2023/02/26/liigacupissa-saadaan-varmuudella-uusi-mestari-ac-oulu-tavoittelee-ensimmaista-finaalipaikkaa

Uutinen
Liigacupissa saadaan varmuudella uusi mestari – AC Oulu tavoittelee ensimmäistä finaalipaikkaa

Liigacupissa kaudella 2023 on pelaamatta enää viisi ottelua ja varmaa on jo nyt, että kilpailussa leivotaan uusi mestari.


Mahdollisia mestareitahan on:
AC Oulu (ei mestaruuksia)
KuPS (mestari 2006)
HJK (1994, 1996-1998, 2015)
Inter (2008)
Lahti (2013, 2016)
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #22 : 27.02.2023 klo 10:42:43

Viestinnässä vähän kirkastamisen varaa tai sitten vaan erittäin vahvaa luottoa AC Ouluun

https://www.veikkausliiga.com/uutiset/2023/02/26/liigacupissa-saadaan-varmuudella-uusi-mestari-ac-oulu-tavoittelee-ensimmaista-finaalipaikkaa

Uutinen
Liigacupissa saadaan varmuudella uusi mestari – AC Oulu tavoittelee ensimmäistä finaalipaikkaa

Liigacupissa kaudella 2023 on pelaamatta enää viisi ottelua ja varmaa on jo nyt, että kilpailussa leivotaan uusi mestari.


Mahdollisia mestareitahan on:
AC Oulu (ei mestaruuksia)
KuPS (mestari 2006)
HJK (1994, 1996-1998, 2015)
Inter (2008)
Lahti (2013, 2016)

Vähän kehnoa muotoilua ehkä, mutta eiköhän otsikossa viitattu sanalla "uusi" vain siihen, että mestari tulee varmuudella vaihtumaan viime vuodesta kun Honka jäi alkulohkoon?
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #23 : 27.02.2023 klo 10:51:30

Vähän kehnoa muotoilua ehkä, mutta eiköhän otsikossa viitattu sanalla "uusi" vain siihen, että mestari tulee varmuudella vaihtumaan viime vuodesta kun Honka jäi alkulohkoon?
Eli mestari vaihtuu viime vuodesta. Onhan tuo aivan eri asia kuin uusi mestari.
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #24 : 27.02.2023 klo 10:57:08

Eli mestari vaihtuu viime vuodesta. Onhan tuo aivan eri asia kuin uusi mestari.

Uusi on huono adjektiivi tuossa; ei siitä kahta sanaa. Toisaalta jos haluttaisiin korostaa, että liigacupin voittaa joukkue, jolla ei aiempia mestaruuksia, ei "uusi mestari" olisi silloinkaan optimi, vaan kannattaisi puhua seuran ensimmäisestä mestaruudesta tai yleisemmin ensikertalaisista. "Uuden mestarin" tulkitsee jokainen omalla tavallaan ja useimmat väärin.

 
Sivuja: [1] 2 ... 8
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa