FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.05.2024 klo 03:43:22 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 8
 
Kirjoittaja Aihe: Veikkausliigan markkinointi - kehitys kehittyy  (Luettu 33205 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
MaikkulanMessi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu, Huuhkajat


Vastaus #125 : 17.06.2023 klo 13:06:06

Somessa moni hehkuttaa pohjoiskaarteen sekä muiden fanien toimintaa ja samalla toteaa että toivottavasti nämä samat tyypit löytäisivät myös kotimaisen Veikkausliigan peleihin. Huuhkajat etkoilla ja sen tapahtumatorilla olisi varmasti tilaa Veikkausliigan omalle kojulle/ständille (tai jopa jokaiselle VL-jengille oma ständi) jossa ois ohjelmaa/muuta pöhinää tjsp. jota kautta ihmiset vois kiinnostua enemmän Veikkausliigasta.
Qwertyn Näppis

Poissa Poissa


Vastaus #126 : 17.06.2023 klo 13:31:11

Somessa moni hehkuttaa pohjoiskaarteen sekä muiden fanien toimintaa ja samalla toteaa että toivottavasti nämä samat tyypit löytäisivät myös kotimaisen Veikkausliigan peleihin. Huuhkajat etkoilla ja sen tapahtumatorilla olisi varmasti tilaa Veikkausliigan omalle kojulle/ständille (tai jopa jokaiselle VL-jengille oma ständi) jossa ois ohjelmaa/muuta pöhinää tjsp. jota kautta ihmiset vois kiinnostua enemmän Veikkausliigasta.

Tämä. Tapahtumatorin valotaululla sentään vilahti joku VL:n kannata paikallista tms. mainos, mikä on hyvä pieni asia, mutta kyllä liigan ja majun yhteistyötä pitäisi vahvistaa vielä todella paljon.

Joku VL:n oma koju tuonne nyt olisi ollut ihan minimijuttu jo ihan näkyvyyden vuoksi. Sinne vaikka kaikkien jengien pelipaitoja ja muuta krääsää myyntiin ja ”kannata paikallista” slogan isolla näkyviin. Tuskin olisi tappiotakaan tuottanut. Huuhkajahuumaa pitäisi nyt jotenkin saada hyödynnettyä. Viime EM-kisojen hype kun jäi kokonaan hyödyntämättä. Se harmittaa, ettei edes ole mitään yritystä. Eilisen pelissäkin oli taas monta liigapelaajaa kokoonpanossa.
Jojeli

Poissa Poissa


Vastaus #127 : 19.06.2023 klo 20:03:49

Support your local mainoksia Huuhkajien pelissä Ylos
Kärsä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jorma Vullin kuoleva made


Vastaus #128 : 19.06.2023 klo 23:54:46

Joo, ei voi kyllä muuta sanoa kuin että toivottavasti edes pieni osa nyt meneillään olevasta huuhkajabuumista saataisiin myös kotimaisen sarjajalkapalloilun ääreen fanittamaan paikan päälle, vauvasta vaariin. Siitä se Ruotsissakin lähti ysärillä kukoistamaan.
RonaldoR9Finland

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SJK,Suomen maajoukkue,Real Madrid


Vastaus #129 : 20.06.2023 klo 08:34:52

Support your local mainoksia Huuhkajien pelissä Ylos
Hyvä että jotain yritystä edes
rojadirecta

Poissa Poissa


Vastaus #130 : 20.06.2023 klo 10:58:03

Nyt pitäisi seurojen markkinoinnissa painaa hommia niin maan perkeleesti että saadaan buumi kotiutettua katsomoihin. Sieltä se liikenne tulee jos on tullakseen.
Kankea puolustaja

Poissa Poissa


Vastaus #131 : 20.06.2023 klo 11:41:34

Olihan toi paitahomma ihan älyttömän hieno ajatus. Ja hyvin sitä tuotiin myös esille eilen.
En tiedä somessa ottiko nämä seurat tai Veikkausliiga sitten kaiken tästä ilosta irti.

Ehkä tuonne tapahtumatorille voisi Veikkausliiga jonkun oman kojun pystyttää ja jotain skabailua, lippupakettien myyntiä yms yms.
Åke Wahlgren

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rive ulos!


Vastaus #132 : 20.06.2023 klo 15:07:31

Liigalta hienoa esilläoloa eilisessä ottelussa, olipa se Palloliiton ansiota tai ei. Nyt vaaditaan vastavuoroisesti seuroiltakin toimia nosteen hyödyntämiseksi. Ei voida vain olettaa, että ulkopuolelta kauhotaan porukkaa sisään.
JoenDoe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Honka


Vastaus #133 : 20.06.2023 klo 15:54:39

Nyt pitäisi seurojen markkinoinnissa painaa hommia niin maan perkeleesti että saadaan buumi kotiutettua katsomoihin. Sieltä se liikenne tulee jos on tullakseen.
Liigalta hienoa esilläoloa eilisessä ottelussa, olipa se Palloliiton ansiota tai ei. Nyt vaaditaan vastavuoroisesti seuroiltakin toimia nosteen hyödyntämiseksi. Ei voida vain olettaa, että ulkopuolelta kauhotaan porukkaa sisään.

Tämä kaikki on puhdasta paskapuhetta. Ainut keino, jolla seurajoukkueet saadaan kiinnostaviksi, on seurahenkilöstöjen hihojen käärimisestä seuraava kevyt tuulenvire, joka kantautuu tuulareiden korviin tuulipukujen kahinan lailla. Tämä keskiluokkaiselle juntille suunnattu soidinlaulu kutsuu seireenimäisesti kansan syvät rivit kylmien nakkimukien ja taktisesta pallonhallinnasta kantautuvan pimputuksen äärelle.
Nahkakuulaaa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #134 : 18.07.2023 klo 00:43:05

Pistänyt silmään, että tällä kaudella on ollut paljon henkilöjuttuja liigapelaajista. Iltasanomissa mielestäni muutenkin enemmän uutisia liigasta ja kirjoittelun sävy on positiivisempi :)
65zidane

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


Vastaus #135 : 18.07.2023 klo 00:53:00

Usea veikkausliigajengi on tämän kauden aikana ottanut tiktokin käyttöön, tämä lisää näkyvyyttä nuoren yleisön suuntaan.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #136 : 18.07.2023 klo 09:03:31

Usea veikkausliigajengi on tämän kauden aikana ottanut tiktokin käyttöön, tämä lisää näkyvyyttä nuoren yleisön suuntaan.

Kaikki jengit on nykyään siellä, jos en väärässä ole.
Kim Suomisen ponnari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit


Vastaus #137 : 27.07.2023 klo 12:10:34

Firman omien verkkosivujen somefeedi vaatimattomasti pari viikkoa jo kuolleena. Ihan mallikasta tekemistä näin europelien liveseurantojen ja siirtouutisten ollessa kuumimmillaan Alas
tumma jutila

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PuiU, Huuhkajat


Vastaus #138 : 27.07.2023 klo 12:11:34

Firman omien verkkosivujen somefeedi vaatimattomasti pari viikkoa jo kuolleena. Ihan mallikasta tekemistä näin europelien liveseurantojen ja siirtouutisten ollessa kuumimmillaan Alas
Kyllähän somevastaavan pitää lomailla :)
Kim Suomisen ponnari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit


Vastaus #139 : 27.07.2023 klo 12:13:15

Kyllähän somevastaavan pitää lomailla :)

Toivottavasti somevastaava pyörittää somea ja fronttikoodari pyörittää verkkosivua jossa tuo tällä hetkellä pari viikkoa päivittämättä ollut palikka on. Mutta nämä on näitä pieniä asioita isossa lammessa. Saa vain ulospäin homman näyttämään puuhastelulta niin Veikkausliigan (verkkosivun omistaja joka ei korjaa sivuaan) kuin myös seurojen osalta (joku hätäisempi voisi luulla että seurat ei ole päivitelleet someen mitään kun yleisfeedi on ollut hiljaa noinkin pitkän aikaa).
Adinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #140 : 19.11.2023 klo 00:55:42

Nyt, kun tällaiseen ketjuun törmäsin, niin tuli mieleen päätöskierroksella mieleen juolahtanut ajatus. Meinaan otin puheeksi KV-futista paljon ja suomifutistakin ihan tyydyttävästi seuraavan kaverin (vähän sellainen puolimallin mh) kanssa Klubi-KuPS päätöskierrosmatsin, jota olin ollut katsomassa. Tämä tiesi kyllä tuloksen ja mestarin, mutta hänelle oli täysin uutta tietoa, että matsi oltiin näytetty YLE TV2:lla ja Areenassa.

Tähän 20-30v ikäluokkaan kuuluville nuorille aikuisille lineaarinen televisio on aika harvinainen media. Se, että ilmaiskanavilta näytetään VL-pelejä on ehdottoman positiivinen asia isojen yleisöjen tavoittamisen kannalta (ja toivon, että ensi vuonna tulisi enemmänkin kuin se 6 matsia), mutta joku hommassa ei ole onnistunut, jos ns. "futisihminen" ei ole tietoinen matsin (jonka hän kyllä katsoisi) näkymisestä vapaalta kanavalta. Varsinkin, jos matsissa ratkeaa jumankavitti suomenmestaruus!

Kuinkakohan iso investointi olisi liigalta pistää Instagramiin Ylen TV-pelipäivänä ja sitä edeltävänä päivänä mainokset näkyvästä ottelusta kohderyhmänä vaikkapa juuri kaikki alle 30v futisihmiset? Tuota kohderyhmäkikkailua, kun voi harrastaa vaikka seurattujen tilienkin (tyyliin @huuhkajat, @fabrizioromano, @433 ja @premierleague seuraavat) perusteella.

Keski-ikäiset löytää nämä TV-pelit ihan selailemalla ohjelmaluetteloa ja Hesarin tms. TV-sivuja, mutta nuoret aikuiset eivät näihin ihan helposti vain törmää. Mieshuoraamisesta voi päästä askel askeleelta eroon :D; ensimmäinen askel on VL-matsin katsominen Yleltä, toinen satunnaisen kiinnostavan VL-matsin (tai europelin) tsiigaaminen paikan päällä, kolmas matsien säännöllinen seuraaminen paikan päällä ja viimeinen kausikortin osto.

Eteenpäin tässä tosiaan mennään. Yle x Ruutu -televisiointisopimus on todella hyvä juttu.
Veikko Huovinen

Poissa Poissa


Vastaus #141 : 19.11.2023 klo 01:44:42



Samoja havaintoja on kyllä työpaikoilta;

jos nuorisolle (alle 30v) sanoo että joku tärkeä peli tulee TV:stä ilmaiskanavilta, niin siinä on pieni blackout... hetkinen... TV?

"Ai se joo se iso möykky olohuoneessa mistä isä ja isoisä katsoo maastohiihtoa ja pesäpalloa joo!

Katotaan jos muistan asiaa enää tunnin päästä niin ehkä voisin katsoakin sen tärkeän pelin! Tai sit katon kohokohdat nopeena flashina vaan sos.mediasta pelin jälkeen."

Sigh.
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #142 : 19.11.2023 klo 10:06:26

Eikös nuoriso(kin) aika hyvin löydä lineaari-tv:n mm-kisojen, em-kisojen ja huuhkajien matsien ääreen?
Zazar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dreams can't be buy


Vastaus #143 : 19.11.2023 klo 10:47:55

Kuinkakohan iso investointi olisi liigalta pistää Instagramiin Ylen TV-pelipäivänä ja sitä edeltävänä päivänä mainokset näkyvästä ottelusta kohderyhmänä vaikkapa juuri kaikki alle 30v futisihmiset? Tuota kohderyhmäkikkailua, kun voi harrastaa vaikka seurattujen tilienkin (tyyliin @huuhkajat, @fabrizioromano, @433 ja @premierleague seuraavat) perusteella.

Ei ole käsittääkseni mikään maailman massiivisin investointi, tiedä olisiko siksi kannattavakin (ja voi olla että VL on tätä tehnytkin, en ole pitänyt silmällä). On sitten toinen asia, miten paljon yksittäinen instagram-mainos vaikuttaa yksinään siihen, että montako prosenttia/promillea kaverisi kohderyhmän edustamasta ~100 000 suomalaisesta matsin uutisvirrastaan katsoo. Nuoret näkevät joka päivä reilut 2 000 markkinointiviestiä, mutta luonnollisesti rekisteröivät niistä aika harvan.

Jotta nuori Veikkausliigan mainoksen oikeasti huomaa ja matsin laittaa sen perusteella kalenteriinsa, sen täytyy olla joko jotain huigeaa hassuttelua tai muuta meemeilyä (mieluusti Gilla-tyyliin just nuoren oman suosikkivaikuttajan kanssa) tai sitten paljon pidemmän työn tulosta, jotta "Veikkausliigan ratkaisuottelu" itseisarvona muodostuu arvokisojen tai Huuhkajien tärkeiden matsien kaltaiseksi, koko futisyhteisöä puhuttelevaksi tapahtumaksi. Jos iltasanomiin ja kavereiden whatsapp-ryhmiin alkaa ilmestyä höpinää aiheesta jo etukäteen, alkaa silloin satunnaisseuraaja-kaveritkin rekisteröimään VL:n mainokset somesta paremmin ja etsimään lähetystä Areenasta.

Näistä vaihtoehdoista varsinkaan jälkimmäinen ei kuitenkaan tapahdu ihan sormia napsauttamalla ja ensimmäisen toteuttaminen on puolestaan haastavaa ja kallista. Eikä puristit tykkää.
rojadirecta

Poissa Poissa


Vastaus #144 : 19.11.2023 klo 11:09:41

Yksittäisen TV-ottelun somemainonta ei ole mikään taikakeino, jolla katsojaluvut saataisiin nousuun. Ratkaisu olisi kehittää lineaarisen TV:n tuotetta pitkäjänteisesti mallia hockey night, buliperjantai tai ylen lauantai-illan NHL-pelit. Vaatisi toki Yleltä nykyistä laajempaa panostusta ja sitoutumista.

Tiettyjen tilien seuraajille voi muuten metan alustoilla kohdentaa mainontaa vain tilin ylläpitäjä. Mutta pointti toki säilyy, suomalaisille jalkapalloseuraajille on helppo kohdentaa mainontaa.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #145 : 19.11.2023 klo 11:14:08

Jalkapallon Veikkausliiga, HJK - KuPS   la   16:45   525 000   178 000   

Tavoittavuus yli puoli miljoonaa ja keskikatsojamäärä vajaa 200 tonnia. Siihen päälle Ruudun luvut. Hyöty ostaa Ylen pelille somemainontaa on mitätön. Veikkausliiga mainitsee Yleltä tulevat pelit kanavissaan ja se riittää. Sarjalle ja seuroille on tärkeämpää katsojamäärät peleissä ja myydyt liput.
nnicod55

Poissa Poissa


Vastaus #146 : 19.11.2023 klo 11:42:04

25v ”juniori” täälä(esikoisen ja asuntolainan kanssa tuntuu väärältä kuunnella juniori huuteluita) kyllä me kaikki tiedetään mikä se tv on, MUTTA me ei kauheasti muisteta ajoista milloin F1, Valioliiga tai UCL(UCL:n kyllä muistan kun ei siitö nyt niin kauaa oo kun tippui YLE:ltä) on tullut ilmaiskanavilta. Me emme oikeastaan vaan tykkää maksaa urheilusta kun 99% peleistä voi striimata netistä livenä. Eli kun peli tulee ilmaiskanavalta jonka tuotantoa et seuraa muutenkaa se menee tosi helposti ohi.

Ruutu + tilaus itselläni on aina välillä ja puhtaasti Veikkausliigan takia ja F1 TV:stä ollut myös, mutta näissä kulu onkin n. 15€/kk mikä on oma kipuraja kaikelle suoratoistolle. En todellakaan maksa 45€/kk Viasatista kun nään samat pelit ilmaiseksi sama juttu Veikkausliigan kanssa alkaa olemaan enemmän ja enemmän striimi paikkoja laatu on kyllä mitä on.

Toinen asia mitä nyt tänne eksyttyä pitää ihmetellä. Forkallakin on semi aktiivinen Football Manager kansa ja tuli jokunen viikko takaperin kuunneltua Latvian liigan(vai liiton) presidentin haastattelua The Price Of Football podcastissa ja Latvian liigahan tosiaan löytyy lisenssöitynä Football Managerista ja he olivat itse aktiivisia SI:n suuntaan…

 Miksi ei Veikkausliigassa nähdä tätä ilmaisena keinona kasvattaa edes vähän näkyvyyttä.

Tällä hetkellä FM24 pelissä ei ole edes tulevaa Ykkösliigaa kun ei ole lisenssejä eikä tarvetta sen myötä tehdä, mutta kun tuuttaisi SI:lle lisenssit Veikkausliiga-Ykkönen niin päivittäisivät ne joka vuosi ja lisenssöidyt sarjat saa aina vähän enemmän huomioo satunnaisilta pelaajilta kun ei lisenssöidyt liigat. Sama pätee EA/Konami akselille, mutta heillä varmasti pienempi kiinnostus tätä kohtaa
Nullinen

Poissa Poissa


Vastaus #147 : 19.11.2023 klo 11:55:39

Tämä tiesi kyllä tuloksen ja mestarin, mutta hänelle oli täysin uutta tietoa, että matsi oltiin näytetty YLE TV2:lla ja Areenassa.

Malliesimerkki epäonnistuneesta markkinoinnista.
Veikkausliiga voisi vaikka ihan ensiksi aktivoida Youtube kanavansa. Omiin suosituksiin putkahtaa esim. Superpesiksen ja Mestiksen youtubekanavien Top 10 tyylisiä videoita, joilla hyviä katselumääriä. Superpesiksen kanavalla videota tulee ehkä yksi per joka toinen kuukausi ja tilaajia vähän, mutta videoilla silti kymmeniä tuhansia katselukertoja. Samanlaista pienen vaivan sisältöä voisin katsella Veikkausliigaltakin.

Tiktokissa Veikkausliigalla on ilmeisesti tili. Onkohan siellä puolella ollut aktiivista tekemistä tai hyviä katselumääriä?

Tähän 20-30v ikäluokkaan kuuluville nuorille aikuisille lineaarinen televisio on aika harvinainen media.

Katsookos nuoriso nykyään YLE Areenaa? Sieltähän Veikkausliigan pelit myös näkyivät.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #148 : 19.11.2023 klo 12:00:26

Malliesimerkki epäonnistuneesta markkinoinnista.

Veikkausliigalla on Sanoman kanssa monivuotinen ja tärkeä yhteistyösopimus. Miksi Veikkausliigan Ylelle tai vaikka Onefootballille tekemä maksettu mainonta pitäisi mennä edelle tai mikä velvoite on tämmöistä tehdä? Ruutu+ on se ykköstuote mitä tulee telkkariin.
Nullinen

Poissa Poissa


Vastaus #149 : 19.11.2023 klo 12:07:04

Veikkausliigalla on Sanoman kanssa monivuotinen ja tärkeä yhteistyösopimus. Miksi Veikkausliigan Ylelle tai vaikka Onefootballille tekemä maksettu mainonta pitäisi mennä edelle tai mikä velvoite on tämmöistä tehdä? Ruutu+ on se ykköstuote mitä tulee telkkariin.

Tuollainen loppuunmyyty ”finaali” oikealla futisstadionilla on parasta mahdollista mainosta liigalle. YLE:n kautta on mahdollista tavoittaa Ruutu plussaa enemmän väkeä ja sitä kautta innostaa uinuvia futisihmisiä ja muuta porukkaa suomifutiksen pariin. Sen takia olisi tärkeää, että ihmiset olisivat tietoisia YLE:n lähetyksestä. Innostunut uusi ihminen saattaa myös tulla ensi kaudella katsomoon tai tilata Ruutu plussan.

 
Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 8
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa