FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.05.2024 klo 23:52:32 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 6 [7] 8
 
Kirjoittaja Aihe: Veikkausliigan markkinointi - kehitys kehittyy  (Luettu 33186 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #150 : 19.11.2023 klo 12:17:41

Tuollainen loppuunmyyty ”finaali” oikealla futisstadionilla on parasta mahdollista mainosta liigalle. YLE:n kautta on mahdollista tavoittaa Ruutu plussaa enemmän väkeä ja sitä kautta innostaa uinuvia futisihmisiä ja muuta porukkaa suomifutiksen pariin. Sen takia olisi tärkeää, että ihmiset olisivat tietoisia YLE:n lähetyksestä. Innostunut uusi ihminen saattaa myös tulla ensi kaudella katsomoon tai tilata Ruutu plussan.

Se tosiaan tavoitti yli puoli miljoonaa tv-katsojaa Ylellä. Piippu-Virtanen voi vahvistaa, mutta tuo on poikkeuksellisen kova luku Veikkausliigalle. Huuhkajien pelit tavoittaa noin miljoonan, mutta en edelleenkään usko että maksetulla mainonnalla olisi tässä tapauksessa ollut kovin isoa eroa.

Jos näillä peleillä olisi surkeita katsojalukuja myös Ylellä, kuten Nelosen ja JIM:n puolella on ollut, niin silloin tarvittaisiin kovempia toimenpiteitä.
Nullinen

Poissa Poissa


Vastaus #151 : 19.11.2023 klo 12:29:44

Se tosiaan tavoitti yli puoli miljoonaa tv-katsojaa Ylellä. Piippu-Virtanen voi vahvistaa, mutta tuo on poikkeuksellisen kova luku Veikkausliigalle. Huuhkajien pelit tavoittaa noin miljoonan, mutta en edelleenkään usko että maksetulla mainonnalla olisi tässä tapauksessa ollut kovin isoa eroa.

Jos näillä peleillä olisi surkeita katsojalukuja myös Ylellä, kuten Nelosen ja JIM:n puolella on ollut, niin silloin tarvittaisiin kovempia toimenpiteitä.

Joo luvut oli hyviä, joten tämä oli onnistunut lähetys. Pointtini oli ehkä enemmän se, että parantamisen varaa markkinoinnissa vielä on nuorisoa koskien. YLE taisi finaalia koskien hoitaa markkinoinnin hyvin Urheiluruudussa ja nettisivuillaan ja näin boomerit löysi tv:n ääreen.
Adinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #152 : 19.11.2023 klo 12:34:18

Eikös nuoriso(kin) aika hyvin löydä lineaari-tv:n mm-kisojen, em-kisojen ja huuhkajien matsien ääreen?

Löydämmehän me. Nämä lähetykset sellaisia, joihin ollaan jo aika hyvin ehdollistettu se, että tulevat kakkoskanavalta ja Areenasta. Tällaiset 1,5kk välein tulevat VL-matsit sen sijaan hankalampia monelle.

Yksittäisen TV-ottelun somemainonta ei ole mikään taikakeino, jolla katsojaluvut saataisiin nousuun. Ratkaisu olisi kehittää lineaarisen TV:n tuotetta pitkäjänteisesti mallia hockey night, buliperjantai tai ylen lauantai-illan NHL-pelit. Vaatisi toki Yleltä nykyistä laajempaa panostusta ja sitoutumista.

Juuri näin. En tosin tiedä, onko Ylen saama matsimäärä hakattu kiveen, kun sopimus ainakin ilmeisesti on Ruudun kanssa 2027 saakka. Eli mennäänkö sinne saakka tällä 5-6 peliä/kausi tahdilla? Mutta aivan selvää, että jos joka lauantai tulisi joku Veikkausliiga-lauantai studioineen kakkoselta ja Areenasta, niin moni ihan vähintään tarkistaisi, mikä peli sieltä tulee ja katsojamäärät olisivat vielä paremmat. Ja hyödythän valuisivat vielä paremmin lipunmyyntiin, kun VL olisi ihmisten ajatuksissa säännöllisesti.
Virallinen

Poissa Poissa


Vastaus #153 : 20.11.2023 klo 21:43:34

Löydämmehän me. Nämä lähetykset sellaisia, joihin ollaan jo aika hyvin ehdollistettu se, että tulevat kakkoskanavalta ja Areenasta. Tällaiset 1,5kk välein tulevat VL-matsit sen sijaan hankalampia monelle.

Juuri näin. En tosin tiedä, onko Ylen saama matsimäärä hakattu kiveen, kun sopimus ainakin ilmeisesti on Ruudun kanssa 2027 saakka. Eli mennäänkö sinne saakka tällä 5-6 peliä/kausi tahdilla? Mutta aivan selvää, että jos joka lauantai tulisi joku Veikkausliiga-lauantai studioineen kakkoselta ja Areenasta, niin moni ihan vähintään tarkistaisi, mikä peli sieltä tulee ja katsojamäärät olisivat vielä paremmat. Ja hyödythän valuisivat vielä paremmin lipunmyyntiin, kun VL olisi ihmisten ajatuksissa säännöllisesti.

Tämähän vaatisi sen, että Veikkausliigalla olisi säännölliset matsipäivät.
travis

Poissa Poissa


Vastaus #154 : 17.12.2023 klo 22:30:28

Usein verrataan miten onnistunut markkinointi ym tai kuinka kiinnostava Veikkausliiga on vertailukohtana jääkiekko.

Tuossa naapurimaan viime kierroksen jääkiekon yleisömäärät ja siellä taas miettivät miksi jalkapallo saa suuret massat liikkeelle.

Naapurista oppia Veikkausliigalle, siis jalkapallon puolelta:)

Senaste publiksiffror i HockeyAllsvenskan
15 december
Match   Publik   Arena
IF Björklöven  –  BIK Karlskoga   4 451   Winpos Arena
Brynäs IF  –  Almtuna IS           5 815   Monitor ERP Arena
Mora IK  –  Västerviks IK           1 876   Smidjegrav Arena
Tingsryds AIF  –  Västerås IK   1 223   Dackehallen
AIK  –  Östersunds IK                   3 597   Hovet, Johanneshov
Nybro Vikings IF  –  Djurgårdens IF   2 314   Liljas Arena
Kalmar HC  –  Södertälje SK   1 915   Hatstore Arena
Huupponen
2017

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91


Vastaus #155 : 17.12.2023 klo 22:36:08

Ihan hyviä yleisömääriä Ruotsin divarissa.
Adinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #156 : 09.01.2024 klo 15:11:52

Jos tätä joku Veikkausliigan toimiston tai Pölliksen jantteri lueskelee, niin ilmainen idea tarjolla. Itselle YouTube-algoritmi on puskenut viime aikana aika paljonkin brittivideoita (sisällöntuottajilta, kuten Thogden, Awaydays, Padded Seat, Fiago jne. jne.) joissa kierretään Groundhopping-mielessä eri sarjatasojen matseissa.

Suht. suosittu videotyyppi ainakin menneenä vuonna oli konsepti, jossa käytiin ensin vaikkapa £5 maksaneessa alasarjamatsissa ja sitten £500 maksaneessa Valioliiga-matsissa katkarapupaikoilla. Tulokulma on ollut nimenomaan kumpaakin urheilukulttuurin nauttimistapaa ja sarjatasoa arvostava.

Sinällään Veikkausliigan väkeä ei välttämättä kiinnosta alasarjojen promoaminen, mutta suhteellisen huokea markkinointitapa nuoriso ajatellen olisi se, että joku somevaikuttaja kuvaisi videon siitä, että käy ensin vaikkapa Kolmosen IFK-matsissa Bragulla ja sitten tyyliin upouudessa Tammelassa VIP-paikoilla.

Sakki jakaa toki foorumisteja, mutta esimerkiksi jonkun Gillan sometähdistä jos pestaisi tällaiseen mainoskampanjaan, niin voisi kotimaisen futiksen ja siinä samalla Veikkausliigan profiili nousta merkittävästi nimenomaan sellaisen 11-17v nuorison keskuudessa.

Esimerkkinä Sidemen-lädiporukan video, joka keräsi rapiat 12 miljoonaa näyttökertaa tai Thogdenin video.

Seurojen omien junnukatsomoiden, perhepakettien tms. päälle tällaista imagomarkkinointia olisi melko kustannustehokasta tehdä. Kaiken markkinoinnin ei tarvitse olla kallista mallia ulkomainoskampanja tai TV-mainoskampanja.
Yaya

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS


Vastaus #157 : 10.01.2024 klo 04:57:13

Jos tuon tyyliset videot kiinnostaa niin kannattaa laittaa https://www.youtube.com/@Veikkaaja/videos tämä kanava tilaukseen. Ihan hyvin tehnyt videoita jo useamman vuoden ja seuraajiakin alkanut kertyä mukavasti.
Tulevaisuuden lupaus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomifutis, Ac Milan


Vastaus #158 : 30.01.2024 klo 23:30:34

Tämmöinen kanava tuli vastaan youtubessa https://www.youtube.com/@VeikkausliigaProductions Aika suora kopio nimeään myöten Allsvenskan productionista, mutta ei näitä kanavia ikinä liikaa suomifutiksesta ole Ylos
Nullinen

Poissa Poissa


Vastaus #159 : 16.02.2024 klo 13:17:26

Tämmöinen kanava tuli vastaan youtubessa https://www.youtube.com/@VeikkausliigaProductions Aika suora kopio nimeään myöten Allsvenskan productionista, mutta ei näitä kanavia ikinä liikaa suomifutiksesta ole Ylos

Onkohan tällä mitään virallista tai puolivirallista yhteyttä Veikkausliigaan? Pitkiä pätkiä on ainakin käytetty Ruudun materiaalia ja kanavan nimelläkin virallisen kuuloinen nimi. Sisältö ei kuitenkaan sovi virallisen kanavan sisällöksi, kun mukana on kaikenlaista heikompaakin hassuttelua. Hyvältä toki vaikuttaa sisältö kokonaisuudessaan. Mutta peukkua joka tapauksessa kaikille uusille tulijoille ja tälläkin jo paljon katseluita eri videoissa.
Game

Poissa Poissa


Vastaus #160 : 29.02.2024 klo 10:27:32

Ilves myynyt yli 1000 kausikorttia tällä hetkellä tulevalle kaudelle
kylmäkärkkäri

Poissa Poissa


Vastaus #161 : 11.03.2024 klo 12:29:51

Alle 30 päivää kauden alkuun. Onko muita merkkejä markkinoinnista kuin Sanomat omat mainokset Ruutu plussasta?
Nahkakuulaaa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #162 : 11.03.2024 klo 12:32:50

miksi liigalla ei ole youtube-kanavaa?
MaikkulanMessi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu, Huuhkajat


Vastaus #163 : 11.03.2024 klo 12:36:27

Joku X:ssä mainitsikin että tuohon Huuhkajien maaliskuun kotipelin yhteyteen ois hyvä saada Veikkausliiga/alkava Veikkausliiga-kausi jotenkin näkymään. Peli on 26.3 ja sitä seuraavalla viikolla alkaa Veikkausliiga.
Bockwurst

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1923


Vastaus #164 : 11.03.2024 klo 12:47:49

miksi liigalla ei ole youtube-kanavaa?

Liigan oman youtubekanavan alle kaikkien otteluiden maalikoosteet. Olisi aika näppärä systeemi ruudun ja seurojen omien kanavien lisäksi.
Kim Suomisen ponnari

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit


Vastaus #165 : 11.03.2024 klo 12:58:14

Tuossa olisi vaan se ongelma että sinä päivänä kun Veikkausliigalla loppuu diili Nelosen/Ruudun/Sanoman kanssa niin sillä sekunnilla jokainen Ruudun kuvamateriaalista tehty video pitää poistaa kanavalta jos toinen osapuoli niin päättää.
Sirkus Lakeus 2.0

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Poppius


Vastaus #166 : 12.03.2024 klo 12:49:51

Diilin uusin jakso ei antanut oikein hyvää kuvaa HJK:sta ja stadilaisten innostuksesta jalkapalloon. Aika marginaalista touhua
Kim Suomisen ponnari

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit


Vastaus #167 : 12.03.2024 klo 12:55:36

Diilin uusin jakso ei antanut oikein hyvää kuvaa HJK:sta ja stadilaisten innostuksesta jalkapalloon. Aika marginaalista touhua

Usko pois, ei se meno olisi yhtään paremmalta näyttänyt vaikka tehtävä oltaisiin suoritettu Kotkassa tai vaikka Valkeakoskella. Sen verran vahvat "osaajat" on ohjelmassa härväämässä ja ajat tehtävien suorittamiseen kaikkea muuta kuin edes puoliksi optimaaliset joten ei ihme että näyttäytyi normaaliakin enemmän puuhasteluna.
MaikkulanMessi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu, Huuhkajat


Vastaus #168 : 12.03.2024 klo 13:56:16

Diilin uusin jakso ei antanut oikein hyvää kuvaa HJK:sta ja stadilaisten innostuksesta jalkapalloon. Aika marginaalista touhua
Ai että, tuossa olisi monellle veikkausliigaseuralle hyviä puuhahenkilöitä taustalle järjestelemään vähe ottelutapahtumia. Valevuorikin muuten ”jyrähti” tästä jaksosta :D
Sirkus Lakeus 2.0

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Poppius


Vastaus #169 : 12.03.2024 klo 14:33:44

Usko pois, ei se meno olisi yhtään paremmalta näyttänyt vaikka tehtävä oltaisiin suoritettu Kotkassa tai vaikka Valkeakoskella. Sen verran vahvat "osaajat" on ohjelmassa härväämässä ja ajat tehtävien suorittamiseen kaikkea muuta kuin edes puoliksi optimaaliset joten ei ihme että näyttäytyi normaaliakin enemmän puuhasteluna.
Valkeakoskesta tai Kotkasta en tiedä mutta Seinäjoella meininki olisi ainakin ollut eri. Mitä tulee itse kilpailijoihin niin olisivat edes mainostaneet Futis Forumilla noita ilmaisia lippuja (HJK ja Honka). Se olisi ollut paras tapa tavoittaa kohdeyleisöä lyhyessä ajassa. Ymmärrän kyllä, että tosifaneilla on kausikortteja mutta kuitenkin aika monella ei ole. Niin ja jakson lisäksi kuuntelin YouTubesta Mäksän tuohon jaksoon liittyvän podcast keskustelun. Siellä tuotiin esille sitä, että muutama kilpailijoista tiesi jo ennen tehtävän alkua sen kuinka haastavaa HJK:n tapahtumissa on markkinoida jalkapalloa (aikaisempien työtehtävien kautta). Kertoivat myös, että kadulla tuli kuittia "olemme menossa katsomaan sitä oikeaa urheilua" heidän lähestyessä ihmisiä ilmaislipuilla. Tällä viitattiin siis lähellä olevaa kendohallia ja jääkiekkoa
Sirkus Lakeus 2.0

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Poppius


Vastaus #170 : 12.03.2024 klo 14:43:49

Mäksän ja kolmen muun kilpailijan välinen keskustelu:

https://www.youtube.com/watch?v=PXudFitjlpM&ab_channel=M%C3%84KS%C3%84

Sirkus Lakeus 2.0

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Poppius


Vastaus #171 : 12.03.2024 klo 15:14:29

Ensimmäiset paikalle tulijat olivat aikasemmat kilpailijat Essi ja Vili. Ne kaksi jaksossa nähtyä ihmistä jotka päättivät lähteä pois katsomosta (koska istuivat yksin katsomossa) olivat paikalle soitettuja somevaikuttajia :D Voittajajoukkueen myynti taisi olla jotakin 130 euroa josta eräs heidän kaveri oli ostanut 50 eurolla 1 euron karkkipusseja + Essi oli ostanut 24 levyä suklaata + Vili jotakin. Ymmärrän kyllä, että kyse on tv-formaatista mutta luulisi, että Helsinkin kokoisesta paikasta löytyisi edes muutamia katsojia :D
leeremick26

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Riley Star, Hannah Hayes


Vastaus #172 : 12.03.2024 klo 15:18:28

Mitä tulee itse kilpailijoihin niin olisivat edes mainostaneet Futis Forumilla noita ilmaisia lippuja (HJK ja Honka).

Tähän olisikin ollut hieno nähdä foorumistien antama varmasti todella asiallinen palaute. :D

Siellä on muuten Klubin pääty lähes sataprosenttisella varmuudella loppuunmyyty kausarilaisille jo ennen kauden alkua. Jos ja kun möly pysyy samanlaisena tälläkin kaudella kuin viime kaudella, niin eiköhän tuularitkin pikkuhiljaa onnistu. Saattaa tulla 50 katsojaa keskiarvoon lisää, saattaa tulla sata, mutta pienin askelin.

Tälleen ulkomailla asusteleva klubilaisena ei nyt ihan heti olisi tullut vaikkapa viisi vuotta sitten mieleen, että kesällä Stadissa käydessään ei päätyyn pääse loppuunmyydyn katsomon takia, mutta jumalauta, tämä on ehkäpä paras ongelma koskaan.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2024 klo 15:21:32 kirjoittanut leeremick26 »
JalkapalloJoni

Poissa Poissa


Vastaus #173 : 31.03.2024 klo 21:19:12

FPL kausi on mennyt aivan miten sattuu ja näinpä lähdin jo etsimään olisiko Veikkausliigalla fantasya jossa saisin kesällä kaveriporukasta revanssia. En voi uskoa että ainoastaan joku täälläkin mainittu pyramidihuijaus fantasy on olemassa… Samalla pöyristelen että Sanoma pyörittää Liigapörssiä ilman että heillä on Liigan TV-oikeuksia, kun taas Veikkausliigan olisi mutta ei sille omaa pörssiä!? Kai täällä nyt joku on joka jonkun kotikutoisen fpl:n veikkausliigasta osaa koodata, muistaakseni Pesäpallostakin joku teki moisen aikoinaan. Saa suorittaa kiitos!
Virallinen

Poissa Poissa


Vastaus #174 : 31.03.2024 klo 21:21:28

FPL kausi on mennyt aivan miten sattuu ja näinpä lähdin jo etsimään olisiko Veikkausliigalla fantasya jossa saisin kesällä kaveriporukasta revanssia. En voi uskoa että ainoastaan joku täälläkin mainittu pyramidihuijaus fantasy on olemassa… Samalla pöyristelen että Sanoma pyörittää Liigapörssiä ilman että heillä on Liigan TV-oikeuksia, kun taas Veikkausliigan olisi mutta ei sille omaa pörssiä!? Kai täällä nyt joku on joka jonkun kotikutoisen fpl:n veikkausliigasta osaa koodata, muistaakseni Pesäpallostakin joku teki moisen aikoinaan. Saa suorittaa kiitos!

Teeppä kuule ite tai maksa jollekin joka tekee.

 
Sivuja: 1 ... 6 [7] 8
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa