FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
07.10.2024 klo 06:21:46 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 64 [65] 66 ... 254
 
Kirjoittaja Aihe: TPS 2023  (Luettu 1014237 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
blackhawk

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton


Vastaus #1600 : 11.02.2023 klo 21:04:08

Kylmä fakta on, että ollaan kohdattu vasta kaksi nousijajoukkuetta ja käytännössä jo pudottu Ykköscupissa jatkosta. Toivottavasti kyse on vain siitä, että Laurikaisella on jokin hyvä suunnitelma, jota en ole vielä ymmärtänyt.
kurosawa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC TPS


Vastaus #1601 : 11.02.2023 klo 21:28:41

Laurikaisen suunnitelma on pelata ennen kauden alkua ihan päin vittua, niin kauden alettua on mahdollisuus yllättää vastustaja kun tämä saattaa tulla heikolla asenteella peliin.

Oon aina aatellut että kauden alla olevat pelit ovat mainosta joukkueelle. Että myytäisiin kausareita ja lippuja ja paitoja ja lippuja.

Nyt tekee mieli kiertää paska kaukaa tänä vuonna.
Norppa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC TPS


Vastaus #1602 : 11.02.2023 klo 21:28:56

Täällä on sen verran ärtyisää porukkaa, että epäilen jonkun olevan jo aivan tosissaan :)

Mulle on kutakuinkin aivan sama millaista jalkapalloa jengi pelaa helmikuun alkupuolella.
dunu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Palloseura


Vastaus #1603 : 11.02.2023 klo 21:35:31

Täällä on sen verran ärtyisää porukkaa, että epäilen jonkun olevan jo aivan tosissaan :)

Mulle on kutakuinkin aivan sama millaista jalkapalloa jengi pelaa helmikuun alkupuolella.

Meinaat, että TPS pelaa kännissä ja läpällä luopuen suosiolla helposta kymppitonnista, mutta heti sarjan alettua syötöt napsuu just eikä melkein ja taktiikkaa noudatetaan orjallisesti? Tänäänkin kentällä kävi enemmän Veikkausliigakokemusta kuin suurimmalla osalla vastustajista tulee ikinä olemaan, mutta aivan järkyttävältähän se näytti.

Toivottavasti Sundman topparina ei ole samanlainen pakkomielle Laurikaiselle kuin kolmen linja ja wingbackit oli Tintille.

Vaikka Seura on pitkälti ottanut nämä pelit pelaajien testimielessä, niin turha väittää, että vastustajatkaan olisi yhtään sen valmiimpia.

« Viimeksi muokattu: 11.02.2023 klo 22:12:53 kirjoittanut dunu »
Herstein

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Heitto


Vastaus #1604 : 11.02.2023 klo 21:39:05

Täällä on sen verran ärtyisää porukkaa, että epäilen jonkun olevan jo aivan tosissaan :)

Mulle on kutakuinkin aivan sama millaista jalkapalloa jengi pelaa helmikuun alkupuolella.

Samaa mieltä, ihan en vielä ole valmis panikoimaan, vaikka peli heikkoa onkin ollut. Jos kuukauden päästä avauskokoonpano näyttää samalta, niin olen valmis huolestumaan.

Sundmanin rinnalle avauksen toppari, avauksen laituri ja kärki niin on jo helpompi hengittää.
pizza slut

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #1605 : 11.02.2023 klo 21:43:18

Siis kauheaa paskaa mitä ilmeisimmin joo, mutta jos EIFiä vastaan huhtikuun puolessavälissä vedetään pisin vittua ja puolilla valoilla, niin silloin huolestun. Nyt on selvää, että pisin vittua menee, kun Albiakaan ei ole vielä kiinnitetty.

Edit:
Koko rahalla Albia, kiitos.

Eiköhän tässä ole se koko Turun virallinen mielipide.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2023 klo 23:23:39 kirjoittanut pizza slut »
vitonen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Töpselit


Vastaus #1606 : 11.02.2023 klo 22:04:12

Samaa mieltä, ihan en vielä ole valmis panikoimaan, vaikka peli heikkoa onkin ollut. Jos kuukauden päästä avauskokoonpano näyttää samalta, niin olen valmis huolestumaan.

Sundmanin rinnalle avauksen toppari, avauksen laituri ja kärki niin on jo helpompi hengittää.

Tässä muuten omat ajatukset sillä erotuksella, että en ole edelleenkään vakuuttunut Sundmannista topparina.
Lempilampi

Poissa Poissa


Vastaus #1607 : 11.02.2023 klo 22:13:19

Vaikka Seura on pitkälti ottanut nämä pelit pelaajien testimielessä, niin turha väittää, että vastustajatkaan olisi yhtään sen valmiimpia.

En tiedä Käpylästä, mutta ainakin Salpassa on muuttunut hommat aika vähän ja topicin perusteella alkaa aika valmista olemaan. Tepsissä uusi valmentaja ja kokoonpano aika kaukana siitä, millä edellinen kausi lopetettiin. Vähän toistoa siihen, mitä moni jo sanoi, mutta aika selvästi tässä kokeillaan ja annetaan junnuille peffaa.

Pääasia, ettei lähdetä kauteen kusi hatussa ja/tai hirveä nousupainegorilla selässä :D
dunu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Palloseura


Vastaus #1608 : 11.02.2023 klo 22:22:34

En tiedä Käpylästä, mutta ainakin Salpassa on muuttunut hommat aika vähän ja topicin perusteella alkaa aika valmista olemaan. Tepsissä uusi valmentaja ja kokoonpano aika kaukana siitä, millä edellinen kausi lopetettiin. Vähän toistoa siihen, mitä moni jo sanoi, mutta aika selvästi tässä kokeillaan ja annetaan junnuille peffaa.

Pääasia, ettei lähdetä kauteen kusi hatussa ja/tai hirveä nousupainegorilla selässä :D

Mika Laurikainen

Joonas Sundman
Joonas Lakkamäki
Severi Pöysä

Jesper Karlsson
Kasper Hämäläinen
Santeri Pohjolainen

Vaihdosta:

Daniel Rantanen
Onnipekka Pajula
(Riku Riski)

Suurin osa siis kaikille edustusjalkapallosta tuttuja ukkoja, vaikka avaus näyttääkin kovin erilaiselta kuin Lahia vastaan. En purematta niele selitystä.

No, turha vängätä. Hirveältä näyttää eikä tosiaankaan tässä vaiheessa ole mikään suurin huoli, mutta onhan Tepsin pian näytettävä edes jotain sarjanousijoita ja Kakkosen jengejä vastaan. Aiemmin treenattiin Tallinnan ja Tukholman jengejä vastaan tasaväkisesti.

Oispa Rapa jatkanut. Ei olisi ikinä hyväksynyt tällaista spedeilyä ja muniinpuhaltelua.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2023 klo 22:34:48 kirjoittanut dunu »
Romelun 24 tuumaa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: https://youtu.be/l7ixU_PGAH8


Vastaus #1609 : 11.02.2023 klo 23:21:57

Koko rahalla Albia, kiitos.
Herstein

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Heitto


Vastaus #1610 : 11.02.2023 klo 23:24:20

Sundman, Pöysä ja Pohjalainen eivät pahemmin viime kaudella pelanneet. Myös valmentaja vaihtunut, toisin kun vastustajilla, mikä varmasti vaikuttaa. Ei se tappioista hyväksyttävä tee, mutta tosiaan kyse Ykköscupista, joten maltetaan nyt vielä hetki ennen kivittämistä.

Ykköscupin kohdalla asetelma on hieman perverssi, koska käytännössä millään tavalla et voi voittaa. Jos menee tuloksellisesti hyvin, niin "ihan sama, ei turnauksella ole merkitystä". Jos menee huonosti, niin sitten pitääkin olla huolissaan, koska kilpailulliset pelit jne.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2023 klo 23:26:41 kirjoittanut Herstein »
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #1611 : 11.02.2023 klo 23:38:42

En tiedä Käpylästä, mutta ainakin Salpassa on muuttunut hommat aika vähän ja topicin perusteella alkaa aika valmista olemaan. Tepsissä uusi valmentaja ja kokoonpano aika kaukana siitä, millä edellinen kausi lopetettiin. Vähän toistoa siihen, mitä moni jo sanoi, mutta aika selvästi tässä kokeillaan ja annetaan junnuille peffaa.

No mitä nyt noin 80% rosterista, eli suurin piirtein sama mitä TPS:llä
sulo

Poissa Poissa


Vastaus #1612 : 11.02.2023 klo 23:44:04

Nyt ei tarvitse murhettua ykköscupin jatkopeleistä niin voi ottaa harkkamatsit kaapoa, maskua ja vg.tä vastaan. Niistä ehkä hyvät tulokset ja sitten valmiita ykköseen?

E. Sitten neljästä ekasta ykkösen pelistä piste ja selitelläänkun ei ” kotikentällä” päästy vielä ollenkaan pelaamaan
« Viimeksi muokattu: 11.02.2023 klo 23:47:01 kirjoittanut sulo »
Poni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #1613 : 11.02.2023 klo 23:45:52

Hyvä että saatiin tilastotappiot nousijoilta tässä kohtaa. Vaikka vituttaa tämä silti.
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #1614 : 11.02.2023 klo 23:54:19

It´s all good

https://fc.tps.fi/fi/uutiset/miehet-tehokkaasti-viimeistellyt-kapa-vei-voiton-ykkoscupin-ottelussa
Lempilampi

Poissa Poissa


Vastaus #1615 : 11.02.2023 klo 23:55:39

No mitä nyt noin 80% rosterista, eli suurin piirtein sama mitä TPS:llä

Ok, mutulla luulin vähemmän. No, valmentaja sentään sama, eikö :D

E.
Ihan järkevältä kuulosti omaan korvaan. Vastustajalle kunniaa ja itse pitää katsoa peiliin ja tehdä töitä.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2023 klo 00:01:14 kirjoittanut Lempilampi »
Lörssöni

Poissa Poissa


Vastaus #1616 : 12.02.2023 klo 01:28:14

En tiedä Käpylästä, mutta ainakin Salpassa on muuttunut hommat aika vähän ja topicin perusteella alkaa aika valmista olemaan. Tepsissä uusi valmentaja ja kokoonpano aika kaukana siitä, millä edellinen kausi lopetettiin. Vähän toistoa siihen, mitä moni jo sanoi, mutta aika selvästi tässä kokeillaan ja annetaan junnuille peffaa.

Pääasia, ettei lähdetä kauteen kusi hatussa ja/tai hirveä nousupainegorilla selässä :D

Nopeasti tilastoja tsekkaamalla näyttäisi että vieraiden lauantaisen kokoonpanon pelaajista viisi pelaaja pelasi viime vuoden Kakkosen joukkueessa ja seitsemällä pelaajalla suurin osa peleistä B-junnuista. Parhaasta avauksesta poissa noin 4-5 pelaajaa kun vertaa aiempiin matseihin talvikaudella.
Kuisma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 261008 | 151119


Vastaus #1617 : 12.02.2023 klo 08:07:20

Käpylän lapset teinit Ylos
FCSTOKE

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Jokerit SalPa LoPa Stoke City UD Las Palmas HSV


Vastaus #1618 : 12.02.2023 klo 09:48:03

Tuohon nyt pari kolmemetristä tummaa poikaa Kongosta ja nousu on varma.
dunu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Palloseura


Vastaus #1619 : 12.02.2023 klo 10:45:44

No mitä nyt noin 80% rosterista, eli suurin piirtein sama mitä TPS:llä

Nopeasti tilastoja tsekkaamalla näyttäisi että vieraiden lauantaisen kokoonpanon pelaajista viisi pelaaja pelasi viime vuoden Kakkosen joukkueessa ja seitsemällä pelaajalla suurin osa peleistä B-junnuista. Parhaasta avauksesta poissa noin 4-5 pelaajaa kun vertaa aiempiin matseihin talvikaudella.

Eli TPS ottaa rehellisesti pataan tutulla valmentajalla ja tutuilla pelaajilla nousijajoukkueilta, joilla on oikeasti mennyt paketti uusiksi. Kaikkia tekosyitä voidaan keksiä hamaan tappiin saakka, mutta ehkä TPS ei edes olisi näin nolossa tilanteessa mikäli useampi tunnustaisi faktat eikä yrittäisi kaunistella asioita värilasein.

Kai se olen taas vain minä joka olen negatiivinen. Ihan aidosti, haluaisin joskus olla vielä ylpeä tästä seurasta. En ole saanut moneen vuoteen mitään syytä siihen.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2023 klo 10:49:04 kirjoittanut dunu »
Lempilampi

Poissa Poissa


Vastaus #1620 : 12.02.2023 klo 11:05:01

No, tuntuu vähän hassulta kiukutella ja panikoida, kun pelataan Ykköscupia helmikuussa ja avauksessa on mahdollisesta ihannekokoonpanosta yksi laitapakki ja kaksi keskikenttäpelaajaa. Mutta voihan sitä tietenkin aina niinkin päin olla, en minä sitä. Itse ajattelin kahtella vähän pidemmälle kevääseen.

E. Mutta siis, voihan tämä vituiksi mennä. En minä sitä. Yleensä menee. Kiva jos ehtii vähän iloita ennen kuin menee. Parempi kuin ei mitään.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2023 klo 11:18:27 kirjoittanut Lempilampi »
TPS100

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #1621 : 12.02.2023 klo 11:22:09

Täällä on sen verran ärtyisää porukkaa, että epäilen jonkun olevan jo aivan tosissaan :)

Mulle on kutakuinkin aivan sama millaista jalkapalloa jengi pelaa helmikuun alkupuolella.
Totta tämäkin, mitä kirjoitit. Toisaalta ei tässä enää ole kuin 62 päivää avaukseen. Ykköscupissa ei pelit jatku, joten maaliskuulle sovitaan sitten muutama harkkapeli, joissa pitäisi saada jonkinlainen pelisysteemi kokoon ennen sarja-avausta. Joku idea peliin pitäisi saada, nyt näissä kahdessa ottelussa ei ole ollut minkäänlaista konseptia tai roolitusta. Toki on ollut testimiehiä ja nuoret saaneet vastuuta. Sarja alkaa kahdella aika haastavalla vieraspelillä, joten ainekin puolustuspeli tulisi saada kuntoon siihen mennessä. Noissa tappiot, niin kriisi on valmiina ennen ensimmäistä kotiottelua.
Norppa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC TPS


Vastaus #1622 : 12.02.2023 klo 12:11:56

En ole aikaisempinakaan vuosina juuri katsellut näitä pre-season matseja, enkä ole nytkään. Jos niiden mielestä jotka ovat, pelaaminen on ollut radikaalisti huonompaa kuin edellisinä vuosina samaan aikaan, niin jotenkin ehkä ymmärrän mielialat. Mutta on se silti - sori vaan - hieman hupaisaa että aletaan virittelemään totaalikriisiä kaksi kuukautta ennen ensimmäistä sarjamatsia. Mulla ensimmäinen tarkistuspiste on siinä 10 sarjamatsin tienoilla ja siinäkin kohtaa tärkeämpää on se miltä peli on näyttänyt, kuin itse sarjapisteiden määrä.
TPS100

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #1623 : 12.02.2023 klo 12:37:02

Mulla ensimmäinen tarkistuspiste on siinä 10 sarjamatsin tienoilla ja siinäkin kohtaa tärkeämpää on se miltä peli on näyttänyt, kuin itse sarjapisteiden määrä.
Tuossa on sellainen riski, että huonot alkukauden pelit vie niitä pisteitä, joita sitten tarvittaisiin syksyllä. Näin on parikin kertaa käynyt viime vuosina. Toisekseen huono aloitus syö tavallisten kannattajien mielenkiintoa Suomessa varsinkin, kun tauko on pitkä. Keväällä on aina myöteistä odotusta ja se hiipuu äkkiä, jos peli on huonoa. Nyt pelatut harjoitusuottelut ovat olleet erittäin heikkoja esityksiä myös aikaisempiin vuosiin verrattuna. Toki olosuhteet myös haastavat ja joukkueen koonti on edelleen osin kesken.
Statisti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #1624 : 12.02.2023 klo 12:49:21

Kuulun itsekin niihin, jotka eivät pidä tammi- helmikuun harjoitusmatseja oikein minään. Mutta joku raja pitää hyssyttelylläkin olla ja se raja ylittyy, kun otetaan viime kauden B-junioreista ja Kakkosen pelaajista koostuvalta joukkueelta täysi hoonaus kotikentällä eikä pelissä tapahdu oikeastaan mitään järkevää. Ei kausi tietenkään tähän kaadu, mutta eihän noin nyt vaan voi käydä. Montako viikkoa päävalmentaja aikoo vielä vedota joihinkin abstrakteihin "lähtökohtiin" ja selitellä, että vastustaja on ollut pidempään yhdessä? Ja jos se onkin totta niin se johtuu ihan siitä, että meidän liiterissä ei tehty loka-joulukuussa 2022 mitään ja se oli ihan oma päätös. Kuten sanottua, joku hallihöntsä helmikuun alussa ei ole sinänsä mittari, mutta 0-4 kotona sarjanousijaa vastaan ei silti saa olla hyväksyttävä tulos ja se, että senkin jälkeen taas hyssytellään, kertoo Seurasta nykyisellään aika paljon sekin.

Eli TPS ottaa rehellisesti pataan tutulla valmentajalla ja tutuilla pelaajilla nousijajoukkueilta, joilla on oikeasti mennyt paketti uusiksi. Kaikkia tekosyitä voidaan keksiä hamaan tappiin saakka, mutta ehkä TPS ei edes olisi näin nolossa tilanteessa mikäli useampi tunnustaisi faktat eikä yrittäisi kaunistella asioita värilasein.

Kai se olen taas vain minä joka olen negatiivinen. Ihan aidosti, haluaisin joskus olla vielä ylpeä tästä seurasta. En ole saanut moneen vuoteen mitään syytä siihen.

Ja näin.

Mitä itse pelaajiin tulee, niin Ali-Abubakarilla tuskin on mitään käyttöä. Zeb vähän siinä ja siinä, hän sai huonossa joukkueessa sentään jotain aikaan. Ja vaikka on tosiaan periaatteessa kiva, että omat nuoret saavat vastuuta, niin pitää kyllä myös aika kriittisesti pohtia, keillä heistä riittää jos sarjassa halutaan menestyä. Pippola sai sentään jotain tapahtumaan, joskin peli oli jo siinä vaiheessa ohi.

 
Sivuja: 1 ... 64 [65] 66 ... 254
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa