FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.04.2024 klo 20:03:42 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 17
 
Kirjoittaja Aihe: IFK Mariehamn 2023 - Med kontinuitet mot Top-6  (Luettu 78422 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kalvholmsträske

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn, Man U, AC Milan, Holland


Vastaus #75 : 15.03.2023 klo 16:34:49

Wegye Wegye KPV -> MIFK

Varifrån kommer det här ryktet då månntro? Har aldrig hört talas om spelaren. Tydligen en egen KPV-produkt.
Strongbow

Poissa Poissa


Vastaus #76 : 15.03.2023 klo 17:30:46

Ingen aning. Wargh kontakter? Sitter man på bänken i ett division I lag och inte gör mål som anfallare känns det inte speciellt lockande...Framtidsprojekt?
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #77 : 15.03.2023 klo 18:11:12

Han där Wegye Wegye är 22 år såg jag, då är det för sent att hitta någon diamant som man kan sälja redan.

Angående Hamilton så noterade jag att han spelat med en gammal IFK-spelare i Kanada, vår klassiska jamaica-kandensiska back Roger Thompson.  Han har väl fått en rätt stabil karriär efteråt, men IFK supportrar minns honom nog mest som den där backen som slog fullständigt huvudlösa passningar rakt i gapet på motståndarna gång på gång.
Merenneito

Poissa Poissa


Vastaus #78 : 16.03.2023 klo 10:05:07

Ja tror ni har fått en ny diamant, inte skulle det vara aktuellt att skaffa Heradi Rashidi ? jag tyckte om honom i Dalkurd.
Merenneito

Poissa Poissa


Vastaus #79 : 16.03.2023 klo 10:06:01

Han där Wegye Wegye är 22 år såg jag, då är det för sent att hitta någon diamant som man kan sälja redan.

Angående Hamilton så noterade jag att han spelat med en gammal IFK-spelare i Kanada, vår klassiska jamaica-kandensiska back Roger Thompson.  Han har väl fått en rätt stabil karriär efteråt, men IFK supportrar minns honom nog mest som den där backen som slog fullständigt huvudlösa passningar rakt i gapet på motståndarna gång på gång.

Låter lite som Luka Kuittinen, behöver ni en sån ?
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #80 : 16.03.2023 klo 11:39:01

Ser man på anfallet så har Tamminen, Hambo, Felipe och Owoeri lämnat. Felipe dock mitt under säsongen men samtidigt är Tehe som kom in skadad.

Nya är Anini och möjligen då Hamilton. Lundberg ser inte ut att få ansvar ännu i år. Så hur man än räknar så behövs nog en till anfallare ännu under säsongen även om Hamilton får kontrakt. Antar dock att man väntar med det till sommarfönstret.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #81 : 18.03.2023 klo 16:28:07

Värdefull 2-1 bortaseger mot SJK efter två mål av Anini och ett självmål av Ndom. Två snygga mål dessutom, dock hade IFK inte många lägen utöver målen. I andra halvlek hade väl IFK ingen egentlig målchans.

På samma sätt som mot Göteborg så försvarar IFK bra då man kommer åt att gruppera sig, men vid snabba anfall kom både Göteborg och SJK ganska lätt igenom på kanterna. Speciellt Nissinen hade svårt med Murilo på sin kant. IFKs höga press tycker jag fortfarande är dålig och alltför lätt att spela igenom, däremot hade IFK svårt varje gång SJK pressade högt. SJKs press var mycket bättre synkad än IFKs. Men IFK drog sig oftast ned utan att pressa, speciellt i andra halvlek. Coubronne och Henrique var bra i mitten.

Anfalssmässigt ganska svagt. Hamilton kunde inte visa så mycket, jobbade bra men visade inget som skulle höja honom från mängden. Anfallsspelet påverkades dock av att Sjöroos var på obekant plats i mitten, då Hopcutt eller Sid kommer in hjälper det uppspelet. Men snabbare uppspel skulle man önska så att man får mer ut av Anini och De.
Botta

Poissa Poissa


Vastaus #82 : 18.03.2023 klo 16:49:55

såg samma match?
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #83 : 18.03.2023 klo 17:40:38

såg samma match?
det vet jag inte, men bra om så många som möjligt skriver sina åsikter hur de såg matchen så får man läsa olika synpunkter
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #84 : 24.03.2023 klo 22:47:04

Otroligt att Ekenäs värvat Enoch Kofi Adu.
Vi brukar ju kunna plocka upp de här Allsvenska stjärnorna som söker sig till en liga lägre ner. Det hade ju varit något som ersättare till Abubakari.

Å andra sidan så måste det vara något riktigt fel med tanke på att han hamnar i Ekenäs, kanske han är helt trasig med tanke på att att verkar ha spelat 0 matcher förra året i Mjällby.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #85 : 30.03.2023 klo 10:29:54

En vecka till ligastart och vi får till sista gengreppet mot Honka med anfallet Anini-Sallinen-Sjöroos. HJÄLP....

Hamilton blev tydligen inte så långlivad i IFK då, Ahna sade ju också i Ruutu intervjun att man ännu väntar på en spelare. Hoppas på bättre lycka denna gång.
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #86 : 30.03.2023 klo 12:11:50

Ja det ser snudd på katastrofalt ut nu tyvärr.
Framförallt när Dé nu är borta, han är nästan viktigaste spelaren just nu, som inte får vara borta i ligamatcher.

Det är bara att hålla tummarna att inte han är skadad och att det trillar in någon ny riktigt bra kommande dagarna.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #87 : 30.03.2023 klo 13:04:52

Den önskan uppfylldes fort då Tuco skrivit på. Även om hans bästa dagar är bakom så ställer jag mig helt positiv till detta. En sån centerprofil som IFK behöver och hämtar erfarenhet till boxen. Hoppas det blivit lite pengar över så man kan reagera i sommarfönstret som vanligt där det behövs.
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #88 : 30.03.2023 klo 13:50:09

Vet inte riktigt hur jag ska känna här, om det är fågel eller fisk....

Tittar man på hans siffror är det en sak jag inte riktigt förstår. Varför ville inte SJK, med alla pengar de har, ha honom kvar efter 2021 då han faktiskt delat vann skytteligan? Och Ilves som knappast inte har så stora ekonomiska muskler i jämförelse kunde värva honom... Positivt är ju dock förstås att han i relativ närtid ändå, trots sin ålder, gjort så pass mycket mål under en säsong.

Sen blir det förstås en väldigt annan spelartyp än lilla Owoeri där framme.
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #89 : 05.04.2023 klo 08:55:04

Matchdag idag! Hoppas oväder/regnet kommer efter 20, "målregnet" kan börja redan 18. :)
Re: Tuco, alla hoppas att det ska inte bli nästa Pelvas, Kennedy, Hambo (alltså, tidigare "beprövad" målskytt men svårt att hitta target med IFK). Kan verkligen se att det bli vad som helst mellan 0-15 mål.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #90 : 05.04.2023 klo 09:30:14

Jag tror nog på Tuco, men funderar man tillbaka har man ju haft den känslan alltför ofta med de här som är på väg nedåt som man sedan hoppas hittar en ny gnista med IFK. Men Tuco har ändå presterat helt ok de senaste åren (även om SJK:s 14 mål inte säger hela sanningen då en stor del av dem kom först i slutserien).

Jag har gissat att IFK leder serien efter tre omgångar och håller fast vid det. 1-3 poäng mot Ilves och 3 poäng mot Lahti och KTP. Alltid roligt i det här skedet av säsongen när hoppet är som högst och allt är möjligt.
Alkuperäinen Ribun

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Grani, Klaksvik, kestävyysjuoksijat


Vastaus #91 : 05.04.2023 klo 13:32:46

Tuco behöver bra bollar, sån spelartyp att han inte själv skapar mycket. Hoppas Sid gör en bra säsong.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #92 : 06.04.2023 klo 09:05:43

Tuco behöver bra bollar, sån spelartyp att han inte själv skapar mycket. Hoppas Sid gör en bra säsong.
Ser ut som att Albin kan ge dom bollarna. Överlag var väl det mest positiva igår att Tuco visade att han kan bli den center IFK behöver. Var väl inte i 90 min form men gjorde en hel del bra trots det. Bara De kommer tillbaka så kan IFK få hot på båda kanterna, även om Anini igår inte kom åt att visa mycket. Sid är tydligt inte i form ännu efter sin skada men livsviktigt att han också kommer igen och lyckas höja sin nivå. Med all tydlighet är truppen extremt tunn i anfallsväg.
Laporte

Poissa Poissa


Vastaus #93 : 06.04.2023 klo 09:08:50

Valitsin jostain syystä Milf-Ilveen eilen vuoden ensimmäiseksi otteluksi ja Albin oli kyllä kova, heittämällä liigan top5 laitapakkeja. Tuco tosiaan vähän talvirasvoilla vielä, mutta osaahan tuo viimeistellä. Hopcutt on myös liigan eliittiä. Milfiltä ei tänäkään vuonna saarelta helposti pisteitä oteta.
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #94 : 06.04.2023 klo 11:48:30

Hoppas Hopcutts byte var bara kramp efter hårda arbete hela matchen. Tunna lagen ska bli ännu mer tunnare om nånting sämre hände med foten.
Alla tammerforsare ska tacka Munukka för ett poäng. Om man kollar riktigt hård den där läget i andra halvleken med Tuco/Katz, det är mer straff än vad Munukka gav Ilves.
Men domaren var inte största problemet för IFK. Det största är att det finns ingen uppspel, eller mer precis sagt ingen som kan variera tempo, hitta passningar mellan linjer, bygga spel, visa var andra går osv osv. Så vi bara saknar typ Andrea Pirlo. Lätt. :)
Men ärligt tänkt, vill inte se hur Lahti och Coubronne passar till varandra eller till Henriksson efter IFK fått bollen. Ndom började lite bättre att hämta bollar senare i matchen, men problemet kvarstår. Ndom's tempo är nånstans mellan fullstop och snigel. Tar inte så många matcher att han är redan bort scoutat, och motståndarna kan sätta hårda tryck på IFKs "uppspel".
1 poäng är bättre än 0. 806 åskådare är bättre än 0. On to the next one...
Alkuperäinen Ribun

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Grani, Klaksvik, kestävyysjuoksijat


Vastaus #95 : 06.04.2023 klo 13:25:22

806 åskådare är helt okej med tanke på hur kallt det är, även på Åland. Ndom och Tuco tillför mycket rutin, sku säga att det var livsviktigt att man signa dessa två just innan säsongen började. En poäng mot Ilves är mer än godkänt.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #96 : 06.04.2023 klo 15:16:16

Som jag ser det tävlar IFK om samma positioner 7-9 som Ilves och Haka (men före VPS,Lahti och KTP). Då borde man nog vinna dessa lag hemma. Men första matchen är alltid nervös och svår så 1-1 är godkänt.

Sen hoppas jag vi får se Andersson, Fonsell och Lundberg i truppen också då säsongen framskrider så att det inte automatiskt är de som lämnas bort. Ser man på försäsongen och insatserna i träningsmatcherna så finns inte mycket som motiverar att Suleman, Sallinen, Sjöroos alltid skulle gå före dessa in i truppen. Tex igår har jag svårt att tro att inte Fonsell hade gjort bättre ifrån sig än Sjöroos som inte fick något alls rätt.
Ia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor


Vastaus #97 : 16.04.2023 klo 20:22:43

Ykköseen?
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #98 : 16.04.2023 klo 21:26:39

Ykköseen?
Katsotaan ensimmäisiä  suuntaviivoja ensi lauantaina

Niin kauan kun jatkuu näin että ollaan pelillisesti parempi joukkue (esim xG) kuten Ilvestä ja Lahtea vastaan on ollut niin on toivoa
« Viimeksi muokattu: 16.04.2023 klo 21:28:47 kirjoittanut OEA »
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #99 : 16.04.2023 klo 21:38:26

Snälla Abu, kom tillbaka!

 
Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 17
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa