FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 16:01:32 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Kannattaja vs fani  (Luettu 3004 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
BobbyDazzler

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool


: 06.01.2023 klo 00:19:12

Minkälaisia eroja koette olevan fanilla ja kannattajalla? Koetteko eroja löytyvän esimerkiksi asenteissa, sitoutumisessa, uskollisuudessa tms?
« Viimeksi muokattu: 06.01.2023 klo 00:27:15 kirjoittanut BobbyDazzler »
B Watson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Crystal Palace, KuPS, Flamengo


Vastaus #1 : 06.01.2023 klo 00:23:10

Fani seuraa joukkuetta, kannattaja panee rahaa toimintaan.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #2 : 06.01.2023 klo 00:44:08

Fan tuulettaa ja kannattaja kannattaa.
HÄI

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkoposkihanhet & merimetsot


Vastaus #3 : 06.01.2023 klo 01:01:40

Olen tykästynyt "faniin" vuosien saatossa. Siinä on teinityttömäistä keveyttä, fani elää hetkessä, muttei kuole seuransa mukana. Kannattaminen taas on niin haudanvakavaa, virkamiesmäistäkin. Olen sitoutunut Myllykosken Palloon kannattajana, mutta sallin itselleni sivusuhteina kevyet fanittamiset, kunhan ei samassa sarjassa pelata.
korppu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HIFK, AFC Ajax Ja Arsenal FC


Vastaus #4 : 06.01.2023 klo 06:13:09

Antti Tuiskulla ja Cheekillä on faneja.
Spili

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Suomi, Tervarit, AC Oulu


Vastaus #5 : 06.01.2023 klo 08:47:27

Kumpaan kategoriaan kuuluu jos ei ole nähnyt koskaan suosikkijoukkueensa peliä livenä, mutta on omasta mielestään innokas kannattaja tai fani?
faarao_

Poissa Poissa


Vastaus #6 : 06.01.2023 klo 08:56:18

Kumpaan kategoriaan kuuluu jos ei ole nähnyt koskaan suosikkijoukkueensa peliä livenä, mutta on omasta mielestään innokas kannattaja tai fani?
Silloin kuuluu kategoriaan mieshuora.
Micky Lee

Poissa Poissa


Vastaus #7 : 06.01.2023 klo 09:26:22

Isäni on kannattanut Liverpoolia 70-luvulta lähtien, joten syntyessäni minulle ei annettu paljoa valinnan varaa. Ensimmäisen Liverpool-paitani muistaakseni sain jo kaksivuotiaana eli isäni vain kylmäverisesti päätti, että sinä kannatat Liverpoolia. En edes uskalla ajatella mitä olisi käynyt, jos olisin murrosiässä alkanut glooryhuntata esimerkiksi ManU:a.

Todellinen fanius alkoi minulla viisi kuusi vuotta sitten. Kuten sanoin niin Liverpool on ollut suosikkini jo pikkupojasta lähtien, mutta ei se ollut samanlaista kuin tänä päivänä. Kannattaminen on muuttunut rakkaudeksi ja intohimoksi. Nuoresta iästä huolimatta olen ehtinyt seurata joukkuetta kuitenkin jo aika kauan, mutta vuosi vuodelta mielenkiintoni ja rakkauteni joukkuetta kohtaan vain voimistuu. Kyllä voi sanoa, että Liverpool on iso osa elämääni, jota ilman en osaa, enkä halua elää.
Giantkilleri

Poissa Poissa


Vastaus #8 : 06.01.2023 klo 16:48:31

Olen penkkiurheilija, enkä kumpaakaan edellä mainituista.
quiquilija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi


Vastaus #9 : 06.01.2023 klo 17:15:01

Voisiko jako mennä karkeasti sanottuna näin:

- Fani nauttii pelkästään tai lähes ainoastaan oman joukkueen hyvistä hetkistä: voitot, hienot maalit, hauskat ottelun jälkeiset pelaajien haastattelut, somejulkaisut jne. Mutta hylkää joukkueen heti kun sen menestys kaikkoaa.

- Kannattaja elää oman joukkueen mukana jokaisessa hetkessä: katsoo loppuun asti kaikki 0-4 murskatappiot, näkee painajaisia menneistä otteluista, seuraa loukkaantumistilanteita, katsoo sekä spekuloi sarjataulukon kehitystä, laskee pisteitä sekä maalieroja jne. Ei hylkää joukkuetta, vaikka se pelaisi kuutosdivarissa tai "F-korissa".
Eltsu

Poissa Poissa


Vastaus #10 : 07.01.2023 klo 11:00:17

Jalkapallossa kannattaja, lätkässä fani.
Bosse

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 07.01.2023 klo 12:17:25

Meikäläinen on diggari.
Kiitaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti, SM


Vastaus #12 : 07.01.2023 klo 12:32:21

Voisiko jako mennä karkeasti sanottuna näin:

- Fani nauttii pelkästään tai lähes ainoastaan oman joukkueen hyvistä hetkistä: voitot, hienot maalit, hauskat ottelun jälkeiset pelaajien haastattelut, somejulkaisut jne. Mutta hylkää joukkueen heti kun sen menestys kaikkoaa.

- Kannattaja elää oman joukkueen mukana jokaisessa hetkessä: katsoo loppuun asti kaikki 0-4 murskatappiot, näkee painajaisia menneistä otteluista, seuraa loukkaantumistilanteita, katsoo sekä spekuloi sarjataulukon kehitystä, laskee pisteitä sekä maalieroja jne. Ei hylkää joukkuetta, vaikka se pelaisi kuutosdivarissa tai "F-korissa".

Jos tämä jaottelu pitää paikkansa, niin FC Lahden fani on lähes mahdotonta olla.
FinGer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SAPA, VfL Bochum 1848


Vastaus #13 : 07.01.2023 klo 12:40:53

Jos tämä jaottelu pitää paikkansa, niin FC Lahden fani on lähes mahdotonta olla.
Niin?
Bolzarelli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HIFK


Vastaus #14 : 07.01.2023 klo 12:52:11

Silkkaa fanittamista tämä on ollut. Pelkkää paraatia.
Eiccu

Poissa Poissa


Vastaus #15 : 07.01.2023 klo 13:02:17

Fani seuraa joukkuetta, kannattaja panee rahaa toimintaan.

Olen aika lailla samaa mieltä, mutta fani on ehkä enemmän kuin vaan seuraaja.

Kannattajan englanninkielinen vastine "supporter" indikoi vahvemmin tukemista, joka toki voi olla muutakin kuin rahan laittamista, kuten talkoisiin osallistumista. Fani taas on lyhennys fanaatikosta, eli ehkä vaatii vähän enemmän tunteella mukana olemista kuin pelkkä seuraaminen.

Lisäisin listaan kolmanneksi "seuraaja" termin, koska sellaisia lienee valtaosa edes jollain tapaa jalkapallosta kiinnostuneista.
Jair Bolsoaarnio

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I'm that party girl you were warned about


Vastaus #16 : 07.01.2023 klo 15:28:00

Puolueeton tarkkailija.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #17 : 08.01.2023 klo 15:54:06

Kannattaja luulee olevansa parempi fani kuin muut.
Feeblebastard

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mikkeli


Vastaus #18 : 08.01.2023 klo 16:40:38

Isäni on kannattanut Liverpoolia 70-luvulta lähtien, joten syntyessäni minulle ei annettu paljoa valinnan varaa. Ensimmäisen Liverpool-paitani muistaakseni sain jo kaksivuotiaana eli isäni vain kylmäverisesti päätti, että sinä kannatat Liverpoolia. En edes uskalla ajatella mitä olisi käynyt, jos olisin murrosiässä alkanut glooryhuntata esimerkiksi ManU:a.

Todellinen fanius alkoi minulla viisi kuusi vuotta sitten. Kuten sanoin niin Liverpool on ollut suosikkini jo pikkupojasta lähtien, mutta ei se ollut samanlaista kuin tänä päivänä. Kannattaminen on muuttunut rakkaudeksi ja intohimoksi. Nuoresta iästä huolimatta olen ehtinyt seurata joukkuetta kuitenkin jo aika kauan, mutta vuosi vuodelta mielenkiintoni ja rakkauteni joukkuetta kohtaan vain voimistuu. Kyllä voi sanoa, että Liverpool on iso osa elämääni, jota ilman en osaa, enkä halua elää.

Tämähän se. Turisti menee katselemaan vain nähtävyyksiä, mutta todellinen travelleri näkee jotain muuta. Siinä se ero myös kannattaja vs fani.
Sähkökaapeli

Poissa Poissa


Vastaus #19 : 11.01.2023 klo 11:48:49

Olen ultra
GERP

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Musta Käsi


Vastaus #20 : 12.01.2023 klo 12:34:53

Todellisella kannattajalla on merkittävä yhteiskunnallinen asema, mutta ei virallista roolia.
dunu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Palloseura


Vastaus #21 : 12.01.2023 klo 12:44:44

Fanit juntteja, kannattajat lutuuria. Kannattajat ovat parempia ihmisiä. Fanit ovat tauno tasalakkeja tuulitakeissaan. Gloryhunttereita ja mieshuoria. Antti Tuiskulla on faneja. Fanit nielee kaiken mitä niille syötetään.

Kannattajat ovat aina mukana ja osallistuvat aktiivisesti ottelutapahtumiin. Kannattajat osaa vaatia seuraltaan parasta. Kannattajat huolestuu, jos oma seura vetää vihkoon, fanit vain katoaa.
Raaka-Juhani

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: HJK ja Huuhkajat


Vastaus #22 : 24.02.2023 klo 15:00:05

Fanit juntteja, kannattajat lutuuria. Kannattajat ovat parempia ihmisiä. Fanit ovat tauno tasalakkeja tuulitakeissaan. Gloryhunttereita ja mieshuoria. Antti Tuiskulla on faneja. Fanit nielee kaiken mitä niille syötetään.

Kannattajat ovat aina mukana ja osallistuvat aktiivisesti ottelutapahtumiin. Kannattajat osaa vaatia seuraltaan parasta. Kannattajat huolestuu, jos oma seura vetää vihkoon, fanit vain katoaa.
Aamen.

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa