https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02WXHtbJmqTPJ2v9g326Nu87Xco2wdnqMYeXfM7h7WKyTFWtYq2ZDW2yDyy1CsMHmFl&id=100063571441866OTP:n uusi urheilutoimenjohtaja on selvillä — Tervetuloa Hilary Azodo
49-vuotias nigerialainen Hilary Azodo on työskennellyt jo usean vuoden Suomen kamaralla jalkapallon parissa. Hän on entinen ammattilaisjalkapalloilija joka teki uraa Nigeriassa, Saksassa, Itävallassa, Kiinassa sekä Suomessa. Myöhemmin hän on työskennellyt muun muassa pelaaja-agenttina ja urheilutoimenjohtajana.
– Olen Hilary Azodo, syntynyt Nigeriassa ja minulla on kaksi lasta, kaksoset täällä Suomessa joista toinen pelaa ammatikseen jalkapalloa ja toinen lopetti pari vuotta sitten. Pelasin käytännössä Nigerian parhaissa seuroissa ennen Eurooppaan tuloa. Suomessa edustin IFK Maarianhaminaa ja lopetin urani Riihimäellä RiPSissä polvivamman takia.
– Olen tehnyt tällaista työtä aiemminkin muutamissa seuroissa, mutta tämä OTP-projekti minulle erityinen, sillä tulen työskentelemään minulle tärkeiden ihmisten kanssa. Uudet yhteisomistajat ovat hyviä ystäviäni, samoin kuin päävalmentaja Austin. Titi, Mike ja seuran puheenjohtaja Harri ovat myös minulle tärkeitä ihmisiä.
Tehtäväni tulee toimia ikään kuin siltana Teknisen tiimin ja hallituksen välillä. Tulen myös olemaan tiiviissä yhteistyössä pelaajien ja joukkuetta seuraavien ihmisten kanssa. Suurimman osan ajastani työskentelen etänä, sillä etsimme yhä keinoja kehittää seuraa.
Tervetuloa punaisiin! 💪🏽