Nyt Xssä Karjanlahden vastaus Aamulehden juttuun. Kopioidaan nyt tänne ennen kuin Karjanlahti ne poistaa.
https://x.com/TuomasKarj?t=Tn7qAFE9qLCmMERqWgerWg&s=09Luin harmituksekseni Aamulehdestä tänään, että päävalmentajamme halusi käydä julkisesti läpi joukkueen sisäiset asiat kauden päätyttyä. Korjaan nyt muutaman asiavirheen tuosta jutusta. #aamulehti #ilveskissat
Korostan yhä, että olemme hyvin pahoillamme tilanteesta, mutta teemme jatkuvasti töitä tilanteen korjaamiseksi. Sen takia aloitimme nyt pelastuskampanjan, jonka toteutuessa pystymme pelaajien ja valmennuksen korvauksia hoitamaan.
1) Milad Zanidpourin sopimusta ei pyritty purkaa kesällä, vaan helmi-maaliskuussa hiihtoloman taitteessa. Kun myynnin huono tilanne selvisi, oli kaikkia kuluja tarkasteltava kriittisesti. Määräaikaista sopimusta ei voi purkaa kuin yhteisymmärryksessä.
Valmennus meni lakkoon heille myöhässä olevien palkkojen johdosta ja tämän vuoksi joukkue lomaili vielä toisen viikon putkeen.
2) Pallojen puhkaiseminen ei ollut pelaajan viimeinen hätähuuto myöhässä olevien kulukorvausten maksamiseksi ja pelaajan talouden pelastamiseksi, vaan hän koki että niin valmennus kuin seura oli kohdellut häntä epäkunnioittavasti.
Valmennus oli peluuttanut tätä hyökkäyspään pelaajaa puolustuksessa, eikä tämä hänelle sopinut. Pelaaja oli loukkaantumiseensa hakenut apua omasta työterveydestään meidän vakuutuksen sijasta, mikä oli hidastanut hoitoonpääsyä. Hän koki tämän olevan seuran vika.
Jouduin loppuviimein itse selittämään ja ohjeistamaan tilanteen pelaajalle. Lisäksi hänelle oli annettu junioreiden vakuutusnumero, jonka sitten myös korjasin ja pelaaja pääsi hoitoon.
Pelaaja ei puhkonut yhtään palloa, toisin kuin Aamulehti jutussaan väitti. Kuten moni Ilta-Sanomista luki, pelaajat saivat estettyä ja Poliisit lopulta rauhoitettua tilanteen.
3) Jutuntekohetkellä meillä oli ja on yhä lokakuun palkat valmennukselle maksamatta. Soitin perjantaina Innasen kanssa klo 10.00, kävin tilanteen läpi ja varmistin että olemme samalla kartalla maksuista, eli lokakuu on hoitamatta.
Aamulehden Lauri Lehtinen soitti minulle 11.30 ja sanoi lähettämässään viestissä keskustelleensa Innasen kanssa tilanteesta ja pyysi kommenttia. Aamulehden jutussa väitettiin että meillä on myös syyskuun palkat maksamatta.
Miten tuollaista voidaan väittää ja sanoa eteenpäin, kun juuri olin Innasen kanssa henkilökohtaisesti käynyt tilanteen läpi ja varmistanut että olemme samalla kartalla? Jutusta jäi kyllä vahva mustamaalauksen maku ja faktat olivat sinnepäin, kerrottu totuuksina Innasen suusta.
Olen laittanut korjauspyynnöt Aamulehteen, mutta kuten tiedätte niin se mitä ensin kerrotaan, jää monesti totuudeksi. Olen erittäin pettynyt päävalmentaja Innasenkin toimintaan, meillä ei ollut mitään tarvetta puida tätä asiaa julkisesti kauden jälkeen.
Hain juuri kulhollisen popcornia.