FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.12.2024 klo 06:21:38 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 84 [85] 86

Kirjoittaja Aihe: Klubin Kannattajatoiminta vol. 2  (Luettu 382393 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pienimies72

Poissa Poissa

Vastaus #2100 : 13.12.2024 klo 22:09:39

Te oman elämänne jeesukset vasta väsyneitä olettekin. Totta kai porukka reagoi, jos seura estää tifot ottelupäivänä. Paskasti hoidettu homma lähinnä siis siltä/niiltä yksilöiltä, jotka nuo tekstit muutamaan lippuun kirjoittivat, sekä siltä seuran tyypiltä joka ei jaksanut/ehtinyt käydä muita lippuja läpi. Tämä hassuttelu sattui nyt hieman eskaloitumaan.

Syljettää lukea toistuvasti näitä ulinoita forkalta/mediasta, joissa komeaan päälukuun kasvanutta ja merkittävää jalkapallokulttuuria tuottavaa kannattajaporukkaa demonisoidaan milloin mistäkin. Omaa ruosteista sädekehäänsä kiillottavat päädyn kustannuksella vuoroin virkavalta (sata jouhaa kauden avauksessa), media ("Seura ja kannattajat ilmiriidoissa") ja pöllöliitto (haistakaa nyt jo vittu). Uefan ja Palloliiton mielivaltaisissa toimissa ei sen sijaan nähdä ongelmaa.

Jeesuksia tai ei, niin veren kaivaminen oman joukkueen nenästä on aivan vitun tyhmää. Siis, aivan vitun tyhmää.

Kaipaisin yhteiskuntaan yleisestikin tapaa, jossa oma perseily tulee omalle naamalle heti siten että sen huomas. Kun TikTokin ja Gruppan kasvattama äidin pikku tissiposki tekee tietoisesti jotain kiellettyä tai käyttäytyy kuin apina ja siitä virkavalta tekee jotain, niin ollaan heti esittämässä jotain vitun oikeuksia ja levitellään käsiä, räitään päälle ja huudetaan ”natsisika, ei sulla ole oikeutta käskeä mua. Älä koske muhun”

Pamppua perkele.

Pienimies72

Poissa Poissa

Vastaus #2101 : 13.12.2024 klo 22:20:50

That said. Pääsääntöisesti fiilis on hyvä ja ääneenkannattaminen on mahtavaa. Perseily on silti perseestä ja se hävettää.
joku nokkela sanaleikki

Poissa Poissa

Vastaus #2102 : 13.12.2024 klo 23:43:51

Surullisinta tässä on kuitenkin se, että qatArin suojeluksessa olevat syljeksivät provokaattorit ja soihtujen "palauttajat" pääsevät kuin koira veräjästä :(
soikee

Poissa Poissa

Vastaus #2103 : 13.12.2024 klo 23:45:29

Illan naurut taas saatu, kun mieslapset kiukuttelee :D
Tapsa_29

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Shefki Kuqin belly-flop

Vastaus #2104 : 14.12.2024 klo 00:33:31

Naiivi setämies kysyy: minkähänlaista keskustelua toimisto ja Securitas ovat käyneet tästä kaudesta ja sen tapahtumista? Ei kai sen nyt kuitenkaan pitäisi tulla kenellekään enää yllätyksenä, missä ja milloin myssyt vedetään päähän ja soihdut laitetaan jakoon.

Ennätysmäärä tunnistamisia tuntuu ihan silkalta selittelyltä, kun monta matsia on saanut seurata kaljatiskiltä, miten saman katsomonosan sisäänkäynnin päälle vedetään peite ja stevarit ihmettelevät parhaimmillaan metrin päässä, kun tavara vaihtaa flagan alla omistajaa. Eilenhän tässä vedettiin tietysti uudet pohjat, kun viiden metrin päässä tilannetta seurasivat omaa puheenvuoroaan pitäneet seuran urheilu- ja viestintäjohtaja.

En minä odota Petrin tai Pekan syöksyvän mukaan ja huutavan soo-soo nuorisolle, mutta jostainhan se kertoo, että mitään oikeaa pelkoa sanktioista ei edes ole. Vaikka olen itsekin täällä peräänkuuluttanut kannattajapäädyn suoraselkäisyyttä ja kannustanut tuomitsemaan täyden perseilyn, niin ei järjestävä tahokaan ihan hirvittävää efforttia ole asian eteen ennen tätä halunnut laittaa. Tyhmyydestä sakotetaan.

Ja vaikka capoja ei varmasti ole jonoksi asti, niin tulisitte nyt edes te sieltä tornista pois niiden myssyjenne kanssa. Jos haluatte huudattaa jatkossakin koko päätyä ja pitää siinä tarvittavan - ja joidenkin capojen tapauksessa täysin ansaitun - auktoriteettinne, niin se on monella tapaa helpompaa, kun ette tee itsestänne dorkia. Jos apinoida haluaa, niin Lahteen kyllä pääsee tunnin välein Z-junalla.
Mänskä

Poissa Poissa

Vastaus #2105 : 14.12.2024 klo 02:03:00

Voisiko joku ystävällisesti vääntää rautalangasta, mitä pahaa soihduttamisessa oikeasti on? Joo, se on kiellettyä ja siitä jaellaan penaltia. Voisiko kuitenkin olla niin, että säännöt tämän suhteen ovat väärässä? Voisiko täyskiellon sijasta edistää turvallista soihduttelua, kuten muualla maailmassa, esim paloturvallisuuden ja itse pyrojen laadun osalta?

Kaikki muu perseily mm. stevareita tai tuulareita vastaan luonnollisesti perseestä, turhaa ja tuomittavaa.

Tietty se on sitten mielipidekysymys, että halutaanko olla perus pullamössöä ja jaella jaxuhaleja yms. kaikille, ettei kellään tule paha mieli, vai halutaanko luoda poikkeuksellista tunnelmaa ja muistoja, (tervettä) vastakkainasettelua ja aidosti vastustaa vastenmielisiä asioita (esim vaikka uefa).

Ja vielä viime mafia ja pyro hommista. Kaikki näistä Molde pelin hommista toimiston maksettavaksi tulevat sanktiot ovat  täysin ansaittuja. Sakot olkoon kiitos häpeällisestä kaudesta ja sen huipentumasta, kun ei lämpöisestä officesta jaksettu tulla tarkastamaan kaikkia lippuja, vaan bännättiin suorilta kaikki. Hävetkää (ja maksakaa ne sakot kitisemättä mediassa kuinka rankkaa ja ”kallista” taas on)
Gunner16

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Arsenal

Vastaus #2106 : 14.12.2024 klo 07:27:25

Voisiko joku ystävällisesti vääntää rautalangasta, mitä pahaa soihduttamisessa oikeasti on? Joo, se on kiellettyä ja siitä jaellaan penaltia. Voisiko kuitenkin olla niin, että säännöt tämän suhteen ovat väärässä? Voisiko täyskiellon sijasta edistää turvallista soihduttelua, kuten muualla maailmassa, esim paloturvallisuuden ja itse pyrojen laadun osalta?
Eurooppalaisessa ja erityisesti pohjoismaisessa kulttuurissa on tapana, että mahdollisesti vaaraa aiheuttavia asioita mielummin kielletään kuin luotetaan, että ihmiset osaisivat toimia vastuullisesti. Tuskinpa suurin osa soihtujen käytöstä aiheuttaa vaaratilanteita, mutta tosiaan vaarallisten tilanteiden ja vahinkojen välttämiseksi täällä ensisijaisesti koetaan helpompana kieltää kaikilta, kuin koittaa kitkeä sitten mahdollisia mätiä omenia jotka väärinkäyttä(isi)vät "luottamusta". Onko tämä paras malli? Ei välttämättä, mutta todennäköisesti helpoin.

Vaikka sinänsä itse olenkin jokseenkin pro-pyro, niin täyskiellon vastakohta, jossa kaikki saisivat käyttää pyroja katsomossa tuntuu kyllä aika pelottavalta ja vaaralliselta idealta. Esittämäsi "turvallinen soihduttelu" kuulostaa ideana ihan hyvältä, toki epäilen olisiko Suomessa halua tähän lähteä. Miten tätä on käytännössä toteutettu muualla maailmassa?
Plummerjoe

Poissa Poissa

Vastaus #2107 : 14.12.2024 klo 10:14:02

Järjestyksen valvonta onnistuu kyllä maailman kovimmassa sarjassa VALIOLIIGASSA. Ei näy soihtuja ja matsikin näkyy kun savusumu ei peitä näkyvyyttä. Perheetkin ja mummot ja vaarit uskaltavat tulla paikalle ilman pelkoa. Stadionit ovat loppuunmyytyjä. Sekoilijat poistetaan ja porttikiellot räpsähtää jopa elinikäiset. Jalkapallon kehitysmaan seuroille järjestyksen ylläpito on liian vaikeaa…kuten laadukkaan jalkapallon pelaaminen.
Yanarii

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #2108 : 14.12.2024 klo 10:18:08

Naiivi setämies kysyy: minkähänlaista keskustelua toimisto ja Securitas ovat käyneet tästä kaudesta ja sen tapahtumista? Ei kai sen nyt kuitenkaan pitäisi tulla kenellekään enää yllätyksenä, missä ja milloin myssyt vedetään päähän ja soihdut laitetaan jakoon.

Ennätysmäärä tunnistamisia tuntuu ihan silkalta selittelyltä, kun monta matsia on saanut seurata kaljatiskiltä, miten saman katsomonosan sisäänkäynnin päälle vedetään peite ja stevarit ihmettelevät parhaimmillaan metrin päässä, kun tavara vaihtaa flagan alla omistajaa. Eilenhän tässä vedettiin tietysti uudet pohjat, kun viiden metrin päässä tilannetta seurasivat omaa puheenvuoroaan pitäneet seuran urheilu- ja viestintäjohtaja.

En minä odota Petrin tai Pekan syöksyvän mukaan ja huutavan soo-soo nuorisolle, mutta jostainhan se kertoo, että mitään oikeaa pelkoa sanktioista ei edes ole. Vaikka olen itsekin täällä peräänkuuluttanut kannattajapäädyn suoraselkäisyyttä ja kannustanut tuomitsemaan täyden perseilyn, niin ei järjestävä tahokaan ihan hirvittävää efforttia ole asian eteen ennen tätä halunnut laittaa. Tyhmyydestä sakotetaan.

Ja vaikka capoja ei varmasti ole jonoksi asti, niin tulisitte nyt edes te sieltä tornista pois niiden myssyjenne kanssa. Jos haluatte huudattaa jatkossakin koko päätyä ja pitää siinä tarvittavan - ja joidenkin capojen tapauksessa täysin ansaitun - auktoriteettinne, niin se on monella tapaa helpompaa, kun ette tee itsestänne dorkia. Jos apinoida haluaa, niin Lahteen kyllä pääsee tunnin välein Z-junalla.
Samoja havaintoja oon tehny. Tuntuu että toimisto ja secu on jo hiljaa hyväksynyt pyrot, vaikka ulospäin soo soota annetaankin.

Torstaina turvatarkastus oli sitä tasoa, että olisin voinut ties kuinka monta soihtua tuoda sisään ja olisivat heittämällä menneet läpi.

Tuota naamioitumista samaan aikaan Petrin ja Pekan vieressä hymähtelin itsekin :D joo tuskin siinä hetkessä heidän olisi mitään kannattanut yrittää tehdä, mutta kertoo kieltämättä koko tilanteen koomisuudesta.
_ PORTSARI TKU _

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Terskanperän tarzanit

Vastaus #2109 : 14.12.2024 klo 10:46:40

Sekoilijat poistetaan ja porttikiellot räpsähtää jopa elinikäiset.

Kaunis ajatus mutta ei voi käyttää Suomessa. Porttikieltoahan ei Suomen laki edes tunne, eli sellaista ei siis kenellekään sekoilijalle voi antaa. Pääsyn esto tietysti paikan päällä voidaan toteuttaa yleisötilaisuuksissakin. Mielestäni nk. porttikielto voitaisiin sallia määrättäväksi etukäteen perseilijöiksi todetuille häiriköille. Se ainakin jossain määrin vähentäisi näiden riemuidiooottien yrityksiä päästä katsomoihin häiriköimään ja aiheuttamaan myötähäpeää muissa kannattajissa.
Seitsemäspakki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oranje

Vastaus #2110 : 14.12.2024 klo 10:49:49

Jeesuksia tai ei, niin veren kaivaminen oman joukkueen nenästä on aivan vitun tyhmää. Siis, aivan vitun tyhmää.

Kaipaisin yhteiskuntaan yleisestikin tapaa, jossa oma perseily tulee omalle naamalle heti siten että sen huomas. Kun TikTokin ja Gruppan kasvattama äidin pikku tissiposki tekee tietoisesti jotain kiellettyä tai käyttäytyy kuin apina ja siitä virkavalta tekee jotain, niin ollaan heti esittämässä jotain vitun oikeuksia ja levitellään käsiä, räitään päälle ja huudetaan ”natsisika, ei sulla ole oikeutta käskeä mua. Älä koske muhun”

Pamppua perkele.

Meno on ku yläkoulun häirikkö oppilailla nykyään. Ollaan niin saatanan kovaa jätkää, mutta sillä samalla sekunnilla kun opettaja vähän koskee niin huudetaan oikeuksien perään ja samalla unohdetaan velvollisuudet. Tätä nyky-yhteiskunta valitettavasti on niin aikuisten ja lasten osalta.
Hojack Borseman

Poissa Poissa

Vastaus #2111 : 14.12.2024 klo 11:04:19

Itse ihmettelen aidosti miksi Klubipääty ei maksa itse näitä sakkoja? Kun tietävät että niitä tulee näistä perseilyistä ja kannanotoista, niin miksi nämä lankeavat seuran maksettavaksi?
Osoittaisi suoraselkäisyyttä vaikka luulen että aika vähiin jäisi huutelut ja muu perseily jos kerrankin joutuisi itse kantamaan seuraamukset teoistaan.
Kiinanmuuri

Poissa Poissa

Vastaus #2112 : 14.12.2024 klo 11:17:58

Samoja havaintoja oon tehny. Tuntuu että toimisto ja secu on jo hiljaa hyväksynyt pyrot, vaikka ulospäin soo soota annetaankin.
Näinhän se pitäisi ollakkin, ainakin veikkausliigapeleissä. Sitten kun soihtuja aletaan heitellä ties minne, on väkivaltaa/ilkivaltaa ja pyroja käytetään mafian peleissä, niin ymmärrän kyllä toimiston harmituksen asiassa. Uhkailuja keskusteluyhteyden katkaisemisesta yms taas en ymmärrä tippaakaan. Tuossa suurin häviäjä on loppujen lopuksi Klubi itse.
Itse ihmettelen aidosti miksi Klubipääty ei maksa itse näitä sakkoja? Kun tietävät että niitä tulee näistä perseilyistä ja kannanotoista, niin miksi nämä lankeavat seuran maksettavaksi?
Osoittaisi suoraselkäisyyttä vaikka luulen että aika vähiin jäisi huutelut ja muu perseily jos kerrankin joutuisi itse kantamaan seuraamukset teoistaan.
Koska HJK:lla on varaa maksaa nuo sakot ilman että tekee edes kipeää ja kannattajat eivät pidä soihtuja rangaistavana asiana. Näinhän se asia toimii käytännössä joka puolella eurooppaa. Ei Hannoverin, Saint Etiennen, Brondbyn tai  Partizaninkaan kannattajat maksa omia sakkojaan.
HomeTeamHeroes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: playhth.com

Vastaus #2113 : 14.12.2024 klo 11:24:47

Jos naamioitumiskieltoa hyödynnettäisiin käytännössä, jäisi varmaan useampi wannabegruppa-luokan häiriköinti tekemättä. Hölmöilyjen rinnalla soihdut ja pitch invasionit puhdasta lutuuria.
Turvatarkastus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov

Vastaus #2114 : 14.12.2024 klo 12:01:34

Virossa esim ihan toimiva malli, että stevarit tarkastaa pyrot ja tuo ne sovittuun aikaan katsomoon ja siellä aktiivit jakaa ne. Syksyllä panin myös merkille, että säännöt kai sanoo ettei soihtuja saa heiluttaa ettei kipinöitä lentele mihin sattuu. Varsin hyvin toimi
Ei taida Viron katsomoissa olla hirveästi vaaraa, että soihdut osuisivat tuulareihin :)
Sukerman

Poissa Poissa

Vastaus #2115 : 14.12.2024 klo 12:04:21

Ihan kiva virolaisille, mutta Suomessa viranomaiset eivät ikimaailmassa tule sallimaan pyroja.
Kiinanmuuri

Poissa Poissa

Vastaus #2116 : 14.12.2024 klo 12:07:08

Ihan kiva virolaisille, mutta Suomessa viranomaiset eivät ikimaailmassa tule sallimaan pyroja.
Toivottavasti sallisivat tulevaisuudessa edes tifot ja isot liput katsomoihin.
Billy the Badger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ФК «Вітрила» Сілтавуоренранта

Vastaus #2117 : 14.12.2024 klo 12:24:04

Toivottavasti sallisivat tulevaisuudessa edes tifot ja isot liput katsomoihin.

Nämä aiheuttaa myötä häpeää
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis

Vastaus #2118 : 14.12.2024 klo 12:56:34

Niin siis teoriassa voisi sallia, mutta siinä pitäisi olla alue, jossa näitä käytetään ja varmistaa kuka käyttää.

Miksi näin? Koska nytkin pyrotellaan liiton toimesta Helmareiden mennessä kisoihin tai vaikkapa cupin finaalin pokaalin nostossa. Skotlannissa oli ihan kunnon lieskat, kun Helmarit siellä vastikään pelasi. Eli eihän pyrotuotteet ole sellainen ehdoton ei jalkapallostadioneiden sisällä, jos vähän saa näsäviisastella.

Tietysti se voi olla hieman huvittavaa ja jopa outoa, jos vaikka maalin tullen pyrotuotteiden ammattilainen hallitusti pistelee menemään jossain omalla alueellaan.
Thouni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.

Vastaus #2119 : 14.12.2024 klo 13:46:41

Onhan nuo sellaisissa kehitysmaissa kuin esimerkiksi Norjassa sallittuja. Et voi toki kävellä mihin vaan matsiin rinkka selässä mikä on täynnä Puolan tuliaisia, vaan joudut etukäteen ilmoittamaan että ajateltiin soihdutella seuraavassa matsissa että olisko ok.
straiter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Rotkäppchen Sektkellerei Freyburg

Vastaus #2120 : 14.12.2024 klo 13:57:30

Ei Hannoverin, Saint Etiennen, Brondbyn tai  Partizaninkaan kannattajat maksa omia sakkojaan.

Hanoi napsi muuten viime kaudella sakkoja 687940 €uroa, hieman on vielä pipopäillä kirittävää.
mvh07

Poissa Poissa

Vastaus #2121 : 14.12.2024 klo 16:22:42

Ei taida Viron katsomoissa olla hirveästi vaaraa, että soihdut osuisivat tuulareihin :)
Oletko kenties soihtuja heittelevä kuopiolainen? En jaksa avata sun tiliä ja tarkistaa asiaa :)
Gustaf Björneborg

Poissa Poissa

Vastaus #2122 : 15.12.2024 klo 08:26:26

Onneksi tervehenkisillä nuorilla miehillä on muitakin harrastuksia jos katsomoihin ei pääse.
Toffo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS

Vastaus #2123 : 15.12.2024 klo 08:47:15

Itse ihmettelen aidosti miksi Klubipääty ei maksa itse näitä sakkoja?

Klubipääty ei ole mikään oikeushenkilö jolle sakkoja voi osoittaa.
Jones

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCL

Vastaus #2124 : 15.12.2024 klo 14:14:00

kuin ikuinen taistelu

Kaikki eivät kestä

Kaikki eivät ole syntyneet katsomon kuumuudessa kuolemaan

vanhaa soturia

:D Mikä vitun sotatanner lupipääty on? Ei saatana, aikuiset ihmiset. Sämpylä on jaettu.

Sivuja: 1 ... 84 [85] 86

Siirry: