Zazar
Poissa
Suosikkijoukkue: Dreams can't be buy
|
|
Vastaus #775 : 17.09.2023 klo 11:53:06 |
|
Edelleen se mun kysymykseni on se että lakkaako tämä todellisuus olemasta jos forkalla laitetaan pää pensaaseen ja teeskennellään ettei saudiliigaa ole olemassa? Jos kaikki forumistit oikein kovaa on kannustamatta al-ittihadia ja vihaa saudi-arabiaa niin ne varmaan parantaa tapansa?
Vai olisiko niin että nämä asiat vievät aikaa ja mitä enemmän eri kulttuurit on tekemisissä toistensa kanssa sitä todennäköisemmin sieltä löytyy myös niitä yhteisiä asioita.
Joo loistava idea! Lisäksi me forumistit voisimme ottaa päät pois pensaasta myös Venäjän liigan osalta. Samalla logiikalla kuin Saudien ylläpitämän ja satoja tuhansia uhreja vaatineen Jemenin sodan osalta, ei meidän boikotit vaikuta myöskään Ukrainan sotaan - käykäämme siis kannustamaan Zenitiä ja TsSKA Moskovaa ja tankkaamaan Teboililla entistäkin intensiivisemmin. Jospa sieltä löytyisi yhteisiä asioita Putininkin kanssa
|
|
|
|
Maldini.
Poissa
|
|
Vastaus #776 : 17.09.2023 klo 12:20:03 |
|
Ai niin, olin jo unohtanut että kun rasisteilta argumentit loppuu niin pitää hyökätä kiinni keskustelijaan.
Avasin jo syitä sille miksi saudien kaltaisia kurkunkatkojia pitää foorumilla kritisoida ja boikotoida. Tein myös saman varmaan kymmenissä viesteissä Qatarin kisojen aikaan. Sinun viestisi oli keskustelun kannalta relevantti, koska olet Qatarin kisojen aikaan jo vähätellyt toisten boikotteja pilkkavaan sävyyn. Nyt tulit tänne vähättelemään täysin samalla logiikalla lisää: Meneekö se ajatus siis jotenkin niin, että saudit hyväksyvät homoseksuaalisuuden kunhan vain kukaan foorumisti ei osta neymarin paitaa tai kommentoi niiden liigapelejä?
En ymmärrä mikä saa ihmisen puolustelemaan valtioita, joiden toiminnan ytimessä on erilaisten mielipiteiden ja ihmisten tukahduttaminen murhaamalla.
|
|
|
|
laite
Poissa
|
|
Vastaus #777 : 17.09.2023 klo 12:38:22 |
|
Avasin jo syitä sille miksi saudien kaltaisia kurkunkatkojia pitää foorumilla kritisoida ja boikotoida. Tein myös saman varmaan kymmenissä viesteissä Qatarin kisojen aikaan. Sinun viestisi oli keskustelun kannalta relevantti, koska olet Qatarin kisojen aikaan jo vähätellyt toisten boikotteja pilkkavaan sävyyn.
Ok. Mun oma mielipide on että nämä "boikotit" on arvoltaan lähinnä samanlaisia kuin se että vaihtaa sateenkaarilipun tms facebookin profiilikuvaan. Ainoa hyöty siitä on että henkilö kokee tekevänsä jotain oleellista tekemättä varsinaisesti yhtään mitään. Tottakai maailman vääryyttä vastaan pitää olla äänekäs, mutta tämä menee hyvin helposti vaan jonkinlaiseksi hyvesignaloinniksi ja pahimmillaan sitten demonisoi koko ihmisryhmän joka ei tilanteeseen ole syyllinen ("saudien kaltaiset kurkunkatkojat", joka kuten todettua on puhtaasti rasistinen ilmaus). Mä en näe itse mitään muuta tapaa maailman parantamiseen kuin avoin keskustelu ja kanssakäyminen, ja myös niiden eri mieltä olevien ihmisten kuuntelemisen.
|
|
|
|
Lord Bendtner
Poissa
|
|
Vastaus #778 : 17.09.2023 klo 12:48:54 |
|
Mä en näe itse mitään muuta tapaa maailman parantamiseen kuin avoin keskustelu ja kanssakäyminen, ja myös niiden eri mieltä olevien ihmisten kuuntelemisen.
Tämä nyt vaan on totaalisen naiivi ja itse asiassa myös epärelevantti lähestymistapa kun puhutaan siitä miten Saudit ovat ostamassa poliittista valtaa ja yrittävät käyttää sitä kaikkien ihmisoikeusrikkomuksiensa hyväksyttämiseen. Sinällään en usko että Saudeja Venäjän tapaan kiinnostaisi Suomen keskustelupalstojen asiat, minkä takia on surullista että forkalla ihan omaehtoisesti esiintyy Saudien "hyödyllisiä idiootteja".
|
|
|
|
Pohdiskeleva tunnelma
Poissa
Suosikkijoukkue: IF Gnistan
|
|
Vastaus #779 : 17.09.2023 klo 14:02:00 |
|
Mä en näe itse mitään muuta tapaa maailman parantamiseen kuin avoin keskustelu ja kanssakäyminen, ja myös niiden eri mieltä olevien ihmisten kuuntelemisen.
Miten keskustelet avoimesti sellaisen tahon kanssa, joka hiljentää avoimen keskustelun tappamalla toisinajattelijat? Vai ovatko tapetut ja vangitut paloittelijoiden vastustajat kenties rasisteja?
|
|
|
|
törömömmö
Poissa
Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.
|
|
Vastaus #780 : 17.09.2023 klo 14:54:11 |
|
Ok. Mun oma mielipide on että nämä "boikotit" on arvoltaan lähinnä samanlaisia kuin se että vaihtaa sateenkaarilipun tms facebookin profiilikuvaan. Ainoa hyöty siitä on että henkilö kokee tekevänsä jotain oleellista tekemättä varsinaisesti yhtään mitään. Tottakai maailman vääryyttä vastaan pitää olla äänekäs, mutta tämä menee hyvin helposti vaan jonkinlaiseksi hyvesignaloinniksi ja pahimmillaan sitten demonisoi koko ihmisryhmän joka ei tilanteeseen ole syyllinen ("saudien kaltaiset kurkunkatkojat", joka kuten todettua on puhtaasti rasistinen ilmaus).
Mikä muu kuin seuraavan yleisön määrä on se tekijä, joka motivoi saudihallitusta kilpailemaan eurooppalaisia vastaan jalkapalloareenalla? Jokainen saudiliigaa seuraava silmäpari on yksi silmäpari lisää kohti sitä huomiota, jota saudihallinto haluaa. En tiedä suorempaa yhteyttä toiminnan ja lopputuloksen välillä kuin tämän paskan "ostaminen" tai "ostamatta" jättäminen, jota voitaneen boikotoinniksikin kutsua.
|
|
|
|
aceman
Poissa
Suosikkijoukkue: Amorimin sirkus & Getafe
|
|
Vastaus #781 : 17.09.2023 klo 14:55:32 |
|
Tuohan on loistava idea! Ihmettelen miksei tuota ole kukaan aiemmin kokeillut. Ei muuta kun ostat lentoliput saudeihin ja lähdet avoimesti keskustelemaan sinne maailman ja saudien yhteiskunnan epäkohdista.
|
|
|
|
Narttu
Poissa
Suosikkijoukkue: Newcastle & TPS
|
|
Vastaus #782 : 17.09.2023 klo 15:59:53 |
|
Jos haluaa boikotoida vaikkapa Newcastlea ja varmistaa ettei rahaa sinne mene, niin tosiaan sitten kannattaa lopettaa koko Valioliigan seuraaminen ja TV-oikeuksista maksaminen. No nyt onkin kotimaisessa futiksessa ratkaisuhetket!
|
|
|
|
törömömmö
Poissa
|
|
Vastaus #783 : 17.09.2023 klo 16:39:01 |
|
Jos haluaa boikotoida vaikkapa Newcastlea ja varmistaa ettei rahaa sinne mene, niin tosiaan sitten kannattaa lopettaa koko Valioliigan seuraaminen ja TV-oikeuksista maksaminen. No nyt onkin kotimaisessa futiksessa ratkaisuhetket! Toisaalta, Valioliigan osalta hyvin paljon pienempi osuus positiivisesta huomiosta valuu saudihallituksen laariin. Tämä ei ole itselleni mikään periaatekysymys, joten mitään nollatoleranssia ei tarvita. Vrt. lihansyönnin vähentäminen 400 gramman päiväannoksesta sataan grammaan vaikuttaa luontokatoon ja ilmastonmuutokseen enemmän kuin vähentäminen sadasta grammasta totaaliseen kasvissyöntiin. Katsoin Qatarin kisoistakin useita matseja, mutta aika paljon vähemmän klikkejä ja striimaajalukemia eri medioille annoin kuin muiden kisojen kohdalla.
|
|
|
|
Laskikka
Poissa
Suosikkijoukkue: NSFR
|
|
Vastaus #784 : 17.09.2023 klo 16:45:59 |
|
Jos haluaa boikotoida vaikkapa Newcastlea ja varmistaa ettei rahaa sinne mene, niin tosiaan sitten kannattaa lopettaa koko Valioliigan seuraaminen ja TV-oikeuksista maksaminen. No nyt onkin kotimaisessa futiksessa ratkaisuhetket! Itse kun olet tehnyt päätöksen, että seuraant pääkatkojien urheilupesua puhtain mielin, on tälläinen muille ironisesti vittuileva viesti todellista huippulaatua. قبعة عملاقة
|
|
|
|
Narttu
Poissa
|
|
Vastaus #785 : 17.09.2023 klo 16:48:38 |
|
Itse kun olet tehnyt päätöksen, että seuraant pääkatkojien urheilupesua puhtain mielin, on tälläinen muille ironisesti vittuileva viesti todellista huippulaatua. قبعة عملاقة
En ollenkaan puhtain mielin seuraa, kunhan muistutan mistä rahaa saavat. Minun TV-rahasta ihan yhtä suuren osuuden kun sinun.
|
|
|
|
Pohdiskeleva tunnelma
Poissa
|
|
Vastaus #786 : 17.09.2023 klo 20:14:24 |
|
En ollenkaan puhtain mielin seuraa, kunhan muistutan mistä rahaa saavat. Minun TV-rahasta ihan yhtä suuren osuuden kun sinun.
Melkoisen rankkaa aivoakrobatiaa vaatii, että saat tuolla tavalla uskoteltua itsellesi, että jalkapalloa tuhoava fc saudien ja jokaisen vastaavanlaisen tahon omistuksessa olevan seuran kannattajan toiminta olisi jotenkin hyväksyttävää. Toisaalta ei ole kovin yllättävää, kun ottaa huomioon kuvat ja videot ''ihmisistä'' juhlimassa diktatuurin omistukseen siirtymistä.
|
|
|
|
Narttu
Poissa
|
|
Vastaus #787 : 17.09.2023 klo 20:42:36 |
|
Melkoisen rankkaa aivoakrobatiaa vaatii, että saat tuolla tavalla uskoteltua itsellesi, että jalkapalloa tuhoava fc saudien ja jokaisen vastaavanlaisen tahon omistuksessa olevan seuran kannattajan toiminta olisi jotenkin hyväksyttävää. Toisaalta ei ole kovin yllättävää, kun ottaa huomioon kuvat ja videot ''ihmisistä'' juhlimassa diktatuurin omistukseen siirtymistä.
En uskottele mitään, joten opettele lukemaan. Mutta kun tarkkaan halutaan että seuroja boikotoidaan eikä rahaa laiteta saudiseuroille, niin eikö tämä koske myös TV-rahoja? Minulle on ihan sama mitä jotkut kannattajat tekee tai boikotoiko, mutta en oikein näe hyötyä rahallisesti jättää Newcastlen pelejä protestimielessä katsomatta, jos maksan oikeuksista, katson valjua muuten ja täten niistäkin pennosista osa menee pahoille tyypeille. Jos joku jättää ohjelmatilaukset boikottimielessä tekemättä, niin hieno juttu
|
|
|
|
Pohdiskeleva tunnelma
Poissa
|
|
Vastaus #788 : 17.09.2023 klo 20:46:13 |
|
En uskottele mitään, joten opettele lukemaan. Mutta kun tarkkaan halutaan että seuroja boikotoidaan eikä rahaa laiteta saudiseuroille, niin eikö tämä koske myös TV-rahoja? Minulle on ihan sama mitä jotkut kannattajat tekee tai boikotoiko, mutta en oikein näe hyötyä rahallisesti jättää Newcastlen pelejä protestimielessä katsomatta, jos maksan oikeuksista, katson valjua muuten ja täten niistäkin pennosista osa menee pahoille tyypeille. Jos joku jättää ohjelmatilaukset boikottimielessä tekemättä, niin hieno juttu Hyvin tulee tästäkin esille se, että et ymmärrä tai halua ymmärtää alkuunkaan sitä miten urheilupesu ja diktatuurien harjoittama propaganda toimii.
|
|
|
|
Narttu
Poissa
|
|
Vastaus #789 : 17.09.2023 klo 20:52:11 |
|
Hyvin tulee tästäkin esille se, että et ymmärrä tai halua ymmärtää alkuunkaan sitä miten urheilupesu ja diktatuurien harjoittama propaganda toimii.
Oikein hyvin ymmärrän. Yksittäisellä ”kannattajalla” Suomen Turusta, joka laittaa seuraan yhtä paljon rahaa kuin Bournemouthiin tai Tottenhamiin, ei ole mitään tekemistä tai vaikutusta asialle. Samoin kuin yksittäisellä penkkiurheilijalla joka katsoi Qatarin kisoja ei ole paskaakaan vaikutusta siihen, mihin kisat myönnetään jatkossa. Mutta syyttely toki on aina helppoja. Juttelen jatkossa mieluummin kasvotusten ja tarjoan vaikka oluet Turussa, niin ei tarvi käydä henkilöön nimimerkin takaa niin kovasti.
|
|
|
|
Pohdiskeleva tunnelma
Poissa
|
|
Vastaus #790 : 17.09.2023 klo 21:00:37 |
|
Oikein hyvin ymmärrän. Yksittäisellä ”kannattajalla” Suomen Turusta, joka laittaa seuraan yhtä paljon rahaa kuin Bournemouthiin tai Tottenhamiin, ei ole mitään tekemistä tai vaikutusta asialle. Samoin kuin yksittäisellä penkkiurheilijalla joka katsoi Qatarin kisoja ei ole paskaakaan vaikutusta siihen, mihin kisat myönnetään jatkossa
On vaikutusta. Valitettavasti turhan suuri osa yksittäisistä kannattajista on joko liian tyhmiä tai välinpitämättömiä jalkapallon tuhoamista kohtaan. Eihän tästä ole kuin pari vuotta aikaa, kun superliigan suunnittelu tyssäsi ja olisi kyllä melkoisen epärehellistä väittää, että siihen ei ollut vaikutusta sillä, että kannattajien taholta tullut reaktio oli erittäin negatiivinen niitä suunnitelmia kohtaan. Saudien ja Qatarin kaltaisilla diktatuureilla ei olisi minkäänlaista intressiä lähteä sijoittamaan heidän näkökulmastaan kaukaisiin seuroihin jos ostotarjouksen tullessa julki stadionin edusta olisi täynnä porukkaa vastustamassa näitä omistajaehdokkaita sen sijaan, että siellä juhlitaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.09.2023 klo 21:26:56 kirjoittanut Pohdiskeleva tunnelma »
|
|
|
|
|
törömömmö
Poissa
|
|
Vastaus #791 : 17.09.2023 klo 21:05:09 |
|
Oikein hyvin ymmärrän. Yksittäisellä ”kannattajalla” Suomen Turusta, joka laittaa seuraan yhtä paljon rahaa kuin Bournemouthiin tai Tottenhamiin, ei ole mitään tekemistä tai vaikutusta asialle. Samoin kuin yksittäisellä penkkiurheilijalla joka katsoi Qatarin kisoja ei ole paskaakaan vaikutusta siihen, mihin kisat myönnetään jatkossa. Mutta syyttely toki on aina helppoja. Juttelen jatkossa mieluummin kasvotusten ja tarjoan vaikka oluet Turussa, niin ei tarvi käydä henkilöön nimimerkin takaa niin kovasti.
Jokaisella penkkiurheilijalla on tasan yhtä iso valta. Jokainen maailman pennonen tulee lopulta tavalla tai toisella kuluttajalta, eikä saudeilla tai Qatarilla olisi mitään intressiä tuhota jalkapalloa, jos se ei meidän (sinun, minun ja jokaisen muun jalkapalloa seuraavan yksilön) mielestä olisi kiinnostavaa. Sinun silmäparisi on ihan yhtä oleellinen tässä globaalissa pelissä kuin kenen tahansa muunkin maapallon asukkaan silmäpari. Ihmiskunta koostuu yksilöistä, joten se, ettei yksittäisellä ihmisellä on merkitystä on sekä samanaikaisesti totta että silkkaa paskapuhetta.
|
|
|
|
Maldini.
Poissa
|
|
Vastaus #792 : 17.09.2023 klo 22:36:05 |
|
Oikein hyvin ymmärrän. Yksittäisellä ”kannattajalla” Suomen Turusta, joka laittaa seuraan yhtä paljon rahaa kuin Bournemouthiin tai Tottenhamiin, ei ole mitään tekemistä tai vaikutusta asialle. Samoin kuin yksittäisellä penkkiurheilijalla joka katsoi Qatarin kisoja ei ole paskaakaan vaikutusta siihen, mihin kisat myönnetään jatkossa.
Tämä ajattelutapa on valitettavan yleinen ja tuli ilmi Qatarin kisojen aikana. Asia on selitetty kymmeniä kertoja kymmenien eri forumistien toimesta. Se on periaatekysymys ettei hyväksytä saudien ja qatarin kaltaisten paskamaiden touhuja. Sillä ei ole merkitystä onko sillä jotain vaikutusta. Eihän yksittäisen janarin Venäjän tankkausreissuillakaan ole mitään merkitystä, mutta sellainenkin jätetään periaatteesta tekemättä, ettei vahingossakaan tueta Venäjän kaltaista roistovaltiota.
|
|
|
|
törömömmö
Poissa
|
|
Vastaus #793 : 17.09.2023 klo 22:42:39 |
|
Itselleni taas nimenomaan kyse ei ole periaatteesta, vaan käytännöstä. Jos seuraisin saudiliigaa missään sellaisessa mediassa, josta jää jonkinlainen jälki analytiikkaan, olisin ihan konkreettisesti osa ongelmaa. En sen pienempi enkä isompi kuin kukaan muukaan maailman tavallisista tallajista, mutta mikään iso ongelma ei ikinä ratkea, jos jengi ajattelee, että omalla tekemisellä ei ole merkitystä. Yhdellä äänellä ei ole ehkä ole välitöntä merkitystä, mutta jos emme äänestäisi, ei demokratiaa olisi olemassa.
|
|
|
|
ensijokolmas
Poissa
|
|
Vastaus #794 : 17.09.2023 klo 23:01:30 |
|
Onko tuo Saudiliigan suosio nyt sitten noussut? Toki somekuplassa törmää väkisinkin klippeihin tuolta, kun luultavasti tietyt mediat on valjastettu kaupalliseen yhteistyöhön, mutta esim. kommenttikentät ovat ihastelun sijaan pikemminkin naureskelua sarjalle ja kehotuksia lopettaa saudiliigasta postaaminen.
Vähän tuntuu, että ei tuo sarja edelleenkään oikeasti ketään kiinnosta ja pahimmatkin fanipojat seuraavat tuolta varmaan vaan jotain highlightseja.
|
|
|
|
Narttu
Poissa
|
|
Vastaus #795 : 18.09.2023 klo 07:27:07 |
|
Onko tuo Saudiliigan suosio nyt sitten noussut? Toki somekuplassa törmää väkisinkin klippeihin tuolta, kun luultavasti tietyt mediat on valjastettu kaupalliseen yhteistyöhön, mutta esim. kommenttikentät ovat ihastelun sijaan pikemminkin naureskelua sarjalle ja kehotuksia lopettaa saudiliigasta postaaminen.
Vähän tuntuu, että ei tuo sarja edelleenkään oikeasti ketään kiinnosta ja pahimmatkin fanipojat seuraavat tuolta varmaan vaan jotain highlightseja.
Ei taida olla nousussa, mutta osa sivustoista taitaa tuota aika paljon rahanhimossa mainostaa. Tämä ajattelutapa on valitettavan yleinen ja tuli ilmi Qatarin kisojen aikana. Asia on selitetty kymmeniä kertoja kymmenien eri forumistien toimesta. Se on periaatekysymys ettei hyväksytä saudien ja qatarin kaltaisten paskamaiden touhuja. Sillä ei ole merkitystä onko sillä jotain vaikutusta. Eihän yksittäisen janarin Venäjän tankkausreissuillakaan ole mitään merkitystä, mutta sellainenkin jätetään periaatteesta tekemättä, ettei vahingossakaan tueta Venäjän kaltaista roistovaltiota.
Jos vertaat jalkapallon katsomista televisiosta tankkaamiseen Venäjällä, niin hiukan on vielä vertailuissa harjoittelemista. Vastaan vielä boldattuun: Tässä tulee se jutun pointti: Minun, tai jonkun muun suomalaisen, pitäisi tuhansien kilometrien päästä jättää peli katsomatta, koska kannattamani seura on roistovaltion omistuksessa. Ymmärrän tämän pointin. Eikö siinä tapauksessa myös vastustajan kannattajan pitäisi jättää peli katsomatta? Superliiga-vertaus on paska, koska sitä vastusti ihan kaikkien Euroopan seurojen kannattajat. Eihän Newcastlen myymistä vastustanut edes Valioliiga itse saatika että muiden seurojen fanit... Kovasti protestoitiin ja "ei koskaan enää kisoja paskamaihin" oli Qatarin kisojen aikaan puhe länsimaissa. Ja helvetin hyvä niin. Ja sitten kaikilla tippuu mämmit lattialla kun saudit saa kisansa 2030-luvulla? jos EDES länsimaissa ei pystytä tosissaan olemaan paskavaltioita ja niiden rahaa vastaan, niin miten helvetissä kaikki muut miljardit maailman ihmiset? Käsittääkseni urheilupesun tarkoitus on, että valtio parantaa mainettaan urheilun avulla. Minun silmissäni saudien maine ei ole parantunut yhtään hiukkaa. Edelleen ne tappavat naapureita ja toisinajattelijoita siellä minkä ehtivät, ja tappaisivat vaikka minä pitäisin yhden miehen protestia ja nälkälakkoa St James' Parkin ulko-ovella. Tämän takia olen todennut, että minun panokseni heidän touhuihinsa on yhtä iso, kuin kenellä tahansa Valioliigaa seuraavalla. Totuus on kuitenkin se, että kohta kun maailman suurin urheiluseura myydään qatarilaiselle prinssille, niin foorumilla ei synny mitään suurempaa keskustelua aiheesta, saatika että globaalisti juuri ketään silmää räpäyttää. Mitään protesteja ei nähdä, vaan Gary Neville ja kumppanit hehkuttavat televisiossa että nyt ollaan päästy Glazereista eroon jne. Toivon toki että reaktio on toinen, mutta ehkä olen sitten liian kyyninen.
|
|
|
|
törömömmö
Poissa
|
|
Vastaus #796 : 18.09.2023 klo 07:48:40 |
|
Onko tuo Saudiliigan suosio nyt sitten noussut? Uskoisin, että globaalisti ainakin on. Tai en tiedä kuinka paljon somessa on aiemmin ollut saudiliiga-juttuja ja niille peukuttelevia ihmisiä, mutta itse en ainakaan ole niihin törmännyt. Kriittiset äänet ovat kuuluneet lähinnä eurooppalaisten suista. Jos vertaat jalkapallon katsomista televisiosta tankkaamiseen Venäjällä, niin hiukan on vielä vertailuissa harjoittelemista.
Sinänsähän vertaus on ihan osuva, että kyseessä on yksittäinen teko, jolla yksinään ei ole juuri merkitystä, mutta kun niitä tekoja on useita, ne muodostuvat merkittäviksi. Tai no, en ole ihan varma kuinka iso merkitys Venäjän valtiolle olisi sillä, että useampi suomalainen kävisi siellä tankkaamassa... jos EDES länsimaissa ei pystytä tosissaan olemaan paskavaltioita ja niiden rahaa vastaan, niin miten helvetissä kaikki muut miljardit maailman ihmiset?
Juuri näin. Jos jopa me koulutetut länsimaiset alamme nyt seurata saudiliigaa, voimmeko kuvitella että kukaan muu havahtuisi tähän paskaan? Käsittääkseni urheilupesun tarkoitus on, että valtio parantaa mainettaan urheilun avulla. Minun silmissäni saudien maine ei ole parantunut yhtään hiukkaa. He eivät tarvitse mainetta sinun silmissäsi. Mutta jos annat heille aiempaa enemmän huomiota, he saavat lisää tavoittavuutta, mikä auttaa heitä kasvattamaan mainettaan muualla. Toki, jos annat huomiota ihan yhtä paljon kuin ennenkin, niin aika fiftysixty kai. olen todennut, että minun panokseni heidän touhuihinsa on yhtä iso, kuin kenellä tahansa Valioliigaa seuraavalla. Niin on. Se panos on yhtä iso tai yhtä pieni. Totuus on kuitenkin se, että kohta kun maailman suurin urheiluseura myydään qatarilaiselle prinssille, niin foorumilla ei synny mitään suurempaa keskustelua aiheesta, saatika että globaalisti juuri ketään silmää räpäyttää. Mitään protesteja ei nähdä, vaan Gary Neville ja kumppanit hehkuttavat televisiossa että nyt ollaan päästy Glazereista eroon jne. Toivon toki että reaktio on toinen, mutta ehkä olen sitten liian kyyninen.
Voimme omasta puolestamme yrittää ylläpitää keskustelua, mutta näinhän se on. Keskustelenkohan nyt jotenkin eri asiasta kuin sinä? Itse puhun saudiliigasta, enkä niinkään saudiomisteisten seurajoukkueiden seuraamisesta. Toki on syynsä, miksi toivon tsämppärissä poikkeuksetta esim. PSG:n ja Cityn vastustajan voittoa, ja katson mieluummin muiden pelejä, jos kiinnostavia pelejä on tarjolla.
|
|
|
|
Narttu
Poissa
|
|
Vastaus #797 : 18.09.2023 klo 07:55:53 |
|
Keskustelenkohan nyt jotenkin eri asiasta kuin sinä? Itse puhun saudiliigasta, enkä niinkään saudiomisteisten seurajoukkueiden seuraamisesta. Toki on syynsä, miksi toivon tsämppärissä poikkeuksetta esim. PSG:n ja Cityn vastustajan voittoa, ja katson mieluummin muiden pelejä, jos kiinnostavia pelejä on tarjolla.
Saudiliigasta on vaikea keskustella, kun sitä ei Suomessa (tai oikeastaan juuri missään länsimaassa?) näytetä, ihmisiä ei yleisesti juuri kiinnosta ja tuota edelleen pidetään aikamoisena eläkepaikkana myös pelaajille. Tosin mikäli saudeilla on kiinnostusta oikeasti luoda tuosta sarjasta vuosikausia kestävä propagandakone ja panostaa seuroihin ja pelaajiin, niin sitten ne tv-oikeudetkin kiinnostaa jotain jo. Itse luulen että koittavat saada kisat ja sen jälkeen voi olla hiljaisempaa. Siinäkin tapauksessa kyllä nähdään se, että jos länsimaista myös ne kovimmat vastustajat ja puhemiehet (Henderson) lähtevät sinne rahan perässä, niin kyllä tavallisen katsojan suhteen peli on menetetty.
|
|
|
|
törömömmö
Poissa
|
|
Vastaus #798 : 18.09.2023 klo 08:01:09 |
|
Saudiliigasta on vaikea keskustella, kun sitä ei Suomessa (tai oikeastaan juuri missään länsimaassa?) näytetä, ihmisiä ei yleisesti juuri kiinnosta ja tuota edelleen pidetään aikamoisena eläkepaikkana myös pelaajille. Tosin mikäli saudeilla on kiinnostusta oikeasti luoda tuosta sarjasta vuosikausia kestävä propagandakone ja panostaa seuroihin ja pelaajiin, niin sitten ne tv-oikeudetkin kiinnostaa jotain jo. Itse luulen että koittavat saada kisat ja sen jälkeen voi olla hiljaisempaa.
"Seurata" voi esim. reagoimalla kyseiseen liigaan liittyviin somepostauksiin.
|
|
|
|
Narttu
Poissa
|
|
Vastaus #799 : 18.09.2023 klo 08:09:25 |
|
"Seurata" voi esim. reagoimalla kyseiseen liigaan liittyviin somepostauksiin.
No juu, tässä mielessä varmasti seuraaminen on lisääntynyt.
|
|
|
|
|
|