Dagger
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, Apollo, Hyps,FC TPS, LFC
|
|
Vastaus #1225 : 27.11.2023 klo 13:54:57 |
|
Tai sitten oli vaan tarve tulla taas provoamaan toisten kausiketjuun
Minä luulen että se pn se ainoa syy käydä vierailemassa naapurin kasvimaalla hämmentämässä. Eikä suinkaan ole ainut.
|
|
|
|
Nutmeg
Poissa
Suosikkijoukkue: LFC
|
|
Vastaus #1226 : 27.11.2023 klo 15:03:09 |
|
Pessolta tulee välillä hyviä kirjoituksia mutta nyt oli kyllä aivan turha. Kaveri saa Adidakselta varmaan ihan kivan diilin mutta siihen ei olisi pitänyt tarttua ettei kusi nouse päähän? Näinhän ne kaikki futarit tosiaan ajattelee.
|
|
|
|
Pesso
Poissa
|
|
Vastaus #1227 : 27.11.2023 klo 18:44:54 |
|
Gerrardin uraa varjosi seuran epäonnistumiset kentän ulkopuolella. Jälkeenpäin katsottuna pelasi muutaman vuoden liian kauan Poolissa, mutta nää on näitä.
Trentin urakehitys yhdestä tärkeimmistä palasista taakaksi on yhtä paljon jossittelua kuin kultaisten pallojen veikkaileminen. Tyhmää olisi Poolilta tuollainen kaveri myydä. Hän on mainettaan parempi alaspäin ja tuollaista kaveria ylöspäin ei oikean laitapakin tontille niin vain hankita. Saatika omista junnuista tuoteta. Mielestäni maailmanluokan pelaaja, haavoittuvaisuuksilla toki.
Kiitos asiallisesta kommentista! Olet kyllä sikäli ihan oikeassa, että H&G osui sellaiseen väliin, jolle Gerrard ei tietysti voinut mitään. Mutta yleisesti ottaen seurojen ei yleensä ole kannattavaa hirttäytyä johonkin staraan noin vahvasti. Eikä sen staran välttämättä seuraan. Paras esimerkki tästä lienee viskinokan MunA, jossa kukaan ei ollut pyhä. Roy Keanen kaltaiset pelaajatkin potkittiin surutta helvettiin, kun jalka lakkasi nousemasta. Mun mielestä ideaalimallissa Gerrard olisi myyty vähän alle kolmikymppisenä, sijoitettu rahat vaikka kahteen tai kolmeen nousevaan kykyyn. Pelaaja itse olisi voinut käydä pokkaamassa muutaman pytyn jossain ja samalla seuran jatkuvuus olisi turvattu. Nyt ei käynyt kumpaakaan. Noin vaan keskimäärin kannattaa tehdä. Olet siinäkin oikeassa, että turha spekuloida pelaajan urakehityksellä liiaksi. Mutta näkökulmani on, että TAA ei kuitenkaan ole nytkään ihan niin hyvä pelaaja, mitä annetaan ymmärtää. Voi hyvin kuitenkin kohta olla eräs parhaiten palkatuista. Joukkueen peli ei muutu juurikaan, vaikka Trent olisi poissa. Alisson, VVD ja Salah ovat tässä jengissä ainoat pelaajat, joita on vaikea korvata. Trentin voisi ihan hyvin korvata vaikka Kusenin Frimpongilla ja hankkia keskikentälle pelitekoon pystyvä DM. Näkisin, että parantaisi joukkueen peliä, kun TAA:n sijoittamiseen kentällä suhteessa heikkouksiinsa ei tarvitsisi panostaa ihan yhtä paljon kuin nyt. Jos se olisi joka suhteessa tarpeeksi hyvä pelintekijä, pelaisi varmasti Liverpoolissa keskikentällä isossa roolissa. Nyt on ilmassa koko ajan vähän kompromissia. Kärkiottelussa eniten kosketuksia ja voitettuja palloja koko joukkueesta, joka on hävinnyt yhden 24 edellisestä liigapelistä. Käyhän sanomassa Trent-pojulle, ettei rakentele itselleen taakkaa näillä suorituksilla. Outoa muutenkin vertailla 25-vuotiasta Trentiä 35-vuotiaaseen Gerrardiin. En muuten jaksaisi edes kommentoida, mutta brittifutiksen kommentointiin kuuluva epä-älyllisyyden juhlistaminen korpeaa allekirjoittanutta.
Hylätyistä maaleista samaa mieltä kuin muutkin asiakirjoittajat, että eihän tuollaisia koskaan hyväksytä. Kaikki spekulointi noiden päätösten kontroversaaliudesta on vain väsyneiden pundiittien yritystä keksiä kontenttia työnantajilleen.
Taisi tulla myös eniten menetyksiä, ohitettiin 7 kertaa ja voitti 5 yhteensä 15:ta kamppailustaan. En sano, että pelasi paskasti, mutta näitä tilastoja voi aina heitellä joka suuntaan eritoten Trentin kohdalla. On ihan helvetin tärkeää verrata 25-vuotiasta Trentiä 35-vuotiaaseen Gerrardiin, ettei käy ihan samoin pitemmän päälle. Mun mielestä on niin, että joukkueen "isoista tähdistä" TAA on ainoita, jonka voisi myydä mahdollisesti jopa huikealla rahalla ja rakentaa korvaava miehistö entistä paremmaksi. Pari vuotta sitten tätä ihan samaa vääntöä käytiin Hendersonista. Ja kuinka siinä hommassa sitten lopulta kävi.. Pessolta tulee välillä hyviä kirjoituksia mutta nyt oli kyllä aivan turha. Kaveri saa Adidakselta varmaan ihan kivan diilin mutta siihen ei olisi pitänyt tarttua ettei kusi nouse päähän? Näinhän ne kaikki futarit tosiaan ajattelee.
Ei tuossa jutussa ollut Trentin kengistä juuri mitään. Se oli eri juttu eilen. Vaan tuo oli aika klassinen Pearce-kirjoitus, jossa ei ollut käytännössä mitään muuta sisältöä kuin hehkutella sen omasta mielestä kivan pelaajan yleisluontoisella kehumisella. Eikä kehumisessakaan ollut oikeastaan mitään kovin jalostunutta pointtia edes. Eikä tässä nyt ole kyse yhdestä kirjoituksesta. Vaan kyllähän ihan koko koneisto ajaa noita paikallislädejä aina joko sankareiksi tai roistoiksi. Eikä koskaan miksikään siltä väliltä. Yleisesti ottaen tuo TAA-kuvio on mun mielestä vaan ihan älytön. Kaverilla on tällä kaudella liigassa 1+1 ja on kuulemma pallon paras pelintekijä. Vastaavasti on ollut omassa päässä pääsyyllinen useampaan maaliin. Oli myös vaikkapa muinoin hävityssä CL-finaalissa syypää takaiskumaaliin. Aika moni muu pelaaja olisi kyllä tervattu ihan huolella, vaikka joskus jonkun kivan pallon laittaisikin.
|
|
|
|
C Less
Poissa
Suosikkijoukkue: Liverpool, Atleti
|
|
Vastaus #1228 : 27.11.2023 klo 18:57:46 |
|
Sivuhuomiona, että nuo tilastojen seitsemän ohitusta eivät kyllä kaikki tosiasiallisesti olleet ohituksia, vaan ennemminkin viidessä niistä tilanteista Doku laittoi pallon sivuun ja syötti pois, tai sitten TAA pääsi katkoon puolittaisen ohituksen jälkeen. Tämän toki peliäkin katsomalla näki. Noin muuten ei varmaan kovin montaa laitapakkia Valioliigasta löydy, jotka olisivat suoriutuneet Dokua vastaan lauantaista Trentiä paremmin.
Virkistävän lädivihan keskellä oikeasti huolettaa myös Alissonin takareiden tilanne. Kuvausten tuloksia ei vielä ole tullut julkisuuteen. Kelleher on ollut tällä kaudella varjo entisestään, vaikka nyt on pelejäkin irronnut enemmän. Onneksi sentään ohjelma on melko helppo loppuvuoden ajan.
|
|
|
|
juuk
Poissa
|
|
Vastaus #1229 : 27.11.2023 klo 19:34:50 |
|
Yleisesti ottaen tuo TAA-kuvio on mun mielestä vaan ihan älytön. Kaverilla on tällä kaudella liigassa 1+1 ja on kuulemma pallon paras pelintekijä. Vastaavasti on ollut omassa päässä pääsyyllinen useampaan maaliin. Oli myös vaikkapa muinoin hävityssä CL-finaalissa syypää takaiskumaaliin. Aika moni muu pelaaja olisi kyllä tervattu ihan huolella, vaikka joskus jonkun kivan pallon laittaisikin.
Paitsi, jos tämän "muun pelaajan" nimi onkin Thiago, niin aijjai mitä seksiä ja samettia! Toki Thiago ei ole tällä kaudella ollut syyllinen vielä yhteenkään päästettyyn maaliin, että sopivien tilastojen valossa ihan hyvää kautta vetää.
|
|
|
|
Pläkä
Poissa
Suosikkijoukkue: Alan Shearerin ja Gary Maccan hiukset
|
|
Vastaus #1230 : 27.11.2023 klo 19:59:44 |
|
Taisi tulla myös eniten menetyksiä, ohitettiin 7 kertaa ja voitti 5 yhteensä 15:ta kamppailustaan. En sano, että pelasi paskasti, mutta näitä tilastoja voi aina heitellä joka suuntaan eritoten Trentin kohdalla. On ihan helvetin tärkeää verrata 25-vuotiasta Trentiä 35-vuotiaaseen Gerrardiin, ettei käy ihan samoin pitemmän päälle. Mun mielestä on niin, että joukkueen "isoista tähdistä" TAA on ainoita, jonka voisi myydä mahdollisesti jopa huikealla rahalla ja rakentaa korvaava miehistö entistä paremmaksi. Pari vuotta sitten tätä ihan samaa vääntöä käytiin Hendersonista. Ja kuinka siinä hommassa sitten lopulta kävi..
Eikä tässä nyt ole kyse yhdestä kirjoituksesta. Vaan kyllähän ihan koko koneisto ajaa noita paikallislädejä aina joko sankareiksi tai roistoiksi. Eikä koskaan miksikään siltä väliltä.
https://twitter.com/hennes_4/status/1728541660194156883?s=46&t=N3-66DPOwW8UCUMpcpTUjQSiinä nuo 7 ohitusta. Itse lasken että tuossa on kaksi ohitusta mutta itse en näitä statistiikkoja tee. Pointtina nyt vain, että jos jalkapallosta jotain ymmärtää, ymmärtää sen että TAA on poikkeuksellinen jalkapalloilija jonka mahdolliset heikkoudet ovat mitättömiä erityisominaisuuksiensa takia. "Ettei käy samoin kuin Gerrardille pidemmän päälle" mitä helvetti minä juuri luin? TAA on paikallinen kaveri joka on pelipaikallaan maailmanhuippua. On jo nyt voittanut enemmän kuin Gerrard urallaan, ollen erittäin tärkeä palanen voittoja. Yhdenkään seuran kohdalla ei tästä pelaajasta puhuttaisi taakkana tai muuna liabiliteettinä, eikä niin onneksi tehdä Liverpoolissakaan. Olen ilahtuneena katsonut miten Trent on selvästi parantanut puolustuksellisia otteitaan, etenkin kaksinkamppailussa ja voimaa on tarttunut selvästi varteen lisää. Lisäksi pelitavallisesti Pool ottaa tuota Trentin selustaan pelaamista aina vain paremmin pois, eli joukkue tunnistaa sen tavan jolla vastustaja pelaa. Tämä on itse asiassa aivan valtava etu: jos tiedämme etukäteen mitä vastustaja tekee, voidaan nuo temput ottaa helposti pois. Trentin suurin ongelma on pelin sisällä "sammuminen", jonkinlainen idlausmoodi jossa ei mene tilanteisiin joita ei koe omaksi vastuukseen, kyllin kovaa. Monesti tällöin jää kakkoseksi ja kuva osallistumisesta on todella löysä - mutta tuo on opeteltavissa. Yleisesti ottaen tuo TAA-kuvio on mun mielestä vaan ihan älytön. Kaverilla on tällä kaudella liigassa 1+1 ja on kuulemma pallon paras pelintekijä. Vastaavasti on ollut omassa päässä pääsyyllinen useampaan maaliin. Oli myös vaikkapa muinoin hävityssä CL-finaalissa syypää takaiskumaaliin. Aika moni muu pelaaja olisi kyllä tervattu ihan huolella, vaikka joskus jonkun kivan pallon laittaisikin. Ai että. Finaalissa syypää takaiskumaaliin.... TAAlla on (nopean guuglauksen mukaan) 307 ottelua vyöllään seurajoukkueessa jossa 21 maalia ja 79 maalisyöttöä. Ikää on juuri tullut lasiin tuo 25v. Voisin sanoa, että TAAn tasoisen ja tapaisen pelaaja nykymarkkinoilla olisi posketon ja lähes mbappe luokkaa ihan jo siitäkin syystä että myyjiä ei markkinoilla olisi.
|
|
|
|
Dagger
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, Apollo, Hyps,FC TPS, LFC
|
|
Vastaus #1231 : 27.11.2023 klo 20:06:13 |
|
Taisi tulla myös eniten menetyksiä, ohitettiin 7 kertaa ja voitti 5 yhteensä 15:ta kamppailustaan.
Sen enempää, mutta pakko on kuitenkin kommentoida kun rullatessa pisti pahasti silmään. On muistettava kuitenkin että vastustaja oli Doku ja tuki loisti välillä poissaolollaan. Vaikka onkin kuinka paska lädi puolustamaan, niin kuitenkin arvosteltaessa on ihan hyvä tunnustaa realiteetit.
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.11.2023 klo 20:14:38 kirjoittanut Dagger »
|
|
|
|
|
Pesso
Poissa
|
|
Vastaus #1232 : 27.11.2023 klo 20:25:27 |
|
https://twitter.com/hennes_4/status/1728541660194156883?s=46&t=N3-66DPOwW8UCUMpcpTUjQSiinä nuo 7 ohitusta. Itse lasken että tuossa on kaksi ohitusta mutta itse en näitä statistiikkoja tee. Pointtina nyt vain, että jos jalkapallosta jotain ymmärtää, ymmärtää sen että TAA on poikkeuksellinen jalkapalloilija jonka mahdolliset heikkoudet ovat mitättömiä erityisominaisuuksiensa takia. "Ettei käy samoin kuin Gerrardille pidemmän päälle" mitä helvetti minä juuri luin? TAA on paikallinen kaveri joka on pelipaikallaan maailmanhuippua. On jo nyt voittanut enemmän kuin Gerrard urallaan, ollen erittäin tärkeä palanen voittoja. Yhdenkään seuran kohdalla ei tästä pelaajasta puhuttaisi taakkana tai muuna liabiliteettinä, eikä niin onneksi tehdä Liverpoolissakaan. Olen ilahtuneena katsonut miten Trent on selvästi parantanut puolustuksellisia otteitaan, etenkin kaksinkamppailussa ja voimaa on tarttunut selvästi varteen lisää. Lisäksi pelitavallisesti Pool ottaa tuota Trentin selustaan pelaamista aina vain paremmin pois, eli joukkue tunnistaa sen tavan jolla vastustaja pelaa. Tämä on itse asiassa aivan valtava etu: jos tiedämme etukäteen mitä vastustaja tekee, voidaan nuo temput ottaa helposti pois. Trentin suurin ongelma on pelin sisällä "sammuminen", jonkinlainen idlausmoodi jossa ei mene tilanteisiin joita ei koe omaksi vastuukseen, kyllin kovaa. Monesti tällöin jää kakkoseksi ja kuva osallistumisesta on todella löysä - mutta tuo on opeteltavissa. Ai että. Finaalissa syypää takaiskumaaliin.... TAAlla on (nopean guuglauksen mukaan) 307 ottelua vyöllään seurajoukkueessa jossa 21 maalia ja 79 maalisyöttöä. Ikää on juuri tullut lasiin tuo 25v. Voisin sanoa, että TAAn tasoisen ja tapaisen pelaaja nykymarkkinoilla olisi posketon ja lähes mbappe luokkaa ihan jo siitäkin syystä että myyjiä ei markkinoilla olisi. Todetaan nyt taas kerran, että en pidä ollenkaan huonona pelaajana. On tosiaan jopa poikkeuksellisen hyvä jossain jutuissa. Mutta silti yliarvostettu ja saa ihan järkyttävää hypeä suhteellisen vähäisistä jutuista. Trentillä on poikkeuksellisen hyvä potkutekniikka syötöissä sekä kyky nähdä pitempiä syöttöjä ja laittaa pallo tarkasti ahtaaseenkin paikkaan. Tuo on todella vahva ase. Kaikki muut ominaisuutensa ovat sitten aika keskinkertaisia. Jos Trent on poissa, Liverpool luo otteluissa suunnilleen yhtä paljon maalipaikkoja kuitenkin. Taktisesti on ollut aika vaikea pala Kloppille ja on kiistatonta, että on maksanut aika monta maalia omiin per kausi viime vuosina. Jopa siinä määrin, että joku muu olisi kyllä joutunut jo aikamoiseen myllyyn hyökkäystehoista huolimatta. Vaikkapa nyt se Pariisin finaali. Aika harvoin lädimedia siinä kohtaan muistelee vanhoja tehoja, kun tikat alkavat lennellä taulua kohti. Sekin on todettava, että ei mun juttu alkujaan ollut edes arvostella Trentiä, vaan todeta, että Jimbo Pearce on idiootti, joka ei ymmärrä edes seuran parasta.
|
|
|
|
|
Lord Bendtner
Poissa
|
|
Vastaus #1234 : 27.11.2023 klo 20:40:48 |
|
Olen aina ottanut huomioon, ettei tilastoihin voi sokeasti luottaa kun arvioidaan pelaajia, mutta tälläinen tulkinta vie pohjan ihan kaikelta "OPTA" -tilastoinnilta.
Dribbled past on ongelmallinen tilasto mutta noin isossa kuvassa OPTA-tilastot ovat loistavia ja tarjoavat hyvin tukea pelkän "musta tuntuu" arvioinnin tueksi.
|
|
|
|
Didgeridoo
Poissa
|
|
Vastaus #1235 : 27.11.2023 klo 20:41:38 |
|
Poolin pelitapa on muuttunut täksi kaudeksi sen verran, että Trentin keskityksistä ei olla enää niin riippuvaisia. Tietenkin samalla Trentin tehot ovat tippuneet, kun nyt maaleja pystyy rakentamaan keskeltä uudet pelimiehet. Myös Nunez ja Salah ovat muodostaneet kärjessä hyvän duon ja löytävät toisensa upeasti.
Siltikin on Liverpoolille aika ase omistaa tuollaisen syöttökyvyn omaava kaveri laitapakkina. Siinä vaihtoehdot monipuolistuvat heti pelinrakenteluun ja tuo hieman enemmän yllätyksellisyyttä hyökkäämiseen. Vastustajalle homma tulisi helpommaksi jos siellä olisi joku keskiverto syöttelijä Trentin tilalla.
Mun mielestä Trentin vahvuudet ovat sen verta kovia, että muutama päästetty maali kaudessa on ihan ok antaa vastapainoksi. Jos siis näin suoraan haluaa asian laittaa. Tosi nuori kaveri vielä kyseessä sitä paitsi ja puolustaminen ehtii kehittyä paljon lisää vuosien varrella.
Toki samaa mieltä siitä, että yhdenkään pelaajan armoilla ei kannata olla ettei käy Gerrardin loppuvuosien uusintoja. Mutta siinä vaiheessa seura olisi johdettu muutenkin jo melko huonosti ja tällaisen pelaajan pitäminen olisi pienimpiä huolia. Ainakin Kloppon alla Pool on pystynyt aika koviakin päätöksiä tekemään tähtipelaajien päästämisessä pois: Firmino, Mane, Fabinho, Gini jne.
Edit. Ja lisätään vielä, että Trent ei ole syy tai este miksei Pool hankkinut Endoa kovemman profiilin kutospaikan pelaajaa. Todennäköisesti sellainen on vielä tulossa joko tammikuussa tai kesällä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.11.2023 klo 20:47:15 kirjoittanut Didgeridoo »
|
|
|
|
|
Pesso
Poissa
|
|
Vastaus #1236 : 27.11.2023 klo 20:47:31 |
|
Sen enempää, mutta pakko on kuitenkin kommentoida kun rullatessa pisti pahasti silmään.
On muistettava kuitenkin että vastustaja oli Doku ja tuki loisti välillä poissaolollaan. Vaikka onkin kuinka paska lädi puolustamaan, niin kuitenkin arvosteltaessa on ihan hyvä tunnustaa realiteetit.
On aika kummallinen ilmiö, että kaikki on monille aina täyttä paskaa tai sitten silkkaa neroutta. En nostanut tuota tilastoa osoittaakseni, että Trent on paska pelaaja. Vaan siksi, että Juuk nosti esille muutaman ainakin periaatteessa yltiöpositiivisen tilaston. Tulisi aina katsoa vähän laajemmin. Kaikista löytyy aina huonoa ja hyvää. City-ottelussa Trent puolusti ihan hyvin ja teki tärkeän maalin. Mutta ehkä tuo nyt ei ihan poikkeuksellinen esitys ollut, ellei jostain syystä erityisesti halua tuollaista fiilistellä. Enkä nyt ihan heti muista, että milloin vaikka Salahin osalta olisi nostettu esille jotain pallokosketustilastoja tai muuta, kun ei tarvitse kun verkko heiluu ja relevantimpaakin on. Aika usein fanien suosimien pelaajien kohdalla taas nostetaan esille mitä kummallisimpia nostoja, että saadaan näyttämään kivalta ja klikkejä.
|
|
|
|
Pesso
Poissa
|
|
Vastaus #1237 : 27.11.2023 klo 21:00:33 |
|
Poolin pelitapa on muuttunut täksi kaudeksi sen verran, että Trentin keskityksistä ei olla enää niin riippuvaisia. Tietenkin samalla Trentin tehot ovat tippuneet, kun nyt maaleja pystyy rakentamaan keskeltä uudet pelimiehet. Myös Nunez ja Salah ovat muodostaneet kärjessä hyvän duon ja löytävät toisensa upeasti.
Siltikin on Liverpoolille aika ase omistaa tuollaisen syöttökyvyn omaava kaveri laitapakkina. Siinä vaihtoehdot monipuolistuvat heti pelinrakenteluun ja tuo hieman enemmän yllätyksellisyyttä hyökkäämiseen. Vastustajalle homma tulisi helpommaksi jos siellä olisi joku keskiverto syöttelijä Trentin tilalla.
Mun mielestä Trentin vahvuudet ovat sen verta kovia, että muutama päästetty maali kaudessa on ihan ok antaa vastapainoksi. Jos siis näin suoraan haluaa asian laittaa. Tosi nuori kaveri vielä kyseessä sitä paitsi ja puolustaminen ehtii kehittyä paljon lisää vuosien varrella.
Toki samaa mieltä siitä, että yhdenkään pelaajan armoilla ei kannata olla ettei käy Gerrardin loppuvuosien uusintoja. Mutta siinä vaiheessa seura olisi johdettu muutenkin jo melko huonosti ja tällaisen pelaajan pitäminen olisi pienimpiä huolia. Ainakin Kloppon alla Pool on pystynyt aika koviakin päätöksiä tekemään tähtipelaajien päästämisessä pois: Firmino, Mane, Fabinho, Gini jne.
Edit. Ja lisätään vielä, että Trent ei ole syy tai este miksei Pool hankkinut Endoa kovemman profiilin kutospaikan pelaajaa. Todennäköisesti sellainen on vielä tulossa joko tammikuussa tai kesällä.
Olen ehkä itse vähän kahden vaiheilla, mutta sinänsä ymmärrän pointin Trentin puolustuspelin ”sietämisestä” hyökkäypelin vuoksi. Mutta jos joku muu pelaaja olisi noin heikko puolustuspäässä, eiköhän joku Anfield Wrap olisi jo avoimesti teilannut. Trentille näin ei ole Liverpool-mediassa käynyt. Täällä forkalla on usein käyty Trentistä ihan hyvääkin keskustelua. Ja Trentin syöttötaito on Liverpoolille tärkeä juttu, mutta ei kylläkään ehdoton. Jos haluaisi, sen voisi korvata vaikka nopealla ja suoraviivaisella pakilla tyyliin Frimpong, joka haastaisi laidalla ja pyrkisi pelaamaan korkean xG:n palloja boxiin. Trent luo paljon maalipaikkoja tilastollisesti, mutta yleensä lähinnä volyymin kautta. Eli syöttää pelissä 100 kertaa, jolloin jotain syöttöodottamaa syntyy per syöttö aika vähän, mutta yhteensä paljon. Tuo ei ole jalkapallossa täysin ongelmatonta.
|
|
|
|
Lord Bendtner
Poissa
|
|
Vastaus #1238 : 28.11.2023 klo 21:10:05 |
|
Kyllä mä sen verran Pessoa haluan kompata, että kyllähän TAAn ympärille yritetään väkisin rakentaa tietynlaista sädekehää erityisesti paikallisten liverpoolilaisten toimesta. Mutta se on mielestäni ihan ymmärrettävää. Vaikka globaalit futismarkkinat ja etäfanituskulttuuri on muuttanut koko futiksen, niin siitä huolimatta Liverpool on kuitenkin lähtökohtaisesti liverpoolilaisten seura. Ei ole siis ihme että siellä halutaan nähdä suuressa roolissa paikallinen talismaani.
Tämä tunneaspekti välillä unohtuu meiltä jalkapalloon lähtökohtaisesti analyyttisesti suhtautuvilta. Se on kuitenkin aika keskeinen osa koko lajia. Keskeinen syy miksi koko laji kiinnostaa, keskeinen syy miksi lajia seurataan niin paljon.
Mutta toki samaan aikaan jonkun James Pearcen kirjoitukset paikallisista pelaajista pitää laittaa myös tähän kontekstiin. Ne eivät ole millään muotoa objektiivisia tai edes yritä olla rehellisiä. Ne tulee nähdä eräänlaisena myyttisinä satuina joiden innoittajana on tosielämän tapahtumat.
Mitä tulee tuohon ideaan TAAn myymisestä niin toki itsekin FM-logiikalla nyt ottaisin sen suuren siirtosumman ja hommaisin tilalle Frimpongin jolla on ensi kesälle 40 miljoonan euron release clause. Puhtaasti pelillisesti mielessä tämä olisi todella mielenkiintoinen skenaario.
Mutta en kuitenkaan itse haluaisi nähdä tätä. Tuosta Liverpoolin joukkueesta kun otetaan TAA ja Jones pois, niin voidaan kohta kysyä että eikö olisi sama siirtää tuo joukkue mihin tahansa kaupunkiin? Näen että edes ne muutamat paikalliset pelaajat pitävät seuran yhteyksissä oman historiaansa. Niin että seuralla on muutakin yhteyttä sinne kuin sama nimi.
Näen myös että TAA pelaajana jolla on selkeät poikkeukselliset vahvuudet sekä toisaalta ilmeiset heikkoudet on tietyllä tapaa pirteä poikkeus nykyajan jokseenkin harmaaseen pelaajamassaan. Trent on pelaajana kiehtova outolintu ja hyvä niin.
Aivan varmasti tulen tulevaisuudessakin kritisoimaan sitä kun Trent rätkii palloa mihin sattuu, ei osaa havainnoida selustaansa ja pelaa epäselviä tilanteita löysästi. Tulen myös kritisoimaan sitä kun Trentille isketään käteen se vahvasti ylipalkattu £300k soppari. Mutta silti mielummin näen Trentin Poolissa kuin missään muussa seurassa.
|
|
|
|
koera
Poissa
|
|
Vastaus #1239 : 28.11.2023 klo 22:22:00 |
|
Itse olen sitä mieltä että jos Trent saa 1vs1 -pulustamisen nostettua keskiverron valjupakin tasolle ja oppii lukemaan peliä puolustusmoodissa yhtä hyvin kuin näkee kentän pallollisena, niin kyseessä on yksi kaikkien aikojen oikeista pakeista.
Eikä tämä ole edes epärealistista haihattelua, muistetaan esim. mitä kalju Pep sai aikaan Sterlingin kanssa.
|
|
|
|
Epäonnensoturi
Poissa
|
|
Vastaus #1240 : 28.11.2023 klo 23:09:48 |
|
Itse hankkisin kyllä Frimpongin täysin riippumatta siitä mitä Trentin kanssa tehdään.
|
|
|
|
Pesso
Poissa
|
|
Vastaus #1241 : 29.11.2023 klo 10:57:52 |
|
Kiitos asiapitoisesta ja asiallisesta kommentista! En ole ihan joka kohdasta täsmälleen samaa mieltä, mutta ostan perustelut ja totean, että olet ehdottomasti lähempänä realismia kuin mitä vaikka allekirjoittanut monesti. Jalkapallo on suurelle osalle seuraajista ehdottomasti tunnehommaa ja vaikka nyt seurapomo on melkoinen idiootti, jos ei tätä tunnista. On myös pelillisesti tärkeää, että joukkueella on rajapintaa yhteisöön. Tämä on yksi Kloppin vahvuuksistakin vaikkapa aika etäiseen Guardiolaan verrattuna. Trentin ja vaikka Curtisin roolit ovat ehdottomasti hyvinkin tärkeitä. Ja tunnebisneksessä tähän sitten ihan saletisti liittyy myös jonkin verran ylilyöntejä. Ei tuo nyt niin vaarallista ole. Mielestäni olisi kuitenkin suotavaa, että tuo hälinä sitten kuitenkin täällä vähän etäämmällä osattaisiin ottaa osin pelkkänä kuorrutuksena. En mielelläni näe Liverpool-intternetissä yleisen keskustelun yleistymistä esimerkiksi täällä Suomen piireissä. Esimerkiksi Twitter on ihan kaikissa asioissa erittäin voimakas väline suuntaamaan keskustelua ja keskustelijoita vain yhteen eniten huudettuun suuntaan. Itse olen vastatoimissani paradoksaalisesti ehdottomasti myös osa ongelmaa. Vaikka nyt tämän keskustelun aloittaminen oli kenties aika tarpeetonta sinänsä. Sinänsä on mielestäni aika mielenkiintoistakin pohtia modernin valioliigan ja sen seurojen yhteyttä kaupunkeihinsa ja toisaalta kansainväliseen fanikuntaan. Valioliiga on maailman isoin jalkapallosarja hyvin pitkälti siksi, että sitä on tarkoituksellisesti levitetty ja markkinoitu ympäri maailmaa. Sarjan tuloistahan isompi osa taitaa tänä päivänä tulla KV-markkinoilta. Toinen syy valioliigan menestykselle on varmaan englannin kielen ja populaarikulttuurin helppo lähestyttävyys. Vaikkapa Beatlesin musiikin kyljessä on tavallaan helpohko ostaa Liverpoolin futisseuratkin ainakin alitajuisesti. Tästä yhtälöstä sitten juontuu, että Liverpool on maailman parhaita seuroja aika suurelta osin esimerkiksi Pesson ja kumppanien Viaplay-tilauksen johdosta. Aloin itse lapsena symppaamaan Liverpoolia, koska joku valioseura Suomessa piti olla, kun pelejä tuli telkkarista jne. Ja tykkäsin eniten Liverpoolin futiksesta silloin. Syynä ei ollut tai ole, että olin jotenkin viehättynyt kaupungin kulttuurista ja fanien arvopohjasta. Kun merkittävä osa rahoituksesta ja maineesta ihan tarkoituksella tulee emäkulttuurin ulkopuolelta, on mielestäni kiintoisa kysymys, että pitääkö minunkin nyt sitten ottaa myös Liverpoolilaisten fanien ajatusmaailma omakseni? Vai onko kenties niin, että kun ovat itse siellä tämän hirviön luoneet, tulee esimerkiksi Liverpool FC nähdä entistä enemmän kaikkien fanien globaalina arvopohjasta riippumattomana yhteisönä? Tuleeko minun toivoa "meidän omien poikien" menestystä, vaikka ne ovat minulle ihan yhtä etäisiä kuin joku portugalilainen. Voisi jopa miettiä, että ei, koska vaikka nyt Saudeja syytetään urheilupesusta samaan aikaan. Eri keissi ja eri lähtökohdat toki, mutta myös samoja elementtejä. Mutta kuten todettua, kentällä tuo paikallistunne on hyödyksi. Ja mitä Trentiin kentällä tulee, niin kuten nyt vaikka Hendo-väännöissä muutama vuosi sitten, en pidä ollenkaan huonona pelaajana. Mutta kuten todettua, niin kenties se vähän yliarvostettu on Liverpool piireissä. Niin on moni muukin punapaita. Ja siis kyllähän fanien Trentille antama kohtelu aika ruhtinaallista on. Kun siis esimerkiksi jopa lapsellisen näköinen hölkkäily puolustustilanteissa annetaan aika pitkälti anteeksi. Taktisesti Trent on myös vähän siinä rajoilla, että onko jopa vähän liian "outo". Esimerkiksi maajoukkueessa näin on nähty, kun ei ole aina mahtunut edes ryhmään mukaan. Ja jos nyt sitten puhutaan ihan poikkeuksellisen lahjakkaasta pelaajasta, olisi ehkä vähän vaikea nähdä että vaikka Mbappe ei pelillisistä syistä mahtuisi Ranskan majuun. Tai De Bruyne Belgian jne.. Eli ehkä Trentin kokonaistaso jonkin matkaa alle jumalmoodin on. On myös ehkä vähän kuvaavaa, että Klopp ei ole keskikentän roolia tarjonnut. Jos olisi ihan absoluuttisesti maailman huikein pelintekijä, ei ehkä tarvitsisi käydä tätä keskikenttä vai ei -keskusteluakaan. En pidä tietenkään mitenkään tarpeellisena Trentiä seurasta ulostaa. Eikä ollut siitä aiheesta tarkoitus aloittaa edes keskustelua. Eritoten, jos saadaan taktisesti hiottua homma sen kanssa vielä vähän nykyistä paremmaksi. Mutta teoriassa sen panoksen voisi myös tuottaa kenties vähän helpommin vaikka nyt suoraviivaisemman laitapakin ja perinteisemmän "registan" kautta. Ei ehkä tarvitse, mutta voisi. Jalkapalloa voi pelata suhteellisen menestyksekkäästi ja "oikein" useammalla eri tavalla. Mutta aika usein "paras" tapa on silti paras. Vaikka Cristiano Ronaldo on voittanut kaiken, iskenyt ihan huikeita tehoja ja on kaikkien aikojen kaanonissa korkealla. Mutta silti Messi oli vaan monipuolisempi ja parempi. Trent saa Liverpoolissa lähes joka ottelussa eniten palloa ja tuottaa sen myötä ihan hyvää dataa. Mutta saman vaikutuksen voisi kenties tuottaa myös vielä vähän tehokkaamminkin. Sama pätee tietysti moneen muuhunkin pelaajaan seurassa. Liverpoolin lähihistoriassa Hendo-> Szoboszlai on hyvä esimerkki. Myyttisellä Brexit-keskikentällä voitettiin kaikki mahdolliset pytyt kertaalleen. Mutta silti se on ollut, kun aika tuli, mahdollista korvata paremmalla. Eli: Trentin kyky syöttää linjan taakse on poikkeuksellisen hyvä. Ja tämän varaan lienee osaltaan mahdollista rakentaa menestyvä joukkue. Mutta välttämättä Trentin kokonaispaketti ei ole ihan niin jumalainen, että olisi täysin korvaamaton. David Beckhamilla oli vähän samanlaisia kykyjä ja profiili, mutta ei sitäkään kukaan pitänyt juuri missään yhteydessä mitenkään korvaamattomana.
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.11.2023 klo 11:35:23 kirjoittanut Pesso »
|
|
|
|
|
|
Taavetti_Merimies
Poissa
Suosikkijoukkue: AFCA
|
|
Vastaus #1243 : 29.11.2023 klo 15:28:28 |
|
Jep, Klopp kommentoi tänään Alissonin loukkaantumista tosiaan ettei olisi kovin pitkä.
"Ali is a bit lesser (than Jota), so we have to see. Not day by day he cannot play tomorrow or Sunday, probably not the week after, should be kind of OK".
|
|
|
|
Nutmeg
Poissa
Suosikkijoukkue: LFC
|
|
Vastaus #1244 : 30.11.2023 klo 23:08:37 |
|
Siellä on peli menossa ja tilanne 3-0. Varmaan pian lähtee vaihtorumba käyntiin. Joe Gomez ollut Poolin paras ja vastaavasti Gravenberchiltä vähän heikompi peli toistaiseksi.
|
|
|
|
Lord Bendtner
Poissa
|
|
Vastaus #1245 : 30.11.2023 klo 23:14:59 |
|
Siellä on peli menossa ja tilanne 3-0. Varmaan pian lähtee vaihtorumba käyntiin. Joe Gomez ollut Poolin paras ja vastaavasti Gravenberchiltä vähän heikompi peli toistaiseksi.
LASKista ei ole paljoa ollut vastusta. Itse olen myös ollut ikä tyytyväinen Elliottin tekemiseen. Vaihtorumbahan alkoi jo ja maireasto hymyillen kentälle tullut Charles kerkesi jo aloittamaan tuhnuilun.
|
|
|
|
keke vlk
Poissa
Suosikkijoukkue: Haka
|
|
Vastaus #1246 : 30.11.2023 klo 23:15:07 |
|
Darwinilla alkaa taas olemaan pieni gorilla selässä.
|
|
|
|
hardluckpool
Poissa
|
|
Vastaus #1247 : 30.11.2023 klo 23:33:23 |
|
Uskomatonta miten ei ole noilla paikoilla ja aihioilla enempää maaleja Saas nähdä kuinka vaikeaa viikonloppuna taas viimeistely on.
|
|
|
|
Lord Bendtner
Poissa
|
|
Vastaus #1248 : 30.11.2023 klo 23:39:18 |
|
Curtis Jonesilta sen verran järkyttävää alaspäin kävelyä ja löysiä ratkaisuja pallollisena että Klopp voisi palkita surffailijan katsomokomennuksella viikonloppuna.
|
|
|
|
hardluckpool
Poissa
|
|
Vastaus #1249 : 30.11.2023 klo 23:43:08 |
|
LASKista ei ole paljoa ollut vastusta. Itse olen myös ollut ikä tyytyväinen Elliottin tekemiseen.
En edelleenkään ymmärrä, miten vielä kaikkien näiden vuosien jälkeen Elliotin tekeminen tuntuu olevan jokin sokea piste niin monille. Pääosin vain hidastaa hyökkäyspeliä, eikä mikään ratkaisu tule selkärangasta. Ihan kuin pelaisi valmiiksi sormi suussa keskittyen ettei se sieltä saa pois lipsahtaa ja sit ei muuta kykenekään tekemään.
|
|
|
|
|
|