Ilmeisesti juhlakausi on löydettävissä samasta tunkiosta, mistä puolen vuoden takaiset hikiset juhlapelipaidat kaivettiin myytäväksi.
Toki on tiedossa toimiston eittämättä rajalliset resurssit, mutta kyllä sitä kåytetään aika laiskasti tekosyynäkin. En esimerkiksi tuosta juhlapelipaita-casesta usko hevon helvettiäkään, että taustalla olisi ihan perus saamattomuutta kummempaa. En myöskään ihan purematta niele sitä, että ne vähäisetkin henkilöt kaikilta osin ovat täydellisiä työnsankareita, vaikka niitäkin toki on organisaatiossa viimekin vuosina varmasti työskennellyt.
Isossa kuvassa hämmentää aivan saatanasti yhtälö, jossa toisaalta jatkuvasti vingutaan toimiston pienistä resursseista, mutta samalla ollaan unohdettu kaikki luovuus ja kekseliäisyys, joka juuri pienillä resursseilla toimiessa on välttämätöntä ja siksi usein tunnusmerkki pikkuseurojen toiminnassa..Käytetäänkö sitä mystistä KuPS-perhettä hyödyksi? Tarvitaanko kaikkien toimintojen toteuttamiseen täysipäiväisesti palkattua henkilöstöä? Tällä hetkellä tuntuu, että jätetään asia mieluummin tekemättä resurssien niukkuuteen nojaten sen sijaan, että käännettäisiin kaikki kivet ja etsittäisiin vaihtoehtoisia toteutustapoja.
Esimerkkinä otan vaikka Jipon, jonka pelaajahaastattelut on aivan törkeän laajoja ja toteutettu ihan talkoopohjalta. Miksi meidän täytyy itsepintaisesti näytellä suurseuraa, kun ei kaikilta resursseilta sellainen olla?
Hannan podcast-sarja tiivisti useammalla suulla tilanteen: KuPSissa ja yhteisössä on paljon potentiaalia, joka jää toistaiseksi suurilta osin käyttämättä.
Kyllähän tämä juhlakausi vedettiin toimiston osalta ihan *ituiksi eikä varmasti pelkästään sen takia, että oli niin kova kiire ja vähän resursseja. Juhlakauden hypetys (ja sitä kautta rahan tekeminen) loppui juhlaotteluun. Jos ei ole resursseja ja/tai intoa, niin kannattaisi tiedottaa asioista vasta, kun ne varmasti toteutuvat. Näin päin toimiessa organisaatio antaa itsestään aika tyhmän vaikutelman.
Otetaanpas muutama nosto (tämä on kuin Valavuoren tour list):
KuPS-legendojen esittelyt kotisivuille ja somessahttps://kups.fi/kuopion-palloseuran-juhlavuosi-on-juhlaa-lapi-vuoden/Kuopion Palloseuran sosiaalisessa mediassa nostamme jokaisena kuukautena yhden seuran legendoista jalustalle sekä kerromme Arjen Sankareista ja nykyisistä tähdistämme: Savon Sankareista.
KuPS:n legendoja ja Arjen Sankareita olikin sitten 100-vuotisessa historiassa yllättävän vähän, kun niiden esittelyt loppuivat jo keväällä. Tässäkin on hyvä esimerkki toimiston laiskuudesta - yhden julkaisun teko someen kerran kuukaudessa ei voinut olla raha- tai resurssikysymys.
Toritapahtuma loppukesällehttps://kups.fi/kuopion-palloseuran-juhlavuosi-on-juhlaa-lapi-vuoden/Ei toteutunut
Keltamusta sydän-dokumenttisarjahttps://kups.fi/kupsin-keltamusta-sydan-dokumenttisarja-nyt-ruudussa/KuPS:n omaa tuotantoa, sarja jäi yhteen jaksoon maaliskuussa.
Eli hiukka jäi piippuun.