|
Kiinanmuuri
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #51 : 14.11.2023 klo 14:40:34 |
|
Sherifille . Klubi kuntoon 2024!
|
|
|
|
Tähtirinta
Paikalla
|
|
Vastaus #52 : 14.11.2023 klo 14:41:35 |
|
|
|
|
|
Untermars
Poissa
|
|
Vastaus #53 : 14.11.2023 klo 14:42:00 |
|
Samaan aikaan, kun meillä on tällainen juoksuasenne, meidän pitää olla hyviä pallonhallinnassa. Meidän pitää liikuttaa palloa liikuttaaksemme vastustajaa ja luoda tiloja, joihin hyökätä. Meidän pitää myös olla todella hyviä vastustajan rangaistusalueella.” ”Meidän pitää olla joukkue, joka juoksee, prässää vastustajaa, voi vastahyökätä juoksuvoimalla ja voi olla pallonhallinnan lisäksi pystysuuntaan hyökkäävä.” https://www.hs.fi/urheilu/art-2000009987156.htmlEi tästä ihan pimputtelua paperilla saa.
|
|
|
|
Henkilö
Poissa
|
|
Vastaus #54 : 14.11.2023 klo 14:52:32 |
|
Mitäs se Siku aikanaan lupasi vastaavassa hetkessä. Toivotaan, että Juha saa ajatuksensa myös näkymään kentällä. Sixteni ei ihan siinä onnistunut.
|
|
|
|
Turvatarkastus
Poissa
Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov
|
|
Vastaus #55 : 14.11.2023 klo 14:55:20 |
|
Mitäs se Siku aikanaan lupasi vastaavassa hetkessä. Toivotaan, että Juha saa ajatuksensa myös näkymään kentällä. Sixteni ei ihan siinä onnistunut.
No ainakin Bana peri silloin Sikun jäljiltä erittäin hyvässä kunnossa olleen nipun, joka pelasi huikean syksyn.
|
|
|
|
pimputus
Poissa
Suosikkijoukkue: Kaljaa ja kotimaista futista
|
|
Vastaus #56 : 14.11.2023 klo 14:56:08 |
|
Toivottavasti tuo suomalaiseen jalkapalloon muutosta juuri tuolla temmon nostolla(juostaan paljon) koska klubi suurimpana on myös jonkinlainen suunnan näyttäjä minkälaista peliä suomessa pelataan.
|
|
|
|
Pasi Nyrkki
Poissa
|
|
Vastaus #57 : 14.11.2023 klo 15:01:09 |
|
”Mielestäni minulla on paljon kokemusta päävalmentajana, vaikka minulla ei olekaan kokemusta päävalmentajan tehtävästä ammattilaisjalkapallossa. Olen valmistanut itseäni tähän tehtävään, jossa olen nyt”, Sibila sanoi. No ei se taida sittenkään ainakaan kokemuksesta jäädä kiinni.
|
|
|
|
Ia
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor
|
|
Vastaus #58 : 14.11.2023 klo 15:13:27 |
|
Oikeassahan tuo on. Jos altavastaajana haluaa yllättää, niin pitää olla todella hyvässä kunnossa ja valmis juoksemaan reilusti enemmän kuin vastustaja. Pimputteluun ei pidä tyytyä, vaikka sillä Suomessa pärjääkin.
|
|
|
|
Hasan Sas
Paikalla
|
|
Vastaus #59 : 14.11.2023 klo 15:25:19 |
|
”Mielestäni minulla on paljon kokemusta päävalmentajana, vaikka minulla ei olekaan kokemusta päävalmentajan tehtävästä ammattilaisjalkapallossa. Olen valmistanut itseäni tähän tehtävään, jossa olen nyt”, Sibila sanoi. No ei se taida sittenkään ainakaan kokemuksesta jäädä kiinni. Puheet on kuin Mika Aaltolalla. Sydänten Päävalmentaja :sydän:
|
|
|
|
SerGo
Poissa
|
|
Vastaus #60 : 14.11.2023 klo 15:27:42 |
|
”Mielestäni minulla on paljon kokemusta päävalmentajana, vaikka minulla ei olekaan kokemusta päävalmentajan tehtävästä ammattilaisjalkapallossa. Olen valmistanut itseäni tähän tehtävään, jossa olen nyt”, Sibila sanoi. No ei se taida sittenkään ainakaan kokemuksesta jäädä kiinni. Mitä helvettiä tuo quotattu lause edes oikein tarkoittaa: jonkun amatööri/junnujengin valmentamista, Football Managerin pelaamista, vai jotain muuta?
|
|
|
|
Chief
Poissa
|
|
Vastaus #61 : 14.11.2023 klo 15:44:45 |
|
Mitä helvettiä tuo quotattu lause edes oikein tarkoittaa: jonkun amatööri/junnujengin valmentamista, Football Managerin pelaamista, vai jotain muuta? Se ei muuten ole quote, se on translation. Siinä on ero. Onnistuiko toimittaja kääntämällä vangitsemaan sen mitä Ferran sanoi?
|
|
|
|
SerGo
Poissa
|
|
Vastaus #62 : 14.11.2023 klo 16:03:28 |
|
Se ei muuten ole quote, se on translation. Siinä on ero.
Onnistuiko toimittaja kääntämällä vangitsemaan sen mitä Ferran sanoi?
Tämä on kyllä hyvä pointti, ja siihen vielä pientä lisää Sibilan selvästi vähän vaillinaisista englannin taidoista. Kenties espanjaksi on olemassa joku tuohon liittyvä sanonta, jonka Ferran on kääntänyt vähän kökösti englanniksi, ja loputkin merkitysvivahteet ovat tippuneet siinä vaiheessa kun Ari Virtanen on muotoillut tuon lauseen suomeksi.
|
|
|
|
Pasi Nyrkki
Poissa
|
|
Vastaus #63 : 14.11.2023 klo 17:05:54 |
|
Mitä helvettiä tuo quotattu lause edes oikein tarkoittaa: jonkun amatööri/junnujengin valmentamista, Football Managerin pelaamista, vai jotain muuta? Oli kyllä hämmentävä lause, ja tosiaan uskon ja toivon myös, että käännöksessä vika.
|
|
|
|
Floppi
Poissa
|
|
Vastaus #64 : 14.11.2023 klo 17:22:08 |
|
Oli kyllä hämmentävä lause, ja tosiaan uskon ja toivon myös, että käännöksessä vika. Olisko Hoblan kysymys johon on vastannut : De svenska experter HBL talat med beskriver Sibila som en ytterst kunnig och taktiskt sinnad tränare. Men något officiellt huvudansvar har han hittills inte haft på klubblagsnivå. "Nja, det där håller jag inte riktigt med om. Jag har haft stora roller i många klubbar och känner mig fullständigt redo för denna uppgift."
|
|
|
|
|
eikka okapi
Poissa
|
|
Vastaus #66 : 14.11.2023 klo 17:54:30 |
|
Toivottavasti tuo suomalaiseen jalkapalloon muutosta juuri tuolla temmon nostolla(juostaan paljon) koska klubi suurimpana on myös jonkinlainen suunnan näyttäjä minkälaista peliä suomessa pelataan.
Pelitempolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa paljonko juostaan vaan se tulee kyvystä ja taidosta liikuttaa palloa (suhteessa vastustajan kykyihin). Ääriesimerkkinä Barcan/Espanjan kuuluisa pimputtelusukupolvi ei varmasti ollut kovimpaa ja eniten juokseva joukkue, mutta siinä pelitempossa joku Klubi ei olisi selvinnyt puoliaikaakaan mukana kärsimättä elämänsä karttukylpyä.
|
|
|
|
Turvatarkastus
Poissa
Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov
|
|
Vastaus #67 : 14.11.2023 klo 18:39:13 |
|
Eli Ylen haastatteleman toimittajan mukaan kyseessä on juurikin pimputteluun rakastunut valokeilojen ulkopuolella viihtyvä insinöörityyppi, jonka on hankala muuttaa visiotaan.
|
|
|
|
Untermars
Poissa
|
|
Vastaus #68 : 14.11.2023 klo 18:56:48 |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.11.2023 klo 19:09:16 kirjoittanut Untermars »
|
|
|
|
|
torki
Poissa
|
|
Vastaus #69 : 14.11.2023 klo 19:07:43 |
|
HJK:n urheilutoimenjohtaja Aki Riihilahti kertoi päävalmentajan valinnan olleen iso prosessi. Hänen mukaansa HJK aloitti hakuprosessin marraskuussa 2022, kun edeltävän päävalmentajan Toni Koskelan sopimusta oli vuosi jäljellä. (Ylen uutisesta) Kuulostaa huomattavasti ammattimaisemmalta, kun kerrotaan hakuprosessin kestäneen vuoden. Joku voisi jo uskoa Sinikan olevan pitkän prosessin lopputulos, eikä Vesan "mitäs jos palkataankin mun tuttu" -kuningasidea. (En jaksanut korjata puhelimen Sibila->Sinikka -korjausta)
|
|
|
|
Terry
Poissa
|
|
Vastaus #70 : 14.11.2023 klo 19:49:59 |
|
Ihan positiivinenhan tuo YLE:n haastatteleman ruotsalaistoimittajan lausunto. Ihan mukavaa tekstiä ihmisjohtamistaidoista.
Toinen mielenkiintoinen huomio tuo Moisanderin kommentti, että kuukausittain vetänyt joitain harjoitteita Ruotsin mestarille. En ainakaan pitäisi sitä juniorijoukkueena, kun täälläkin kirjoitettu, että siirtyy juniorivalmennuksesta Klubin puikkoihin.
|
|
|
|
|
Hunaja
Poissa
Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3
|
|
Vastaus #72 : 14.11.2023 klo 19:55:29 |
|
Virtasen mukaan Miro Tenho olisi siis vihdoin suuntaamassa ulkomaille. Lisäksi yllättävän suoraan Mäki sanoo Klubin tarvitsevan nykyistä enemmän nopeutta ja juoksuvoimaa.
|
|
|
|
SerGo
Poissa
|
|
Vastaus #73 : 14.11.2023 klo 20:07:37 |
|
Oli kyllä hämmentävä lause, ja tosiaan uskon ja toivon myös, että käännöksessä vika. Tämän videon kohdasta 7.03 alkaen löytyy tuo kommentti: https://www.youtube.com/watch?v=awQQxjV7Y88Vähän kököllä englannillahan tuo tulee ja ilman sen kummempaa taustoittamista, mutta itse tulkitsen Ferranin viittaavan tuossa jonnekin pre-2017 aikoihin jolloin hän lienee toiminut joidenkin junnujoukkueiden, tms. päävalmentajana. Ihan oman osuutensa alussa Sibila mainitsee aloittaneensa valmennusuransa jo 17(!)-vuotiaana eli n. 2005, joten eihän se ihme ole, jos mukaan on mahtunut pidempiäkin kausia päävalmentajuutta amatööritasolla.
|
|
|
|
Untermars
Poissa
|
|
Vastaus #74 : 14.11.2023 klo 20:08:30 |
|
Lisäksi yllättävän suoraan Mäki sanoo Klubin tarvitsevan nykyistä enemmän nopeutta ja juoksuvoimaa.
Ja tämänkin vuoden joukkue koottiin nopeaksi. https://svenska.yle.fi/a/7-10045460- vielä ruåtsiksi lisää haastatteluja: Sibila toteaa että eri joukkueet ovat pelanneet eri lailla Hur HJK ska spela är inte spikat, utan Sibila säger att klubbarna som han har jobbat i har spelat på olika sätt.
– I GIF Sundsvall var vi inte särskilt bra på att försvara, så därför satsade vi på att hålla bollen. Det var vårt sätt att försvara.
I engelska The Championship var taktiken diametralt motsatt.
– I Barnsley slog vi långbollar och satsade på att vinna andrabollar, säger Sibila. edit. vielä Iltalehti https://www.iltalehti.fi/veikkausliiga/a/d0043d39-cb8f-4f6d-9b18-37badb06536b Olen nähnyt 10–15 HJK:n matsia tältä kaudelta. Yritän analysoida pelaajien yksilötaitoja ja missä roolissa he voisivat suoriutua vielä paremmin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.11.2023 klo 20:24:55 kirjoittanut Untermars »
|
|
|
|
|
|
|