FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.04.2024 klo 10:58:39 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 13 [14] 15 ... 18
 
Kirjoittaja Aihe: Vesa Mäki - Todellinen puuhastelija ammattilaisten joukossa  (Luettu 93357 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #325 : 09.03.2024 klo 18:43:00

Koska tuosta nähdään, että Mäen puheet ja teot eivät kohtaa toisiaan.  Vertan siis hänen puheitaan kokonpanoon ja peliminuutteihin.

Ja mitähän se Mäki on sinun mielestäsi puhunut? Lainaa vaikka sanasta sanaan sitä Nappulakenkien podcastia, jota oletettavasti kaikki käyttävät lähteenään?

Edelleenkin on puhuttu siitä, että junnuille annetaan jatkossa enemmän vastuuta, joka heidän on toki myös itse ansaittava. En tiedä, kuinka tuota Sinkkiksen kokoonpanohahmotelmaa on oikein tulkittava päätymättä siihen johtopäätökseen, että näin asia tulee myös alkavalla kaudella olemaan, jos ja kun talven ikkunan hankinnat jäävät siihen yhteen hyökkääjään.

Ja kyllä, nimenomaan aikaisempiin kausiin tätä on verrattava, koska on puhuttu nimenomaan siitä, kuinka junnuille annetaan aiempaa enemmän vastuuta. Eri asia olisi, mikäli olisi luvattu ensi kauden kokoonpanon koostuvan pelkästään Klubi 04 junnuista.

Ja ei, kukaan ei ole missään vaiheessa sanonut tämän tarkoittavan joukkueen rakentamista viime kaudella Ykkösessä pelanneiden junnujen varaan tai kaavailemalla näitä optimiavaukseen, kuten sinä vaikuttaisit jostain saaneen päähänpinttymäksi.

Ja kyllä, tämä voi silti tarkoittaa sitä, että junnujen vastuu tulee olemaan suurempaa kuin lähihistoriassa, osan junnuista ollen pelipaikkansa kakkos- tai kolmosvaihtoehtoja, joille tulee pakon edestäkin kertymään peliaikaa.

Ja ei, vasta aloittanut urheilutoimenjohtajahessu ei ole se taho, joka ensitöikseen yhden talven aikana alkaa määrittämään koko organisaation pitkän aikavälin strategiaa uusiksi, vaan nämä linjanvedot tulevat ylempää, eivätkä tapahdu yhdessä yössä.
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #326 : 09.03.2024 klo 18:50:21

Vielä vähän aikaa sitten yksi sun toinen käski viemään Vesa Mäki -keskustelut tämän omaan ketjuun, mutta nyt tekisi kyllä mieli sanoa päin vastoin, että oikea ketju Klubin joukkueenrakennuksesta keskusteluun on kyllä seuran pääketju eikä mikään utj:n henkilökohtainen likakaivo. :D

Mitä itse asiaan tulee, niin itse olen vahvasti muumin linjoilla siinä, että junnujen täytyy ansaita peliaikansa olemalla riittävän hyviä. Voi olla, että juuri nyt käsillä ei ole aivan optimaalinen vuosi, jos 04-05 syntyneissä ei löydy ihan Peltolan tasoisia helmiä ja vielä nuoremmissa taas ykköstähti Ezehkään ei ole ihan vielä valmis edarin tasolle. Ei kai siinä mitään vikaa ole (vaikka toki periaatteen vuoksi vitun Mäki), että junnujen tason osoittautuessa riittämättömäksi näitä lähetetään lainalle ja edariin hankitaan vielä lopputalvesta/alkukeväästä pari rotaatioukkoa lisää. Pitkää peliähän tämä junnujen kasvatus joka tapauksessa on, ja sille ei voi mitään, että välillä tunkua edariin on enemmän ja välillä vähän vähemmän.

Siinä mielessä muumin linjoilla itsekin tässä, ettei kenellekään voi eikä kuulu mitään ilmaisia lounaita antaa, mutta ei toisaalta oikein myöskään voi hankkia noin seitsemää kokenutta ja kovatasoista keskikenttäpelaajaa ja odottaa jonkun Toivosen puskevan sieltä läpi. Vaan sieltä pitäisi olla se realistinen polku edustukseen ja aina avaukseen saakka.

Kaikkea ei voi saada, vaikkakin omaan silmään kokoonpano näyttää tällä hetkellä jopa vähän pelottavan kapealta joiltain osin, mutta on ainakin junnuille vastuuta ja näyttöpaikkoja luvassa, mitä taas siinä tapauksessa ei olisi, mikäli keskikentältä löytyisi nykyisten lisäksi vielä Jyry, Popovitch ja vaikka Paananen.

Muutamalla aikaisemmalla kaudella näin ei ole ollut, mutta koska loukkaantumissuma on vakio, on minuutteja silti riittänyt.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #327 : 09.03.2024 klo 18:59:01

Edelleenkin on puhuttu siitä, että junnuille annetaan jatkossa enemmän vastuuta, joka heidän on toki myös itse ansaittava.
Just näin. Hyvin myyty ja tietyille tämä uppoaa kuin häkä.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #328 : 09.03.2024 klo 19:13:26

Ehkä valmennuksella on paineita onnistua ja Anttu on onnistunut maali/peli tahdissa, joten vaikea sivuuttaa. Samalla preseasonilla ja kaudellakin pitäisi pystyä käyttämään pelaajistoa koko laajuudessaan.

Ezeh on mielestäni Anttua potentiaalisempi, joten en tiedä miksei ole saanut enempää aikaa. Siihen toki voi olla monta hyvää syytä.

Klubissa on valmennuksella ongelmana, että yleensä on pari joukkueellista pelaajia ja tiiviissä kaudessa siitä pitäisi saada etua, mutta mursun jälkeen on ollut vähän vaikeuksia saada pelitapaa toimimaan optimiavauksen ulkopuolelta ja valmentajalle on varmaan helpompaa viilata peli kuntoon samoilla pelaajilla.
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #329 : 09.03.2024 klo 20:23:47

Just näin. Hyvin myyty ja tietyille tämä uppoaa kuin häkä.

Myyty mikä?

Tässä on toistaiseksi yhteenveto lähtijöistä ja näiden "paikkaajista":
Mäenpää -> Henriksson

= Selkeä TOM

Da Graca -> Moros
Peltola -> Brooklyn
Tenho -> Tomas
Raitala -> Vaher

= Täälläkin menty taaksepäin, mutta olihan lähtijät todella kovia. Brooklyn voi kasvaa kauden aikana yhdeksi liigan parhaimmaksi (analyysi tehty 20 min näkemän perusteella).

Soiri -> Ylitolva
Ollila -> Pallas
Hämäläinen -> ei korvaajaa

= Selkeä TOM

Rogic -> Möller
Paananen -> Toivonen
Hetemaj -> Sarpei

= Kolme aikuista korvaantunut kahdella lupaavalla ja yhdellä tekijällä. Selkeää TOM, mutta kauden jälkeen tilanne voi olla täysin toinen.

Bojan -> Ezeh
Riski -> Ei korvaajaa

= Selkeä TOM. Erwinin tulo tasaisi puntit.

Tuotakaan katsellessa ei nyt älyttömän suurta päättelykykyä vaadi tullakseen siihen johtopäätökseen, että hyvin todennäköisesti junnut tulevat alkavalla kaudella saamaan enemmän vastuuta kuin päättyneellä.

Seuraavilla kausilla varmaan vielä enemmän, toki oletuksena on, että riittävän tasokkaita junnuja myös löytyy.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #330 : 09.03.2024 klo 20:42:53

Myyty mikä?

.... , toki oletuksena on, että riittävän tasokkaita junnuja myös löytyy.
Tuosta kyllä huomaa, että kaksi voi miettiä asiaan hyvin toisella tavalla. En kyllä ymmärrä, miksi hyökkäät toisten kimppuun, jos toinen on eri mieltä kanssasi?

Siis sinä katsot Klubia käytännössä ilman kritiikkia ja uskot kokonaan, mitä Mäki sanoo, minä taas olen kriittinen ja varsinkin mikä liittyy Mäkeen. Sinä katsot asiat kerrallaan ja tätä kautta mietit, että kaikki on hyvin. Itse katson asiaa toisella tavalla eli katson kokonaisuutta ja sitä kautta mietin, että mitä Mäki oikeasti sanoo tai haluaa ihmisten kuulla. Kysymyksesi "Lainaa vaikka sanasta sanaan sitä Nappulakenkien podcastia, jota oletettavasti kaikki käyttävät lähteenään" kertoo suoraan, että puolustat Mäkeä aiemmin esitetyllä tavalla, kun taas itse näen vain myyntimiehen puheita, joissa joka ikisessä on klausuuli. Joku nuo puheet ostaa, joku toinen ei.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2024 klo 20:46:19 kirjoittanut Kausari »
Frodo Reppuliukko

Poissa Poissa


Vastaus #331 : 09.03.2024 klo 20:51:38

Koska tuosta nähdään, että Mäen puheet ja teot eivät kohtaa toisiaan.  Vertan siis hänen puheitaan kokonpanoon ja peliminuutteihin.


Kahdessa viimeisessä kilpailullisessa pelissä peluutettu pelkkiä 04:n jätkiä.
JU58

Poissa Poissa


Vastaus #332 : 09.03.2024 klo 21:12:32

Kahdessa viimeisessä kilpailullisessa pelissä peluutettu pelkkiä 04:n jätkiä.

Vitsiniekka. Nollanelosen pelaajille kyllä hyviä tapahtumia ja myös näyteikkuna edariin sekä muihin liigajoukkueisiin.
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #333 : 09.03.2024 klo 21:21:32

Tuosta kyllä huomaa, että kaksi voi miettiä asiaan hyvin toisella tavalla. En kyllä ymmärrä, miksi hyökkäät toisten kimppuun, jos toinen on eri mieltä kanssasi?

Siis sinä katsot Klubia käytännössä ilman kritiikkia ja uskot kokonaan, mitä Mäki sanoo, minä taas olen kriittinen ja varsinkin mikä liittyy Mäkeen. Sinä katsot asiat kerrallaan ja tätä kautta mietit, että kaikki on hyvin. Itse katson asiaa toisella tavalla eli katson kokonaisuutta ja sitä kautta mietin, että mitä Mäki oikeasti sanoo tai haluaa ihmisten kuulla. Kysymyksesi "Lainaa vaikka sanasta sanaan sitä Nappulakenkien podcastia, jota oletettavasti kaikki käyttävät lähteenään" kertoo suoraan, että puolustat Mäkeä aiemmin esitetyllä tavalla, kun taas itse näen vain myyntimiehen puheita, joissa joka ikisessä on klausuuli. Joku nuo puheet ostaa, joku toinen ei.

Annatko nyt vaikka vihdoin ihan konkreettisia esimerkkejä? :D Mitä sellaista Mäki on sanonut,. mistä salaliittoteoreetikon tuntosarvien pitäisi herätä?

Tässä ei edes varsinaisesti kyse Mäestä, ei hän mitään pitkän aikavälin strategioita määritä. Toisekseen vasta pari viestiä aiemmin sanoin olevani jopa hieman huolissani kokoonpanon kapeudesta. Sinä ilmeisesti olisit jättänyt Sarpein ja Erwinin hankkimatta, jotta avaukseen saataisiin pari 04 junnua. Vitun Mäki.

Parhaani mukaan olen pyrkinyt perustelemaan ihan tiedossa olevilla faktoilla, mutta tuon parempaan en enää pysty. Ehkä tosiaan parempi odottaa kauden loppuun ja sen jälkeen todeta yhdessä, että niin vain ne "paanasten" minuutit menivät kuin menivätkin junnuille, kuten kuka tahansa talven pelaajasiirroista päätellä saattoi. Sinä vain taidat olla saanut päähäsi jostain Mäen luvannut jotain optimiavauksen paikkoja 04-junnuille, vaikka itse asiassa mainitussa podcast-jaksossa puhui ihan muumina juuri päinvastaista pelipaikan ansaitsemisesta.

Niin pitkään kun kommenttisi perustuvat boldattuun, ei varmaan jatkossakaan tarvinne yllättyä vastakommenteista:
Mutta peliaika omille junnuille (04 pelaajat) ei tule tästä muuttuman mihinkään. Ja se on tietysti oma mutua, mutta valitettavasti tähän mennessä on näyttänyt siltä, että johtoportaan puheet eivät ole näkyneet pelissä tai kokoonpanossa.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2024 klo 21:27:44 kirjoittanut Hunaja »
Frodo Reppuliukko

Poissa Poissa


Vastaus #334 : 09.03.2024 klo 21:25:36

Vitsiniekka. Nollanelosen pelaajille kyllä hyviä tapahtumia ja myös näyteikkuna edariin sekä muihin liigajoukkueisiin.

Voi ottaa sanomani vitsinä jos haluaa, mutta minun viestini oli kiistämätön peluutukseen liittyvä fakta, kun taas viesti johon vastasin sisälsi lähinnä mutua.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #335 : 09.03.2024 klo 21:26:22

Annatko nyt vaikka vihdoin ihan konkreettisia esimerkkejä? :D

Parhaani mukaan olen pyrkinyt perustelemaan ihan tiedossa olevilla faktoilla, mutta tuon parempaan en enää pysty. Ehkä tosiaan parempi odottaa kauden loppuun ja sen jälkeen todeta yhdessä, että niin vain ne "paanasten" minuutit menivät kuin menivätkin junnuille, kuten kuka tahansa talven pelaajasiirroista päätellä saattoi.

Niin pitkään kun kommenttisi perustuvat boldattuun, ei varmaan jatkossakaan tarvinne yllättyä vastakommenteista:
Voi luoja.
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #336 : 09.03.2024 klo 21:51:29

Voi luoja.

Helppohan se on mutuilla mitä sattuu, tehdä vähän omaa tutkimusta ja huudella vitun Mäkeä, liittyi asia sitten mieheen tai ei, mutta jättää vastaamatta tiedossa oleviin tosiasioihin tosiasioilla.

Ei siinä, voithan toki olla oikeassakin ja lopulta Lingman, Kanellopoulos, Atom ja Sarpei pelaavat keskikentällä (alku)kauden jokaisen ottelun alusta loppuun loukkaantumatta, pelikielloitta ja ilman rotaatiota. Itse en vain tätä mutumiehen puhetta oikein osta Tuoppi

Itse tosin itsevaltiaan asemassa olisin rakentanut kokoonpanon hieman laajemmalle kokeneiden pelaajien pohjalle, joten siispä: Vitun Mäki!!!1
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #337 : 09.03.2024 klo 22:02:21

Helppohan se on mutuilla mitä sattuu, tehdä vähän omaa tutkimusta ja huudella vitun Mäkeä, liittyi asia sitten mieheen tai ei, mutta jättää vastaamatta tiedossa oleviin tosiasioihin tosiasioilla.

Ei siinä, voithan toki olla oikeassakin ja lopulta Lingman, Kanellopoulos, Atom ja Sarpei pelaavat keskikentällä (alku)kauden jokaisen ottelun alusta loppuun loukkaantumatta, pelikielloitta ja ilman rotaatiota. Itse en vain tätä mutumiehen puhetta oikein osta Tuoppi

Itse tosin itsevaltiaan asemassa olisin rakentanut kokoonpanon hieman laajemmalle kokeneiden pelaajien pohjalle, joten siispä: Vitun Mäki!!!1
Siis Mäen puheet on sinulle faktaa. Voi luoja siis sen vuoksi. Onneksi osaan myös olla kriittinen ja ymmärtää, että kaikki mitä puhutaan, ei välttämättä ole ihan totta. Ja vielä pitää sanoa, että miksi oikeasti hyökkäät toisten kimppuun ja solvaat muita, jos muut ajattelevat asioita toisella tavalla? Tuo on todella outoa ja hämmentävää. Ja mitä tuolla yrität? Muuttaa minun tai muiden mielipiteitä? Outoa, todellakin.
ManuRe

Poissa Poissa


Vastaus #338 : 09.03.2024 klo 22:04:47

Todella kovien hankintojen lisäksi näyttää siltä että kotimaasta jätettiin juuri ne oikeat pelaajat ottamatta ja pois päästettiin myöskin juuri ne oikeat pelaajat.

Erinomaista työtä Veskulta ja valmennustiimiltä. Eihän tässä voi kun olla kiitollinen että kyseinen ammattilainen on hommissa. Naurattaa kyllä foorumin paniikki läpi talven kun etukäteen oli tiedossa että kaikki tulee päättymään hyvin.
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #339 : 09.03.2024 klo 22:41:59

Vielä Ezehiin. Helppo sanoa että pitäisi olla parempi ansaitakseen peliaikaa enemmän. Oma veikkaukseni on, ettei enää ensi kaudella pelaa klubissa jos ei edes kokeilla nyt. Saattaa jopa kesällä lähteä Ruotsiin tai Hollantiin, jossa reservipelitkin riittäisivät.

Ezehille pitäisi joka tapauksessa saada tehtyä jatkosopimus, jotta olisi järkevää peluuttaa ensi kaudella. Joten saattaa siis olla, että kokeiltiin nyt tai ei, ei Ezeh tule pelaamaan ensi kaudella Klubissa. Kokeilemalla (ja onnistumalla) nyt, saattaa myyntihinta kohota muutamalla satkulla.

Siis Mäen puheet on sinulle faktaa. Voi luoja siis sen vuoksi. Onneksi osaan myös olla kriittinen ja ymmärtää, että kaikki mitä puhutaan, ei välttämättä ole ihan totta. Ja vielä pitää sanoa, että miksi oikeasti hyökkäät toisten kimppuun ja solvaat muita, jos muut ajattelevat asioita toisella tavalla? Tuo on todella outoa ja hämmentävää. Ja mitä tuolla yrität? Muuttaa minun tai muiden mielipiteitä? Outoa, todellakin.

Faktaa on joukkueen nykyinen sopimustilanne sekä se, keitä joukkueesta on viime kauden jälkeen poistunut, kenellä poistuneiden pelaajien jättämiä paikkoja on täytetty ja se, mitä tämä todennäköisesti tietää junnujen peliajan suhteen, suhteessa edelliseen kauteen.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #340 : 10.03.2024 klo 09:14:55


Faktaa on joukkueen nykyinen sopimustilanne sekä se, keitä joukkueesta on viime kauden jälkeen poistunut, kenellä poistuneiden pelaajien jättämiä paikkoja on täytetty ja se, mitä tämä todennäköisesti tietää junnujen peliajan suhteen, suhteessa edelliseen kauteen.
Eli loppupeleissä et pysty ymmärtämään kritiikkiä tai toisenlaisia mielipiteitä. Se on se fakta ja omat ajatuksesi ovat sinulle faktaa. Lue noi viestit oikeasti uudestaan ja mieti ihan kunnolla. Tuosta ei edes puhuttu millään tavoin, kunhan vaan on pakko muuttaa asia "faktoiksi". Mutta kun pää ei enää kestä, niin pakko alkaa vinoilla.

Tämän vuoden Liigacupissa on ollut mukana kolme junnua. Ezeh, Toivonen ja Möller. Viime vuonna oli muistaakseni ainakin Ezeh, Möller, Kujasalo eli ainakin yhtä paljon.


Ei siinä, voithan toki olla oikeassakin ja lopulta Lingman, Kanellopoulos, Atom ja Sarpei pelaavat keskikentällä (alku)kauden jokaisen ottelun alusta loppuun loukkaantumatta, pelikielloitta ja ilman rotaatiota. Itse en vain tätä mutumiehen puhetta
Koko jutun pointti oli se, että joukkuetta vielä vahvistetaan nyt ja varsinkin kesän aikana ja 04 junnuille annetaan entistä vähemmän peliminuutteja. Miksi ihmeessä luulet, että näiden viestien jälkeen minä uskoisin, että ei tule loukkaantumisia?
Kun näin selkeästi sen sanoin:
Täysin samaa mieltä. Ja kun tulee taas loukkaantumisia, niin hankitaan taas uusia vahvistuksia. Kuten viime vuonnakin. Mutta peliaika omille junnuille (04 pelaajat) ei tule tästä muuttuman mihinkään. Ja se on tietysti oma mutua, mutta valitettavasti tähän mennessä on näyttänyt siltä, että johtoportaan puheet eivät ole näkyneet pelissä tai kokoonpanossa. .
Mutta tuo loppu on sinulle faktaa, minulke toki mutuilua. En mitenkään voi pitää tulevaisuutta faktana.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2024 klo 10:00:37 kirjoittanut Kausari »
Sinkkis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool since 2018


Vastaus #341 : 10.03.2024 klo 10:12:20

Myyty mikä?

Tässä on toistaiseksi yhteenveto lähtijöistä ja näiden "paikkaajista":
Tuotakaan katsellessa ei nyt älyttömän suurta päättelykykyä vaadi tullakseen siihen johtopäätökseen, että hyvin todennäköisesti junnut tulevat alkavalla kaudella saamaan enemmän vastuuta kuin päättyneellä.

Seuraavilla kausilla varmaan vielä enemmän, toki oletuksena on, että riittävän tasokkaita junnuja myös löytyy.

Tämä siltä osin vähän huono mittari, koska viime kaudella ei pelannut yksikään "juniori". Petterson (loukkaantui, tiedän) kerkesi pelata 34 minuuttia, mutta muutoin ei minuutteja tullut tulevaisuuden lupauksille. Siihen nojaten ymmärrän kyllä tarpeet ja halut käyttää omaa junioriputkeaan tehokkaammin, tai ylipäätään käyttää.

Itse uskon, että vain Möller nuorista oman putken pelaajista tulee saamaan reippaasti peliaikaa. Valmennuksella on isot paineet saada tuloksia heti alusta saakka, joten rotaatio voi olla hyvinkin pientä.
JU58

Poissa Poissa


Vastaus #342 : 10.03.2024 klo 10:35:09


Itse uskon, että vain Möller nuorista oman putken pelaajista tulee saamaan reippaasti peliaikaa.

Varmaan riippuu ketkä on nuoria ja ketkä oman putken ja mikä reippaasti (kolmasosa?). Itse lasken ulos YK (ei nuori, saa minuutteja jos tervehtyy), Ylitolva (ei oman putken, saa minuutteja).

Möllerin lisäksi näyttää siltä, että Toivonen tulee saamaan minuutteja.

Ezeh ei näytä siltä. Anini ei näytä siltä (onko nuori?), Boamah ei näytä siltä (nostettu kuitenkin edarin pelaajaksi).
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #343 : 10.03.2024 klo 10:48:16

Eli loppupeleissä et pysty ymmärtämään kritiikkiä tai toisenlaisia mielipiteitä. Se on se fakta ja omat ajatuksesi ovat sinulle faktaa. Lue noi viestit oikeasti uudestaan ja mieti ihan kunnolla. Tuosta ei edes puhuttu millään tavoin, kunhan vaan on pakko muuttaa asia "faktoiksi". Mutta kun pää ei enää kestä, niin pakko alkaa vinoilla.

??? Jaa mistä ei ole puhuttu millään tavoin?

Koko juttuhan sai alkunsa siitä, kun syytit vitun Mäkeä siitä, että tämä on antanut Ezehille peliaikaa talvikaudella "kitsaasti". Mitä tämän suhteen urheilutoimenjohtaja olisi siis voinut tehdä paremmin? Lainata Olusanyan johonkin Jaroon, jottei Ezehin edessä olisi enää yhtäkään hyökkääjää ohitettavaksi? Sit vielä Olusanya meni ja teki sillai tyhmästi, että on vedellyt hallikauden läpi maali per peli -tahtia, vitun Mäki. 

Sen jälkeen ihan itse nostit esille nämä kokoonpanohahmotelmat, joista varsin selvästi pystymme näkemään aika monen junnun olevan tällä hetkellä pelipaikkansa kakkos- tai kolmosvaihtoehtona, jolle olen tässä vuorokauden ajan lähes jokaisessa viestissäni perustanut sen olettamuksen, että junnujen peliaika tulee lisääntymään:
Tuossa on vielä Sinkkiksen hyvä hahmotelma nykyjoukkueesta:

Jonka jälkeen nostin esille yhteenvedon lähtijöistä ja tulijoista, josta myös pystyy havaitsemaan samansuuntaista:
Tässä on toistaiseksi yhteenveto lähtijöistä ja näiden "paikkaajista":

Boldattu kannattaa myös pitää mielessä:
Vesan kaavailemassa nuorennuksessa on siis selvää, että joku kärsii ja toinen voittaa, koska ei kai kukaan luule, että joukkueen voi kerralla nuorentaa ottamatta liian isoa riskiä tason laskusta.

En myöskään itse oikein usko, että organisaation strategia on pestissään vasta aloittaneen urheilutoimenjohtajan, yhden loppusyksyn aikana keksimä päähänpisto, vaan tullut ihan ylempää. Mäki nyt sattuu tällä hetkellä olemaan duunissa sitä toteuttamassa, jatkossa joku muu. Helpoimman kautta menemistä onkin huudella vitun Mäkeä kaikesta, mikä seurassa menee pieleen.

Tämän enempää en enää jaksa. Katsotaan ensi marraskuussa vain ne junnujen peliminuutit.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #344 : 10.03.2024 klo 10:59:10

??? Jaa mistä ei ole puhuttu millään tavoin?

Koko juttuhan sai alkunsa siitä, kun syytit vitun Mäkeä siitä, että tämä on antanut Ezehille peliaikaa talvikaudella "kitsaasti". Mitä tämän suhteen urheilutoimenjohtaja olisi siis voinut tehdä paremmin? Lainata Olusanyan johonkin Jaroon, jottei Ezehin edessä olisi enää yhtäkään hyökkääjää ohitettavaksi? Sit vielä Olusanya meni ja teki sillai tyhmästi, että on vedellyt hallikauden läpi maali per peli -tahtia, vitun Mäki.  

Sen jälkeen ihan itse nostit esille nämä kokoonpanohahmotelmat, joista varsin selvästi pystymme näkemään aika monen junnun olevan tällä hetkellä pelipaikkansa kakkos- tai kolmosvaihtoehtona, jolle olen tässä vuorokauden ajan lähes jokaisessa viestissäni perustanut sen olettamuksen, että junnujen peliaika tulee lisääntymään:
.
Missä olen puhunut Ezehistä tuolla tavoin? Sanoin vaan, että junnuille annetaan vähän minuutteja, kun joukkueeseen hankitaan kauden aikana vahvistuksia. Aika selkeää on, että uusi keskushyökkääjä vielä tulee ja Ezeh jää tällöin kolmosvaihtoehdoksi.

Tuo hahmotelma näyttää selkeästi, että joukkueessa on kolme 04 junkua ja, että vielä joukkueeseen tulee uusia vahvistuksia, jotka vähentävät junnujen peliminuutteja.

Nyt oikeasti, Klubilaisuuteen ja stadilaisuuteen liittyy vahvasti itsevarmuus, ylimielisyys ja haista vittu meininki. Ymmärrän hyvin, että kannattajissa on nyös korsolaisia, lohjalaisia ja muita puolimetsäläisiä, mutta ei sen vuoksi kannata lähteä vinkumaan joka ikiseen Klubia vastaan kirjoitettuja negatiivisia viestejä. Tuo on todellista myötähäpeää ja sopii oikein hyvin esim savolaisuuteen. Sanoin jo aiemmin, että ota nyt happea ja ota niskasta kiinni ja yritä olla tämän seuran arvoinen mies. Vittu mitä nillittämistä. Ota Ägästä mallia, sille ei maalaiset kiinnosta pätkän vertaa.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2024 klo 11:02:15 kirjoittanut Kausari »
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #345 : 10.03.2024 klo 11:11:50

Missä olen puhunut Ezehistä tuolla tavoin? Sanoin vaan, että junnuille annetaan vähän minuutteja, kun joukkueeseen hankitaan kauden aikana vahvistuksia. Aika selkeää on, että uusi keskushyökkääjä vielä tulee ja Ezeh jää tällöin kolmosvaihtoehdoksi.

Tuo hahmotelma näyttää selkeästi, että joukkueessa on kolme 04 junkua ja, että vielä joukkueeseen tulee uusia vahvistuksia, jotka vähentävät junnujen peliminuutteja.

Nyt oikeasti, Klubilaisuuteen ja stadilaisuuteen liittyy vahvasti itsevarmuus, ylimielisyys ja haista vittu meininki. Ymmärrän hyvin, että kannattajissa on nyös korsolaisia, lohjalaisia ja muita puolimetsäläisiä, mutta ei sen vuoksi kannata lähteä vinkumaan joka ikiseen Klubia vastaan kirjoitettuja negatiivisia viestejä. Tuo on todellista myötähäpeää ja sopii oikein hyvin esim savolaisuuteen. Sanoin jo aiemmin, että ota nyt happea ja ota niskasta kiinni ja yritä olla tämän seuran arvoinen mies. Vittu mitä nillittämistä. Ota Ägästä mallia, sille ei maalaiset kiinnosta pätkän vertaa.

Lainasit tätä viestiä, jossa varsin selkeästi pohdittiin Ezehin lainaamista:
Mikä Klubin taktiikka Ezehin suhteen on? Minuutteja tulee kitsaasti, vaikka luulisi tulevaisuuden yklösmyyntiartikkelin niitä kaipaavan. Kolmoskärjen paikalta se on vähän nihkeää. Laina tulossa?

Vastasit Klubin taktiikasta Ezehin suhteen:
Sama taktiikka kuin muidenkin nuorten kanssa - > hankitaan kokeneita pelaajia tilalle. Kauden aikana nuorista saa peliaikaa Elmo, Ylitolva ja Yli-Kokko. Muille hajaminuutteja. Nuo kolme ovatkin jo aiemmin pelanneet Liigassa/ulkomailla. Myyntimiesten puheita vaan, että oikeasti Mäki antaisi pelaajille oikean mahdollisuuden kehittyä edarissa.

Samanlaisen kokoonpanohahmotelman voit tehdä vaikka muutamalta edelliseltä kaudelta ja laskea, kuinka monta 04-junnua tulee vastaan "kakkoskentällisessä". Viime kauteen lähdettäessä Aleksi Paananen taisi olla kuudes vai seitsemäs vaihtoehto keskikenttähierarkiassa, mutta pelasi alkukaudesta silti ok minuutit, aika paljon suuremmat kuin moni olisi odottanut tai toivonut. Joskin selviytyi näistä vähintäänkin mukiinmenevästi.

Nyt siellä tulee junnuja vastaan jo keskikenttähierarkian neljäntenä-kuudentena, joka nyt ainakin itselleni kertoo siitä, että minuutteja on hyvin todennäköisesti tulossa aiempaa enemmän sekä siitä, että selkeää muutosta on alettu käynnistelemään. Huom. tämä on vasta kausi 1 jälkeen tämän strategiamuutoksen.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2024 klo 11:16:39 kirjoittanut Hunaja »
erno

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu


Vastaus #346 : 10.03.2024 klo 11:15:57

Ylitolvalla, Petterssonilla, Yli-Kokolla, Elmolla, Aninilla ja Möllerillä on sopimukset päättymässä tän kauen jälkeen. En oikein tiedä mitä näiden puoliväkisin tehtävällä sisäänajolla saavutettas noin seuran näkökulmasta, muutoin kuin että tarjotaan paikka lähteä parempaan paikkaan ilmaisella. Jos vaikka Möller breikkaa alkukaudesta, niin ei sillä ole ensimmäistäkään syytä laittaa jatkosoppariin nimeä alle.

Sopimusteknisistä näkökulmista Pallas, Toivonen, Topi, Ezeh, Anttu, Bande ja BLF on myyntikelpoisia pelaajia ja nuokin pitäs kaikki laittaa lihoiks ens tammikuussa, paitsi Pallas josta on rahaa saatavilla nykysen sopparin puitteissa parin vuoden ajan.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #347 : 10.03.2024 klo 11:19:04

Lainasit tätä viestiä, jossa varsin selkeästi pohdittiin Ezehin lainaamista:
Vastasit Klubin taktiikasta Ezehin suhteen:

Sanaakaan en puhunut Ezehin peliminuuteista talvikaudella. Nyt löydä itsellesi oikea selkäranka.
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #348 : 10.03.2024 klo 13:59:47

Olennaisimmat asiat sanottu Hunajan ja ernon viimeisissä viesteissä: pientä mutta kuitenkin selvää panostusta nuoriin on jo alettu tehdä, mutta mitään valtavaa uudistusta ei ole järkeä rysäyttää kerralla läpi semminkin, kun tällä hetkellä edarin porteilla olevilla omilla junnuilla on sopimusta jäljellä reilusta puolesta vuodesta vajaaseen kahteen. Strategiana tämä omiin nuoriin panostaminen on ylipäätään asia, jonka toimivuutta voidaan tarkastella kunnolla vasta joskus viiden vuoden päästä, mutta toivottavasti jo jonkin verran aiemmin huomataan, kuinka entistä harvempi seuran kirkkaimmista junnutähdistä pakenee ulkomaille ennen debyyttiään edareissa.

Mitä Mäkeen sitten tulee, alan hiljalleen kallistua sille kannalle, että miehen visio Klubin tulevaisuudesta on ihan pätevä, mutta tämän kyvyt viestiä visiotaan seurasta ulospäin ovat jokseenkin alkeellisella tasolla. Esimerkkejä jälkimmäisestä löytyy case Sibilasta lähtien vaikka kuinka, ja kyllähän tämä junnuihin panostaminenkin olisi kannattanut viestiä ihan eri tavalla korostaen nimenomaan pitkän aikavälin tavoitteita eikä sysäten turhaan paineita omien junnujen ja valmennusjohdon niskaan heti alkavalle kaudelle.
Frodo Reppuliukko

Poissa Poissa


Vastaus #349 : 10.03.2024 klo 14:15:48

Olennaista lienee muistaa, että jos seuran strategiassa on päätetty yrittää saada piirun verran enemmän omia junnuja edariin, niin se ei tarkoita sitä, että niitä junnuja tulisi heti saman tien ja ihan vitusti, vaan se tarkoittaa pitkän aikavälin keskiarvon nostamista. Eikä seurajohto tai Mäki sitä yksittäisten pelien peluutusta muutenkaan päätä. Jos nyt päätetään vaikka, että seuraavan viiden kauden aikana pidetään keskimäärin 1,4 ulkkarivahvistusta edellisiä 5 kautta vähemmän rosterissa, niin ei sitä tavallinen foorumin kuolasuu pysty edes näkemään mistään yksittäisestä tapahtumasta.

Jos mennään vähän konkreettisempiin asioihin, vaikkapa Ezehiin. Niin oikea kysymys on, että minkälainen huipputalentti se nyt sitten on, jos ei pysty treeneissä vakuuttamaan valkkuja olevansa jotain "vitun Olysanyaa" parempi? Nythän pitäisi nimenomaan olla ihan täydelliset saumat, kun tuon kummempaa ei ole edessä peliaikaa viemässä.

Lisäksi jos on kovasti huolissaan junnujen peliajasta, niin kandee ruveta muistelemaan Klubin vemppaosastoa viimeisen 10 vuoden ajalta. Eiköhän joskus wappuna ole jo lupin vemppaosasto ihan täynnä ja ihmetellään ketä on kentälle edes laittaa. Itse toivon lähinnä, että puolikuntoisia ei peluuteta puoliväkisin ja keskinkertaisia ulkkareita ei peluuteta lainkaan. Eiköhän noistakin kohtuullisesti jo minsoja irtoa junnuille.


 
Sivuja: 1 ... 13 [14] 15 ... 18
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa