FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
18.10.2024 klo 07:46:21 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 26 [27]
 
Kirjoittaja Aihe: Vesa Mäki - Todellinen puuhastelija ammattilaisten joukossa  (Luettu 136511 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sivurajaltaseuraaja

Poissa Poissa


Vastaus #650 : 24.05.2024 klo 11:10:00


2. Potkujen jälkeen vaikutti ensimmäistä kertaa ammattilaiselta. Kehui Klubia ja pahoitteli tehtyjä virheitä. Lähti asiallisesti.

Listaa saa jatkaa, enempää hyviä asioita ei tule mieleen.

Kehui lähtevänsä golfaamaan. Aika mautonta.

Hyvä se on muhkealla kultaisella kädenpuristuksella viettää kesä golfkentällä.

Onko joku laskenut paljonko Mäki tuli HJKlle kustantamaan.
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #651 : 24.05.2024 klo 12:04:06

Mäki on ihan omilla puheillaan, uhoamisellaan ja etenkin aiempien vuosien saavutusten ja toimijoiden vähättelyllään asettanut rimansa. Kannattaisi olla hiljaa, jos liibalaabaa-strategiapuheen sekaan ei malta olla vähättelemättä edeltäjiään.

Mäki tuli sahanneeksi oman oksansa tuolla valmentajalisenssisekoilullaan, mutta tämä nyt ei varsinaisesti liity uuteen strategiaan, mikä taas ei varsinaisesti liity vain ja ainoastaan puoli vuotta talossa huseeraasenneen Mäkeen, vaikka tämä nyt tulikin yhdessä podcast-jaksossa tästä puhuneeksi ja kaiketi yritti sitä työssään noudattaa. Itse asiassa uskon, että alkukausi olisi saattanut näyttää pisteiden valossa aika erilaiselta, mikäli Toke olisi vetänyt talven ja aloittanut kauden päävalmentajana.

Moi Vesa Mäki. Kannattajuuteen liittyy hyvin vahvasti se, että on paljon kannattajia, jotka eivät pysty kuuntelemaan tai lukemaan negatiivisia puheenvuoroja. Ymmärrän tuon oikein hyvin ja se vaan vahvistaa sen, että kannattajat ovat tosissaan ja miettivät aina seuran parasta. Itsekin aina haluan seuran parasta, mutta nettikeskusteluissa voidaan seuraan liittyviä asioita käydä läpi myös kriittisesti. Jos minulle tärkeitä asioita, kuten 04 junnut, talous, johtoportaan uudet oivallukset ja myyntimiesten puheet, niin jatkossakin jankutan näistä asioista. Onneksi Mäen teot loppuu käytännössä tähän, sillä hän pystyy edelleen vaikuttaa pariin hankintaan. Onneksi näin.

No niinpä tietysti. En ole Vesa Mäki, enkä Vesa Mäen vaimo, eikä minulle ole mikään ongelma sanoa Mäen vetäneen pahasti vituiksi, mutta ei se silti sitä tarkoita, että kaikki Klubiin liittyvät asiat olisivat urheilutoimenjohtajan kontolla. Kritiikki ja faktan ja fiktion sotkeminen keskenään ovat kaksi eri asiaa. Kritiikkiä Mäki toki ansaitseekin, mutta ei tätä silti strategian määrittämisestä (yksinään) voi syyttää, kuten itsekin mainitsit.

Sinä tunnut tässä olettaneen, että pitkän aikavälin vision tulisi siirtyä käytäntöön päivästä yksi alkaen, mutta varmaan jokainen tajuaa, ettei tämä ole millään tapaa realistista, eikä kukaan ole tällaista missään vaiheessa sanonutkaan tai sinun lisäksesi odottaneenkaan.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #652 : 24.05.2024 klo 12:41:35

Mäki tuli sahanneeksi oman oksansa tuolla valmentajalisenssisekoilullaan, mutta tämä nyt ei varsinaisesti liity uuteen strategiaan, mikä taas ei varsinaisesti liity vain ja ainoastaan puoli vuotta talossa huseeraasenneen Mäkeen, vaikka tämä nyt tulikin yhdessä podcast-jaksossa tästä puhuneeksi ja kaiketi yritti sitä työssään noudattaa. Itse asiassa uskon, että alkukausi olisi saattanut näyttää pisteiden valossa aika erilaiselta, mikäli Toke olisi vetänyt talven ja aloittanut kauden päävalmentajana.

En viittaa ensisijaisesti podcastiin, vaan ihan oman seuran tiedotteisiin/haastatteluihin, joissa uho ja aiempien vähättely ollut asiatonta. Ja sillä luonut itselleen paineet kanssa toteuttaa sitä strategiaa tai helposti tuoda mestaruus. Valmentajasekoilu on toinen tarina; jos seura jo luo tarpeettoman kovat paineet näillä seuraava askel ja mestarivalmentajalle ja -kapteenille potkut jutuilla, niin Mäki vain kasvatti valmentajan ja uusien pelaajien paineita lisenssisekoilulla. Mutta tosiaan viittaan ihan niihin Mäen kommentteihin, joissa hän itse ei lähde jatkamaan edeltäjien hyvää työtä, kuten usein todetaan, vaan ottaa seuraavaa askelta ja voimakkaammin strategiaa, koska pelkästään mestaruudet ovat helppoja.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #653 : 24.05.2024 klo 13:34:01

Kritiikki ja faktan ja fiktion sotkeminen keskenään ovat kaksi eri asiaa. Kritiikkiä Mäki toki ansaitseekin, mutta ei tätä silti strategian määrittämisestä (yksinään) voi syyttää, kuten itsekin mainitsit

Sinä tunnut tässä olettaneen, että pitkän aikavälin vision tulisi siirtyä käytäntöön päivästä yksi alkaen, mutta varmaan jokainen tajuaa, ettei tämä ole millään tapaa realistista, eikä kukaan ole tällaista missään vaiheessa sanonutkaan tai sinun lisäksesi odottaneenkaan.
Vain oletat näin, koska haluat asian nähdä näin. Jotkut vaan näkee myyntimiesten hölynpölyt alusta asti ja mitä pidemmälle mennään, niin ensivaikutelma on muuttunut täysin todeksi. En voi oikein ymmärtää, että mitä oikein haet? Ottaako tämä seuran tilanne näin koville? Se ei ole minun syyni. Jotenkin haluat hyökätä toisten kimppuun, kun sinua ketuttaa, kun asiat menikin toisella tavalla kuin mitä odotit. Ole mies ja stadilainen kundi. Älä itke koko ajan ja itseäsi niskasta kiinni. Oikeasti hävettää tuollainen poru. Mitähän sinulla on tässä asiassa? Pihalla kuin paviaani, kuten yleensäkin :)
« Viimeksi muokattu: 24.05.2024 klo 13:36:07 kirjoittanut Kausari »
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #654 : 24.05.2024 klo 13:47:09

Vain oletat näin, koska haluat asian nähdä näin. Jotkut vaan näkee myyntimiesten hölynpölyt alusta asti ja mitä pidemmälle mennään, niin ensivaikutelma on muuttunut täysin todeksi. En voi oikein ymmärtää, että mitä oikein haet? Ottaako tämä seuran tilanne näin koville? Se ei ole minun syyni. Jotenkin haluat hyökätä toisten kimppuun, kun sinua ketuttaa, kun asiat menikin toisella tavalla kuin mitä odotit. Ole mies ja stadilainen kundi. Älä itke koko ajan ja itseäsi niskasta kiinni. Oikeasti hävettää tuollainen poru. Mitähän sinulla on tässä asiassa? Pihalla kuin paviaani, kuten yleensäkin :)

Okei? :D

Sinä tunnut olevan kova kirjoittamaan mutta ilmeisesesti valitettavan laiska lukemaan. Antaa siis olla.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #655 : 24.05.2024 klo 14:33:49

Okei? :D

Sinä tunnut olevan kova kirjoittamaan mutta ilmeisesesti valitettavan laiska lukemaan. Antaa siis olla.
Osaan lukea. Esimerkiksi huomannut, että yhtiön hallitus heitti urheilutoimenjohtajan pihalle, koska häneen ei enää uskota. Mutta edelleen joku Hunaja hskuaa vääntää tällaisistä näin yksinkertaisista asioista.

Sinä tunnut tässä olettaneen, että pitkän aikavälin vision tulisi siirtyä käytäntöön päivästä yksi alkaen, mutta varmaan jokainen tajuaa, ettei tämä ole millään tapaa realistista, eikä kukaan ole tällaista missään vaiheessa sanonutkaan tai sinun lisäksesi odottaneenkaan.

Yhtiön hallitus on sitä mieltä, että he eivät enää uskoneet Mäen puheisiin. En minäkään. Alkuun se oli tietysti ensivaikutelma, sitten olettamuksia ja, lopussa kaikki meni, miten oletettiin. Ja ylipäätään, nettiforumeissa puhutaan oletuksista. Ajan myötä oletukset muuttuu pikku hiljaa jonkinlaisiksi tosiasioiksi. Olet kovasti alusta asti puhunut jostain faktoista. Niitähän ei oikeasti ollut eikä vieläkään ole. Jostain ihmeen syystä kerrot, että sinulla olisi faktoja, muilla vain mutuja. Kuitenkin olet yleensä pihalla, niin mistä sinä niitä faktoja sitten löydät? Jotka loppupeleissä ovat vain sun vääriä olettamuksia.

Ja puhut tuossa monikossa. En oikein usko, että sinä ja ManuRe ei tee vielä varsinaista joukkoa. ManuRella oli kuitenkin hyvää se, että hän uskoo Klubiin ja vaikka kannattajuus pistää pään välillä pyörälle, niin keskittyi seuran kannattamiseen. Sulla on vasn joku ihmeellinen syy yrittää peittoa muita forumisteja. Siis anonyymisia tyyppejä netistä ja jostain syystä yrität varmaan saada jonkinlaista mielihyvää.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2024 klo 14:38:01 kirjoittanut Kausari »
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #656 : 24.05.2024 klo 15:07:15

Yhtiön hallitus on sitä mieltä, että he eivät enää uskoneet Mäen puheisiin. En minäkään. Alkuun se oli tietysti ensivaikutelma, sitten olettamuksia ja, lopussa kaikki meni, miten oletettiin. Ja ylipäätään, nettiforumeissa puhutaan oletuksista. Ajan myötä oletukset muuttuu pikku hiljaa jonkinlaisiksi tosiasioiksi.

Edelleenkään Vesa Mäki ei ole se, joka uuden strategian on ensitöikseen uuteen duunipaikkaan astuessaan keksinyt ja lanseerannut, vaikka nyt yhdessä podcast-jaksossa sen äänitorvena tomikin.

Vesa Mäki ei myöskään saanut potkuja puheistaan ylemmän johdon (ja hallituksen siunaamista) strategisista linjauksista, vaan koska:
Mäen vetäneen pahasti vituiksi

Ja se vituiksi vetäminen tapahtui jossain aivan muualla kuin siitä kyseisestä strategiasta ja tulevaisuuden visioista puhumisessa, joiden määrittelyssä Mäellä on saattanut olla ehkä joku pieni rooli, jos sitäkään.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #657 : 24.05.2024 klo 15:20:00

Edelleenkään Vesa Mäki ei ole se, joka uuden strategian on ensitöikseen uuteen duunipaikkaan astuessaan keksinyt ja lanseerannut..
Ei tietenkään, ei kukaan ole puhunut tästä yhtään mitään. Oletko nyt ihan pihalla näistä asioista?

Vesa Mäki ei myöskään saanut potkuja puheistaan ylemmän johdon (ja hallituksen siunaamista) strategisista linjauksista.
Ei tietenkään. Oletko nyt ihan pihalla näistä asioista?

Toimiva johto vastaa operatiivisista asioista. Ei yhtiön strategisista päätöksistä.
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #658 : 24.05.2024 klo 16:04:05

Ei tietenkään, ei kukaan ole puhunut tästä yhtään mitään. Oletko nyt ihan pihalla näistä asioista?Ei tietenkään. Oletko nyt ihan pihalla näistä asioista?

Toimiva johto vastaa operatiivisista asioista. Ei yhtiön strategisista päätöksistä.

Jos olemme olleet tästä yhtä mieltä, niin mikä sinua siis tarkalleen ottaen nyt sitten tällä kertaa harmittaa?

Se, että Mäki meni podcastissa puhumaan näistä yhtiön strategisista päätöksistä ja pitkän aikavälin visioista, jotka eivät sitten yllätysyllätys toteutuneetkaan päivästä 1 alkaen? Viimeisin harmituksesi taisi lähteä mielestäsi liian laajasta pelaajaringistä, ikään kuin otsikon ex-UTJ olisi jossain vaiheessa jostain syystä mennyt lupaamaan kapean pelaajaringin. Ringin, joka onkin niin laaja, että huomiseen avauskokoonpanoon mietitään soviteltavaksi Aninia, Yli-Kokkoa tai Boamahia wingbackin paikalle.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #659 : 24.05.2024 klo 16:31:23

...
Hyvin tiivistetty ja onhan tuossa rohkeasti lähdetty hakemaan jotain, mutta joukkueenrakennus on jäänyt pahasti kesken tai muutenkin melkein kaikessa on vaikuttanut olevan huonosti tehtyä taustatyötä oli se sitten pelaajien hankinta tai valmentajan palkkaus. Helppo nakkihan sen piti olla. Ja varmasti olisikin ollut, jos olisi hyödyntänyt edeltäjänsä taustatyötä, mutta ilmeisesti piti saada oma kädenjälki niin vahvasti heti esiin, että piti mennä sekoilemaan.

Nyt kun Mäki on vihdoin pysyvästi ulkona Klubin toiminnasta, niin sanotaan sentään pari kehuakin kaverista.

Lähti asiallisesti.
Se on toki kehujen arvoinen suoritus. Jää nähtäväksi kertooko seuraavassa seurassaan joutuneensa painamaan toimarin vai valkun duuneja klubissa.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #660 : 24.05.2024 klo 16:45:58

Jos olemme olleet tästä yhtä mieltä, niin mikä sinua siis tarkalleen ottaen nyt sitten tällä kertaa harmittaa?

Se, että Mäki meni podcastissa puhumaan näistä yhtiön strategisista päätöksistä ja pitkän aikavälin visioista, jotka eivät sitten yllätysyllätys toteutuneetkaan päivästä 1 alkaen? Viimeisin harmituksesi taisi lähteä mielestäsi liian laajasta pelaajaringistä, ikään kuin otsikon ex-UTJ olisi jossain vaiheessa jostain syystä mennyt lupaamaan kapean pelaajaringin. Ringin, joka onkin niin laaja, että huomiseen avauskokoonpanoon mietitään soviteltavaksi Aninia, Yli-Kokkoa tai Boamahia wingbackin paikalle.
Sä olet kyllä ihan pihalla. Huh. Mee bisselle Pubin kanssa.
Edit: todellakin, moi Vesa. Huh.

Ja siis eihän minua harmita yhtään mikään. Miksi ihmeessä minua harmittaisi tämän topikin sisältö? Miten sinulle voi tulla edes tällainen ajatus? Tämähän on jalkapalloa ja tämä on oikeastaan todella nautittavaa ja mielenkiintoista puuhaa.

Edit2: tuli kyllä mieleen, että mulla on fani :) olen kyllä yllättynyt ja imarreltu. Ihanaa, kun joku katsoo noin tarkasti minun viestini. Tai ehkäpä joku oikea stalkkaaja? Valitettavasti en ole seurannut sinun viestejäsi enkä oikein muidenkaan. Tuntuisi jotenkin hassulta, että painaisin mieleeni joidenkin anonyymien viestejä jossain bittiavaruudessa. Outoa.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2024 klo 17:24:32 kirjoittanut Kausari »
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #661 : 24.05.2024 klo 19:43:04

Sä olet kyllä ihan pihalla. Huh. Mee bisselle Pubin kanssa.
Edit: todellakin, moi Vesa. Huh.

Ja siis eihän minua harmita yhtään mikään. Miksi ihmeessä minua harmittaisi tämän topikin sisältö? Miten sinulle voi tulla edes tällainen ajatus? Tämähän on jalkapalloa ja tämä on oikeastaan todella nautittavaa ja mielenkiintoista puuhaa.

Edit2: tuli kyllä mieleen, että mulla on fani :) olen kyllä yllättynyt ja imarreltu. Ihanaa, kun joku katsoo noin tarkasti minun viestini. Tai ehkäpä joku oikea stalkkaaja? Valitettavasti en ole seurannut sinun viestejäsi enkä oikein muidenkaan. Tuntuisi jotenkin hassulta, että painaisin mieleeni joidenkin anonyymien viestejä jossain bittiavaruudessa. Outoa.

Mitä sä oikein selität? :D

Sinä se vaikutat olevan suhteellisen sekaisin tai vähintäänkin dementoitunut, ellet muista omaa tämän aamun viestiäsi.

Kertaakaan et vaivaudu perustelemaan mielipidettäsi ja mielipiteesikin tuntuvat vaihtuvan sitä mukaa, kun oletkin seuraavassa viestissäsi jo eri mieltä kuin aiemmassa.

Mitä hän tarkoitti tällä:
Nuorennusleikkaus. Onneksi Mäenpään hankinta taas näytti sen, että myyntimies on myyntimies. 39v nuorentaja ja pelaajien lukumäärä nyt 29 plus Meriluoto. Laatua, ei määrää. Ja sopparit vielä parista muusta konkarista. Huh. Ja heh.

Miksi sopimusten alaisten pelaajien lukumäärän pitäisi mielestäsi olla pienempi tai kuinka myyntimies-Mäki on tässä toiminut puheitaan vastaan? Vai onko jossain ollut puhetta lukumäärällisesti kapeammasta pelajaaringistä, joka minulta on mennyt ohi? Huolestuttavaa, jos joku sellaista on suunnitellut kahta kilpailua pelaavalle joukkueelle.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #662 : 24.05.2024 klo 19:56:34

.
Ihana fanini :) Tuliko ikävä?
Kävitkö jo Pubin kanssa bissellä?

Edit: ai pitikin laittaa että Moi Vesa Mäki. Sama juttu.
Jyystöhöylä

Poissa Poissa


Vastaus #663 : 24.05.2024 klo 20:09:56

Mistä asiasta te väittelette? :)
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #664 : 24.05.2024 klo 20:16:12

Mistä asiasta te väittelette? :)
En tiedä. En pidä Vesa Mäestä, hän pitää hänestä.
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #665 : 25.05.2024 klo 00:19:37

Ihana fanini :) Tuliko ikävä?
Kävitkö jo Pubin kanssa bissellä?

Edit: ai pitikin laittaa että Moi Vesa Mäki. Sama juttu.

Sinulle suosittelisin muutaman olusen ottamista vähemmän, kokeile olla vaikka ihan selvin päin ja lukea niitä viestejä.

Mistä asiasta te väittelette? :)

Hän tuntuu syyttävän Klubin ex-urheilutoimenjohtajaa Klubin paskasta pitkän aikavälin strategiasta, kunnes seuraavassa viestissään onkin sitä mieltä, ettei Mäki ehkä sittenkään ole tämän takana, kunnes tätä seuraavassa viestissään onkin sitä vaihteeksi mieltä, että Mäki onkin epäonnistunut, kun ei ole tajunnut toteuttaa pitkän aikavälin visiota yhdessä yössä ja sama levy, jossa ei ole päätä eikä häntää pyörii x100. Mieshän on täysi tuuliviiri.

En tiedä. En pidä Vesa Mäestä, hän pitää hänestä.

No en sitten lainkaan. Voisit ihan oikeasti yrittää opetella lukemaan. Tai no jos Mäen pitkän syntilistan kasvattamisen keksityillä jutuilla tai näiden sekoiluidesi kyseenalaistaminen tai niiden perusteluiden (joita et edelleenkään jostain syystä tarjoa) kyseleminen lasketaan, niin siinä tapauksessa taidan olla umpirakastunut Vessa Mäkeen.

Noin muuten koko topikin voisi lukottaa ja avata uudelleen siinä vaiheessa kun löytyy joku riittävän epätoivoinen seura tämän sankarin seuraavaksi palkkaamaan.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #666 : 25.05.2024 klo 02:24:52

.. taidan olla umpirakastunut Vessa Mäkeen.

Mun täytyy sanoa, että sulle kyllä nämä nettivääntelyt on näköjään todella tärkeitä. Aina pitää saada viimeinen sana ja yrittää voittaa joku tuntematon ihminen. Oletkohan ihan oikeasti joskus miettinyt, että mitä oikeasti teet? Ihan oikeasti.

Edit2: tuli kyllä mieleen, että mulla on fani :) olen kyllä yllättynyt ja imarreltu. Ihanaa, kun joku katsoo noin tarkasti minun viestini. Tai ehkäpä joku oikea stalkkaaja? Valitettavasti en ole seurannut sinun viestejäsi enkä oikein muidenkaan. Tuntuisi jotenkin hassulta, että painaisin mieleeni joidenkin anonyymien viestejä jossain bittiavaruudessa. Outoa.
Huh.

Ja topikin nimi on Vesa Mäki. Ja sinne on kirjoitettu Vesa Mäkeen liittyvät viestit. Listattu hankintoja ja Mäen tekoja. Hänen puuhastelut. Ne liittyvät tähän topikkiin ja tänne saa joka ikinen kertoa omia ajatuksiaan ilman, että joku stalkkaaja tekee omia johtopäätöksiä muiden puolesta. Jos et ole Mäkeen rakastunut, niin miksi haluat estää muiden forumistien kirjoittamisen?

Ps. Mäen vaikutus Klubiin ei vielä ole loppunut. Edelleen odotellaan paria maireata pommia
« Viimeksi muokattu: 25.05.2024 klo 02:47:14 kirjoittanut Kausari »
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #667 : 25.05.2024 klo 10:06:59

Ja topikin nimi on Vesa Mäki. Ja sinne on kirjoitettu Vesa Mäkeen liittyvät viestit. Listattu hankintoja ja Mäen tekoja. Hänen puuhastelut. Ne liittyvät tähän topikkiin ja tänne saa joka ikinen kertoa omia ajatuksiaan ilman, että joku stalkkaaja tekee omia johtopäätöksiä muiden puolesta. Jos et ole Mäkeen rakastunut, niin miksi haluat estää muiden forumistien kirjoittamisen?

Täh? :D

En tietenkään halua estää, päinvastoin olen kysellyt sinulta noin 17 kertaa perusteluja tuolle samalle pakotuksellesi, jota jaksat viljellä aina uudelleen ja uudelleen, siitäkin huolimatta että itse kerrot olevasi sitä mieltä, ettei Mäki ehkä olekaan se mastermind Klubin strategian taustalla, kunnes taas seuraavassa viestissäsi puheesi ovatkin jälleen ristiriidassa tämän kanssa.

Kanssasi on kyllä helppo ja kiva keskustella Klubin urheilutoimenjohtamisesta, kun argumenttisi ovat tätä luokkaa:
Moi Vesa Mäki.
Ole mies ja stadilainen kundi. Älä itke koko ajan ja itseäsi niskasta kiinni. Oikeasti hävettää tuollainen poru. Mitähän sinulla on tässä asiassa? Pihalla kuin paviaani, kuten yleensäkin :)
Oletko nyt ihan pihalla näistä asioista?
Sä olet kyllä ihan pihalla. Huh. Mee bisselle Pubin kanssa.
Edit: todellakin, moi Vesa. Huh.

Ja jopa viestistä, josta olemme tismalleen samaa mieltä:
Toimiva johto vastaa operatiivisista asioista. Ei yhtiön strategisista päätöksistä.

Keksitkin kommentoida näin:
Ihana fanini :) Tuliko ikävä?
Kävitkö jo Pubin kanssa bissellä?

Edit: ai pitikin laittaa että Moi Vesa Mäki. Sama juttu.

Mun täytyy sanoa, että sulle kyllä nämä nettivääntelyt on näköjään todella tärkeitä. Aina pitää saada viimeinen sana ja yrittää voittaa joku tuntematon ihminen. Oletkohan ihan oikeasti joskus miettinyt, että mitä oikeasti teet? Ihan oikeasti.Huh.
Todellakin: HUH. Ole hyvä, ota viimeinen sana. Nyt keksi tähän joku oikein kunnon tymäkkä one-lineri, on tullut aikasi loistaa!
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #668 : 25.05.2024 klo 10:09:01

En viittaa ensisijaisesti podcastiin, vaan ihan oman seuran tiedotteisiin/haastatteluihin, joissa uho ja aiempien vähättely ollut asiatonta. Ja sillä luonut itselleen paineet kanssa toteuttaa sitä strategiaa tai helposti tuoda mestaruus. Valmentajasekoilu on toinen tarina; jos seura jo luo tarpeettoman kovat paineet näillä seuraava askel ja mestarivalmentajalle ja -kapteenille potkut jutuilla, niin Mäki vain kasvatti valmentajan ja uusien pelaajien paineita lisenssisekoilulla. Mutta tosiaan viittaan ihan niihin Mäen kommentteihin, joissa hän itse ei lähde jatkamaan edeltäjien hyvää työtä, kuten usein todetaan, vaan ottaa seuraavaa askelta ja voimakkaammin strategiaa, koska pelkästään mestaruudet ovat helppoja.

No siis joo, mutta ei Mäkeä noiden kommenttien takia olisi mihinkään kengitty. Sibila-palkkauksellaan Mäki käytännössä kiinnitti oman kohtalonsa keltanokkavalmentajaan ja tämä jo ennen niitä lisenssisotkuja, jotka eivät varmastikaan kummankaan tilannetta varsinaisesti parantanut.

Jos Sibila olisi onnistunut, olisi Mäki edelleen puikoissa. Tai jos Mäki olisikin valinnut viime syksynä sen riskittömimmän vaihtoehdon sekä itsensä että Klubin kannalta eli tarjonnut Tokelle jatkoa, olisi Mäki edelleen puikoissa ja todennäköisesti Klubin pistepottikin ainakin jonkun verran pulleampi tällä hetkellä. Tai jos kausi olisikin käynnistynyt heikosti, olisi se ollut nimenomaan Toke, joka olisi saanut lähteä. Sen sijaan lienee jonkin sortin ennätys tulla kengityksi UTJ:n pestistä vain reilu kuukausi kauden alkamisen jälkeen.


Tässäpä hyvä tiivistys tämän hetken tilanteesta, jonka varmaankin aika moni voi vähintäänkin suurilta osin allekirjoittaa.
Sivurajaltaseuraaja

Poissa Poissa


Vastaus #669 : 25.05.2024 klo 10:29:01

Jos lehmällä olisi pyörät niin se olisi maitoauto.
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #670 : 25.05.2024 klo 10:54:00

No siis joo, mutta ei Mäkeä noiden kommenttien takia olisi mihinkään kengitty. Sibila-palkkauksellaan Mäki käytännössä kiinnitti oman kohtalonsa keltanokkavalmentajaan ja tämä jo ennen niitä lisenssisotkuja, jotka eivät varmastikaan kummankaan tilannetta varsinaisesti parantanut.

Jos Sibila olisi onnistunut, olisi Mäki edelleen puikoissa. Tai jos Mäki olisikin valinnut viime syksynä sen riskittömimmän vaihtoehdon sekä itsensä että Klubin kannalta eli tarjonnut Tokelle jatkoa, olisi Mäki edelleen puikoissa ja todennäköisesti Klubin pistepottikin ainakin jonkun verran pulleampi tällä hetkellä. Tai jos kausi olisikin käynnistynyt heikosti, olisi se ollut nimenomaan Toke, joka olisi saanut lähteä. Sen sijaan lienee jonkin sortin ennätys tulla kengityksi UTJ:n pestistä vain reilu kuukausi kauden alkamisen jälkeen.

Vahva luottohan Mäellä on Sibilaan selvästi ollut - ei kai tuo muuten olisi tietoisesti asettanut omaakin tulevaisuuttaan seurassa noin selvästi yhden kortin varaan. Ja vähän samalla high risk, high reward -mentaliteetillahan Vesa muutkin isot linjanvetonsa mm. joukkueenrakennuksen suhteen teki: toppariosastolla tuo onnistui rimaa hipoen (hirvittää ajatellakin, mitä olisi tapahtunut jos Tomas ei olisi Klubiin saapunut), mutta mm. kärkimiesten ja maaliskuun harjoituspelien (se mystinen norjalainen suurseura) kohdalla ei.

Kaitpa Mäki sitten on vain ylioptimistinen riskinottaja, joka yhtäällä luotti epävarmoissa tilanteissa hyvän vaihtoehdon toteutumiseen ja toisaalta halusi tavoitella todellista jackpotia ennemmin kuin edetä tuttua ja turvallista tietä mestaruuteen ja todennäköiseen lohkovaiheeseen. Näin pitkäaikaisen kannattajan näkökulmasta tuo tuntuu vain jokseenkin vihoviimeiseltä lähestymistavalta Klubin urheilujohtamiseen, kun neljän peräkkäisen mestaruuden ja kolmen lohkovaihepaikan jälkeen hävittävää on niin paljon enemmän kuin voitettavaa. Ägältä tekisi mieli kysyä, miksi ihmeessä tämä ei laittanut Mäen touhuille stoppia jo paljon aiemmin ja käskenyt tämän edetä vähän pienemmin ja hallitummin askelin, mutta tokkopa mies osaisi/suostuisi siihen kunnolla vastaamaan.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #671 : 25.05.2024 klo 11:11:34

itse kerrot olevasi sitä mieltä, ettei Mäki ehkä olekaan se mastermind Klubin strategian taustalla, kunnes taas seuraavassa viestissäsi puheesi ovatkin jälleen ristiriidassa tämän kanssa.
Siis näin en ole sanonut ja sen olen aiemmin jo kertonut. Kuten sanoin, hallitus vastaa strategisista päätöksistä, kuten esille nostetut "seuraava askel", "laatu ja määrä (Ägä kertonut selkeästi)" ja "myyntiartikkeleista". Muiden muassa. Näiden toimeenpano taas on operatiiviseen johdon vastuussa. Ja noissa kolmessa asiassa utj on isossa roolissa/vastuussa. Näistä asioista on mielestäni lupa keskustella tai kommunikoida. Jostain syystä tämä ei sinulle sovi. Ihmeellistä, mutta totta.
kalle10

Poissa Poissa


Vastaus #672 : 25.05.2024 klo 13:35:10

Mäki nähty Interin toimistolla. Näinköhän uusi työpaikka löytynyt.
mcbabushka

Poissa Poissa


Vastaus #673 : 02.09.2024 klo 11:18:37

Hyvän sopparin teki Diogolle. Todellinen ammattilainen Ylos
Nimimerkitön

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kontrollipallo. Kontrolloidut hankinnat.


Vastaus #674 : 02.09.2024 klo 12:35:25

Hyvän sopparin teki Diogolle. Todellinen ammattilainen Ylos

Vesa Mäki - A gift that keeps on taking

 
Sivuja: 1 ... 26 [27]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa