Aikaisemmin yritin etsiä keskustelun sääntöjä , mutta en löytänyt.
Foorumin säännöt löytyvät
tuolta, mutta tähän asiaan sieltä ei löydy ainakaan suoraa vastausta. Muuten taitaa ollakin sitten enemmän veteen piirrettyjä vakiintuneita käytäntöjä, joita toki on paikallaan ravistella aina toisinaan.
Onko täällä portinvartija jonka läpi aihealueet pitää suodattaa eli laitetaanko jonnekin osoitteeseen aihe hyväksyttäväksi? Jos laitatte linkin niin luen säännöt läpi.
Jos ei lasketa moderaattoreita, niin ei ole portinvartijoita. Hekin puuttuvat ongelmakohtiin vasta jälkikäteen, jos sellaiselle ilmenee tarvetta. Pahoittelut, jos minun viestistäni jäi sellainen kuva. En ole moderaattori, joten olisin toki voinut pitää turpani kiinni. Se olisi varmaan yleisemminkin ihan hyvä ratkaisu.
Ketjujen avaamiselle ei sinänsä ole tietääkseni mitään tiukkoja rajoituksia. Jonkinlainen veteen piirretty ajatus lienee kuitenkin, kuten ylipäätään jokaisen viestin kohdalla, että ennen Lähetä-napin painamista olisi itse kunkin syytä miettiä koko viestin tai ketjun tarpeellisuutta.
Oma ajatukseni perustui aiempien kausien kokemuksiin ja käytäntöihin. Ehkä myös tähän menossa olevaan. Keskustelua ei nyt kuitenkaan ole täällä mitenkään älyttömän paljon ja kun sille on jo sarjan yleisketju ja kierroskohtaiset otteluseurannat, niin itse en näe kovin suurta tilausta vielä erilliselle ketjulle, jonne keskustelu sirpaloituu. Tässä tapauksessa voi ehkä olla onnellinen, että mitaleista pelaavista joukkueista vain kuopiolaisilla on oma kausiotsikko, jonne keskustelu voisi sirpaloitua.
Tämä nyt on kuitenkin vain yhden rivikirjoittelijan näkemys tähän metakeskusteluun. Olen kuitenkin iloinen, jos tuo ajatus osoitetaan vääräksi runsaalla laadukkaalla keskustelulla, joka tarvitsee juuri nuo omat otsikkonsa.
E: Aiheotsikko muokattu / Kansallinen Liiga 2024 - Mestaruussarja
Tulevaisuuden foorumiarkeologit kiittävät.