harkkapilli
Poissa
|
|
: 10.11.2023 klo 19:43:12 |
|
Kansallisen Liigan yleisen keskustelun puolella heräsi ajatus, että olisi mielenkiintoista selvittää, minkä seurojen kannattajia kirjoittelee naisten alueen ketjuihin nykyään. Vastausvaihtoehdoista löytyy kaudella 2024 Kansallisessa Liigassa pelaavat joukkueet sekä avoimia vaihtoehtoja, joita voi täydentää vielä viestillä. Yritän koostaa tähän avausviestiin avoimista vastauksista yhteenvetoa. YHTEENVETOA AVOIMISTA VASTAUKSISTAJokin Ykkösessä pelaava joukkue15 vastausta kyselyssä: -14 vastauksessa ei tietoa joukkueesta -1 TPS Jokin muu suomalainen joukkue9 vastausta kyselyssä -joukkueista ei tietoa Jokin ulkomainen joukkue3 vastausta kyselyssä: -2 vastauksessa ei tietoa joukkueesta -1 Arsenal (Super League) Äänestäjien määrä11.11.2023: 69 12.11.2023: 92 13.11.2023: 104 15.11.2023: 121 20.11.2023: 131
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.11.2023 klo 16:09:49 kirjoittanut harkkapilli »
|
|
|
|
|
Sivurajaltaseuraaja
Poissa
|
|
Vastaus #1 : 10.11.2023 klo 22:56:48 |
|
Taitaa KuPS jäädä kakkoseksi? Enne tulevasta!?
|
|
|
|
haikaran uhri
Poissa
Suosikkijoukkue: Sarjataulukkofetisisti
|
|
Vastaus #2 : 11.11.2023 klo 09:31:33 |
|
Oho, jo 51 ääntä annettu. Foorumiaktiivisuuden perusteella yllättävän paljon.
|
|
|
|
harkkapilli
Poissa
|
|
Vastaus #3 : 11.11.2023 klo 15:05:35 |
|
Kyselyn tilanne näyttää nyt tältä, kun alle vuorokaudessa äänestäjien määräksi on saatu tasaluku 69. Tilanne 69 äänestäjän jälkeen
HJK 13 (18.8%) KuPS 9 (13.0%) HPS 7 (10.1%) FC Honka 5 (7.2%) JyPK 4 (5.8%) PKKU 4 (5.8%) Ilves 3 (4.3%) Åland United 3 (4.3%) PK-35 2 (2.9%) PK-35 Vantaa 2 (2.9%)
Jokin Ykkösessä pelaava joukkue 8 (11.6%) Jokin muu suomalainen joukkue 3 (4.3%) Jokin ulkomainen joukkue 1 (1.4%)
Ei suosikkiseuraa 5 (7.2%) On muuten hieno määrä äänestäjiä. Jos pitäisi leikkiä oman elämän Sami Borgia, niin tuon voinee tulkita vähintäänkin naisten alueen ketjujen aktiivisten lukijoiden määräksi, vaikka kirjoittajien määräksi se äkkiseltään tuntuukin aika isolta. Toki itse kunkin kirjoitusaktiivisuus varmasti vaihtelee. Niin tai näin, lukema on hieno ja määrä kasvanee vielä, vaikka kasvuvauhti saattaakin hidastua. Tuolla vastausmäärällä odotan itse ainakin, että tulevalle kaudelle saadaan myös HJK:lle oma ketju. Se saattaisi rauhoittaa toisinaan myös yleisempiin aiheisiin keskittyviä ketjuja. Ykkösessä pelaavien joukkueiden, muiden suomalaisten joukkueiden ja ulkomaisten joukkueiden osalta itseä ainakin kiinnostaisi, mitä joukkueita noiden nippujen sisältä löytyy käytännössä. Olisi hienoa, jos noihin kohtiin vastanneet haluaisivat raottaa "vaalisalaisuutta" sen verran, että kirjoittaisivat ketjuun vielä viestinäkin sen varsinaisen joukkueen. Paljastettakoon reiluuden nimissä omakin vastaus, mikä tosin ei varmaan yllätä ketään. Olen yksi harvoista Ilveksen naisten joukkueen kannattajista niin tällä foorumilla kuin valitettavasti kentän laidallakin. Onneksi en kuitenkaan ainoa. Ei se määrä, mutta ei se laatukaan...
|
|
|
|
blackhawk
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton
|
|
Vastaus #4 : 12.11.2023 klo 11:44:50 |
|
Ykkösessä pelaavien joukkueiden, muiden suomalaisten joukkueiden ja ulkomaisten joukkueiden osalta itseä ainakin kiinnostaisi, mitä joukkueita noiden nippujen sisältä löytyy käytännössä. Olisi hienoa, jos noihin kohtiin vastanneet haluaisivat raottaa "vaalisalaisuutta" sen verran, että kirjoittaisivat ketjuun vielä viestinäkin sen varsinaisen joukkueen.
Omalta osaltani voin raottaa vaalisalaisuutta kertomalla, että Tepsiä kannatan. Ekan kerran olin katsomassa naisten ottelua kaudella 1980, jolloin SM-sarjaottelu TPS-IFFK pelattiin miesten ottelutapahtuman yhteydessä. Sen jälkeen tulikin pitkä tauko, sillä seuraavan kerran kävin Tepsin naisten ottelussa vasta kauden 2011 viimeisellä kierroksella, jolloin pelattiin liigassa säilymisestä. Säännöllisemmin olen käynyt naisten kotipeleissä kaudesta 2015 ja vieraspeleissä 2016 alkaen. Tepsin sarjataso ei mun kiinnostukseen vaikuta mitenkään. Sarjatasosta riippumatta käyn kaikissa Tepsin otteluissa, jotka saan omaan kalenteriini sopimaan.
|
|
|
|
Merten
Poissa
Suosikkijoukkue: MaKu, Arsenal, Valtti
|
|
Vastaus #5 : 12.11.2023 klo 15:14:07 |
|
Itse ruksin listalta jonkin ulkomaisen joukkueen ihan sillä perusteella että kaikkein säännöllisimmin olen viimeisen neljän-viiden vuoden ajan seurannut Arsenalin naisten joukkueen pelejä ja Super Leagueata yleensäkin. Kotimaan sarjoja tulee seurattua lähinnä tulospalvelusta, foorumilta ja muusta mediasta jo ihan siitä syystä että oman junnun kuskaaminen sekä satunnaisen toimihenkilönakit vievät leijonanosan vapaa-ajasta. Kotimaassa ei ole muodostunut suosikkijoukkuetta niin miehissä kuin naisissakaan, ja suhde omaan junnuvuosien jengiin on vähän taskulämmin. Voisin kuvitella ajan salliessa käyväni ahkerammin jonkin pääkaupunkiseudun pienemmän joukkueen peleissä, viime vuoden ainoa paikan päällä nähty peli oli PK-35 Vantaan.
|
|
|
|
Virheä
Poissa
|
|
Vastaus #6 : 12.11.2023 klo 20:19:18 |
|
Yllättävän hyvä vastausmäärä. Kirsikkana kakun päällä vielä, että yhdeksän äänestäjää on jo ymmärtänyt, että vihreä on se oikea väri ja sillä kolmospaikka. tuolla määrällä voisi olla kysyntää HPS:lle omalle ketjulle ensi kaudeksi!
|
|
|
|
harkkapilli
Poissa
|
|
Vastaus #7 : 12.11.2023 klo 20:52:16 |
|
Omalta osaltani voin raottaa vaalisalaisuutta kertomalla, että Tepsiä kannatan. Itse ruksin listalta jonkin ulkomaisen joukkueen ihan sillä perusteella että kaikkein säännöllisimmin olen viimeisen neljän-viiden vuoden ajan seurannut Arsenalin naisten joukkueen pelejä ja Super Leagueata yleensäkin. Kiitos näistä täsmentävistä vastauksista. Mielenkiintoista tarinoita taustalla. tuolla määrällä voisi olla kysyntää HPS:lle omalle ketjulle ensi kaudeksi! Ehdottomasti ja kyllähän vihreä väri tosiaan kuuluu olennaisesti jalkapalloon. Päivitetäänpä taas tilanne kun reilussa vuorokaudessa on tullut parikymmentä vastausta lisää. Tilanne 92 äänestäjän jälkeen
HJK 15 (16.3%) KuPS 14 (15.2%) HPS 9 (9.8%) FC Honka 5 (5.4%) JyPK 5 (5.4%) PK-35 Vantaa 5 (5.4%) PKKU 5 (5.4%) Ilves 3 (3.3%) Åland United 3 (3.3%) PK-35 2 (2.2%)
Jokin Ykkösessä pelaava joukkue 11 (12.0%) Jokin muu suomalainen joukkue 5 (5.4%) Jokin ulkomainen joukkue 3 (3.3%)
Ei suosikkiseuraa 7 (7.6%)
|
|
|
|
haikaran uhri
Poissa
Suosikkijoukkue: Sarjataulukkofetisisti
|
|
Vastaus #8 : 13.11.2023 klo 22:32:14 |
|
Olen kerronut/kirjoittanut tämän tarinan jo lukuisia kertoja, mutta kun (luku-)aktiivisuus täällä nousussa, niin olkoon... Ja toivoisin toki, että tähän ketjuun tulisi vielä lisää coming outeja!
Synnyinmaalla (miesten puolen) suosikkijoukkueiden kotikenttiä olivat alusta asti monen sadan kilometrin päästä minun kotoa. Naisten jalkapallo oli aina hieman piilossa, joten suhde siihen alkoi paljon myöhemmin, kun päässäni oli jo se hullu idea, että pitäisi muuttaa Suomeen. Ennen sitä olen ehtinyt vielä innostumaan Turbine Potsdamista, mutta heidän pelipäivät osuivat liian usein samalle päivälle kuin sen joukkueen pelit, jossa olin aktiivisesti mukana (suurin aktiivisuus oli kyllä lämmittely sivurajan huonommalla puolella, mutta noh joo... edestakaisinvaihdot eivät silloin vielä saapuneet Berliinin Kreisligaan).
Joka tapauksessa minulle oli tärkeä, että löytäisin Suomessa paikan, jossa mahdollinen suosikki olisi kotini lähellä. Pitäisi olla myös viihtyisä paikkakunta. Kaikesta Suomi-rakkaudesta huolimatta, en lomareissuista löytänyt selainen täydellinen paikka.
Keväälle 2009 sain mahdollisuuden tehdä työharjoitteluun ulkomailla (eli Suomessa). Vaatimukset paikkakunnalle: - nätti kaupunki, jonka lähellä olisi kukkuloita ja järvejä - jalkapalloseurat suht korkealla sarjatasolla sekä miehillä että naisilla (muttei liian korkea, kun ei jaksa juhlia mestaruutta kuin kerran elämässä... eiku... noh tiedättehän: mikä olisi Rivelution ilman Via Dolorosaa?) - mahdollisemman keskellä maata, että pääsisi myös kätevästi vierasmatkoihin
Mm. Tampereella, Lahdessa ja maantieteellisesti hieman haastavassa Joensuussa olin jo käynyt... kokeillaanko Kuopio vai Jyväskylä?
Kuopio: miehillä keltamusta seura (nimi ja perinne ok, mutta värit... njäh), naisilla punavalkomusta seura, jonka nimi kuulosti mun korvissa hieman lapselliselta
Jyväskylä: miehillä punasininen (njäh) seura, jonka nimi ihan ok, oli juuri nousemassa Veikkausliigaan. Naiset myös nousukamppailussa Ykkösessä, seuralla jonkun verran perinnettä ja värinä kotiseurani vihreä .... täydellinen!
Harjoitteluni osui kauden alkuun 2009. JJK:n ensimmäinen peli siirtyi muistakseni vielä lumen takia, mutta olin sittenkin historiallisessa ensimmäisessä pääsarjaottelussa mukana. Myös JyPK:n kauden avauksessa (1-0 v FC Sport Vehkalammen kentällä) olin paikan päällä.
Reilu vuosi myöhemmin tuli vihdoinkin muutto Suomeen ja vihdoinkin suosikkiseura(t) olivat lähellä asuinpaikkaa. Ainakin hetkeksi... elämä ei kulje aina suorassa... varsinkin ensimmäinen vuosi uudessa maassa oli monimutkainen. Yhä useammin piti tehdä päätöksiä, kuten esimerkkiksi: lähdenkö toisen seuran kotimatsiin, jonka sisäänpääsy olisi suunnilleen mun päiväbudjetti, vai liftaanko Naisten Ykkösen vieraspeliin ja toivoisin, että sisäänpääsy siellä olisi ilmaista. JJK:n matseissa ei huomattaisi ehkä niin helposti, että olen poissa, mutta JyPK:ssa oli käynyt aika nopeasti ilmi, että joku höpsö ulkomaalainen taitaa aina olla paikalla. Voi myös olla, etten täysin päässyt JJK:n kyytiin, sillä olin vuosia aikaisemmin miesten puolella tykkänyt aika monista seuroista: HJK oli se kiva pikku-Suomen edustaja, joka osui samaan Mestarien Liiga-lohkoon 1. FC Kaiserslauternin kanssa. Sen lisäksi FC Jazz Pori, Haka Valkeakoski, MyPa Anjalankoski (sillä nimellä se löytyi Saksan urheilulehdistöstä), Jari Litmasen FC Lahti jne.
Viivan alla merkittävin tekijä, joka ratkaisi, mikä seura Jyväskylässä tuli minulle ykköseksi, oli ehkä kuitenkin se Friedrichshagenista asti Vihreä-värinen sydän.
Toinen tarina sitten, että pelimatkat olivat vuosina 2011-19 hieman pidempiä.
|
|
|
|
harkkapilli
Poissa
|
|
Vastaus #9 : 13.11.2023 klo 23:33:01 |
|
Olen kerronut/kirjoittanut tämän tarinan jo lukuisia kertoja, mutta kun (luku-)aktiivisuus täällä nousussa, niin olkoon... Ja toivoisin toki, että tähän ketjuun tulisi vielä lisää coming outeja! Kyllähän tuon tarinan kelpaa kertoa uudelleen. Kyselyssä KuPS vs. HJK -asetelma on kääntynyt eilisen jälkeen toisinpäin. Tilanne 104 äänestäjän jälkeen
KuPS 17 (16.3%) HJK 15 (14.4%) HPS 10 (9.6%) JyPK 7 (6.7%) PKKU 7 (6.7%) FC Honka 5 (4.8%) PK-35 Vantaa 5 (4.8%) Ilves 4 (3.8%) Åland United 3 (2.9%) PK-35 2 (1.9%)
Jokin Ykkösessä pelaava joukkue 12 (11.5%) - 1 TPS Jokin muu suomalainen joukkue 6 (5.8%) Jokin ulkomainen joukkue 3 (2.9%) - 1 Arsenal (Super League)
Ei suosikkiseuraa 8 (7.7%)
|
|
|
|
panHard
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS (Kapakka-Banzai)
|
|
Vastaus #10 : 14.11.2023 klo 11:50:16 |
|
Kyllähän tuon tarinan kelpaa kertoa uudelleen. Ehdottoman samaa mieltä. Tuo tarina on kulttuuria jos mikä.
|
|
|
|
harkkapilli
Poissa
|
|
Vastaus #11 : 15.11.2023 klo 23:46:01 |
|
Tilanne 121 äänestäjän jälkeen
KuPS 21 (17.4%) HJK 17 (14.0%) HPS 12 (9.9%) JyPK 10 (8.3%) FC Honka 7 (5.8%) PKKU 7 (5.8%) PK-35 Vantaa 5 (4.1%) Ilves 4 (3.3%) Åland United 3 (2.5%) PK-35 2 (1.7%)
Jokin Ykkösessä pelaava joukkue 13 (10.7%) Jokin muu suomalainen joukkue 9 (7.4%) Jokin ulkomainen joukkue 3 (2.5%)
Ei suosikkiseuraa 8 (6.6%)
FC Honka julkaisi sometileillään tilastopaketin päättyneestä kaudesta. Toivottavasti liigan ylivoimaisesti parhaiden kannattajien tittelillä mainitut honkalaiset jaksavat aktivoitua täälläkin. Ehkä jopa oman kausiketjun muodossa, jollainen oli viimeksi kaudella 2022. Espoosta on kuulunut kauden päättymisen jälkeen ikäviä uutisia Veikkausliigan puolelta, mutta toivottavasti sen hopeareunus on naisten joukkueen kannattajatoiminnan vahvistuminen entisestään. Ainakin somepäivitysten perusteella Espoossa pystyi tällä kaudella puhumaan jo hyvällä omatunnolla kannattajaporukasta, eikä vain yksittäisistä kylähulluista, jotka eivät häpeä kannustaa joukkuettaan Kansallisessa Liigassa.
|
|
|
|
Cwen
Poissa
|
|
Vastaus #12 : 16.11.2023 klo 11:05:26 |
|
?
|
|
|
|
season
Poissa
|
|
Vastaus #13 : 16.11.2023 klo 11:08:13 |
|
Tilanne 121 äänestäjän jälkeen
KuPS 21 (17.4%) HJK 17 (14.0%) HPS 12 (9.9%) JyPK 10 (8.3%) FC Honka 7 (5.8%) PKKU 7 (5.8%) PK-35 Vantaa 5 (4.1%) Ilves 4 (3.3%) Åland United 3 (2.5%) PK-35 2 (1.7%)
Jokin Ykkösessä pelaava joukkue 13 (10.7%) Jokin muu suomalainen joukkue 9 (7.4%) Jokin ulkomainen joukkue 3 (2.5%)
Ei suosikkiseuraa 8 (6.6%)
FC Honka julkaisi sometileillään tilastopaketin päättyneestä kaudesta. Toivottavasti liigan ylivoimaisesti parhaiden kannattajien tittelillä mainitut honkalaiset jaksavat aktivoitua täälläkin. Ehkä jopa oman kausiketjun muodossa, jollainen oli viimeksi kaudella 2022. Espoosta on kuulunut kauden päättymisen jälkeen ikäviä uutisia Veikkausliigan puolelta, mutta toivottavasti sen hopeareunus on naisten joukkueen kannattajatoiminnan vahvistuminen entisestään. Ainakin somepäivitysten perusteella Espoossa pystyi tällä kaudella puhumaan jo hyvällä omatunnolla kannattajaporukasta, eikä vain yksittäisistä kylähulluista, jotka eivät häpeä kannustaa joukkuettaan Kansallisessa Liigassa. Näyttää olevan kannustajat vempassa olevat pelaajat ja niiden kaverit. Kiva meininki.
|
|
|
|
harkkapilli
Poissa
|
|
Vastaus #14 : 20.11.2023 klo 16:07:09 |
|
Päivitetäänpä tämänkin kyselyn tilannetta. Vastaustahti on luonnollisesti vähän jo hidastunut, mutta vielä on kuitenkin tippunut vastauksia lisää. Missähän kohtaa ollaan siinä pisteessä, että vastauksia ei enää tule, vaan suurin osa naisten sarjoja seuraavista on jo vastannut? Noihin jokin muu -kohtiin ainakin minä kaipaisin edelleen lisätietoa. Siellä on kuitenkin aika monta vastausta. Yli 20 % kaikista vastauksista. Oletettavasti ainakin viime aikojen liigaseurat TPS ja ONS löytyvät suurella todennäköisyydellä monen vastauksen takaa. Tilanne 131 äänestäjän jälkeen
KuPS 25 (19.1%) HJK 18 (13.7%) HPS 13 (9.9%) JyPK 10 (7.6%) FC Honka 7 (5.3%) PKKU 7 (5.3%) Ilves 5 (3.8%) PK-35 Vantaa 5 (3.8%) Åland United 3 (2.3%) PK-35 2 (1.5%)
Jokin Ykkösessä pelaava joukkue 15 (11.5%) Jokin muu suomalainen joukkue 9 (6.9%) Jokin ulkomainen joukkue 3 (2.3%)
Ei suosikkiseuraa 9 (6.9%)
|
|
|
|
|
|