viime vuonna kun tuli nousu liigaan niin sorvattiin ja tarjottiin periaateessa kaikille jatkosoppari, erikoista jos nyt kun pudotaan sarjatasoa alaspäin niin ei.
Mikä kielii siitä ettei nyt olisi tarjottu? Eri asia sitten montako pelajaa siihen äkillisesti nappaa. Itsekin varmasti ymmärrät että lähtökohta on vähän eri kun pudotaan vs. kun noustaan, pelaajia kun kiinnostaa pelata mahdollisimman korkealla.
Efimovin sopimuksen julkaiseminen ensimmäisenä on jo melkein perinne. Mikäs siinä jos pelaaja itse viihty ja valitsee tutun ja turvallisen vaihtoehdon eikä seurallekaan maltaita maksaa. Kuitenkin vieläkin ihan laadukas pelaaja ykkösliigaan. Joku kirjoitti pari sivua sitten että oli pettynyt Efimovin otteisiin liigassa, mikä ehdottaa sen, että oli suurempia odotuksia. Itse mietin että pärjäsi aikalailla odotusten mukaisesti.
Toisella sarjatasolla tulee taas tehoja enemmän.
Nuoret suomalaiset pelaajat, Vehkonen ja pallas yms. nähdään varmasti talven aikana liigajengien try-outeissa. Itse toivoisin ainakin Vehkosen jäävän mutta varmasti mahtuu johonkin liigaseuraan.
Eri asia sitten että minkänlaista roolia on luvassa, kinnostaako säännöllinen peliaika ykkösliigassa vai sattunaiset minuutit veikkausliiga joukkueessa sekä niiden mukana oleminen ja harjoittelu enemmän?
Tosin niinkun esim. Lehtonen ja Lindholm tänä vuonna näytti niin voi ainakin nousijajoukkuessa olla isoakin roolia tarjolla.
Leksell jäänee tammisaareen? Katz oli jo kauden aikana voitelemassa kyynärpäät muualle?
Molemmat kuntoutuu vissiin vielä polvivammoista.
Kaufmann pelanee ensi kaudella Tammisaaressa, hänkin tuskin vielä vähän aikaan pelikunnossa.
Joku Eetu Puro olisi myös ykkösliigaan hyvä, mutta saattaa ensi kaudella yhtä hyvin pelata jossain Pk-35 tai Jäpsissä.
Ojala, fofana? Emme saaneet selvästi kovempi hyökkääjä liigaan. Niin nytkö sitä hankitaan? Tuskin jos jompikumpi näistä jää.
Joukkueen kokenein, vanhin ja samalla eniten (?) minuutteja pelanut Adu, kiinnostaako häntä kolmas kausi tammisaaressa? Jos ei niin siihen jää iso tyhjiö täydettäväksi.
Katsotaan jatko sitten joskus ykkösliigan puolella.
Ps. Hyvä tämän Pason pestaaminen ry:n puolelle, vissiin kaiken lisäksi palloliiton taloudellisesti tukema hanke.