En usko, että koostetta on olemassa.
Ok. Ajattelin, että "näyttäisi olevan liian hyvä Ykköseen" -arviolle oli muutakin pohjaa kuin teksti-TV.
^Tuollaista optimismia tai ruusunpunaisia laseja tuskin saa kaupasta
Uskomatonta kyllä, että näinkin paskilla esityksillä Tepsi on kiinni vielä vaikka missä.
Ainahan se on sama tässä sarjassa. 2019 Tepsi oli, vaikka täällä on viime viikkoina tätäkin väitettä muistettu toisin, aivan todella huono jalkapallojoukkue, mutta silti karsintapaikka ei ollut uhattuna kuin hetken elokuussa, kun "Jaron hirmuinen kiri" toi heidät viikoksi kuuden pisteen päähän. 2021 Tepsi voitti koko kauden aikana kotona neljä(!) ottelua, mutta onnistui silti ryssimään karsijan paikan vasta viimeisellä kierroksella. 2023 sitten sarjajärjestelmä mahdollisti sen, että noin 1,5 pisteen keskiarvolla oli mahdollista päästä pelaamaan esikarsintoja.
Jos ihan tosissaan keskustellaan ilman ränttäämistä, niin kausihan menee juuri niinkuin asiantuntijat ennakoi: KTP on ykkönen, Jaro kovin haastaja ja TPS jää molemmista jälkeen materiaalillaan/peliesityksillään.
--
Tässä mennään täysin aikataulun mukaisesti. Toinen tarina onkin kuka jaksaa tällaisia todennäköisiä välivuosia?
Tämähän tässä on. Okei, Tepsi on jättänyt otettavissa olevia pisteitä matkan varrelle ja saadut pisteet eivät ole aina tarttuneet mukaan vakuuttavalla pelillä, mutta jos helmikuussa olisi sanottu, että Tepsi lähtee syyskuuhun pisteen sarjakakkosen perässä, niin kyllä mä olisin ollut sitä mieltä, että ihan jees.
Enkä ihan tuota välikauttakaan osta. Tässä kuitenkin jatkaa sama valmennus ja olettavasti pelaajistossakaan ei mitään ihan mieletöntä pakoa liigan suuntaan ole luvassa. Sjöroos, Muzaci, Bala ja Pippola ovat mielestäni hyvinkin potentiaalisia jatkajia. Ikonen ja Boström ovat jo kiinnitetyt ensi kauden sopimuksilla (näillä näytöille ei tarvinne liigapykälää käyttää). Saarikivi, Soiniemi, Lakkamäki ja Sihvonen mielestäni ainoat, joilla saattaisi olla kysyntää liigassa. Näistäkin Soiniemellä on vielä kaksi vuotta sopimusta HJK:hon, ja ei ole kyllä sellaisia näyttöjä antanut, että HJK:ssa olisi pelipaikkaa tarjolla ensi vuonna. Toki Klubi-04:n mahdollinen nousu tulisi varmaan lainan jatkon esteeksi. Lakkamäki saattaa hyvinkin tarttua VL-statukseen jossain FC Lahdessa, mutta niinhän sitä luuli viime vuonnakin. Sihvonenkin on ensi kaudella jo 29-vuotias ja jo liigaa sen verran pelannut, että tuskin kokee jotain Gnistanin rinkiä "seuraavana steppinä". Niemelä on saanut alle uran ensimmäisen kauden selvänä ykkösmaalivahtina. 22-vuotias maalivahti ei ole minkään ikäinen. Uskon, että on vielä paljon parempi ensi kaudella.
Eli se mitä tässä lukee on se, että parhaassa tapauksessa ensi kaudeksi joukkue ei mene kovinkaan pahasti uusiksi ja erona tähän kauteen, saavat Nuutinen ja UTJ etsiä muutamaa täsmävahvistusta, verrattuna tähän kauteen, jolloin Nuutisen piti rakentaa koko joukkue alusta asti.Tähän kauteen valmistautuessa Joulu-tammikuun treenipeleissä kentällä oli suurin piirtein Hakanpää ja 15 sopimuksetonta, joilla ei ollut parempaakaan tekemistä.
Voin tietysti olla ihan väärässä, mutta kyllä mulla on vankka usko, että tästä kaudesta jää käteen enemmän kuin kaudesta 2023. Sen kauden perintö kun aika lailla rajoittuu siihen, että Riku Riskistä ei saada tälläkään kaudella ihan kamalasti irti.
Hahah, totta! Jotenkin muistin, että se kaudenlopetus Mikkelissä oli niitä säälipleijareita, mutta eihän me päästy edes sinne asti
En ole ihan varma mistä tämä kertoo, vai kertooko edes mistään, mutta mua huvitti kun tämä viesti tuli samana päivänä, kun Norppa toisessa topicissa ihmetteli (18 kierroksen jälkeisen sarjataulukon ykkösen ja kolmosen välisen matsin jälkeen) miksi tänä vuonna ykkönen ja kakkonen kohtaa jo tässä vaiheessa. Kertonee vain siitä, että meidän oman Tepsin seuraaminen on niin jännittävää, ettei tässä ehdi mitään sarjajärjestelmiä pohtimaan
Kyllä minunkin mielestäni pelasi minuutteihin nähden hyvin ja olisi ansainnut niitä enemmän.
Mun kirjanpidossa Helen pelasi kolmen korkeimman sarjatason joukkueita vastaan 295 minuuttia ja tilastoihin päätyi 0+0 ja 5 varoitusta. Muutenkin mun muistikuvat meidän hyökkääjistä on suunnilleen samat. Ulmanen oli pirteä KäPa-matseissa, Helen JäPSiä vastaan. On tietysti totta, että toinen on näennäisen lupaava oma kasvatti, toinen näennäisen ison profiilin ulkopuolinen hankinta, niin tätä vertailua ei pitäisi joutua käymään. Mutta silti, kun samalle viivalle laitetaan Onni Helen ja Antti Ulmanen on minulle tehtäväksi veikata kumpi näistä tekee maalin Suomen toiseksi korkeimman sarjatason matsissa, laittaisin minä panokseni edelleen Ulmaselle.
En yhtään ymmärrä, miten tämä keskustelu käännettiin peliesityksistä kuvitteellisiin treeniesityksiin...
Minä luulen, että kanssakeskustelijat veikkaavat, että kuten edellä on todistettu, kumpikaan tässä keskustelussa käsiteltävä hyökkääjä ei ole ottelussa maalia onnistunut tekemään, niin valmennus joutuu tekemään peluutuspäätökset sen perusteella mitä treeneissä tapahtuu.
Ahde olisi tehnyt 10 jos olisi lähtenyt munaravaamaan puoli sekuntia myöhemmin hyökkäyksiin. Muistaakseni karkeasti noin jokainen yritys liputettiin paitsiona.
Drago muistetaan peukustaan ja Diopista ei jäänyt minkäänlaista mielikuvaa. Eiku hetkinen, oli hän se ketä yritti saksaria telttahöntsässä? Sitten oli se ruotsissa pelannut Instagram-superjulkkis "suojaan palloa, en juokse" -Gero.
Ei Geroa nyt voi millään tähän kastiin laittaa. Hokitehot 9+4 on kuitenkin sellaiset, että saadaan valitettavasti laskea aika monen meidän ulkkarikärjen tehot yhteen, että ollaan lähelläkään. Diopista olen edelleen sitä mieltä, että urakka kusi siihen, että joutui pelaamaan niin yksin. Voitti puolustavampien pelaajien roiskaisut hyvällä prosentilla, mutta siitä ei ollut kamalasti iloa, kun neljä lähintä pelaajaa oli vastustajia. Olisi voinut olla kahden kärjem formaatiossa hyväkin, sitä emme saa koskaan tietää.