FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
30.11.2024 klo 06:26:46 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 16

Kirjoittaja Aihe: IFK Mariehamn 2024 - Jimmy bygger nytt - Jonkin uuden alku  (Luettu 70296 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn

Vastaus #125 : 14.04.2024 klo 12:00:35

Skulle vara mycket viktigt att få Enqvist och Reid tillbaka. Cardoso har inte imponerat, igår stannade alla anfall via hans kant upp pga dåliga spelval eller fumlande. Även fysiskt svag i närkamper, jobbar dock bra även om han var ouppmärksam vid kups första mål.

Enqvist  igen skulle behövas på ytterback så att det skulle finnas ens en byteespelare till försvaret nu med Nurmi borta och då Nissinen inte får förtroende på backposition.

Men glädjande hur stabilt ifk:s spel är. Kups hade inte mycket igår och borde ändå vara det av topplagen som är bäst förberedda för säsongstart under Honkavaaras regi.
Dalamaria

Poissa Poissa

Vastaus #126 : 15.04.2024 klo 07:17:15

Fast jag är inte hans största supporter, jag önskar allt bäst för Nurmi för att klara sitt skada/rehab bra, och att han kan/vill fortsätta med fotboll senare.
Själva matchen för IFK gick ganska bra, dom undertryckte KuPS bra i sista plankvarter. Försvarsmässigt var det lite för enkelt att KuPS att fortsätta pressen när IFK-spelare blev i klumpen och så blev kantena mer öppen (än vanlig). Det här avståndet mellan spelarna måste täckas bättre.
Båda straff var dålig bedömt av Antamo, och därför folk blev irriterad när man såg direkt att det var "kvitto" för tidigare straff. Jag tyckte Antamo var bästa domare förra säsong, men nu det var inte så bra (läs: skitdålig).

Nu det är bara gå vidare i cuppen mot Riihimäki med Nordqvist i målen och rotation i truppen? Och sen är det HJK borta, där finns största utmaningen hittills i säsongen!
OEA

Poissa Poissa

Vastaus #127 : 15.04.2024 klo 16:01:47

I väntan på cupmatch kan man lyssna på en frispråkig Timi Lahti i Keskiympyrä. Några kommentarer från den:
- Timi hade redan färdigt förhandlat ligakontrakt med Gnistan men valde till slut ändå att sluta på toppnivå.
- Första säsongen i IFK var lyckad och ville fortsätta ett år till men senaste säsong som kännt mycket svår. Kände press över att inte vara den kapten som för IFK ned från ligan men mycket problem både på och utanför plan, bla oklarheter med bonusar för framgång i cupen.
- Som redan kommit fram i många sammanhang, sammanhållningen i truppen var inte bra. Mest avgörande för att hållas kvar enligt Timi var tränarbytet, då Jimmy hämtade disciplin som tidigare saknats. Till slut hjälpte det att de erfarna spelarna steg fram då de gällde i slutet av säsongen.
- En intressant anekdot gällande Jimmy, en av teserna i första spelarmötet var att IFK resten av säsongen spelar med fyrbackslinje och inte mera alls med fembackslinje. I första matchen knapp förlust mot SJK och tre mål hemåt. Efter det spelade IFK alla matcher med fembackslinje :)
Dalamaria

Poissa Poissa

Vastaus #128 : 16.04.2024 klo 12:13:17

Tack för referat OEA. Som några (här) tänkte också: Ahna har svårt att få laget under kontroll, och det syntes på "rött kort sätt". Frågan är varför ta honom tillbaks till IFK's andra lagets tränare? Bara att han är väldigt vänlig och gullig?
Och ingen tvekar att PM hade hård kontroll över pengar, så för mig det är ingen överraskning att spelare var tvungen att fråga efter bonusar mm. Icke bra för moral när man saknar lovade pengar...
RiPS-cupmatchen kan ses på WHA också, om nån är ute i frisk luft.
ifkerik

Poissa Poissa

Vastaus #129 : 16.04.2024 klo 12:50:25

Tydligast på planen att det inte stod rätt till förutom disciplinen var ju att Hopcutt sällan fick några passningar trots öppna lägen och var arg som ett bi över det. Man fick då lite känslan att han var inblandad i konflikter i laget. Sen kan man ju gissa med tanke på disciplinproblem, saknad speltid och senare transfers att det inte var helt friktionsfritt med Ngamba och Dé heller.
OEA

Poissa Poissa

Vastaus #130 : 16.04.2024 klo 15:24:51

Det sade ju Jimmy rakt ut att De inte återvänder till IFK oberoende av att lånekontraktet tar slut i juni, så han är nog inte önskad på WHA mer.
ifkerik

Poissa Poissa

Vastaus #131 : 16.04.2024 klo 18:16:19

Jo det är ju lite uppförsbacke om det inte efter flera år går att förklara minsta grej på engelska ens åt honom. Han verkar minst sagt vara en speciell grabb denna Dé.

Sjukt att se den här matchen mot RIPS förresten, dåligt att inte ha gjort mål på dem under första halvlek. Men ännu sämre att en köpestream 2024 kan vara så mycket sämre än vad en piratstream var för 15-20 år sedan.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2024 klo 18:18:27 kirjoittanut ifkerik »
OEA

Poissa Poissa

Vastaus #132 : 16.04.2024 klo 21:06:42

Roligt att Wille fick göra sitt första mål efter en pigg insats. Samtidigt hoppas man på någon självförtroende kick åt både Micke och Leo, känns som onödigt försiktigt spel och bägge förlorar alltför många närkamper. Hoppas de kan ta för sig mer nu då chanser ges
Dalamaria

Poissa Poissa

Vastaus #133 : 17.04.2024 klo 10:02:37

Visste inte att Dé är SÅ special kille. :)

VEO verkar vara i bruk nästan alltöver, med automatiserad AI-kamera som "följer bollen". Behöver ingen kameraperson att zooma in/följa hela tiden. Billig att producera sändning. Vet ej hur IFK matcher syns på ön 10-15 år sen, men jag tycker det är roligt att nu se även det här träningsmatcher och cupmatcher mot mindre proffsiga lag. Förstås jag har Ruutu+ men säkert dom kan hittas också billigare via internets djupa grottor. :)

Själva cupmatchen: Micke och Leo var ju lite "off", det här typen av spel borde just vara det som dom ger 110%. Wille nickade fint mål, och Cardoso kan skjuta på död bollen. Och inte jag va orolig heller efter första halvlek, kämpan och formen brukar gå mycket sämra i andra halvlek mot ligalagen. Men "onto the next one", intressant HJK-matchen på lördag...efter "några" minuter i bussen/båten senaste veckan! Vi får se hur det går, men lite grann har andra också noterat att IFK kan försvara nu bättre. Hoppas bara att det inte är alltid bara calcio catenaccio. :)
masapp

Poissa Poissa

Vastaus #134 : 17.04.2024 klo 16:29:44

Måst ändå säga att årets ifk hitills överraskat positivt, 4 poäng av två första matchena kalrt godkänt samt svårt att se att fjolårets ifk skulle vunnit gårdagens match 5-0 när man dessutom vilade flera nyckelspelare. Tycker mig komma ihåg att i förra årets första cupmatcher gick trögare o att man då hade mera spelare på plan som tillförde startelvan i VL..

Olawale är som en ny person och Hugo Cardosos gårdagens frispark visade väl senast att han har mer o ge, betydligt bättre än t.ex. sjöroos och anini som man hade ifjol på kanterna. Bara Reid kommer igång på allvar bör ifks offensiva spel vara bättre än på många många år.

För övrit kan man int låta bli att int gilla "cirkeln" som Romao samlar ihop laget på plan efter slutsignalen, utåt sätt tydlit fokus och gemenskap ialf...
ifkerik

Poissa Poissa

Vastaus #135 : 17.04.2024 klo 22:11:18

Jo det var nog en lyckoträff att få hit Romao. Är nog en tränare och hög nivå jämfört mot ligastandarden. Sen blir det bra i kombination med det nya sportcheferiet där man sökt yngre spelare som är utvecklingsbara och samtidigt gjort mycket research på personligheter, för att inte hamna i samma skit som exempelvis förra året då. Det känns som det enda som kan sänka IFK i år är de här skadorna som vi ältat tidigare.

Angående Cup-matchen slutade det ju godkänt sen tillsist. Jag hade dock hoppats att några spelare visat lite mer, det skiljer många divisioner mellan lagen och jag tycker man kan kräva att det ska synas lite mer skillnad än vad det gjorde i vissa fall.
Tohtori Syherö

Poissa Poissa

Vastaus #136 : 18.04.2024 klo 09:13:10

Intressant artikel om MIFK i senaste Urheilulehti. Huvudargument - och anledningen till IFK's dysterhet efter mästerkapet - är den förlorade gemenskapen i klubben med fokus på att bara rädda klubben från nedflyttning. Förr i tiden var matcherna en samlingspunkt för hela Åland, men så är det inte längre. Kritiken har också mot Matsson men på grund hans klubblegendastatus ville många mildra sin kritik av honom.

Underskriver ni det påstående? Och är der nu nytt hopp i IFK? Ursäkt mig om detta redan har diskuterat i topiken.
ifkerik

Poissa Poissa

Vastaus #137 : 18.04.2024 klo 14:00:33

Det där med att förlorade gemenskapen skulle kunna beskyllas för att det bara gått utför sedan 2016 tycker inte jag stämmer. Sanningen är att vi 2016 hade ett helt otroligt lag. Tittar man på bästaelvan är det svårt att förstå nästan, det fanns så mycket rutin på alla viktiga poster. Kompletterat med Viitala som gjorde sitt livs säsong i målet och sen förstås den här sanslösa duon med Diego Assis och Dever Orgill som skapade mängder med mål.

Vi har inte varit i närheten av ett lika bra lag sedan dess. Stjärnorna stod rätt. Sen blir det bara svårare varje år nu. Förut kanske vi var 3-4 bästa alternativet ändå för de bästa spelarna i landet, men nu har vi halkat efter när vi har sämsta arenan, träningsmöjligheter och allt annat som hör modern proffsfotboll till. (reservation för Gnistan och EIF som jag gissar är på likande nivå just i år).  Allt fler klubbar bygger fina fotbollsarenor och det är en tidsfråga innan det finns noll möjligheter att locka hit spelare längre som inte är helt okända.

Hoppet finns väl främst i att man idag har en ny ledning i klubben och att man nu äntligen gått in för det här med yngre spelare på längre kontrakt för att möjliggöra övergångar som är en förutsättning för IFK att klara sig på lång sikt (utan europapengar).
« Viimeksi muokattu: 18.04.2024 klo 14:03:36 kirjoittanut ifkerik »
gv39

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tuomarit ja kyläjoukkueet ml. Kups

Vastaus #138 : 18.04.2024 klo 14:37:01

En ala turmelemaan ruotsin kieltä kouluruotsin pohjilla vaan suomella kyselen. Sorit tästä.

Mielenkiinnosta kyselen. Onko teillä oma ottelunseurantaketjut jossain, jossa ruotsilla livenä haukutte omat ja vieraat pelaajat sekä lopuksi tuomarit ja palloliiton.
FF2 ketjut Mifk peleistä ovat vähän yksipuolisia.

OEA

Poissa Poissa

Vastaus #139 : 18.04.2024 klo 17:20:39

Kanske man kan också kan säga att Tampere Uniteds nedgång lade första grunden för IFKs framfart fram till mästerskapet då Kangaskolkka och Kojola hittade sitt hem på Åland via det. Sedan kom pengarna av Forssells försäljning och hela tiden fanns 1983 årgången (Lyyski, Wirtanen, Sjölund mfl) som grund, trots att ingen av dem hela tiden spelade i IFK. Plus Lyyski och Lundberg som tränare. Plus som nämt Orgill och Assis som fullträffar.

Även om spelare efter 1983 årgången också kommit nära att slå igenom i IFK (Mattson, Wiklöf, Nordqvist, Mäkinen osv) så fanns inte riktigt någon som tog det stora steget i IFK. Kanske det skulle ha behövts. Men bra att också se att publiksiffrorna som var väldigt höga det första åren, dalade ganska fort. I början av 2010-talet var de inte på något betydande sätt högre än vad man nu kan se. Men det har inte funnits samma grund att bygga på då ingen Lyyski, Kojola, Kangaskolkka funnits. De som stannat länge har inte varit nyckelspelare, nu har vi haft spelare typ Sjöroos, Nissinen, Sumusalo som breddat truppen men inget mer.
OEA

Poissa Poissa

Vastaus #140 : 18.04.2024 klo 17:32:50

En ala turmelemaan ruotsin kieltä kouluruotsin pohjilla vaan suomella kyselen. Sorit tästä.

Mielenkiinnosta kyselen. Onko teillä oma ottelunseurantaketjut jossain, jossa ruotsilla livenä haukutte omat ja vieraat pelaajat sekä lopuksi tuomarit ja palloliiton.
FF2 ketjut Mifk peleistä ovat vähän yksipuolisia.
Ei vaan niissä haukutaan pelkästään tuomareita, ja heistäkin lähinnä Viljanen ja Antamo. Joskus omiakin pelaajia (ei ahvenanmaalaisia).

Valitettavan vähänhän täällä on kirjoittajia ja ehkä otteluketjuihin vielä kieli voi vaikuttaa. Mutta varmasti on niin että vastustajia seurataan keskimääräistä vähemmän.
Tähän kausitopiciin mielellään ihan millä kielellä tahansa kirjoituksia, ainakin toivoisi niin että kieli ei rajaisi kirjoittajia pois.
Gunvald Larsson

Poissa Poissa

Vastaus #141 : 18.04.2024 klo 19:34:28

Har ni någo information om Reid och när han skulle vara tillgänglig igen? Börjar bli jobbigt snart med alla skador med tanke på att truppen inte är så bred.
ifkerik

Poissa Poissa

Vastaus #142 : 18.04.2024 klo 21:10:09

Angående 2016-laget har vi inte ens nämnt spelare som Bobbie Friberg da Cruz, Gabriel Petrovic och Brian Span som hade erfarenhet från Allsvenskan. Det var helt enkelt ett otroligt lag.

Jag tycker jag läst någonstans på sistone att Reid kanske kan börja träna om en månad. Men inte säker, kanske det var någon annan av de skadade.
OEA

Poissa Poissa

Vastaus #143 : 19.04.2024 klo 06:52:51

https://open.spotify.com/episode/2NmEI2FYoC2TIm2XFAoLjz?si=po03VaNaTeSCTriF_r8NCA

Intressant diskussion med Jimmy, ser fram emot kommande avsnitt.
Dalamaria

Poissa Poissa

Vastaus #144 : 19.04.2024 klo 13:45:08

Ei vaan niissä haukutaan pelkästään tuomareita, ja heistäkin lähinnä Viljanen ja Antamo. Joskus omiakin pelaajia (ei ahvenanmaalaisia).
Valitettavan vähänhän täällä on kirjoittajia ja ehkä otteluketjuihin vielä kieli voi vaikuttaa. Mutta varmasti on niin että vastustajia seurataan keskimääräistä vähemmän.
Tähän kausitopiciin mielellään ihan millä kielellä tahansa kirjoituksia, ainakin toivoisi niin että kieli ei rajaisi kirjoittajia pois.
Ja itsehän olen yleensä katsomossa (olkoon se sitten teatteri, elokuvasali, musatapahtuma, runonlausunta, urheiluhalli/stadion/molski/kehä/rata, väitöstilaisuus jne), en pidä kännykkää tai intternetsirannekelloa "auki", koska olen tullut katsomaan ja tukemaan hienoa urheilulajia/kulttuuria, en somettamaan, spämmäämään foorumeille tai muutoin mesoamaan jostain samaan aikaan käynnissä olevasta Premierin tai Allsvenskanin tjsp puulaakisarjojen matseista. ;)
Jälkeenpäin ei kauheasti jaksa ottelutopikkeihin juuri mennä, annan topikin kotiavausten olla hienovaraista loanheittoa ja verbaalista sukkeluutta joka suuntaan täynnä. Tai ainakin yritys on. Saatan myös joskus kehua epähuomiossa jotain yksilöä nimeltä.

Tässä IFK:n osastossa on enimmäkseen OEA, ifkerik, minä, Kalvholmsträsk ja ehkä muutama muu "aktiivi". Saisihan noita olla enemmänkin.
Den här sektionen av IFK har mest OEA, ifkerik, jag, Kalvholmsträsk och kanske lite andra "aktiva". Det borde finnas flera sådana.
This branch of IFK has mostly OEA, ifkerik, me, Kalvholmsträsk and maybe someone else "active". There should be more of these. :)

Och joo, Reid kommer tidigast tillbaks efter en månad, stod så i ÅT.
masapp

Poissa Poissa

Vastaus #145 : 19.04.2024 klo 20:54:04

Gällande PM lämna han int skeppet en dag för tidigt, visst för evigt tacksam vad han byggde upp, titlar, 20 år i ligan osv osv MEN allt har sin tid och ifks "nya" tankesätt med större satsning på yngre spelare borde med facit i handen skett efter säsongen 2019 redan. Ifjol kunde motståndarnas anfallare typ baklänges springa igenom våran långsamma backlinje (Lahti, JC, Henique) samtidigt som man så ofta litat på att "gamla" namn skall leverera (Tuco, Igboananike, Hambo, Pelvas, Taimi, Tamminen etc..)

Alltid lätt att vara efterklok och vissa mera rutinerade värvningar har varit guld (Owoeri, Abu, Daja..) samt lyckade yngre förmågor (Ademi, Mäenpääs, Backaliden..) men anser i det stora hela att det större fokuset då låg på en gammal profil som man vet vad man fick och hoppades höll sig frisk än en satsning på framtid samtidigt som andra lag började allt mer satsa ungt.

Rutin och erfarenhet behövs alltid i truppen men tar alla dar i veckan t.ex. dagens backlinje med hunger att visa vad man går för en fjolårets styva långsamma linje med över x hundra i ligamatcher...
OEA

Poissa Poissa

Vastaus #146 : 20.04.2024 klo 08:08:42

I efterhand också lätt att se att IFK har två misslyckade tränarval bakom sig. Tanken var säkert bra med bägge, Syberyjski skulle hämta ett modernt aktivt spel och Ahna räddade IFK efter honom och förtjänade chansen. Men med facit på hand räckte de inte till på VL nivå.

Håller med om att det är fint att nu se en tydlig, uttalad strategi. Nu vet man vad man kan vänta sig av lagbygge och riktning. Och så ser det nog ut som IFK på tränarfronten tagit ett stort steg framåt. Allra viktigast att åländska samhället nu vaknar till och hjälper med de minst 200K/år som behövs i ökade intäkter för att klara sig.
Alkuperäinen Ribun

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Grani, Klaksvik, kestävyysjuoksijat

Vastaus #147 : 21.04.2024 klo 04:36:09

Så har man sett årets grönvitt. Börjar med det positiva. Ifjol var det mycket snack om en dålig sammanhållning inom laget, igår syntes inga tecken på sådant. Väldigt lite gnäll och fokusen verkade vara på matchen. Larsson, Raitanen och Riikonen gjorde en bra match. Hade inga förväntningar över Riikonen, det första jag tänkte på då jag såg honom var att han inte ser ut som en målvakt och har blygsam fysik. Trots det gjorde han en riktigt bra match med många fina räddningar. Raitanen blev lite av min favorit IFK:are för iår. Grym fysik, löpstark som fan och härlig sparkteknik. Får lätt godkännt för sin insats igår. Inte många som kommer att vinna dueller med honom denna säsong. Larsson får bäst betyg av mig gällande matchen, inte bara för att han fick tröstmålet på slutet, utan för att jag tycker han såg riktigt vass ut hela matchen och var på hugget, med bättre utdelning åt honom så hade han antagligen gjort minst ett mål till. Verkar vara en riktigt bra värvning för säsongen.

Där tog tyvärr det positiva slut :D Sedan det negativa: Speluppbyggnaden. Saknades totalt. Dahlström och Sid gjorde en dålig match. Patut? Rörde han ens bollen? Mängden slarvpassningar i uppbyggnadsfasen var helt katastrofisk igår. Långa långa stunder hade dom svårt att ens överskrida halva planen. Sista minuterna var den enda stunden i hela matchen som man kontrollerat byggde upp ett anfall från egen försvarslinje till motståndarens straffområde, detta anfall slutade dock med ett inlägg i Öst famn. Machado-Okereke: Möjligen det sämsta stopperparet jag sett på liganivå. Machado verkade kunna läsa spelet någåtlunda och verkade lugn de få stunder han fick passa och bolla runt i försvaret. Men! Totalt för långsam. Vore jag tränare så sku jag skicka honom direkt på individuella löpträningar. Berättar ganska mycket då han på slutet låg 2-3 meter före HJK liraren och tvingades glidtackla för att hinna upp bollen. Sedan Okereke: Totalt värdelös. Otroligt klumpig, dålig teknik, samt saknade förmåga att läsa spelet, en av stopperns viktigaste uppgifter. Var har man ens hittat honom? :D Finns inga tidigare klubbar nämnda då jag "googlade" honom. Toivios nickmål måste ha gått på hans eller Machados konto, tyvärr såg jag inte vem av dom som tappade markeringen fullkommlit, eftersom jag satt på huvudläktaren. Tippar Okereke :D Till slut vill jag ännu nämna hörnsparkarna och frisparkarna. Tydligen har man satt ner noll arbetstimmar på att öva på dessa. Totalt värdelöst. Det beskriver ganska bra då man på slutet fick frisparksläge från jätte bra position, lyfte fram nästan hela laget i boxen, så gjorde man en kortpassning och tappade bollen så att Klubi slapp och kontra.

Till sist vill jag nämna att som helhet var det nog en dålig fotbollsmatch både av HJK och MIFK.
ifkerik

Poissa Poissa

Vastaus #148 : 21.04.2024 klo 14:40:08

Jag tror du lever i en illusion om du tror att IFK ska ha någon form av propagandaspel med fin speluppbyggnad borta mot HJK :D

Det finns nästan bara positiva saker att med sig från igår, jag väntar inte mer än något ströanfall i den här svåra bortamatchen. Lite besviken är jag att man inte lyckades skapa något läge på slutet efter 2-1 målet och man var en mer. Och våra unga lokala spelare förstörde tyvärr det sista av övertiden med att vara övertända och orsaka en onödig frispark som gjorde att tiden försvann. Men jag håller med med hörnorna, har man Okereke där uppe, se då till att få in bollen och inte hålla på fibbla med den så man tappar den och åker på kontring.

När det gäller Okereke och Patut är min personliga åsikt att de ska spela varje match de bara kan, för de är nog de enda två jag ser som möjliga spelarförsäljningar just nu med tanke på ålder kontra potential.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2024 klo 14:43:25 kirjoittanut ifkerik »
OEA

Poissa Poissa

Vastaus #149 : 21.04.2024 klo 15:14:08

Finns 2 lag vilka man inte ska dra så stora slutsatser av att möta, EIF och HJK, och IFK har nu mött båda. Kommande matcher visar bättre var IFK står, men som helhet verkar det positivt. Mot HJK hade IFK nog ärligt ingen chans, hade Olusanya fått sitt andra gula i 55min vilket han kanske borde ha fått, kunde det ha sett annorlunda ut.

Men visst hade Dahlström en off-match igår och Sid tycker jag varit osynlig i alla matcher. Ojala däremot som jag tycker varit sämre tidigare var pigg och rörde sig mycket, tycker man kunde ha tagit ut Sid tidigare i stället för Ojala. Dock lämnade Ojalas brytande passningar mycket att önska ännu. Fortfarande tycker jag Patut och Dahlström är hårdkodade i öppningselvan och så Sid/Ojala/Fonsell som tredje.

Okereke är en Jekyll/Hyde spelare, förbättrad version av Okoye. Man får alltid vara rädd vad som händer, men o andra sidan mot sämre lag ger Okoreke ett vapen uppåt också med sitt huvudspel. Machados gräns närmar sig också mot lag som HJK, han lever på att placera sig rätt och täcka bra, men förlorar oftast man-mot-man kamper som mot Toivio i hörnan igår. Är ändå tillräckligt duktig för att undvika att hamna i sådana situationer på VL nivå.

Överlag ser det bra ut, men får nog inte bli en enda skada mera och fint att Enqvist var tillbaka. Samtidigt förpassas nog Okereke tillbaka till bänken mot Ilves.

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 16

Siirry: