FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.04.2024 klo 15:33:55 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2] 3 ... 7
 
Kirjoittaja Aihe: IFK Mariehamn 2024 - Jimmy bygger nytt - Jonkin uuden alku  (Luettu 31826 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Dalamaria

Paikalla Paikalla


Vastaus #25 : 17.01.2024 klo 10:54:08

Pub Frans är nu i precis samma plats som Ettan var. Vet ej om "kvalitet", har inte hunnit vara där.
Adlon, Dino's, Indigo, Park Hotel mm. är också populära resmål med öl-folk. :)
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #26 : 17.01.2024 klo 22:22:53

Internmatchen tidigare och nu också Käpa matchen inställd. Förstår att Eckeröhallen är fullbokad i detta skede men varför inte ta det säkra före det osäkra och i tid boka de första träningsmatcherna inomhus. Nu spelas ju också första ligacup matchen inomhus i Tali hallen.
Att den första matchen för säsongen genast är tävlingsmatch mot HJK känns osäkert, klarar man sig utan skador får man väl vara nöjd med det oberoende hur matchen slutar.

Har bra känsla med Okereke och Reid, Okereke måste ha varit väl scoutad redan av Honka och Reid har en intressant bakgrund på bra engelsk nivå.
Kalvholmsträske

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn, Man U, AC Milan, Holland


Vastaus #27 : 18.01.2024 klo 11:50:04

Det är trist att säga, men egentligen finns det inte andra ord än att det är för dåligt för ett ligalag. Visst kan jag se att det skulle kunna hända 2 ggr på kort tid för andra lag i ligan, men det skulle fortfarande vara för dåligt.
Verkligen synd om laget inte får spela ihop sig. Krävs mycket mer än bara ligacupmatcherna för ett nytt lag att bli samspelt.
Spännande ändå att det börjar dyka upp nya namn att spekulera kring. (Pedro Machado)
Dalamaria

Paikalla Paikalla


Vastaus #28 : 18.01.2024 klo 13:05:58

Och nu också Dé lämnar oss, så det var helt "planenligt". Vilket jag tror inte en sekund. Kanske Tuco är på väg att flytta tillbaks, eller tror vi att Olawale som enda anfallare med "ligakvalitet" kan vi vänta målkalaset varje vecka?
itäinentuuli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea, IFK Mariehamn, MuSa


Vastaus #29 : 18.01.2024 klo 13:16:50

Jaha, nu utlånas Dé till den ukrainska klubben FC Oleksandriya tills sommaren med option av köp.
Fint för Dé, men skulle gärna sett honom i grönvitt en säsong till. Trots hans brist på mål förra säsong, så skapade han lägen i anfallet med sin snabbhet.
Nu ser det tunnt i anfallet trots Jayden Reids kontrakt.
Wargh borde nu hitta på nånting från trollerihatten med hjälp av sina kontakter. Kanske från Sverige eller från Holland?
IFK brukar ta in spelare ganska så sent, men snart behövs det nyheter och nya provspel. Sirius brukar ju ofta ställa in.
Hoppas IFK stannar kvar i ligan efter att ha hållit sig uppe för 20 år. Av konkurrenter utrustar åtminstone Gnistan med full fart.
Fint med Anders Wiklöf, som fortsätter som huvudsponsor för 17:e året..

« Viimeksi muokattu: 18.01.2024 klo 13:18:56 kirjoittanut itäinentuuli »
Dalamaria

Paikalla Paikalla


Vastaus #30 : 18.01.2024 klo 14:40:05


ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #31 : 18.01.2024 klo 14:46:02

Rimligt att Dé lämnar ändå tycker jag. Han har inte haft positiv utveckling sista året eller så. Man ser inte att han skulle komma upp i tvåsiffrigt antal mål i år.

Men det hade varit intressant att veta om man får någon ersättning eller om det är ett gratislån. Kanske det är bara för att ge mer i budget för att ta in 2 istället för 1 nya anfallare enligt nya tränarens önskemål och mall.

ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #32 : 18.01.2024 klo 14:46:37


Rimligt att Dé lämnar ändå tycker jag. Han har inte haft positiv utveckling sista året eller så. Man ser inte att han skulle komma upp i tvåsiffrigt antal mål i år.

Men det hade varit intressant att veta om man får någon ersättning eller om det är ett gratislån. Kanske det är bara för att ge mer utrymme i lönebudget för att ta in 2 istället för 1 nya anfallare enligt nya tränarens önskemål och mall.

Sipa77

Poissa Poissa


Vastaus #33 : 18.01.2024 klo 16:47:30

Ihme että De kelpasi vuokralle kun oli enää liigassakin vaihtomies..hyvä näin
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #34 : 18.01.2024 klo 18:52:47

Bra tror jag för både IFK och De att han får en ny miljö efter en dålig säsong 2023. Om Sid nu tar steget tillbaka till anfallet så kan han åtminstone hjälpa till att ersätta en del av det jobbet De gjorde även om han är annan spelarprofil.

Machado är väl vänta och se, men jag hoppas IFK efter många år skulle få en mittback som verkligen äger huvudrummet i boxen. Dock igen en spelare som inte spelat så mycket de senaste åren.

ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #35 : 18.01.2024 klo 20:22:41

Någon som får ihop en ny startelva nu med Machado, Reid och Okereke? (å minus Dé)

Annan annan tanke som dök upp.
Om vi någonsin kommer se Dever i IFK-tröja igen så borde det presenteras rätt snart.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2024 klo 20:28:49 kirjoittanut ifkerik »
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #36 : 18.01.2024 klo 21:36:13

Jimmy sade i ÅRs intervju att han ännu söker en back, måste vara ytterback, och anfallare. Mittfält och målvakter då klart. Kanske Sid då ändå är i första hand mittfältare i år också.

Ser man på backläget så skulle säkert Auvinen vara vänsterback i dagsläget och Okoreke och Machado i mitten om man tänker bästa spelarna på plan, men antar ändå att dessa tre är mittbackar och Enqvist+Nissinen + ny back är ytterbackarna. Jag vill tro att Okereke är bra nog att öppna, men o andra sidan kommer nog inte en 27-årig portugis för att sitta på bänken och Auvinen är ju klart liganivå också.


 Reid              xxxx        Olawale
   (XXX)        (Sallinen)         (xxx)
                         
                      Ojala
                     (Andersson)
        Dahlström               Sid
        (Fonsell)              (Suleman)

  Enqvist       Auvinen      Machado      Nissinen
                  (Okereke)                 (xxx)

                     Riikonen
                     (Nordqvist)
                     (Tallblom)
Alkuperäinen Ribun

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Grani, Klaksvik, kestävyysjuoksijat


Vastaus #37 : 19.01.2024 klo 05:38:10

Kommer väl troligen en utländsk anfallare att ersätta De, anfallet just nu ser väldigt tunt ut.
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #38 : 19.01.2024 klo 11:07:17

Artikel om Reid:
https://www.portsmouth.co.uk/sport/football/portsmouth-fc/injury-prevented-jayden-reid-from-making-a-senior-appearance-for-pompey-during-his-two-year-stay-at-fratton-park-4483343

Han verkar vara en bra kille och en duktig spelare, men enorma skadeproblem. Man får nog vara glad om han håller sig hyfsat skadefri.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #39 : 22.01.2024 klo 12:38:29

Om Adam Larsson är ersättare till De så tror jag IFK vinner på den affären, men om han är tänkt som första center och bära största ansvaret i målskyttet så är jag besviken. En stark center förhoppningsvis ännu på väg in istället för Tuco.
Pelisilmä

Poissa Poissa


Vastaus #40 : 22.01.2024 klo 14:26:43

Om Adam Larsson är ersättare till De så tror jag IFK vinner på den affären
Tvärt emot. Dé håller liganivå medan Adam är division 1 nivå.

Ser inte alls bra ut för IFK för tillfället.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2024 klo 14:30:22 kirjoittanut Pelisilmä »
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #41 : 22.01.2024 klo 15:12:23

Bra värvning. Tror alla gånger han når betydligt fler mål än vad någon annan IFK-are gjorde förra året.

äägee

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GrIFK, CFC ja IFKM


Vastaus #42 : 22.01.2024 klo 15:41:43

Bra värvning. Tror alla gånger han når betydligt fler mål än vad någon annan IFK-are gjorde förra året.



Håller med. Dé imponerade aldrig i de matcher jag såg med honom. I grundseriespel i Veikkausliiga totalt sex mål på 46 matcher, med en frekvens på ett mål per 550 spelade minuter. Helt ohållbart för någon som ska vara en ledande anfallare.

Säger inte att Larsson är nödvändigtvis någon frälsare, men snäppet bättre siffror har han ändå. Kanske även lite bättre arbetsmoral, bara han blir välmottagen på kobben.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #43 : 22.01.2024 klo 15:55:20

De var bra då han fick spela med Owoeri, före och efter Owoeri har det varit svårare. De' har fysiska egenskaper som sticker ut och via det mer potential än Larsson och hade varit intressant att se vad en portugisisk tränare skulle ha fått ut av honom. Men med Larsson får man sannolikt en jämnare ok prestation och vi har redan Reid med mer potential på kanten.

Men Reid-Larsson-Olawale är nog knappast något man går nära top6 med, så den klaraste stjärnan saknas ännu
Hyökkääjä-59

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF


Vastaus #44 : 22.01.2024 klo 16:03:54

Tvärt emot. Dé håller liganivå medan Adam är division 1 nivå.

Ser inte alls bra ut för IFK för tillfället.
Ett verkligt bra kap av MIFK, gjorde en super säsong i EIF, hade utan tvivel vunnit skytteligan i div 1 om han hade fortsatt säsongen till slut.
Stor tabbe av EIF att missa honom, Wargh är vaken, bra jobbat
Alkuperäinen Ribun

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Grani, Klaksvik, kestävyysjuoksijat


Vastaus #45 : 22.01.2024 klo 17:14:39

Med Larsson vet man iallafall vad man får, då han har erfarenhet redan från finsk fotboll. Reid helt oprövat kort och lär ha väldigt hög potential men otaliga skador har påverkat och man får hoppas han får gå skadefri hela säsongen.
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #46 : 22.01.2024 klo 21:52:07

De här målen från sista omgången i Superettan visar ju den där typiska "dyka upp på rätt plats"-målskytten man hoppas få se...
https://www.youtube.com/watch?v=tl1JzJaACyk

Den där målsignalen skulle ju förövrigt passa fint i sjöfartsstaden Mariehamn :D
Kim Suomisen ponnari

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit


Vastaus #47 : 23.01.2024 klo 09:05:56

Mikäli tämä Mariehamnin uusi valmentaja osaa yhtään peluuttaa millä tahansa pelitavalla, tulee Larssonista varmasti olemaan enemmän hyötyä IFK:lle mitä Ilvekselle, jossa Köpin valmennuksessa nyt eivät olisi osanneet pelata yhteen edes vuosien 2011-2014 Barcelona. Ruotsalainen osaa kyllä viimeistellä kun paikan saa mutta hyökkäyspäässä pitää silloin olla nopeutta ja tiloja samaan tyyliin mitä miehen EIF-tykityksissä oli.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #48 : 23.01.2024 klo 22:24:35

Ademi är på väg att flytta vidare från Värnamo. IFK fick en struntsumma då han gick dit, men vet någon är det så att det inte mer blir något nu då han går för en lite större summa vidare?
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/avslojar-varnamo-har-accepterat-bud-pa-albion-ademi/
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #49 : 23.01.2024 klo 22:25:30

Jag tänkte försöka sitta ihop en startelva och formation nu likt OEAs inlägg tidigare.
Men jag fastnar nog också lite på samma ställe, det här med backlinjen och hur man ska få in alla.
Samtidigt tror jag inte det vore oklokt att spela fembackslinje med wingbacks när det är så nytt i försvaret.

Jag tror jag fastnar för det och plockar bort Reid från startelvan. Jag vet att han är bra och man har hört mycket gott, men jag tror ändå tyvärr inte vi kan räkna med att han startar majoriteten av matcherna.



                        Larsson        Olawale
                         
                         Ojala               Sid
                                 Dahlström             

  Enqvist       Auvinen      Machado   Okereke    Nissinen

                                   Riikonen

 
Sivuja: 1 [2] 3 ... 7
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa