FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
06.11.2024 klo 07:48:07 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 522 [523] 524 ... 712
 
Kirjoittaja Aihe: HJK 2024 - sitä Tikulla silmään, joka vanhoja muistelee  (Luettu 2569868 kertaa)
4 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13050 : 17.08.2024 klo 08:40:06

Ainakin tämän kaltaiset pika leiritykset toivottavasti yhdistävät joukkuetta ja ovat hirmu iskussa loppu kuun. Ei ainakaan tarvitse olla kotona ja ajatella kokoajan. Mennään taas meininki Vamos Vamos.

Luojan kiitos ei tullut reissua Banja Lukaan sinne vasta olisi ollutkin matkaa versus lähelle Torshavniin.

Joo, ehkäpä tuo on ihan oikea asenne: todella vaikeasta Larne-matsistakin alkoi melkoinen voittoputki Suomessa, joten miksei tästäkin.

Kilometreissä ero Torshavnin ja Banja Lukan välillä on muuten yllättävän pieni - n. 1800 vs. 1700 kilsaa - mutta ilmaston ja kulttuurin kannalta toki huiman iso, käytännössä 40 vs. 10 astetta juuri nyt. Jälkimmäisen kuvittelisi sopivan Klubille aika hyvin, varsinkin kun alustakin on huomattavan tuttu.
äftsicä

Poissa Poissa


Vastaus #13051 : 17.08.2024 klo 08:56:01

Tuskin tuo charterin ero on mikään 20k ollut vaan varmasti paljon enemmän. Mikäli sopivia nopeampia koneita on edes ollut tarjolla. Ei ehkä ihan niin suoraviivaisia nämä asiat ole, kuin voisi alkuun kuvitella.

Fäärsaarille sitten pitää varmaan ottaa kunnon kone vaikka maksaisi mitä, kun ei tuonne millään muulla varmaan pääse laskeutumaan.
AaaKee

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13052 : 17.08.2024 klo 09:00:50

Siellä on joukkueellinen pelaajia jotka ovat viime aikoina lähinnä lepäilleet kotona ja toinen mokoma jotka ovat istuneet katsomassa kun toiset pelaavat jalkapalloa. Luullisi että tuosta löytyisi muutama kaveri joka voisi pelata 30-60 minuuttia tulevina viikkoina. Jos ei ole luottoa niin voi tietysti kysyä mitä ne tekee listoilla.

Muutenkin luulisi että tämä on ammattifutaajan parasta aikaa. Kaksi ottelua viikossa, jokaisessa isot panokset. Yhteisiä kokemuksia, draamaa. Tuota ne isot pojatkin tekee, joita katsotaan telkkarista. Jos lepääminen on päätavoite niin on väärässä ammatissa.
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13053 : 17.08.2024 klo 09:02:32

Tuskin tuo charterin ero on mikään 20k ollut vaan varmasti paljon enemmän. Mikäli sopivia nopeampia koneita on edes ollut tarjolla. Ei ehkä ihan niin suoraviivaisia nämä asiat ole, kuin voisi alkuun kuvitella.

Fäärsaarille sitten pitää varmaan ottaa kunnon kone vaikka maksaisi mitä, kun ei tuonne millään muulla varmaan pääse laskeutumaan.

Tässä mennään nyt kohtuullisen paljon ainakin oman mukavuusalueeni ulkopuolelle, mutta nopea googlaus antaa seuraavan arvion "The average cost of a 3-hour flight on the Boeing 737 and Airbus 320 is about EUR 45,000, and the cost of a 2-hour flight on the SSJ-100 is about EUR 25,000." (lähde: https://flight-way.uk/charter/the-price-of-an-aircraft-rental/the-price-for-group-charter/). Kaikkiin noihin konetyyppeihin mahtuu kolminumeroinen määrä matkustajia, joten sesonki huomioidenkin on vaikea uskoa, että joku n. 40-paikkainen jetti olisi maksanut Klubille paljoa yli 30k€ suuntaansa. Kuinka halvalla tuo nyt käytetty Saab sitten lähti - mene ja tiedä - mutta ei tuo hintaero nyt ainakaan yli 50k€ ole voinut olla, ennemmin veikkaisin jotain 20-30k.
Messi#19

Poissa Poissa


Vastaus #13054 : 17.08.2024 klo 09:08:58

Tuskin tuo charterin ero on mikään 20k ollut vaan varmasti paljon enemmän. Mikäli sopivia nopeampia koneita on edes ollut tarjolla. Ei ehkä ihan niin suoraviivaisia nämä asiat ole, kuin voisi alkuun kuvitella.

Oppikirjaesimerkki missä aliarvioidaan kulut ja yliarvioidaan hyödyt. Kun huomioidaan että suurin osa chartereista ei sovellu Klubin tarpeeseen koska matkustajamäärä on ~30. 20k€ palaisi pelkästään kalliimman koneen seisottamiseen miehistöineen balkkanilla 2päivää.

Tarjontaa vähän ja nopeasti pitäisi olla saatavilla. Ei helppo eikä halpa yhdistelmä. Mutta jatkossa ollaan
tamme auto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nurmileijonat,terijoen hallitus


Vastaus #13055 : 17.08.2024 klo 09:17:17

Mennään asioiden edelle.

Mitkä on konferenssi liigan pelipäivät ja veikkausliigan jatkosarjan pelipäivät?

Eikös tuota Ägä cupia pelata vielä tammikuussakin tässä uudessa formaatissa. Jee maali ei tarvitse osallistua liigacupiin
« Viimeksi muokattu: 17.08.2024 klo 09:19:49 kirjoittanut tamme auto »
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #13056 : 17.08.2024 klo 09:20:09

Kuinka halvalla tuo nyt käytetty Saab sitten lähti - mene ja tiedä - mutta ei tuo hintaero nyt ainakaan yli 50k€ ole voinut olla, ennemmin veikkaisin jotain 20-30k.

Ai uusi koneko se pitäisi olla, että arvon foorumistille kelpaisi? >:(


Ja tosiaan, noita myöhästymisiä on hankala ennakoida. Ihan asiallinen se suunnitelma on kuitenkin ollut, mutta joskus lennot myöhästyy ja sellaista elämä on.
Dirk Kuyt

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi, Huuhkajat ja suomalaisten jengit ulkomailla


Vastaus #13057 : 17.08.2024 klo 09:26:48

Tässä mennään nyt kohtuullisen paljon ainakin oman mukavuusalueeni ulkopuolelle, mutta nopea googlaus antaa seuraavan arvion "The average cost of a 3-hour flight on the Boeing 737 and Airbus 320 is about EUR 45,000, and the cost of a 2-hour flight on the SSJ-100 is about EUR 25,000." (lähde: https://flight-way.uk/charter/the-price-of-an-aircraft-rental/the-price-for-group-charter/). Kaikkiin noihin konetyyppeihin mahtuu kolminumeroinen määrä matkustajia, joten sesonki huomioidenkin on vaikea uskoa, että joku n. 40-paikkainen jetti olisi maksanut Klubille paljoa yli 30k€ suuntaansa. Kuinka halvalla tuo nyt käytetty Saab sitten lähti - mene ja tiedä - mutta ei tuo hintaero nyt ainakaan yli 50k€ ole voinut olla, ennemmin veikkaisin jotain 20-30k.

Katselin, että meno tiistai-iltapäivälähdöllä ja paluu perjantai-iltapäivälähdöllä Podgoricaan reittilennoilla olisi ollut 7h 40 min menosuuntaan ja 6h 40 min paluusuuntaan kummatkin yhdellä välilaskulla. Eli eipä tuossa myöskään mitään suurta matka-aikasäästöäkään tullut, mikä kuitenkin kai näiden yksityiskoneiden ideana on, että pääsisit lentämään door-to-door vaikeasti tavoitettaviin kohteisiin ja säästäisit siten aikaa. Mutta tosiaan jatkossa ollaan. Onneksi tälle kierrokselle ei tullut vastustajaa Georgiasta tai Kazakstanista…
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13058 : 17.08.2024 klo 09:31:17

Oppikirjaesimerkki missä aliarvioidaan kulut ja yliarvioidaan hyödyt. Kun huomioidaan että suurin osa chartereista ei sovellu Klubin tarpeeseen koska matkustajamäärä on ~30. 20k€ palaisi pelkästään kalliimman koneen seisottamiseen miehistöineen balkkanilla 2päivää.

Tarjontaa vähän ja nopeasti pitäisi olla saatavilla. Ei helppo eikä halpa yhdistelmä. Mutta jatkossa ollaan

Toki se kalliimpi kone ei seisoisi siellä Balkanilla tuota kahta päivää, vaan kävisi hoitamassa 5-6 vastaavaa lentoa tuossa välissä. Mutta ehkäpä tämä riittää tästä aiheesta: kuten moni kirjoittaja on ihan aiheellisesti huomauttanut, voi tosiaan olla, että charter-koneiden markkina sattui vain olemaan todella hankala ja tämän nyt käytetyn vaihtoehdot tavalla tai toisella täysin älyttömiä. Toivotaan kuitenkin ensi viikolle parempaa kone-onnea koska pidemmän päälle tällaiset ekstrarasitukset eivät voi olla näkymättä myös suorituksen tasossa. Toissailtanakin oltiin ihan kohtuullisen lähellä lähteä lauluun max jonkun Lahden tasoista jengiä vastaan, eikä vastus ainakaan heikkene seuraavalle kierrokselle.
tamme auto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nurmileijonat,terijoen hallitus


Vastaus #13059 : 17.08.2024 klo 09:52:53

Osaako joku foorumisti lentää lentokoneita onko lentokone maailmassa minkälainen tarjonta? Missä tämmöiset asiat ylipäätään kilpailutetaan vai kilpailutetaanko ollenkaan?

Eikö Turkish Airlines sponsori muuta annakaan kun 40 vuotiaan vanhan saabin
Jema Pelle

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13060 : 17.08.2024 klo 10:02:10

Toivotaan kuitenkin ensi viikolle parempaa kone-onnea koska pidemmän päälle tällaiset ekstrarasitukset eivät voi olla näkymättä myös suorituksen tasossa.

Lisäksi loukkaantumisriski kasvaa. Pitkät lennot ja todella raskas peli takana. Tota kun toistetaan niin kundia kaatuu.

Keväällä Ylitolva pelas kaks Pikkuhuuhkajien vierasmatsia (Montenegro! +Albania) ja loukkaantui tärkeässä Pk-35 höntsässä, joka oli kolmas peli viikkoon. Lennot kuluttaa tiivin tahdin lisäksi.
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #13061 : 17.08.2024 klo 10:31:00

Muutenkin luulisi että tämä on ammattifutaajan parasta aikaa. Kaksi ottelua viikossa, jokaisessa isot panokset. Yhteisiä kokemuksia, draamaa. Tuota ne isot pojatkin tekee, joita katsotaan telkkarista. Jos lepääminen on päätavoite niin on väärässä ammatissa.

Jee. Taas sama ikuisuuskeskustelu. Tälläkään kertaa ei vaan ole kyse siitä, etteikö ammattijalkapalloilija haluaisi pelata jalkapalloa.

Kun puhutaan optimaalisesta palautumisesta ja tämän vaikutuksesta maksimaaliseen suorituskykyyn nähden, on tämä tilanne kaukana siitä. Ja toki EIFin pitäisi kaatua millä miehistöllä tahansa vaikka viikon metsäleirityksen jälkeen uni- ja ravintovajeesta kärsien, mutta kuten tässä on tällä kaudella huomattu, ei nykyvireiselle Klubille ole oikein tarjolla mitään ilmaisia tai helppoja lounaita.

Tämä. Siellä on hei Tammisaari vastassa huomenna. To-pe nukkuivat hyvin ja perjantain palauttelivat Montenegrossa. La-su nukkuvat hyvin ja vieraspeliin on lyhyt matka. Ei tuo ammattijoukkueelle ole mikään ongelma, etenkin kun on laaja rinki. Eikä siitä ongelmaa kannata yrittää tehdäkään.

Tuskinpa on kovin korkeita unipisteitä to-pe yöltä, pelihän loppui joskus hieman ennen kello yhtä yöllä Suomen aikaa, siitä loppuverryttelyt ja dinnerit, eikä varmasti uni tule ihan heti silmään tuollaisen urheilusuorituksen jälkeen. Mutta onneksi on tosiaan laaja rinki ja tällaisia pelaajia, joiden peliaika on muuten ollut viime aikoina tiukassa, joskin vastapainona sitten sinne on leivottu taas joku hasardikokoonpano, jossa pelaajat pelaavat ensimmäistä kertaa ikinä yhdessä, mutta sellaista kompromissia se nyt on. Toivottavasti Toivio ja Atom olisivat käytettävissä.
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13062 : 17.08.2024 klo 10:36:57

Tuskinpa on kovin korkeita unipisteitä to-pe yöltä, pelihän loppui joskus hieman ennen kello yhtä yöllä Suomen aikaa, siitä loppuverryttelyt ja dinnerit, eikä varmasti uni tule ihan heti silmään tuollaisen urheilusuorituksen jälkeen.

Tämä on sivumennen sanoen ainoa hopeareunus eilisillan ja viime yön lentosekoilussa: jengi taitaa elää nyt kokonaisuudessaan jossain Greenwichin ajassa, eli toivon mukaan myös nukkuivat Suomen aikaa johnnekin yhteentoista tänään. Huomiselle olisikin sopinut iltapeli parmemin kuin hyvin, mutta tietysti juuri tämän matsin pitää alkaa jo klo 16.


Mutta onneksi on tosiaan laaja rinki ja tällaisia pelaajia, joiden peliaika on muuten ollut viime aikoina tiukassa, joskin vastapainona sitten sinne on leivottu taas joku hasardikokoonpano, jossa pelaajat pelaavat ensimmäistä kertaa ikinä yhdessä, mutta sellaista kompromissia se nyt on. Toivottavasti Toivio ja Atom olisivat käytettävissä.

Tuo kokoonpanon laajuus on tällä hetkellä kyllä melko kreisiä jopa HJK:n mittakaavalla. Huomenna voidaan aloittaa vaikkapa suht levänneellä avauksella Öst; BLF, Antzoulas, Boamah, KKB; Palumets, Kaneli; Albanese, Kökcü, Bande; Meriluoto, jolloin vaihtoon ja/tai kotiin jää terveistä miehistä kokoonpano Nijhuis; Pallas, Tomas, Halme, Ylitolva; Lingman, Sarpei; Hostikka, Möller, Plange; Erwin, ja tämänkin ulkopuolelle vielä Mäenpää, Toivio, DOS, Atom, Kujasalo ja Anini, joista ainoastaan Kujasalo kai pahemmin rikki ja muut enemmän tai vähemmän pelikuntoisia.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2024 klo 10:49:33 kirjoittanut SerGo »
Gunvald Larsson

Poissa Poissa


Vastaus #13063 : 17.08.2024 klo 10:42:47

Katselin, että meno tiistai-iltapäivälähdöllä ja paluu perjantai-iltapäivälähdöllä Podgoricaan reittilennoilla olisi ollut 7h 40 min menosuuntaan ja 6h 40 min paluusuuntaan kummatkin yhdellä välilaskulla. Eli eipä tuossa myöskään mitään suurta matka-aikasäästöäkään tullut, mikä kuitenkin kai näiden yksityiskoneiden ideana on, että pääsisit lentämään door-to-door vaikeasti tavoitettaviin kohteisiin ja säästäisit siten aikaa.

Pitää muistaa, että liikelentoterminaalista lähteminen on vähän eri asia, kuin olla kamojen kanssa pari-kolme tuntia ennen koneen lähtöä ryysimässä turvatarkastuksiin ja jonottamassa ties minkä aurinkoturistien kanssa. Vaihdot myös aina riski sille, että jotain odottamatonta tapahtuu, kamat jää matkalle tms.
Hippo04

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lupi


Vastaus #13064 : 17.08.2024 klo 10:45:07

Tuo kokoonpanon laajuus on tällä hetkellä kyllä melko kreisiä jopa HJK:n mittakaavalla. Huomenna voidaan aloittaa vaikkapa suht levänneellä avauksella Öst; BLF, Antzoulas, Boamah, KKB; Palumets, Kaneli; Albanese, Kökcü, Bande; Meriluoto, jolloin vaihtoon ja/tai kotiin jää terveistä miehistä kokoonpano Nijhuis; Pallas, Tomas, Halme, Ylitolva; Lingman, Sarpei; Hostikka, Möller, Plange; Erwin, ja tämänkin ulkopuolelle vielä Mäenpää, Toivio, DOS, Atom, Kujasalo ja Anini, joista ainoastaan Kujasalo kai pahemmin rikki ja muut enemmän tai vähemmän pelikuntoisia. 

Joissain Hesarin viimekaisista lukuisista Klubi-jutuista oli maininta, että tunnelma kopissa on kiristynyt kun uutta kaveria on puskenut sisään tahdilla. Eli ollaanko tässä nyt plusmiinusnolla tilanteessa onnistuneen Montenegron luokkaretken jälkeen? Huomenna tiedämme lisää.
Gunvald Larsson

Poissa Poissa


Vastaus #13065 : 17.08.2024 klo 10:47:21

Tuo kokoonpanon laajuus on tällä hetkellä kyllä melko kreisiä jopa HJK:n mittakaavalla. Huomenna voidaan aloittaa vaikkapa suht levänneellä avauksella Öst; BLF, Antzoulas, Boamah, KKB; Palumets, Kaneli; Albanese, Kökcü, Bande; Meriluoto

Ihan aiheellinen kysymys on tosin se, riittääkö osalla pelaajista viemään peliä edes EIF:iä vastaan. Esim. miten arvioidaan ilman selkeää pelitapaa juoksentelevan Kai Meriluodon maalivaarallisuus liigatason matalaa blokkia vastaan?
Ryan R

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Russell was not even there


Vastaus #13066 : 17.08.2024 klo 10:49:21

Öst melko varmasti maalilla. KKB ja Brooklyn laidoille. Boamah - Toivio(tai Halme/Antzoulas) toppareina.

Meriluoto, Kökcu, Albanese ja Bande nelikosta ainakin kolmen luulisi täyttävän hyökkäyspään tontteja. Myös Möller avaa aika suurella varmuudella, kun ihan liikaa ei kerinnyt rasittumaan torstaina.

Palumets, Lingman ja Kaneli kolmikosta ainakin kaksi ottaa varmasti pienet minuutit, kun hirveästi vaihtoehtoja tuonne ei ole, ellei se Sarpei nyt jostain kumman syystä tee paluuta Token listoille.

Myös Atom jaksanee pelata ainakin sen 45min, mikäli nyt on kunnossa.

Toki ei näillä edes EIFiä taideta voittaa, mutta ainahan sitä voi yrittää.
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13067 : 17.08.2024 klo 10:55:40

Halme otti neljännen korttinsa Lahti-matsissa, joten ei ole käytettävissä huomenna. Ja ehkäpä ihan hyvä näin, koska ei joku Boamah voi enää paljoa Aapon viimeaikaisia otteita huonommin vetää.

Meriluodon heittämistä piikkiin emmin kyllä itsekin vähän, ja varmaan Tokekin. Ehkäpä Plange avaa, ja jossain 60. minuutin kohdalla arvotaan korvaaja Erwin-Meriluoto parista sen mukaan, onko Klubilla tuossa kohtaa turvallinen johto vai ei.
Mazaa

Poissa Poissa


Vastaus #13068 : 17.08.2024 klo 12:07:03

Itse vaihtaisin aikalailla koko avauskokoonpanon. Siltikin kentällä nähtäisiin huomattavasti nimekkäämpi avaus kuin cupin matsissa.
Pelisilmä

Poissa Poissa


Vastaus #13069 : 17.08.2024 klo 12:13:45

Ihan aiheellinen kysymys on tosin se, riittääkö osalla pelaajista viemään peliä edes EIF:iä vastaan. Esim. miten arvioidaan ilman selkeää pelitapaa juoksentelevan Kai Meriluodon maalivaarallisuus liigatason matalaa blokkia vastaan?
Ei riitä.
Chief

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13070 : 17.08.2024 klo 13:22:02

Jatkossa ollaan JA Tammisaaressa pakko voittaa.
ManuRe

Paikalla Paikalla


Vastaus #13071 : 17.08.2024 klo 13:34:44

Mihin Tonin maine hengenluojana perustuu? Onko tämä viime kauden ansiota vai jo Lahti/MyPa ajoilta? Kysyn koska en tiedä. Koska tämä Ancelottimainen vahvuus on ainut mikä hänellä tarinoiden mukaan on olisi mukava kuulla lisää tästä.
hoc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dogmaattinen Struktuuri


Vastaus #13072 : 17.08.2024 klo 13:57:11

Joskus muinoin charter-lentoja järjestelleenä pakko vetää taas pienet röhönaurut forkan jutuille.
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13073 : 17.08.2024 klo 14:01:15

Joskus muinoin charter-lentoja järjestelleenä pakko vetää taas pienet röhönaurut forkan jutuille.

Jos tietoa ja osaamista löytyy, niin lisätiedot kiinnostaisi (ihan aidosti siis): onko nuo yllä (mun ja muiden toimesta) esitetyt kustannusarviot olleet selkeästi ala- vai yläkanttiin, ja onko mahdollisia saatavuusongelmia liioiteltu vai vähätelty? Entä mitä olet itse mieltä ratkaisusta, jossa Montenegroon lennetään 7-8 tuntia 37-vuotiaalla kulkevalla propellikoneella, joka on pakko tankata välissä.
Turvatarkastus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov


Vastaus #13074 : 17.08.2024 klo 14:06:51

Joskus muinoin charter-lentoja järjestelleenä pakko vetää taas pienet röhönaurut forkan jutuille.
Sitten varmaan osaat kertoa tarkemmin mikä täällä olevassa pohdinnassa on pielessä ja mitä täällä ei olla osattu ottaa huomioon?

Kuulostahan välitankkauslento tuollaisella hitaalla potkurikoneella maallikon korvaan hieman oudolta. Olisiko esim. 25 kiloeurolla lisää saanut jo tarpeeksi pitkän kantaman suihkujetin? Ja miltä isompien koneiden chartermarkkina näyttää näin keskellä Keski-Euroopan lomakautta?
« Viimeksi muokattu: 17.08.2024 klo 14:10:21 kirjoittanut Turvatarkastus »

 
Sivuja: 1 ... 522 [523] 524 ... 712
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa