FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
06.11.2024 klo 05:04:49 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 523 [524] 525 ... 712
 
Kirjoittaja Aihe: HJK 2024 - sitä Tikulla silmään, joka vanhoja muistelee  (Luettu 2569576 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Jema Pelle

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13075 : 17.08.2024 klo 14:11:49

6 fig. eikä välttämättä ykkösellä alkava, siis kunnon kone?
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13076 : 17.08.2024 klo 14:19:40

6 fig. eikä välttämättä ykkösellä alkava, siis kunnon kone?

Tämä sivusto, joka väittää järjestävänsä 200-paikkaisen koneen 3h lennon alle 50k€ kaikkine järjestelyineen (toki UK:ssa) on siis full of shit: https://flight-way.uk/charter/the-price-of-an-aircraft-rental/the-price-for-group-charter/ ? Ja Klubillehan riittää huomattavasti pienempikin; nytkin käytössä taisi olla n. 35 henkeä vetävä kone.

Edit: Samassa aihepiirissä jatkaen, täältä löytyy aika herkullista kuvausta matkanteosta: https://www.hjk.fi/artikkelit/miehet/montenegron-paahteesta-tammisaareen/. Paras kohta varmaankin seuraavassa:

"Matkustustavan valinta sen sijaan yksiselitteisesti epäonnistui. Yksityiskone, joka pääsi lopulta lähtemään perjantai-iltana kaksi tuntia aikataulusta jäljessä, oli valmistautunut matkaan kolme päivää paistinpannulla nimeltä Podgorican lentokenttä.

Aurinko oli “hellinyt” piskuista konetta sellaisella voimalla, joka anniskeli ulkona varjossakin yli 40 asteen lämpötilan. Lentohenkilökunnan mukaan Podgorican kentältä ei ollut löytynyt charterien tarpeisiin normaalisti tarjottavia kannettavia ilmastointilaitteita, joten kun joukkue asteli Saabiin, vastassa oli nahkapenkein varusteltu, oikein hyvin lämmitetty sauna. Lämpöasteet olivat sitä luokkaa, että normaalista ulkolämpömittarista elohopea olisi roiskunut ulos.

Kuvaavaa on, että kun joukkue joutui kertaalleen astelemaan koneesta ulos ennen lähdön onnistumista, tuntui 40 asteen ulkolämpötila viileältä. Niinpä Euroopan halki leijaili hitaalla potkurikoneella, Puolan yössä suoritetun koneen tankkaustauon kera, hiestä kirjaimellisesti läpimärkä ja siten alkumatkasta pitkälti paidaton 30 hengen herraseurue."
« Viimeksi muokattu: 17.08.2024 klo 15:02:22 kirjoittanut SerGo »
Trollo

Poissa Poissa


Vastaus #13077 : 17.08.2024 klo 14:58:14

Tässä mennään nyt kohtuullisen paljon ainakin oman mukavuusalueeni ulkopuolelle, mutta nopea googlaus antaa seuraavan arvion "The average cost of a 3-hour flight on the Boeing 737 and Airbus 320 is about EUR 45,000, and the cost of a 2-hour flight on the SSJ-100 is about EUR 25,000." (lähde: https://flight-way.uk/charter/the-price-of-an-aircraft-rental/the-price-for-group-charter/). Kaikkiin noihin konetyyppeihin mahtuu kolminumeroinen määrä matkustajia, joten sesonki huomioidenkin on vaikea uskoa, että joku n. 40-paikkainen jetti olisi maksanut Klubille paljoa yli 30k€ suuntaansa. Kuinka halvalla tuo nyt käytetty Saab sitten lähti - mene ja tiedä - mutta ei tuo hintaero nyt ainakaan yli 50k€ ole voinut olla, ennemmin veikkaisin jotain 20-30k.

Jatkan vielä offtopicia, pahoittelut.

About 10 vuotta sitten olin reissussa, missä lennettiin Finnairilla tilatulla charterilla Helsingistä Moskovaan ja tuon lennon edestakainen hinta oli silloin karvan alle 200k€. Toki kone oli iso (joku Airbussin 4 tai 6 hlö per rivi), mutta Moskovaan lentää muistaakseni vain noin 2h.

Finnair ja kyseinen lento on varmasti ollut kallis, mutta pointtina se, että chartereiden hinnat riippuu tosi paljon reitin ja päivän hinnasta. Jos yhtiöllä ei ole muuta keikkaa samalle reitille, niin mukaan pitää laskea kulut siirtymästä, odottamisesta, jne. + lentokenttämaksut.

Klubi hommaa chartereita aikamoisella kiireellä, koska pelien paikkaa ja päivää ei tiedetä viikkoja etukäteen, joten noiden sumpliminen voi olla oikesti tosi hankalaa ja on otettava, mitä saa. Tai sitten olla valmis laittamaan kättä taskuun mahdollisesti satojen tonnien edestä.
Ryan R

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Russell was not even there


Vastaus #13078 : 17.08.2024 klo 15:02:27

https://www.hjk.fi/artikkelit/miehet/montenegron-paahteesta-tammisaareen/

Lainaus
Matkustustavan valinta sen sijaan yksiselitteisesti epäonnistui.

Mietaa. Säästettiin missä piti.

e: sama oli näemmä lisätty ylempänäkin.
Mazaa

Poissa Poissa


Vastaus #13079 : 17.08.2024 klo 15:04:39

Mun mielestä pitäisi nyt olla, jos ei takapakkia ole tullut.

DOS on siis huomenna valmennuksen käytettävissä. Saattapi olla avauksessakin.
tamme auto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nurmileijonat,terijoen hallitus


Vastaus #13080 : 17.08.2024 klo 15:07:45

Millä ihmeen ilveellä nuo ovat noin pirteitä iltapäivän harjoituksissa vai onko hymyt feikattu kuviin jos kotiin on päästy 4 aikaa toisin sanoen nukkumaan 6 7 aikaan ja 14 jo harkat?

Ehkä tuolla saunassa on ainakin paino tippunut monilla noin monta tuntia tollainen sauna ammattilaisurheilijalle ei ole optimaalinen.


Vielä vuonna 2024 Pohjoismaalainen suurseura lentelee 40 vuotta vanhalla Saabilla kaikki muut europeleissä olevat seurat nauraa Klubille. Millä muut eurojoukkueet lentää onko esimerkkejä?
eikka okapi

Poissa Poissa


Vastaus #13081 : 17.08.2024 klo 15:09:26

Joskus muinoin charter-lentoja järjestelleenä pakko vetää taas pienet röhönaurut forkan jutuille.

”Joskus muinoin” ei välttämättä päde enää nykyään.
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13082 : 17.08.2024 klo 15:13:09

DOS on siis huomenna valmennuksen käytettävissä. Saattapi olla avauksessakin.

Parhaassa vireessään DOS olisi kyllä täsmälleen sitä, mitä Tomasin viereen kaivattaisiin: taitavaa, pallovarmaa ja melko virheetöntä vasenjalkaista topparia, jonka myötä kaikista vastustajan kenttäpuoliskolta heitetyistä rajaheitoista tulee vieläpä lähes kulmien tasoisia erikoistilanteita. Huomiseksi myös DOS-Antzoulas kelpaisi hyvin, mutta DOS-Boamah voisi olla jo vähän riskialttiin kuuloinen vaihtoehto.

Saa nyt vaan nähdä, mikä miehen todellinen kunto on. Klubin somekuvissa olen ollut havaitsevinani pientä poskien pyöristymistä verrattuna muutaman vuoden takaiseen, mutta siitäkin pääsee toki nopeasti treenillä eroon.
Quattro10

Poissa Poissa


Vastaus #13083 : 17.08.2024 klo 15:23:31

Jatkan vielä offtopicia, pahoittelut.

About 10 vuotta sitten olin reissussa, missä lennettiin Finnairilla tilatulla charterilla Helsingistä Moskovaan ja tuon lennon edestakainen hinta oli silloin karvan alle 200k€. Toki kone oli iso (joku Airbussin 4 tai 6 hlö per rivi), mutta Moskovaan lentää muistaakseni vain noin 2h.

Finnair ja kyseinen lento on varmasti ollut kallis, mutta pointtina se, että chartereiden hinnat riippuu tosi paljon reitin ja päivän hinnasta. Jos yhtiöllä ei ole muuta keikkaa samalle reitille, niin mukaan pitää laskea kulut siirtymästä, odottamisesta, jne. + lentokenttämaksut.

Klubi hommaa chartereita aikamoisella kiireellä, koska pelien paikkaa ja päivää ei tiedetä viikkoja etukäteen, joten noiden sumpliminen voi olla oikesti tosi hankalaa ja on otettava, mitä saa. Tai sitten olla valmis laittamaan kättä taskuun mahdollisesti satojen tonnien edestä.

Se on juuri näin. Esim. ruuman tilaa on vaikea myydä kiireessä, joka laskisi hintaa.
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13084 : 17.08.2024 klo 15:44:52

Se on juuri näin. Esim. ruuman tilaa on vaikea myydä kiireessä, joka laskisi hintaa.

Tämän luulisi olevan relevanttia lähinnä Finskin kaltaisille Suomesta käsin toimiville operaattoreille jotka lentävät jollain 100-200 paikkaisilla Airbuseilla tai vastaavilla, kun taas Klubi on tyypillisesti käyttänyt pienempiä (usein itä-eurooppalaisia) operaattoreita ja näiden 30-70 paikkaisia (suihku)koneita. Kiinnostavin kysymys ainakin itselleni on se, miksi nyt päädyttiin aivan erityisen pieneen ja halpaan vaihtoehtoon noinkin pitkälle matkalle ja näin kovassa otteluruuhkassa, kun aiemmin varaa on ollut lennellä huomattavasti modernimmalla ja nopeammalla kalustolla. Otaksun johtavien vaihtoehtojen olevan Ägän pihiys kalliin kesäikkunan jälkeen tai joku erityinen saatavuusongelma juuri nyt.
hoc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dogmaattinen Struktuuri


Vastaus #13085 : 17.08.2024 klo 15:54:35

”Joskus muinoin” ei välttämättä päde enää nykyään.

Joo ei. Hinnat on varmasti paljon kovempia kuin ennen Koronaa. Keskellä keski-euroopan kiivainta lomakautta, voi kalustokin olla aika kortilla.

Klubin tarpeisiin sopivankokoisia koneita ei ole ihan mahdottomasti charter-markkinoilla. Selvästi isompia ja pienempia löytyy jo paremmin. Ikävä kyllä koneen koon kasvaessa myös hinta nousee nopeasti. SerGon netistä bongailema UK hinta vaikuttaa kovin alhaiselta. Veikkaan että siinä on pelkän reittilentotunnin hinta.  Sen lisäksi se kone pitää lentää lähtöpaikkaan ja taksa juoksee siltäkin ajalta kun kone lentää tyhjänä. Samoin kuin siltä ajalta jos kone käy välillä heittämässä toisen keikan ja palaa takaisin. Se kolmen tunnin yksisuuntainen hinta pitää kertoa kahdella, jotta pääsee takaisinkin. Ja molemmissa päissä pitää maksaa huolinnat.   Koneen lentotuntiin verrattuna miehistön lepuuttaminen määränpässä on halpaa huvia siihen verrattuna että kone lentelee edestakaisin tyhjillään.


Messi#19

Poissa Poissa


Vastaus #13086 : 17.08.2024 klo 16:08:15

Joo ei. Hinnat on varmasti paljon kovempia kuin ennen Koronaa. Keskellä keski-euroopan kiivainta lomakautta, voi kalustokin olla aika kortilla.

Klubin tarpeisiin sopivankokoisia koneita ei ole ihan mahdottomasti charter-markkinoilla. Selvästi isompia ja pienempia löytyy jo paremmin. Ikävä kyllä koneen koon kasvaessa myös hinta nousee nopeasti. SerGon netistä bongailema UK hinta vaikuttaa kovin alhaiselta. Veikkaan että siinä on pelkän reittilentotunnin hinta.  Sen lisäksi se kone pitää lentää lähtöpaikkaan ja taksa juoksee siltäkin ajalta kun kone lentää tyhjänä. Samoin kuin siltä ajalta jos kone käy välillä heittämässä toisen keikan ja palaa takaisin. Se kolmen tunnin yksisuuntainen hinta pitää kertoa kahdella, jotta pääsee takaisinkin. Ja molemmissa päissä pitää maksaa huolinnat.   Koneen lentotuntiin verrattuna miehistön lepuuttaminen määränpässä on halpaa huvia siihen verrattuna että kone lentelee edestakaisin tyhjillään.




SerGon linkissä puhutaan keskiarvosta ks konetyypeille eli käytännössä pr-jargonia. Keskiarvon saa sellaiseksi kun haluaa kun päättää mitä huomioi. Tottakai hinnat ovat erilaisia härmässä ja lyhyellä varoitusajalla.

Ja kyllä Klubikin sen aika suoraa myöntää kun julkisesti kirjoitti, että odottivat huomattavasti enemmän charterilta kuin saivat. Eli jos olisivat tietäneet mitä saavat niin olisi otettu toiselta palveluntarjoajalta. Tuntuu oudolta että Podgorican kentältä ei rahaa vastaan saa maasähköä että pystyisi ilmastointia pitää päällä. Kuulostaa enemmin että charterin toimittaja yritti säästää rahaa.
SerGo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13087 : 17.08.2024 klo 18:23:10

Ei ihan sysipaska alku Topilla Aberdeenissä: kliinisen kaunis 1-0 voittomaali lisäajalla! Ylos https://x.com/AberdeenFC/status/1824840551016915014
Chief

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13088 : 17.08.2024 klo 19:45:12

Eipä paljon vastaavia liikkeitä nähty boksissa Töölössä
DAF

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK, Riveluutio, KoiPS


Vastaus #13089 : 17.08.2024 klo 20:02:49

Mennään asioiden edelle.

Mitkä on konferenssi liigan pelipäivät ja veikkausliigan jatkosarjan pelipäivät?

Eikös tuota Ägä cupia pelata vielä tammikuussakin tässä uudessa formaatissa. Jee maali ei tarvitse osallistua liigacupiin

Ei pelata tammikuussa, kun konferenssiliigassa on vain kuusi kierrosta kuten ennenkin (muissa 8 matsia). 3.10., 24.10., 7.11., 28.11., 12.12. ja 19.12. liigavaiheen pelit.
eikka okapi

Poissa Poissa


Vastaus #13090 : 17.08.2024 klo 20:23:21

Eipä paljon vastaavia liikkeitä nähty boksissa Töölössä

Helppoahan se on tuolla jossain pubi cupissa.
00250

Poissa Poissa


Vastaus #13091 : 17.08.2024 klo 20:58:00

Ai että, alle viikko ennen jouluaattoa tunnelmallisella ja helevetin kylmällä Boltilla lumimyrskys kausi pistellään säppiin tällä kertaa ja kuukausi siitä sitten liigacupissa mennään taas
teepeekoo

Poissa Poissa


Vastaus #13092 : 17.08.2024 klo 20:58:45

Eipä paljon vastaavia liikkeitä nähty boksissa Töölössä

Ei se timanttikaan loista paskassa
agsu

Poissa Poissa


Vastaus #13093 : 17.08.2024 klo 22:18:26

Eipä paljon vastaavia liikkeitä nähty boksissa Töölössä

Eipä se Topi hirveästi Klubissa boksissa häärinytkään, aikalailla laidoilla ja boksin ympäristössä pyöri. Ja jos hääri niin yleensä siksi että itse kuljetti pallon sinne.
Chief

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #13094 : 18.08.2024 klo 08:17:44

Tänään on voiton irrottava, laitettiin sinne kentälle ketä tahansa. Mitään tekosyytä ei ole. Klubi voi kasata kentällisen pelaajista, jotka eivät pelanneet minuuttiakaan Montenegrossa ja yksikään EIFin pelaaja ei mahtuisi siihen.

EIF on yksinkertaisesti sysipaska joukkue, jossa pelaajia tullut ja mennyt, sekä valmennus vaihtunut.

Eihän ne voi pärjätä, valmentaja ei ole saanut pre-seasonia, eihän?
Xfutari

Poissa Poissa


Vastaus #13095 : 18.08.2024 klo 08:53:41

Tänään on voiton irrottava, laitettiin sinne kentälle ketä tahansa. Mitään tekosyytä ei ole. Klubi voi kasata kentällisen pelaajista, jotka eivät pelanneet minuuttiakaan Montenegrossa ja yksikään EIFin pelaaja ei mahtuisi siihen.

EIF on yksinkertaisesti sysipaska joukkue, jossa pelaajia tullut ja mennyt, sekä valmennus vaihtunut.

Eihän ne voi pärjätä, valmentaja ei ole saanut pre-seasonia, eihän?


Kun on kysymys bussittamisesta, voi tapahtua mitä vaan. Onneksi on nyt laukaisuvoimaa ja pääpelivoimaa.
empeee

Poissa Poissa


Vastaus #13096 : 18.08.2024 klo 09:56:16

Kyllä Eifistä kelpais tuo toppari Gyamfi tosin lainapelaaja hammarbystä,mutta klubilla ei niin hyvää puolustajaa ole.
Quattro10

Poissa Poissa


Vastaus #13097 : 18.08.2024 klo 11:06:32

Kyllä Eifistä kelpais tuo toppari Gyamfi tosin lainapelaaja hammarbystä,mutta klubilla ei niin hyvää puolustajaa ole.

Olin sanomassa tätä samaa.
PohjosenJokke

Poissa Poissa


Vastaus #13098 : 18.08.2024 klo 11:28:32

Tänään on voiton irrottava, laitettiin sinne kentälle ketä tahansa. Mitään tekosyytä ei ole. Klubi voi kasata kentällisen pelaajista, jotka eivät pelanneet minuuttiakaan Montenegrossa ja yksikään EIFin pelaaja ei mahtuisi siihen.

EIF on yksinkertaisesti sysipaska joukkue, jossa pelaajia tullut ja mennyt, sekä valmennus vaihtunut.

Eihän ne voi pärjätä, valmentaja ei ole saanut pre-seasonia, eihän?

Miksi Toivio ei mahdu pelaamaan? O’Shagnessey (joka ei ole pelannut käytössä melkein 3 vuoteen), kävelee suoraan avauksen. Onkohan Toivio sanonut Tokelle ilkeästi…
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #13099 : 18.08.2024 klo 11:34:26

Miksi Toivio ei mahdu pelaamaan? O’Shagnessey (joka ei ole pelannut käytössä melkein 3 vuoteen), kävelee suoraan avauksen. Onkohan Toivio sanonut Tokelle ilkeästi…

Toivio ollut loukkaantunut. Vanhoilla on vaivoja.

 
Sivuja: 1 ... 523 [524] 525 ... 712
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa