FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
17.11.2024 klo 01:22:47 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 321 [322] 323 ... 729

Kirjoittaja Aihe: HJK 2024 - sitä Tikulla silmään, joka vanhoja muistelee  (Luettu 2641525 kertaa)
2 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
supstanssi

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Mites MyPa? Ai voitti?

Vastaus #8025 : 20.05.2024 klo 12:26:18

Raitalan Jugista vielä sen verran, ettei Mäellä ollut mitään tekemistä Jugin poislähdön kanssa. Ägä oli jo syksyn aikana meuhkannut käytävillä, ettei Jugin optiota käytetä. Ei missään nimessä. Syynä tähän olivat ne viime kesän neuvottelut, jotka liittyivät erinäisiin bonuksiin. Jugin rooli oli olla näissä neuvotteluissa pelaajien edustaja ja hän joutuivat ilmeisesti olemaan aika kovana, kun Ägää ei meinattu saada neuvottelupöytään. No, lopputuloksena pelaajat saivat erinäisiä bonuksia ja Jugi joutui Ägän Persona non grata listalle.  

Eli ammattiyhdistysliikkeen jäärä, ts. menneisyyden mies ulostettiin. Erinomaista! Ja Varsinais-Suomen Kokoomuksen kovimpia osaajia otettiin sisään laittamaan asiat kuntoon. Vielä erinomaisempaa!
copa de kybä

Poissa Poissa

Vastaus #8026 : 20.05.2024 klo 12:26:45

Uutinen
– Haluan kiittää Akia, (puheenjohtaja) Olli-Pekka Lyytikäistä ja koko HJK:ta saamastani mahdollisuudesta. Tietysti olen harmissani ja pahoillani, etten onnistunut tehtävässäni niin kuin olisi pitänyt. Parhaani yritin, ja tällä kertaa se ei riittänyt. Toivon sydämestäni, että uusilla tekijöillä joukkueen kurssi kääntyy, ja HJK nähdään taas sarjataulukossa siellä, minne se kuuluu, Vesa Mäki toteaa.

Ferran Sibila sanoo ymmärtävänsä HJK:n tekemän päätöksen.

– Sain työskennellä seurassa, jonka vaatimustaso on korkea. HJK:n pitää voittaa Suomen mestaruus, emmekä ole nyt sarjakärjessä. Toivon todella, että joukkue ja seura saavuttavat tavoitteensa. Olen harmissani, että aiheutin seuralle harmia puuttuvan UEFA Pro -lisenssin vuoksi. Vaikka aikani täällä jäi lyhyeksi, olen oppinut rakastamaan HJK:ta ja täällä työskenteleviä ihmisiä – kiitos kaikille siitä.

HJK kiittää Vesaa ja Ferrania seuran eteen tehdystä työstä.

Aika nöyrää poikaa ovat sekä Mäki että Sibila tiedotteessa.
00250

Poissa Poissa

Vastaus #8027 : 20.05.2024 klo 12:27:35

Viime vuonna mentiin kovaa päästä päähän, joten sitä odotettavissa! Tosin eikö Ossi V. ollut silloinkin hyökkäyksestä vastuussa?
Perusveijo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #8028 : 20.05.2024 klo 12:27:38

Kultainen kädenpuristus nöyristää
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa

Vastaus #8029 : 20.05.2024 klo 12:28:36

Harmihan tässä on se, ettei nyt taas uskalleta palkata ulkomailta seuraavaan pariinkymmeneen vuoteen, vaikka sieltä olisi osaajia löydettävissä. Mutta kun mentiin tekemään pitkin vittua, niin luottamus meni taas..

Päinvastoin, todella hyvä että tämä tuli taas selväksi. Vasta 28 vuotta sitten tehtiin sama virhe ruotsalaisen kanssa ja nyt taas. Toivottavasti tästä opitaan ja muistetaan oppi yhtä kauan kuin ennen Johanssonin muistettiin. Suomessa on hyvää osaamista eikä ole mitään syytä olla hyödyntämättä sitä. Itse näen, että on jopa velvollisuus hyödyntää ja viedä kotimaisia valmentajia eteenpäin Suomen suurimmassa seurassa.

Perpa itse sanoi juuri jossain haastattelussa, ettei missään tapauksessa aio lähteä valmentajan uralle jalkapallossa. Sanoi mielellään auttelevansa junnuja nollanelosessa, mutta ei mieltänyt varsinaiseksi valmentajaksi itseään tjsp.

Joo. Voi hyvinkin olla, että Perpa tuntee itsensä. Toisaalta ei lienisi ensimmäinen kerta, kun entinen pelaaja lähtisi mukaan pelastusoperaatioon ja hurahtaisi valmennukseen. Joka tapauksessa hyvä kun auttaa junnuja.
Villahousu

Poissa Poissa

Vastaus #8030 : 20.05.2024 klo 12:29:38

Perpa itse sanoi juuri jossain haastattelussa, ettei missään tapauksessa aio lähteä valmentajan uralle jalkapallossa. Sanoi mielellään auttelevansa junnuja nollanelosessa, mutta ei mieltänyt varsinaiseksi valmentajaksi itseään tjsp.

Itse tulkitsen niin, ettei ole lähdössä ulkomaille, mutta että kunnianhimo voisi kyllä aikanaan riittää vähän korkeammalle kuin missä juuri nyt on. Vaikka voi tuon toisinkin tulkita.

Uutinen
Nyt Hetemaj toimii apuvalmentajana 04:ssa.

”Olen tykännyt tosi paljon. Koko valmennusryhmän taso on tosi hyvä ja olen päässyt oppimaan valmentamisesta mua paremmilta valmentajilta.”

Hetemaj kuitenkin vakuuttaa, ettei hän tavoittele toista jalkapallouraa valmentajana. Häntä motivoi nimenomaan ammattilaisuuden kynnyksellä olevien nuorten pelaajien kehittäminen ja auttaminen uralla eteenpäin. Siihen keskikentän työmyyrällä piisaa tietotaitoa.

”Ei mun tavoitteena ole olla jonain päivänä valmentajana ulkomailla. Voisin tavoitella sitä, mutta se ei ole mun intressi. En ole enää valmis kärsimään.”

”Jouduin pelaajana olemaan paljon pois perheen luota, olemaan yksin ja uhraamaan paljon asioita jalkapallon ulkopuolella. En halua tehdä sitä enää uudestaan.”
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000010408294.html
muumi

Poissa Poissa

Vastaus #8031 : 20.05.2024 klo 12:31:10

Miksi edelleen jotkut väittää token saaneen syksyllä kenkää vaikka näinhän ei edes ollut?

Koska sitähän se käytännössä on, kun mestaruuden ja lohkovaiheen valmentaneelle ei anneta jatkoja. Teknisesti ei potkut, mutta käytännössä sama asia, koska meriitit riittää jatkamiseen. Täysin samaa farssia oli 2012, kun Mursulle annettiin mestaruuden jälkeen potkut ja lähdettiin hakemaan seuraavaa askelta. Pitää kunnioittaa saavutuksia tai sekoilu näkyy kentälle asti.
Turvatarkastus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov

Vastaus #8032 : 20.05.2024 klo 12:31:43

Taas ollut Ägällä kattava kartoitus, jossa päädytty Tokeen Rolleyes
muumi

Poissa Poissa

Vastaus #8033 : 20.05.2024 klo 12:35:35

Uutinen
– Haluan kiittää Akia, (puheenjohtaja) Olli-Pekka Lyytikäistä ja koko HJK:ta saamastani mahdollisuudesta. Tietysti olen harmissani ja pahoillani, etten onnistunut tehtävässäni niin kuin olisi pitänyt. Parhaani yritin, ja tällä kertaa se ei riittänyt. Toivon sydämestäni, että uusilla tekijöillä joukkueen kurssi kääntyy, ja HJK nähdään taas sarjataulukossa siellä, minne se kuuluu, Vesa Mäki toteaa.

Ferran Sibila sanoo ymmärtävänsä HJK:n tekemän päätöksen.

– Sain työskennellä seurassa, jonka vaatimustaso on korkea. HJK:n pitää voittaa Suomen mestaruus, emmekä ole nyt sarjakärjessä. Toivon todella, että joukkue ja seura saavuttavat tavoitteensa. Olen harmissani, että aiheutin seuralle harmia puuttuvan UEFA Pro -lisenssin vuoksi. Vaikka aikani täällä jäi lyhyeksi, olen oppinut rakastamaan HJK:ta ja täällä työskenteleviä ihmisiä – kiitos kaikille siitä.

HJK kiittää Vesaa ja Ferrania seuran eteen tehdystä työstä.

Näin se pitää poistuminen hoitaa seuran ja henkilöiden toimesta. Kiitos vaan ja hyvää jatkoa Ylos
SerGo

Poissa Poissa

Vastaus #8034 : 20.05.2024 klo 12:36:12

Reilu tunti pois koneen ääreltä, ja monta (hyvää) kysymystä vastattavaksi Hunajalta! Ylos

Keitä nämä siis olivat? Oletettavasti kallis, rotaatioon jämähtänyt laitapakki Nico Hämäläinen? Oliko muita, joista on julkisesti ollut puhetta Token "hankintoina"?

Itse ainakin uskon, että mm. Plangesta ja Sarpeista on saatavissa huomattavasti alkukaudella nähtyä enemmän irti. Tai sitten ei ja ovatkin vain yksinkertaisesti paskoja hankintoja.

Muumi tähän jo osin vastasikin, mutta ainakin Mäenpää ja Hämäläinen olivat käsittääkseni Token hakuja ja jo näiden keskiarvo hakkaa Mäen hankintojen vastaavan mennen tullen. Aina voi toki olla, että Plangen ja kumppanien kenkä on puristanut vain valmennuksen ansiosta, mutta itse en lähtisi tätäkään vastausta ainakaan vielä kiinnittämään. Varsinkin Morosin ja Sarpein kohdalla näyttää vahvasti siltä, että pelaajien taso on kaukana Veikkausliigan huipusta eikä Guardiolakaan leipoisi näistä optimiavauksen kavereita.

Missä vaiheessa Virta nyt on siis toiminut selkärangattomasti tai väärin? :D

Olisi viime kesänä pitänyt olla tarttumatta Klubin sopimustarjoukseen? Olisi pitänyt omasta tahdostaan purkaa sopimus ja lähteä menemään, kun selvisi ettei Toke saanut jatkaa? Olisi pitänyt olla suostumatta nimelliseen päävalmentajan nimikkeeseen? Olisi pitänyt omasta tahdostaan purkaa sopimus ja lähteä menemään, kun Sibilan potkut selvisivät?

Ja tämä selkärangattomaksi tuomitseminen nyt sitten yhden Apu Aition jutun perusteella?

Apu Aition juttua en ollut edes lukenut tuota kommentia kirjoittaessani, vaan kyse on kyllä ihan yksityisajattelusta. :)

Näkisin, että jokaisen Ossin valinnoista voi yksinään puhua järkeväksi, mutta kokonaisuutena viimeisen puolen vuoden matka Token kakkosesta Sibilan kakkosen ja nimellisen päävalmentapestin kautta Token apupojaksi ei näytä kovin kauniilta. Kaksi kohtaa, missä Ossi olisi voinut toimia toisin, olivat se hetki, jolloin hänet nimitettiin päävalmentajaksi ilman valtaa (olisi voinut sanoa, ettei ota nimikettä ilman todellista päävalmentajan asemaa), ja nyt tämä viimeisin, jossa Ferran sai lähtöpassit. Jos Ossi todella on jakanut Ferranin ajatukset täysin - kuten väite kai kuuluu - niin looginen ja lojaali johtopäätös olisi kaiketi ollut lähteä tämän mukana myös kortistoon?
Mr. Prick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Spurs/Arsu; Chelsea/Fulam; QPR/WHU ja tietty Lupi

Vastaus #8035 : 20.05.2024 klo 12:40:14

Mielenkiintoisinta olisi tietää, ketä ne muut vaihtoehdot oli.

Kartoitettiinko Kurpitsapää ja Valakari, mutta todettiin, että on liian kallista ostaa ulos??
barking boy

Poissa Poissa

Vastaus #8036 : 20.05.2024 klo 12:40:25

Eiköhän Sibila aidosti yrittänyt parhaansa, mutta onneksi tämä episodi päättyi. Token paluun otan vastaan ilolla, mutta urheilujohtajan positio olisi tärkeä tuki, kun halutaan joukkuetta vahvistaa kesällä. Tai nopeamminkin tyyliin edellisen kerran jälkeen sopparittomana oleva Niko Hämäläinen. No lähtökohtaisesti nyt on sentään kokonainen rosteri kunnossa.
Chief

Poissa Poissa

Vastaus #8037 : 20.05.2024 klo 12:41:05

ja taas perse edellä puuhun 2025 loppuun pahvilla Tokea. Ei näin.
Wissi

Poissa Poissa

Vastaus #8038 : 20.05.2024 klo 12:41:39

pronssiveistos

Poissa Poissa

Vastaus #8039 : 20.05.2024 klo 12:42:12

Seuraava askel. Klubi on ottanut vuosittain askelia eteenpäin viimeisen viidentoista vuoden ajan. Ajoittain toki vaadittu uusintastartia, jolloin poljettu hetken paikallaan, mutta seura ja joukkuehan on kehittynyt aivan valtavasti. Seuraava askel on vain markkinointipuhetta tai footballmanagerin/öljysheikkien leikkiä - sen sijaan pitkäjänteinen työ ja rauhallinen askeltaminen eteenpäin on se, millä jalkapalloseuraa oikeasti kehitetään. Ja niin on tottavie Klubissa tehty. Toivottavasti maltetaan jatkossakin tehdä ja jätetään nää töölönihmeet ja seuraavataskeleet höpisemättä. Niiden myötä tullut pelkkää kuraa.

Tämä kehystettynä toimiston seinälle, kiitos.
CC2

Poissa Poissa

Vastaus #8040 : 20.05.2024 klo 12:42:20

Siellä on se vepsussa hyvää duunia tehnyt UTJ vapaana.
SerGo

Poissa Poissa

Vastaus #8041 : 20.05.2024 klo 12:42:42

Kartoitettiinko Kurpitsapää ja Valakari, mutta todettiin, että on liian kallista ostaa ulos??

Olisin valmis lähestulkoon lyömään vetoa siitä, että valinta sinetöityi FC Rigan eilisen 5-1 voiton myötä. Jos Simo olisi saamassa potkut Latviasta, niin olisihan tuossa ollut heittämällä Tokea pätevämpi päävalmentaja Klubille, mutta tässä tilanteessa ei ollut varaa jäädä odottamaan, josko tämä vapautuisi parin viikon päästä.
muumi

Poissa Poissa

Vastaus #8042 : 20.05.2024 klo 12:42:49

Eiköhän Sibila aidosti yrittänyt parhaansa, mutta onneksi tämä episodi päättyi. Token paluun otan vastaan ilolla, mutta urheilujohtajan positio olisi tärkeä tuki, kun halutaan joukkuetta vahvistaa kesällä. Tai nopeamminkin tyyliin edellisen kerran jälkeen sopparittomana oleva Niko Hämäläinen. No lähtökohtaisesti nyt on sentään kokonainen rosteri kunnossa.

Tällä kertaa sopimuksettomana on Nikolai Alho, ja sen jälkeen ollaan jo pitkällä. Lisäksi vielä keskikenttään leveyttä, mutta ykkösavaus on jo kova.
Chief

Poissa Poissa

Vastaus #8043 : 20.05.2024 klo 12:43:34

Jep. Aika nopea kartoitus ollut (taas). Todellisuudessa ei kartoitettu mitään.
Vilhelmus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Keikyän yritys

Vastaus #8044 : 20.05.2024 klo 12:43:36

Täytyy (täällä maalla) myöntää, että kun seurasin talvemmalla mielenkiinnolla foorumin Klubi-kuolasuiden (tässä kohtaa myös itseironisesti) kiukuttelua Mäestä ja Sibilasta, olin varma että vähintään Klubin resursseilla homma kuitenkin toimisi ja huutelijat olisivat väärässä.

Olin näemmä täysin väärässä itse. Nyt hämmennystä aiheuttaa lähinnä se, että miten Token kunnia kesti lähteä takaisin pelastustalkoisiin, mutta ilmeisesti motivaatiota on.

Kyllä tuo ryhmä pitäisi paremmin saada pelaamaan ja on tosiaan hämmentävää, miten homma on mennyt noinkin vihkoon.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2024 klo 12:46:14 kirjoittanut Vilhelmus »
Thumb

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Seuraava Liverpoolin mestaruuteen vievä manageri

Vastaus #8045 : 20.05.2024 klo 12:44:11

Tuleeko tästä kaudesta kaikkien aikojen Ägä-show? Ainakin kaikki merkit viittaavat siihen, ettei yllättävät käänteet tule jäämään tähän.
Jumalauta, tämä viesti vanheni äkkiä :D
Taktiikkapalaveri

Poissa Poissa

Vastaus #8046 : 20.05.2024 klo 12:44:42

Eikö tämän skribentin pitäisi olla joku pelillisen prosessin analysoija? Miksi ei kirjoita siitä, mikä lopulta oli vialla koko Sipilän systeemissä, vaan kirjoitetaan näitä latteuksia läpikalutusta kuolleesta hevosesta. Eikö taso riitä?

Sama kaikille muillekin toimittajille/asiantuntijoille. Olisi mielenkiintoista, jos joku paremmin peliä ymmärtävä voisi analysoida Sipilän kujanjuoksun.

HJK:n piti tehdä muodonmuutos hitaan pallonhallinnan joukkueesta nopean reagoinnin transitiojoukkueeksi. Idea tästä varmaankin tuli siitä, että transitiopelaamisella voisi olla mahdollisuuksia päästä eurolohkoista jatkoon. Jos nyt asiaa hieman kärjistää, niin HJK:sta piti tuleman Pohjolan Liverpool. Ongelma tämän asian toteuttamisen suhteen oli ainakin se, ettei joukkueella ollut muita sopivia pelaajatyyppejä tällaiseen peliin kuin Topi Keskinen. Transitiojoukkue tarvitsee paljon kyvykkäitä 1v1-pelaajia (à la Mo Salah tai Virgil van Dijk) molempiin päihin ja ahkeria keskikentän työmyyriä, jotka jaksavat ja pystyvät juoksemaan suuret tilat oman joukkueen haltuun (tune: Jordan Henderson).

Toinen ongelma oli ilmeisesti Sibilan ja/tai Virran kyvyssä treenauttaa joukkue tähän sapluunaan: prässi oli surkea, vastaprässi olematomaton, TV+ täysin yhden pelaajan varassa, TV- oli pääosin kaaosta. Molemmissa tilanteenvaihdoissa joukkue oli pahasti levällään, mikä vaikeutti hyökkäämistä voitetun pallon ja puolustamista menetetyn pallon jälkeen. Avauspelissä vastustajan houkuttelu pääosin epäonnistui eikä tarvittavia tiloja vastustajan selustasta löytynyt kuin satunnaisesti.

Sibila oli osin myös Klubin aikaisemman historian vanki: niin nuoret kuin vanhat pelaajat on ehdollistettu Bana-/Skapparipalloon, jossa peliä hierotaan linja kerrallaan eteenpäin. Muutos vanhaan oli liian suuri ja liian nopea valmennukselle, joka oli liian kokematon ja jossa rakenteet olivat pahasti sekaisin. Tämä ei ole kuitenkaan mikään Sibilan puolustuspuhe: Manner-Euroopan sarjoissa iyhtä isoja tai jopa isompia muutoksia tehdään parin kuukauden pre-seasonilla ja ritiroilla. Sibila talked the right talk but couldn't walk the right walk. Taidot eivät yksinkertaisesti riittäneet Mäen luomassa vaikeassa tilanteessa.

Mielenkiintoista on nähdä, kuinka Tikku saa sekaisin olevan joukkueen laitettua edes jonkinlaiseen sapluunaan. Korkeakunnaksen asemassa aloittaisin ainakin itse prässipelaamisen parantamisesta. Tuleepa samalla hoidettua pelaajien kunto paremmalle tolalle.
CCh

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jude Bellingham, Eberechi Eze, Gavi, Perpa

Vastaus #8047 : 20.05.2024 klo 12:44:54

ja taas perse edellä puuhun 2025 loppuun pahvilla Tokea. Ei näin.
Kiittämätöntä ja organisaation kannalta kestämätöntä olisi ollut antaa toinen pätkäsoppari. Sillä Klubi vasta olisi asettanut itsensä naurunalaiseksi. Tällä ostetaan tekemiselle työrauha. Samoin, mikäli organisaatiota halutaan kehittää ja viedä eteenpäin, on sitä paras tehdä askel askeleelta.
torki

Poissa Poissa

Vastaus #8048 : 20.05.2024 klo 12:45:48

Taas ollut Ägällä kattava kartoitus, jossa päädytty Tokeen Rolleyes

Onneksi urheilutoimenjohtajaa kartoitellaan rauhassa. Ehkä Vesa Mäeltä voitaisiin saada konsultintipalveluita hyvään asevelihintaan?
hoc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dogmaattinen Struktuuri

Vastaus #8049 : 20.05.2024 klo 12:46:53

Aina voi toki olla, että Plangen ja kumppanien kenkä on puristanut vain valmennuksen ansiosta, mutta itse en lähtisi tätäkään vastausta ainakaan vielä kiinnittämään. Varsinkin Morosin ja Sarpein kohdalla näyttää vahvasti siltä, että pelaajien taso on kaukana Veikkausliigan huipusta eikä Guardiolakaan leipoisi näistä optimiavauksen kavereita.

Morosin ja Sarpein kohdalla kieltämättä näyttää siltä että kyseessä on pahat ohilaukaukset. Plangen kohdalla taas on kuitenkin paljon signaaleja siitä että kyseessä on ainakin veikkausliigatasolla laatupelaajasta. VPS-pelissäkin Plange liikkui hyvin linjassa ja teki itsensä pelattavaksi, mutta hänelle ei vain pelattu palloa. Mieleen painui esim yksi tilanne jossa Plange hakeutui liikkeellään hyvin kahden pelaajan väliin, oli oikeassa peliasennossa, mutta Lingman ei pelannut 4m syöttöä plangelle vaan päätyi tekemään 20m levityksen laitaan. Muistan tuon, koska tilanteen syntyessä 0.1s ajan mietin vetääkö Lingman itse vai syöttääkö Plangelle ja paikasta ei olisi ollut ihan ok ratkaisu vetää itsekkin.

Sivuja: 1 ... 321 [322] 323 ... 729

Siirry: