FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
03.12.2024 klo 12:49:04 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Mikä jengi?
HPS
FC Jokerit
FinnPa
Joku muu

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 36

Kirjoittaja Aihe: Kannattajien oma seura - HPS & "Tähti Rintaan", FC Jokerit vai FinnPa?  (Luettu 53023 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Vuoden Vaihde

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: OTP, AC Oulu, Djurgårdens IF

Vastaus #300 : 05.06.2007 klo 16:16:00

Päätäntävallan vähentyessä avaussivun nimilista lyhenee ja median mielenkiinto pienenee.

Totta.. Tätähän käydään mm. heti ensimmäisellä sivulla läpi, kun mietitään forumistien haluttomuutta maksaa 8€ pääsylippua, mutta kaikki ovat innoissaan tunkemassa 50€ kaudessa johonkin seuraan. Vastapainoksihan tässä nimenomaan tarvitaan sitä "aitoa päätäntävaltaa". Minun ei tarvitse olla päättämässä valmentajan taktiikasta, eikä välttämättä kaikista sponsoreistakaan, mutta haluan kyllä tietoa ja mahdollisuuden olla vaikuttamassa seuran tavoitteisiin ja toisaalta voin olla mukana myymässä makkaraa Helsingissä päin käydessäni. Esimerkkinä valmentajan valitsemisesta voisi olla se, että toiminnanjohtaja haarukoi mahdollisia ehdokkaita, jotka sitten kutsuttaisiin hallituksen haastatteluun ja haastatteluvideoiden perusteella (sekä muiden valmennuksellisten meriittien) jäsenistö voisi tehdä päätöksensä..

Toki nyt ensin pitäisi vaan kysästä seuralta niiden kiinnostusta asiasta..  
« Viimeksi muokattu: 05.06.2007 klo 16:17:06 kirjoittanut Vuoden Vaihde »
Savon keisari

Poissa Poissa

Vastaus #301 : 05.06.2007 klo 16:18:46

Jos foorumistit yrittäisivät vallata jotain vähän vähemmän perinteikästä seuraa? On monen monta mahdollisuutta että hommat menevät vituiksi, tällöin tuhot eivät ehkä olisi niin mittaamattoman arvokkaita.
JJO

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS

Vastaus #302 : 05.06.2007 klo 16:22:14

Jos foorumistit yrittäisivät vallata jotain vähän vähemmän perinteikästä seuraa? On monen monta mahdollisuutta että hommat menevät vituiksi, tällöin tuhot eivät ehkä olisi niin mittaamattoman arvokkaita.

olet taas lukenut aika huolella.
Adr1an0

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Japanderi

Vastaus #303 : 05.06.2007 klo 16:36:41

Toteutuessa mukana Ylos
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi

Vastaus #304 : 05.06.2007 klo 16:36:54

Tässä on todellakin monta mutkaa matkassa:

HPS:n edustus on saman yhdistyksen alla, kuin junioritoiminta ja naisjalkapallo. Meidän intresseissämme ei ole varsinaisesti puuttua junioritoimintaan, vaan nimenomaan keskittyä edustuksen toimintaan. Tämä käytännössä tarkoittaisi edustuksen toiminnan erottamista erillisen yhdistyksen tai yksityisen osakeyhtiön alle. Yhtiömuoto määrittelee myös sen, onko mahdollista ostaa itselleen useampia ääniä. Ollaanko Hopsilla valmiita lähtemään näin radikaaleihin muutoksiin, onkin sitten eri asia.

HPS:n nykyinen hallinto haluaa todennäköisesti säilyttää enemmistön hallituksessa. Me emme myöskään halua jäädä jalkoihin päätöksenteossa - sen verran kovat panokset on laittaa pöytään huomioonottaen, että lähdemme nimenomaan sillä kunnianhimoisemmalla ja myös hullummalla mallilla liikenteeseen. Näkyvyys on koko homman avainsana. Tähän tulisi pyrkiä. Tämä kaikki kuitenkin tulisi tehdä taloudellisesti varmalta pohjalta, sillä emme ehdottomasti halua nähdä yhtään konkurssia tai rahavaikeuksista kärsivää seuraa tässä maassa.

Miten saamme vakuutettua joukkueen hallinnon omien tarkoitusperiemme vilpittömyydestä ja siitä, että pohjimmiltaan kyse on nimenomaan suomalaisen jalkapallon eteen tehtävästä todella hullusta, mutta toteuttamiskelpoisesta ideasta, joka parhaimmillaan voi osoittaa sen, mihin yhteen hiileen puhaltamalla voi päästä.

Kaksi toisiinsa hyvin pitkälti liittyvää asiaa määrittelee sen, kuinka houkutteleva kumppani voimme olla joukkueelle. Kuinka paljon saamme jäseniä kasaan ja tätä kautta suoranaiset jäsenmaksutulot joukkueen kassaan ovat osa tuloista. Oikein tilanne pelattuna se ehdottomasti merkittävämpi asia tulee olemaan näkyvyys mediassa. Kuinka pystymme rakentamaan korkeaa näkyvyyttä nelos-/kolmosdivarin joukkueelle? Uskoisin, että jo pelkästään itse ko. konseptilla saamme paljon huomiota osaksemme ja tätä kautta myös joukkueelle, ja tämä huomio mediassa on todella usein suoraan verrannollinen sponsorisopimusten arvoon. Linjaukset medianäkyvyyden suhteen tehdään toivottavassa yhteisymmärryksessä joukkueen kanssa, mutta saman tien, kun tiedämme eteneekö tämä ajatusta pidemmälle, alamme ruokkimaan pienenpienen projektimme julkisuuskuvaa.

Tärkein on kuitenkin saada ensin omat rivit yhtenäisiksi niistä linjauksista, jotka määrittelevät pohjan ehdotukselle, jota lähdemme jatkossa joukkueelle/joukkueille esittämään. Lienee selvää, että me tulevat jäsenet valitsemme joukostamme edustajiston hallitukseen, jonka paikka-/äänimäärä määräytyy sopimuksen mukaan, johon joukkueen kanssa jäseninä ja kumppaneina pääsemme. Minimivaatimukset päätäntävallastamme joukkueen suhteen tulee määritellä. Lähdemme kuitenkin ehdottomasti siitä liikenteeseen, että olemme joukkueelle kumppani, emmekä kannattajaryhmä sanan perinteisessä merkityksessä.
Juhani Kontiovaara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU ja Suomen maajoukkueet

Vastaus #305 : 05.06.2007 klo 18:08:22

Sen kyllä sanon, että jos ylemmille tahoille lähdetään hakemaan yhtä paikkaa koko Tähti Rintaan -projektin kautta mukana oleville ihmisille, niin hei hei! Silloin on aivan sama olla kausikortin ostaja, suurin piirtein yhtä paljon valtaa saa seuran päätöksiin tällöin.

Nyt puhutaan kuitenkin valtakunnallisen median huomiosta ja kaiken todennäköisyyden mukaan satojen omistajien (katsojien, talkootyöläisten, yms.) edustuksesta. Kertokaa minulle yksi nelosdivariseura Suomesta, joka pystyy tuosta vain kerryttämään vähintään 10000€:n tulobudjetin. Tämä olisi näin laajalla kiinnostuksella, laajoilla kontakteilla sekä suurella innostuksella äärimmäisen helppo tehtävä, mutta tavallisen seuran toimijat harvoin pystyvät tällaiseen eikä heillä usein mielenkiinto riitäkään siihen.

Itse ainakin haluan nähdä, että Tähti Rintaan -projektin omistajajäsenillä on seurasta vähintään 51%:n äänivalta, muuten homma on täysin turhaa. Tämän 51%:n päätöksistä voidaan sitten äänestää tai antaa valta tietyille luotetuille jäsenille, joista äänestetään vuosittain. Näin ollen edustusjoukkueen kehittäminen on meidän vastuulla, emmekä vain toimi kumileimasimena hallituksessa. Mikäli HPS ei halua tähän kehityksen junaan mukaan, niin olen aivan varma, että tästä maasta löytyy kymmenittäin seuroja, jotka ovat junaan valmiita hyppäämään.

Minä haluan irti lintukotomeiningistä ja se ei todellakaan onnistu sillä, että syydetään rahat entisten johtajien kouraan. Jos he eivät ole siinä tähänkään mennessä onnistuneet, niin tuskin siihen kannattaa jatkossakaan luottaa, vaikka budjetti kolminkertaistuisi jo ensi kaudelle.

51% on minimipäätäntävaltamme tai minut voi suoriltaan ottaa pois listasta. Kumileimasimeksi en lähde enkä usko, että se ihan kaikkia muitakaan jo ilmoittautuneita kiinnostaa.

Meinasin juuri aloittaa kirjoittamaan, mutta Addickin teksti kiteytti ajatukseni aivan helvetin napakasti. Ylos

Itsekin näen, että näiden Kolmosessa ja Nelosessa pelaavien legendaaristen ex-suurseurojen nykyiset johtajat ovat juuri niitä, jotka ovat seuransa tähän tilaan ajaneet ja he ovat niitä, joilla ei riitä keinoja palauttaa seuraansa kunnialliselle tasolle. He ovat pato seuransa ja menestyksen välissä. Pääsemällä eroon näistä henkilöistä suomifutiksen piilotettu potentiaali varmasti saataisiin kammettua esiin. Tämä on nimenomaan suomifutiksen kokonaisvaltaista auttamista, siksi olen itsekkin mukana, vaikka minulla seura jo on.

Tässäkin topikissa on erittäin suuri määrä erittäin innostuneita ja osaavia henkilöitä, monet juuri kyllästyneitä lintukotomeininkiin ja huonoon seurajohtamiseen. Itse en ainakaan haluaisi syöttää rahojani nykyiselle johdolle, vaan haluaisin olla itse luomassa forumistiveljieni kanssa uuden seurajohtamisen kautta Suomeen, joka pistäisi muutkin seurat ajattelemaan tekemisiään.

Ja en myöskään usko, että normaalilla seuraorganisaatiolla saataisiin julkisuutta kiinnostumaan tästä projektista. Tuossa Englannin versiossahan juuri tämä poistettu byrokratia ja "normaalien ihmisten" täydellinen hallinta on se kantava idea, joka myös tuo projektille sen mediaseksikkyyden. Projekti on mielestäni vain tällaisena sen arvoinen, että se kannattaa viedä julkisuuteen, sillä pelkkä "HPS:n seurajohto on kokenut muutoksia ja seuran edustusjoukkueen budjetti nousee ensi kaudelle tuntuvasti." ei medialle riitä. En kuitenkaan, kuten tuskin yksikään futisihminen, halua tästä mitään tosi-tv-hupailua.

Myös hankkeen pitkäjänteisyydestä on pakko saada takeita, sillä hommasta ei tule mitään, jos jokaisen into lopahtaa ensimmäiseen vuoteen. Itse voin nyt sanoa, että uskallan olla mukana 50€:lla/kausi ainakin siihen asti, kun joukkue nousee Ykköseen. Tässä vaiheessa nimittäin toimintamalleja tulee varmasti päivittää, sillä seurajohtaminen on Ykkösen tasolla jo varsin haastavaa.

Joku laki- ja byrokratiatietäjä voisi tämän nettipäätöksenteon lainvoimaisuutta katsastaa.
JMR

Poissa Poissa

Vastaus #306 : 05.06.2007 klo 18:16:46

Miten toimii homma itse kentällä? Ketä siellä pelaa? Itse olisin valmis liittymään pelaajaksi ja samalla minulla olisi vähintään yksi ääni seurassa. Ylos
Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #307 : 05.06.2007 klo 18:59:40

Eiköhän tämä ketju jo osoita, että liikaa päätösvalta "yleiskokouksella" ei toimi.
Muutenkin huutoäänestysten menestyksen voi nähdä punakaartin saavutuksissa 1918.

Dieterin malli oli ihan OK.
Seuran kanssa tehtävään sopimukseen voisi tehdä sellaisen säännön, että sopimus tarkistetaan vuosittain. Jos rahallinen panostus kasvaa niin myös päätösvalta kasvaa. Tokihan ideana on tehdä asioita uudestaan, mutta niinhän me voimme tehdä julkisuuden, oheistoiminnan ja muun suhteen. Nehän voidaan täysin jättää FF2-lähtöisen porukan huoleksi. En usko että ennen panostusten suurta kasvua ja sitä kautta menestystä eli käytännössä nousua Ykköseen on mitään syytä suuremmin päättää valmentajista tai pelaajista saati muista suurista linjoista.

Käytännössä lähinnä on syytä miettiä juuri oheistoimintaa eli millaista julkisuutta haluamme. Mihin osa foorumisten rahoista sijoitetaan sillä juuri oheistoiminnan kauttahan on tarkoitus saada lisää rahaa urheilutoimintaan.

Sen sijaan itse kilpailutoimintaa pyörittävä yhdistys ja sen talous on yhteiselimen vallassa. Junioritoiminta ja muu kilpailu taas nykyjohdon hallussa. Mitä tulee nykyjohtoon niin onko mukana vielä porukkaa, jonka takia HPS joutui 1999 lähes konkurssin partaalla luopumaan sarjapaikastaan Kakkosessa ja putosi seiskaan?

Tiivistetysti siis alkuun voidaan ottaa varovainen linja ja tunnustella molemminpuolin onko tässä menestymisen mahdollisuuksia. Foorumisten suhteen taas on koeteltava pitkäjänteisyyttä ja alussa ainakin ei ole sellaisia asioita päätettäväksi, joissa tarvittaisiin suurta päätösvaltaa ja yleiskokouksia. Ei Suomessa Kolmosen saati Nelosen jengit oikeasti ole sellaista urheilullista toimintaa, jossa olisi hirvittävästi päätettävää. Etenkään kun emme kuitenkaan tunne juurikaan tämän tason pelaajia tai valmentajia. Vasta Kakkosessa ja Ykkösessä päätösvallalla on oikeasti suuri merkitys, siihen saakka voimme hyvin keskittyä parantamaan oman yhdistyksemme toimintaa ja tuomaan mukaan kaikkea oheisjuttua, johon käytetään niitä meidän rahojamme.

Eli alussa on hyvä luoda viisivuotissuunnitelma, joka huipentuu vaikka tavoitteeseen nousta Ykköseen. Tavoitteet ja sopimukset tarkastetaan vuosittain siten, että jos meidän yhdistyksemme taloudellinen panos kasvaa niin myös päätösvalta kasvaa.  Siihen saakka nykyjohto voi toimia ennallaan yhdessä edustajiemme kanssa, koska oheistoiminta on se asia, joka kaiketi kaipaa parannusta. Urheilupuoleen ei ole mitään syytä puuttua vuosiin, tai edes talouteen koska asiat ovat niin pieniä.
Savon keisari

Poissa Poissa

Vastaus #308 : 05.06.2007 klo 19:19:57

Monet foorumistit haukkuvat ihmisiä "mieshuoriksi", mutta ovat itse tuosta vaan valmiita vaihtamaan seuraa kuin alushousuja, ja vielä maksamaan siitä.  ::)
Dial Square FC

Poissa Poissa

Vastaus #309 : 05.06.2007 klo 19:31:05

Meinasin juuri aloittaa kirjoittamaan, mutta Addickin teksti kiteytti ajatukseni aivan helvetin napakasti. Ylos

Itsekin näen, että näiden Kolmosessa ja Nelosessa pelaavien legendaaristen ex-suurseurojen nykyiset johtajat ovat juuri niitä, jotka ovat seuransa tähän tilaan ajaneet ja he ovat niitä, joilla ei riitä keinoja palauttaa seuraansa kunnialliselle tasolle. He ovat pato seuransa ja menestyksen välissä. Pääsemällä eroon näistä henkilöistä suomifutiksen piilotettu potentiaali varmasti saataisiin kammettua esiin. Tämä on nimenomaan suomifutiksen kokonaisvaltaista auttamista, siksi olen itsekkin mukana, vaikka minulla seura jo on.

Tässäkin topikissa on erittäin suuri määrä erittäin innostuneita ja osaavia henkilöitä, monet juuri kyllästyneitä lintukotomeininkiin ja huonoon seurajohtamiseen. Itse en ainakaan haluaisi syöttää rahojani nykyiselle johdolle, vaan haluaisin olla itse luomassa forumistiveljieni kanssa uuden seurajohtamisen kautta Suomeen, joka pistäisi muutkin seurat ajattelemaan tekemisiään.

Ja en myöskään usko, että normaalilla seuraorganisaatiolla saataisiin julkisuutta kiinnostumaan tästä projektista. Tuossa Englannin versiossahan juuri tämä poistettu byrokratia ja "normaalien ihmisten" täydellinen hallinta on se kantava idea, joka myös tuo projektille sen mediaseksikkyyden. Projekti on mielestäni vain tällaisena sen arvoinen, että se kannattaa viedä julkisuuteen, sillä pelkkä "HPS:n seurajohto on kokenut muutoksia ja seuran edustusjoukkueen budjetti nousee ensi kaudelle tuntuvasti." ei medialle riitä. En kuitenkaan, kuten tuskin yksikään futisihminen, halua tästä mitään tosi-tv-hupailua.

Myös hankkeen pitkäjänteisyydestä on pakko saada takeita, sillä hommasta ei tule mitään, jos jokaisen into lopahtaa ensimmäiseen vuoteen. Itse voin nyt sanoa, että uskallan olla mukana 50€:lla/kausi ainakin siihen asti, kun joukkue nousee Ykköseen. Tässä vaiheessa nimittäin toimintamalleja tulee varmasti päivittää, sillä seurajohtaminen on Ykkösen tasolla jo varsin haastavaa.

Joku laki- ja byrokratiatietäjä voisi tämän nettipäätöksenteon lainvoimaisuutta katsastaa.

Täytyy muistaa, että HPS on myös junnu- ja naistoimintaa. Niissä kuitenkin osa näistä nukkuvista jättiläisistä toimii hyvinkin aktiivisesti.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #310 : 05.06.2007 klo 19:38:21

Monet foorumistit haukkuvat ihmisiä "mieshuoriksi", mutta ovat itse tuosta vaan valmiita vaihtamaan seuraa kuin alushousuja, ja vielä maksamaan siitä.  ::)

Eihän täällä nyt kukaan ole kannattamaansa seuraa vaihtamassa, vaan herättelemässä potentiaalista seuraa uudestaan henkiin. Ja kelkasta voi hypätä pois jos HPS tuntuu uhalta omaa seuraa kohtaan.
Herski

Poissa Poissa

Vastaus #311 : 05.06.2007 klo 19:44:40

Mieshuoraus  nyt ei tähän liity mitenkään. ::) termit kuntoon siimes.
Savon keisari

Poissa Poissa

Vastaus #312 : 05.06.2007 klo 19:45:55

Mieshuoraus  nyt ei tähän liity mitenkään. ::) termit kuntoon siimes.
Pahimmanlaatuista huoraamista on seuran vaihtaminen. Vanha kulttuurimaiden sananlasku kuuluu, että "naista voi vaihtaa, mutta seura pysyy".
Hadji

Poissa Poissa

Vastaus #313 : 05.06.2007 klo 19:50:07

Pahimmanlaatuista huoraamista on seuran vaihtaminen. Vanha kulttuurimaiden sananlasku kuuluu, että "naista voi vaihtaa, mutta seura pysyy".

Tämä jos mikä olisi toteutuessaan yksi parhaista kulttuuriteoista suomifutiksessa.  Ylos
Savon keisari

Poissa Poissa

Vastaus #314 : 05.06.2007 klo 19:52:04

Päin vastoin. Osoittaisi jalkapallokulttuurin surkeuden jos suuri joukko "jalkapallofaneiksi" itsensä lukevia henkilöitä tuosta vaan on valmis hyppäämään toisen kelkkaan. Koska Englannissa/Italiassa/Saksassa/...?
Vuoden Vaihde

Poissa Poissa

Vastaus #315 : 05.06.2007 klo 19:52:43

Mitä seuraa tässä ollaan vaihtamassa?? Monella oma seura pysyy, sillä HPS ei liene uhka vielä moneen vuoteen, kun hyvälläkin tuurilla hommiin päästäisiin vasta kaudelle 2008. Jos HPS:n kokee uhaksi kannattamalleen seuralle, voi aina olla maksamatta jäsenmaksunsa ja näin jäädä pois. Uskon, että monet ovat mukana silkasta uteliaisuudesta, toiset mukana siksi, että haluavat olla edes kerran elämässään seurajohtajia. Toiset taas ovat mukana, koska haluavat olla mukana nostamassa historiallista ja kunniakasta seuraa ja loput hulluudesta. Monet ovat sanoneet olevansa mukana, vaikka ovat saman kaupungin toisen seuran kannattajia, enkä usko esim. HJK:n kannattamisen kärsivän yhtään siitä, että on mukana HPS:n toiminnassa.
Savon keisari

Poissa Poissa

Vastaus #316 : 05.06.2007 klo 19:57:22

Ymmärtääkseni myöskään tällainen seuroilla "shoppailu" ei ole ns. kulttuurimaissa tapana. Noh, ehkä tämä sitten on sitä suomalaista kulttuuria, omaleimaisuutta eikä muilta apinoitua, että todellinen kannattamisen kohde onkin suomalainen jalkapalloilu eikä se "oma" seura.
Hadji

Poissa Poissa

Vastaus #317 : 05.06.2007 klo 20:07:40

Päin vastoin. Osoittaisi jalkapallokulttuurin surkeuden jos suuri joukko "jalkapallofaneiksi" itsensä lukevia henkilöitä tuosta vaan on valmis hyppäämään toisen kelkkaan. Koska Englannissa/Italiassa/Saksassa/...?

Eikös tämä ajatus lähtenyt liikkeelle lajin kulttuurimaasta Englannista? Käsittääkseni siellä on vastaavanlainen projekti meneillään (päätellen shotsin avausviestistä tässä ketjussa) ja luulisinpa, että monilla heistäkin on jo oma seura, joten ovatpahan melkoisia luopioita sielläkin...  :-[

Itsellänihän ei ole suosikkia seuratasolla Suomessa, olenko siis nyt moraalisesti täysin oikeutettu tällaiseen toimintaan?  :o
Bror-Erik Wallenius

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, A-Maajoukkue, Baresi, suti-kolli.

Vastaus #318 : 05.06.2007 klo 20:08:40

Keisarin pitää vain saada vängätä vastaan joka asiassa. ::)
Ior Bock

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets

Vastaus #319 : 05.06.2007 klo 20:13:17

Päätöksen tekoon puuttuen. Täällä on kaavailtu käsittääkseni vuotuista 50-100e panostusta millä saa äänioikeuden seuran asioista. Itse olen nuori ja köyhä opiskelija ja sain tällaisen idean. Olisiko mahdollista ostaa pysyvä osuus vaikka 50 tai 100 eurolla? kaavailin niin että jos nykyisen HPS saisi tämän edustusjoukkue oy:n paikoista 33,3% pysyvien foorumistien yhdistus 33,3% ja vuosittain osuuden hankkivilla 33,3% Osuudet voitaisiin jakaa niin että nyt foorumilla kirjautuneena olevat tai vaikka tästä projektista kiinnostuneena olevat ja tänne topiciin ilmouttautuneet saisivat ostaa sillä 50-100 eurolla osuuden tosta 33,3%:sta Jos vaikka 50 ostaisi niin he äänestäisivät keskenään päätöksissä kantansa demokraattisesti jne... tavalliset ihmiset voisivat hankkia osuuden vuosittain ja äänestää heidän oma kantansa asiasta ja HPS:n nykyisellä johtokunnalla olisi myös ääni jokaisessa asiassa. Vuosittaisen osuuden hankkivien johdossa voisi kuitenkin ainakin aluksi toimia nämä tämänkin topicin puuhamiehet. Tällä tavoin työstä ja päätöksenteosta saataisiin myös pitkäjänteisesti pysyvämpää eikä edellisen vuoden päätöksiä kumottaisi vuositoisensa jälkeen. Voin selventää asioita jos tämä viesti oli jotenkin epäselvästi kirjoitettu.
Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #320 : 05.06.2007 klo 20:15:04

Kulttuurimaastahan koko idea onkin peräisin: http://www.myfootballclub.co.uk/
Kannattaisi ihan oikeasti lukea viestejä ketjuista, joihin kirjoittaa.

Eiks tän aivopieruilevan idiootin voisi bannata tai jotain?
Vuoden Vaihde

Poissa Poissa

Vastaus #321 : 05.06.2007 klo 20:18:31

Pysyvien osuuksien hankinnassa on vain se huono puoli, että jäseniä voi kyllä olla paljon, mutta osuudestaan maksavia ei eri vuosina ole välttämättä lainkan, tai merkittävästi vähemmän. Rahat pitäisi jyvittää jokaiselle vuodelle erikseen eli esim. jos 100e saisi kolmen vuoden osuus niin tästä rahamäärästä voitaisiin vuosittain käyttää se 33e sillä muuten voi ensimmäisen vuoden jälkeen olla paljon yhdistyksen jäseniä, mutta rahaa ei juurikaan..
Savon keisari

Poissa Poissa

Vastaus #322 : 05.06.2007 klo 20:21:47

Kulttuurimaastahan koko idea onkin peräisin: http://www.myfootballclub.co.uk/
Kannattaisi ihan oikeasti lukea viestejä ketjuista, joihin kirjoittaa.

Mitä sitten? Jos "kulttuurimaassa" joku idiootti hyppää kaivoon, parikymmentä foorumistia menee perässä?

Ior Bock

Poissa Poissa

Vastaus #323 : 05.06.2007 klo 20:24:08

Ajattelin vain sillein että jos vaikka oma 50e käytetään jonkun valmentajan 3v sopimukseen ja seuraavan vuoden hallitus purkaa valmentajan sopimuksen esim, erimielisyyksien seurajohdon kanssa niin oma 50e on mennyt täysin hukkaan(jos ei vaikka seuraavana vuonna onnistu maksamaan osuuttaan, mikä toki on epätodennäköistä) Lisäksi yksi ääni parhaimmillaan jopa monesta sadasta on aika kovahinta 50eurolle. Vaikutusmahdollisuudet kun ovat kovin pieniä mitä enemmän äänestäjiä on.
Ior Bock

Poissa Poissa

Vastaus #324 : 05.06.2007 klo 20:25:28

Mitä sitten? Jos "kulttuurimaassa" joku idiootti hyppää kaivoon, parikymmentä foorumistia menee perässä?

Pari viestiä sitten itse haukuit kun täällä ei tehdä niinkuin kultuuri maissa :D :keskari: Painuisit jo vittuun tästä topicista :keskari:

Hienointa lutuuriahan on oman sellaisen luominen.

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 36

Siirry: