pelderhostiga
Poissa
|
|
Vastaus #6 : 01.04.2024 klo 19:49:36 |
|
Aika odotetunlaiset tulokset karsintapeleistä, valitettavasti. GFT oli hyvin heikko joukkue liigassa koko kauden ajan ja pääosin vain ns. "yhden kentän varassa", mutta näköjään onnistuivat hakemaan vieraista voiton ykkösen kakkosjengiä vastaan jopa ilman kolmea kapean rosterinsa avainpelaajaa. Kertoo varmaan kaiken oleellisen tasoerosta.
TP-Kaarlelta muutenkin melko heikko loppukausi ykkösessä. Tässä sitä pelkkiä tuloksia katsomalla tuleekin sitten mietittyä, mikä olikaan Milojevicin osuus Kaarlen kaudesta. Tuskin se on pelkkää sattumaa, että joukkueen pitkä voittoputki osui juuri hänen aikakauteensa, ja Dusanin lähdettyä saldoksi jäi viimeisestä kuudesta pelistä varsin keskinkertainen 2-2-2. Joku enemmän itse pelejä seurannut voi sitten korjata ja lisätä, jos tuolla oli jotain muutakin taustalla.
Taisin jo aiemminkin ykkösen otsikkoon kirjoittaa, mutta pakko vielä sanoa, että kerrankin olin kauden aikanani innoissani ykkösen nousukamppailusta, mutta se sitten päättyi tylsimpään mahdolliseen lopputulokseen. Ajattelin TP-Kaarlen olevan juuri sellainen joukkue, joka voisi liigassa pärjätäkin, kun heillä on mukava sekoitus liigakokemusta (Radik, Erceg, Milojevic) sekä tuoreempia ja jo ykkösessä tasonsa osoittaneita tuttavuuksia (Hedman, Henttu, Ojala, Mikkola). Menivät sitten kuitenkin möhlimään suoran nousun itse, ja karsinnoissa paljastui, ettei runko ehkä sittenkään ole riittävän hyvä liigassa menestymiseen.
Samoin ajattelin, että Kosova on sellainen joukkue, jossa puutteistaan huolimatta on riittävästi yksilötaitoa varsinkin yksittäisissä peleissä pärjäämiseen, ja näin ollen heidät olisi ollut mukava nähdä liigakarsinnoissa, kun he pitkään pitivät tuota paikkaa sarjakauden aikana hallussaan. Veikkaanpa, että jopa GFT:llä olisi tullut kiire Ahmetia, Feratia ja Vocaa vastaan puolustaessaan, vaikka varmasti taktisesti ovatkin selvästi turkulaisia edellä. Noh, Kosovan kausikin päättyi sitten sillä surullisenkuuluisalla tavalla, vaikka vielä viimeisellä viikolla näyttivät olevansa yksittäisessä ottelussa jopa suoraan liigaan noussutta PJK:ta parempia.
PJK sitten takamatkalta rästipelien turvin otti tuon liigapaikan itselleen ainoana nousijana, vaikka tärkeimmät runkopelaajat ovat edelleen samoja kuin pari kautta sitten tippumisen yhteydessä. Täysin ansaittu sarjavoitto PJK:lle kuitenkin, vaikka hieman skeptinen olen pirkkalalaisten mahdollisuuksista ensi kauden liigassa, ja varsinkin, kun nyt on taas parin vuoden tauon jälkeen liigassa neljä pirkanmaalaista joukkuetta, jotka taistelevat lähtökohtaisesti samoista vahvistuksista.
Jos jotain, niin tällä kaudella tuntui kuitenkin siltä, että sekä ykkösen nousukamppailu että liigan putoamiskamppailu olivat huomattavasti muutamaa edellistä kautta tiukempia. Toivottavasti tämä trendi jatkuu, vaikka lopputulos tällä kertaa olikin itselleni pettymys.
|