FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
08.09.2024 klo 03:39:03 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2]
 
Kirjoittaja Aihe: Futista Brasiliassa, Argentiinassa ja Perussa  (Luettu 4287 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Leopoldo Luque

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nuori Hector


Vastaus #25 : 04.05.2024 klo 17:06:29

Eipä mullakaan ollut mitään, mutta Viña del Marissa joku nuori nainen oli vaikeasti karistettava. Tuli ensin keskellä päivää pummaamaan tupakkaa, mutta kostautui sen jälkeen ihan horoksi, vaikka ulkonäkönsä ja - asunsa oli ihan normaali. Näitä nyt toki on Euroopassakin.

Paljon auttaa, että näyttää joltain pummilta ja ei kanna arvoesineitä tai liikaa käteistä mukanaan. Luottokortit hyvä jättää hotellin säilöön. Seteleitä voi jemmata sukkiin  tai kengänpohjiin kävellessä, en kyllä tiedä toimivuudesta rikollisten kanssa, kun en ole kohdannut.
Ally

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rangers, Jeesusbrassit


Vastaus #26 : 04.05.2024 klo 21:40:32

Ei Etelä-Amerikka niin paha ole kuin pelotellaan. Seitsemän reissua ja noin vuosi yhteensä ilman mitään kommelluksia yhtä omaa hölmöyttä hukattua luottokorttia lukuunottamatta. Ainoastaan Copacabanalla olen rekisteröitynyt yhden kepposteluyrityksen, kun kävellessä vastaantuleva jannu tulee jotain sönköttämään ja kaverinsa kiertää taakse. En jäänyt juttelemaan.
roberto carlos

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Brasilia, Suomi, Ilves, Mäntän Valo


Vastaus #27 : 04.05.2024 klo 23:36:43

Allekirjoitan täysin Allyn väitteen, Etelä-Amerikka on mainettaan turvallisempi paikka. Kyllä siellä selviää käyttämällä maalaisjärkeä. Se on sitten huonoa tuuria, jos osuu väärään paikkaan väärään aikaan, mutta tämä voi tapahtua ihan missä vain nykypäivänä.
 Tästä "kepposteluyritys" sanasta tuli mieleen yksi tarina. Vuonna 2008 olin ekaa kertaa Riossa ja olin kävelemässä Copacabanalla. Huomasin, että kenkäni päällä oli linnun paskaa. Samassa tuli vastaan kengänkiillottaja ja hän tarjoutui auliisti töihin. Minä hyväuskoisena maalaispoikana olin mielissäni, kun kävi näin hyvä tuuri. Sitten kun tuli maksun aika, niin hinnasta käytiin jonkinlaista väittelyä. Äijä halusi aivan liian kovan hinnan työstään.
 Seuraavana päivänä huomasin taas linnun paskoneen kunnon kasan kengälleni ja "yllättäen" kengänkiillottaja osui silloin eteeni. Nyt oli vain eri mies. Silloin tajusin, että tämä on heidän juoniaan. Päästin suustani suomenkielisiä kirouksia ja kaveri tajusi nopeasti, että minä en ole halukas asiakkaaksi. Ei se ollut mitään paskaa, vaan jotain heidän omia aineita. Se ei minulle selvinnyt, että mitenkä he onnistuivat sen pudottamaan kenkäni päälle. Tämän episodin jälkeen olen kävellyt lukuisia kertoja Copacabanalla, mutta vastaavaan kepposeen en ole enää törmänyt.
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #28 : 05.05.2024 klo 12:35:06

Tästä "kepposteluyritys" sanasta tuli mieleen yksi tarina. Vuonna 2008 olin ekaa kertaa Riossa ja olin kävelemässä Copacabanalla. Huomasin, että kenkäni päällä oli linnun paskaa. Samassa tuli vastaan kengänkiillottaja ja hän tarjoutui auliisti töihin. Minä hyväuskoisena maalaispoikana olin mielissäni, kun kävi näin hyvä tuuri. Sitten kun tuli maksun aika, niin hinnasta käytiin jonkinlaista väittelyä. Äijä halusi aivan liian kovan hinnan työstään.
 Seuraavana päivänä huomasin taas linnun paskoneen kunnon kasan kengälleni ja "yllättäen" kengänkiillottaja osui silloin eteeni. Nyt oli vain eri mies. Silloin tajusin, että tämä on heidän juoniaan.

:D Ylos Vain mielikuvitus on rajana.

Eipä ole itsellekään tullut minkäänlaista turvattomuuden tunnetta tuolla suunnalla. Reppuni tuli varastetuksi bussissa Chilessä, kun omaa hölmöyttäni päästin sen silmistäni matkan ajaksi nostaessani sen bussin hattuhyllylle, oli sitten lähtenyt ilmeisesti takanani istuneen herrasmiehen matkaan. Enpä tule tekemään vastaavaa toista kertaa, vaan matkustan julkisilla jatkossa vaikka sitten reppu sylissä.

Yleisesti en kyllä havainnut mitään eroa futispelissä käymisellä, sinne ja sieltä pois matkaamisella esim Buenos Airesin/Rion tai vaikka Barcelonan välillä. Copacabanalla tosiaan löytää helposti uusia kavereita, en tiedä mitkä metkut näillä on mielessä ja ketkä ovat liikkeellä ihan vilpittömin ajatuksin, mutta eipä juurikaan tullut jäätyä kuuntelemaan kenenkään juttuja.
Alty

Poissa Poissa


Vastaus #29 : 05.05.2024 klo 13:39:47

:D Ylos Vain mielikuvitus on rajana.

Eipä ole itsellekään tullut minkäänlaista turvattomuuden tunnetta tuolla suunnalla. Reppuni tuli varastetuksi bussissa Chilessä, kun omaa hölmöyttäni päästin sen silmistäni matkan ajaksi nostaessani sen bussin hattuhyllylle, oli sitten lähtenyt ilmeisesti takanani istuneen herrasmiehen matkaan. Enpä tule tekemään vastaavaa toista kertaa, vaan matkustan julkisilla jatkossa vaikka sitten reppu sylissä.

Yleisesti en kyllä havainnut mitään eroa futispelissä käymisellä, sinne ja sieltä pois matkaamisella esim Buenos Airesin/Rion tai vaikka Barcelonan välillä. Copacabanalla tosiaan löytää helposti uusia kavereita, en tiedä mitkä metkut näillä on mielessä ja ketkä ovat liikkeellä ihan vilpittömin ajatuksin, mutta eipä juurikaan tullut jäätyä kuuntelemaan kenenkään juttuja.

Tuota en kyllä ihan allekirjoita. Varsinkin Barra-katsomoissa meno on kyllä aika hiton erilaista kuin Euroopan isoissa liigoissa. Oon nähnyt kun maassa makavaa saman seuran kannattajaa potkitaan, huumeita myydään avoimesti, peli keskeytetään kun vastustajan veskaria heitetään bangerilla jne. Mitä tulee peleistä poistumiseen, niin Rosariossa joku poliisi ampui mua kohti pumppuhaulikolla muutaman metrin päästä. Onneksi nyt oli paukkupanoksia, mutta hiukkaisen kuitenkin säikähdin. :) Euroopassa ehkä jotain Serbiaa tai Kreikkaa voi edes jotenkin verrata Argentiinaan.
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #30 : 05.05.2024 klo 13:53:58

Tuota en kyllä ihan allekirjoita. Varsinkin Barra-katsomoissa meno on kyllä aika hiton erilaista kuin Euroopan isoissa liigoissa. Oon nähnyt kun maassa makavaa saman seuran kannattajaa potkitaan, huumeita myydään avoimesti, peli keskeytetään kun vastustajan veskaria heitetään bangerilla jne. Mitä tulee peleistä poistumiseen, niin Rosariossa joku poliisi ampui mua kohti pumppuhaulikolla muutaman metrin päästä. Onneksi nyt oli paukkupanoksia, mutta hiukkaisen kuitenkin säikähdin. :) Euroopassa ehkä jotain Serbiaa tai Kreikkaa voi edes jotenkin verrata Argentiinaan.

No joo, toki oma kokemukseni rajoittuu vain kouralliseen otteluita, joissa kaikissa on vallinnut jopa yllättävän seesteinen tunnelma, odotuksiin nähden. Näissä ei ole tullut todistettua minkäänlaista hulinaa, eikä stadikalle tai stadikalta pois kulkeminen julkisilla ole ollut sen ihmeellisempää kuin muuallakaan, eikä myöskään matsien ulkopuolella ole mitään ihmeellisyyksiä sattunut, joten siinä mielessä helppo allekirjoittaa tuo väite, että Etelä-Amerikka on kuin onkin mainettaan turvallisempi maailmankolkka. Helposti sitä jotain uutisia lukiessa mielipiteet kärjistyy, eikä se toisaalta tarvitse kuin sen yhden uhkaavan kokemuksen, joka taas voikin helposti vaikuttaa mielipiteeseen.
Alty

Poissa Poissa


Vastaus #31 : 05.05.2024 klo 13:59:31

No joo, toki oma kokemukseni rajoittuu vain kouralliseen otteluita, joissa kaikissa on vallinnut jopa yllättävän seesteinen tunnelma, odotuksiin nähden. Näissä ei ole tullut todistettua minkäänlaista hulinaa, eikä stadikalle tai stadikalta pois kulkeminen julkisilla ole ollut sen ihmeellisempää kuin muuallakaan, eikä myöskään matsien ulkopuolella ole mitään ihmeellisyyksiä sattunut, joten siinä mielessä helppo allekirjoittaa tuo väite, että Etelä-Amerikka on kuin onkin mainettaan turvallisempi maailmankolkka. Helposti sitä jotain uutisia lukiessa mielipiteet kärjistyy, eikä se toisaalta tarvitse kuin sen yhden uhkaavan kokemuksen, joka taas voikin helposti vaikuttaa mielipiteeseen.

Varsinkaan paikallispelejä en kyllä kuvailisi sanalla seesteinen. 90 minuuttia kaaosta kuvaa niitä mun mielestä paremmin.

Mut mitä muuten tulee E-Amerikkaan, niin en itsekään ole juuri ikinä siellä pelännyt. Ilman muuta mainettaan parempi.
Ticorexx

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Moraalinen mestari


Vastaus #32 : 06.05.2024 klo 08:34:50

Olipas loistavaa matkarapoa. Ihan tekisi mieli pakata reppu.
north state

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: fudisforum


Vastaus #33 : 06.05.2024 klo 12:30:22

Rapolle ja raposta versonneille kanssamuisteloille Ylos
Tango Rosario

Poissa Poissa


Vastaus #34 : 12.05.2024 klo 01:09:19



Samalla reissulla tuli käytyä myös buenosairesilaisen Huracanin matsissa. Tässä vastaavasti tunnelma kostautui positiiviseksi yllätykseksi. Toki tässä edesauttoi se, että vastassa oli paikallisvastustaja, mainittu River Plate. Vähän sellainen gnistanmainen sympaattisen kyläseuran maku jäi tästä Huracanista.

Vertaus ei ole ihan osuva, sillä Huracán on kuitenkin ns. viiden suuren takana maan merkittävimpiä seuroja. Etenkin Menottin valmentama vuonna 1973 mestaruuden voittanut joukkue on noussut Argentiinassa lähes myyttiseen asemaan ja ikuisen muistelun kohteeksi. Äskettäisin mahdollisuus menestykseen oli 2009, jolloin Huracán hävisi mestaruuden Vélezille kahdeksan minuuttia ennen päätösvihellystä tulleella maalilla. Lisäksi stadionkaan ei ole ihan pienimmästä päästä. Siellähän muuten kuvattiin myös eräs Oscar-voittajaelokuvan Katseeseen kätketty kohtaus. Huracánin perinteinen päävastustaja on San Lorenzo, joka kuuluu mainittujen viiden suuren joukkoon.



 Riverasta siirryin Uruguayn halki maan pääkaupunkiin Montevideoon. Futiksen kannalta olin siellä viikkoa liian aikaisin, sillä maan mestaruussarja pyörähti käyntiin seuraavana viikonloppuna. Valitsin tämän ajankohdan Montevideon vierailulle, koska silloin siellä oli karnevaalit. Ne olivat näkemisen arvoiset ja en katunut yhtään valintaani.
 Tein päiväkävelyn Penarolin museolle. Sen piti olla auki sunnuntaina, mutta varmaan karnevaalien takia ovet olivat kiinni, kuten vähän pelkäsin.



Jos museoista puhutaan, Centenario-stadonilla on myös futismuseo, jossa esitellään Uruguayn jalkapallohistoriaa yleisesti. Näyttäisi olevan sunnuntaisin kiinni.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2024 klo 23:52:11 kirjoittanut Tango Rosario »
roberto carlos

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Brasilia, Suomi, Ilves, Mäntän Valo


Vastaus #35 : 12.05.2024 klo 11:44:12



Jos museoista puhutaan, Centanario-stadonilla on myös futismuseo, jossa esitellään Uruguayn jalkapallohistoriaa yleisesti. Näyttäisi olevan sunnuntaisin kiinni.

Siellä kävin, kun olin ekan kerran Uruguayssa. Paikka, missä on historian siipien havinaa
« Viimeksi muokattu: 12.05.2024 klo 11:59:48 kirjoittanut roberto carlos »
Leopoldo Luque

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nuori Hector


Vastaus #36 : 12.05.2024 klo 21:17:50

Siellä kävin, kun olin ekan kerran Uruguayssa. Paikka, missä on historian siipien havinaa
Harmi, ettei tajunnut käydä katsomassa. Noin muuten Montevideo oli varsin kuolleen oloinen paikka BsAs:iin verrattuna. Lähinnä vanhassa kaupungissa eloisaa ja silloinkin päiväsaikaan. Anthony Bourdaininkin koveroima Mercado del Puerto jatkoon.
Nordkapp

Poissa Poissa


Vastaus #37 : 17.05.2024 klo 11:37:30

Vertaus ei ole ihan osuva, sillä Huracán on kuitenkin ns. viiden suuren takana maan merkittävimpiä seuroja. Etenkin Menottin valmentama vuonna 1973 mestaruuden voittanut joukkue on noussut Argentiinassa lähes myyttiseen asemaan ja ikuisen muistelun kohteeksi. Äskettäisin mahdollisuus menestykseen oli 2009, jolloin Huracán hävisi mestaruuden Vélezille kahdeksan minuuttia ennen päätösvihellystä tulleella maalilla. Lisäksi stadionkaan ei ole ihan pienimmästä päästä. Siellähän muuten kuvattiin myös eräs Oscar-voittajaelokuvan Katseeseen kätketty kohtaus. Huracánin perinteinen päävastustaja on San Lorenzo, joka kuuluu mainittujen viiden suuren joukkoon.

Jos museoista puhutaan, Centenario-stadonilla on myös futismuseo, jossa esitellään Uruguayn jalkapallohistoriaa yleisesti. Näyttäisi olevan sunnuntaisin kiinni.


https://www.youtube.com/watch?v=OBeYm2aPKCw
On siellä kameramiehellä hiemän tekemistä
Lounasseuralainen

Poissa Poissa


Vastaus #38 : 04.07.2024 klo 15:54:16

Nyt vasta osui silmiin tämä upea rapo! Hyvää kamaa, kuten äijältä aina. Kiitoksia ja terveisiä.

 
Sivuja: 1 [2]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa