FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.11.2024 klo 15:53:08 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5

Kirjoittaja Aihe: Anyone but England  (Luettu 10919 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
pallourpoilija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Inter Turku, FC Boda, Fortuna Düsseldorf

Vastaus #75 : 11.07.2024 klo 02:50:17

En katso enää ikinä jalkapalloa jos inglänti voittaa >:(
ipswich

Poissa Poissa

Vastaus #76 : 11.07.2024 klo 07:59:13

Finaalissa Espanja ja Englanti.
Ranska tuhnu ei osaa maaleja tehdä.

Ja näin.
Korkki_auki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RANEn potkut

Vastaus #77 : 11.07.2024 klo 14:18:04

Kanssa-ajattelijani, etooko teidänkin sieluanne ajatus siitä, että tämä meluava öykkärisakki, jotka myös englantilaisina jalkapallokannattajina tunnetaan, omaavat hyvän mahdollisuuden päästä seuraamaan Englannin maajoukkuetta finaalissa ja näin ollen myös juhlia mestaruutta.

Minua etoo.

Minua etoo myös.

Eikä vähiten että nämä rikolliset päästettiin vielä kisoihin 2021 Wembleyn tapahtumien jälkeen. Hävetkää.

15 vuoden bänni kaikilta maajoukkuekentiltä olisi ollut kohtuullinen rangaistus.

Toivottavasti saksalainen poliisi pamputtaa pallokorvat submissioniin eikä sunnuntaina tarvitse katsella samaa perseilyä enää.
Deathfromabove83

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: I support Beth!

Vastaus #78 : 11.07.2024 klo 14:22:52

Toivottavasti saksalainen poliisi pamputtaa pallokorvat submissioniin eikä sunnuntaina tarvitse katsella samaa perseilyä enää.

Saksalaiset tuntevat vieläkin nöyryyttä ja alemmuudentunnetta Brittejä kohtaan hävittyään 1900-luvulla kahdesti heille omassa kansallislajissaan, jälkimmäisessä vielä rökäletappiolla.
Thauvin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: muchas gracias afición, esto para vosotros

Vastaus #79 : 11.07.2024 klo 14:23:56

Catch me if you can
'Cause I'm the England man
And what you're looking at
Is the master plan
We ain't no hooligans
This ain't a football song
Three lions on my chest
I know we can't go wrong
quiquilija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi

Vastaus #80 : 11.07.2024 klo 15:25:36

Sen enempää tässä Englantia haukkumatta tai kehumatta, niin kai yleisesti urheiluun kuuluu se, että joku ainainen epäonnistuja alkaa kovan työn ja yrittämisen jälkeen myös onnistua. (?) Jos tältä kaudelta jotain vastaavaa hakee, niin Leverkusen vertautunee hieman. Vähän päästettyjä maaleja, itse tehdyt maalit loppuhetkillä, pahimpien kilpailijoiden voittaminen ratkaisevissa otteluissa. Kun suunta joskus jollain joukkueella kääntyy, niin sen kääntyy myös rajusti ja vauhdilla.
heny

Poissa Poissa

Vastaus #81 : 11.07.2024 klo 16:07:24

En itse lädien nykypelistä erityisemmin nauti eikä Espanjan voitto haittaisi ollenkaan, mutta on uskomatonta seurata, miten forkalla aikuiset ihmiset lietsovat itsensä tuollaiseen vihaan.

Varsinkin kun kyse ei ole mistään vuosikausia jatkuneesta dominoinnista joka ei millään lopu, vaan 95% meistä on saanut katsoa elämänsä kaikki kisat ilman Englannin voittoa. Itse ainakin samaistun tietyiltä osin, kun Suomen arvokisapaikkaa sai jonkun aikaa odotella. Varmaan sinne rumien ja tyhmien pallokorvien saarelle mahtuu jokunen ihan sympaattinenkin tyyppi, joka on koko elämänsä odottanut arvokisavoittoa.

Oman 98 alkaneen arvokisaseurannan aikana kaikki muut suurmaat ovat voittaneet paitsi Englanti ja Hollanti. Espanja kisojen parhaana jenginä ansaitsisi mestaruuden, mutta ei mua lädien odotuksen päättyminen haittaisi sekään.
Gambinamiäs

Poissa Poissa

Vastaus #82 : 11.07.2024 klo 16:33:32

Catch me if you can
'Cause I'm the England man
And what you're looking at
Is the master plan
We ain't no hooligans
This ain't a football song
Three lions on my chest
I know we can't go wrong

Kaikkien aikojen kannatusbiisi!

We're playing for England {In-ger-land}
We're playing the song
We're singing for England {In-ger-land}

https://www.youtube.com/watch?v=Re4aDJL3heA

edit. Ikävä Gazzaa. Luoja miten upea pelaaja oli.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2024 klo 16:36:28 kirjoittanut Gambinamiäs »
Wanha futaaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Jag ser rött...

Vastaus #83 : 11.07.2024 klo 17:30:51

En itse lädien nykypelistä erityisemmin nauti eikä Espanjan voitto haittaisi ollenkaan, mutta on uskomatonta seurata, miten forkalla aikuiset ihmiset lietsovat itsensä tuollaiseen vihaan.

Varsinkin kun kyse ei ole mistään vuosikausia jatkuneesta dominoinnista joka ei millään lopu, vaan 95% meistä on saanut katsoa elämänsä kaikki kisat ilman Englannin voittoa. Itse ainakin samaistun tietyiltä osin, kun Suomen arvokisapaikkaa sai jonkun aikaa odotella. Varmaan sinne rumien ja tyhmien pallokorvien saarelle mahtuu jokunen ihan sympaattinenkin tyyppi, joka on koko elämänsä odottanut arvokisavoittoa.

Oman 98 alkaneen arvokisaseurannan aikana kaikki muut suurmaat ovat voittaneet paitsi Englanti ja Hollanti. Espanja kisojen parhaana jenginä ansaitsisi mestaruuden, mutta ei mua lädien odotuksen päättyminen haittaisi sekään.

Englanti ja britit ovat minulle maassa asuneena ja töiden puolesta varmaan vuosikymmenten aikana n. 200 kertaa käyneenä (ilmailukouluttajan hommat) paljon läheisempi maa kuin Espanja, jossa olen käynyt vain turistina. Kulttuuri, kieli, ihmiset Englannissa ovat useammin samalla aaltopituudella kuin minäkin ja olen siellä aina viihtynyt hyvin.

Minua ihmetyttää se, että täällä suorastaan vihataan englantilaisia. Ihmetyttää tosin muidenkin kansallisuuksien vähättely ja vihaaminen, silloin, kun sitä esiintyy. Tottakai löytyy öykkärimäisiä englantilaisia, mutta ei se ole maan koko kuva. Ja niitä öykkäreitä löytyy joka maasta.

Siitä samaa mieltä, että Espanja on ollut kisojen paras jengi ja siinä mielessä ansaitsisi mestaruuden. He ovat pelistä toiseen pelanneet kaunista, innovatiivista ja monipuolista hyökkäyspeliä ja tekivät (Saksan kanssa) eniten maaleja jo alkulohkossa eikä meno ole hyytynyt sen jälkeenkään.

Finaalissa on kuitenkin kyse vain voittamisesta. Tyylillä ei ole väliä lopputuloksen kannalta. En olisi yllättynyt, jos se lopputulos olisi Englannin voitto. Minusta finaali on aika fifty-fifty juttu. Espanja ehkä hienoinen ennakkosuosikki, mutta sillä ei välttämättä ole sunnuntaina merkitystä. Englannilla on ollut onni myötä jo useampaan kertaan näissä kisoissa. Eikö se ennusta jotain? :D
Olsen

Paikalla Paikalla

Vastaus #84 : 11.07.2024 klo 18:46:04

Englanti ja britit ovat minulle maassa asuneena ja töiden puolesta varmaan vuosikymmenten aikana n. 200 kertaa käyneenä (ilmailukouluttajan hommat) paljon läheisempi maa kuin Espanja, jossa olen käynyt vain turistina. Kulttuuri, kieli, ihmiset Englannissa ovat useammin samalla aaltopituudella kuin minäkin ja olen siellä aina viihtynyt hyvin.

Minua ihmetyttää se, että täällä suorastaan vihataan englantilaisia. Ihmetyttää tosin muidenkin kansallisuuksien vähättely ja vihaaminen, silloin, kun sitä esiintyy. Tottakai löytyy öykkärimäisiä englantilaisia, mutta ei se ole maan koko kuva. Ja niitä öykkäreitä löytyy joka maasta.

Foorumilaisille tulee aina yllätyksenä/järkytyksenä miten paljon Suomessa on Englannin maajoukkueen kannattajia - tai muiden maajoukkueiden. Vastareaktiot ovat sen mukaisia. Materiaalia on niin paljon, ettei jokaista tapausta voi käsitellä mieshuoraus -ketjussa.
Epäonnensoturi

Poissa Poissa

Vastaus #85 : 11.07.2024 klo 18:47:27

Materiaalia on niin paljon, ettei jokaista tapausta voi käsitellä mieshuoraus -ketjussa.

Ja tämän takia täytyy sitten sotkea kaikki muut ketjut?
Savon keisari

Poissa Poissa

Vastaus #86 : 11.07.2024 klo 18:48:03

En itse ole Englannin tai minkään muunkaan maajoukkueen kuin Suomen kannattaja. Mutta kyllähän se olisi hienoa, jos pitkästä aikaa jalkapallon kotimaa voittaisi arvokisat.
Thauvin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: muchas gracias afición, esto para vosotros

Vastaus #87 : 11.07.2024 klo 19:17:58

Kaikkien aikojen kannatusbiisi!

We're playing for England {In-ger-land}
We're playing the song
We're singing for England {In-ger-land}

https://www.youtube.com/watch?v=Re4aDJL3heA

edit. Ikävä Gazzaa. Luoja miten upea pelaaja oli.

Sunnuntaina soi repeatilla aamusta iltaan!
Tveni Trii

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oi Suomi on!

Vastaus #88 : 11.07.2024 klo 19:39:52

Toiveena sunnuntaille Espanjalle nopeasti 2 maalia, eteläportti menee ihan sekaisin eikä tiedä mitä tehdä.
Nostaa linjaa ylös ja Espanja iskee pari maalia lisää.

Sellainen 4-1 Espanjalle toiveissa.
Raaka-Juhani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK ja Huuhkajat

Vastaus #89 : 11.07.2024 klo 19:43:58

Foorumilaisille tulee aina yllätyksenä/järkytyksenä miten paljon Suomessa on Englannin maajoukkueen kannattajia - tai muiden maajoukkueiden. Vastareaktiot ovat sen mukaisia. Materiaalia on niin paljon, ettei jokaista tapausta voi käsitellä mieshuoraus -ketjussa.
Lapsilla ymmärtää fanituksen, mutta jotain on pahasti pielessä jos aikuisena jatkaa sitä.
Olsen

Paikalla Paikalla

Vastaus #90 : 11.07.2024 klo 19:46:08

Lapsilla ymmärtää fanituksen, mutta jotain on pahasti pielessä jos aikuisena jatkaa sitä.

Totta. Pelit näyttävät, kuka kukin on.
Cantonakaskessa

Poissa Poissa

Vastaus #91 : 11.07.2024 klo 19:52:07

Englannin kohdalla täytyy erottaa symppaaminen, kannatus ja fanittaminen. Useilla lienee vain symppaamista (lue: toive että voittaa), tämä on tunnepohjainen juttu, johon ei ole selkeitä selityksiä vaan koostuu useasta asiasta. Kannattaminen on jo rajumpaa toimintaa, saati fanitus. Symppaaminen kääntyy kyllä hyvin herkästi kannattamiseksi, jos foorumin lädiviha läikkyy yli. Se kuuluisa vastareaktio tai vastareaktion vastareaktio. "Mitä enemmän nostatte kohua, sitä enemmän lapsenne rakastaa mua" (Eppu Normaali 1978).
Raaka-Juhani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK ja Huuhkajat

Vastaus #92 : 11.07.2024 klo 20:03:18

Englannin kohdalla täytyy erottaa symppaaminen, kannatus ja fanittaminen. Useilla lienee vain symppaamista (lue: toive että voittaa), tämä on tunnepohjainen juttu, johon ei ole selkeitä selityksiä vaan koostuu useasta asiasta. Kannattaminen on jo rajumpaa toimintaa, saati fanitus. Symppaaminen kääntyy kyllä hyvin herkästi kannattamiseksi, jos foorumin lädiviha läikkyy yli. Se kuuluisa vastareaktio tai vastareaktion vastareaktio. "Mitä enemmän nostatte kohua, sitä enemmän lapsenne rakastaa mua" (Eppu Normaali 1978).
Kannattaminen tarkoittaa nimensä muikaisesti joukkueensa kannattelua ja tukemista, joka ei television välityksellä ole mahdollista. Eikä kerran vuodessa tehty reissu oikein täytä kriteerejä, koska kannattamisessa eletään ja hengitetään seuraa.

Fanitus on taas henkilöpalvontaa, jolla ei ole tekemistä kannattamisen kanssa. Sen takiahan joukkue valitaan jostain kaukaisuudesta, koska niitä pidetään jotenkin parempina.

Sitten, jos puhutaan Englannin symppaamisesta, niin setämiehillä tuon ehkä jotenkin ymmärtää, mutta ei sille telkkarille tarvitse kuitenkaan huutaa.
Silverado

Poissa Poissa

Vastaus #93 : 11.07.2024 klo 20:16:25

Voi Luoja, mikäköhän siinä on että pitäisi kannattaa maata johon on sattunut syyttömänä syntymään?
Savon keisari

Poissa Poissa

Vastaus #94 : 11.07.2024 klo 20:32:05

Niin, kyllähän sen tyyppinen "kannattaminen", että on vieraan maan pelipaita päällä, huutelee jotain kannustushuutoja ym. on vähän noloa käytöstä aikuiselta mieheltä. Olipa sitten kyseessä Englanti tai mikä tahansa muukaan. Lapsilla tämän jossain määrin ymmärtää, mutta kyllä heiltäkin tämä lienee hyvä riittävän ajoissa kitkeä pois.
Silverado

Poissa Poissa

Vastaus #95 : 11.07.2024 klo 20:48:25

Miten syntymämaalla on niin oleellinen merkitys että ainoastaan sen kannattaminen on ns sallittua? Voi hyvää päivää...
Cantonakaskessa

Poissa Poissa

Vastaus #96 : 11.07.2024 klo 20:50:35

Lapsilla tämän jossain määrin ymmärtää, mutta kyllä heiltäkin tämä lienee hyvä riittävän ajoissa kitkeä pois.

Voi jeesus. Mitenkä ajattelit kitkeä, sanotko soo soo vai kiellätkö kiroten ja viet väkisin paikallisen seuran peliin?
Käännös

Poissa Poissa

Vastaus #97 : 11.07.2024 klo 20:52:02

Nyt jo?

Nyt jo! Kristallipallosta katsoin, ettei näillä semifinaaleilla ole merkitystä kuka pelaa finaalissa (en tiedä mitä hittoa olin siinä luulossa, että Englanti pelaa Espanjaa vastaan semifinaalissa).
Käännös

Poissa Poissa

Vastaus #98 : 11.07.2024 klo 21:02:03

Itse tosiaan vihaan Kanea siitä (on siitä huomatettukin), koska on mielestäni yliarvostetuin pelaaja Ronaldon jälkeen ja just sellainen, etten vaan ymmärrä miten häntä pidetään niin arvossa, mutta toisaalta hän vaikuttaa ihan supertyypiltä ja kaikin puolin sellaiselta jonka kanssa olisi mukava käydä kaljalla.

Kanen kirous on tunnetusti, ettei hän tule ikinä voittamaan mitään, vaikka kuinka tekisi maaleja, mutta nyt englanti on toista kertaa em-finaalissa, joten pakkohan se on kannattaa englantia, vaikka kuinka kannattajat olisivat paskimpia mahdollisia. Ihan jo sillä periaatteella, että missä se olisi suurin juttu. Vaikka "vihaan" Kanea, niin olen aina onnellinen kun hän tekee jotain sellaista, jolla osoittaa kuuluvansa sille paikalle ja siihen rooliin. Ehkä nyt olisi sille paikka?

Mutta toisaalta Yamal on sellainen, että on parhaat mahdollisuudet sitten Messin nousta Messin tasolle (naureskelen melkein, että Bellinghamia on nostettu siihen arvioon joskus), joten vaikea päättää kumpaa kannattaa finaalissa.

Englannille 3.57 kerroin tällä hetkellä voitolle (vs  2.53 Espanjalle), joten mennään englannilla, vaikka Espanjan pitäisi kaiken järjen mukaan voittaa tämä ottelu.
Laskikka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: NSFR

Vastaus #99 : 14.07.2024 klo 22:56:53

Jaksamisia Satraapille ja muille mieshuorille.

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5

Siirry: