Waine Ruuna
Poissa
Suosikkijoukkue: ManU, Fc Melody
|
|
Vastaus #2275 : 12.12.2024 klo 08:30:53 |
|
Paljon on juttuja somessa ja netissä siitä, että ManUn pitäisi taas pistää pakka sekaisin pelaajien suhteen ja myydä tämä ja tämä pelaaja ja ostaa tämä ja tämä pelaaja...jotta saadaan Amorimin taktiikka hiottua täyteen loistoon. Siis vaihtaa noin puolet porukasta.
Eli sama homma jatkuisi, kun ennen Ineosia. On kyllä raskasta lukea somea ManUun liittyen ja oma vikahan se on, kun on somessa...mutta sitä paskaa on niin paljon ettei voi välttyä.
Toki vasta vähän aikaa menty ja pelattu, mutta näin fanina ja jalkapalloromantikkona niin eikö nyt seurassa pitäisi lopettaa tämä valmentajalle pelaajien ostelu, jota on jatkunut viimeiset noin 10 vuotta? Eikö Amorimin pitäisi olla sellainen valmentaja, joka pystyy kehittämään pelaajia taktiikkaan sopivaksi? Vähän kuten EtH:n piti olla? Vai onko jollain tietoa miten Amorimille Bragassa ja Sportingissa tilanne pedattiin seurajohdon puolesta, ostettiinko hänelle palaset ja sitten kukoisti vai pelasiko niillä pelimerkeillä, jotka oli hallussa?
Itse tammikuussa en ostais yhtään ketään, enkä myisi ketään vaan nyt hierottais tämä paska läpi kunnolla tuloksista viis. Jotka ei sovellu tai ei kiinnosta niin sitten vaan penkille tai reissuvihkoa täyttämään ressuihin ja muille peliaikaa, oli sitten palkka tai synnyinpaikka mitä tahansa.
Kauden päätytyä tehtäisiin kattava suunnitelma, kenestä luovutaan (yksittäisiä pelaajia) ja milloinka. Samalla loppukaudeksi kartoitus pelaajista, joilla korvataan. Kaikki yli 60 M€:n miehet jäisi siirroista pois, eli nämä hypetetyt ja in form pelaajat eivät olisi edes tarkkailussa. En itse ainakaan muista "yhtään" yli tuon summan ylittävää pelaaja, joka olisi ManUssa tai muissa seuroissa loistanut. Kai niitä muutama voi olla, mutta ei kaikista missään nimessä saada rahan arvoista suoritetta kentällä, jos mietitään koko sopimuskautta palkkoineen (yleensä palkka korreloi siirtosummaa). ManUlla näistä ei nyt ole onnistunut yksikään.
|
|
|
|
Utelias Vili
Poissa
Suosikkijoukkue: RB Leipzig
|
|
Vastaus #2276 : 12.12.2024 klo 08:54:59 |
|
Paljon on juttuja somessa ja netissä siitä, että ManUn pitäisi taas pistää pakka sekaisin pelaajien suhteen ja myydä tämä ja tämä pelaaja ja ostaa tämä ja tämä pelaaja...jotta saadaan Amorimin taktiikka hiottua täyteen loistoon. Siis vaihtaa noin puolet porukasta.
Semmosta se on kun valmentajaa vaihdetaan reilun kahen vuoden välein, että edellisen tai sitä edellisen, tai sitä edellisen valkun palaset ei sovi seuraavalle. Tässä on kuitenkin niin raju pelitavan muutos tehty, että en yhtään ihmettele mikäli puolet jengistä ei vaan ole tarpeeksi hyviä tähän tapaan. Joku voisi sanoa ettei ne ollut tarpeeksi hyviä myöskään edelliseen. Toki vasta vähän aikaa menty ja pelattu, mutta näin fanina ja jalkapalloromantikkona niin eikö nyt seurassa pitäisi lopettaa tämä valmentajalle pelaajien ostelu, jota on jatkunut viimeiset noin 10 vuotta? Eikö Amorimin pitäisi olla sellainen valmentaja, joka pystyy kehittämään pelaajia taktiikkaan sopivaksi? En tiedä miten reilua on vaatia Amorimia survomaan neliön muotoista palikkaa ympyrän muotoiseen reikään. Unitedissa ei taida olla sellaista tilannetta, etteikö valmentajalta kuitenkin vaadittaisi kaiken sortin kehittämisen keskellä myös tulosta. Ohan Amorim leiponut Amadille jo onnistuneesti eri pelipaikan, mutta ei se kaikkien kohdalla onnistu. Näiden tilalle sitten pitää ostaa oikeat palikat, mikäli siis halutaan että valmentajalla on realistiset mahdollisuudet pärjätä pestissään. Itse tammikuussa en ostais yhtään ketään, enkä myisi ketään vaan nyt hierottais tämä paska läpi kunnolla tuloksista viis. Jotka ei sovellu tai ei kiinnosta niin sitten vaan penkille tai reissuvihkoa täyttämään ressuihin ja muille peliaikaa, oli sitten palkka tai synnyinpaikka mitä tahansa. United selkeästi karsii kaikki mahdolliset kulut, joten jos joku pelaaja on todettu sopimattomaksi, niin mikä järki sitä on istuttaa katsomossa 100-300k viikkoliksalla, kun samaan aikaan toimiston porukoilta viedään bonukset, joulujuhlat ja työpaikat ja saadaan säästöjä joku reippa 100k
|
|
|
|
Valonheitin
Poissa
|
|
Vastaus #2277 : 12.12.2024 klo 09:00:38 |
|
Itse toivoisin vasemman wingbackin hankintaa, sillä Shawn tilanne on jo epätoivoinen, eikä Malacian varaan voi vielä(kään) kovin paljon laskea. Dalotkaan ei ole oikein vahvimmillaan vasemmalla.
Mutta noin yleiseisti olen sitä mieltä, että ihmiset hieman ylireagoivat 343-taktiikan pelaajavaatimuksiin ja koko pakka pitäisi laittaa hetinyt uusiksi. Amorim käyttää yhtä kärkeä ja kahta pohjapelaajaa, kuten isoin osa valmentajista, jotka peluuttavat 433:sta. Lisäksi itse en näe kovin isoa eroa wingbackin ja modernin laitapakin välillä ja tämä on yksi niistä osa-alueista, mihin joukkue tarvitsee vahvistusta, peluutettiin sitten kolmen tai neljän linjaa.
Toinen kysymys on sitten se, että onko osalla nykypelaajista kykyä pelata Amorimin haluamaa energistä futista, mutta tätähän ollaan pohdittu jo ikuisuus eri valmentajien kohdalla.
|
|
|
|
Jynkky
Poissa
|
|
Vastaus #2278 : 12.12.2024 klo 09:18:16 |
|
En tiedä miten reilua on vaatia Amorimia survomaan neliön muotoista palikkaa ympyrän muotoiseen reikään. Unitedissa ei taida olla sellaista tilannetta, etteikö valmentajalta kuitenkin vaadittaisi kaiken sortin kehittämisen keskellä myös tulosta. Ohan Amorim leiponut Amadille jo onnistuneesti eri pelipaikan, mutta ei se kaikkien kohdalla onnistu. Näiden tilalle sitten pitää ostaa oikeat palikat, mikäli siis halutaan että valmentajalla on realistiset mahdollisuudet pärjätä pestissään.
United selkeästi karsii kaikki mahdolliset kulut, joten jos joku pelaaja on todettu sopimattomaksi, niin mikä järki sitä on istuttaa katsomossa 100-300k viikkoliksalla, kun samaan aikaan toimiston porukoilta viedään bonukset, joulujuhlat ja työpaikat ja saadaan säästöjä joku reippa 100k
Tässä nyt on aika isosti vedetty mutkia suoraksi. Itse nimenomaan olin/olen siinä uskossa, että Amorim otettiin puikkoihin, koska on uskoa että saa tämän porukan pelaamaan paremmin. Se, että joku isopalkkainen joutuu vaihtomiehen rooliin on toki täysin mahdollinen skenaario, mutta harvoin pelaajien vaihtaminen toisiin tulee ilman kustannuksia ja kaikki Unitedin tekemät toimenpiteet (kentän ulkopuolella) viittaa siihen, että vuosia ollut "pohjaton kassa" alkaa olla käytetty. Näin ollen olisi myös äärimmäisen tärkeää saada tulosta nimenomaan näillä pelaajilla. Se on varmaa, että pari kolme hankintaa kesällä tulee ja lähtijöitä (esim Eriksen todennäköisesti), mutta mistään puolen joukkueen vaihtamisesta on ihan turha edes puhua/haaveilla. Lisäksi pitää muistaa, että Amorim on ollut puikoissa vasta pienen tovin. Olisi aika erikoista heittää nyt jo palasia roskiin. Mielestäni erittäin järkevää ja reiluakin antaa kaikille se mahdollisuus kehittyä tähän pelitapaan. Ja haastatteiluissa Amorim itsekin tätä toistellut, että jokaisen pitää tuntea olevansa osa joukkuetta.
|
|
|
|
Clwb Pêl-droed Cei Connah
Poissa
|
|
Vastaus #2279 : 12.12.2024 klo 09:20:41 |
|
Mutta noin yleiseisti olen sitä mieltä, että ihmiset hieman ylireagoivat 343-taktiikan pelaajavaatimuksiin ja koko pakka pitäisi laittaa hetinyt uusiksi. Amorim käyttää yhtä kärkeä ja kahta pohjapelaajaa, kuten isoin osa valmentajista, jotka peluuttavat 433:sta. Lisäksi itse en näe kovin isoa eroa wingbackin ja modernin laitapakin välillä ja tämä on yksi niistä osa-alueista, mihin joukkue tarvitsee vahvistusta, peluutettiin sitten kolmen tai neljän linjaa.
Liverpool ilmeisesti päätti kiinnostuksensa Amorimon palkkaamiseen todettuaan, ettei tämän suosima 343-muodostelma oikein sovi olemassa olevaan pelaajamateriaaliin. Toisena syynä on mainittu se, että Liverpoolissa halutaan kaikkien joukkueiden junnuista edustukseen pelaavan jokseenkin samantapaista futista, eikä sitten haluttu ruveta ajamaan tätä 343-muodostelmaa sisään mihinkään junnujoukkueisiin yms. No ehkä Unitedissa on tavallaan helpompi lähteä uusille poluille kun mitään kovin selkeää suunitelmallisuutta ei ole kuitenkaan ollut vuosikausiin pelaajahankinnoissa tai missään muussakaan.
|
|
|
|
Utelias Vili
Poissa
|
|
Vastaus #2280 : 12.12.2024 klo 09:30:03 |
|
Tässä nyt on aika isosti vedetty mutkia suoraksi. Itse nimenomaan olin/olen siinä uskossa, että Amorim otettiin puikkoihin, koska on uskoa että saa tämän porukan pelaamaan paremmin.
Se, että joku isopalkkainen joutuu vaihtomiehen rooliin on toki täysin mahdollinen skenaario, mutta harvoin pelaajien vaihtaminen toisiin tulee ilman kustannuksia ja kaikki Unitedin tekemät toimenpiteet (kentän ulkopuolella) viittaa siihen, että vuosia ollut "pohjaton kassa" alkaa olla käytetty. Näin ollen olisi myös äärimmäisen tärkeää saada tulosta nimenomaan näillä pelaajilla.
Se on varmaa, että pari kolme hankintaa kesällä tulee ja lähtijöitä (esim Eriksen todennäköisesti), mutta mistään puolen joukkueen vaihtamisesta on ihan turha edes puhua/haaveilla.
Lisäksi pitää muistaa, että Amorim on ollut puikoissa vasta pienen tovin. Olisi aika erikoista heittää nyt jo palasia roskiin. Mielestäni erittäin järkevää ja reiluakin antaa kaikille se mahdollisuus kehittyä tähän pelitapaan. Ja haastatteiluissa Amorim itsekin tätä toistellut, että jokaisen pitää tuntea olevansa osa joukkuetta.
Itse olen taas siinä uskossa että Amorim tuotiin sisään nostamaan seura tuolta top8 hujakoilta top4:n sisälle ja lisäksi miehellä on selkeä pelitapa mikä halutaan olevan nyt sitten se 2020-luvun United way. Eihän siinä nyt ole mitään järkeä että valmentajalle sanottaisi, että tässä on nyt nämä pelaajat ja taio paskasta konvehteja samalla kun voittoja tulee viikosta toiseen. Samaan aikaan urheilujohtoon on hommattu vihdoin hyvän osaamisen tyyppejä; mitä niillä siellä tekee jos aikomus olisi pakottaa valmentaja sopeutumaan nykyiseen rosteriin. Totta kai epäsopivien pelaajien korvaaminen maksaa, mutta niin se tavallaan maksaa kyntää top4:n ulkopuolellakin menetettyjen tulojen muodossa. Siitä samaa mieltä ettei tietenkään puolta joukkuetta voi vaihtaa kerralla, mutta on on myös mahdotonta toimia, mikäli valmentalle annetaan systeemin epäsopivat palaset ja sanotaan että menesty. Tietysti jos menestyspaineita ei ole, ja on ok että United on siellä 7-10 sijan tuntumassa parikin kautta samalla kun Amorim koettaa saada pelaajat edes juoksemaan, niin mikäs siinä sitten.
|
|
|
|
Jynkky
Poissa
|
|
Vastaus #2281 : 12.12.2024 klo 09:39:22 |
|
Itse olen taas siinä uskossa että Amorim tuotiin sisään nostamaan seura tuolta top8 hujakoilta top4:n sisälle ja lisäksi miehellä on selkeä pelitapa mikä halutaan olevan nyt sitten se 2020-luvun United way. Eihän siinä nyt ole mitään järkeä että valmentajalle sanottaisi, että tässä on nyt nämä pelaajat ja taio paskasta konvehteja samalla kun voittoja tulee viikosta toiseen. Samaan aikaan urheilujohtoon on hommattu vihdoin hyvän osaamisen tyyppejä; mitä niillä siellä tekee jos aikomus olisi pakottaa valmentaja sopeutumaan nykyiseen rosteriin.
Totta kai epäsopivien pelaajien korvaaminen maksaa, mutta niin se tavallaan maksaa kyntää top4:n ulkopuolellakin menetettyjen tulojen muodossa. Siitä samaa mieltä ettei tietenkään puolta joukkuetta voi vaihtaa kerralla, mutta on on myös mahdotonta toimia, mikäli valmentalle annetaan systeemin epäsopivat palaset ja sanotaan että menesty.
Tietysti jos menestyspaineita ei ole, ja on ok että United on siellä 7-10 sijan tuntumassa parikin kautta samalla kun Amorim koettaa saada pelaajat edes juoksemaan, niin mikäs siinä sitten.
Tavallaan puhutaan samasta asiasta, mutta kuitenkin eri tulokulmalla. Oma pointtini oli, että järjetöntä lähteä tällä aikaikkunalla heivaamaan puoli joukkuetta kankaalle, vaan nimenomaan pitäisi katsoa nämä pelaajat nyt kevääseen asti ja sen jälkeen tehdä ne päätökset. Muutenhan tässä mennään ihan samaa oravanpyörää kuin edellistenkin valmentajien kanssa. Manager nimitys sentään vaihdettiin "Päävalmentajaksi", joten ehkä siellä taustoilla urheilupuolella saadaan nyt järkeä tähän hommaan eikä poltetaa satoja miljoonia hetkessä valmentajan toiveesta. Lisäksi tätä keskustelua on varmasti käyty United/Amorim toimesta jo ennen palkkaamista. Tai jos ei ole, niin sitten ihmettelen kyllä sekoilua ihan huolella. Mutta media räksyttää ja fanit ovat kärismättömiä. Itse olen kuitenkin (edelleen) sitä miltä, että tälle kaudelle ei pidä tehdä paniikkihankintoja tuloksen varjolla, vaan katsoa nyt tämä kortti ensin kuntoon ja sitten tehdä ne tarvittavat täsmävaihdot pelaajistoon.
|
|
|
|
Belmero
Poissa
|
|
Vastaus #2282 : 12.12.2024 klo 09:43:45 |
|
Samaan aikaan urheilujohtoon on hommattu vihdoin hyvän osaamisen tyyppejä; mitä niillä siellä tekee jos aikomus olisi pakottaa valmentaja sopeutumaan nykyiseen rosteriin.
Somessa tuli vastaan pari juttua, jossa väitettiin että Ashworthin potkujen yhteistuumin sovitun eron jälkeen koko Sporting Directorin pesti ois Unitedissa päätetty lakkauttaa. Toisissa huhuissa taas väitettiin, että Ralf Rangnick ois kovinkin kiinnostunut korvaamaan Ashworthin tuossa pestissä. Varsinkin ensimmäinen kuulostaa höpöjutulta, mutta mistäpä sitä Ineoksesta tietää.
|
|
|
|
Utelias Vili
Poissa
|
|
Vastaus #2283 : 12.12.2024 klo 09:48:54 |
|
Tavallaan puhutaan samasta asiasta, mutta kuitenkin eri tulokulmalla.
Oma pointtini oli, että järjetöntä lähteä tällä aikaikkunalla heivaamaan puoli joukkuetta kankaalle, vaan nimenomaan pitäisi katsoa nämä pelaajat nyt kevääseen asti ja sen jälkeen tehdä ne päätökset. Muutenhan tässä mennään ihan samaa oravanpyörää kuin edellistenkin valmentajien kanssa.
Manager nimitys sentään vaihdettiin "Päävalmentajaksi", joten ehkä siellä taustoilla urheilupuolella saadaan nyt järkeä tähän hommaan eikä poltetaa satoja miljoonia hetkessä valmentajan toiveesta.
Lisäksi tätä keskustelua on varmasti käyty United/Amorim toimesta jo ennen palkkaamista. Tai jos ei ole, niin sitten ihmettelen kyllä sekoilua ihan huolella.
Mutta media räksyttää ja fanit ovat kärismättömiä. Itse olen kuitenkin (edelleen) sitä miltä, että tälle kaudelle ei pidä tehdä paniikkihankintoja tuloksen varjolla, vaan katsoa nyt tämä kortti ensin kuntoon ja sitten tehdä ne tarvittavat täsmävaihdot pelaajistoon.
Juuuuu taidetaan vaan puhua hieman eri aikaikkunasta Mulle käy ihan hyvin että tämä kausi ihmetellään, mutta se fakta, että jos rosterissa on epäsopivia pelaajia ja niitä roikotetaan mukana ei asia kesän aikana muutu mihinkään. Sain vaan käsityksen aikaisemmasta viesteistä että näillä mennään sitten seuraavat vuodet. Amorimin lappu on vaan 2,5v, joten ei tässä nyt kuitenkaan hälläkään liikaa aikaa tai siirtoikkunoita ole. Satoja miljoonia tullaan varmasti polttamaan jatkossakin, mutta ainakin teoriassa siellä on nyt teoriassa pätevämmät henkilöt tekemässä niitä rekryjä, ettei managerin/päävalmentajan tartte vetää fiilispohjalta. Jos tammikuussa on vaikka Ait-Nouri tyyppinen tapaus saatavilla vasemmalle, niin eiku sisään vaan. Somessa tuli vastaan pari juttua, jossa väitettiin että Ashworthin potkujen yhteistuumin sovitun eron jälkeen koko Sporting Directorin pesti ois Unitedissa päätetty lakkauttaa. Toisissa huhuissa taas väitettiin, että Ralf Rangnick ois kovinkin kiinnostunut korvaamaan Ashworthin tuossa pestissä. Varsinkin ensimmäinen kuulostaa höpöjutulta, mutta mistäpä sitä Ineoksesta tietää.
Tää pesti taidettiin siirtää Wilcoxille. https://www.skysports.com/amp/football/news/11095/13271855/manchester-uniteds-jason-wilcox-steps-into-dan-ashworths-sporting-director-role-paper-talk
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.12.2024 klo 09:54:03 kirjoittanut Utelias Vili »
|
|
|
|
|
Van de Pol
Poissa
|
|
Vastaus #2284 : 12.12.2024 klo 09:52:02 |
|
Itse olen taas siinä uskossa että Amorim tuotiin sisään nostamaan seura tuolta top8 hujakoilta top4:n sisälle ja lisäksi miehellä on selkeä pelitapa mikä halutaan olevan nyt sitten se 2020-luvun United way. Eihän siinä nyt ole mitään järkeä että valmentajalle sanottaisi, että tässä on nyt nämä pelaajat ja taio paskasta konvehteja samalla kun voittoja tulee viikosta toiseen. Samaan aikaan urheilujohtoon on hommattu vihdoin hyvän osaamisen tyyppejä; mitä niillä siellä tekee jos aikomus olisi pakottaa valmentaja sopeutumaan nykyiseen rosteriin.
Totta kai epäsopivien pelaajien korvaaminen maksaa, mutta niin se tavallaan maksaa kyntää top4:n ulkopuolellakin menetettyjen tulojen muodossa. Siitä samaa mieltä ettei tietenkään puolta joukkuetta voi vaihtaa kerralla, mutta on on myös mahdotonta toimia, mikäli valmentalle annetaan systeemin epäsopivat palaset ja sanotaan että menesty.
Tietysti jos menestyspaineita ei ole, ja on ok että United on siellä 7-10 sijan tuntumassa parikin kautta samalla kun Amorim koettaa saada pelaajat edes juoksemaan, niin mikäs siinä sitten.
Olen samaa mieltä, että ei kai nyt kukaan manageri/valmentaja ole samaa runkoa pitänyt joukkueessa ja samalla saanut menestystä? Ainakin minuuttien perusteella näyttää siltä, ettei Eriksenille löydy roolia. Shaw ei pysy kunnossa ja taitaa Malacia olla aika kevyttä tavaraa Valioliigaa. Casemiro ei varmaan ole optimi valinta Amorimin taktiikkaan (lue liian hidas) ja Garnacho ei ole nyt ainakaan vielä käyttänyt näyttöpaikkaansa. Eli tuosta nyt saa ainakin 3-5 kohdetta mihin tarvitaan vahvistusta tulevaisuudessa.
|
|
|
|
Keynes
Poissa
|
|
Vastaus #2285 : 12.12.2024 klo 10:26:35 |
|
Tässä viitataan Daily Mailin kirjoitukseen eikä moista väitettä ole kuulunut luotettavilta tahoilta. Somessa tuli vastaan pari juttua, jossa väitettiin että Ashworthin potkujen yhteistuumin sovitun eron jälkeen koko Sporting Directorin pesti ois Unitedissa päätetty lakkauttaa. Toisissa huhuissa taas väitettiin, että Ralf Rangnick ois kovinkin kiinnostunut korvaamaan Ashworthin tuossa pestissä. Varsinkin ensimmäinen kuulostaa höpöjutulta, mutta mistäpä sitä Ineoksesta tietää.
Tuon pestin järkevyydestä kirjoitinkin jo aiemmin ja nyt tiedossa olevien seikkojen valossa pitäisin sitä ihan järkevänä vaihtoehtona. Eli jos Berrada toimitusjohtajana on aktiivinen urheilupuolen päätöksissä ja esim. päävalmentajavalinnassa käveli urheilujohtajan yli, ei kyseistä pestiä pitäisi ollakaan. Järkevämpi malli olisi tässä tapauksessa pitää Berradan alapuolella pari wilcoxia teknisen johtajan ominaisuudessa, joilla on vahva mandaatti toimia omilla alueillaan, jalkapallon kehittäminen ja rekrytointi. Vaihtoehtoisesti Berrada perääntyy urheilupuolen päätöksistä ja urheilujohtajalla on vapaat kädet tehdä päätösiä taloudellisten realiteettien ja arvojen puitteissa.
|
|
|
|
Utelias Vili
Poissa
|
|
Vastaus #2286 : 12.12.2024 klo 10:32:51 |
|
Eli jos Berrada toimitusjohtajana on aktiivinen urheilupuolen päätöksissä ja esim. päävalmentajavalinnassa käveli urheilujohtajan yli, ei kyseistä pestiä pitäisi ollakaan. Järkevämpi malli olisi tässä tapauksessa pitää Berradan alapuolella pari wilcoxia teknisen johtajan ominaisuudessa, joilla on vahva mandaatti toimia omilla alueillaan, jalkapallon kehittäminen ja rekrytointi.
Vaihtoehtoisesti Berrada perääntyy urheilupuolen päätöksistä ja urheilujohtajalla on vapaat kädet tehdä päätösiä taloudellisten realiteettien ja arvojen puitteissa.
Kai tässä kävi niin, että Berrada katto, että ei tänne mitään Southgateja olla hommaamassa vaikka Dan sitä miten kovasti haluaisi. Tässä vaiheessa toki Ashworthin oli parasta pakata laukkunsa.
|
|
|
|
Keynes
Poissa
|
|
Vastaus #2287 : 12.12.2024 klo 10:39:20 |
|
Kai tässä kävi niin, että Berrada katto, että ei tänne mitään Southgateja olla hommaamassa vaikka Dan sitä miten kovasti haluaisi. Tässä vaiheessa toki Ashworthin oli parasta pakata laukkunsa.
Southgatesta oli tosiaan huhuja ja väitetysti oli myös Ashworthin listalla. Tämä itsessään olisi toki potkujen arvoinen rikos, mutta Ashwortin puolustukseksi todettakoon, että alan luotettavimmat lähteet eivät ole maininneet Southgaten nimeä osana Ashworthin listaa. Siellä oli väitetysti siis Howen, Silvan, Frankin ja Poterin nimet ja toki tässäkin tapauksessa voidaan väitellä vaihtoehtojen laadusta.
|
|
|
|
Riveldinho
Poissa
|
|
Vastaus #2288 : 12.12.2024 klo 10:44:33 |
|
Rassehan näytti vielä alkukaudesta siltä että itseluottamus olisi taas löytänyt, laittoi elasticoa onnistuneesti matseissa ja verkkokin heilui. Nyt viime aikoina on taas näyttänyt olevan pihalla systeemeistä.
Joku kolmisen vuotta sitten kirjoitin jo, että Rashford on yksinkertaisesti liian "tyhmä" jalkapalloilija. Ei tästä ole miksikään systeemipelaajaksi.
|
|
|
|
icebox
Poissa
|
|
Vastaus #2289 : 12.12.2024 klo 11:38:04 |
|
Turha hohtimia on kaivoon heittää pelaajiston suhteen.
Ainoa iso aukko pelaajistossa on näillä näkymin vasen wing-back. Keskikentälle olisi tarvetta yhdelle kovalle pivotille ja vasemmaksi laitatoppariksi tarvittaisiin Lichalle kirittäjä, mutta muuten pelaajisto istuu ihan hyvin ominaisuuksien puolesta Amorimin muottiin. Amorim on myös näyttänyt merkkejä siitä, että ei todellakaan tarvitse vain yhden tietyn pelaajatyypin pelaajia tietylle pelipaikalle, vaan on kykenevä muokkaamaan peliä tukemaan pelaajien omia vahvuuksia. Kuten hyvän valmentajan kuuluukin.
|
|
|
|
Molden enkeli
Poissa
Suosikkijoukkue: Paulus Arajuuri
|
|
Vastaus #2290 : 12.12.2024 klo 12:46:17 |
|
Jengissä joka matkasi Tsekkeihin ei ollut oikein mitään yllättävää. Yksi muutos löytyi kuitenkin, kun Collyer on palannut joukkueeseen loukkaantumisen jäljiltä. Siinä voisi olla pelaaja, joka sopisi vaikka tuohon Ugarten rooliin. Jotain huhuja on ollut, että Ruud haluaisi Collyerin Leicesteriin loppukaudeksi lainalle.
Amorim lupasi myös lehdistötilaisuudessa, että Malacia avaa tänään. Malacia oli Arsenalia vastaan mielestäni ihan hyvä jopa. Joutui vaan vaihtamaan varoituksen takia ajoissa pois. Olisi kyllä upea nähdä, jos nousisi isoksi pelaajaksi ManUssa kaikkien vastoinkäymisten jälkeen.
|
|
|
|
Seatsniffer
Poissa
|
|
Vastaus #2291 : 12.12.2024 klo 13:14:29 |
|
Onnistuihan se askel ylöspäin Chelsealtakin eikä koko joukkuetta vaihdettu kesällä. Mutta toisaalta olisihan se vähän "epäreilua", että ensin kuulapää sai tuoda sadoilla miljoonilla euroilla omia saunakavereitaan Manchesteriin ja sitten seuraavalle valkulle sanottaisiin, että tässä nämä palaset nyt ovat, tee siitä voittava joukkue. Parin seuraavan ikkunan aikana tapahtuu varmasti jonkinlaista vaihtuvuutta. Esim. Casemiro, Eriksen, Lindelöf, Maguire, Antony voivat olla liipasimella. Jos joku siis suostuu ottamaan noita palkkoja maksettavakseen, sanotaan se nyt taas kun joku siihen kuitenkin kommentoi.
En ole selaillut Sportingin joukkuetta, että löytyisikö sieltä ruotsalaisen maalinsylkijän lisäksi ketään muuta potentiaalista hakua, jonka Amorim voisi ilman muuta haluta joukkueeseen tyyliin ETH ja Martinez & Antony?
|
|
|
|
Van de Pol
Poissa
|
|
Vastaus #2292 : 12.12.2024 klo 14:21:09 |
|
En ole selaillut Sportingin joukkuetta, että löytyisikö sieltä ruotsalaisen maalinsylkijän lisäksi ketään muuta potentiaalista hakua, jonka Amorim voisi ilman muuta haluta joukkueeseen tyyliin ETH ja Martinez & Antony?
Wingbackit olisi varmaankin aika edullisia, jos haluaisi jotain irroittaa esim. Geovany Quenda tai Matheus Reis. Topparina Gonçalo Inácio on kiinnostava nimi, mutta luulen että hinta kohoaa varmaankin Ruben Diazin luokkaa (71,6€). Olisihan siellä vielä taitavat pelaajat, kuten Bragança ja Trincao mutta en ole varma siitä riittääkö taso ihan huippupelaajiksi Valioliigassa.
|
|
|
|
Utelias Vili
Poissa
|
|
Vastaus #2293 : 12.12.2024 klo 14:44:39 |
|
Parin seuraavan ikkunan aikana tapahtuu varmasti jonkinlaista vaihtuvuutta. Esim. Casemiro, Eriksen, Lindelöf, Maguire, Antony voivat olla liipasimella. Jos joku siis suostuu ottamaan noita palkkoja maksettavakseen, sanotaan se nyt taas kun joku siihen kuitenkin kommentoi.
Lindelöfin (120k£), Maguiren (190k£) ja Eriksenin (150k£) soppareita on jälellä enää 6kk, joten voi kyllä olettaa että suht mutkattomasti poistuvat. Joskin ei liene mahdotonta, että Harrylle sorvattaisi jatkoa, koska lädejä ei ihan kauheesti ole enää remmissä. Casimiro (350k£) on 2026 ja Antony(200k£) 2027.
|
|
|
|
Valonheitin
Poissa
|
|
Vastaus #2294 : 12.12.2024 klo 15:07:21 |
|
Casemirosta voidaan varmasti päästä jo kesällä eroon herrasmiessopimuksella, jos esim. Saudeista löytyisi ottajia. Antony onkin sitten hankalampi tapaus, sillä hänellä on varmasti nuorena pelaajana vielä kunnianhimoa jäljellä, mutta myyminen taloudellisesti järkevällä summalla johonkin kilpailukykyiseen sarjaan on melkoinen haaste. Näin joulun alla voisi toivoa Joulupukilta, että Amorim saa hänestä kaivettua esiin pelimiehen, mutta voi jopa Pukilla olla haasteita tämän toiveen kanssa.
|
|
|
|
ronaldo99
Poissa
Suosikkijoukkue: Manu, PSG, Real Madrid, City, Newcastle
|
|
Vastaus #2295 : 12.12.2024 klo 16:08:37 |
|
Kyllähän tästä se taas lähtee. Jokaisessa siirtoikkunassa luetellaan pelaajia mitkä pitäisi ostaa.
|
|
|
|
Optimus Prime
Poissa
|
|
Vastaus #2296 : 12.12.2024 klo 20:16:05 |
|
Onnistuihan se askel ylöspäin Chelsealtakin eikä koko joukkuetta vaihdettu kesällä.
Toisaalta Chelsealla on niin laaja pelaajarosteri oikeasti laadukkaita pelaajia joista olisi voinut muodosta useammallakin taktiikalla pelaavan nipun. Unitedilla...noh. Täysin epärealistisia nämä huhut että noin puolet pelaajista pitäisi vaihtaa kesällä, PSR:n kanssa on jo nyt tiukkaa tosin jos isopalkkaisten soppareita ei jatketa niin kai siitä jotain säästöjä tulee. Ellei Vivell siten löydä halvalla löytöjä.
|
|
|
|
Seatsniffer
Poissa
|
|
Vastaus #2297 : 12.12.2024 klo 21:41:02 |
|
Toisen puoliajan osalta ihan ansaittu voitto tänään. Peli muuttui täysin kun flegu-Rasse otettiin vaihtoon. Sunnuntaina voisi aloittaa vaikka tällä tänään lopettaneella kokoonpanolla.
|
|
|
|
Optimus Prime
Poissa
|
|
Vastaus #2298 : 12.12.2024 klo 21:46:59 |
|
Toisen puoliajan osalta ihan ansaittu voitto tänään. Peli muuttui täysin kun flegu-Rasse otettiin vaihtoon. Sunnuntaina voisi aloittaa vaikka tällä tänään lopettaneella kokoonpanolla.
Taitaa olla ideanakin. Vaikea tie piti tämänkin voiton eteen kulkea mutta sieltä se kaivettiin, eka vierasjoukkue sitten Barcelonan joka siinä onnistui. Noita vastahyökkäyksiä voisi kyllä hiukan harjoitella.
|
|
|
|
Ferro Montanha
Poissa
Suosikkijoukkue: 00840
|
|
Vastaus #2299 : 12.12.2024 klo 21:59:20 |
|
Ekalla puoliajalla hyökkäyspeli näytti taas samalta kuin monta vuotta putkeen on näyttänyt. Hölköttelyä ja seisoskelua. Muodon ulkona pallottelua ja vauhti loistaa poissaolollaan. En tiedä mitkä ne Amorimin murtautumismallit on, mutta jos pelaajat pelaa tolla hölkkäysmoodilla, niin eihän niille paikoille päästä. Vaihdot toi vauhtia ja vaarallisia tilanteita, mutta kyllä tuolla monen pelaajan pääkopassa on pahoja ongelmia
|
|
|
|
|
|