Jos Garnacho ja Rashford lähtee, joukkueessa on kahden miehen vajaus 10-paikalle. Keväällä on paljon pelejä ja Europa League ois pakko voittaa. Tuntuisi hullulta lähteä heikentämään joukkuetta tässä vaiheessa.
Toki näin. Itse ajattelen, että Unitedin yksi perisynti on ollut pitää kiinni pelaajista liian kauan, jonka johdosta niiden arvo on lopulta dilutoitunut tai hävinnyt kokonaan. Garnacholla rahastamisen pitää tapahtua silloin kun hänellä ajatellaan olevan potentiaalia tähdeksi. Kesän siirtoikkunassa Garnacho on jo 21-vuotias ja ajan kuluessa potentiaalin pitää konvertoitua teoiksi. Toki jos Unitedissa ajatellaan, että Garnachosta on ihan absoluuttiselle huipulle ei häntä kannata tässä tilanteessa jollain 50 miljoonalla myydä yhtään minnekään.
Leveys on toki ongelma, mutta itse olen lähtenyt siitä, että yksi yläoksien pelaaja tulee joka tapauksessa sisään ainakin lainan muodossa. Toivossa ei ehkä kannata elää, mutta jos Mount jollain ilveellä pysyisi kasassa olisi Unitedilla yläoksien kolmelle paikalle Höjlund, Zirkzee, Amad, Mount, Bruno, Antony, Eriksen (vaatii ehkä Collyerin roolin kasvattamista) ja "Muani". 8 pelaajaa on lukumäärällisesti ihan hyvä joskin Amadia, Erikseniä ja Brunoa saatetaan käyttää myös muilla paikoilla. Tason riittävyydestä voidaan keskustella, mutta eipä se häävisti ole Garnalla tai Rashfordilal sujunut enkä nyt näe, että Garnachon poistuminen synnyttäisi kovin suurta lovea miehistöön.
Homegrown-pelaajista lähti kesällä AWB, Greenwood ja McTominay. Nyt olisi lähdössä kaksi ja kesällä todennäköisesti Evans ja Shaw. Kohta ollaan tilanteessa, että joudutaan ostamaan brittipelaajia ylihintaan jotta saadaan kiintiöt kuntoon.
Tämä on toki myös totta ja huomioitava asia. En nyt jaksa tarkistaa missä mennän vaatimusten suhteen mikli Garnacho päästetään pois, mutta ehdottomasti tärkeä pointti. Shawta en itse ulostaisi enkä myös usko hänen siirtyvän. Junnujen tason riittävyydestä ei ainakaan minulla ole riittvän valistunutta kuvaa, mutta sieltä voidaan tarvittaessa nostaa ainakin Amass, ehä muitakin?