Julkea bulbul
Poissa
Suosikkijoukkue: TamU (JJK)
|
|
Vastaus #300 : 09.08.2024 klo 13:19:36 |
|
Lutuurimaissa taputetaan myös riittävän hyville vastustajan pelaajille, vaikka ne eivät olisi edes omanmaalaisia, kuten aiemmin esimerkkinä käytetylle Litmaselle useaankin kertaan vaihtoon mennessään. Ihmeellistä nurkkapatriotismia täällä.
Edit. En sinänsä ylläty, että nämä huutelut tulevat sieltä nuoren, köyhän ja kapean kendokulttuurin sanansaattajilta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.08.2024 klo 13:31:26 kirjoittanut Julkea bulbul »
|
|
|
|
|
Bubi-huuhkaja
Poissa
|
|
Vastaus #301 : 09.08.2024 klo 13:25:33 |
|
Njoo, tässä taitaa olla itsellä pieni mittakaavaharha. Täällä keskusteluissa valtaosa taitaa olla oikeinkannattajia kun taas Tammelan stadionilla oli eilen ehkä 200 oikeinkannattajaa ja noin 7000 tuularia. Itse katselen tapahtumia tuularinäkökulmasta, ja on hienoa että tuulareilta tulee nykyään ihan hyvää kannustustakin, kuten myös maajoukkueen peleissä.
Itse en oikein taivu tällaisiin kaksoisrooli-larppeihin, että Radea voi fanittaa maajoukkueyhteyksissä mutta seurakentillä pitää vihata "klubirunkkarina". Taputin hyvällä omatunnolla ja taputtaisin toistekin, varsinkin kun ei esittänyt kentällä mitään ihmeellistä. Kukin tietysti tavallaan mutta turha rakentaa tällaista vastakkainasettelua ja toisten kannattamisen tuomitsemista jota seuran ja joukkueen tukemisen ydin eli tuularit vieroksuvat.
Tosiaan aika paljon keskustelua kerää pienet golf-taputukset maajoukkueen tärkeälle pitkäaikaiselle vakiavaajalle. Hieno juttu vaan, että tuularit nykypäivänä tunnistaa ja asian huomioi, vaikkei mikään Litmanen olekaan. Kuten jo aiemmin kirjoitin, en koe että tämä pieni ele oli kotijoukkueen kannustuksesta piiruakaan pois. Ehkä joku jopa innostui kannustamaan seuraavassa tilanteessa vähän kovemmin? Siitä toki samaa mieltä, että Miro Tenhon vaihdossa en olisi evääkään liikauttanut, koska ei kuulu mielestäni maajoukkueen ydinryhmään vaan päinvastoin saisi puolestani menettää asemaansa Diogolle. Oli oikein erityisen nautinnollista katsoa päädyssä, kun Roope tuikkasi pallon Tenhon pitkän koiven edestä verkkoon.
|
|
|
|
Varastotyöntekijä
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
|
Vastaus #302 : 09.08.2024 klo 13:29:55 |
|
Erikoista kuulla riikinruotsia Ale Pupin terassilla.
Sohossa lounaalla oleva Ato Pohja kertoi äsken hyvässä hengessä viereisessä pöydässä istuvalle ruotsalaiselle kannattajaryhmälle tehneensä maalin Hammarbyn paidassa Djurgårdenia vastaan. Kaikkia hymyilytti, myös minua.
|
|
|
|
01600
Poissa
|
|
Vastaus #303 : 09.08.2024 klo 14:47:20 |
|
Kannattaja vihaa ja lyö heti jos saa mahdollisuuden. Tuulari ei tätä ymmärrä, eikä mistä johtuu.
Taputtaisitko myös miehelle jonka kanssa vaimosi pettää sinua?
|
|
|
|
harkkapilli
Poissa
|
|
Vastaus #304 : 09.08.2024 klo 14:50:32 |
|
Eilen illalla pelin jälkeen oli myös erittäin mukavia Djurgården-kannattajia keskustan baarissa. Yritin itsekin sönköttää jotain ruotsilla, jota en ole todennäköisesti tarvinnut lukion jälkeen missään. Toki keskustelu olisi ollut paljon helpompaa englanniksi, mutta olipahan mahdollisuus verestää tuotakin ruostunutta kielitaitoa. Jos nyt voi varsinaisesti puhua mistään taidosta tässä yhteydessä.
|
|
|
|
Touko vaan
Paikalla
|
|
Vastaus #305 : 09.08.2024 klo 15:02:10 |
|
Jännä miten nykyään Ilveksessä kaiken maailman räkänokat tulee opettamaan muille oikein- ja väärinkannattamista sekä kiekon, että jalkapallon puolella. Itse juossut ekan kerran Ipan pelipaidassa 1977 ja ei vois sitten vähempää kiinnostaa mitä mieltä joku keskenkasvuinen on minun kannattamisestani. Mä olen sen verran elämäni aikana Ipan toimintaan rahojani kantanut, aikaani käyttänyt ja toimintaan monella tapaa osallistunut, että ei tarvi tulla Ipan kannattamisesta yhtään mitään opettamaan. Kiitos.
|
|
|
|
Julkea bulbul
Poissa
Suosikkijoukkue: TamU (JJK)
|
|
Vastaus #306 : 09.08.2024 klo 15:15:37 |
|
Ah, no sitten ei kyllä kehtaa sanoa mitään muuta kuin hattua nostaa.
|
|
|
|
lake79
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, Pahalampi
|
|
Vastaus #307 : 09.08.2024 klo 15:18:39 |
|
Eilen illalla pelin jälkeen oli myös erittäin mukavia Djurgården-kannattajia keskustan baarissa. Yritin itsekin sönköttää jotain ruotsilla, jota en ole todennäköisesti tarvinnut lukion jälkeen missään. Toki keskustelu olisi ollut paljon helpompaa englanniksi, mutta olipahan mahdollisuus verestää tuotakin ruostunutta kielitaitoa. Jos nyt voi varsinaisesti puhua mistään taidosta tässä yhteydessä.
Ilmeisesti ei ollut mitään ongelmia missään? Ainakaan AL ei uutisoinut mitään. Poliisien määrä kaupungilla + stadionin ulkopuolella huvitti.
|
|
|
|
harkkapilli
Poissa
|
|
Vastaus #308 : 09.08.2024 klo 15:20:11 |
|
Jännä miten nykyään Ilveksessä kaiken maailman räkänokat tulee opettamaan muille oikein- ja väärinkannattamista sekä kiekon, että jalkapallon puolella. Itse juossut ekan kerran Ipan pelipaidassa 1977 ja ei vois sitten vähempää kiinnostaa mitä mieltä joku keskenkasvuinen on minun kannattamisestani. Mä olen sen verran elämäni aikana Ipan toimintaan rahojani kantanut, aikaani käyttänyt ja toimintaan monella tapaa osallistunut, että ei tarvi tulla Ipan kannattamisesta yhtään mitään opettamaan. Kiitos. Mistä tämä purkaus kumpuaa, jos ei kiinnosta, mitä mieltä muut ovat kannattamisestasi? Itsekin olen jo setämies-iässä, mutta edelleen kiinnostaa todellakin kehittää kannattajatoimintaa, koska enimmäkseen koko laji hyötyy siitä ja vielä on todella paljon varaa kasvaa. On hienoa, että olet kantanut monella tavalla kortesi kekoon. Kannattajatoiminnan suhteen se kädet puuskassa istuminen ja rahan kantaminen seuralle ei todennäköisesti kuitenkaan vie kannattajatoimintaa eteenpäin. Moni ihasteli eilisenkin ottelun tunnelmaa, mutta siitä lähtisi aika paljon pois, jos molemmat kannattajapäädyt mukaan lukien kaikki tulisivat vain ihmettelemään tunnelmaa, eikä kukaan tekisi aktiivisesti sen eteen mitään. Silloin oltaisiin vain tapahtumajärjestäjän sirkustemppujen varassa ja niitähän ei varsinkaan pelin käydessä voi edes tehdä.
|
|
|
|
Jeyl
Poissa
|
|
Vastaus #309 : 09.08.2024 klo 15:43:05 |
|
Poliisien määrä kaupungilla + stadionin ulkopuolella huvitti.
Toki toi oli myös harvinaista herkkua treenimielessä poliisille. Ihmismassa joka ei ollut ”tuttu”.
|
|
|
|
Touko vaan
Paikalla
|
|
Vastaus #310 : 09.08.2024 klo 15:52:47 |
|
Mistä tämä purkaus kumpuaa, jos ei kiinnosta, mitä mieltä muut ovat kannattamisestasi?
No varmaankin siitä, kun tää sama valitus muiden väärinkannattamisesta on vallannut niin jalkapallon kuin kiekkopuolen kokonaan. Jos itse on kiinnostut laulamaan tai hyppimään pelin aikana, niin siitä vaan, mutta voisi kai niitä muitakin katsojia yrittää hieman arvostaa, kyllä nekin sinne tapahtumaan jotain tuovat.
|
|
|
|
Anorok
Poissa
|
|
Vastaus #311 : 09.08.2024 klo 15:53:02 |
|
Yleensä Blockfestien aikana näkee tuollaisen määrän smurffeja kylillä. Varmaan reenasivat kalustoaan samalla ens viikonloppua varten
|
|
|
|
Tarinankertoja
Poissa
|
|
Vastaus #312 : 09.08.2024 klo 16:05:26 |
|
Jännä miten nykyään Ilveksessä kaiken maailman räkänokat tulee opettamaan muille oikein- ja väärinkannattamista sekä kiekon, että jalkapallon puolella. Itse juossut ekan kerran Ipan pelipaidassa 1977 ja ei vois sitten vähempää kiinnostaa mitä mieltä joku keskenkasvuinen on minun kannattamisestani. Mä olen sen verran elämäni aikana Ipan toimintaan rahojani kantanut, aikaani käyttänyt ja toimintaan monella tapaa osallistunut, että ei tarvi tulla Ipan kannattamisesta yhtään mitään opettamaan. Kiitos.
Noo, tollain nuorena kloppina varmaan häiritsee kun muut tuomittee väärinkannattajaksi, mutta kunhan tulet aikuiseen ikään näin taittopenkin lihatäytteenä, niin moinen kritiikki vaimenee ininäksi taustalle kuten tampun kannattajien mölinä
|
|
|
|
harkkapilli
Poissa
|
|
Vastaus #313 : 09.08.2024 klo 16:09:06 |
|
No varmaankin siitä, kun tää sama valitus muiden väärinkannattamisesta on vallannut niin jalkapallon kuin kiekkopuolen kokonaan. Jos itse on kiinnostut laulamaan tai hyppimään pelin aikana, niin siitä vaan, mutta voisi kai niitä muitakin katsojia yrittää hieman arvostaa, kyllä nekin sinne tapahtumaan jotain tuovat.
Toki seura saa rahaa myydyistä lipuista, oluesta ja fanituotteista, mutta kannattamisen näkökulmasta olisi kiva kuulla mitä tapahtumaan tuovat katsojat, joille tuottaa suunnatonta vaikeutta innostua edes taputtamisesta ja päällä on pahimmassa tapauksessa jotain Liverpool- tai Tappara-fanikampetta? Toki jo pääsylipun ostaminen ja paikalle raahautuminen on tärkeää ja kyllä sitä arvostaa jokainen aktiivikannattajakin. Kun potentiaalia olisi vielä paljon tunnelmallisempaankin tapahtumaan, niin ymmärrän kyllä aktiivikannattajien harmituksen. Jos aktiivinen kannattajatoiminta ei ole oma juttu, ei kannata ainakaan tulla kannattajapäädyn seisomakatsomoon istumaan, kuten muutamat sankarit tulivat eilenkin vänkäämään. Muissakin katsomolohkoissa on tarjolla runsaasti paikkoja. Myös europeleissä, jos vaan on tarpeeksi ajoissa liikkeellä. Kumpuaako avautuminen jostain sellaisesta kokemuksesta, että on vahingossa ostettu lippu kannattajakatsomoon? Jos räkänokkien mielipiteet ei kuitenkaan kiinnosta, niin ihmetyttää tällainen arvostuksen ruinaaminen.
|
|
|
|
Touko vaan
Paikalla
|
|
Vastaus #314 : 09.08.2024 klo 16:31:26 |
|
Kumpuaako avautuminen jostain sellaisesta kokemuksesta, että on vahingossa ostettu lippu kannattajakatsomoon? Jos räkänokkien mielipiteet ei kuitenkaan kiinnosta, niin ihmetyttää tällainen arvostuksen ruinaaminen.
Ei se tavallinen kannattaja mitään ääneen kerrottua arvostusta kaipaa kannattamisestaan vaan sitä, ettei tarvitse jatkuvasti lukea olevansa jotenkin huonompi kannattaja, mikäli tekee sen kannattamisensa maltillisemmin. Kyllä se tavallinen kannattajakin osallistuu siihen tunnelman luomiseen, vaikka ei fanipäädyn mukaan lähdekään. Ja ei, kyllä minä osaan lippuni hankkia ihan sinne, minne on tarkoituskin (mahdollisimman kauaksi fanipäädystä).
|
|
|
|
Touko vaan
Paikalla
|
|
Vastaus #315 : 09.08.2024 klo 16:40:29 |
|
Noo, tollain nuorena kloppina varmaan häiritsee kun muut tuomittee väärinkannattajaksi, mutta kunhan tulet aikuiseen ikään näin taittopenkin lihatäytteenä, niin moinen kritiikki vaimenee ininäksi taustalle kuten tampun kannattajien mölinä
Toivotaan, että näin käy.
|
|
|
|
Varastotyöntekijä
Poissa
|
|
Vastaus #316 : 09.08.2024 klo 16:41:04 |
|
Kerrottakoon tässä yksi turhanpäiväinen anekdootti eilisestä Djurgården-fanien kohtaamisesta: matkalla ratikkapysäkille Hämeenkadulla hieman enemmän virvokkeita nauttinut vierasfani pyysi huiviani. Kieltäydyin kuitenkin tarjouksesta, josta syystä hänen yhtä päihtynyt kaappikellon kokoinen kaverinsa sanoi ottavansa sen sitten väkisin. Vieläkin päättäväisesti kieltäydyin näin loistavasta tarjouksesta, mutta onneksi hänen kaverinsa puhuivat tälle superhuligaanille järkeä, muuten olisin varmaan seuraavat pari vuotta letkuruokinnassa. Kaikki muut kohtaamani Djurgården-kannattajat olivat oikein leppoisia ja tuntuivat pitävän itselleen täysin vieraasta kaupungista.
|
|
|
|
lake79
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, Pahalampi
|
|
Vastaus #317 : 09.08.2024 klo 18:32:53 |
|
Kerrottakoon tässä yksi turhanpäiväinen anekdootti eilisestä Djurgården-fanien kohtaamisesta: matkalla ratikkapysäkille Hämeenkadulla hieman enemmän virvokkeita nauttinut vierasfani pyysi huiviani. Kieltäydyin kuitenkin tarjouksesta, josta syystä hänen yhtä päihtynyt kaappikellon kokoinen kaverinsa sanoi ottavansa sen sitten väkisin. Vieläkin päättäväisesti kieltäydyin näin loistavasta tarjouksesta, mutta onneksi hänen kaverinsa puhuivat tälle superhuligaanille järkeä, muuten olisin varmaan seuraavat pari vuotta letkuruokinnassa. Kaikki muut kohtaamani Djurgården-kannattajat olivat oikein leppoisia ja tuntuivat pitävän itselleen täysin vieraasta kaupungista.
Oli varmaan sama kaveri joka kotio ruokakaupasta kävellessäni hortoili siinä keskellä autotietä huudellen jotain Ruotsiksi kadun ylittäjille suojatielle, pari kaveria perässään ja hävisi sitten johonkin siihen ihmisjoukkoon La Famiglian eteen. Olin lähellä käydä sanomassa siinä vieressä pakussa olleille huppupääpoliiseille asiasta, mutta en nähnyt jannua enää missään.
|
|
|
|
Steffers
Poissa
|
|
Vastaus #318 : 09.08.2024 klo 18:43:29 |
|
Oli varmaan sama kaveri joka kotio ruokakaupasta kävellessäni hortoili siinä keskellä autotietä huudellen jotain Ruotsiksi kadun ylittäjille suojatielle, pari kaveria perässään ja hävisi sitten johonkin siihen ihmisjoukkoon La Famiglian eteen. Olin lähellä käydä sanomassa siinä vieressä pakussa olleille huppupääpoliiseille asiasta, mutta en nähnyt jannua enää missään.
Kaverit jotka eivät olleet tienneet pelistä olivat kanssa bonganneet joskus neljän aikoihin jonkun Cafe Europan kohdalla törkeyksiä ruotsiksi huudelleen janarin ja ihmetelleet kovin tätä, etenkin kun olivat lapset mukana. Voi toki olla myös eri ruotsalainen.
|
|
|
|
Jair Bolsoaarnio
Paikalla
Suosikkijoukkue: Temu ostoscount 2024: 0
|
|
Vastaus #319 : 09.08.2024 klo 19:40:07 |
|
Ei ollut tämä seurue ainakaan hulinoimassa, vaikka yhdellä on huligaanipaitakin päällä. David Luffare, Vargen Gullö, Isam Naseer tulivat paikalle Tukholmasta. Luffare ja Naseer eivät olleet pelin jälkeen tyytyväisiä Djurgården IF:n suoritukseen. Luffaren mielestä molemmat joukkueet olivat huonoja, tuomarit myös. Tampereesta he kuitenkin pitivät: Naseer ei osannut odottaa Tampereen olevan niin rauhallinen ja rentouttava paikka. https://yle.fi/a/74-20103740
|
|
|
|
Ilves365
Poissa
|
|
Vastaus #320 : 09.08.2024 klo 21:33:22 |
|
Jukkola on suurimmat tuhonsa tehny vasemmalta laidalta tällä kaudella. Kannattais siirtää se toisessa matsissa sinne, Söder oikeelle. Sitten vaihtona toka puoliajalla Söder pois ja Jorginho tilalle. Sitten Jukkola oikeella ja Jorginho vasemmalla normaalisti.
Myös Difilla vois mennä pasmat sekasin, koska ei ois valmistautuneita siihen. Jukkola tuhos mm. Klubin vasemmalta kaistalta. Koutsina pohtisin asiaa. Se vois olla jopa shokki Difille, koska Jukkola tuo monenlaista uhkaa 1 vs 1 -tilanteissa tuolta puolen. Ja tosiaan siinä olis yllätysmomenttia myös. Muutenkin olis tilausta ehkä, jos sinne kieltämättä ahtaisiin taskuihin ei haluta kovin herkästi pelata, hyvälle 1 vs 1 -haastamiselle laidoilla.
Toki tossa on muitakin variaatioita, että saadaan Jukkolaa vasemmalle. Esimerkiks voidaan alottaa niinku viimeks, mutta Jukkolan sijaan kun Söderbäck tulee vaihdosta ni otetaan Jorginho pois, Söde oikeelle ja Jukkola vasemmalle. Vois toimia näinkin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.08.2024 klo 21:36:46 kirjoittanut Ilves365 »
|
|
|
|
|
futsal_tirehtööri
Poissa
|
|
Vastaus #321 : 09.08.2024 klo 21:44:29 |
|
David Luffare 😃🍺 ruotsin Janis Petke lähteny vähe tampu-away
|
|
|
|
Hiekkakentän Elvis
Poissa
|
|
Vastaus #322 : 09.08.2024 klo 22:53:17 |
|
Ei ollut tämä seurue ainakaan hulinoimassa, vaikka yhdellä on huligaanipaitakin päällä. Hyi helvetti! Yhdellä kasarivyölaukku (junteista junteinta) ja toisella neitimäinen miesten käsilaukku! Tästäkö Djurgården on tehty? Oikea futisfani ei voi esiintyä julkisesti noin.
|
|
|
|
Jair Bolsoaarnio
Paikalla
Suosikkijoukkue: Temu ostoscount 2024: 0
|
|
Vastaus #323 : 09.08.2024 klo 22:58:30 |
|
Hyi helvetti! Yhdellä kasarivyölaukku (junteista junteinta) ja toisella neitimäinen miesten käsilaukku! Tästäkö Djurgården on tehty? Oikea futisfani ei voi esiintyä julkisesti noin.
Monet olivat reteesti pelti paljaana:
|
|
|
|
r-k
Poissa
|
|
Vastaus #324 : 09.08.2024 klo 23:01:20 |
|
David Luffare 😃🍺 ruotsin Janis Petke lähteny vähe tampu-away
Samaa itsekin naureskelin. Myös Vargen Gullö on upea taiteilijanimi ja huokuu arvostusta Stadion-aikojen capolle. Jäin kaipaamaan nimimerkkejä H. Orunge ja K. Äften..
|
|
|
|
|
|