Melko todennäköisesti viimeiseksi jäänyt futispeli tälle vuodelle. Olen toivottavasti tällekin palstalle eräänkin kerran hehkuttanut näitä liigakarsintamatseja turistinäkökulmasta ainutlaatuisiksi tapahtumiksi. Panokset ovat aina omaa luokkaansa, eikä nykyiset tv-sopimuksista ym. kuvioista saatavat rahat ole ainakaan viime vuosina näitä panoksia vähentäneet. Lahti on leikkinyt useamman kauden tulella ja tällä kertaa kipinä leimahti kunnolla näpeille. Avausmatsin kahden maalin tappio osoittautui tavallaan hämmentävästikin liian korkeasti esteeksi ylittää.
Mulahalilovic, Andrade, Lopez, Luquinhas..., ajoittain kaikki erinomaisia pelaajia - mutta liian harvoin pitääkseen tämän kauden äfseetä pääsarjassa.
Punapaitaiset liukuvat, repivät, raastavat...
...ajoittain mennään sitten ihan kunnolla koiville...
KuPSilla oli tällä kaudella jotain samanlaista rukoiluasetelmaa vapareissa muurin edessä, mutta en muista rankkarissa samanlaista nähneeni 30 metriä laukojan takana keskellä kenttää.
Tämä on varmaan uusi normaali, jahka videot saadaan kaikkiin matseihin. Ensin italialaiset keksi, että puolustuspään onnistumisiakin saa ja pitää tuulettaa. Nyt sitten matsissa, jossa et saa yhtään laukausta maalia päinkään voi, saa ja pitää tuulettaa sitä, että videokontti hylkää viiden minuutin kelailun jälkeen vastustajan maalin. Olo alkaa olla kuin Karhun isännällä Häjyissä.
Nuoret flikat juo viinaa ja raavaat miehet syövät salaattia.
Tämä nauratti ihan oikeasti. Kapteeni käskee. Brunell huutaa Lazarevia maahan kuin koulutuksessa olevaa koiranpentua. Ei ole kiirettä minnekään.
Sergeille alkaa mahdollisesti vähitellen valjeta, että yheksän vuoden komennus divarin puolella alkaa olla ohi.
Sitten voi oikeastaan vaan fiilistellä nämä muutamat napsut.
Mulla kun ei ole mitään varsinaista journalistista velvoitetta kuvata/julkaista ihan kaikkea mahdollista, niin mustapaitojen fiiliksistä jääkööt tämä ainakin toistaiseksi riittävän kattavaksi otokseksi.
Suomalainen mieshän ei osaa näyttää tunteitaan jne.
Velipoikaa kuvasin viikko takaperin ihan riehakkaissa meiningeissä, velipoika ja isukki sitten täydensivät perheen ihan onnistuneen viikon.
Tämän vekkulin olemassaolon olin ehtinyt jo käytännössä unohtaa. Onko oikeasti painanut dirressä Jaron paidassa koko ajan?
Olen lähes sataprosenttisen varma, että olen tänä syksynä nähnyt samankaltaisen tuuletuksen ennenkin. Keksis vaan, että missä ja montako kertaa...
Joku pähki tänään viestissään, että mahtaako olla torijuhlat Pietarsaaressa. No ei ainakaan samantien, kun näytti suurin osa kylästä olevan Lahessa kylässä. Melkoinen meno oli meneillään.
Jäin vaan pähkimään jäljestä päin, että miten helvetissä tuosta matsista on voinut selvitä Jaron katsomossa ilman hermoromahdusta. Yli puoli tuntia vajaalla, kentällä ei mitään palaa pelillisesti, viis minuuttia parilalla videotuomiota VARtoillen ja oliko jotain vartin luokkaa se mitä kello kävi 90 minuutin täyttymisen jälkeen. Vähintään siltä se tuntui.
(minä kun luulin, että taannoinen JJK-KuPS yliaika tuntui pitkältä, kun Segun hölmöili ittensä pihalle joskus 2009 tms.)