FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
12.12.2024 klo 10:17:53 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2]

Kirjoittaja Aihe: IFK Mariehamn 2025 - Ett steg framåt - Riittäkö yksi askel eteenpäin?  (Luettu 8327 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
masapp

Poissa Poissa

Vastaus #25 : 21.11.2024 klo 13:09:26

Kevin Lund känns som ett bra hot mot Riikonen trots lägre division och ingen kunskap. De svenska spelare har nästan alltid varit väldigt lyckade värvningar och nåt har han ju gjort rätt om han imponerat så mycke under sin testvecka. Höstmötet visade att man gått på plus 520 euro detta år, nån som kommer ihåg siffror från föregående år? Har för mig att man alltid annars gjort förlust
Dalamaria

Poissa Poissa

Vastaus #26 : 21.11.2024 klo 13:53:09

Jag läste den så att Supporterföreningen hade gjort plus, inte själva IFK. :)
ifkerik

Poissa Poissa

Vastaus #27 : 21.11.2024 klo 23:07:32

Förlusten var förra året knappa 80K och året innan runt 130K om jag minns rätt.
Eftersom man varit så hårda med kostnaderna och bara tagit in spelare i princip gratis, när man annars har värvat dyrare, så kanske man hade hoppats på ett lite bättre resultat. Men skönt att trenden med förlust är bruten åtminstone. Det är väl de nya TV-pengarna som räddar resultatet i år. Det skulle väl komma lite mer nästa år, men om jag minns rätt skulle de mesta pengarna riktas till ungdoms/akademi-arbete.
Dalamaria

Poissa Poissa

Vastaus #28 : eilen kello 14:27:17

...i väntan på Sid's kontrakt...
ifkerik

Poissa Poissa

Vastaus #29 : eilen kello 15:58:09

Ja sen finns det en bra grund, men det behövs ju verkligen riktigt feta spetspjäser till den här truppen för att det ska kännas rimligt att hoppas på någonting.
Minst två spelare som kan göra 10+ mål om det stämmer.

Jag tyckte en av anfalarna som skeppades från Ilves såg intressant ut med tanke på speltid och mål, både i Ilves och andra ligor. Men det kanske fanns annan problematik där förstås...

Sen måste det in en ledare i mittförsvaret också.

Sid + 3 stjärnor fördelat på en mittback, två anfallare så ser det väl ändå skapligt ut.

Sen är det förstås illa att det verkar som väldigt få spelare är säljbara, alla sitter på utgående kontrakt i princip bortsett från nya mittfältaren från HJK och om jag minns rätt en option på Patut.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 17:34:45 kirjoittanut ifkerik »

Sivuja: 1 [2]

Siirry: