Missä Iines Ollitervon ja Oona Paakkarin lähdöistä on kerrottu? En siis toki epäile tietoa, mutta en ole itse bongannut uutisointia.
Kai olen lukenut sitä jostakin paikallismediasta tai seuran raporteista. Ollitervon kohdalla se oli ainakin selvä, että tuo Cup-ottelu Tapiolassa jää hänen viimeiseksi JyPK:n paidassa. Eli ei ole täysin tuore tieto, eikä voi sulkea pois, että tilanne on välillä muuttunut ja häntä nähdään ensi vuonna taas Pallokerhossa. O Paakkarin lähtö oli suunnilleen samaan aikoihin. Kumpaankaan sopimus ei ole vissin purettu, joten lähtö ei ollut silleen kesken kauden.
Täytyy nyt kyllä syyttää itseni, että en ottanut talteen, mikä lähde oli.
On lähtijöiden lista aina hieman hankala, jos ei ole selkeä pelaajasiirto. Seurojen ja liittojen näkökulmastahan pelaaja on niin kauan tietyn seuran, kunnes pelioikeus muuttuu.
Minä lähestyn asiaan kuitenkin mieluummin yleisön näkökulmasta. Ja silloin on vain ikävä, kun pelaajat häipyvät, eikä heidän kohtalosta tietää yhtään mitään.
Eli, vaikka yleensä aina joku "unohtuu", koska virallista tietoa ei löydy mistään, minun pyrkymys on siihen, että jokainen pelaaja, joka on esim. kaudella 2024 kokoonpanossa, on vuonna 2025 joku edelleen kokoonpanossa tai lähtijöiden listalla (tarvittaessa ilman uutta "osoitetta"). Ylhäällä mainitun kaksikon kohdalla tulkitsin lähtöä viralliseksi, kun on taas myös näitä, josta taustahuhujen perusteella voisi tehdä johtopäätöksiä, mutta virallisuuskynnystä ei ylitetä.
Onkohan Ollitervo palaamassa RoPSiin?
Ja tähän vielä täysin spekuloiva kommentti: Vaikea uskoa, joskin urheilullisesti täysin loogista.