Samaa mieltä.
Jos paita myydään täyteen mainoksia luulisi sen tarkoittavan että niitä mainoksia myydään selvään alihintaan. Jos on vaikka 10 mainosta joista kukin maksaa vaikka 2000€ niin voisi kuvitella että ainakin yksi niistä kymmenestä yrityksestä olisi valmis maksamaan 20k€ siitä, että heidän yrityksensä on paidan ainut iso mainos.. Ja aivan varmasti esimerkiksi klubilla olisi sellaisia yrityksiä jotka olisivat valmiita maksamaan jopa enemmän ollakseet ainoa mainos paidassa.
Lisäksi.
Led-laitamainoksilla saadaan mainostilaa kymmeniä kertoja enemmän kuin perinteisellä pahvimainoksilla kentän laidalla joten sitä samaa mainostilaa saadaan myös sinne myytyä ja esimerkiksi TV-lähetyksissä sieltä niitä yritysten nimiä paremmin näkee kuin paidasta. Ilveksellä pyörii laitamainoksissa myös samat firmat kuin pelipaidoissa.
Olet kyllä pahasti ulapalla siitä, miten paljon suomalaiset sponsorit ovat valmiita maksamaan peliasunäkyvyydestä jopa tilkkutäkin takahelmassa. Ja samaten siitä, miten jäätävän suuri määrä pelipaitoja pitäisi saada myydyksi *joka vuosi*, että menetetyt sponsorirahat pystyisi kuittaamaan.
Siitä voidaan toki keskustella, mikseivät veikkausliigaseurojen keskimääräiset sponsorit ymmärrä, että nykyaikana tuollaisten mainosten ostaminen on näkyvyysmielessä vähe tyhmää ja vanhanaikaista - mutta seuroja (pl. ehkä hjk ja ilves) on ihan turha syyttää siitä, että ne elävät reaalimaailmassa ja lypsävät sponsoreilta rahat siitä, mistä ne haluavat maksaa, eivätkä lähde noita rahoja korvaamaan fantasioimalla mistään sadan tonnin vuosittaisesta fanituotemyynnistä.