FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
18.02.2025 klo 01:42:16 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]

Kirjoittaja Aihe: Manchesterin reissu 17.1.-20.1.2025  (Luettu 1726 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Weirdo

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FC PaSa, SMJ(K), Man United

: 16.01.2025 klo 02:39:19

Enpä nyt suoraan löytänyt topicia, missä kysellä tyhmiä, niin avataan omalle minireissulle oma.

Perjantaina olisi suuntana Manchester, josta paluu tapahtuu maanantaina. Lippu Unitedin peliin on taskussa, mutta tekisi mieli käydä lauantaina katsomassa Boltonin kotipeli. Kovasta yrityksestä huolimatta en saanut heidän sivujensa kautta matsilippua hommattua, vaan koko tunnukseni sivuille poistettiin. Saako näitä ostettua matsia ennen stadionilta vai tuleeko turha junareissu, jos sinne lähtee norkoilemaan?

Kiinnostelisi myös ehdotukset, että mitä tehdä yksin Mansessa, kun nähtävyydet ei niinkään kiinnosta, mutta maittava ruoka ja juoma on hyvinkin mieleen. Miksei joku rock/heavymeininkikin menisi. Tietty jos on joku ihan must see nähtävyys, niin onhan tuolla aikaa pyöriä sellaisiakin toljottamassa.

Ja mikä julkinen on helpoin liikkumiseen? Ja miten niissä edes maksetaan?
« Viimeksi muokattu: 16.01.2025 klo 02:47:48 kirjoittanut Weirdo »
terwari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tervarit, Liverpool, QPR

Vastaus #1 : 16.01.2025 klo 11:53:34

Boltonin katsojakeskiarvo on 21000 ja kun stadionille mahtuu 28000 niin luulisi että lipun saa helposti paikan päältäkin. Tietysti jos joitain katsomolohkoja on suljettuna niin silloin asia voi olla toisin. Ja muista että kun otat junan niin mene Horwich Parkwaylle, älä Boltonin keskustaan. Horwich Parkwaylta on vain muutaman minuutin kävelymatka asemalta kun taas Boltonin asemalta aivan liian pitkä kävelymatka.

Itse en kovin hyvin tunne Manchesterin nähtävyyksiä mutta National Football Museum on nyt tietenkin yksi kohde jos ei ole ennen käynyt. Se on ihan Manchesterin keskustassa Arndalen kauppakeskuksen vieressä. Pubeja kaupungissa on todella paljon ja eiköhän sieltä löydy jokaiselle jotakin. Itse kun tykkään nykyään rauhallisemmasta meiningistä jossa on hyvät siiderivalikoimat niin olen mieltynyt Great Ancoat Streetin ja siitä jatkuvan Swan Streetin pubeihin. Crown&Kettle, Fringe, Smithfield Market Tavern...onhan noita. Ja on edellämainituissa laajat olutvalikoimatkin jos Real Alesta tykkää.

Valonheitin

Poissa Poissa

Vastaus #2 : 16.01.2025 klo 12:35:07

Boltonin katsojakeskiarvo on 21000 ja kun stadionille mahtuu 28000 niin luulisi että lipun saa helposti paikan päältäkin. Tietysti jos joitain katsomolohkoja on suljettuna niin silloin asia voi olla toisin. Ja muista että kun otat junan niin mene Horwich Parkwaylle, älä Boltonin keskustaan. Horwich Parkwaylta on vain muutaman minuutin kävelymatka asemalta kun taas Boltonin asemalta aivan liian pitkä kävelymatka.

Itse en kovin hyvin tunne Manchesterin nähtävyyksiä mutta National Football Museum on nyt tietenkin yksi kohde jos ei ole ennen käynyt. Se on ihan Manchesterin keskustassa Arndalen kauppakeskuksen vieressä. Pubeja kaupungissa on todella paljon ja eiköhän sieltä löydy jokaiselle jotakin. Itse kun tykkään nykyään rauhallisemmasta meiningistä jossa on hyvät siiderivalikoimat niin olen mieltynyt Great Ancoat Streetin ja siitä jatkuvan Swan Streetin pubeihin. Crown&Kettle, Fringe, Smithfield Market Tavern...onhan noita. Ja on edellämainituissa laajat olutvalikoimatkin jos Real Alesta tykkää.

Poika oli kymmenen vanha, kun käytiin katsomassa ManU-Burnley (taisi olla Olen eka pistemenetys), joten Manchesterissa ei tullut hirveästi kierrettyä pubeja tai rokkimestoja, mutta käytiin NFM:ssä. Se on kyllä ihan mielenkiintoinen paikka ja kannattaa lisätä listalle, jos aikaa vain löytyy. Käytiin myös päivä ennen peliä kiertämässä Old Trafford, mikä sekin on ihan puntien arvoinen vierailu ja pelkästään ManU:n museossa riitti ihmeteltävää. Lisäksi superjunnu tietenkin halusi syödä hampparit Red Cafessa.

Itse olisin halunnut käydä Imperial war museumissa, joka on aika lähellä Old Traffordia, mutta siihen ei oikein aika riittänyt.

Pohjapelaaja

Poissa Poissa

Vastaus #3 : 16.01.2025 klo 12:49:27

Viimeisestä omasta reissusta alkaa olla jo 10 vuotta aikaa, mutta mukavana illanviettopaikkana jäi mieleen Temple of Convenience (tai vaan Temple), joka on ilmeisesti edelleen voimissaan. Vanhaan julkiseen käymälään perustettu baari, rento meininki ja erittäin hyvän valikoiman omaava jukebox. Paikalliset tulevat mielellään juttelemaan eli ei paras paikka jos haluaa nauttia setämiesmäisessä rauhassa oluensa.

Manchester Museum ja Science and Industry Museum käymisen arvoisia, vaikka eivät taida olla ihan sitä mitä haet.

Tossa vielä TimeOutin vinkkejä: https://www.timeout.com/manchester/things-to-do/22-great-things-to-do-in-manchester

maness

Poissa Poissa

Vastaus #4 : 16.01.2025 klo 13:42:14

Ja mikä julkinen on helpoin liikkumiseen? Ja miten niissä edes maksetaan?

Ratikoissa leimaus pankkikortilla sisään ja ulos laitureilla ja busseissa vain sisään.
Weirdo

Paikalla Paikalla

Vastaus #5 : 16.01.2025 klo 19:43:56

Kiitoksia vastauksista. Kyllä se varmaan pitää tuo jalkapallomuseo ottaa listalle, kun sitä monessa eri yhteydessä minulle mainostettu. Lauantaina sitten junalla Boltoniin ja toivotaan, että lipun saa luukulta ostettua.

Pubeja tosiaan tuntuisi riittävän, joten eiköhän sitä summanmutikassa tule johonkin vain paineltua. Ehkä ennemmin rauhallisemmassa paikassa nauttisin oluet, mutta saattaahan sitä kaivata juttuseuraakin parin pintin jälkeen.

Ruokapaikkojakin näyttää olevan jos jonkinlaista, niin ei siellä kai nälkäiseksikään jää.
Rudolfsheim

Paikalla Paikalla

Vastaus #6 : 16.01.2025 klo 19:56:45

FC United of Manchester pelaa myös lauantainta, jos Boltoniin et ole menossa.
Weirdo

Paikalla Paikalla

Vastaus #7 : 16.01.2025 klo 20:09:21

FC United of Manchester pelaa myös lauantainta, jos Boltoniin et ole menossa.

Joo tuo oli myös pohdinnassa. Myös Salford City pelaa samaan aikaan kotona. Joku päätös pitäisi tehdä, että mihin noista kolmesta matsista menisi.
Kansanparantaja

Poissa Poissa

Vastaus #8 : 17.01.2025 klo 19:40:37

Pubeja tosiaan tuntuisi riittävän, joten eiköhän sitä summanmutikassa tule johonkin vain paineltua. Ehkä ennemmin rauhallisemmassa paikassa nauttisin oluet, mutta saattaahan sitä kaivata juttuseuraakin parin pintin jälkeen.

Vahva suositus:

The Marble Arch Inn
73 Rochdale Rd, Manchester M4 4HY, Iso-Britannia

Myös nälän saa lähtemään kyseisessä paikassa.
Weirdo

Paikalla Paikalla

Vastaus #9 : 17.01.2025 klo 23:38:59

Vahva suositus:

The Marble Arch Inn
73 Rochdale Rd, Manchester M4 4HY, Iso-Britannia

Myös nälän saa lähtemään kyseisessä paikassa.

Laitetaan tämäkin korvan taakse. Tajusin, että huominen Boltonin reissu ja sunnuntain Old Traffordille vaeltaminen vievät sen verran aikaa, että ei sitä ylimääräistä aikaa olekaan ihan niin paljon kuin kuvittelin.

Tällä hetkellä The Old Nags Head pubissa, jonka bongasin jonkun toisen reissutopikista. (Pahoittelut, unohdin jo minkä nickin.)

E. Toistaiseksi ainoa mainitsemisen arvoinen tapahtuma on tanskalaisen, ruotsissa asuvan, miehen kohtaaminen. On jalaksen omistavalla firmalla töissä ja oli vasta marraskuussa Suomessa. Kuulemma saunoivat ja joivat koskenkorvaa ja olvia. Hieno mies, vaikka Leedsin matsia olikin menossa katsomaan. Hänen piti lähteä yhdessä isänsä kanssa, joka on kannattanut Leedsiä jo 60(lue 70)-luvulta asti, mutta isä ei syöpäoireiden pahennuttua päässyt lähtemään mukaan. Junassa jutustellessa mies osti myös lipun Yorkin kotipeliin huomiselle.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2025 klo 23:43:31 kirjoittanut Weirdo »
Weirdo

Paikalla Paikalla

Vastaus #10 : 18.01.2025 klo 20:26:07

Ennen Boltonin matsia kuului kysymys: "oot sä suomalainen" ja myöntävän vastauksen jälkeen tutustuin kolmeen Hämeenlinnalaiseen. Olivat käyneet eilen katsomassa Burnleyn matsin, tänään Boltonin matsi ja huomenna hekin Old Traffordille. Mukavia miehiä olivat, kun heidän kanssa matsin katselin.

Itse matsista nyt lähinnä voi sanoa sen, että Bolton teki sen itse. Lopussa toki tasoittivat loppulukemiksi 2-2, mutta päästetyt maalit olivat surkeaa pelaamista. Koko stadion raikasikin lopussa järkyttävillä desibeleillä valmentajaa ulos.

Kun aikaisemmin pohdin lippujen saamista matsiin, niin ne sai kyllä stadionin vierestä lipunmyyntikojulta. Stadionin vieressä on myös varmaan maailman kaikki pikaruokaravintolat sekä useita sporttikauppoja. Toki myös Boltonin oma fanikauppa. Itse katsomossa meinasi tulla kylmä. Ja sisäänkäynti on niin kapea, että jos omaa kunnioitettavan fyysisen preesensin, niin sisäänmeno voi olla hankalaa.

Loppuun vielä pieni hassuttelukuva, jonka otin:

Sivuja: [1]

Siirry: