FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 17:44:35 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2
 
Kirjoittaja Aihe: Veikkausliigan kannattajaporukoiden hyödyntäminen  (Luettu 6271 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lännen nopein

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rosenborg


: 07.06.2007 klo 09:55:04

En tiedä, onko tullut aikaisemmin esille, mutta mielestäni maajoukkuepeleissä voisi pyrkiä hyödyntämään Veikkausliigan eri seurojen kannattajaporukoiden "tietotaitoa". Käytännössä tarkoittaa sitä, että mahdollisimman moni faniporukka saataisiin kannattajakatsomoon. Matkalla nämä ryhmät voisivat treenata lauluja ja koko homman koordinointi katsomossa voitaisiin laittaa yhden megafoniheebon harteille.

Tämä vaatii tietenkin Veikkausliigan faniryhmien sekä Maajoukkueen Kannattajat ry:n aktivoitumista. Ja eiköhän maajoukkue ole jokaiselle niin tärkeä, että ryhmien väliset kuittailut voitaisiin ainakin matsin ajaksi unohtaa?
Aachi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee


Vastaus #1 : 07.06.2007 klo 10:04:24

Hieno idea, tosin HJK-Fanit  toteuttaa sitä, kuten Kinky, Apollo, Den lilla joggaren, pari ei foorumistinaista, Arto92, , Mokomakin***, S.K  Ylos
« Viimeksi muokattu: 07.06.2007 klo 10:08:23 kirjoittanut Arto92 »
ChievoVerona

Poissa Poissa


Vastaus #2 : 31.07.2007 klo 00:11:06

Huomasin vasta nyt tämän topiikin. Asia on menossa parempaan suuntaan ja ainakin allekirjoittanut on yrittänyt tehdä töitä asian eteen. suhteellisen paljon tunnen porukkaa tunnen eri ryhmistä. Kehitettävää toki riittää tälläkin saralla.

Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #3 : 31.07.2007 klo 13:23:15

Toisaalta esim. minua on jo alkanut arveluttaa HJK-bannerin takana seisominen ja se viitsiikö sitä olla samassa katsomossa klubi-teinien kanssa.

Ei pointti siis: maajoukkueen kannattajatoiminta ei saisi liikaa leimaantua yhden tai muutaman seuran toiminnaksi.
Toisaalta siinä porukassa, jossa mä yleensä katson pelejä B20:ssa ja vieraskentillä on yleensä VPS:n, Rakuunoiden, KuPS:n, Hakan, Lahden, HJK:n ja Tervareiden (vain noin muutamia seuroja mainitakseni) kannattajia.
FS Södra

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: The Nameless Thing


Vastaus #4 : 31.07.2007 klo 13:31:54

Toisaalta esim. minua on jo alkanut arveluttaa HJK-bannerin takana seisominen ja se viitsiikö sitä olla samassa katsomossa klubi-teinien kanssa.

 ???

Olisikohan meitä jopa 4-5 ollut Serbia ja Belgia peleissä edessä, UJ/YB:tä oli vähintään saman verran.
Lippuja saa muotkin tuoda, jos se meidän flagga häiritsee.
Boris Pugo

Poissa Poissa


Vastaus #5 : 31.07.2007 klo 15:03:53

Hieno idea, tosin HJK-Fanit  toteuttaa sitä, kuten Kinky, Apollo, Den lilla joggaren, pari ei foorumistinaista, Arto92, , Mokomakin***, S.K  Ylos

Älä sekoita minua näihin hulinoitsijoihin, artsi. Itse en maajoukkueesta erityisemmin innostu ja käyn matseissa vain vaimon kanssa. Olen siis periaattellinen perhekannattaja, joka ei laula matseissa kuin vähän alusta. Suomi ei koveta, mutta seurajoukkue kylläkin. Ylos
Blanco

Poissa Poissa


Vastaus #6 : 31.07.2007 klo 16:13:36

Toisaalta esim. minua on jo alkanut arveluttaa HJK-bannerin takana seisominen ja se viitsiikö sitä olla samassa katsomossa klubi-teinien kanssa.
Uuh... Voi, voi niitä Klubi-teinejä ::) Sen kun porukka tuo banderollejaan paikalle. Itseäni enneminkin häiritsee juuri se ettei Sakilaisten lisäksi kovin moni tuo mitään. Kyse juurikin pitäisi olla siitä ettei näinä päivinä tunnettaisi seurarajoja, vaan pystyttäisiin toimimaan yhdessä.
athos

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, FC Honka


Vastaus #7 : 31.07.2007 klo 17:58:53

Toisaalta esim. minua on jo alkanut arveluttaa HJK-bannerin takana seisominen ja se viitsiikö sitä olla samassa katsomossa klubi-teinien kanssa.

Ei pointti siis: maajoukkueen kannattajatoiminta ei saisi liikaa leimaantua yhden tai muutaman seuran toiminnaksi.
Toisaalta siinä porukassa, jossa mä yleensä katson pelejä B20:ssa ja vieraskentillä on yleensä VPS:n, Rakuunoiden, KuPS:n, Hakan, Lahden, HJK:n ja Tervareiden (vain noin muutamia seuroja mainitakseni) kannattajia.

Niin eli kyllä B20:stä oikeanlaista seuraa varmasti löytyy jokaiselle. Ei tarvii välttämättä olla sen klubi-teinin vieressä, jos ei huvita ;) Ja kuten kuvasta http://www.ultrasjokerit.com/2007-2008/suomibelgia.jpg  huomaat seisoit(?) belgia-matsissa myös interin-lipun takana ;) Lähtökohtaisestihan noi on Suomen-lippuja kuitenkin ja tuskin ketään leimataan mihinkään muuhun ryhmään kuin maajoukkuekannattajiin kuuluvaksi, jos B20:een tulee.

Vaikea tietysti sanoa, miten muut SMJK:n toiminnan näkee, mutta itse en pysty sitä leimaamaan mihinkään seuraan. Ja kuten avausviestissä sanottiin, niin toivottavaa olisi että kaikki joiden sydän sykkii Suomelle tulisivat kannattajien katsomoon tuomaan oman panoksensa kannustukseen, oli se oma seura sitten mikä tahansa.
Neofunktionalisti

Poissa Poissa


Vastaus #8 : 31.07.2007 klo 18:47:50

Itse ainakin arvostan suuresti Sakilaisten näkymistä ja kuulumista maaotteluissa. Tavoitteena tulisikin olla kaikkien suomalaisten kannattajaryhmien jäsenten edustus maaotteluissa, jolloin maaotteluiden tunnelma saataisiin yhteistyönä uusiin korkeuksiin. Mitä useamman seuran/kannattajaryhmän banneri katsomossa, sitä parempi.

Maaotteluiden tunnelman parantamiseen tarvitaan seurojen kannattajaryhmiä, mutta kannatustoiminnan kehittyminen maaotteluissa ruokkisi varmasti myös kannatustoimintaa seuratasolla. Maaotteluiden hyvä tunnelma totuttaisi ihmisiä uudenlaiseen katsomokäyttäytymiseen ja kynnys avata suu myös kotoisissa sarjapeleissä alenisi. Maajoukkueen kannattajia vastaavassa Tartan Armyssa Skotlannissa on 30.000 jäsentä. Suomessa hyvä tavoite voisi olla kymmenesosa tuosta määrästä...
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #9 : 31.07.2007 klo 19:37:48

Ai nyt tästä on jo tulossa "kiva, kiva, me ollaan kaikki suomesta, halataan kaikki yhdessä" -meininkiä.
Eipä muuta kuin Forza, UJ ja Stadin Kingit laulamaan yhdessä kaikkien tunnuksien alla "oi Lah^D^D^D Suomi on".
Halipusuja kaikille mielensä pahoittaneille.

Yhteistyölle ja kannattajajärjestöjen paremmalle osallistumiselle.  Ylos
Sille, että seurataustasta pitää yrittää tehdä turhan iso ja näkyvä juttu B20:ssa.  Alas

Kyllä mä olen jo kuullut satunnaiskatsojilta kommenttia "teillä siellä HJK-fanien katsomossa näytti olevan aika hyvä meno". :)

---
Ja tossa kuvassa näyttää SalPan lippu olevan lähinnä seisomapaikkaani.
athos

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, FC Honka


Vastaus #10 : 31.07.2007 klo 20:14:53

Ai nyt tästä on jo tulossa "kiva, kiva, me ollaan kaikki suomesta, halataan kaikki yhdessä" -meininkiä.
Eipä muuta kuin Forza, UJ ja Stadin Kingit laulamaan yhdessä kaikkien tunnuksien alla "oi Lah^D^D^D Suomi on".
Halipusuja kaikille mielensä pahoittaneille.

Just näin, hienosti kärjistetty. Veikkaan ettei kukaan pahoittanut mieltään sun kommenttien takia.

Lainaus
Yhteistyölle ja kannattajajärjestöjen paremmalle osallistumiselle. 
Sille, että seurataustasta pitää yrittää tehdä turhan iso ja näkyvä juttu B20:ssa. 

Itse en kyllä edelleenkään näe että noitten lippujen tuominen olisi yritys tehdä seurataustasta iso ja näkyvä juttu. Mutta jos sinä näet, etkä sen kanssa voi elää, niin ei mahda mitään.

Lainaus
Kyllä mä olen jo kuullut satunnaiskatsojilta kommenttia "teillä siellä HJK-fanien katsomossa näytti olevan aika hyvä meno". :)

Ja nyt sitten olet menettänyt täysin kasvosi?

Lainaus
Ja tossa kuvassa näyttää SalPan lippu olevan lähinnä seisomapaikkaani.

Niinpä niin..  ::)
« Viimeksi muokattu: 31.07.2007 klo 20:36:35 kirjoittanut athos »
Carter

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 31.07.2007 klo 20:25:22

Taitaa myös ulkomailla olla yleistä että lipuissa voi lukea Colchester tai Göteborg. Mikäli jonkun lipun taustalla seisominen häiritsee voi tietenkin ajoissa tulla tuomaan oman lippunsa katsomonreunaan ja ottaa paikkansa sen takaa. Luulisi ettei näillä jäsen- ja kannattajamäärillä kannattaisi hirveästi tuhlata aikaa ja energiaa vähäpätöisistä asioista riitelyyn.

Tsempataan kimpassa, United  8)
misteri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Poker Tour I Bracelets: Final, Main, Money


Vastaus #12 : 31.07.2007 klo 20:56:39

Maajoukkuepelit on lampaantissejä kun mennään Hapen kanssa Eurooppaan 2008.
Spili

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Tervarit, AC Oulu


Vastaus #13 : 31.07.2007 klo 21:20:25

Maajoukkuepelit on lampaantissejä kun mennään Hapen kanssa Eurooppaan 2008.

No jos neekereiden tanssahtelu muovimatolla kovettaa, niin jatka vain samaa latua. Voisit kuitenkin puida sitä rakasta muukalaislegioonaasi ihan niissä omissa topikeissa.
Blanco

Poissa Poissa


Vastaus #14 : 31.07.2007 klo 21:21:51

Ai nyt tästä on jo tulossa "kiva, kiva, me ollaan kaikki suomesta, halataan kaikki yhdessä" -meininkiä.
Eipä muuta kuin Forza, UJ ja Stadin Kingit laulamaan yhdessä kaikkien tunnuksien alla "oi Lah^D^D^D Suomi on".
Halipusuja kaikille mielensä pahoittaneille.
No johan on vittu. Jos ei pysty olemaan välittämättä näistä asioista, niin turha edes tulla. Itse en pistä pahakseni vaikka kinkit joskus sinne meidän katsomoon ilmestyisivätkin. Odotatko jotain myllyjä suomalaisten kesken siellä? Jos joltain haluaa ottaa turpaan, niin käydään sitten yhdessä vastustajien kimppuun. Ei se vaadi kaveeraamista muiden kanssa, vaan yhdessä toimimista ja kykenevyyttä unohtamaan seura-rajat päiväksi.

Yhteistyölle ja kannattajajärjestöjen paremmalle osallistumiselle.  Ylos
Niin... Yhteistyölle ja sen jälkeen mulkkuja turpaan?


Kyllä mä olen jo kuullut satunnaiskatsojilta kommenttia "teillä siellä HJK-fanien katsomossa näytti olevan aika hyvä meno". :)
Ja sekö Sakilaisten ja Forzan vika? Juuri tuo kommentti kertoo hyvin sen ettei muiden seurojen edustus siellä ole kovin hyvällä tasolla.



Maajoukkuepelit on lampaantissejä kun mennään Hapen kanssa Eurooppaan 2008.
Painu siis vittuun.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2007 klo 21:22:59 kirjoittanut Blanco »
Spili

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Tervarit, AC Oulu


Vastaus #15 : 31.07.2007 klo 21:29:52

Tämä asia ei nyt tosiaankaan suuria tunteita meikäläisessä aiheuta, mutta sanotaan nyt ettei tulisi mieleenikään ottaa mitään oman suosikkiseurani tunnuksia mukaan maaotteluun. Eikä toisaalta käy mielessäkään laittaa sinivalkoista päälle mennessäni seuraamaan Tervarien otteita.
Blanco

Poissa Poissa


Vastaus #16 : 31.07.2007 klo 21:35:49

Tämä asia ei nyt tosiaankaan suuria tunteita meikäläisessä aiheuta, mutta sanotaan nyt ettei tulisi mieleenikään ottaa mitään oman suosikkiseurani tunnuksia mukaan maaotteluun. Eikä toisaalta käy mielessäkään laittaa sinivalkoista päälle mennessäni seuraamaan Tervarien otteita.
Kyse nyt ei olekkaan mistään paitojen käytöstä. Kun katsot vaikka tuota aiemmin postattua kuvaa, niin porukka on tuonut nimenomaan Suomen lippuja, eikä tuomassa oman seuransa värejä sen kummemmin esille.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2007 klo 21:37:18 kirjoittanut Blanco »
Spili

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Tervarit, AC Oulu


Vastaus #17 : 31.07.2007 klo 21:46:45

Kyse nyt ei olekkaan mistään paitojen käytöstä. Kun katsot vaikka tuota aiemmin postattua kuvaa, niin porukka on tuonut nimenomaan Suomen lippuja, eikä tuomassa oman seuransa värejä sen kummemmin esille.

No joo, ajatus näemmä kadonnut itselläni tuota viestiä kirjoittaessani kun aloin noista väreistä vielä puhumaan. Kyllähän mä tiesin mitä tuossa aidassa on kun aika eturivissä tulee aina itsekin oltua.  ::)

No, kuten sanoin ei tämä meikäläisessä edes mitään tunteita herätä. Kunhan kerroin oman mielipiteeni. Enkä aio ottaa Serbiaan mukaan Suomen lippua Tervarit-tekstillä  ;)
D mies

Poissa Poissa


Vastaus #18 : 01.08.2007 klo 17:37:25


Sille, että seurataustasta pitää yrittää tehdä turhan iso ja näkyvä juttu B20:ssa.  Alas

Mitenkä muistelisin viiden vuoden takaisessa Serbia-Suomi vieraspelissä kaiteelta roikkuneen KuPS-lipun?
Ibrox

Poissa Poissa


Vastaus #19 : 01.08.2007 klo 23:37:54

Mitenkä muistelisin viiden vuoden takaisessa Serbia-Suomi vieraspelissä kaiteelta roikkuneen KuPS-lipun?
Vai olisiko sittenkin ollut Jugoslavia-Suomi?
Kettu

Poissa Poissa


Vastaus #20 : 02.08.2007 klo 06:57:57


Ja tossa kuvassa näyttää SalPan lippu olevan lähinnä seisomapaikkaani.


Lisätietoa SalPan lipun takana olevista tytöistä/naisista?  :o


http://www.ultrasjokerit.com/2007-2008/suomibelgia.jpg
ChievoVerona

Poissa Poissa


Vastaus #21 : 05.08.2007 klo 11:54:55

Yleisesti ottaen ainakin mun mielestä lippujen tuominen eri kannattajaryhmien/seurojen nimillä on hyvä asia. Sehän kuvaa vain sitä että kaikki ovat yhdessä maajoukkueen takana. Ei tässä kenelläkään ole tarvetta korostaa omaa seuraa/ryhmää maaotteluissa. Valittajat voisivat itse tehdä vastaavia lippuja ja tuoda niitä. Ja yleensäkin jotain näkyvää kannatuksen eteen. Se ettei voi tulla B20:seen Sakilaisten tai  jonkun vastaavan lipun takia on saatanan paska tekosyy.

Italiassa asia on myös niin  porukka menee seurajoukkulippuineen, mutta kannattavat pelissä vain  Italiaa. Lukuunottamatta Juven, Milanin ja Interin faneja, koska niitä ei sinne haluta tietyistä syistä. (Asiasta käytiin eilen pitkä keskustelu).
idän_ihme

Poissa Poissa


Vastaus #22 : 05.08.2007 klo 13:01:31

Minunkin mielestä nuo seurajoukkuetunnukset hillitysti esitettynä ovat vain ja ainoastaan hyvä asia. Osoittaa hienosti miten kaikkien seurojen kannattajat ovat yhdessä tukemassa maajoukkuetta. Esimerkisi juurikin nuo tekstillä varustetut liput on sitä hillittyä ja tyylikästä tunnusten esittämistä. Tavallaan mun mielestä vähän sama asia kuin suomen lippujen tuominen seurajoukkueiden €cup-peleihin.
Homer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka


Vastaus #23 : 10.08.2007 klo 16:45:22

Lisätietoa SalPan lipun takana olevista tytöistä/naisista?  :o


http://www.ultrasjokerit.com/2007-2008/suomibelgia.jpg

 >:( tyttäreni
Gennadi Janajev

Poissa Poissa


Vastaus #24 : 12.08.2007 klo 13:22:28

 :D Tuoppi

 
Sivuja: [1] 2
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa