Lännen nopein
Poissa
Suosikkijoukkue: Rosenborg
|
|
: 07.06.2007 klo 08:55:04 |
|
En tiedä, onko tullut aikaisemmin esille, mutta mielestäni maajoukkuepeleissä voisi pyrkiä hyödyntämään Veikkausliigan eri seurojen kannattajaporukoiden "tietotaitoa". Käytännössä tarkoittaa sitä, että mahdollisimman moni faniporukka saataisiin kannattajakatsomoon. Matkalla nämä ryhmät voisivat treenata lauluja ja koko homman koordinointi katsomossa voitaisiin laittaa yhden megafoniheebon harteille.
Tämä vaatii tietenkin Veikkausliigan faniryhmien sekä Maajoukkueen Kannattajat ry:n aktivoitumista. Ja eiköhän maajoukkue ole jokaiselle niin tärkeä, että ryhmien väliset kuittailut voitaisiin ainakin matsin ajaksi unohtaa?
|
|
|
|
Aachi
Poissa
Suosikkijoukkue: Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee
|
|
Vastaus #1 : 07.06.2007 klo 09:04:24 |
|
Hieno idea, tosin HJK-Fanit toteuttaa sitä, kuten Kinky, Apollo, Den lilla joggaren, pari ei foorumistinaista, Arto92, , Mokomakin***, S.K
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.06.2007 klo 09:08:23 kirjoittanut Arto92 »
|
|
|
|
|
ChievoVerona
Poissa
|
|
Vastaus #2 : 30.07.2007 klo 23:11:06 |
|
Huomasin vasta nyt tämän topiikin. Asia on menossa parempaan suuntaan ja ainakin allekirjoittanut on yrittänyt tehdä töitä asian eteen. suhteellisen paljon tunnen porukkaa tunnen eri ryhmistä. Kehitettävää toki riittää tälläkin saralla.
|
|
|
|
Tiksa
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat
|
|
Vastaus #3 : 31.07.2007 klo 12:23:15 |
|
Toisaalta esim. minua on jo alkanut arveluttaa HJK-bannerin takana seisominen ja se viitsiikö sitä olla samassa katsomossa klubi-teinien kanssa.
Ei pointti siis: maajoukkueen kannattajatoiminta ei saisi liikaa leimaantua yhden tai muutaman seuran toiminnaksi. Toisaalta siinä porukassa, jossa mä yleensä katson pelejä B20:ssa ja vieraskentillä on yleensä VPS:n, Rakuunoiden, KuPS:n, Hakan, Lahden, HJK:n ja Tervareiden (vain noin muutamia seuroja mainitakseni) kannattajia.
|
|
|
|
FS Södra
Poissa
Suosikkijoukkue: The Nameless Thing
|
|
Vastaus #4 : 31.07.2007 klo 12:31:54 |
|
Toisaalta esim. minua on jo alkanut arveluttaa HJK-bannerin takana seisominen ja se viitsiikö sitä olla samassa katsomossa klubi-teinien kanssa.
Olisikohan meitä jopa 4-5 ollut Serbia ja Belgia peleissä edessä, UJ/YB:tä oli vähintään saman verran. Lippuja saa muotkin tuoda, jos se meidän flagga häiritsee.
|
|
|
|
Boris Pugo
Poissa
|
|
Vastaus #5 : 31.07.2007 klo 14:03:53 |
|
Hieno idea, tosin HJK-Fanit toteuttaa sitä, kuten Kinky, Apollo, Den lilla joggaren, pari ei foorumistinaista, Arto92, , Mokomakin***, S.K Älä sekoita minua näihin hulinoitsijoihin, artsi. Itse en maajoukkueesta erityisemmin innostu ja käyn matseissa vain vaimon kanssa. Olen siis periaattellinen perhekannattaja, joka ei laula matseissa kuin vähän alusta. Suomi ei koveta, mutta seurajoukkue kylläkin.
|
|
|
|
Blanco
Poissa
|
|
Vastaus #6 : 31.07.2007 klo 15:13:36 |
|
Uuh... Voi, voi niitä Klubi-teinejä : Sen kun porukka tuo banderollejaan paikalle. Itseäni enneminkin häiritsee juuri se ettei Sakilaisten lisäksi kovin moni tuo mitään. Kyse juurikin pitäisi olla siitä ettei näinä päivinä tunnettaisi seurarajoja, vaan pystyttäisiin toimimaan yhdessä.
|
|
|
|
athos
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, FC Honka
|
|
Vastaus #7 : 31.07.2007 klo 16:58:53 |
|
Ei pointti siis: maajoukkueen kannattajatoiminta ei saisi liikaa leimaantua yhden tai muutaman seuran toiminnaksi. Toisaalta siinä porukassa, jossa mä yleensä katson pelejä B20:ssa ja vieraskentillä on yleensä VPS:n, Rakuunoiden, KuPS:n, Hakan, Lahden, HJK:n ja Tervareiden (vain noin muutamia seuroja mainitakseni) kannattajia.
Niin eli kyllä B20:stä oikeanlaista seuraa varmasti löytyy jokaiselle. Ei tarvii välttämättä olla sen klubi-teinin vieressä, jos ei huvita Ja kuten kuvasta http://www.ultrasjokerit.com/2007-2008/suomibelgia.jpg huomaat seisoit(?) belgia-matsissa myös interin-lipun takana Lähtökohtaisestihan noi on Suomen-lippuja kuitenkin ja tuskin ketään leimataan mihinkään muuhun ryhmään kuin maajoukkuekannattajiin kuuluvaksi, jos B20:een tulee. Vaikea tietysti sanoa, miten muut SMJK:n toiminnan näkee, mutta itse en pysty sitä leimaamaan mihinkään seuraan. Ja kuten avausviestissä sanottiin, niin toivottavaa olisi että kaikki joiden sydän sykkii Suomelle tulisivat kannattajien katsomoon tuomaan oman panoksensa kannustukseen, oli se oma seura sitten mikä tahansa.
|
|
|
|
Neofunktionalisti
Poissa
|
|
Vastaus #8 : 31.07.2007 klo 17:47:50 |
|
Itse ainakin arvostan suuresti Sakilaisten näkymistä ja kuulumista maaotteluissa. Tavoitteena tulisikin olla kaikkien suomalaisten kannattajaryhmien jäsenten edustus maaotteluissa, jolloin maaotteluiden tunnelma saataisiin yhteistyönä uusiin korkeuksiin. Mitä useamman seuran/kannattajaryhmän banneri katsomossa, sitä parempi.
Maaotteluiden tunnelman parantamiseen tarvitaan seurojen kannattajaryhmiä, mutta kannatustoiminnan kehittyminen maaotteluissa ruokkisi varmasti myös kannatustoimintaa seuratasolla. Maaotteluiden hyvä tunnelma totuttaisi ihmisiä uudenlaiseen katsomokäyttäytymiseen ja kynnys avata suu myös kotoisissa sarjapeleissä alenisi. Maajoukkueen kannattajia vastaavassa Tartan Armyssa Skotlannissa on 30.000 jäsentä. Suomessa hyvä tavoite voisi olla kymmenesosa tuosta määrästä...
|
|
|
|
Tiksa
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat
|
|
Vastaus #9 : 31.07.2007 klo 18:37:48 |
|
Ai nyt tästä on jo tulossa "kiva, kiva, me ollaan kaikki suomesta, halataan kaikki yhdessä" -meininkiä. Eipä muuta kuin Forza, UJ ja Stadin Kingit laulamaan yhdessä kaikkien tunnuksien alla "oi Lah^D^D^D Suomi on". Halipusuja kaikille mielensä pahoittaneille. Yhteistyölle ja kannattajajärjestöjen paremmalle osallistumiselle. Sille, että seurataustasta pitää yrittää tehdä turhan iso ja näkyvä juttu B20:ssa. Kyllä mä olen jo kuullut satunnaiskatsojilta kommenttia "teillä siellä HJK-fanien katsomossa näytti olevan aika hyvä meno". --- Ja tossa kuvassa näyttää SalPan lippu olevan lähinnä seisomapaikkaani.
|
|
|
|
athos
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, FC Honka
|
|
Vastaus #10 : 31.07.2007 klo 19:14:53 |
|
Ai nyt tästä on jo tulossa "kiva, kiva, me ollaan kaikki suomesta, halataan kaikki yhdessä" -meininkiä. Eipä muuta kuin Forza, UJ ja Stadin Kingit laulamaan yhdessä kaikkien tunnuksien alla "oi Lah^D^D^D Suomi on". Halipusuja kaikille mielensä pahoittaneille. Just näin, hienosti kärjistetty. Veikkaan ettei kukaan pahoittanut mieltään sun kommenttien takia. Yhteistyölle ja kannattajajärjestöjen paremmalle osallistumiselle. Sille, että seurataustasta pitää yrittää tehdä turhan iso ja näkyvä juttu B20:ssa. Itse en kyllä edelleenkään näe että noitten lippujen tuominen olisi yritys tehdä seurataustasta iso ja näkyvä juttu. Mutta jos sinä näet, etkä sen kanssa voi elää, niin ei mahda mitään. Kyllä mä olen jo kuullut satunnaiskatsojilta kommenttia "teillä siellä HJK-fanien katsomossa näytti olevan aika hyvä meno". Ja nyt sitten olet menettänyt täysin kasvosi? Ja tossa kuvassa näyttää SalPan lippu olevan lähinnä seisomapaikkaani.
Niinpä niin.. :
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.07.2007 klo 19:36:35 kirjoittanut athos »
|
|
|
|
|
Carter
Poissa
|
|
Vastaus #11 : 31.07.2007 klo 19:25:22 |
|
Taitaa myös ulkomailla olla yleistä että lipuissa voi lukea Colchester tai Göteborg. Mikäli jonkun lipun taustalla seisominen häiritsee voi tietenkin ajoissa tulla tuomaan oman lippunsa katsomonreunaan ja ottaa paikkansa sen takaa. Luulisi ettei näillä jäsen- ja kannattajamäärillä kannattaisi hirveästi tuhlata aikaa ja energiaa vähäpätöisistä asioista riitelyyn. Tsempataan kimpassa, United
|
|
|
|
misteri
Poissa
Suosikkijoukkue: FF Poker Tour I Bracelets: Final, Main, Money
|
|
Vastaus #12 : 31.07.2007 klo 19:56:39 |
|
Maajoukkuepelit on lampaantissejä kun mennään Hapen kanssa Eurooppaan 2008.
|
|
|
|
Spili
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, Tervarit, AC Oulu
|
|
Vastaus #13 : 31.07.2007 klo 20:20:25 |
|
Maajoukkuepelit on lampaantissejä kun mennään Hapen kanssa Eurooppaan 2008.
No jos neekereiden tanssahtelu muovimatolla kovettaa, niin jatka vain samaa latua. Voisit kuitenkin puida sitä rakasta muukalaislegioonaasi ihan niissä omissa topikeissa.
|
|
|
|
Blanco
Poissa
|
|
Vastaus #14 : 31.07.2007 klo 20:21:51 |
|
Ai nyt tästä on jo tulossa "kiva, kiva, me ollaan kaikki suomesta, halataan kaikki yhdessä" -meininkiä. Eipä muuta kuin Forza, UJ ja Stadin Kingit laulamaan yhdessä kaikkien tunnuksien alla "oi Lah^D^D^D Suomi on". Halipusuja kaikille mielensä pahoittaneille.
No johan on vittu. Jos ei pysty olemaan välittämättä näistä asioista, niin turha edes tulla. Itse en pistä pahakseni vaikka kinkit joskus sinne meidän katsomoon ilmestyisivätkin. Odotatko jotain myllyjä suomalaisten kesken siellä? Jos joltain haluaa ottaa turpaan, niin käydään sitten yhdessä vastustajien kimppuun. Ei se vaadi kaveeraamista muiden kanssa, vaan yhdessä toimimista ja kykenevyyttä unohtamaan seura-rajat päiväksi. Yhteistyölle ja kannattajajärjestöjen paremmalle osallistumiselle. Niin... Yhteistyölle ja sen jälkeen mulkkuja turpaan? Kyllä mä olen jo kuullut satunnaiskatsojilta kommenttia "teillä siellä HJK-fanien katsomossa näytti olevan aika hyvä meno". Ja sekö Sakilaisten ja Forzan vika? Juuri tuo kommentti kertoo hyvin sen ettei muiden seurojen edustus siellä ole kovin hyvällä tasolla. Maajoukkuepelit on lampaantissejä kun mennään Hapen kanssa Eurooppaan 2008.
Painu siis vittuun.
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.07.2007 klo 20:22:59 kirjoittanut Blanco »
|
|
|
|
|
Spili
Poissa
|
|
Vastaus #15 : 31.07.2007 klo 20:29:52 |
|
Tämä asia ei nyt tosiaankaan suuria tunteita meikäläisessä aiheuta, mutta sanotaan nyt ettei tulisi mieleenikään ottaa mitään oman suosikkiseurani tunnuksia mukaan maaotteluun. Eikä toisaalta käy mielessäkään laittaa sinivalkoista päälle mennessäni seuraamaan Tervarien otteita.
|
|
|
|
Blanco
Poissa
|
|
Vastaus #16 : 31.07.2007 klo 20:35:49 |
|
Tämä asia ei nyt tosiaankaan suuria tunteita meikäläisessä aiheuta, mutta sanotaan nyt ettei tulisi mieleenikään ottaa mitään oman suosikkiseurani tunnuksia mukaan maaotteluun. Eikä toisaalta käy mielessäkään laittaa sinivalkoista päälle mennessäni seuraamaan Tervarien otteita.
Kyse nyt ei olekkaan mistään paitojen käytöstä. Kun katsot vaikka tuota aiemmin postattua kuvaa, niin porukka on tuonut nimenomaan Suomen lippuja, eikä tuomassa oman seuransa värejä sen kummemmin esille.
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.07.2007 klo 20:37:18 kirjoittanut Blanco »
|
|
|
|
|
Spili
Poissa
|
|
Vastaus #17 : 31.07.2007 klo 20:46:45 |
|
Kyse nyt ei olekkaan mistään paitojen käytöstä. Kun katsot vaikka tuota aiemmin postattua kuvaa, niin porukka on tuonut nimenomaan Suomen lippuja, eikä tuomassa oman seuransa värejä sen kummemmin esille.
No joo, ajatus näemmä kadonnut itselläni tuota viestiä kirjoittaessani kun aloin noista väreistä vielä puhumaan. Kyllähän mä tiesin mitä tuossa aidassa on kun aika eturivissä tulee aina itsekin oltua. : No, kuten sanoin ei tämä meikäläisessä edes mitään tunteita herätä. Kunhan kerroin oman mielipiteeni. Enkä aio ottaa Serbiaan mukaan Suomen lippua Tervarit-tekstillä
|
|
|
|
D mies
Poissa
|
|
Vastaus #18 : 01.08.2007 klo 16:37:25 |
|
Sille, että seurataustasta pitää yrittää tehdä turhan iso ja näkyvä juttu B20:ssa. Mitenkä muistelisin viiden vuoden takaisessa Serbia-Suomi vieraspelissä kaiteelta roikkuneen KuPS-lipun?
|
|
|
|
Ibrox
Poissa
|
|
Vastaus #19 : 01.08.2007 klo 22:37:54 |
|
Mitenkä muistelisin viiden vuoden takaisessa Serbia-Suomi vieraspelissä kaiteelta roikkuneen KuPS-lipun?
Vai olisiko sittenkin ollut Jugoslavia-Suomi?
|
|
|
|
|
ChievoVerona
Poissa
|
|
Vastaus #21 : 05.08.2007 klo 10:54:55 |
|
Yleisesti ottaen ainakin mun mielestä lippujen tuominen eri kannattajaryhmien/seurojen nimillä on hyvä asia. Sehän kuvaa vain sitä että kaikki ovat yhdessä maajoukkueen takana. Ei tässä kenelläkään ole tarvetta korostaa omaa seuraa/ryhmää maaotteluissa. Valittajat voisivat itse tehdä vastaavia lippuja ja tuoda niitä. Ja yleensäkin jotain näkyvää kannatuksen eteen. Se ettei voi tulla B20:seen Sakilaisten tai jonkun vastaavan lipun takia on saatanan paska tekosyy.
Italiassa asia on myös niin porukka menee seurajoukkulippuineen, mutta kannattavat pelissä vain Italiaa. Lukuunottamatta Juven, Milanin ja Interin faneja, koska niitä ei sinne haluta tietyistä syistä. (Asiasta käytiin eilen pitkä keskustelu).
|
|
|
|
idän_ihme
Poissa
|
|
Vastaus #22 : 05.08.2007 klo 12:01:31 |
|
Minunkin mielestä nuo seurajoukkuetunnukset hillitysti esitettynä ovat vain ja ainoastaan hyvä asia. Osoittaa hienosti miten kaikkien seurojen kannattajat ovat yhdessä tukemassa maajoukkuetta. Esimerkisi juurikin nuo tekstillä varustetut liput on sitä hillittyä ja tyylikästä tunnusten esittämistä. Tavallaan mun mielestä vähän sama asia kuin suomen lippujen tuominen seurajoukkueiden €cup-peleihin.
|
|
|
|
Homer
Poissa
Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka
|
|
Vastaus #23 : 10.08.2007 klo 15:45:22 |
|
tyttäreni