Viime kaudella olin oikeastaan yllättynyt, kuinka hyvin Rönkkö suoriutui. Kalle ei näytä huippu-urheilijalta, mutta silti helppoja ei juuri mennyt (toki muutama, mutta kenellepä ei?) ja pelin ohjaaminen oli vähintäänkin kohtuullista. Ulostulot olivat ongelma myös viime kaudella, mutteivat mitenkään pelottavissa määrin. Kaikkiaan siis Kallen viime kausi oli hyvä: ei enempää, ei vähempää.
Tällä kaudella olen nähnyt ainoastaan kolme peliä, joten puhun varsin vähäisellä tiedolla. Mutta etenkin harjoituspelissä Oulussa ja PK-35-pelissä Helsingissä ulostuloissa oli suuria ongelmia. Joko niitä ei ollut, ne olivat liian varovaisia tai sitten väärin arvioituja. Varsinkin Helsingin ottelun alussa voimakas tuuli sekoitti Kallen pasmat pahasti.
Mikä on siis tilanne? Vaikea sanoa. Itse uskon Kalleen, enkä näe uuden maalivahdin hankintaa tälle kesälle mitenkään tarpeellisena. Eri asia on, jos otteet ovatkin jatkuvasti heikkoja, mutta silloinkin mahdollinen hankinta olisi todennäköisesti huonompi kuin Rönkkö (vanhat osumaprosentit kesken kauden tulleissa vahvistuksissa huomioiden). Toki ihmisillä on oikeus ja jopa velvollisuus kritisoida Rönkköä, jos syytä on, kunhan pilkkakirveitä ei tuoda otteluihin. Itse kuitenkin olisin varsin pettynyt, jos seurajohto juoksisi uuden vahdin perässä.
Viime kaudella Kalle onnistui hyvin. Nyt on mennyt paljon huonommin. Woland esittää yllä varsin oikeaan osuvaa analysointia Kallen heikkouksista. Siksi ihmettelenkin, miksei uutta maalivahtia pitäsi etsiä? Lisäksi sinänsä ansiokas viestisi sisältää mielestäni melkoisen ristiriidan. Jos Sinun mukaasi maalivahdilla on jatkuvia ongelmia ulostulojen kanssa, keskityspalloissa, (lisäksi jalalla pelaamisessa jne.) niin miten voit samalla uskoa häneen?
Pettymys on tuotettava: Seurajohto juoksee uuden maalivahdin perässä.
Kuitenkin, kuten olen sanonut, ei voi olla ollenkaan varma saadaanko sellaista koko kesänä Rovaniemelle.
Olen nimimerkki POW:n kanssa ehdottomasti samaa mieltä siitä, että kentällä pelaavalle maalivahdille on annettava täysi tuki ja pilkkakirveitä ei Keskarilla heitellä. Arvostelen Kallea täällä foorumilla, mutta en isoon ääneen vakiopaikallani aurinkokatsomossa ottelun tuoksinassa. Vieruskaverin kanssa kuiskaillen se lienee sallittua