Pekkanbauer
Poissa
Suosikkijoukkue: Deepdale Ducks
|
|
Vastaus #100 : 24.10.2007 klo 10:28:44 |
|
Preston North End v Queens Park Rangers 0 - 0Attendance: 11407 PNE: Lonergan, Jones, Mawene, St. Ledger, Hill, Gallagher (Whaley), Nicholls, Davidson, Sedgwick (Mellor), Agyemang, Hawley (Ormerod). Subs not used: Chris Neal, McKenna Ei ole kivaa, kun kaikki potkivat sinua. Siis minua. Club Foot kaikuu vielä korvissa, niissä pienissä korvissani, joita ei ihmissilmällä näe. Jokainen potku satuttaa hiukan, mutta sattumiseen tottuu. Kipuun turtuu. Heti melkein alussa. Callum Davidson potkaisee vasemmalla jalallaan hiukan sivuuni. Siten, että lähden kiertämään sisäänpäin. Koska potku lähtee kentän oikealta laidalta ja on suunnattu maalin vasemmalle puolelle, kierrän aavistuksen verran lähemmäs maalia. Karl Hawley lyö minua otsallaan. Päätän mennä maalin ohi. Riittävän kaukaa, ettei prestonilainen toppari pääse minua hipaisemaan. Turtuminen auttaa myös unohtamaan. Kaikkea ei voi muistaa, jokaisesta potkusta ei jää jälkeä. Jotakin muistaa. Sellaistakin, mikä ei ole kaikkein merkityksellisintä. Valkopaitaisten kapteeni potkaisee minua oltuani hetken paikallani. Välttääkseni turhia kontakteja päätän mennä ohi pelaajien muodostaman seinän. Menen myös ohi maalin. Se tuntuu mukavalta. Annan siivilleni ilmaa alleen. Callum Davidson antaa päällään maalin edestä vauhtia, ja minä karkaan kauas, kaikkien ulottumattomiin. Katsomoon. Se ei tunnu mukavalta. Seuraava muistikuva. Istun paikallani, noin 11 metrin päässä maaliviivasta. Hetki sitten vierailijajoukkueen Mikele Leigertwood on töninyt minua kädellään. Hellästi tuuppien. Kuin äiti – silloin kuin olin pieni, ja ainoastaan pesäpallon kokoinen. Nyt istun kylmällä nurmikolla. Yksin. Paul Gallagher ottaa vauhtia ja juoksee minua kohti. Potkaisee, ryökäle. Syöksyn hiukan vasemmalle, vierailijoiden maalivahdin Lee Campin hellään syleilyyn. Se tuntuu kodikkaalta. Äidiltä. Jos en väärin muista, liljanvalkoiset ovat tällä kaudella potkaisseet minua nyt neljä kertaa 11 metristä. Yhden kerran heittäydyin maaliverkkoon. Se oli Neil Mellor, joka potkaisi minua. Se sattui. Myös yleisön valtava meteli sattui. Pieniin korviini. Näen Neil Mellorin istuvan penkillä. Murheellisen näköisenä. Mutta päättäväisenä. Mielessään hän näyttää vievän siirtopaperia seuran toimistoon. Paul Simpsonin pöydälle. Toivottavasti hyvin nukuttu yö saa hänet toisiin ajatuksiin. Toisella jaksolla valkopaitaiset miehet juoksevat enemmän. Kovempaa. He yrittävät miltei kantaa minua maaliverkkoon. En tahdo mennä. Chris Sedgwick potkii minua laidaltaan kohti maalia. Maalin eteen. Monta kertaa. Liukastelen maalivahti Lee Campin käsineissä. Onnekseni kukaan ei ehdi potkaista minua. Minua potkitaan kulmalipulta maalia kohti. Monta kertaa. Billy Jones iskee minua päällään. Vierin ohi maalin. Turvaan. Youl Mawene iskee minua päällään. Jones potkaisee. Satutan itseäni maalin kehikkoon. Miksei kukaan tuo minulle kylmää? Kevin Nicholls potkaisee minut tyhjään paikkaan. Karl Hawley siirtelee minua lähemmäs maalia. Potkaisee. Päätään liidellä yli maalin, katsomoon. Jos joku vaikka ottaisi syliinsä. Lohduttaisi. Antaisi hetken suojan. Valkopaitaiset liikuttelevat minua. Aika kovilla potkuilla, jotka kantavat minua pitkälle. Yleensä kohti isoa mustaa miestä, jonka kömpelöt ja kulmikkaat kosketukset saavat minut kimpoilemaan satunnaisesti. Holtittomasti. Simon Whaley potkaisee kovasti. Menen taas suoraan maalivahdin syliin turvaan. Olen pyöreä. Ympärysmittani on liki 70 cm. Painan hiukan alle 450 g. Olen ihannemitoissani. Käyn toisella puoliajalla yhden kerran valkopaitaisten nurmikolmanneksella, lähellä Andy Lonergania. Siellä on hiljaista. Rauhallista. Liian tylsää. Minusta tuntuu siltä kuin valkopaitaiset pelaajat haluaisivat pelata huonosti saadakseen managerin vaihdettua. Tahallaan huonosti. Potkivat minua miten sattuu. Lee Camp tuupppi minua vielä kertalleen. Heti sen jälkeen, kun Sean St. Ledger on iskenyt minua päällään. Hyppään maalipuun yli. Piiloon. Minulla on ongelma. En tahdo mennä maaliin. Kuulutus kertoo, että Man of the Match on Matt Hill. Miksen koskaan minä? Ehkä siksi, etten ole mies ensinkään. Minä sanoisin, että Sean St. Ledger oli hyvä. Hellät kosketukset. Huomaavaiset. Mutta kukaan ei liikuttanut minua mukavasti hyökkääjille. Ei kukaan. Ehkä Paul McKenna olisi sen tehnyt, mutta hänkin näyttää istuvan penkillä. Vanhentuneen näköisenä. Minun mielestäni huono peli. Huonointa näiltä liljanvalkoisilta, missä olen aikoihin ollut. Muistan, kun Simpson sanoi, että kolmesta pelistä pitää saada 9 pistettä. Nyt niistä peleistä on pelattu kaksi. Pisteitä kaksi. Seuraavasta – eli viimeisestä niistä kolmesta – pitäisi saada 7 pistettä. Se ei taida olla mahdollista. Luulen, että Simpson joutuu sanomaan tai tekemään jotain asian eteen. Ottelu päättyy. Yleisö buuaa raivokkaasti. Fanit vaikuttavat vihaisilta. Menen tuomarin syliin turvaan. Kuulen ottelun jälkeen, kuinka Paul Simpson sanoo: " We've created enough opportunities to win the game but I'm still disappointed with the performance. We didn't really have any pace to our game and drive to go on and give them problems. We are getting punished by every team we play against and we are not actually punishing them. If we get things like penalties and the opportunities, we have to take them. Tonight, we didn't and maybe we can give credit to their goalkeeper who had one of those nights where everything that was put at him, he saved." En jaksa kuunnella enempää. En kertoa enempää. Menen lepäämään Keskiviikkona olen reservijoukkueiden mukana. Pontins Leaguen ottelussa pelaavat Carlisle United ja Preston North End. Ottelu alkaa klo 7pm. Annan silloin Neil Mellorin tehdä minulla kaiken, mitä haluaa. Kaiken.
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #101 : 25.10.2007 klo 22:11:57 |
|
Carlisle Reserves v Preston North End Reserves, 7pm Wednesday 24th October, Brunton Park. Lopputulos 2-1. Molemmat joukkueet pelasivat lähes koko matsin yhden miehen vajaalla, kun Lewis Neal ja Carlisle-hyökkääjä päättivät tutustua toisiinsa hiukan lähemmin, ja seurustelu sai tuomarin päätöksellä jatkua pukuhuoneen puolelle. Niukasti on ottelusta silminnäkijähavaintoja. Se tiedetään, että PNE-ressut olivat tällä kertaa matkassa kovin nuorella joukkueella. Kipparina suurimman osan pelistä touhusi 18-vuotias lainaharakka Andy Carroll, joka sai reservien managerilta Billy Barrilta kehuja – lähes yhtä paljon kuin Mike Aspin: "Everyone has stuck at it, tried to do it right, and Mike Aspin I thought was fantastic on the night. Andy Carroll also did well. He worked as hard as everybody else, he's tracked back and helped the team. He took the armband after Lewis Neal was sent-off and he's done OK.” Kokonaisuudessaan joukkue koostui heistä: Chris Neal, Aspin, Adams, Collins, Bloxham, Appiah, Mayor, Fairhurst, Carroll, Higgins, Lewis Neal (Subs: Shearwood, Thompson, McMahon, McCarthy, Barton). Callum Davidson on sitten kerättyjen keltaisten korttien vuoksi pelikiellossa lauantain Plymouth-ottelussa. Samaisesta ottelusta puuttuvat varmasti myös pitkäaikaispotilas Wayne Henderson ja viime lauantaina loukkaantunut Liam Chilvers. Maalissa tulee siis olemaan Andy Lonergan, ja puolustuslinja lienee muodossa Billy Jones – Youl Mawene – Sean St. Ledger – Matty Hill. Näin voisi kuvitella. Siitä eteenpäin onkin hankala arvailla muuten kuin Kevin Nichollsin osalta: hän kipparoinee keskikentän keskustassa edelleenkin. Toinen mies keskellä on Darren Carter tai Paul McKenna. Itse toivon jälkimmäistä. Laitureina voivat olla Lewis Neal, Chris Sedgwick, Paul Gallagher, Simon Whaley, Danny Pugh. Ja Darren Carter. Itse veikkaisin, että Sedgwick on oikeana laiturina, Carter vasemmalla. Jos McKenna ei pelaa, Carter on keskellä, ja tällöin Gallagher tai Neal vasemmassa laidassa. Ja kärjessä todennäköisesti edelleenkin Karl Hawley parinaan sitten melkeinpä kuka tahansa viisikosta Neil Mellor – Paul Gallagher – Brett Ormerod – Paddy Agyemang – Andy Carroll. Nykyisissä (?) maalinteko-ongelmissa itse heittäisin kärkeen kaksikon Mellor- Carroll. Oma suosikkikentälliseni lauantain Plymouth-peliin olisi: Lonergan Jones Mawene St. Ledger Hill Sedgwick McKenna Nicholls Gallagher Mellor Carroll Penkillä ainakin Neal, Neal, Carter ja Paddy. Kerron tämän toivekokoonpanoni myös henkilökohtaisesti Paul Simpsonille huomenna. Toinenkin PNE-peluri on kerännyt jo viisi keltaista korttia: Youl Mawene, joka huilaa sitten seuraavan viikon Barnsley-pelin. Jos ja kun Chilvers ei ole vielä silloin pelikunnossa, on PNE:llä marraskuun alussa pienoinen toppariongelma. Otin tänään yhteyttä Paul Simpsonin ja ehdotin Miika Koppista hätiin. Jos Koppinen siis pukeutuu liljanvalkoiseen asuun 3.11.2007, tiedätte ketä syyttää. Hätätilassa Billy Jones hoitanee topparin paikan, mutta sitten pitäisi löytää joku oikeaksi pakiksi. Stoke City pistää 350 tonnia saadakseen Danny Pughin. Tämän asian olisi pitänyt vahvistua jo viime viikolla, mutta jokin vielä jarruttaa – asiasta on varma huhu, mutta ymmärtääkseni yksikään osapuoli ei ole vahvistanut "tietoa". Odotellaan… Huhuissa pysyäksemme: Erään tarinan mukaan Paul McKenna olisi menossa Burnleyn riveihin. Jos tämä toteutuu, niin minä kyllä… minä kyllä sanon Simpsonille, että "senkin kakkapylly!" Jospa ei kuitenkaan. Lauantain kokoonpano vihjannee jotain. Uutisissa pysyäksemme: Joku perhanan entinen kunnanjohtaja hamuaa PNE:n seuraavaksi puheenjohtajaksi Lancashire Evening Postin artikkelin mukaan. Huhuissa pysyäksemme: Erään tarina mukaan Whelan, Jewell ja Hemmings olisivat pitäneet palaveria Prestonissa. Jos näin on, palaverin aihetta lienee turhaa arvailla... Uutisissa pysyäksemme: Gillinghamiin lainalle siirynyt Adam Nowland palasi Deepdalelle. Gillingham ei ollut halukas lunastamaan pahaa omppua, joten hän on taas Simmon kiusana. Ja tarvittaessa tappioiden tekosyynä. Lauantaina siis peli Plymouthia vastaan. Sivuunkirjoittaneelta ei nyt tule tämän kummoisempaa ennakkoa, ei matsitopiikin päivitystä, eikä raporttiakaan aivan heti – aikaisintaan vasta ensi tiistaina. Syy ei ole suuttumus, ei pettymys, ei halvaus. Olen huomenna Prestonissa, tietokoneettomana Sprinfieldin treenikentällä Rob Kellyn pyöriteltävänä ja Deepdalella Peter Evansin ja Denise Ratcliffen pyöriteltävänä. Ja pyörittelee minua Deepdalella vieläpä Kit Manager (nimi vaikuttaa tekaistulta), joka vie pelaajien pukukoppiin. Siellä PNE:n peliasut ovat kuulemma jo huomenna klo 14:00 valmiina lauantaista peliä varten. (Niistä sitten valokuvia – onnistuisipa samalla varastamaan Kennan sukan!) Ja sitä rataa. Pyöritys jatkuu pitkin ja poikin Englantia, ja tietokone on vieressäni seuraavan kerran aikaisintaan tiistaina. Matkaraporttia en lupaa. Minä uhkaan sillä. Mutta jos minä en kirjoita ennakkoja tai raportteja, niin eihän se sitä tarkoita, että tämän topiikin pitäisi kuolla lähes viikon ajaksi. Tämä on kuitenkin keskustelupalsta, eikä mikään maanis-depresiivisten monologien jono.
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #102 : 31.10.2007 klo 20:06:24 |
|
Perjantai 26.10.2007. Preston North End on vetänyt erikoistilannetreenit Springfieldin harjoituskeskuksessa. Kukaan ei vielä tiedä sitä, ettei niille lauantain pelissä ole suurtakaan tarvetta. Kukaan ei tiedä sitäkään, että lauantain peliesitys sinällään on erinomaisen riittävä tavoiteltuun voittoon. Toivottuun kolmeen pisteeseen. Kello on 12:30. Pelaajilla on yhteisessä ohjelmassaan peseytyminen ja lounas. Sen jälkeen vapaata oloa. Osa menee harjoituskeskuksen uima-altaalle, joku lähtee kaupungille asioille, joku Deepdalen toimistoon. Rob Kelly, 42-vuotias apulaismanageri, jää harjoituskeskukseen. Aina riittää uteliaita, jotka haluavat tutustua paikkoihin. Aina riittää pientä järjesteltävää, pientä korjattavaa, pientä parannettavaa. Deepdalen nurmikenttä on loistavassa kunnossa. Ruoho on leikattu keskiviikkona. Timothy Ramsdalen kalenteri näyttää perjantaita – ruoho on siis leikattava. Muutaman tunnin urakan jälkeen Tim viimeistelee jäljen ja tarkastaa kentän kunnon. Kaikki näyttää hyvältä. Ei, ei hyvältä! Erinomaiselta! Lauantai 27.10.2007. Brian Hickson on edellisenä päivänä asetellut peliasusteet pukuhuoneeseen manageri Paul Simpsonin antamien ohjeiden mukaisesti. 16 paitaa roikkuu seinällä. Jokaiselle on varapaita penkillä urheiluhousujen takana seinää vasten. Brian silmäilee tyytyväisenä siistiä pukuhuonetta, siististi aseteltuja vaatteita, joidenkin pelipaitojen yllä olevalle hyllylle asetettuja sandaaleja. Sandaalit eivät ole yhtä siististi aseteltuja kuin paidat, mutta Brian päättää antaa asian olla. Yhdessä paidassa lukee " McKenna 16". Sen vasemmalla puolella on " Pugh 4", oikealla puolella " Sedgwick 7". Niitä katsoessaan Brian ei voi olla pohtimatta, onkohan Kenna jo tänään avauksessa. Vilkaisu muihin paitoihin tuo hymyn hänen huulilleen. Kyllä Kenna on avauksessa, aivan varmasti. Kello on 12. Pelin alkuun on kolme tuntia. Jännitys nousee. Paul Simpson seisoo miettiväisenä tyhjien taktiikkataulujen edessä. Niiden vieressä lattialla on 168 pullollista vettä. Roskasanko. Urheilujuomaa. " Paul Gallagher", hän maistelee hiljaa lausetta, jota ei osaakaan päättää. Hetki sitten hänellä oli päässään selvä kuva asiasta. Selviä lauseita, joita piti lausua. Kertoa syy, miksei Gallagher pelaa tänään. Miksei hän pukeudu lainkaan peliasuun. Paul päättää sulkea asian mielestään. Keskittyy kertomaan vain olennaiset asiat. Kuka pelaa. Miten pelaa. Että tarvitaan vain kuusi pelaajaa kussakin pelissä, joka pelaa omalla tasollaan. Tai seitsemän. Tai kahdeksan. Ei tarvita maailmantähtiä. Tarvitaan joukko pelaajia, jotka hoitavat hommansa. Ei Beckhamia. Tai Nugentia. Jakella on illalla synttärit. 17. Kakku tulee olemaan hyvää. Taktiikkataulut näyttävät vielä tyhjiltä. Mutta odottakaapa hetki. Preston North End vs Plymouth Argyle 2 - 0Attendance: 11055 Scorers : Ormerod 11, Carter 67 PNE: Lonergan Jones (Whaley 37) Mawene St Ledger Hill Sedgwick Nicholls McKenna Carter Hawley (Mellor 76) Ormerod (Agyemang 86) Subs not used: Chris Neal, Pugh Pelistä on kulunut nyt yli neljä vuorokautta. Vieläkään se ei ole laskenut. Vaimokin on tyytyväinen. Preston North Endin lauantain esitys oli kauden parasta liljanvalkoista pelaamista. Paul McKennan kauan odotettu paluu avauskokoonpanoon sytytti koko joukkueen liikkeeseen, jota tällä kaudella ei ole ennen nähty. Eikä viime kaudellakaan Kennan loukkaantumisen jälkeen. Lauantaina yleisökin huomasi Kennan – standing ovation pelin alussa, kun nimi kuulutettiin. Ja Kenna-laulut pelin lopussa, kun mies 90 minuuttia myöhemmin kuulutettiin ottelun man of the match –palkinnon saajaksi. Kenna ei pelin aikana tehnyt mitään erikoista. Ei maaleja. Ei maalisyöttöjä. Ei sirkustemppuja. Mutta Kenna teki jotain muuta. Enemmän. Joku on joskus kauniisti sanonut omasta aviopuolisostaan: " Teet minusta paremman ihmisen". Kenna tekee jokaisesta PNE:n pelaajasta paremman pelaajan. Ja pelaajista joukkueen. Paremman joukkueen. Hänen rauhallisuuteensa, pallonälkänsä, syöttövarmuutensa ja liikkeensä ovat sitä, mitä Diadora-paitaiset ovat tällä kaudella kaivanneet. Nyt se on täällä. Iloitkaamme! Paul Simpson sanoo: " I said on Friday that if you asked him to do a long run whether it's out on the field or on a treadmill he can do it no problem at all. You ask him to do box to box running he can do all that it's the ratting around in midfield that he might struggle with, but he didn't seem to struggle today. That's a huge plus for us and now we have to make sure we look after him in the week and he's available for the next game." Muukin joukkue syttyi erinomaiseen esitykseen. Siitä osoituksena Brett Ormerod ja Sean St Ledger valittiin Championshipin Team of the Week –joukkueeseen. Ehkäpä Paul McKennakin olisi ansainnut sen paikan. Tällä kertaa kuitenkin Marvin Elliott (Bristol City) ja Shaun Newton (Leicester) miehittivät kyseisen joukkueen keskikentän keskustan. Se tuskin tekee ketään murheelliseksi. Ei ketään. Sean St Ledgeriltä lauantainen peli oli täydellinen. Alhaalla ja ylhäällä. Topparitilanne menee mielenkiintoiseksi siinä vaiheessa, kun Liam Chilvers viikon-parin kuluttua on pelikunnossa. Ja Youl Mawene mukana taistelemassa peliajasta. Seuraavassa pelissä on kuitenkin ahtaampi tilanne. Chilvers ei ehtine kuntoutua, Mawene on pelikiellossa. Lisäksi oikea laitapakki Billy Jones loukkaantui lauantaina, ja voi olla, ettei ehdi kuntoutua vielä seuraavaan peliin. Callum Davidson vapautuu omasta pelikiellostaan, joten pientä helpotusta asiaan on luvassa – mutta vain pientä. Varsinaisia oikeita laitapakkeja ei peliin ole käytettävissä yhtään, toppareita yksi (St. Ledger) ja vasemman pakin paikalle kolme pelaajaa (Hill, Davidson, Pugh). Lauantain pelissä loukkaantuneen Jonesin tilalle tullut Simon Whaley on Buryssä ollessaan pelannut oikeana laitapakkina, joten hän voinee hätätilassa paikata tilannetta – ainakin Plymouth-peli sujui sillä paikalla erinomaisesti. Toinen toppari onkin sitten hankalampi ongelma. Callum Davidson on ennen pelikieltoaan pelannut keskikentän keskustassa, mutta McKennan kuntoutumisen myötä pakko ei ole enää sinne tunkea. Osaisiko pelata topparina? Soitanpa Simmolle ja kysyn. Ei vastausta. Jäämme siis odottamaan. Kalenteri vielä viime lauantain peliin. Jäkätys-moodi päälle. Joukkueen kapteeni Kevin Nicholls on kyllä ollut huono muutamassa pelissä. Oli lauantaina oikeastaan ainoa, jonka tasoa McKennan läsnäolokaan ei saanut juurikaan nostettua. No, Kevinin syöttöprosentti nousi 50:een, onhan sekin jotain. Mutta ei hyvä. Yrittääkö liikaa? Mitähän asialle pitäisi tehdä? Ottaa kapteenin nauha pois? Penkittää? Pitää puhuttelu? Tukistaa? Kivestää? Soitanpa Simmolle ja kysyn. Ei vastausta. Jäämme siis odottamaan. On niin hyvä mieli lauantaisesta tuloksesta, lauantaisesta esityksestä, etten edes viitsi mainita, että Preston olisi ansainnut rankkarin pelin 87. minuutilla. Ei se olisi ehkä muuttanut mitään. Tai ehkäpä sittenkin. Kauden aiempien epäonnistuneiden rankkareiden jatkoksi olisi hyvä ollut päästä kokeilemaan kuolleen pallon potkaisemista vapautuneessa paineettomassa tilanteessa. Saada onnistuminen. Kukapa se sitten olisi ollutkaan. Todennäköisesti Mellor, joka on tällä kaudella ainoana onnistunut rankkarissa. Hän se olisi ollut. Pistänyt pallon taas sisään. En kuitenkaan tässä yhteydessä ota asiaa esille. En edes mainitse sitä. Paul Simpson sanoo: " I'm delighted for the players, the staff and myself because that was a big result and a big performance. Kenna made a difference. He wants to get on the ball, he wants to play but going back to Tuesday night and last Saturday, Sean St. Ledger has been superb also. It was good to have Brett back today with his chasing and working." Plymouthin manageri Ian Holloway sanoo: " I thought Preston's commitment to the cause was excellent. The balance that they had in the team with Paul McKenna back in it was very good and I have to say that on the day their two strikers had slightly the better of it compared to our strikers." Minä sanon: " Loistavaa! Viime aikoina on usko alkanut nousta. Preston näyttää hyvältä. Preston North End näyttää hyvältä. Minä näytän hyvältä. Täältä noustaan. Tiesittekö muuten, että Preston North Endin pukukopissa on ketsuppipullo. Tiedättekö syyn siihen? Mitä luulette sillä tehtävän?" Danny Pugh ei sitten siirry pois Preston North Endistä. Ainakaan vielä. Paul Simpson myönsi, että Stoke on ollut yhteydessä, mutta Dannya tarvitaan Prestonissa. Ja ainakin seuraavassa pelissä. Hupsista! Eipä kerrota vielä enempää. Wayne Henderson on leikelty. Selästä. Hendo toteuttaa savolaista unelmaa: hän makaa päivät pitkät. Jos kaikki menisi oikein hyvin, hän tulisi vuoden vaihteen jälkeen kamppailemaan Andy Lonerganin kanssa ykkösveskarin paikasta. Steve Kemp, Bobby Bacic ja John Guy tekevät kaikkensa Hendon kuntouttamiseksi. Enempäähän kukaan ei pysty tekemäänkään. Reservit pelasivat eilen Deepdalella Manchester Cityn reservejä vastaan. PNE:n kokoonpano oli vahva ja ryhmitys tällainen: Neal Aspin -- Adams -- Collins -- Bloxham Agyemang -- Pugh -- Lewis Neal Gallagher Mellor -- Carroll Ottelu päättyi 3-3, maalintekijöinä Patrick Agyemang, Andy Carroll ja Neil Mellor. Luonnollisesti Neil Mellor. Kukapa muukaan kuin Neil Mellor. Nyt ressujen pelistä Mellorilla on kasassa laskujeni mukaan 11 maalia seitsemässä pelissä. Neil Mellor. Paul Simpson saattaa onnistua välttymään bänniltä Bramall Lanen puusilmä-huudoistaan. PNE-managerin historia on sen verran puhdas, että FA saattaa päästää Simmon sakoilla erotuomari Jarnail Singhiä halveksuvien huutojen esittämisestä. Jäämme odottamaan. Tuossa yläpuolella on valokuva Preston North Endin board roomista. Tai oikeastaan yksi nurkkaus siitä. Anteeksi, ettei ole siivottu kahteen päivään. Jos kertoisin, että näin siellä pöydällä paperin, jossa luki, että Dave Whelan liittyy boardiin ja tuo tullessaan Paul Jewelin manageriksi, niin uskoisitteko minua? Parin viikon sisään tiedetään seuran uusi puheenjohtaja. Derek Shaw on siis väistymässä sivuun. Olikohan se niin, että hänellä on 29 prosenttia seurasta? Guild Ventures omistaa 28 prosenttia, niinkö? Pitäisiköhän nostaa omaa osuutta? Tai jonkun kaverin osuutta? Nollasta prosentista on suhteellisen helppo lähteä nostamaan. Ainakin helpompi kuin sadasta. Koska nyt näyttää siltä, että David Nugent ei pääse Pompeyssä edes penkille, hän olisi varmaankin halukas siirtymään edes lainalle johonkin seuraan jossa saisi peliaikaa. Davidin isä – asiasta hiukan sivuun siirtyäkseni, mutta se on tapani – kulkee yhä edelleenkin julkisesti Preston North Endin paita päällä. Mitä minä olinkaan sanomassa? Taidan ottaa puhelimen käteeni ja sanoa siihen: " Come home Nuge". Olen nähnyt valkoisen auringonnousun. Sen nimi on Paul McKenna.
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #103 : 03.11.2007 klo 00:11:41 |
|
Black Bullissa on täyttä. Kello on 9 illalla. Päivä on perjantai. Ihmiset ovat humalassa. Paul Gunson on selvä. Hän on taksikuski. Naama pubin toiselle seinustalle saakka loistaen hän kertoo parin päivän takaisesta Halloween-kyydistään, kun taakse istuivat Becky, Stacy, vampyyri ja Freddie Krueger. Kohdeosoitetta Gunson ei kerro. Nauraa vain. Todellisuudessa Neil Mellor on tuo vampyyri. Todellisuudessa Simon Whaley on tuo Freddie Krueger. Oikeasti. Becky ja Stacy ovat nuoria naisia. Mellorin ja Whaleyn kissoja. Oikeasti. Darts-taulun edessä on epäuskoinen tunnelma. Black Bull Team on juuri hävinnyt killerinsä. Yksityiskohdilla ei ole merkitystä, mutta tappio on katkera. Tullut puun takaa. Kuin Danny Pughin myynti useimmille meistä. Eilen Pugh ei ollut lähdössä mihinkään. Tänään hänet on laitettu Stoke Cityyn lainalle. Sopimuksella, josta voi tulla pysyvä. Pubin yläkerrassa asuva omistaja - Mark Lawrensonin sisko muuten - lukee tulostamaan paperista siihen litistetyt Paul Simpsonin lausumat: " We got to a point where Danny said he wanted to go and play on loan, I said he couldn't and then yesterday he handed me a written transfer request. In the ideal world, I would have liked to have kept Danny Pugh here, that's the truth in the matter." Koko pubia naurattaa. Omistajan jutuille on aina syytä nauraa. Varsinkin, jos omistaja on Mark Lawrensonin sisko. Brian Finney istuu baaritiskillä ja huudahtaa sisään astuvalle naiselle: " Hi, Karen! How are you?" Karen on Brianin vaimon ystävä ja katsoo sen olevan riittävä syy istuutua Brianin viereen. Brian kertoo, että Preston North End on lainannut Readingista John Hallsin, 25-vuotiaan topparin, joka voi pelata myös oikeana pakkina. Väittää Johnin olevan lauantaina Barnsleytä vastaan avauksessa ja pelaavan numerolla 2. Brian tietää myös kertoa, että John voi jäädä pidemmäksi aikaa kuin kuukaudeksi. Karen ei ole kiinnostunut, muttei voi näyttää sitä. Brian on sir Tom Finneyn poika. Pubin vakiokasvoja. Tiedättekö muuten, mikä on alla olevassa kuvassa oleva pokaali? Se on Preston North Endin board roomissa, ja se on kuulemma vahingossa jäänyt seuran haltuun. Tiedättekö muuten, miksi Tottenhamilla on valkoiset pelipaidat? Tarinan mukaan heillä ei ollut kaudella 1899-1900 varaa omiin pelipaitoihin, ja Preston North End lainasi heille omansa. Joku Tottenham-fani voinee vahvistaa tarinan oikeaksi. Jos heitä on enää hengissä. Tiedättekö muuten, että Paul McKennan viime lauantain paluu kentille on ollut todella, todella suuri asia. Myös pelikavereille. Karl Hawley: " Paul McKenna gave me a lot of balls into my feet which I like, just around the corner. I enjoyed playing with him and hopefully I will continue to do that and they can get the goals as well, but as a striker I want to score the goals. A lot of the lads have mentioned the impact of McKenna, he is a good footballer and he gets things ticking. He's a good footballer, he's a good moaner, he wants to do it right and that's what we need in the team. He's a good player and you can see his qualities, like on Saturday, it's the first time I have seen him play but you can see it and it's good to play alongside him." Tai Chris Sedgwick: " McKenna controlled the game and Brett ran his legs off. Of course we have missed McKenna. If you had a player of his ability missing from any team, it would be a big loss. He is infectious and he gets people playing and closing people down." Jaksaisin ylistää Paul McKennaa vaikka koko yön. Ehkäpä teenkin sen. Huomenna Suomen aikaa klo 17:00 Black Bull on taas täynnä. Moni pubin asiakkaista tulee pohtimaan, kuinka samaan aikaan käynnistyvässä ottelussa Barnsleyn John Macken tulee onnistumaan. Jos et tiedä, kuka Macken on, ja kuinka hän liittyy tähän tarinaan, sinun tulee etsiä apua esimerkiksi Wikipediasta. Tai alkoholista. Aiheesta lisää ennen ottelua. Siis ei alkoholista. Huomenna Suomen aikaa klo 17:00 minäkin puen Preston North Endin pelipaidan ylleni. En tosin aio juosta metriäkään. En ole Neil Mellor.
|
|
|
|
Ricu
Poissa
|
|
Vastaus #104 : 03.11.2007 klo 11:51:21 |
|
Hienoa luettavaa, kiitos pekkanbauerille.
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #105 : 04.11.2007 klo 20:44:52 |
|
Barnsley vs Preston North End 1 - 0Attendance: 10,223 (1,319 from Preston) PNE: Lonergan, Halls, St. Ledger, Chilvers, Hill, Sedgwick, McKenna, Nicholls, Carter, Ormerod, Hawley Subs used: Mellor <-> Hawley (72), Agyemang <-> Ormerod (72), Whaley <-> Nicholls (78). Subs not used: C Neal, Davidson. Neil Mellor istuu vaiteliaana linja-auton takaosassa. Ei paljoa naurata. Jos ei olisi mies, itkettäisi. Nenän lähellä oleva käsi – se jonka varassa nojaa ikkunaa vasten – tuoksuu saippualta, vaikka pientä jälkihikeä edelleenkin kihoaa pintaan. Pahat ajatukset valtaavat mielen. Synkät. Epätoivoiset. Mitä se olisi ollut – neljä minuuttia lisäajan puolella? Rankkari. Tähän mennessä PNE oli saanut viisi rankkaria kauden aikana – niissä olivat vuorollaan epäonnistuneet Carterit, Nichollsit ja kumppanit. Vain hän oli onnistunut. Ja sillä mandaatilla mennyt tasoittamaan peliä. Tietäen, että vedon jälkeen tuomari viheltäisi pelin päättyneeksi. Aikoinaan Liverpoolin reserveissä häntä kutsuttiin lempinimellä Gerd – legendaarisen Gerd Müllerin mukaan. Kuin kohtalon ivaa on, että Barnsleyn veskarin nimi on Heinz Müller. Mellor vastaan Müller. Veto oli hyvä. Se meni aivan yläkulmaa kohti. 99 kertaa 100:sta se olisi mennyt maaliin. Nyt oli kuitenkin se yksi kerta. Se yksi kerta. Se, kun se ei mennyt maaliin. Saksalainen sai siivet selkäänsä, lensi yläkulmaan ja tuuppasi pallon yläriman yli. Ei se olisi tuonut kuin pisteen lisää. Yhden vaivaisen pisteen, joka pitkässä sarjassa ei merkitse mitään. Mutta sen saamatta jääminen voi tarkoittaa usean muunkin pisteen jäämistä Prestonin talousalueen ulkopuolelle. Linja-auto kaartaa M62:lta kohti M65:ttä. Siinä välissä on joitakin muita valtateitä, joiden nimiä Neil ei muista. M62:lla oli aamupäivällä ollut jokin onnettomuus. Enää siitä ei näkynyt jälkiäkään. Jossakin aivan pian – tässä valtateiden välissä – on Boltonin pikkukylä, jossa yleensä pysähdytään ottamaan tuopit. Beehive on se paikka. Kodikas pubi, jossa on rauhallista kuin missä tahansa maalaiskylän pubissa. Kuin Boltonissa. Paul Simpson ruotii peliä: " Ledg has been outstanding again. There's no way that somebody who's performed as Sean St Ledger has today deserves to be on the losing side. He was everywhere and I think that's three full performances plus the 60 or 70 minutes at Sheffield United where he's been absolutely excellent. I can't ask any more of him and it shows the value of having players who've got the right attitude.” Pelaajat ovat samaa mieltä. Ledg on ollut fantastinen. Mellor istuu yksin nurkassa biljardipöydän takana. Näinköhän Youl Mawene pääsee pelikieltonsa jälkeen tiistaina edes kentälle? Tai nyt Barnsley-pelin vaihdossa istunut Callum Davidson? Mellorin mielestä peli on ollut nyt hyvää. Oikeastaan erinomaista McKennan palattua kentälle. Pisteitä olisi ansaittu enemmän. Ehkä Davidson korvaa tiistaina kippari Nichollsin? Ehkäpä Mellor itse saa lopultakin tilaisuuden – paikan avauksessa? Simmon aivoituksia ei tosin pysty ennustamaan. 11 maalia seitsemässä ressujen pelissä. Neil on sitä mieltä, että pystyisi edustusjoukkueessa täsmälleen samaan. Jos vain saisi tilaisuuden. Joku juopunut mies tulee pyytämään Mellorilta nimikirjoitusta. Neil kirjoittaa sen mielellään. Humalainen kysymys kuuluu: " Siirtyykö McKenna oikeasti tammikuussa Burnleyn riveihin – Grezzan perässä". Neil ei halua vastata. Sama humalainen suu ärtyy: " Onko Paul Jewell oikeasti tulossa?" Luulisi, että näitä humalaisia kiinnostaisi pikemminkin se, pärjääkö kylän oma joukkue huomenna West Hamille. Barnsleyllä ei tainnut olla enempää kuin yksi kulmapotku. Ja meillä 14? Mellorin ajatus palaa taas rankkariin. Hukattuihin tilaisuuksiin. Näitä tulee ja menee. Tiistai on pian, mutta siihen on onneksi vielä aikaa. Tämän unohtamiseen kuitenkin liian vähän. Joku näyttää 3G-kännykästään Paul Simpsonille internetistä löytynyttä videoklippiä. Se on tarkoitettu keventämään tunnelmaa, mutta Simpsonia ei naurata. Ketään ei naurata. Simpson muistuttaa, mitä tuli lehdillekin jo kerrottua: " I think anybody who has been at the game today and knows anything about football will know that we deserved something out of that. That's not just because of the penalty. There was some good football played in the first half and there were probably about three or four world-class saves from their goalkeeper. The simple fact is that we deserved something." Jos Neil Mellor on alakuloinen, Kevin Nichollsin mielialalle ei löydy sopivaa kuvausta. Hänelle ei ole koskaan aiemmin buuattu, kun hän on tullut pois kentältä. Ei koskaan. Kohta Beehive-pubissa alkaa karaoke. Joka lauantai sama valkotukkainen tyttö käy yksin laulamassa pari tuntia. Paikalliset viihtyvät. Juovat olutta. Pelaavat biljardia. Palloilla, joissa ainoastaan mustassa on numero. 8. Alakuloinen jalkapallojoukkue poistuu pubista ennen kuin valkotukkainen tyttö ehtii aloittaa esityksensä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.11.2007 klo 22:15:42 kirjoittanut Pekkanbauer »
|
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #106 : 06.11.2007 klo 20:46:37 |
|
Ei voi kuin hattua nostaa! Tai jotakin. Kotimaisessa pitkävedossa Prestonille annetaan tänään kertoimeksi 2,10. Unibet pistää vielä paremmaksi kertoimellaan 2,20. Jälkimmäiseen sijoitin kaikki pelitililläni olleet varat. En paljasta, kuinka paljon se on, mutta voiton tullessa pelitilini saldo olisi 6,38 euroa. Vai pyöristyisikö se olemaan 6,40 euroa? En tiedä. Voitan niin harvoin.
Tunnin kuluttua Deepdalen tiistaisen iltavalaistuksen vieraaksi saapastelee Leicester City. Jälleen kerran ollaan vedenjakajalla. Vaiko veitsenterällä? Sir Winston Churchillin sanoin: "This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning."
Varmasti Paul Simpsonia jännittää. Tämä on hänelle suuri päivä. Onko suuruuden etumerkki positiivinen vai negatiivinen - sen tiedämme muutaman tunnin kuluttua. Suuri päivä tämä on varmasti myös Liam Chilversille, joka täyttää tänään 26 vuotta. Mutta voi olla, että synttäreitä juhlitaan tänään katsomosta käsin.
Minä jos olisin manageri, niin tällainen koostumus marssisi tänään kentälle: Lonergan Jones St Ledger Mawene Hill Sedgwick McKenna Davidson Gallagher Carroll Mellor
Miltähän muuten tuntuisi olla manageri? Siis oikeasti jalkapallojoukkueen manageri? Ei mikään Hattrickin Raision Harakoiden manageri tai Sokkerin FC Patellan manageri tai Sonkajärvellä pelaavan Kalliosuon Sisun manageri. Kunnia silti heillekin. Ja hattua koholleen. Mutta oikea manageri. Sellainen, jolle kerrottaisiin muutamia miljoonia euroja (oikeata rahaa) olevan käytettävissä pelaajahankintoihin, ja sillä pitäisi tehdä urheilullista tulosta, jonka pitäisi osaltaan johtaa myös taloudelliseen tulokseen. Ja alituiseen - ainakin joissakin tapauksissa – pitäisi olla varpaillaan. Mikä tahansa ottelu voisi olla viimeinen joukkueen managerina. Juuri sen joukkueen, johon juuri olet oppinut kiintymään. Kotiutunut. Kyllähän fanina oleminen on ainakin vielä toistaiseksi vähän helpompaa, vaikka raskasta se tämäkin välillä on.
Illan tuomarina on Colin H Webster. Tätä - tai PNE:n viimeisten kotiotteluiden tai tiistaipelien saldoa - eivät Veikkauksen ja Unibetin kertoimien arpojat ole ilmeisesti ottaneet huomioon. Kaksi viimeisintä Websterin tuomarointia Deepdalella - Lutonia ja Burnleytä vastaan - ovat johtaneet voittoihin lukemin 3-0 ja 2-0. Burnleyn pelaajista kahdeksalle Webster näytti keltaista korttia. Lutonin maalivahti Marlon Beresford ajettiin ulos kentältä. Colin Webster on minun hyvä kaverini. Oikein hyvä.
PNE-pelaajien actim-indeksitilaston kärjessä on Callum Davidson (13967), toisena Darren Carter (13769) ja kolmantena Youl Mawene (13085). Jos se ketään kiinnostaa.
Simpsonin lausunnot kiinnostavat aina jokaista. Illan peliin on tullut päästeltyä taas klassikoita, joita ripustetaan kaappien päälle ja joilla monessa kodissa koristellaan jonkin ajan kuluttua joulukuusi: "It's about time that we went out as a group of players ready to go and show what we are about". Tuo klassikko sopisi vaikkapa sohvanpäälliseksikin. Tällä seuraavalla lausumalla itse koristan esikoistyttäreni seuraavan syntymäpäiväkakun yhdessä suklaanappien kanssa. Ensimaku on terävä, mutta siltikin vain vienosti antava. Vaimean poreilevan tunnelman jälkeen suuhun jää imelähkö jälkimaku, jonka sofistukoitunut kitkeryys paljastuu vasta paljon myöhemmin: "We haven't shown what a good side we are yet, we've scratched the surface a little bit at times but there's a hell of a lot more to come and we have to start doing it very very soon, otherwise it gets too far away. We come in every day and we work hard to get the players smiling, joking and laughing but today I have said it's business time, it's time to get down to doing what we all know we can do, we haven't quite done it yet but we have got to make sure that tonight is the night where we start." Muistakaa myös tämän viestin alkupuolella ollut sir Winston Churchillin lausuma. Sillä ei koristella mitään. Sitä käytetään.
Leicester tulee tänään vastaan 5-4-1-muodostelmalla. Preston North Endin jokainen pelaaja pitkäaikaispotilas/-toipilas Wayne Hendersonia lukuunottamatta on terveenä. Pelikunnossa. Valmiina tarttumaan bisnestä sarvista. Tai jotakin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.11.2007 klo 06:57:34 kirjoittanut Pekkanbauer »
|
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #107 : 09.11.2007 klo 14:10:05 |
|
Preston North End vs Leicester City 1 - 1Attendance: 10930 Scorers: Carroll 14 PNE: Lonergan, Jones (sub Davidson 46), Mawene, St Ledger, Hill, Sedgwick, Nicholls, McKenna, Whaley, Ormerod (sub Agyemang 73), Carroll. Subs not used: Chris Neal, Hawley, Mellor. Tiistaiaamu. 10:59am. Springfieldin harjoituskeskus. Preston North End harjoittelee erikoistilanteita. Oikeajalkaisena - ja joukkueen kapteenina - Kevin Nicholls antaa vapaapotkuja vasemmalta. Sisäänpäin kiertävinä. Maalia ovat tekemässä - tai yrittämässä - hyökkääjät ja eräät isokokoisimmat pelaajat. Andy Carroll nousee korkeimmalle. Se ei paljoa vaadi, koska jo lähtötilanteessa hänen päänsä on korkeimmalla. Nuorukainen saa hyvän osuman palloon, joka muuttaa puskusta suuntaansa. Painuu takanurkkaan. Andy Lonergan ei ehdi reagoida riittävän nopeasti. Maali! Tiistai-ilta. 9:59pm. Deepdalen kenttä. Preston North Endilla erikoistilanne Leicester Citya vastaan. Oikeajalkaisena - ja joukkueen kapteenina - Kevin Nicholls antaa vapaapotkun vasemmalta. Sisäänpäin kiertävänä. Maalia ovat tekemässä - tai yrittämässä - PNE:n hyökkääjät ja eräät isokokoisimmat pelaajat. Andy Carroll nousee korkeimmalle. Se ei paljoa vaadi, koska jo lähtötilanteessa hänen päänsä on korkeimmalla. Nuorukainen saa hyvän osuman palloon, joka muuttaa puskusta suuntaansa. Painuu takanurkkaan. Marton Fulop ei ehdi reagoida riittävän nopeasti. PNE - Leicester 1-0. Maalin jälkeen peli on selkeästi PNE:n hallinnassa puoliajan loppupuolelle saakka. Leicester ei saa mitään aikaiseksi. Ei kunnon hyökkäyksiä, maalia kohti suuntautuneista yrityksistä puhumattakaan. Tähän rakoseen maali! Tappava osuma. Mutta ei! Neil Mellor istuu turhautuneena penkillä. Toinen puoliaika, sitä pelattuna 14 minuuttia. Matty Fryatt ampuu kohti maalia, Andy Lonergan pudottaa eteensä. DJ Campbell - ja erityisesti DJ Campbellin pää - osuu ensimmäisenä palloon. PNE - Leicester 1-1. Preston North End teki edelliseen peliin verrattuna neljä muutosta. Billy Jones, Andy Carroll, Youl Mawene ja Simon Whaley marssivat valkoisessa univormussaan kentälle. Darren Carter, John Halls, Liam Chilvers ja Karl Hawley jäivät katsomoon tai penkille. Penkkikin näytti voittoa tavoittelevalta: 3 hyökkääjää. Ensimmäinen puoliaika oli erinomaista peliä. Itse asiassa tällä viikolla puolenkymmentä peliä uudelleen katsottuani väittäisin, että McKennan comebackin jälkeen peli on alkanut näyttää jalkapallolta. Aiempaa rauhallisemmalta, mutta nopeatempoiselta. Suunnitellulta. Varmemmalta kuin ennen. Jalkapallolta. Ilmeisesti tiistain konsepti hajosi osittain Billy Jonesin loukkaantumiseen. Simon Whaley pelasi ensimmäisen puoliajan hyvää laituripeliä, mutta joutui Jonesin paikkaajaksi oikean pakin paikalle Callum Davidsonin tullessa vasemmaksi laituriksi. Taktisesti tämä samalla tarkoitti vasemman laidan hyökkäyspelotteen kutistumista epsilonia pienemmäksi positiiviseksi reaaliluvuksi, jos pelotetta ylipäätään mitataan matemaattisilla suureilla. Tasapeli saa hatun tuntumaan kireältä, vaikka samaan hengenvetoon hattua vaihtaen tulee myöntää, että tulos olisi toisen puoliajan pelitapahtumien perusteella voinut olla mitä tahansa. Tai rajataan hiukan: mitä tahansa joukosta tappio, tasapeli, voitto. Kummallakin joukkueella oli paikkansa. Andy Lonergania saamme me kiittämän tasapelistä, mutta olkoon vihollisen kiittämän vastaavasti Marton Fulopia samaisesta tuloksesta. Sydän oli suussa hetken aikaa pelin loppupuolella. Koska se kuitenkin sykki ja oli lämmin, nielaisu normalisoi tilanteen. Andy Lonerganista ja ketuista (=Ketuista) tulikin mieleen taannoinen peli, jossa vihollisen maalissa silloin oli kyseenalaisesti legendaarinen Kevin Pressman. En muista, olenko joskus jo linkittänyt tämän klassikon, mutta menköön sitten vaikka uusintana vanhojen hyvien aikojen kunniaksi. Yleisö. Merkillistä väkeä. Ensimmäisen puoliajan jälkeen – taukojohdon erittäessä endorfiinia elimistöön – Deepdale taputtaa ja hurraa. Ottelun päättymisen jälkeen – harmittavan tasapelin erittäessä adrenaliinia elimistöön – Deepdale viheltää ja buuaa. En laita kuvaa tähän näkyville, mutta halukkaat voivat katsoa, minkälaista lakanaa pelaajatunnelin päällä heiluteltiin. Linkitetyssä kuvassa lakana on vielä valmisteluvaiheessa, mutta lopullinen tuotos ei ollut juurikaan tuota näyttävämpi. Sanoma tulee selväksi. Buuakset voivat tehdä myös hyvää. Edellisessä pelissä ulos buuattu Kevin Nicholls oli tiistaina uuden näköinen. Paremman näköinen. Liike oli hyvää. Syöttöihin keskityttiin, ja tulos niissä oli aiempaa parempaa. Sydän oli mukana. Kapteenilla sen pitäisi olla oletusarvo. Manageri Paul Simpsonia ei buuaus heilauta: " I have been in situations which have been a lot more dire than this. And a small minority of young supporters booing me won't frighten me." Heh! Nuoria kannattajia. Tiedän ihmisiä, jotka ovat otettuja. Eivät nuoria. MoTM-maininta tiistaina Andy Carrollille. Nuorukainen itse on ollut innoissaan. Toivottavasti läksyt on tehty. Tai ainakin opittu. " It was great when he named the team and I was in it. To start the way we did and to get my goal is just fantastic and the lads played well so I think we deserved something out of the game so we've done well." Laiskana harjoittelijana tunnettu Carroll edusti Prestonia viimeksi 18.9. Scunthorpe Unitedia vastaan. Aiemmissa viesteissä onkin kerrottu, mitä siinä pelissä tapahtui, ja mitä Andy on sen jälkeen sählännyt. En kertaa. Manageri Paul Simpson tekee sen tiiviisti: " I've been hammering him every single day to come and work hard and to do things. He's the type of lad who doesn't push himself as hard as he should in training. He's made some mistakes over the last month, mistakes in his personal life, mistakes with England and he made a mistake on the pitch at Scunthorpe. They are all really important lessons that you have got to learn in life and I've sensed over the last week that the penny is starting to drop." Simpsonin psykologista silmää on joskus moitittu. Epäilty managerin istuvan pääsääntöisesti sen päällä. Myllyssä toiseen suuntaan virtaavaa vettä kauhoo kuitenkin tiistainakin erinomaisen pelin pelannut Sean St. Ledger: " He pulled me after the Scunthorpe game, he told me he wanted a little bit more from me in training and that's fair enough. I think I got my head down and worked hard and I suppose I've got a lot to thank him for, it's good man-management skills, knowing your players and it was what I needed. It gave me what I needed to push on and work hard in training, your chances come when you least expect it and that's what happened at Sheffield United." Lauantaina Kingston Communications Stadiumilla vastassa Hull City. Paljoa ei muutoksia tarvitse tehdä, koska peli on ollut koko ajan parempaa. Pieniä asioita toivoisin kuitenkin: Rakas joulupukki, Pidä tiistain avauskokoonpano myös lauantaina kuitenkin sellaisilla pienillä muutoksilla varustettuna, että laitat John Hallsin loukkaantuneen Billy Jonesin tilalle ja Neil Mellorin heti avauksessa kärkeen Karl Hawleyn paikalle. Voit itse valita, laitatko vasemmaksi laituriksi Darren Carterin vai Paul Gallagherin. Kiitos! P.S. Missä viipyy sinulta tilaamani PNE #16 –paita McKennan nimikirjoituksella varustettuna?Tiesittekö muuten, että aika moni joukkue on vaihtanut tällä kaudella manageria heti Hull-ottelun jälkeen. Kuinkahan käy Prestonissa maanantaina? Varmuudella tiedetään ainoastaan se, että aurinko nousee klo 7:30 ja laskee klo 16:22. Ja vielä vilkasta keskustelua ylläpitääkseni ja uusia aiheita ruokkiakseni muistutan PNE:n puheenjohtajavaaleista. Aiemminhan joku : tässä topiikissa on virheellisesti väittänyt, että uusi puheenjohtaja valitaan marraskuussa. Näin ei kuitenkaan ole, sillä kyseinen valinta onkin vasta joulukuussa. Yleensä asiasta hyvin pihalla oleva taho ei osannut kertoa, onko ajankohta muuttunut, aika-akseli vääntynyt, tietolähde pettänyt vai ymmärrys ollut riittämätön. Nykyinen puheenjohtaja Derek Shaw tuskailee kadonneiden fanien perään tämän päiväisessä Lancashire Evening Postissa. Viime kaudella kotiotteluiden keskiarvo oli 13861. Tällä kaudella se on nyt pelattujen otteluiden jälkeen 11728. Missä vika? Arvauksia? Anybody?
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #108 : 12.11.2007 klo 18:58:54 |
|
Hull City vs Preston North End 3 - 0Attendance: 16358 PNE: Lonergan, Hill, St. Ledger, Mawene, Halls, Whaley, Davidson, McKenna (captain), Sedgwick (Agyemang 46), Carroll (Carter 46), Hawley (Ormerod 71). Subs not used: Chris Neal, Chilvers. Yksi aikakausi on tullut päätökseensä. Paul Simpson kävelee rauhallisesti Deepdale Roadia etelään, kohti Prestonin keskustaa. Pää on tyhjä. Sydän on tyhjä. Lauantain pelistä on kulunut ikuisuus. Ikuisuuskin tuntuu tyhjältä. Ja lauantai. Ja peli. Dean Windassin maali. Tyhjää. Frazier Campbellin maali. Tyhjää. Andy Dawsonin maali. Tyhjää. Maalintekijöiden yhteenlaskettu ikä varmaan liki 100 vuotta. 100 tyhjää vuotta. Simpson on aikeissa poiketa Argyll Roadin kulmalla olevaan Pizza Hutiin syömään. Kaiuttimissa pauhaa Frank Sinatra: " ... and now, the end is near, and so I face the final curtain..." Nälkä ei enää vaivaakaan. Niinpä Simpson jatkaa eteenpäin, kääntyy sitten oikealle Meadow Streetille ja astuu kulmauksessa olevaan pieneen pubiin. " A pint of Fosters, please". Toisaalta ihan sama, mitä ottaa. Tyhjää. Lauantain hauskin juttu oli varmaankin silloin, kun Hull-fanit lauloivat Simpsonille: " getting sacked in the morning", ja PNE-fanit liittyivät kuoroon mukaan. Hauskaa ja hauskaa. Hetki sitten Sky Sports esitti Paul Simpsonin haastattelun. Mainostivat sitä kovasti etukäteen. Haastattelu oli kuitenkin tehty ilmeisesti tänään aamulla. Simpsonin ollessa matkalla johtoryhmän kokoukseen? Ei ainakaan treeneihin, koska puku oli päällä. Haastattelussa Simpson julisti jatkavansa yrittämistä ja taistelua. Henkilökunta ja pelaajat ovat kaikki menossa oikeaan suuntaan. Pettynyt lauantain peliin, mutta katse on jo siirretty vajaan kahden viikon päähän. Charlton-peliin. " It was the worst performance of the season by far," Simpson sanoi heti pelin jälkeen. Ja vielä pahempaa: " As a professional footballer I think you have to take pride in your performance and I don't think there was enough pride shown in the levels of performance. That's from a group of footballers that I trust and I think they've let themselves down." Kaksi minuuttia Simpsonin haastattelun jälkeen Ben Rhodes (General manager) kiiruhti lausumaan sanat, jotka painautuivat myös PNE:n virallisille sivuille: Official Club Statement. En toista enää niitä sanoja. Lauantain peli? Arvosanalla 4-10? Aika lähelle 4. Paul McKennalle ja Sean St. Ledgerille puhtaat paperit. Pienellä varauksella myös Andy Lonerganille ja Patrick Agyemangille. Muut jäävät luokalle. Lauantain peli? Jonkin verran jossiteltavaa. Jos Neil Mellor olisi päässyt avaukseen. Jos PNE:llä olisi ollut onnea ensimmäisellä puoliajalla. Jos McKennan syötöille olisi löytynyt viimeistelijä. Varma viimeistelijä. Jos vain. Jos. Jos lehmällä olisi pyörät allaan, se olisi Pettymys. Iso pettymys. Simpson out! Katsokaapa Paddyn naamaa tässä videoklipissä. http://www.youtube.com/watch?v=PsbYuWl-zYMEi muuta lauantain pelistä. Ei muuta. 16 3 6 7 15 => " Paul Simpson is expected to leave Preston within the next 24 hours."
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #109 : 13.11.2007 klo 10:44:47 |
|
Päivitetäänpä ihan pikaisesti Lancashire Evening Postin tämän aamun uutisella: Simpson: 'I won't walk away'. Jutussa siteerataan Simpsonin eilistä uhmakasta esiintymistä medialle: " I'm not walking away - not a chance.". Pistetään vielä pari mielenkiintoista lainausta: " I know what I am trying to do here. I desperately want to succeed here because I know I can manage". Ja vielä toinen, jossa kehnojen tulosten syy löytyy edelleenkin pelaajista - ei Simpsonista: " Now, what we need is all the players here to start performing to the levels I know they are capable of and I know the results will follow." Nyt odotellaan sitten, tuleeko board esiin, lähinnä Derek Shaw:n suun muodossa. Tilanne on erittäin hankala, koska ensi kuussa seuralle valitaan uusi puheenjohtaja, jos ja kun Derek Shaw pysyy aiemmassa päätöksessään vetäytyä tehtävästä. Jos Simpson potkitaan pois tällä viikolla, joukkue saattaa olla ilman manageria uuden puheenjohtajan valintaan saakka. En tosin ole aivan varma, olisiko se sitten kuitenkin parempi ratkaisu kuin nykyinen. Jäämme odottelemaan päivityksiä tilanteeseen. Puhelimet käyvät kuumina. Fanit käyvät kuumina. Simpson käy kuumana. Pekkanbauer käy kuumana.
|
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #111 : 14.11.2007 klo 18:40:25 |
|
Täällä tuoksuu jotenkin erilaiselta. Raikkaalta. Kyllä huomaa, että rock'n'rollattu on koko eilinen päivä. Palataan tähän kohta. Painajaisessani laivan kannella kapteeni heiluttaa hyvästiksi suurta valkoista lakanaa, jossa on numero 2. Tiedän, että laivaa ja kapteenia tarvitaan vielä rannassa, missä rakennustyö on pahasti kesken. Mutta laiva lähtee hitaasti etääntymään satamasta. Viime hetkellä Elvis hyppää laivaan valtavalla loikalla - aivan kuin joku rannalla olijoista olisi viskannut hänet kannelle. Elviksen kädessä on amerikkalainen työlupa. Evätty, lukee työluvan leimassa. Laiva haisee mädältä omenalta. Elvis laitetaan häkkiin ja peitetään mustalla huovalla. Painajaisesta ei tunnu pääsevän pois. Se ei tunnu päättyvän. Laiva karkaa horisonttiin. Tiistai, 13. marraskuuta 2007. Deepdalen stadionin (entisen Deepdalen farmin mailla, jossa pelattiin ensimmäinen virallinen jalkapallo-ottelu 8.9.1888) board roomin (valmistunut vuonna 1934), josta on kuva tämä topiikin jossakin aiemmassa viestissä, ovi avautuu. Derek Shaw astuu raskaasti ulos huoneesta. On aika kohdata media. Aika nousta esiin, lopultakin ja liki viimeisen kerran. Tämä painajainen on pian ohi: " Modern football is a cut-throat industry and is results based and without an away win in the League this season and with three away league wins in the whole of 2007 we felt we had to act now." Paul Simpson on siis vapautettu tehtävästään. CCC-topiikin eilistä viestiäni toistaen: Rob Kelly, Billy Barr ja Dave Timmins ottavat joukkueesta vastuun siihen saakka, kunnes Paul Simpsonille on löydetty seuraaja. Käytännössä Rob Kelly on päävastuullinen taktiikoista, peluutuksista ja pelaajavalinnoista Timminsin jatkaessa veskareiden paapomista ja Barrin vastatessa fysiikkapuolesta. Paina nimi varalta mieleen. Rob Kelly. Simpsonin uraa - edes Prestonin ajalta - en käy nyt juurikaan kertaamaan. Kiinnostuneet löytänevät uraa koskevat tiedot Wikipediasta tai muista lähteistä ja lähihistorian seikkailujen osalta tästä topiikista. Paljon Simpsonia kritisoitiin, mutta on myös kiiteltykin. Alkuhan oli mitä mainioin: viime vuoden marraskuussa Preston North End kohosi parhaimmalle sijoitukselleen 55 vuoteen ollessaan hetkellisesti CCC:n paalupaikalla. Viime jouluna kaikki kuitenkin muuttui. Pukki toi vitsoja. PNE putosi kevään aikana lopulta jopa täpärästi play-offsien ulkopuolelle, ja tämä kausihan on tuloksellisesti ollut lähellä katastrofia. Sean St Ledger on ollut yksi Simpsonin poistumiseen pettyneimmistä: " I don't necessarily agree with it because he is a good manager and probably the best I've had." Ja myös Derek Shaw, jonka sanat voivat tulla sydämen sijasta viran puolesta: " I certainly hope that I see Paul Simpson again because he is a good man." Ja Sir Tom Finney omine lähes satavuotisine – mutta aateloituneine - mielipiteineen: " All Paul could do is put 11 players out on the pitch and let them do their job. If they do not do that then they have to look at themselves." Derek Shaw ilmoitti toiveinaan, että jo puolentoista viikon kuluttua tv-kameroiden edessä pelattavassa Charlton-ottelussa uusi manageri olisi peräsimessä. Tässäpä onkin oiva aasinsilta pistää hiukan listaa (tulosta tämä sivu ja laita rasti oikean nimen eteen): Paul Jewell, Mike Newell, Steve Cotterill, Rob Kelly, Graeme Souness, Paul Ince, Stuart Pearce, Mark Lawrenson. Listassa olevista nimistä joitakin sopii epäillä kovastikin. Joitakin hiukan vähemmän. Esimerkiksi Rob Kelly voi olla hyvinkin jo kieltäytynyt tehtävästä, koska väitetään, ettei entisellä Leicester-pomolla olisi juurikaan intressejä päävastuuseen. Kohtuullisen hyvinhän hän Simpsonin(kin) varjossa pysyikin, joten mene ja tiedä. Mutta paina nimi varalta mieleen. Rob Kelly. Entä Mark Lawrenson, ihmettelet. Mitä hän tekee listalla? Soitapa numeroon +441772752953 ja pyydä hänen siskoaan puhelimeen. Hänellä voi olla mielipide asiaan. Kaksikin. Niin, siihen eiliseen rock’n’rollaamiseen palatakseni. Derek Shaw teki miehen työn astuessaan estradille. Simpsonin erottaminen oli monessakin mielessä varmasti kova paikka. Ääneen ei ole sitä lausuttu, ainakaan virallisten tahojen suista, että Simpsonillehan maksetaan vielä jonkin aikaa. Ja paljon. Preston North Endin mittakaavassa paljon. Mutta kovasti rokkia oli saada asia päätettyä, koska jotain oli tehtävä, ja näinhän jalkapallo-organisaatioissa yleensä menetellään. Toinen asia, joka on kovasti fanien tapeteissa roikkunut tällä kaudella, on lippujen hintataso. Jokunen päivä sitten Shaw etsiskeli paria tuhatta katsomoista kadonnutta fania. Niitä ei ole vielä löytynyt, mutta väistyvä puheenjohtaja on rock’n’rollannut eilen myös tässä asiassa julistamalla seuraavaan kotipeliin – siis 24.11. tv-kameroiden edessä pelattavaan Charlton-peliin – pussissa mukavasti tuntuvan alennuksen lippujen hintoihin. Alan Kelly Town Endiin tai Bill Shankly Kopiin tunkeutuvat aikuiset maksavat lipustaan £10 ja lapset £5. Sir Tom Finney Standiinkin pääsee £12:lla ja £6:lla passissa lukevan syntymäajan perusteella jaoteltuina. Ja Derek Shaw: " It is vital that all Preston fans now unite behind the Club and try to do everything they can to help the team move in the right direction up the table. These prices hopefully remove any obstacles for people wanting to come to support their team and we hope that we can show the watching TV audience what we are all about, with a full stadium and a performance to match." Ja rokkia on myös nähdä, mitä tapahtuu uuden managerin myötä Simpsonin mädille omenille: Jason Jarrettille ja Adam Nowlandille. Saavatko he tilaisuutensa? Vieläkö Kevin Nicholls jatkaa kapteenina? Tuleeko Graham Alexander takaisin? Sataako huomenna vettä? Varmuudella tiedetään ainakin se, että Swallow Hotelista on varattuna huoneet 202 ja 203 joksikin aikaa. Ne ovat nimillä D. Shaw ja B. Kilby. Managerikandidaatit saapuvat näihin huoneisiin haastateltaviksi. Ai et usko vai? Soitapa numeroon +441772877351 ja pyydä saada puhelimeen Derek Shaw huoneesta 202. Paul Simpsonista olisi pari mehevää juorua vielä kerrottavana. Säästän niitä kuitenkin tuonnemmaksi. Omassa piilossani. Siellä ne kehkeytyvät herkullisimmiksi ja saavat lihakkaamman tarinan ympärilleen. Värittyvät totuuden osalta, mutta myös hauskistuvat. Tänään on reserveillä Pontins Leaguen ottelu Burnleytä vastaan. Alkaa klo 21. Mukana ovat kiinnostavista nimistä Chris Neal, Dominic Collins ja Paul Gallagher. Tästäkin tuonnempana. Jos siitä jää kerrottavaa. Jos kukaan ei matkalla syö tarinaa. Taisin tuolla CCC-topiikissa luvata oodia Paul Simpsonille. Se olkoon tässä: Simpson tuli ja meni Homma jatkuu eni...veiEi oikein rimmannut. Ei se mitään. Jatkakaa.
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #112 : 16.11.2007 klo 14:10:10 |
|
Tiistai-iltapäivään vielä palatakseni. Aamupäivän treenit olivat ohi. Hiki pesty pois. Tötsät kerätty Springfieldsin harjoituskeskuksen hyväkuntoiselta samettiselta nurmelta. Paul Simpsonin puhelin soi. Kauhunsekaisissa tunnelmissa odotettu puhelu. Derek Shaw. Pyysi käymään kotonaan. Puheenjohtajan ovella Paul Simpson on huolissaan vain siitä, mihin aikaan asia julkistetaan. Ehtisikö hän kotiin ennen kuin vaimo ja lapset kuulevat radiosta. Tai näkevät tv:stä. Hän ehti. Puheenjohtajan ovella ei ollut paljoa asiaa. Asia oli päätetty, joten ei ollut enää mieltä istua alas. Se oli ohi hyvin nopeasti. Valta on vaihtunut. Ja voi olla, että vaihtuu pian uudestaan. Tai sitten ei. Ainakin toistaiseksi joukkueen manageroinnista vastaava Rob Kelly pistää rokin raikumaan: " Let's Stick Together!" Muista managerikandidaateista pientä - ja hyvää, joskin osittain jo vanhentunutta - vertailua LEP:n sivuilla: We look at the PNE manager candidates. Ribble Valley Shelving -nimiseltä yritykseltä voit tilata erilaisia hyllyjä ja räkkejä - tosin kotitalouksiin sellaisen hankkiminen olisi hiukan yliampuvaa. Riippuu tietysti kotitalouden koosta. Yrityksestä löytyy varmaan palvelualtista henkilökuntaa kertomaan, toimittavatko he hyllyjä koteihin, ja toimitetaanko niitä Britannian ulkopuolelle. Varmastikin molempiin kysymyksiin löytyy myöntävä vastaus, jos rahasumma saadaan sovittua oikeaksi. Sekös sitten pääomistajaa naurattaisi. Muuten en oikein tiedä, onko Ribble Valley Shelvingin omistaja viime aikoilla päässyt naurujänteitään käyttämään. Hän on ollut kiireinen mies. Hänen nimensä on Derek Shaw. Hän on myös Preston North Endin puheenjohtaja. Ja - tähän väliin pidättyneitä hengityksiä ja rumpujen pärinää - Derek Shaw ilmoitti eilen asettuvansa sittenkin ehdolle 17. joulukuuta pidettävään puheenjohtajan valintaan. Tai hänen mukana ollessaan: 17. joulukuuta pidettävään puheenjohtajan uudelleenvalintaan. Itse otin uutisen vastaan suurella tyytyväisyydellä. Ei koventunut, mutta kannattaa katsoa vaikkapa puheenjohtajan valokuvaa, niin ymmärtää syyn kovenemisen puuttumiseen. Tai jos ei ymmärrä, niin... Tai no, olkoon. Joka tapauksessa erittäin positiivinen uutinen tuo Degsyn U-käännös: " Over the past few weeks I have spent time with the other major shareholders to see if there was an investor who has the time, desire and above all, financial capacity to oversee an operation which loses between £2 and £3m on trading activities each and every financial year. No serious contenders have come forward so far." No joo. Itse olen suunnitellut sijoittavani seuraavasta lottovoitostani seitsennumeroisen euromäärän Preston North Endiin. Paljon isoja uutisia tällä viikolla. Osa karisee jo hatun lierejä pitkin lattialle. Pienempänä uutisena PNE-reservien voitto lukemin 0-1 Burnleyn ressuista. Molemmat joukkueet pelasivat hyvinkin junioripitoisilla joukkueilla. Nuorisojoukkueen valmentaja Jamie Hoyland oli tyytyväinen näkemäänsä, vaikka jänskääkin oli ollut: " We should have added to our tally and there was a bit of a desperate five minutes at the end when they put about four people up-front and were knocking long balls in, but it was nothing that Chris Neal couldn't cope with and he put in a commanding display to control his area." Kokoonpanon mielenkiintoiset nimet onkin kerrottu aiemmassa viestissä. Muistuttakaapa jossakin vaiheessa, että kerron nuorisojoukkueen valmentajasta Jamie Hoylandista uutisen, joka liittyy myös Suomeen. Ja vielä viikonlopun avaukseksi: Preston North End on ilmoittanut, että uuden katsomonosan nimeksi tulee Invincibles Pavilion. 4500 katsojaa vetävä osio valmistuu ensi kauden alkuun ja korvaa vanhan Pavilion Standin. Ja kuka ei sattunut tietämään, niin Invincibles oli kutsumanimeltään se joukkue, joka kaudella 1888-89 voitti historiallisen tuplan - siis sekä sarjan että cupin. Ja oikeasti historiallisen. Josta tulikin mieleeni, että viimeksi FA-cupin finaalissa ollessaan PNE taisi pelata 2-3-5-ryhmityksellä. Ihan vain kuriositeettina - ja tarkastamattomana faktana. Mutta palataan siihenkin tuonnempana.
|
|
|
|
shots
Poissa
|
|
Vastaus #113 : 16.11.2007 klo 14:17:30 |
|
Muistuttakaapa jossakin vaiheessa, että kerron nuorisojoukkueen valmentajasta Jamie Hoylandista uutisen, joka liittyy myös Suomeen.
Tätä odotellessa
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #114 : 20.11.2007 klo 00:12:42 |
|
Sieltä sitä tullaan ulos. Niin tyytyväisinä ja posket punaisina. Swallow Hotelin huoneesta 202. Jos ei tietäisi, mistä on kyse, voisi kuvitella vallan levottomia. Ainakin omituisia. Derek Shaw:n tyytyväisen ilmeen takaa on näkyvissä huoli. Alan Irvinen ei. Hänellä se on ehkä pikemminkin samankaltaista jännitystä kuin pienellä pojalla jouluaattoaamuna. Illalla saa kasan uusia hienoja leluja. Jokaista on testattava ennen aamua. Osa unohtuu kuusen juurelle, osa pääsee lelulaatikkoon. Kaikkein rakkaimmat päätyvät sänkyyn pojan viereen. Yöstä toiseen. Uups, sanoinko minä Swallow Hotel? Kuinka sitten Derek Shaw on nähty vastikään Blackburnin Stanley house hotelissa? No, helpostikin. Siellähän hän haastatteli herroja Geraint Williams, Mike Newell ja Steve Cottrill. Mutta, mutta… Alan Irvine lienee tässä tilanteessa kokonaisedullisin ratkaisu. Ja tutun kaverin suositukset takanaan. Ja lupaukset muutaman juniorin lainasta, vastalupauksena peliaika CCC:ssä. Päivän ajatus: kaupankäynti on kuin seksiä; mitä enemmän antaa, sitä enemmän saa. Skotti Alan Irvine olisi siis vahvaksi luonnehdittavien huhujen mukaan ottamassa tahtipuikkoa haltuunsa Deepdalella. Everton-topiikissa ansiokkaasti asiaa on jo ennakoitu. Surtukin. David Moyesin vasen (vaiko oikea) käsi, sanotaan. Jos pitäisi valita yksi pikainen plussa ja yksi pikainen miinus, niin ne olkoon nämä: Miksi ottaa manageriksi kaveri, jolla ei ole päivänkään päämanagerikokemusta edes CCC-tasolta, koska sen tasoisiakin on ollut haavissa pikkukalojen kiusana ja samansuuruisine palkkapyyntöine kuin Irvine, jonka palkan tiedetään olevan kohtuullisen suuri. Ja se plussa: Me luotamme Moyesiin, Moyes luottaa Irvineen, Evertonilla on kohtuullisen laadukkaita pelaajia ilman peliaikaa, siispä... Ja nuo siis vain yhdet valikoimattomat pikaiset plussat ja miinukset. Molempia löytyy läjäpäin lisää, niistä ehkä virkeämpänä. Tavoiteaikataulu uuden managerin haltuunotolle lauantain Charlton Athletic -ottelu Deepdalella tv-kameroiden edessä. Hyvä. Maaottelutauko on mukava. Eräskin tämän kauden PNE-peli on tullut katsottua takautumana. Hyvä. Huhuja on tullut kuunneltua. Paha. Yhden huhun mukaan Billy Davies haluaisi Sean St Ledgerin Derbyyn. Odottakapaa hetki, minulla on siihen uutiseen linkkikin jossain tallalle... No, tässä se näköjään onkin. Jos jokaista huhua uskoisi, ja jos jokaiseen silmänkääntäjän retkuun menisi, saisi kyynelistään aikaan aika monta valtamerta. Jos McKenna olisi oikeasti menossa Crystal Palacen riveihin 600.000 punnan siirtosummalla, niin repisin Deepdale Duck -potkupukuni ja haukkuisin itseäni kakkapyllyksi. Katsokaapa tätä: http://www.cpfc.premiumtv.co.uk/page/ProfilesDetail/0,,10323~8822,00.htmlSamoilla vanhoilla silmänkääntötempuilla ja Suomen maajoukkueen viikonlopun ottelun sokaisemana voisi väittää vaikkapa Shefki Kuqin siirtyneen Preston North Endiin lainalle. Katsokaapa tätä: http://www.pnefc.premiumtv.co.uk/page/ProfilesDetail/0,,10362~8886,00.htmlAivan kaikkea ei kannata uskoa. Aivan kaikkea ei kannata katsoa. Kaikkea näkemäänsäkään ei kannata uskoa. Siitä taas voidaan joskus taitella vaikkapa peistä tai Damokleen miekkaa, kannattaako uskomuksiansa alkaa katsoa. Tai edes nähdä. Edit: Levänneet silmät, vähemmän virheitä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.11.2007 klo 09:09:33 kirjoittanut Pekkanbauer »
|
|
|
|
|
Louhikkokoskettaja
|
|
Louhikkokoskettaja
Vastaus #115 : 20.11.2007 klo 17:43:58 |
|
Irvine Set To Be UnveiledVahvistus huhuille tuli, Preston on päässyt niin Evertonin kuin Alan Irvinen kanssa sopuun skotin siirtymisestä Deepdalelle. Kolmen ja puolen vuoden sopimus kertoo ainakin luottamuksesta Irvinen kykyihin. Mitä Irvinellä, joka ei ole managerina koskaan toiminut, ainakaan merkittävällä tasolla, on annettavana Prestonille? Todennäköisesti paljonkin. Viisi ja puoli vuotta yhden viime vuosien parhaan brittimanagerin apulaisena Goodison Parkilla on taatusti opettanut Irvinelle paljon valmennustyöstä. Irvine on erikoistunut nuorten pelaajien kehittämiseen, toimittuaan aikanaan niin Blackburnin kuin Newcastlen akatemiajohtajana. Irvinelle todennäköisesti kuuluu suuri kiitos Evertonin viime kausien loistavasta juniorityöstä ja erityisesti siitä, että lupaaville pelaajille on näyttöpaikkoja annettu. Irvinen on syytetty olevan liian samanlainen valmentaja kuin maanmiehensä Moyesin, sekä ulkoiselta olemukseltaan, veryttelypukumiehenä, että taktisilta näkemyksiltään. Joten on oletettavaa, että ainakaan alkuaikoina North End ei tule pelaamaan hämmästyttävän kaunista hyökkäävää jalkapalloa, vaan keskittyminen on perusasioissa, puolustus tiiviiksi, keskikentän tärkein rooli on puolustuksen tukeminen, vasta sitten hyökkääminen, pitkiä palloja toppareilta kärkeen, jne. Irvinen luulisi hankkivan Prestoniin nuoria ja nälkäisiä pelaajia, sellaisten kanssa hän on tottunut toimimaan. Nuorille Valioliigapelaajille Preston taisi juuri muuttua houkuttelevammaksi lainakohteeksi...
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #116 : 20.11.2007 klo 18:34:46 |
|
Irvinen on syytetty olevan liian samanlainen valmentaja kuin maanmiehensä Moyesin, sekä ulkoiselta olemukseltaan, veryttelypukumiehenä, että taktisilta näkemyksiltään.
Tämähän ei Prestonissa ole mikään syytös. Päinvastoin. Moyes saa Prestonissa edelleenkin osakseen suurta kunnioitusta - kiitos niiden vuosien, jotka hän Preston North Endiä manageroi. Hän on yksi niitä harvoja lähihistorian managereita, joiden perään oikeasti haikaillaan. Naiset ja tyttömieliset miehet sanoisivat: " häntä ikävöidään". Mies nosti PNE:n alasarjojen syvästä suosta kolkuttelemaan Valioliigan portteja, eikä materiaali ollut kuitenkaan sen kummoisempi kuin esim. tällä kaudella. Itselläni on vieläkin tallella läjäpäin lehtileikkeitä Moyesin manageriuran alkutaipaleelta Prestonista. Kunhan työnantajani kyllästyy päivittäiseen lorvimiseeni, koostan niistä tälle palstalle ennennäkemättömän laajan Moyes-spektaakkelin, jonka väri- ja savushow hakee vertaistaan nettifoorumien lyhyessä historiassa. Jos Irvine on Moyes-klooni, ei se ole ollenkaan huono asia. Ei ollenkaan.
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #117 : 24.11.2007 klo 10:30:08 |
|
Joskus tuntuu siltä, että kynä juuttuu kurkkuun. Asiaa olisi paljonkin, mutta sana ei tahdo tulla. Sitten kun se tulee, se ei tahdo pukeutua lauseeseen. Ja kun lause on saatu koostettua, se näyttää korpulta. Maistuu puulta. Terapiasta tulee stressi. Kaipaan apua. Kuten edellä on tullut jo kerrottua ja varmastikin myös ymmärrettyä, Alan Irvine on Preston North Endin uusi manageri. Kerrotaan siis jotain uutta. James Alan Irvine on syntynyt Glasgowissa 12.7.1958. Omalta pelaajauralta löytyvät QPR, Everton, Crystal Palace, Dundee United ja Blackburn Rovers, pelipaikkana laituri. Annetaan niiden, jotka asiasta enemmän tietävät, kertoa lisää. Tietäjistä erityismaininta Mark Lawrensonille, joka asuu parin sadan metrin päässä Irvinestä (Lawrensonin siskoa ja tämän isännöimää Black Bull -pubia ei tällä kertaa mainita lainkaan). Derek Shaw: " David Moyes and Alan Irvine have set high standards at Everton and I'm pretty sure that Alan will continue to maintain those high standards at Deepdale." David Moyes: " I was able to give him one or two recommendations and tell him some things about Preston and I told him it's a great club to start when you go into your first job in management. I had a great time there and I think it's a good opportunity and a big opportunity for Alan." Alan Irvine: " I have left a fantastic job at Everton, where I was extremely happy and well looked after, and I would not have done that if I didn't feel that this was the right job for me." Sir Tom Finney: " He'll have learned a lot from David Moyes. I think he was the best manager North End have had." Matty Hill: " The Gaffer has said he is only going to change his ideas in the coming weeks but even so in the training session he changed a couple of things." Darren Carter: " The sharpness, everything we are doing is sharp." Andy Lonergan: " Everyone is buzzing about the training ground because the session was top class and we want to start in a very good way." Mark Lawrenson: " Alan Irvine can put the pride back into Preston. People say that it is a gamble because he has not managed in his own right, but David Moyes had no real managerial experience when Preston handed him the job. Also he will have the valuable experience that David will have passed on to Alan, and he will have learned so much from his time at Newcastle's Academy. He will have fantastic contacts too, and maybe Everton will be able to help Preston out with a couple of loan signings." Alan Irvine on asettanut ensimmäiseksi tavoitteekseen joukkueen hilaamisen ylöspäin nykyiseltä sijaltaan. PNE:n pelaaja- ja henkilöstömateriaali suhteutettuna kauden tuloksiin jokin on Irvinen mielestä mennyt vikaan. Vielä ei ainakaan julkisuuteen ole päästelty arvioita, mikä. Irvine ei tuonut tullessaan omaa henkilöstöään. Tämä voi olla hyvä asia. Tai huono. Joka tapauksessa Rob Kelly jatkaa siis apulaismanagerina, Billy Barr reservien managerina sekä ykkösen (apu)valmentajana ja Dave Timmins kiusaa maalivahteja. Steve Kemp fysioi Bobby Bacicin kanssa miehiä ja John Guy junnuja. Nuorisojoukkuetta johtaa Dean Ramsdale. Jamie Hoyland on heidän valmentajansa. Lisäksi nuorisojoukkueen hallintoringistä löytyvät Nick Harrison, Darren Finch ja Jim McCluskie. Ja seuran Kit Manager on oikealta nimeltään Brian Hickson. Hoylandista on jo luvattukin kertoa myöhemmin lisää – ja kerrotaankin, mutta myöhemmin – ja samassa hässäkässä Ramsdale päässee myös valokeilaan. Kotiläksy sinulle: Ota selvää Jamie Hoylandin pelaajaurasta (jos ei entuudestaan tuttu) ja kirjoita 200-300 sanan lyhyt tiivistelmä uran kohokohtia kronologisessa järjestyksessä painottaen tähän topiikkiin. Derek Shaw on luvannut tukea Irvinen starttia kaivamalla tarvittaessa tammikuun siirtoikkunaan lisää rahaa käytettäväksi mahdollisiin hankintoihin. Tästäpä tulikin mieleen Prestonissa tunteita kuohuttanut Chris Kamaran kolumni Skysportsin nettisivuilla: Dead end for North End. Kolumnissaan Kamara kylläkin kehuu Prestonia siitä, että (virkaiältään) nuoret managerit (esim. Moyes, Peters, Simpson, Davies) ovat saaneet hyvän mahdollisuuden uransa startille, mutta Simpsonin kohtelua kolumnisti kritisoi. Erityisesti sitä, ettei Simmolle annettu tukea tammikuun siirtoikkunassa, jolloin Derby, Sunderland ja Birmingham vahvistivat joukkuettaan, mikä sitten näkyi kauden lopussa katsottaessa ylemmälle sarjatasolle nousseiden joukkueiden nimiä. Preston puolestaan hiipui paremmista asemista nousutaistelun ulkopuolelle, mihin Kamara näkee ainoana syynä hankintoihin tarvitun rahan puuttumisen. Kirjallisilta ansioiltaan hyvää tekstiä. Sisältöä en kommentoi vielä. Haluan ensin keskustella asianajajani kanssa. Irvine on otettu Prestonin omaksi pojaksi. Heti sopimuksen allekirjoitusta seuranneena päivänä hän oli jo sytyttämässä vuosittaiset jouluvalot kaupungin keskustassa. Sivuunkirjoittaneeseen on tehnyt suuren vaikutuksen Irvinen esiintyminen, joka on erittäin asiallista, charmanttia, herrasmiesmäistä verrattuna erityisesti Simpsonin esiintymisiin. Skottimurre hiukan häiritsee, mutta kuuntelepa muita prestonilaisia! Julkisten esiintymisten perusteella uskaltaisi väittää, että nykyinen manageri on edeltäjäänsä sosiaalisempi ja aktiivisempi. Itsekin hän on sanonut ottavansa hands on –roolin myös treenikentällä. Simpsonin tapahan oli katsella sivusta, kun pääsääntöisesti Barr vastasi treenien vetämisestä. Ja vielä jotain positiivista Irvinestä. Vaikka eihän se minun rahoistani olisi ollut pois – ainakaan suoraan. Derek Shaw lipsautti eräässä tilaisuudessa sammakon ylistäessään Irvinen sitoutumista. Palkka on huonompi kuin Evertonin apumanagerina. Toivottavasti sammakko ei sen sijaan ollut tämä sanoma: " We have built in fantastic incentives for Alan if he gets us to the Premier League". Irvinen tulikaste on siis tänään. Klo 19:20 Suomen aikaa. Tv-kameroiden edessä. Vastassa Charlton (Tintille terveisiä!). Jos vilkaistaan pikaisesti PNE:n aiempien managereiden debyyttiotteluita, historia ei lupaa kovinkaan paljoa. Aloitetaan laskeminen Nobby Stilesistä, jonka ensimmäinen ottelu PNE:n managerina oli 27.8.1977 Rotherhamia vastaan. Saldona voitto lukemin 3-2. Siitä tähän päivään yhteensä 17 manageria on ollut puikoissa, avausotteluidensa saldona 4 voittoa, 4 tasapeliä, 9 tappiota. Tämän päivän kokoonpano tulee olemaan mielenkiintoinen. Monessakin mielessä. Hendo on luonnollisesti edelleenkin sairastuvalla, mutta muuten pitäisi kaikkien pelaajien olla kunnossa ja käytettävissä. Billy Jones on vielä pieni arvoitus – lieneekö toipunut Leicester City –pelissä tulleesta kolhustaan. Jos Jones ei ole kunnossa, Halls vääntänee Jerome Thomasia vastaan. Mutta muuten. Irvine on jättänyt tämän ottelun kokoonpanovalinnan Rob Kellyn ja Billy Barrin harteille. Käytännössä Kelly päättänee, ketkä pelaavat. Ja missä pelaavat. Mielenkiintoista. Ei ennakoida. Deepdalelle tulee tänään yli 16000 katsojaa seuraamaan PNE:n uutta starttia ja Alan Irvinen debyyttiä. Väenpaljouden saapumista edesauttaa lippujen leikattu hinnoittelu: £10 aikuisilta ja £5 lapsilta - paitsi Sir Tom Finney Standiin vastaavat hinnat £12 ja £6. Tämän topiikin keskustelun kirvoittamiseksi uusiin ulottuvuuksiin pistetään pieni tietokilpailu pystyyn. Tämän linkin takaa löytyy kuva Preston North Endin pelipaidasta. Helppo kysymys: Mikä kausi? Vaikeampi kysymys: Listaa paidassa olevien pelaajien nimet (ja numerot). Vastaukset tähän topiikkiin. Tai jos häpeilet omaa tietämystäsi liljanvalkoisista, homostellen privaattina. Parhaalle tietäjälle palkinto, joka on enemmän kuin virtuaalituoppi (kaksi virtuaalituoppia???). Derek Shaw: " I know deep down that we can reach the Premier League one day. We've got a man in place that can move this club forward again."
|
|
|
|
sammaluus
Poissa
Suosikkijoukkue: 27.10.2007-10.5.2010
|
|
Vastaus #118 : 24.11.2007 klo 16:34:09 |
|
Paitahan on kaudelta 2005-2006, mutta nimiä ja pelaajalistaa tuolta kaudelta tuijottamallakaan, en kyllä tunnista kuin David Nugentin nimmarin oikealla alhaalla, ehkä numerolla 10 höystettynä. Edit: Täydennetään pikkasen tarkemmat katsastelun ja googlettamisen tuloksena: ylhäällä tarkemmin katsottuna on McKenna 16. ja onko 22 numerolla palloileva deepdale duck pistänyt nimensä siihen McKenna viereen vasemmalla alimpana ehkä davis 4 ja Nugentin vieressa Lewis Neal 23 Keskellä sitten uskomaton sotku jonka perässä ehkä 9, joka siis saattaisi olla Patrick Agyemang ? Muista ei kyllä ota selvää vaikka kuinka tuijottelis.
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.11.2007 klo 21:54:14 kirjoittanut sammaluus »
|
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #119 : 24.11.2007 klo 16:59:25 |
|
Paitahan on kaudelta 2005-2006, mutta nimiä ja pelaajalistaa tuolta kaudelta tuijottamallakaan, en kyllä tunnista kuin David Nugentin nimmarin oikealla alhaalla, ehkä numerolla 10 höystettynä.
Kausihan on tismalleen oikein. Ja Nuge oikein bongattu. Osalla pelaajista on tosiaankin numero nimmarin ohessa, mikä helpottaa tunnistamista. Ainakin osittain. Hienoa, sammaluus! Saa arvata eteenpäin.
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #120 : 25.11.2007 klo 21:37:15 |
|
Preston North End vs Charlton Athletic 0 - 2Attendance: 12532 PNE: Lonergan, Davidson, St. Ledger, Mawene, Halls, Gallagher (Whaley), Nicholls (Carter), McKenna, Sedgwick, Carroll, Ormerod (Agyemang) (Subs not used: Chris Neal, Chilvers) Pallonhallinta liki tasan. Laukaukset maalia kohti ja ohi maalin liki tasan. Kulmapotkut PNE:lle 11-4. Ensimmäinen 45 minuuttia maalittomana. Toisen puoliajan 45 minuuttia maalittomana. Silti peli päättyy 0-2. Kuinka tämä on mahdollista? Vastaus: Scorers: Zhi 45 + 2, Varney 90 + 4 Charlton on sarjassa toisena. Preston on sarjassa toiseksi viimeisenä. Pelillisesti ensimmäinen puoliaika niukasti Charltonin, toinen Prestonin. Pelillisesti ottelu olisi voinut päättyä miten tahansa. Näinkö pieniä ovat sarjan tasoerot? Vai onko joukkueista toinen hiukan väärässä päässä sarjataulukkoa? Vai molemmat? No ei kai. Jalkapallo on tulosurheilua. Mutta ei sen näin raadollisesti pitäisi näkyä. Ainakaan Preston North Endin kohdalla. Vai mitä? Ottelun vaiheita ja tapahtumia on turha tässä yhteydessä kertailla, koska kiinnostuneet ovat nähneet ne tv:stä tai striimistä. Missaajat voivat vinkua vaikka ottelusta tehdyn DVD:n perään. Katsotaan nyt siis jotain otteluun liittyviä asioita pelitapahtumien ulkopuolelta. Yleisön reaktiot ja käyttäytyminen olivat varovaisen myönteisiä. Toivottiin, odotettiin, petyttiin. Ei buuattu, ei raivottu, ei syljetty. Ei hurrattu, ei ilakoitu. Kunhan Irvine tulee tutuksi, reaktiot ja tunnelma seurannevat paremminkin tuloksia ja peliesityksiä. Seurustelusuhteen alkuvaiheessa pitää olla varovainen. Ei saa pieraista ruokapöydässä. Vielä. PNE:n pelaajat olivat pääsääntöisesti aika vaisuja. Carroll, Ormerod kärjessä jopa huonoja. McKennakin normaalia vaisumpi alussa, mutta toisella puoliajalla alasarjojen Paul Scholes (aka köyhän miehen Paul Scholes) pääsi paremminkin ruokkimaan hyökkäyskalustoa. Nicholls oli huono, ja vaihdettiinkin varsin perustellusti Carteriin. Lieneekö ollut Irvinen päätös? Jos oli, ennakoineeko kapteenin nauhan kantajan vaihtumista lähitulevaisuudessa? Tuore manageri Alan Irvine puhui ottelun jälkeen asiaa: " Obviously I'm disappointed about losing the game and disappointed the timing and the way in which we conceded the goals but there were a lot of things that I found encouraging, particularly in the second half. In the first half, I thought Charlton were probably the better team, but in the second half we were probably the better team and it looked as if we were going to be the ones that scored if either side did. Ultimately, we didn't deliver the right quality with either cross or finish when we got in some good positions and we probably didn't show enough good movement in and around the box either." Määrän sijaan laatua. Myös siitä hän puhui. Keskitysten määrä on hyvä, mutta laatu huono. Kokoonpanosta pientä itkua. Jones oli siis loukkaantuneena edelleenkin sivussa, ja Hill oli treeneissä saanut uutisoimattoman kolhun. Mellorin puuttumiselle ei sen sijaan muuta selitystä kuin ettei mahtunut kokoonpanoon. Siis Kellyn valitsemaan kokoonpanoon. Irvinehän on aikonut aloittaa omien kokoonpanojensa sisäänajon vasta tiistain pelistä alkaen. Melloria täältä edelleenkin huudellaan avaukseen. Tässä vaiheessa edes kokoonpanoon. Toiveikkaina huudellaankin. Irvine vaikuttaa fiksulta kaverilta. Lisää itkua kokoonpanosta. Nicholls katsomoon. Carroll vaikutti todella haluttomalta (terveisiä harakoille!). Ormerod huonolta. Nämä tulee kirjata muistiin. Positiivista. Irvinellä tuntuu olevan homma hanskassa. Kun aiemmin tällä kaudella pelin aikana ohjeitaan huutelivat niin Timmins, Barr, Kelly kuin Simpsonkin, eilisessä pelissä kaikki käskyt tulivat keskitetysti Irvinen suusta. Aiempi kaaosmainen ja ristiriitainen sekamelska on vaihtunut organisoidummalta, ammattitaitoisemmalta näyttävään ja kuulostavaan käskemiseen. Positiivista. Charltonin veskari (Weaver) sai MOtM-palkinnon. Ei se siis voinut olla mikään luokaton esitys PNE:ltä myöskään palkintoraadin mielestä? Ja pelasihan Charlton kuitenkin viime kaudella Valioliigaa. Ja ensi kaudella. Negatiivista. Puhe puuttuu kentällä. Hyökkäyskolmanneksen pääpallot ja kakkospallot hävitään. Pelaajat vaikuttivat toisella puoliajalla todella väsyneiltä. Näytti St Ledger kramppaavankin (?) ottelun loppuvaiheilla. Negatiivista. Yleisömäärä. Negatiivista. Pelin alussa katsoin, että joulupukki on PNE:n kapteeni. Ei ollut. Nicholls oli maaottelutauon aikana muhkeuttanut partaansa. Iso pettymys. Siis ei se, että parta oli muhkeutunut, vaan se, ettei kapteenina ollut joulupukki. Tästä tiistaita kohti. Crystal Palace vieraissa. Milloinhan itse?
|
|
|
|
Louhikkokoskettaja
|
|
Louhikkokoskettaja
Vastaus #121 : 26.11.2007 klo 18:47:52 |
|
IRVINE SEEKS LOAN ASSISTANCEAlan Irvine on todennut pitävänsä puhelimen lähellä ja soittavansa jossain välissä David Moyesille aikomuksenaan pyytää muutamaa pelaajaa lainalle. Evertonin materiaali ei tunnetusti ole Valioliigan laajimpia, joten Irvinen lista tuskin on hirvittävän pitkä. Varmasti seuraavista Everton-pelaajista Irvinen haaveilemat mahdolliset lainat löytyvät: Iain Turner / John Ruddy Todennäköisesti Moyesin tarkoituksena oli lainata toinen kaksikosta hakemaan peliaikaa jo aiemmin, mutta Turnerin loukkaantuminen on pakottanut pitämään Ruddyn seurassa varalla. Turner kuntoutuu arvioiden mukana tammikuussa ja toinen, todennäköisesti Turner, lähtee lainalle. Turner on hyvää Championship-tasoa, ainakin viime kauden lainapesti Wednesdayssä oli loistava. Ruddyllä kokemusta löytyy League One -tasolta, mutta nuori veskari kehittyy jatkuvasti, potentiaalia on vaikka mihin. Patrick Boyle Nuori skotlantilaispakki ei ole Evertonissa peliaikaa alkukaudesta saanut ja varmaankin Moyes etsii pelaajalle lainakohdetta. Pystyy pelaamaan vasempana pakkina tai topparina. Potentiaalia riittää, mutta loukkaantumiset vaivanneet kehitymmistä. Bjarni Vidarsson Nuori islantilainen on jo murtautunut maansa miesten maajoukkuerinkiin, mutta peliaika on antanut vielä odottaa itseään. Mahtunutut Evertonissa satunnaisesti penkille, mutta ei ole päässyt kentälle. Hyvä pelinäkemys ja taidot, mutta fysiikka on vielä puutteelinen, erityisesti voimaa tarvitsisi lisää murtautuakseen Evertonin kokoonpanoon vahvemmin. Viime kaudella kuukauden lainalla Bournemouthissa. Anderson da Silva Brasilialainen keskikenttäpelaaja lähti juuri kolmannelle kuukauden lainalleen Barnsleyn riveihin, mikä on viimeinen sallittu lyhyt laina samaan seuraan kauden aikana. Voi siis olla, että brassi, joka ei selkeästi kuulu Moyesin suunnitelmiin olisi kuukauden päästä jälleen vapaa. Toisaalta Barnsleyn on huhuttu olevan valmis ostamaan loistavaksi pelaajaksi Championshipiin osoittautunut Anderson omakseen. Andy Van der Meyde Hollantilaisen ongelmapelaajan on huhuttu olevan Irvinen listoilla huomattavasti suositumpi kuin Moyesin. Iso sopimus todennäköisesti vain rajannee mahdollisuudet VDM:n lainapestille vähiin. Lukas Jutkiewicz Swindonista kesällä siirtyneen nuoren hyökkääjän lainapestistä on huhuttu jo pitkään. Ollut tehokas Evertonin reserveissä. John Paul Kissock Keskikentän vasemmalla laidalla viihtyvä huippulupaus ei taida aivan vielä olla valmis aikuisten tosipeleihin. Pelannut toki jo Evertonin reserveissä, joten ei mikään mahdottomuus, että lähtisi jonnekin lainalle. Manchester Cityn on huhuttu olevan valmis maksamaan Kissockista £3 miljoonaa, joten ei todellakaan turha nuorukainen. James Vaughan Hyvää Valioliigatasoa olevan nuorukaisen uraa ovat varjostaneet loukkaantumiset todella rankasti. Evertonissa hyökkääjiä riittää, joten murtautuminen pelaamaan käytännössä koko syksyn sairaslomalta voi olla turhan kova tehtävä. Lyhyt lainapesti antaisi pelituntumaa kevättä varten, jolloin Yakubu ja Anichebe todennäköisesti lähtevät African Nationsiin. Onhan akatemiassa lupaavia pelaajia, joiden osaamisesta Irvine tietää varmasti kaiken tarpeellisen, mutta tämän listan pelaajat vaikuttaisivat todennäköisimmiltä.
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #122 : 27.11.2007 klo 11:04:24 |
|
IRVINE SEEKS LOAN ASSISTANCEAlan Irvine on todennut pitävänsä puhelimen lähellä ja soittavansa jossain välissä David Moyesille aikomuksenaan pyytää muutamaa pelaajaa lainalle. Lancashire Evening Post uutisoi eilen samasta asiasta: Irvine hopes for Everton loan help. Puhelin on siis lähempänä kuin ... no, lähin puhelin? Tammikuussa on odotettavissa pelaajan tai parin tulevan Evertonista lainalle. Louhikkokoskettajalle suuri kiitos potentiaalisten lainapelaajien esittelystä! Itse uskoisin, että lainalle saapuvat pelaajat ovat enemmän tai vähemmän puolustusorientoituneita, koska tämän hetken rotsissa on jo kuusi hyökkääjää. Vaikka ei sitä tehtyjen maalien saraketta lukemalla uskoisi. Parin pelurin (Carroll, Gallagher) äidit jo huutelevat poikiaan kotiin. Nähtäväksi jää, jatketaanko heidän lainojaan, vai päästetäänkö kaverit menemään. Lainasopimusten toisillakin osapuolilla (Newcastle, Blackburn) lienee asiaan sananen sanottavana. Puolustuksessa olisi itse asiassa akuuttiakin tarvetta avuille. Billy Jones on ilmeisesti vielä tänäänkin pois loukkaantumisen vuoksi, Matty Hill sai viime viikon treeneissä osumaa, joka saattaa pakottaa huilaamaan, ja kaiken kukkuraksi Sean St Ledger sai lauantaina jonkinlaisen tällin. Itsehän veikkasin SSL:n krampanneen lopussa, mutta kyse olikin kolhusta, joka voi pitää alkukauden parhaan pelaajan tänään sivussa. Kääk! Tämän päivän kokoonpanoa ei uskaltaisi paljoa ennakoida. Teen sen kuitenkin. Irvinen pitäisi nyt päättää siis itse ensimmäistä kertaa kokoonpanosta, joten Crystal Palacen vieraana voidaan nähdä mielenkiintoinen koostumus. Annetaan tässä viiden pisteen vihje Irvinelle olettaen, että Jones, Hill ja St Ledger ovat sivussa: Lonergan Halls Mawene Chilvers Davidson Sedgwick McKenna Carter Gallagher Mellor Hawley Subs: C. Neal, Whaley, Nicholls, Agyemang, L. Neal Tämä kokoonpano on voimassa sellaisenaan. Pidätän itselläni oikeudet muutoksiin. Tätä kokoonpanoa ei tule käyttää lentokoneissa, ydinvoimaloissa, Pikku Kakkosessa, sairaaloissa, Kuopio-hallissa tai missään sellaisessa paikassa tai yhteydessä, missä se voisi aiheuttaa aineellista tai terveydellistä vahinkoa tämän dokumentaation osapuolille tai dokumentaatiota käyttäville kolmansille osapuolille. Kokoonpano ja sen ohessa oleva teksti voivat sisältää teknistä epätarkkuutta tai typograafisia virheitä, joka ei kuitenkaan velvoita kirjoittajaa välittömiin korjauksiin tai aseta kirjoittajaa korvausvelvolliseksi mahdollisiin kolmannen osapuolen tekemiin väärinkäytöksiin. Tänä iltana saadaan vastaus myös yhteen elämää suurempaan kysymykseen: Vaihtuuko tämän topiikin otsikko?
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #123 : 28.11.2007 klo 14:22:14 |
|
Crystal Palace vs Preston North End 2 – 1Attendance: 13048 Scorers: Mawene 36 PNE: Lonergan, Halls (Chilvers), Mawene, St Ledger, Davidson, Sedgwick, McKenna, Nicholls (Gallagher), Carter (Carroll), Whaley, Agyemang (Subs not used: Hill, Chris Neal) Eipä vielä puraissut Irvinen 4-4-1-1. Eihän se aina Evertonillakaan. Puraise. Sen sijaan Crystal Palacen kaksi maalia ensimmäisen puoliajan viimeisellä viidellä minuutilla puraisivat. Puraisivat pisteet. Itseluottamuksen. Tämän topiikin otsikkoa. Eivät kaikkea, mutta paljon. Liikaa. Itse peli on vielä toistaiseksi päässäni jäsentymättä. Murentuneena näkkileipänä, jonka voi liimata, muttei sen jälkeen enää syödä. " I think it was a tough season ahead anyway, I knew that before I came into the job so I'm not surprised about that. What I'm disappointed in is the way that we lost the goals, once again we have now lost three goals in two games that have been in injury time in each half and that's obviously something which needs to be addressed very quickly." Tämä kausi toiveiden osalta taitaa olla takana. Haasteiden osalta edessä. Tulevan kauden pohjustaminen alkakoon. Aloittakaamme se henkiinjäämistaistelulla. Omaltani osaltani se päättyy. Henkiinjäämistaistelu. Teen kahden minuutin kuluttua pienen itsemurhan, ja nousen vasta kolmantena päivänä kuolleista. Raikkaana ja tuoreena. Virkeänä ja täynnä uusia ajatuksia. Lauantaihin siis! Ylösnousemuspäivänäni kirjoitan ja julkistan pikaisen analyysin eilisestä pelistä. Luon katseen tulevaan Wolves-peliin. Ennakoin kokoonpanon. Valan rohkeutta. Lähinnä itseeni. Siihen saakka siis. Näinä välipäivinä treenatkaamme ankarasti. Käykäämme velttovirtasilla hakemassa uskoa asiaan. Itseemme. Ripustakaamme liljanvalkoiset pilvet takaisin taivaalle. Ei kuitenkaan auringon eteen, vaan sen ympärille. Poutapäivien riemuksi.
|
|
|
|
Pekkanbauer
Poissa
|
|
Vastaus #124 : 03.12.2007 klo 14:19:43 |
|
Wolverhampton Wanderers vs Preston North End 1 – 0Attendance: 22836 PNE: Lonergan, St Ledger, Mawene, Chilvers, Hill, Sedgwick (78 Gallagher), McKenna (c), Davidson, Whaley, Agyemang (78 Carroll), Ormerod (65 Mellor). Subs not used: Chris Neal, Halls. En tiedä, kumpi on mukavampaa: veitsen kääntäminen haavassa vai tikun tunkeminen kynnen alle. Lauantain pelin pallonhallinta PNE:lle. Samoin laukaukset maalia kohti. Niin myös laukaukset ohi maalin. Ja kulmapotkutkin. Ja 4. minuutin kohdalla pallo saatiin Liam Chilversin toimesta maaliin saakka. Mutta hylättiin, ryökäle! " We obviously had one goal disallowed, which I'll have a look at and find out exactly why. It's possibly a case of the contentious offside rule we have these days. Obviously we missed some very good chances as well." Se oli Alan Irvine, joka noin sanoi. Ja sanoi myös: " I thought we deserved something out of it to be honest - I felt it was very harsh that we lost this game. We were very poor at Crystal Palace in midweek but we came here and I felt the players responded really, really well. If that continues, I think we'll be ok." Ja vieläpä näinkin: " I think the big thing that changed was attitude. I said to the players that obviously we're in a very bad position in the league and if it didn't start today in terms of a change of attitude then we were going to have problems. All the talk before the game was about desire, determination, commitment, work rate, organisation, concentration." Onko Irvinen kommentteihin lisättävää? Toinen tikku kynnen alle? Sirottimesta suolaa avonaiseen haavaan? Kake Randelinin äänilevy soimaan? Hampaaseen reikä juureen asti ja sinne Fazerin sinistä päiväksi muhimaan? Lauantain peli - siis pelinä - oli varsin kelpoa. Tulos ei. Pelillisesti erityisiä onnistujia Lonergan, St Ledger, McKenna ja miksei Sedgwickin. Jotakin hyvin tärkeää kuitenkin puuttuu. Joku pukisi olemassa olevan deprivaation yhden sanan mittaiseen monikkomuotoiseen vaatteeseen: maalit. Mistä maaleja saadaan? Neil Mellor pääsi lauantaina jo puoleksi tunniksi kentälle. Ei tulosta. Sivuunkirjoittaneelle on jostakin kasvanut päähän pakkomielle. Ääni, joka hokee viisaan vanhuksen varmuudella, että Mellorin säännöllinen peliaika avauksessa tuottaisi maaleja. Eihän hän ole tainnut olla kuin kerran (vaiko kahdesti?) tällä kaudella avauksessa. Antakaa hänelle mahdollisuus! Ai niin, ettepä te voi. Onko jotain muutakin pielessä? Irvinen työ treenikentillä on saanut kiitosta – olkoonkin, että rytmitys treenaamisen kannalta ei nyt ole ollut paras mahdollinen, koska pelejä on rytmissä lauantai – tiistai – lauantai – tiistai – lauantai. Lähes jokainen treeni on siis seuraavaan peliin valmistava harjoitus. Mahdollisten suurten ongelmien ratkaisemiseksi ei ole aikaa. Tämä on surullista. Isälläni oli tapana sanoa: " Tärkeät asiat ennen kiireellisiä". Nyt se ei vain taida olla mahdollista. Se harmittaa. Painaa siipeäni maahan. Väitteelleni treenikenttien kiitoksista antaa tukea Paul Gallagher: " Alan has made a difference. He's made a difference in training, and has upped the tempo, with the players starting to look stronger and fitter." Joko minä olen kertonut, että viime viikolla PNE:n ressut voittivat Tranmeren 3-1? Karl Hawley teki kaksi maalia, Lewis Neal yhden. Ressuissa maaleja ovat tehtailleet Mellor ja Hawley – lähes aina, kun siellä ovat pelailleet. Toki ymmärrän ja voin sen ääneenkin lausua, että ressujen sarjoissa ja joukkueissa taso on mitä milloinkin. Siltikin väittäisin, ettei sielläkään kuka tahansa ole pystynyt eikä pysty tekemään maaleja illasta toiseen. En ainakaan minä. Eikä vaimoni. Mutta Mellor on. Ja pystyy. Maalinteko-ongelmiin tätä ollaan siis taaskin kääntämässä. Alan Irvinellä on uni, joka toistuu. Hän on perinyt unen Paul Simpsonilta. Irvine nimittäin haaveilee 20 maalin hyökkääjästä, joka kiskoisi PNE:n kuiville. Minä leikkaan A4-paperin 20 yhtä suureen osaan. Kirjoitan kuhunkin paperiin kaksi sanaa: " Neil Mellor". Taitan paperilappuset ja pistän ne ullakolta löytyneeseen silinterihattuun – samanlaiseen, mikä on " Taikurin salaisuudet" –elokuvassa. Vien silinterihatun Alan Irvinelle ja pyydän häntä vetämään sattumanvaraisesti yhden lapun. Katsotaan sitten, mitä siinä lukee. Katsotaan sitten, kuka tekee sen tarvittavat ja kiihottavat 20 maalia. Ai niin, se tiistaisen Palace-pelin analyysi. Paskaa. Erityisesti johtomaalin jälkeinen uninen ja välinpitämättömän oloinen peli. Kahdella sanalla kuvattuna: pas-kaa. Huhupalstalta; Päivää kaikille! Paul McKenna siirtyy tammikuussa Crystal Palaceen. Hinta £600k. Sopimuksen kesto 3 ja puoli vuotta. Palkka kaksi suurempi kuin PNE:ssä. Aina luotettavan Tribalfooballin mukaan Matt Hill olisi Readingin ja Wiganin toive-/hankintalistoilla. Huhupalstalta näkemiin kaikille! Huomenna Hull City Deepdalen iltavalaistuksessa. Nähdäänkö viime tiistain 4-4-1-1 vai lauantain 4-4-2? Vai jotain ihan muuta? Onko Mellor avauksessa? Onko Nicholls edelleenkin sivussa? Voittaako PNE? Saako prinssi prinsessan? Buuaako yleisö omilleen? Kuka keksi rakkauden? 5.-6. tammikuuta pelataan FA Cupin kolmatta kierrosta. Silloin Scunthorpe United tulee PNE:n vieraaksi. 10 päivää siitä, kun samaiset joukkueet kohtaavat sarjapelissä. [Tähän väliin piti kirjoittaa jotakin. Ne sanat – mahdollisesti lauseet – ovat kuitenkin kadonneet. Katson vielä työsalkustani, olisivatko siellä.] Koska itse olen voipunut, Sean St Ledger valaa puolestani uskoa ja rohkeutta: " If we can continue playing like we did against Wolves then I'm sure we will get out of this situation". Tähän uskotaan. Tähän luotetaan. Lähtekäämme lentoon!
|
|
|
|
|
|