FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
22.12.2024 klo 21:48:02 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 6

Kirjoittaja Aihe: Jari Ilola - Allsvenskans bästa balansspelare!  (Luettu 29148 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
JarinToveri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC KaKe, MPS

Vastaus #75 : 29.11.2007 klo 20:44:47

Eurosportilta on alkamassa juuri Uefa-cupin ottelu Elfsborg - Mlada Boleslav. Ilola on avauskokoonpanossa.

Veikkaan, että Ilola pelaa hyvän pelin ja onnistuu myös maalinteossa.. Ylos
GreenEyez

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Honka, Suomen maajoukkue

Vastaus #76 : 29.11.2007 klo 20:54:18

Joku täällä aikoinaan kirjoitti, että Ilola on kentälle piiloutumisen mestari ja tuota Elfsborg-Mlada -peliä katsoessa ei voi kyllä muuta sanoa kuin että kirjoittaja osui naulan kantaan. Miehellä ei ole edes mitään halua saada palloa vaan muut saavat rauhassa tehdä pelin.
Soccerhauer

Poissa Poissa

Vastaus #77 : 29.11.2007 klo 20:57:09

Harmi kun ei näy Eurosport  :(
JarinToveri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC KaKe, MPS

Vastaus #78 : 29.11.2007 klo 21:45:21

Harmi kun ei näy Eurosport  :(

Sama  >:(
lasse11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: itäinen taivas

Vastaus #79 : 30.11.2007 klo 01:08:35

1-3 tappio tyypillistä Ilolaa mutta varmasti ollut taas mukava mies  Ylos Alas
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United

Vastaus #80 : 30.11.2007 klo 01:27:31

1-3 tappio tyypillistä Ilolaa mutta varmasti ollut taas mukava mies  Ylos Alas

Ilola taidettiin ottaa vaihtoon 1-1-tasoituksen jälkeen ja sitten soi vielä kahdesti omissa. Kertonee varmasti jotain Ilolan merkityksestä joukkueelle.
MacGyver

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: VPS

Vastaus #81 : 30.11.2007 klo 11:58:01

Joku täällä aikoinaan kirjoitti, että Ilola on kentälle piiloutumisen mestari ja tuota Elfsborg-Mlada -peliä katsoessa ei voi kyllä muuta sanoa kuin että kirjoittaja osui naulan kantaan. Miehellä ei ole edes mitään halua saada palloa vaan muut saavat rauhassa tehdä pelin.

Kyllähän tuosta pelistä näkyi selvästi Ilolan rooli joukkueessa. Mies kuljeksi topparien edessä ja aina katkaistuaan pisti helpon syötön hyökkääville pelaajille. Jopa hyökkäyspäässä pallon saadessaan helppo syöttö omille ja itse varmistamaan. Elfsborg lähti hakemaan toisella puoliajalla voittoa ja vaihtoi tilalle hyökkäävämmän pelaajan.
romppa75

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oulun Tarmo

Vastaus #82 : 30.11.2007 klo 23:37:39

vaikeinta futiksessa on pelata helppoa. Ilola osaa sen.
Nahka_Tapsa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tapio-san

Vastaus #83 : 30.03.2008 klo 17:01:54

Ilolalle 75 minuuttia 1-1 tasurissa GAIS:n vieraana.
Louhikkokoskettaja
Vastaus #84 : 04.04.2008 klo 18:43:35

Uutinen
Ilola skadad - missar matchen mot AIK

Jari Ilola känner av sin gamla knäskada och kommer inte till spel mot AIK på måndag.
Publicerad den 4 april 2008 17:25

- Jag vill inte ta några dumma risker, säger Ilola till BT.
Jari Ilola hade stora problem med en knäskada under fjolårssäsongen och opererade sig också i vintras. I premiären mot Gais fick den finske landslagsmannen en smäll på knäet och nu tvingas han stå över matchen mot AIK.
- Jag tror inte att jag spelar på måndag. Det är inte ens säkert att jag kan träna på söndag, säger Ilola.

Ett tungt avbräck för tränaren Magnus Haglund och Elfsborg.
- Ilola har inte tränat sedan Gais-matchen så det är inte troligt att han spelar på måndag, säger Haglund.

FotbollDirekt.com

Nyt oli sitten Ilolan vuoro päätyä sairaslistalle, kuka suomalainen seuraavaksi? :(

Toivottavasti polvessa ei ole mitään pahemmin pielessä vaan, että lyhyt huili auttaa...
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #85 : 19.04.2008 klo 14:57:56

Uutinen
Jari Ilola missar våren: ''Står inte och faller med det''
19/04/08 13:57

Elfsborgs Jari Ilolas knäskada tvingar honom operation. Därmed är vårsäsongen över för mittfältaren.

- Han gjorde en operation i början av säsongen och nu måste de in och kolla knäet igen, berättar Elfsborgs assisterande tränare Peter Wettergren för FotbollDirekt.com.

29-åringen har bara spelat en match i år och det var i premiären mot Gais. Jari Ilola har haft problem med sitt knä till och från i två års tid. Nu tvingas han till ett nytt ingrepp.

- Jari är i sina bästa stunder en oerhört bra fotbollspelare, men vi har en bred trupp och står inte och faller med skadan på Jari, säger Wettergren.

Daniel Bogefors
FotbollDirekt.com

Kevätkausi sitten ohi. Toivottavasti polvi vielä kuntoutuu, mutta turhan paljon loukkaantumiset ovat sotkeneet uraa.
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #86 : 01.07.2008 klo 15:51:06

Uutinen
"Stort frågetecken för den här säsongen"

Elfsborgs centrale mittfältare Jari Ilola har troligen spelat färdigt den här säsongen.

Publicerad: 01 juli 2008 15:10

- Det är ett stort frågetecken för den här säsongen, säger Elfsborgs sjukgymnast Jan Andblad till FotbollDirekt.se.

29-åringen har bara spelat en match i år och det var i premiären mot Gais. Jari Ilola har haft problem med sitt knä till och från i två års tid. I vintras tvingades han till ett ingrepp i menisken och strax innan EM-uppehållet var det dags för en ny operation. I Intertotomatchen mot Torshavn var mittfältaren tillbaka, men knäet höll inte.

- Det svullnade upp kraftigt, berättar Andblad. Han har tagit bort delar i menisken två gånger på kort tid och det kan bli värre i framtiden om han skulle göra det på nytt. Därför får han köra rehab i minst två månader.

Är det realistiskt att tro att Ilola spelar mer den här säsongen?
- Vi räknar med att han ska kunna gå på normal träning i mitten av september eller början av oktober. Då är det inte så mycket kvar att spela, konstaterar Jan Andblad.

http://www.fotbolldirekt.com/stort-frågetecken-för-den-här-säsongen

Liian aikainen paluu Intertotossa josta seurauksena vahvasti turvonnut polvi tietää vähintään kaksi kuukautta kuntoutusta. Loppukaudesta voisi päästä vielä pelaamaan mikäli tällä kertaa polven kuntoutus onnistuu paremmin.

Lihis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Honakki, Suomen jalkapallon A-maajoukkue

Vastaus #87 : 31.10.2008 klo 00:45:22

Mitäs Ilolalle kuuluu? Vieläkö hengittää?
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #88 : 31.10.2008 klo 20:42:34

Nopealla etsinnällä ei löytynyt oikeastaan mitään uutta. Uran loppuminen pahimmassa tapauksessa on ollut esillä kannattajien keskusteluissa. Kovasti häntä kaivattaisiin kentille varsinkin kun muitakin avainpelaajien loukkantumisia Elfsborgissa on.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #89 : 08.01.2009 klo 14:09:28

Uutinen
- Däremot ser det sämre ut för Ilola. Knäet reagerar och blir svullet vid belastning. Han lär inte vara igång de närmaste månaderna, säger tränaren Magnus Haglund till Borås Tidning.

Ei hyvältä näytä :( Alas
shots

Poissa Poissa

Vastaus #90 : 26.01.2009 klo 10:55:47

Uutinen
"Nöjd om jag blir frisk under 2009"
Lång skadefrånvaro har gett Elfsborgs mittfältsmotor Jari Ilola perspektiv på saker och ting. Han tänker inte stressa för att komma tillbaka till fotbollsplanen den här gången.

Publicerad: 26 januari 2009 09:03

- Just nu handlar det bara om att bli frisk någon gång. Jag är nöjd om jag blir frisk under 2009, säger Ilola till FotbollDirekt.se.

30-åringen spelade bara en allsvensk match under fjolåret och det var i premiären mot Gais. Jari Ilola har haft problem med sitt knä till och från i snart tre års tid. I vintras tvingades han till ett ingrepp i menisken och strax innan EM-uppehållet var det dags för en ny operation. I Intertotomatchen mot Torshavn var mittfältaren tillbaka, men knäet höll inte och resten av säsongen var förstörd. Frågan är hur många matcher det blir 2009?

-  Det är svårt att säga - ingen vet exakt när jag kan vara tillbaka igen. Jag magnetröntgade knäet för ett tag sedan och det såg bra ut. Alla ledytor och menisken hade läkt. Sedan måste jag vänja knäet vid normal träning.

Därför får finländaren fortsätta med sin rehab som mestadels består av att träna upp muskelstyrkan runt knäet så att det ska hålla nästa gång som Jari Ilola går på fotbollsträning. Det blir även en del cyklande och det ska inte dröja speciellt länge innan han ska kunna dra på sig löparskorna igen.

- Det har varit en hel del svåra stunder, men nu går det ganska bra. Det är absolut inga problem med motivationen.

- Jag var tillbaka i somras och då gick det bra innan jag fick bakslaget. Därför är jag övertygad om att det kommer bli bra igen.

Hur sugen är du på att spela fotboll igen?
- Jag är sugen på att bli frisk. Det är väldigt mycket träning kvar innan jag kan börja tänka på fotboll, konstaterar Jari Ilola.

Daniel Bogefors
daniel.bogefors@fotbolldirekt.se
Louhikkokoskettaja
Vastaus #91 : 10.02.2009 klo 13:27:48

Ilola opereras igen

Ilola joutuu jälleen leikkauspöydälle, kolmatta kertaa viimeisen vuoden aikana. Huilia tulee vähintään kuusi viikkoa, joten toipuminen kauden avaukseen on epävarmaa.
Viltsu

Poissa Poissa

Vastaus #92 : 11.02.2009 klo 11:34:02

Taitaa ura loppua ennen aikojaan tällä menolla.
Tomba

Poissa Poissa

Vastaus #93 : 25.02.2009 klo 20:09:29

Taitaa ura loppua ennen aikojaan tällä menolla.

Lääkäri ainakin uskoo uran jatkumiseen. :D

Uutinen
Jari Ilolalla lupa hirttää lääkärinsä
25.02.2009 19:19   

Pitkään oikean polvensa kanssa tuskaillut keskikenttäpelaaja Jari Ilola on toipumassa pelikuntoon. Polvi on operoitu kolmannen kerran ja nyt lääkärit uskovat löytäneensä vamman todellisen aiheuttajan.

Ruotsin pääsarjassa pelaavaa Elfsborgia edustavan Ilolan viime kausi meni pipariksi polvivamman vuoksi. Nyt Rovaniemeltä lähtenyt keskikenttäpelaaja on varovaisen toiveikas.

- Oikea polvi leikattiin nyt kolmatta kertaa. Magneettikuvissa huomattiin rustossa reikä. Se ei ole näkynyt aiemmin ja on kenties kytenyt siellä taustalla. Toivotaan, että tämän leikkauksen avulla jalka tulee vihdoin kuntoon. Kierukka on parantunut hyvin ja rustovaurion pitäisi myös parantua.

- Lääkäri sanoi, että jos ei jalka nyt tule kuntoon, saat hirttää minut. Se antaa uskoa, Ilola nauraa.

IS
shots

Poissa Poissa

Vastaus #94 : 08.04.2009 klo 21:17:45

Uutinen
Till sist: Jari Ilola börjar se ljuset i tunneln.
Den finländske landslagsmannen räknar med att kunna börja löpträna innan månadens utgång.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #95 : 30.04.2009 klo 14:10:56

Uutinen
Elfsborgs skadeförföljde mittfältare Jari Ilola kommer allt närmare en återkomst på fotbollsplanen. Efter ett sista ingrepp i det sargade knät ser nu finländaren tillsammans med Elfsborgs sjukgymnast ett slut på skadeeländet.
– Jari är inne och springer på tjockmatta nu. Han är nog ute och springer inom en till två veckor, säger sjukgymnasten Jan Andblad till Borås Tidning.

En comeback i allsvenskan sker troligen inte förrän i augusti, men bara det att ett slags datum är satt tyder på att det går i rätt riktning.
– Jag vill ut och springa nu. Det känns bra i knät tycker jag, men jag får lita på experterna, säger Ilola.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #96 : 02.06.2009 klo 14:00:47

Elfsborgin Johan Sjöberg on siirtymässä sarjajumbo Örgryteen lainalle. Elloksen suunnalta on kuuleman mukaan muitekin pelaajia tulossa ja yksi nimi huhuissa on Jari Ilola.
Laitalinkki

Poissa Poissa

Vastaus #97 : 14.07.2009 klo 17:12:00

http://www.mtv3.fi/urheilu/futis/uutiset.shtml/arkistot/futis/2009/07/915077

Lainaus
Ruotsin jalkapalloliigan Elfsborgin keskikenttäpelaaja Jari Ilola on reilun vuoden poissaolon jälkeen palailemassa pallolliseen toimintaan.

Polvivaivoista kärsinyt Ilola, 30, on pelannut viimeksi kauden 2008 Allsvenskan-avauksessa.

30 A-maaottelua pelannut Ilola on joutunut oikean polvensa vuoksi leikkauspöydälle peräti kolme kertaa. Viimeisin operaatio suoritettiin helmikuussa, jolloin polven rustovauriota korjattiin.

- Keskiviikkona pitäisi olla ensimmäistä kertaa mukana joukkueen pallollisissa harjoituksissa. Olen nyt juossut ja treenannut yksin 2-3 viikkoa ilman takapakkia, Ilola sanoo.

Ilolan edustama Elfsborg on hyvissä asemissa Allsvenskanissa, mutta keskikenttäpelaaja suhtautuu rauhallisesti joukkueensa auttamiseen tämän kauden sarjassa.

- Jos jossain vaiheessa pääsisi pelaamaan, se olisi hyvä, Ilola toteaa.

(MTV3-STT)
shots

Poissa Poissa

Vastaus #98 : 05.08.2009 klo 15:21:43

Uutinen
För Jari Ilola ser det ljusare ut än på länge.
– Det är mest fysiken jag saknar. Jag hade kanske orkat spela match i fem minuter. Det känns mycket bättre än för en månad sedan. Jag är på rätt väg.

Viiden minuutin pelikunnolle Ylos
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #99 : 25.08.2009 klo 23:57:45

Uutinen

Jari spelade 30 minuter med U21: "Det var kul"

Efter nästan 14 månaders skadefrånvaro var Jari Ilola idag tillbaka i spel. Det blev 30 minuter med U21-laget på Lemmingvallen i Göteborg.
     – Det var kul, säger Ilola.

Det var i Intertotocupmatchen mot Torshavn i juni förra året som Jari Ilola spelade senast före dagens match. Den gången testade han sin knäskada, något som inte gick vägen och Ilola fick kapitulera.
     – Det var menisken fast då var det även en broskskada som vi inte kände till. Men båda är bra nu, säger sjukgymnast Martin Bergqvist som fanns på plats på Lemmingvallen.
     Och med 60 minuter spelade var det dags. Jari Ilola äntrade banan till stående ovationer från en förväntansfull publik.
     – Det var kul! utbrister han och berättar vidare att allt känns OK efter tre–fyra veckors träning med A-laget.

Sparar krutet
Ilola spelade i sin sedvanliga balansroll och slog ett par svepande långpass. Han hade till och med ett läge att göra mål men sköt över. Efteråt förklarade han sig:
     – Jag har lovat att jag skall göra ett mål i Allsvenskan innan jag slutar. Jag sparar allt krut dit.
     Och nu spelar du från start på torsdag?
     – Nej, men hade jag gjort mål så hade jag kunnat kräva det, svarar finländaren och skrattar.
     Han berättar vidare:
     – Jag har inte tränat stora spel på stora ytor. Fem mot fem funkar bra, men det här är helt annorlunda.
     – Det är en bit kvar till toppformen kan man säga! avslutar Jari med ett nytt skratt.

http://www.elfsborg.se/www/live/news.aspx?TreeID=9193

Toivotaan, että enää ei ainakaan mitään takapakkia tule ja sitten se luvattu AS-maali mielellään jo tällä kaudella.

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 6

Siirry: