FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.04.2024 klo 21:08:33 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 38 [39] 40 ... 73
 
Kirjoittaja Aihe: Oulun juniorit  (Luettu 466795 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
penkillä

Poissa Poissa


Vastaus #950 : 06.10.2016 klo 11:37:53

OLS etsii omalle hallille vielä paikkaa. Sopivan paikan löytäminen on kestänyt ainakin 7 vuotta.
Raksilan uimahallin saunassa kuulin (oikeasti), että paikka on löytynyt ja rahoituskin on kunnossa..?  Mene ja tiedä. Kuulemma 2017 talvikaudeksi on valmista.
ACHiironen

Poissa Poissa


Vastaus #951 : 06.10.2016 klo 12:11:42

Raksilan uimahallin saunassa kuulin (oikeasti), että paikka on löytynyt ja rahoituskin on kunnossa..?  Mene ja tiedä. Kuulemma 2017 talvikaudeksi on valmista.

Migulin halli vaihtaa omistajaa? No, leikki leikkinä. Itsestä Huuhkajapuisto olisi hyvä paikka tälle. Viereiset koulut voisivat olla kiinnostuneita sen käytöstä ja onhan siellä liikuntaan painotuttu muutenkin. Saataisiinpa ainakin päiväsaikaan käyttöastetta paremmaksi.
CodyRiver

Poissa Poissa


Vastaus #952 : 08.10.2016 klo 15:13:50

OLS näyttää nyt panostavan tuohon junioreiden edustusjoukkuekuvioon ja siihen liittyen palkataan ammativalmentajia (hieno homma sinänsä). Sillä vähäisellä näkemyksellä mitä olen mukana ollut, niin jos olisin diktaattori, olisin vienyt toimintaa melkeinpä päinvastaiseen suuntaan; Panostus kaupunginosajoukkueisiin, niiden mahdollisimman pitkään koossa pysymiseen ja kaupunginosajoukkeiden valmentajien koulutukseen. Etenkin nyt kun tekonurmikenttiä alkaa olla joka kaupunginosassa ja vielä koulujen lähellä, pitäisi koulujen, ip-kerhojen ja seurojen yhteistyötä virittää siihen suuntaan että (kaupunginosa)joukkueiden harjoituksia pystyttäisiin pitämään syys-kevät aikana siinä lähikentällä ja mielellään edes osa treeneistä ip-kerhojen aikaan. Vanhemmat vapautuisi kuljetusvastuusta, treeniin käytetty aika lyhenisi, illat jäisivät vapaaksi vietettäviksi perheen kavereiden kanssa TAI sen toisen lajin harrastamiseen ilta-aikaan.Eli juurikin samansuuntainen järjestelmä kuin Islannissa, missä on tietenkin eritason resurssit, siellähän monilajiseurojen bussit hakevat koululaiset suoraan koulusta futistreeneihin kunnan ilmaiseen/edulliseen jalkapallohalliin.Nythän meidän lapset ovat pitkän päivän koulussa ja ip:ssa jonka jälkeen väsyneenä autokujetuksella Arina-Areenalle/Juntusen halliin ja kotiin takaisin, ruuhkissa kolmen tunnin paketti.

Tässä mallissa, jossa panostettaisiin kaupunginosajoukkueisiin, olisi sekin etu, että lapset ehtisivät harrastaa ehkä muitakin lajeja, kai ne edustusjoukueeet kerkiäisi perustaa paljon myöhemminkin, 14-15 vuotiaana.

Omassa joukkueessamme on harrastettu talvikaudella keltään kyselemättä "köyhän miehen" Islannin mallia, missä on kytätty Arina-Areenalla tyhjilleen jääneitä iltapäivävuoroja, kerätty pojat muutaman auton voimin kyytiin ja menty loistaviin olosuhteisiin pitämään treenit, ip-kerhon aikaan ja klo 16 on koulut ja treenit käyty. Ja nämä vuorothan ovat ainakin toistaiseksi ilmaisia.  Tämä vaatii tietenkin että valmentajien työ, ym. kuviot sallivat järjestelyn ja että löytyy x-määrä kuskeja. Sanon tämän silläkin uhalla, että joku pöllii idean ja ne vapaat vuorot hallista :-)

Tiedossa on myös fakta, että kaikenlainen byrokratia on estämässä koulujen ja seurojen välistä yhteistyötä. Jos opettajat tai iltapäiväkerhojen ohjaajat olisivat seuravalmentajia niin se jo helpottaisi varmaan jo paljon?!

En epäile pätkääkään etteikö näitä olisi OLSsin toimistolla spekuloitu, ei ole harhakuvitelmia että tämä on oma neronleimaus, epäilemättä on sellaisia asioita estämässä tätä suuntausta mitä en osaa ajatellakaan.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2016 klo 19:55:20 kirjoittanut CodyRiver »
timovii

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kotijoukkue


Vastaus #953 : 09.10.2016 klo 11:58:42

Ammattivalmentaja, ammattiopettaja, ammattipoliisi jne. Kaikkia yhdistää se että tehdystä työstä maksetaan palkkaa. Opettaja pääsee "viralliseksi" opettajaksi käytyään siihen koulutuksen, samoin poliisi. Jalkapallovalmentajan ammattiin voi päästä myös ilman koulutusta, riippuen mikä on työnantajan vaatimustaso. Joku vuosi sitten Sami Hyypiä valittiin vuoden valmentajaksi, valmennettuaan vuoden jalkapalloa. Jatko onkin sitten surullista luettavaa.
Lasten ja nuorten jalkapallossa on vanhemmille jotka lystin maksaa, helpompi perustella maksuja kun laitetaan valmentajalle kunnon titteli/nimike. Mutta voiko valmentajaa (junioreissa) puhutella nimikkeellä ammattilainen vain tilipussin perusteella vai onko peruste enemmänkin tietotaito ja osaaminen?
Oulussa on muutamassa seurassa "ammattivalmentajia" eli he eivät tee muuta työtä kuin valmentavat. Se on hienoa että näin on voitu seuroissa asiat järjestää.
Ns. normityössä on työntekijällä koeaika, yleensä 1-6 kk mittainen, miten futiksessa. Itsekkin olen ollut palkkaamassa näitä "ammattivalmentajia" ja jos aiemmat meriitit valmennustyöstä on varsin vaatimattomat, on osumatarkkuus usein aika heikkoa. Ja vaikka meriittejä olisikin, toimiiko homma uudessa tehtävässä?
Juniorivalmennuksessa tietenkin tärkein on into ja halu tehdä pitkänjänteistä työtä, sitten tullaan tietämykseen lapsen kehityksestä ja varsinaisista pelissä tarvittavista taidoista ja ominaisuuksista. Pedagokinen osaaminen on se jota ei liikaa näy lasten kanssa toimivilla, perusasioiden tekniikat kyllä opetetaan valmentajakursseilla, mutta ei niinkään miten lapsia voi opettaa eri tavoilla. Tämä on asia mihin on kiinnitetty huomiota mm. Islannissa ja Hollannissa, taitoa on opettamassa  parhaita pedagokeja tai ainakin opettamassa lapsia valmentavia valmentajia.
Suomessa vasta Uefa B-tasolla aletaan kiinnittämään huomiota varsinaiseen opettamiseen ja yleensä sinne pääsemiseksi vaaditaan jo viiden vuoden kokemus valmentamisesta. On liikaa seurojen vastuulla keitä koulutuksiin lähetään, piireillä ei ole resursseja seurata kentillä valmentajien toimintaa ennenkaikkea harjoituksissa.
Pitkä on tie, jotta saamme ammattivalmentajia lasten toimintaan. Monenlaista yritystä on kokoajan työnalla. "Jos ei tee mitään, ei mitään tapahdu, ei hyvää eikä huonoa:)"
« Viimeksi muokattu: 09.10.2016 klo 12:01:17 kirjoittanut timovii »
ACHiironen

Poissa Poissa


Vastaus #954 : 09.10.2016 klo 12:24:23


Juniorivalmennuksessa tietenkin tärkein on into ja halu tehdä pitkänjänteistä työtä, sitten tullaan tietämykseen lapsen kehityksestä ja varsinaisista pelissä tarvittavista taidoista ja ominaisuuksista. Pedagokinen osaaminen on se jota ei liikaa näy lasten kanssa toimivilla, perusasioiden tekniikat kyllä opetetaan valmentajakursseilla, mutta ei niinkään miten lapsia voi opettaa eri tavoilla. Tämä on asia mihin on kiinnitetty huomiota mm. Islannissa ja Hollannissa, taitoa on opettamassa  parhaita pedagokeja tai ainakin opettamassa lapsia valmentavia valmentajia.

Ja jos tuosta vielä jatkaa, niin Oulun seudulla suuri osa ns. hyvistä meritoituneista junnuvalmentajista toimii eri kouluilla opettajina. Voisi jopa sanoa, että pedagoginen osaaminen on tärkeämpää kuin varsinainen lajiosaaminen.
Kaihlamo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo


Vastaus #955 : 09.10.2016 klo 12:41:23

Aika hassu havainto, kun itsellä on täysin erilainen havainto näistä "kansakoulunopettajista" valmentajina. Toki hyviäkin valmentajia on varsinaiseltaan ammatiltaan opettajia, mutta kaikkein eniten lasten valmentamisesta pihalla olevista huolestuttavan iso prosentti on opettajia. Nämä samat ihmiset sitten ovat koulumaailman puolella vetämässä täysin luokattomia (laadullisesti) liikuntatunteja, jolloin aiheuttavat kahdella rintamalla vahinkoa liikuntakulttuurillisesti.

Luokanopettajan koulutus kun ei todellakaan takaa pedagogista osaamista.
timovii

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kotijoukkue


Vastaus #956 : 09.10.2016 klo 19:25:36

Aika hassu havainto, kun itsellä on täysin erilainen havainto näistä "kansakoulunopettajista" valmentajina. Toki hyviäkin valmentajia on varsinaiseltaan ammatiltaan opettajia, mutta kaikkein eniten lasten valmentamisesta pihalla olevista huolestuttavan iso prosentti on opettajia. Nämä samat ihmiset sitten ovat koulumaailman puolella vetämässä täysin luokattomia (laadullisesti) liikuntatunteja, jolloin aiheuttavat kahdella rintamalla vahinkoa liikuntakulttuurillisesti.

Luokanopettajan koulutus kun ei todellakaan takaa pedagogista osaamista.
Sitä en tarkoittanut. Toki opettajavertaus koulutuksena palkkatyössä, ei siitä haittakaan ole.
Opettamisen taidon joko oppii tai sitten ei.

Oulussa näkee liikaa huonoja suorituksia joihin ei puututa. Myöskään hyviä suorituksia ei liikaa painoteta ja kiitetä.

Pelaajan alkujen hyviä ominaisuuksia ei osata hyödyntää tarpeeksi. Kaikki tekevät samoja asioita harjoituksissa, toki perustaitoja reenatessa iso osa ajasta näin tuleekin olla.
Harvoin näkee esim. Miten hyvälle keskikenttäpelaajalle harjoitetaan hyvän vasemman jalan käyttöä, pelin kääntämistä ja tukemista, saatikka nopealle kärjelle pallon mukaan ottoa vauhdista sekä laukauksia suoraan juoksusta.
ExVasenPakki

Poissa Poissa


Vastaus #957 : 20.10.2016 klo 20:58:06

Itse asiassa kansakoulun opettajia ei ole ollut valmentajina enää vuosikausiin...
Kukaan ei ole seppä syntyessään, eikä suutarin lapsella ole kenkiä...
Liikuntaan erikoistunut luokanopettaja tietää lasten liikunnasta ja lajissa mukana olleena monesti enemmän kuin Beet tai Aaat tai Proot. Ei aina...

Tuolla kentillä näkee jos jonkinlaista puuhastelijaa pränikät rinnassa ja ihmeellistä kyllä (vai onko?) parempi valmentaja kuin muut, ainakin kuin muut toisessa seurassa. Kasvattaminen on kaiken valmenmisen A ja O. Nykyajan valmennus on kasvattamisen lisäksi ohjaamista, ja pelaajat ovat itseohjautuvia, jos ovat motivoituneita. Jalkapallo ei ole tähtitiedettä, vaan miljoonia tietyn asian toistoa tekniikan oppimisen suhteen ja pien- ja vähän isompien pelien avulla miljooniin erilaisiin pelissä tapahtuviin muuttujiin valmistautumista.

Kenen valmennukseen omani veisin... kasvattajan vai ns. ammattilaisen??
SoccerFE

Poissa Poissa


Vastaus #958 : 20.10.2016 klo 21:02:49

OLS B ja try out... Kuinka monta pelaajaa noista kymmenistä pääsee mukaan?
Kuinka monta noista valituista pelaa säännöllisesti?
Olisiko hyvä jättää murusia muillekin?
Saisi kaikki pelata edelleen... penkillä istujat lopettavat koko touhun...

Ammattivalmentajatpalkattu => tarvitaanrahaa => haalitaanliikaapelaajia => sahataanomaakinoksaa...
SoccerFE

Poissa Poissa


Vastaus #959 : 20.10.2016 klo 21:06:45


Liikuntaan erikoistunut luokanopettaja tietää lasten liikunnasta ja lajissa mukana olleena monesti enemmän kuin Beet tai Aaat tai Proot.

Ai kuka tuon tietää? Ei kukaan! Jokainen valmentaja on yksilö. Valmentajista, etenkin hyvistä on pulaa eli onko täällä nyt oikeasti tarkoituksenmukaista arvioida tietämättä asioista sen kummempaa arvostella kaikkea ja koko ajan.

Oululainen hiekkalaatikko on liian pieni... kun yhteistyöhön ei pystytä tai haluta. 
SoccerFE

Poissa Poissa


Vastaus #960 : 20.10.2016 klo 21:12:21

Aika hassu havainto, kun itsellä on täysin erilainen havainto näistä "kansakoulunopettajista" valmentajina. Toki hyviäkin valmentajia on varsinaiseltaan ammatiltaan opettajia, mutta kaikkein eniten lasten valmentamisesta pihalla olevista huolestuttavan iso prosentti on opettajia. Nämä samat ihmiset sitten ovat koulumaailman puolella vetämässä täysin luokattomia (laadullisesti) liikuntatunteja, jolloin aiheuttavat kahdella rintamalla vahinkoa liikuntakulttuurillisesti.

Luokanopettajan koulutus kun ei todellakaan takaa pedagogista osaamista.

Voi sinua! Iso osa hyvistä tai jopa parhaista valmentajista on opettajia. Samat opettajat pitävät, jos eivät ole ammattivalmentajia nykyisellää, huippuhyviä liikunnantunteja kouluissansa.
Kyllä kait tuo yliopistotasoinen koulutus nyt opiskelijasta jonkinlaisen pedagogin leipoo? Heikkojakin esimerkkejä on, mutta onhan tuo sinun kirjoitus nyt joko katkera jostain syystä tai osoittaa tietämättömyyttäsi tai...

Posia! Posia! 
jokkedokke

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oulu


Vastaus #961 : 21.10.2016 klo 08:28:39

Posia antaa uusin Urheilusanomat artikkelissaan "Kuka vei lasten rahat".

Lainaus käyttäjältä: Urheilusanomat
Kohde: Oululainen urheiluseura (2016)
Tapahtui: Syyttäjän mukaan keski-ikäinen oululainen mies väärensi asiakirjoja ja todisteita, joiden avulla hän sai ohjattua oululaisille urheiluseuroille tarkoitettuja sponsorirahoja itselleen. Hänen väitetään huijanneen menettelyssä omaa työnantajaansa joulukuusta 2013 huhtikuuhun 2015 Oulussa.
Esitutkintamateriaalin mukaan mies laskutti työnantajaltaan eri urheiluseurojen nimissä niin sanottuja sponsorirahoja. Mies väärensi työpaikallaan tietokoneohjelmien avulla sponsorointilaskuihin maksujen saajaksi oman tilinumeronsa niin, että laskut näyttivät urheiluseurojen laskuilta.
Mies tuomittiin ehdolliseen vankeuteen törkeästä petoksesta ja väärennöksestä.

Tässä ei asiantuntijapiirejä yllätä mikään muu kuin se, että jostakin syystä urheiluseuran nimeä ei artikkelissa paljasteta.

Mites meni noinniinkuin omasta mielestä?
Kaihlamo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo


Vastaus #962 : 21.10.2016 klo 11:11:05

Posia antaa uusin Urheilusanomat artikkelissaan "Kuka vei lasten rahat".

Tässä ei asiantuntijapiirejä yllätä mikään muu kuin se, että jostakin syystä urheiluseuran nimeä ei artikkelissa paljasteta.

Mites meni noinniinkuin omasta mielestä?

Itseasiassa eihän tuossa jutassa ole suoraan mistään tietystä urheiluseurasta edes kyse vaan huijauksen kohde on yritys jonka rahoja on yrityksen työntekijä ohjaillut omalle tililleen tekaistuilla sponsorilaskuilla.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2016 klo 11:13:53 kirjoittanut Kaihlamo »
Sitane

Poissa Poissa


Vastaus #963 : 21.10.2016 klo 21:31:45

Aika hassu havainto, kun itsellä on täysin erilainen havainto näistä "kansakoulunopettajista" valmentajina. Toki hyviäkin valmentajia on varsinaiseltaan ammatiltaan opettajia, mutta kaikkein eniten lasten valmentamisesta pihalla olevista huolestuttavan iso prosentti on opettajia. Nämä samat ihmiset sitten ovat koulumaailman puolella vetämässä täysin luokattomia (laadullisesti) liikuntatunteja, jolloin aiheuttavat kahdella rintamalla vahinkoa liikuntakulttuurillisesti.

Luokanopettajan koulutus kun ei todellakaan takaa pedagogista osaamista.

Kaihlamo kertoo kyllä tällä kommentilla melkoisesti itsestään ja omasta kompetenssistaan lasten ohjaamiseen :).
Red Devils Of OTP

Poissa Poissa


Vastaus #964 : 21.10.2016 klo 22:12:49

OTP:N A- POJAT JATKAVAT HARJOITTELUA

OTP:n A- pojat jatkavat harjoittelua marraskuussa kaksi kertaa viikossa. Kyseessä ovat AVOIMET harjoitukset, joihin voi tulla mukaan uusia pelaajia. Paikkana on Heinäpään tekonurmi.
Harjoitusajat:
Ma klo: 20:00- 21:30
To klo: 20:00- 21:30

Lisätietoja:
Vastuuvalmentaja Iiro Koivula
050 5454911
iiro.otp(at)gmail.com

TERVETULOA MUKAAN!
Kaihlamo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo


Vastaus #965 : 21.10.2016 klo 22:42:32

Kaihlamo kertoo kyllä tällä kommentilla melkoisesti itsestään ja omasta kompetenssistaan lasten ohjaamiseen :).

Mä luulen, että kompetenssi riittää kyllä lasten valmennuksessa ja ohjaamisessa sun ja aika monen muunkin tänne kirjoittavan kanssa ihan riittävästi. Aika pihalla saa olla, jos oikeasti uskoo esim. opettajankoulutuksen varmistavan jotenkin pedagogisen osaamisen. Teoria varmaan pitäisi olla kys. ihmisillä hallussa, mutta teoria ei ole sama kuin käytäntö ja osaaminen on juuri enemmän sitä käytäntöä.

Tiedän ja tunnen opettajia jalkapallovalmentajina, joiden mielestä mm. lapset menee rikki kilpailemisesta, 2 tuntia viikossa treenejä on liikaa lapsille, on oikein sorsia lapsia sen takia että ei tykkää lapsen vanhemmista, treenit menee aina perseelleen koska pelaajat on niin huonoja, lapsia voi arvostella täysin avoimesti, pienten lasten harjoituksissa voi kiroilla, lapsia voi syyllistää vain siksi että eivät tule oman lapsen kanssa toimeen etc etc... eikä ylläolevat ole todellakaan pitkältä aika väliltä tai saman opettaja-valmentajan juttuja.

Työni puolesta vielä kun näkee päivittäin esim. liikuntatunteja, joissa ollaan piilosta koulun sisätiloissa, jätetään lapset yksin liikuntasaliin tekemään mitä huvittaa, lopetetaan liikuntatunnit joka kerta 10 min etuajassa, lähdetään itse kahville kun kaupungin maksama kerho-ohjaaja on tullut auttamaan opettajaa liikuntatunnin vetämisessä, leikitään "pallo paikalla" koulun pihassa - jossa on tasan yksi piilopaikka - kolmatta kertaa saman kuun aikana samojen lasten kanssa, pelataan sabaa/futista/käsipalloa 10v10/11v11/12v12 tai istutetaan lapset salin lattialle koko 45 min kuuntelemaan jotain itse keksimää satua ketuista ja jäniksistä niin kyllä sitä vähemmästäkin menee usko opettajankoulutukseen ja koulujen liikuntatuntien laatuun.

Meille kun on tullut uusia 10-12-vuotiaita pelaajia joukkueeseen niin yleensä ei osata tehdä edes sellaista perusjuttua, kuin etuperin kuperkeikka, kunnolla. Useassa koulussa törmännyt ettei sellaista peruskoululiikuntaan kuuluvaa kuin telinevoimistelu ole ollut kuin maksimissaan kerran tai kaksi lukuvuodessa liikuntatunneilla. Ja osa liikuntaa opettavista ihmisistä on sen jopa suoraan myöntänyt, että on helpompaa vain tehdä jotain sellaista mikä miellyttää suurimpaa osaa ja varsinkin niitä jotka liikkuvat kaikkein vähiten. Mennäänkö muissakin kouluaineissa heikoimpien tahdissa tai sen kautta mikä on opettajalle kaikkein helpointa? Ja edelleen on myös paljon hyviä opettajia valmentajina sekä liikunnaopettajia, joilla on pedagoginen osaaminen timanttia sekä osaavat muutenkin asiansa. Mutta liian usein on vaan viime vuosina tullut törmättyä epäpäteviin ja täysin pihalla oleviin opettajiin niin jalkapallossa kuin koulumaailmassa.

Ja ikävä kyllä mitä kuulee juttuja työn ja vaimokkeen kautta sama pätee varhaiskasvatuksessa lastentarhanopettajiin...

Joo ei liity suoranaisesti Ouluun ja ot mun osalta ohi...
OneFour

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJS


Vastaus #966 : 22.10.2016 klo 09:34:01




Kerrankin joku puhuu asiaa. Monesti on tullut ihmeteltyä, että mitä tekemistä peruskoulussa opettamisella on jalkapallovalmentamisen kanssa tai ylipäänsä millään muulla ammatilla? Aivan samalla tavalla kun on paskoja valmentajia on paskoja opettajia, paskoja lääkäreitä, paskoja muurareita, rumia malleja, surkeita laulajia... Valmentajakoulutus ei tee kenestäkään huippuvalmentajaa, vaan se huippu siinä valmentajassa on ihan sisäsyntyistä. Toiset vaan ovat parempia kuin toiset ja on aivan idioottimaista valita henkilöitä valmentajiksi tai mihin tahansa hommaan ihan vaan sen takia, että se nyt vaan on valmistunut jostakin koulusta tai kurssilta. Sen jälkeen ihmetellään, että miksi suomalainen jalkapallovalmennus ei tuota liukuhihnalta hyviä pelaajia.

No, tuohon voi sanoa, että siksi suomalainen jalkapallovalmennus ei tuota hyviä pelaajia on se, että meillä ei kyetä löytämään oikeita henkilöitä a.) organisoimaan valmennusta b.) valmentamaan. Sitten kun tuohon vielä lisätään kaikenlaista lehmänkaupat, kavereiden suosimiset, koplaamiset, suhmuroinnit, psykopatologiat... lopputulos on tämä mikä on kaikkien nähtävillä. Tilannetta kuvaa hyvin se, että Suomeen lennätetään säännöllisesti kaveri Etelä-Euroopasta opettamaan suomalaisia valmentajia ja seurat vielä maksavat tästä lystistä. Kaveri antaa palautetta valmentajille heidän joukkueistaan ja ko. toiminnasta kaveri tuumasi, että 75% näistä kansakoulunopettajista "välittää vitut" (toimituksen kommentti) siitä mitä kaveri heille opettaa. No, mitäpä noita opettamaan, kun kerrat tietävät asiat paremmin. Senhän näkee myös tuloksesta.
Sitane

Poissa Poissa


Vastaus #967 : 22.10.2016 klo 10:23:45

Melko vahvoja käsityksiä ja yleistyksiä yhden ammattikunnan edustajista. Lisää vain tällaisia niin saadaan opettajat pois valmennustehtävistä. Taitaisi tulla melko iso aukko junnuvalmentajien määrään, mutta onneksi laatu varmaan paranisi ;)
Purkupallo

Poissa Poissa


Vastaus #968 : 22.10.2016 klo 11:09:54

Ja valitettavasti tuo -07 ikäluokan kärki hajoitettiin pistämällä pojat riviin ja sanomalla että sinä pääset ja sinä et. Ja kyseessä kuitenkin pikku lapset ja naapuruston pojat ja hyvin moni vielä koulussakin samalla luokalla. No osa meni muihin seuroihin ja osa jatkoi olsissa. Eiköhän tässäkin käy vielä näin, että muut ajaa ohi jossain vaiheessa.

-08 ikäluokka on tasainen ryhmä joissa monta hyvää yksilöä, mutta hajoaa joltain osin ajaxiin ja OTP:hen

-09-11 ikäluokissa on kanssa aloittelevia taitavia poikia jotka lapsuuden innolla painaa menemään, toivon sydämmestäni että näille annetaan tulevaisuudessa mahdollisuus harrastaa kunnolla ja reilusti.

Tarkoitus ei ole ketään mollata, kaikki varmasti yrittää parhaansa ja tekee siten miten asiat näkevät. Asiat ei vain aina ole niinkuin luullaan ja jos haluaa kehittyä täytyy olla avoin muutoksille ja muiden mielipiteille kanssa.

Jos me halutaan mennä siten, että yksi sanelee mikä on oikein ja mikä väärin niin ei täällä Suomessa montaa jätkää ole joka voi uskottavasti näitä asioita jalkapallosta esittää.

Tiedän, että esittämäni asiat kirpaisee joitakin pahasti, mutta niin sen pitääkin tehdä jos tietää asioiden näin olevan.

Mutta kun oli pohjimmiltaan kyse siitä mikä oululaisessa jalkapallossa mättää niin toin vain faktat esille.

OLS07 ikäluokassa otettiin edustus ja kilpatoimintaan mukaan kaudelle 2016-2017 kaikki halukkaat 40 poikaa jotka kävivät ns. Try-outissa. Siis kaikki halukkaat! Ne jotka eivät halunneet jatkavat kaupunkisarjatoimintaa.
jokkedokke

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oulu


Vastaus #969 : 22.10.2016 klo 12:13:54

OLS07 ikäluokassa otettiin edustus ja kilpatoimintaan mukaan kaudelle 2016-2017 kaikki halukkaat 40 poikaa jotka kävivät ns. Try-outissa. Siis kaikki halukkaat! Ne jotka eivät halunneet jatkavat kaupunkisarjatoimintaa.

Tämä on hemmetin hieno homma. Näin sen pitäisi mennäkin.
OneFour

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJS


Vastaus #970 : 23.10.2016 klo 16:22:07

Melko vahvoja käsityksiä ja yleistyksiä yhden ammattikunnan edustajista. Lisää vain tällaisia niin saadaan opettajat pois valmennustehtävistä. Taitaisi tulla melko iso aukko junnuvalmentajien määrään, mutta onneksi laatu varmaan paranisi ;)

Ei opettajat ole sen kummempia valmentajina kuin hitsarit, muurarit, ahtaajat, lakimiehet, entiset jalkapalloilijat, mannekiinit, aarporaajat... Ei ammatti kenestäkään tee hyvää valmentajaa sen enempää kuin valmentajakoulutus. Valementajana toimiminen ei vaadi opettajan koulutusta, vaan valmentaminen on ihan puhtaasti yksilöstä kiinni. Toiset vaan osaa valmentaa, toiset osaa valmentaa vähän huonommin, kolmannet pikkusen huonommin ja pahnan pohjimmaiset ovat ihan paskoja. Myös näihin ihan paskoihin, kuin kaikkiin noista kategorioista mahtuu niin opettajia kuin muidenkin ammattikuntien edustajia. Ehkäpä se kertoo enemmän suomalaisesta valmentajakoulutuksesta kuin opettajien pätevyydestä valmentajaksi, että opetustaustaa arvostetaan valmennuksessa.
Kozelek

Poissa Poissa


Vastaus #971 : 23.10.2016 klo 17:21:58

Ei opettajat ole sen kummempia valmentajina kuin hitsarit, muurarit, ahtaajat, lakimiehet, entiset jalkapalloilijat, mannekiinit, aar-poraajat
Tähän vähän eri. Opettajilla on kuitenkin takanaan opettajakoulutus, jonka kautta osaavat erilaisia opetustekniikoita. Samoin heiltä oletetaan löytyvän ns. pedagogista silmää, jota kyllä vahvasti tarvitaan pienten ja vanhempienkin lasten opettamisessa. Opettajan ammatti ei toki ole tae, että henkilö olisi hyvä jalkapallovalmentaja, mutta kyllä heillä tietynlainen valmius on tehdä hyvää opettamis-/valmentamistyötä. Ei liene sattumaa, että monella ammattivalmentajalla on myös opettajan koulutus.
OneFour

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJS


Vastaus #972 : 23.10.2016 klo 20:46:36

Tähän vähän eri. Opettajilla on kuitenkin takanaan opettajakoulutus, jonka kautta osaavat erilaisia opetustekniikoita. Samoin heiltä oletetaan löytyvän ns. pedagogista silmää, jota kyllä vahvasti tarvitaan pienten ja vanhempienkin lasten opettamisessa. Opettajan ammatti ei toki ole tae, että henkilö olisi hyvä jalkapallovalmentaja, mutta kyllä heillä tietynlainen valmius on tehdä hyvää opettamis-/valmentamistyötä. Ei liene sattumaa, että monella ammattivalmentajalla on myös opettajan koulutus.

Norssin, eli opettajien opetusharjoittelukoulun, kasvattina voin kertoa tuosta pedagogisesta silmästä, että arviolta joka viidennellä opettajalla oli jonkinlaista pedagogista silmää ja niistä viidestä neljä taisi olla naisia, joten ihan vaan mutulla väitän, että pedagogisessa mielessä opettajankoulutuslaitos ei tuota hirveän montaa pedagogisen silmän omaavaa opettajaa. Sen jälkeen jos ajatellaan asiaa jalkapallon näkökulmasta eli kuinka monella noista pedagogisen silmän omaavista on tarpeelliset tiedot ja taidot jalkapallosta, luulen, että määrä ei ole hirveän suuri. Opettajuus ei takaa sitä, että on hyvä opettaja ja vielä vähemmän sitä, että on hyvä jalkapallovalmentaja.
Kozelek

Poissa Poissa


Vastaus #973 : 24.10.2016 klo 19:55:23

Tunnen itse henkilökohtaisesti paljon opettajia, ja kyllä heillä on lähtökohtaisesti paremmat edellytykset toimia lasten ja nuorten ohjaajina/valmentajina ryhmänhallintakokemuksen ja kasvatusosaamisen myötä. Eihän tämä yksin riitä vielä valmentamisuraan, mutta kyllä lähtökohta on vahvempi kuin monen muun ammatin kohdalla.
oululaisia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: oululaiset


Vastaus #974 : 25.10.2016 klo 00:16:52

Miksi täällä puhutaan opettajat vastaan muu maailma tasolla? Opettajien taito opettaa on varmaan perua koulutuksesta (!!!) ja valmentajien taito opettaa jalkapalloa jalkapallosta (!!!). Eiköhän opettaja jolla on jalkapallosta taustaa osaa opettaa myös jalkapalloa, jos ei niin se on voivoi. Oulun suurimmat ongelmat on jossain muualla, meillä tapellaan seurojen kesken kaikesta ja surkutellaan omaa kohtaloa. Meillä on toistuvasti uusia asiantuntijoita (ainakin tällä foorumilla), jotka tietävät mitä pitää tehdä, silti mitään ei tapahdu. Oulusta puuttuu selkeä ykkönen (seura, joka pelaa veikkausliigaa tai ykköstä) ja muut tukevat tätä, jos jokainen haluaa olla kuningas on vuori tosi vaikea kiivetä. Voitaisko siis lopettaa opettajat/valmentajat puhuminen ja keskittyä asiaan?

 
Sivuja: 1 ... 38 [39] 40 ... 73
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa