FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 17:21:56 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 63 [64] 65 ... 79
 
Kirjoittaja Aihe: Erotuomarikausi - Raporttia foorumille  (Luettu 271136 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
frostymacfrost

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Arsenal, VfB, Altavastaajat


Vastaus #1575 : 04.09.2018 klo 20:15:35

Rasti seinään, tänään eka punakortti. Puolustaja kaatoi boksiin keskeltä murtautuvan hyökkääjän osumatta palloon, joten dogsona sai kaveri lähteä. Ihan hiinä ja hiinä, olisiko joku muista puolustajista kerennyt vielä palloon. Ehkä jätän seuraavasta samanlaisesta punalapun taskuun, ehkä en.
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #1576 : 04.09.2018 klo 20:17:38

Rasti seinään, tänään eka punakortti. Puolustaja kaatoi boksiin keskeltä murtautuvan hyökkääjän osumatta palloon, joten dogsona sai kaveri lähteä. Ihan hiinä ja hiinä, olisiko joku muista puolustajista kerennyt vielä palloon. Ehkä jätän seuraavasta samanlaisesta punalapun taskuun, ehkä en.
Ei kai palloon osuminen ole mitenkään merkityksellistä, vaan se että pyrkikö pelaamaan palloa ja oliko realistista mahdollisuutta pelata palloa rikkomatta?
D mies

Poissa Poissa


Vastaus #1577 : 05.09.2018 klo 06:05:58

Hyvä klippi VAR:n käytöstä ja tuomareiden keskusteluista: https://vimeo.com/286778087 Liittyy myös yllä käytyyn keskusteluun.
Magnus Kebnekaise

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kolmas joukkue


Vastaus #1578 : 18.09.2018 klo 23:11:57

Onko kukaan päässyt headsettiä käyttämään pelissä? Pari viikkoa sitten olin avustamassa miesten vitosta ja päätuomarilla oli headsetit kaikille. Helpotti muuten älyttömästi toimintaa, vaikka avustavana olinkin. Itse ajattelin ensi kaudeksi itse hankkia myös ja kaveri vinkkasikin Kiinan suunnasta katsomaan, kun ns. viralliset headsetit ovat pirun kalliita eikä muutenkaan ole intoa useita satasia tai jopa tuhansia euroja noihin upottaa. Katselin jo alustavasti hintoja, ja 3 hengen setin saisi noin 145-160 eurolla, hieman kaupasta ja kauppiaasta riippuen. Tuon summan voin jo hyvinkin niistä maksaa.

Onko täällä jollakin kokemuksia noista Kiinasta tilatuista headseteistä? Mitä itse käytätte (jos käytätte)?
re98

Poissa Poissa


Vastaus #1579 : 20.09.2018 klo 11:56:13

Headsetit on tärkeä aihe, juuri sen takia, että kommunikointi on nykyaikaa ja markkinoilla on nyt paljon hyvän hintaisia settejä. Itse on tullut käytettyä avustavana sekä tätä fifa-dumarien Vokkeroa että pari kautta takaperin liiton tuomareille hankittuja Yapalongeja. Sanoisin, että Yapalongit eivät kalpene äänenlaadussa ja luotettavuudessa yhtään vokkeroille, vain kuuloke on selvästi huonompi. Näitä saa suoraan valmistajalta muistaakseni n. 800 eurolla.

Mitä kiinalaisiin tulee - futsalvaliot käyttävät Ejeas-settiä, minkä taitaa saada vajaalla 300 eurolla. Tästä ei ole itsellä käyttökokemusta, mutta ainakin oma kerho on näitä käyttänyt isollakin kentillä, joten nämäkin taitavat olla ihan toimivat.

Sen sijaan itsellä ei ole kokemusta näistä mainitsemistasi aliexpressin ja muiden tarjoajien halvemmista seteistä, mutta olen kyllä halukas kuulemaan niistä. Omaa settiä en ole vielä lähtenyt ostamaan, vielä, kaikkien varusteurheiluläppien takia, mutta olen alankin omalla alueella havainnut myös vanhempien "rajamiesten" hiljaa hyväksyvän radioiden tulemisen ;)
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #1580 : 20.09.2018 klo 14:14:33

Mistä nuo headsettien käsittämättömät hinnat oikein tulevat? Nopeasti kun vilkaisin, niin noissa näyttäisi olevan ainakin taajuudet korkeammat kuin marketista haettavissa laitteista ja lisäksi nuo voi parittaa keskenään, jolloin muut eivät pääse kuuntelemaan kanavalle, mutta hintaero on silti aika kova. Väitän, että jos noissa nyt ei ole mitään aivan ihmeellistä, niin hintojen pitäisi tippua aika nopeasti tuonne parin sadan kieppeille.
RTS

Poissa Poissa


Vastaus #1581 : 21.09.2018 klo 13:06:51

Veikkaan että ihan laatu nostaa hintaa. Toki Kiinasta saa varmasti edulliset laitteet mutta toimiiko takuu, saako varaosia, millainen on käyttöikä. Ulospäinhän näyttävät pitkälti samalta mutta mitä ovat syöneet ratkaisee.

Vokkero on ollut pitkään laitteiden lippulaiva mutta Yapalong huomattavasti edullisempi. Kuuleman mukaan SPINTSOn setti taas pesee Yapalongin mennen tullen äänenlaadun puolesta. Ja jos laitteen saa verotuksessa työkaluksi niin sekin kannattaa huomioida. Kovempi hinta kompensoituu mukavasti.
Jappaduu

Poissa Poissa


Vastaus #1582 : 25.09.2018 klo 10:23:35

Kysymys vaan kaikille. Tuli pelissä itse keskellä olevana kopissa aet kanssa puhetta asiasta. Että onko monessa piirissä ongelma että ison kentän pelejä viheltää semmoiset kaverit joilla ei vaan kunto riitä isolle kentälle? Oltiin samaa mieltä että se ei palvele peliä eikä joukkueita, jos et laahustaa 40 metrin päässä ja viheltää sieltä mitä ei varmasti nää. Jäisi turhat purnaamiset ja huudot pois. Itse olen sen kannalla että jos ei isonkentän peleissä jaksa juosta ikäluokasta riippumatta nii viheltäs sitten muita pelejä.
Mombasa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Homovitun huutaminen


Vastaus #1583 : 25.09.2018 klo 10:29:50

Kysymys vaan kaikille. Tuli pelissä itse keskellä olevana kopissa aet kanssa puhetta asiasta. Että onko monessa piirissä ongelma että ison kentän pelejä viheltää semmoiset kaverit joilla ei vaan kunto riitä isolle kentälle? Oltiin samaa mieltä että se ei palvele peliä eikä joukkueita, jos et laahustaa 40 metrin päässä ja viheltää sieltä mitä ei varmasti nää. Jäisi turhat purnaamiset ja huudot pois. Itse olen sen kannalla että jos ei isonkentän peleissä jaksa juosta ikäluokasta riippumatta nii viheltäs sitten muita pelejä.

Tätä vartenhan niitä testijuoksuja on. Jonnekin kutosdivariin ei myöskään välttämättä riitä niitä kaikista juoksukuntoisimpia viheltäjiä, joten tuomareiden niukkuudesta johtuen, täytyy vaatimuksista vähän joustaa.
naumanen

Poissa Poissa


Vastaus #1584 : 25.09.2018 klo 12:31:17

Ylellä juttu Mattias Gestraniuksen, Mikko Alakareen ja Riku Vihreävuoren Kreikan keikasta:
Uutinen
Suomalaistuomarien huippusuoritus kuumassa jalkapalloliigassa leviää ympäri maailmaa – kreikkalaismedia hehkuttaa: “Sulki epäilijöiden suut”

https://yle.fi/urheilu/3-10420943
Jappaduu

Poissa Poissa


Vastaus #1585 : 25.09.2018 klo 12:45:46

No onhan se sitten hyvällä mallilla jossain tuomari tilanne ettei 6:sen pelit kiinnosta. Mutta se oli enemmänkin tarkoitus, että palveleeko se peliä ettei et jaksa juosta pelissä..
gv39

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tuomarit ja kyläjoukkueet ml. Kups


Vastaus #1586 : 25.09.2018 klo 12:55:49

Kysymys vaan kaikille. Tuli pelissä itse keskellä olevana kopissa aet kanssa puhetta asiasta. Että onko monessa piirissä ongelma että ison kentän pelejä viheltää semmoiset kaverit joilla ei vaan kunto riitä isolle kentälle? Oltiin samaa mieltä että se ei palvele peliä eikä joukkueita, jos et laahustaa 40 metrin päässä ja viheltää sieltä mitä ei varmasti nää. Jäisi turhat purnaamiset ja huudot pois. Itse olen sen kannalla että jos ei isonkentän peleissä jaksa juosta ikäluokasta riippumatta nii viheltäs sitten muita pelejä.
Ohiksena, ettei se kunto kaikilla riittänyt puolen kentän peleihinkään, kun superjunnujen pelejä tuli katsottua kentän laidalta. Vittumainen tilanne oli muutaman kerran, kun peli meni liian kovaksi kun tuomari ei nähnyt mitään.   

Meillä päin iso karhu oli legenda, liikkumiseen nähden vihelsi käsittämättömän hyvin.
Jappaduu

Poissa Poissa


Vastaus #1587 : 25.09.2018 klo 15:46:00

Hyvä pointti. Joillain kyllä riittää auktoriteetti vaikka ei ole liikkumaan hyvä, ja sit osaa myydä tilanteet oikein vaikka olisi kaukanakin. Sit näkee niitä millä ei ole minkäänlaista otetta pelaajiin ja peliin, kun ei vaan kerkee
Raian

Poissa Poissa


Vastaus #1588 : 25.09.2018 klo 16:02:16

Kysymys vaan kaikille. Tuli pelissä itse keskellä olevana kopissa aet kanssa puhetta asiasta. Että onko monessa piirissä ongelma että ison kentän pelejä viheltää semmoiset kaverit joilla ei vaan kunto riitä isolle kentälle? Oltiin samaa mieltä että se ei palvele peliä eikä joukkueita, jos et laahustaa 40 metrin päässä ja viheltää sieltä mitä ei varmasti nää. Jäisi turhat purnaamiset ja huudot pois. Itse olen sen kannalla että jos ei isonkentän peleissä jaksa juosta ikäluokasta riippumatta nii viheltäs sitten muita pelejä.

Eiköhän yleensä ongelma ole, että löytyisi nyt joku tuomari jokaiseen otteluun ja avustavatkin olisi kiva.
D mies

Poissa Poissa


Vastaus #1589 : 25.09.2018 klo 17:53:10

Ei piireillä ole paljoa varaa näissä Vitosessa ja Kutosessa kitistä kuntotesteistä ja niiden suorittamisista - itse en ole oikeastaan edes päässyt kuntotesteihin pariin vuoteen. Tuomareiden määrä ei vain riitä. Alasarjoissa tarvitaan kokeneita (= hieman vanhempia) tuomareita, koska ei noita 15-18-v kavereita - jos heitä ylipäänsä edes on - voi noin vain heittää suden suuhun alasarjalaisten joskus melkosen roisiakin suun pieksentää kuuntelemaan ja kokemaan. Niinpä siellä sitten lopputulemana on näitä (meitä?) hieman alle ja yli viisikymppisiä vatsakkaitakin ukkoja, joilla ei ehkä jalka enää niin nouse.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #1590 : 25.09.2018 klo 18:37:55

Kysymys vaan kaikille. Tuli pelissä itse keskellä olevana kopissa aet kanssa puhetta asiasta. Että onko monessa piirissä ongelma että ison kentän pelejä viheltää semmoiset kaverit joilla ei vaan kunto riitä isolle kentälle? Oltiin samaa mieltä että se ei palvele peliä eikä joukkueita, jos et laahustaa 40 metrin päässä ja viheltää sieltä mitä ei varmasti nää. Jäisi turhat purnaamiset ja huudot pois. Itse olen sen kannalla että jos ei isonkentän peleissä jaksa juosta ikäluokasta riippumatta nii viheltäs sitten muita pelejä.
Ja vedetään kutosen pelit ilman tuomareita? Tietysti on piirikohtaisia eroja, mutta ei ainakaan omassa piirissäni nämä "hyvät, juoksukuntoiset, nuoret tuomarit" ole edes valmiita menemään matseihin muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.
Nafqbet

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC PaSa ikuisesti, Huuhkajat


Vastaus #1591 : 25.09.2018 klo 21:53:37

Suomessa on se hyvä tilanne sentään, että jokaiseen peliin asetellaan viralliset tuomarit. Monessa lutuurimaassakin alueita, joitten alemmissa divareissa tuomarit valitaan joukkueiden taustoista, eli joku taustoista viheltää matsin vähän nyt sinnepäin.
Jappaduu

Poissa Poissa


Vastaus #1592 : 26.09.2018 klo 07:23:56

Miksi ne ei ole valmiita menemään? Siinä olette oikeassa että, pakosta peleissä on tuomareiden vähyyden takia käytettävä niitä keitä on käytettävissä. Varmaan on tosi että ei nuoria voi tai ne ei halua joihinkin 6 div. Peleihin mennä. Iäitse kun aloitin oli kurssilla 14 ja ekan kesän jälkeen jäi 2 aktiivista. Suurin syy on se valitus, huutaminen jne.. Syy miksi muut lopetti.
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #1593 : 26.09.2018 klo 07:26:38

Miksi ne ei ole valmiita menemään? Siinä olette oikeassa että, pakosta peleissä on tuomareiden vähyyden takia käytettävä niitä keitä on käytettävissä. Varmaan on tosi että ei nuoria voi tai ne ei halua joihinkin 6 div. Peleihin mennä. Iäitse kun aloitin oli kurssilla 14 ja ekan kesän jälkeen jäi 2 aktiivista. Suurin syy on se valitus, huutaminen jne.. Syy miksi muut lopetti.
Koska heille on aivan riittävästi tarjolla matseja korkeammilla sarjatasoilla.

Harva kuitenkaan haluaa puhaltaa +5 ison kentän matsia viikossa, vaikka niitäkin toki löytyy.
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #1594 : 26.09.2018 klo 07:29:56

Aika vähän taitaa olla Suomessa alueita, joilla hyvä tuomari ei pääsisi viheltämään ihan niin paljon pelejä kuin ikinä haluaa.
iso-muki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Länsi-Suomi, Cardiff City, Stadi


Vastaus #1595 : 27.09.2018 klo 01:11:27

Kertokaa kaikki forumistit, mikä järki noissa ELL-liiga luokituksissa on, siis varsinkin tyttöjen pelien osalta??

Naisten peleissä saan olla sekä miesten Nelosessa, mutta tytöt C14-ELL, niin ei riitä luokitus...huutonaurua tuohon luokituskohtaan :D :D
piiparinen

Poissa Poissa


Vastaus #1596 : 02.10.2018 klo 11:29:01

Piirihän nämä luokittelut määrittelee mutta käsittääkseni Tasoon syötetyt ovat alkujaan Helsingin tai Uudenmaan piirin näkemykset sarjojen luokituksista. Piiri voi päättää mitä haluaa mutta Tasoon eivät niitä voi muuttaa. Tämä aiheuttaa ongelmia asetteluissa ja pelien ostoissa/myynneissä.
Vanda

Paikalla Paikalla


Vastaus #1597 : 02.10.2018 klo 12:24:43

Kyllä se luokitusten määrittelijästä on ainoastaan kiinni, miesten, naisten, poikien ja tyttöjen luokitukset nimittäin ovat erilliset. Joten nämä eivät teknisesti keskenään toisiinsa liity. Yksi syy voi olla, että tyttöjen peleihin halutaan esim naistuomareita, jolloin luokituksia ei kaikille miehille anneta? Kannattaa kuitenkin ottaa yhteys piiriin ja kysyä, ovatko omat luokitukset sellaiset kuin pitäisikin, voihan niissä olla tullu joku virhekin.
Chuck

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Путiн хуйло!


Vastaus #1598 : 03.10.2018 klo 00:04:39

No meillä oli yksi keissi jossa muistaakseni B-poikien alueliigan matsiin vaadittiin liigatason luokitus. Siellä voi tosiaan olla siis ihan vaan virhe.
D mies

Poissa Poissa


Vastaus #1599 : 07.10.2018 klo 20:06:42

Jassoo, se oli sitten tämä kausi kai tässä: 45 piirin asettelemaa peliä, joista 30 pilli suussa ja 15 junanlähettäjänä. Varmaankin vähiten avustavan hommia vuosikausiin, ehkä koskaan. En pane kehitystä pahakseni. Vitosen ja Kutosen peleissä on lisäksi ihan kivasti haastetta vaikka kymmenes kausi jo olikin. Kentistä 18 kertaa sama paikka ja ainoastaan yksi uusi bongaus. Päälle toki parit junnuturnaukset ja epämääräinen läjä treenimatseja ja koululaispelejä. Sekä tietysti kymmenkunta pelinohjaajakoulutusta ja muuta tuomaritoimintasäätöä. Salibandystä pidän nyt vähintäänkin välivuoden.

Time well spent kummiskin. Ei ole vielä alkanut maistumaan puulta, mutta ehkäpä sekin päivä joskus vielä koittaa. Sitten kai pitää keksiä uutta tekemistä futiksen parissa - miksei vaikka valmentamista.

 
Sivuja: 1 ... 63 [64] 65 ... 79
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa