FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
02.12.2024 klo 11:57:27 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 21 [22] 23 ... 88

Kirjoittaja Aihe: Erotuomarikausi - Raporttia foorumille  (Luettu 299024 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
uniikki

Poissa Poissa

Vastaus #525 : 12.06.2009 klo 17:25:36

SPL:n erotuomarien matkustussäännöistä.Ainakin Tampereen piirissä peritään tuon mukaan. Toki saman kunnan sisällä maksetaan vain paikallisliikenteen maksun verran vaikka autolla kulkisikin.

Taidanpa varmistaa tuon kilometrikorvauksen erotuomariasettelijalta, niin tulee varmasti oikea summa perittyä.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä

Vastaus #526 : 16.06.2009 klo 09:24:16

Onko kellään mitään hyvää paikkaa josta voisi hakea täydennöstä omiin et-varusteisiin? Tarve ei ole suuri, mutta haluaisin isot kirkkaat rangaistuskortit. Ei siis niitä BD:n kortteja, vaan niitä kun näkee sakemanni ja sveitsiläisdumareilla Mestarien liigassa. Toinen asia, johon oikeasti on tarve on uusi ET-kello. Onko kellään tietoa mistä saisi kellon joka laskee ylöspäin ja pysähtyy automaattisesti 45.00 minuuttiin ja jatkaa siitä käynnistettäessä 90 minuuttiin? Ainakin viime kesänä adidaksella moinen kello oli myynnissä, mutta silloin ei ollut meikäläisellä tarvetta eikä tullut ostettua.
Elukka

Poissa Poissa

Vastaus #527 : 16.06.2009 klo 09:52:47

Tuolla näyttäisi olevan kohtuullinen valikoima kelloja: http://www.officialsports.co.uk/index.php
Tuolta joskus tavaraa tilattukkin, ja on kyllä ihan luotettava firma. En kyllä osaa sanoa, mitä tuolta on toimituskulut, kun aikanaan tehtiin iso kimppatilaus.
San Jose

Poissa Poissa

Vastaus #528 : 06.07.2009 klo 10:54:03

Onkohan täältä ketään lähdössä Nike Premier -karsintaan Pajulahteen tuomaroimaan elokuun puolella? Itse siis menossa.
Maikson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Prutkuli

Vastaus #529 : 10.08.2009 klo 15:40:05

Onkohan täältä ketään lähdössä Nike Premier -karsintaan Pajulahteen tuomaroimaan elokuun puolella? Itse siis menossa.

Samaan paikkaan pitäisi eksyä.
Sudeetti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Banzai, kukkahattu

Vastaus #530 : 10.08.2009 klo 21:51:42

Hep.

Da sind auch vier deutsche Richter, aus Bremen. Ich wundere mich wieviele Finnen können Deutsch verstehen? Ich kann nicht mehr Deutsch sprechen, habe zu wenig es gebraucht. :(
Maikson

Poissa Poissa

Vastaus #531 : 10.08.2009 klo 21:53:22

Pajulahteen tulossa myös Bremenistä neljä erotuomaria. Ylos
Sudeetti

Poissa Poissa

Vastaus #532 : 10.08.2009 klo 22:03:20

Pajulahteen tulossa myös Bremenistä neljä erotuomaria. Ylos
Odotettavissa siis tönkköenglantia koulutuksessa ja käytäntöeroavuuksia ja kommunikointiongelmia otteluissa? Toisaalta hyvässä tapauksessa voisi saada erilaisia näkökulmia toimintaansa. Ylos Alas

Noh, olipa vaihteeksi tekosyy kaivaa saksan kielioppi kirjahyllystä ja hieman kerrata kielen perusteita.
ref

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Giallorossi

Vastaus #533 : 10.08.2009 klo 22:16:14

Helpompi se on sakujen kanssa saksaksi kommunikoida, jos vain osaa vähääkään. Puhuupa sitten edes toinen äidinkielteen ja sekaannuksia tulee vähemmän.

Itseäni vitutti Saksassa, kun idiootit yrittivät väkisin puhua mulle englantia, vaikka puhun saksaa suht sujuvasti (siis kaikki arkiset asiat ja jonkin sortin small talk onnistuu).
Sudeetti

Poissa Poissa

Vastaus #534 : 10.08.2009 klo 22:41:12

ref: Liittyivätkö tilanteet jalkapalloon?

Itsellä kynnys puhumiseen vaan aika korkea. Koitin männä viikolla parin turistin kanssa Lapissa, mutta eihän siitä oikein mitään tullut.

Noh, säälihän se on jos antaa kielitaidon unohtua kokonaan. Hyvä tekosyyhän tämä on kertaamiseen ja mieleenmuistutteluun. Saiskohan piiriltä/liitolta saksankieliset säännöt lainaan? :D
ref

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Giallorossi

Vastaus #535 : 10.08.2009 klo 22:48:29

Nuo tilanteet eivät liittyneet jalkapalloon. Sen sijaan juurikin kaikki futikseen liittyvä tuli hoidettua saksaksi puolin ja toisin, esim. tuomarin kanssa kommunikointi jne, kun olimme siis pelaamassa pari ystävyysottelua (a-jun) Saksassa.

Tuomarin roolissa sen sijaan en ole joutunut vieraita kieliä hirveästi käyttämään, kerran tuli tilaisuus hoitaa pari lyhyttä helppoa lausetta espanjaksi espanjankielisen pelaajan kanssa, mutta tyhmänä lähdin puhumaan englanniksi.

Kendossa tuli viime vuonna oltua U16 Suomi-Saksa pelissä linjalla, mutta kendossa tulee muutenkin keskusteltua pelaajien kanssa huomattavasti vähemmän kuin futiksessa ja kv. peleissä pitäisi puhua kuitenkin englantia, vaikka osaisikin kommunikoida joukkueiden kielillä.

Odotan silti edelleen sitä hetkeä, kun joku ulkomaalainen avautuu vaikka espanjaksi ja pääsee lyömään sen kortin, kun yllättäen ymmärtääkin, mitä janari sanoi. 8)
Sudeetti

Poissa Poissa

Vastaus #536 : 10.08.2009 klo 23:02:41

Odotan silti edelleen sitä hetkeä, kun joku ulkomaalainen avautuu vaikka espanjaksi ja pääsee lyömään sen kortin, kun yllättäen ymmärtääkin, mitä janari sanoi. 8)
Tällä kaudella sain muutenkin kuumassa ottelussa toisen joukkueen lopettamaan huutamisen toteamalla "puta -> tarjeta amarillo". Paljon muuta espanjaa en sitten osaakaan, eikä rauhaakaan kestänyt kuin parisen minuuttia. :( Tuntui kuitenkin hyvältä sen ohi kiitävän hetken verran.

--

Tuolta muuten linkki saksankielisiin sääntöihin jos jotakuta kiinnostaa.
http://www.dfb.de/index.php?id=11103

Sikäläinen pöllöliitto julkaisee näköjään omaa lehteäkin paikallisille puusilmille.
http://www.dfb.de/index.php?id=11357
Freddy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mikkelin Palloilijat

Vastaus #537 : 11.08.2009 klo 07:48:01

Olen järjestämässä Vekaranjärvellä Prikaatin yksiköiden välistä futisturnausta. Tarkoitus olisi itse tuomita pelit ja kyselisinkin hieman apua sääntöjen kanssa. Mitä ehdottaisitte peliajaksi + pelaajamääräksi? 2* jotain minuuttia (ehkäpä 15-20?) ja pelaajamääräksi esim. 7 + maalivahti, lentävillä vaihdoilla?
defcon1

Poissa Poissa

Vastaus #538 : 11.08.2009 klo 10:27:05

Mitä ehdottaisitte peliajaksi + pelaajamääräksi? 2* jotain minuuttia (ehkäpä 15-20?) ja pelaajamääräksi esim. 7 + maalivahti, lentävillä vaihdoilla?

Oletetaan että mukana on muitakin kuin ko. yksiköissä palvelevia huippupelaajia:

Yks tärkeimmistä jutuista näissä tapahtumafutiksissa on minusta että maaleja tulee riittävästi -> kenttäkoko/maalin koko/pelaajamäärä kantsii soveltaa sen mukaan.

Junnusarjoissa on käytössä 9v9 (MV+8), 7v7 (MV+6) ja 5v5 (MV+4)-systeemit, mutta tuommoisen kuin 3Bold voisi soveltaa aikuisillekin hiukka isommalla kentällä ja maaleilla:
http://turku.palloliitto.fi/harrastetoiminta/3v3_pelitoiminta/saannot/
Pienissä joukkueissa voi sitten tehdä jopa tasosarjat jos innokkaita mutta eri tasoisia pelaajia on riittävästi, yhteistulos ratkaisee sarjavoitot jne.
äppi

Poissa Poissa

Vastaus #539 : 12.08.2009 klo 14:03:24

Eka ottelu takana.
3 rankkaria ja puna kortti

huh, huh debyytiksi.
Ottelu oli 91 poikien ottelu.

varusteita mulla on vasta fox classic, niken korttikansio, Umbron vihreä paita, mustat sukat ja shoritsit.
Et merkkii en oo vielä ehtinyt hankii.
varapillinä joku taiwan kuulapilli.

annoin urputuksesta keltaisia, kax stibaletta.

Minkä merkkisiä varusteita kannattais ostaa.. (paitoja pillejä..)
Maikson

Poissa Poissa

Vastaus #540 : 12.08.2009 klo 14:16:14

Helsingissä ainakin kohta kaikilla erotuomareilla alkavat paidat, sukat ja shortsit olla Adidaksen joten niitä kannattanee hankkia. Foxit ja Allsvenskan ovat ainakin omien kokemusten mukaan hyviä pillejä.
MJ

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jugadores del Käpylän Pallo, €uro-Klubi, Jam Tarts

Vastaus #541 : 12.08.2009 klo 14:20:45

Eka ottelu takana.
3 rankkaria ja puna kortti

huh, huh debyytiksi.
Ottelu oli 91 poikien ottelu.

varusteita mulla on vasta fox classic, niken korttikansio, Umbron vihreä paita, mustat sukat ja shoritsit.
Et merkkii en oo vielä ehtinyt hankii.
varapillinä joku taiwan kuulapilli.

annoin urputuksesta keltaisia, kax stibaletta.

Aika kovan matsin sait ensimmäiseksi peliksi, kun ainakin täällä Helsingissä käytäntönä on ollut laittaa jotain E-junnujen matseja ensimmäisiksi otteluiksi. Omasta tuomariuran aloituksesta tosin on jo kulunut hieman aikaa. Noilla varusteillasi pärjää ihan hyvin alkuun, kannattaa tunnustella ensin miltä homma alkuinnostuksen jälkeen maistuu ennen suuria panostuksia.

http://helsinki.palloliitto.fi/tuomarinetti/tietopankki/varusteet/

Itse olen tuolta ostanut varusteet, en tosin tiedä missä asustelet. Netissä on myös paljon hyviä sivustoja joista löytyy tavaraa laidasta laitaan.

äppi

Poissa Poissa

Vastaus #542 : 13.08.2009 klo 06:32:29

Huuto-netissä oli ainakin foxia ja foxia sormipillinä
MJ

Poissa Poissa

Vastaus #543 : 13.08.2009 klo 09:13:12

Huuto-netissä oli ainakin foxia ja foxia sormipillinä

Foxin normaali on ainakin hyväksi havaittu, ei liian terävä ääni kuitenkaan ja kantaa hyvin isollakin kentällä.
Jokoma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Frankie Garage

Vastaus #544 : 13.08.2009 klo 11:46:19

Aika kovan matsin sait ensimmäiseksi peliksi, kun ainakin täällä Helsingissä käytäntönä on ollut laittaa jotain E-junnujen matseja ensimmäisiksi otteluiksi. Omasta tuomariuran aloituksesta tosin on jo kulunut hieman aikaa. Noilla varusteillasi pärjää ihan hyvin alkuun, kannattaa tunnustella ensin miltä homma alkuinnostuksen jälkeen maistuu ennen suuria panostuksia.

http://helsinki.palloliitto.fi/tuomarinetti/tietopankki/varusteet/

Itse olen tuolta ostanut varusteet, en tosin tiedä missä asustelet. Netissä on myös paljon hyviä sivustoja joista löytyy tavaraa laidasta laitaan.

Just kävin eilen hakemassa keltasen ja punasen addun tuolta Ylos Kalliitahan nuo ovat...
MJ

Poissa Poissa

Vastaus #545 : 13.08.2009 klo 12:14:00

Just kävin eilen hakemassa keltasen ja punasen addun tuolta Ylos Kalliitahan nuo ovat...

Joo, netistä saa kyllä halvemmalla, mutta näkeepähän tuolla sitten konkreettisesti että mitä ostaa... Ja asiantunteva myyjä löytyy kun on entinen liigadumari toi kaupan omistaja. On muuten vähentynyt keltaiset kortit matseissa, kun olen ruvennut pelaamaan dumarishortseilla. :D
äppi

Poissa Poissa

Vastaus #546 : 13.08.2009 klo 14:45:48

kannattaako ostaa tuomarikengät, vai pärjäänkö nappuloilla?

tässä linkkejä,  joista tuomarikamaa voi ostaa- www.dumari.fi-tai- www.erotuomari.fi
dumaristahan saa kaikenlaista.
et.fistähän saa erivärisiä fox.eja 6€kpl
MJ

Poissa Poissa

Vastaus #547 : 13.08.2009 klo 14:49:17

kannattaako ostaa tuomarikengät, vai pärjäänkö nappuloilla?

tässä linkkejä,  joista tuomarikamaa voi ostaa- www.dumari.fi-tai- www.erotuomari.fi
dumaristahan saa kaikenlaista.
et.fistähän saa erivärisiä fox.eja 6€kpl

Itse olen ainakin pärjännyt nappuloilla ja jopa lenkkareita olen joskus käyttänyt, jos nyt ei aivan lasinilkat ole ja on tottunut nappiksiin niin niiden käyttö on mielestäni hyvä lähtökohta.
äppi

Poissa Poissa

Vastaus #548 : 13.08.2009 klo 15:02:37

Itse olen ainakin pärjännyt nappuloilla ja jopa lenkkareita olen joskus käyttänyt, jos nyt ei aivan lasinilkat ole ja on tottunut nappiksiin niin niiden käyttö on mielestäni hyvä lähtökohta.
Käytin itekin nappiksia.
Kannattaisko mun ostaa toinen foxi ekan kanssa yhteen
MJ

Poissa Poissa

Vastaus #549 : 13.08.2009 klo 18:42:41

Käytin itekin nappiksia.
Kannattaisko mun ostaa toinen foxi ekan kanssa yhteen

Kyllähän kunnon kakkospillistä voi olla joskus hyötyä, joten sikäli kyllä. Toisaalta noissa valmistajissa on jonkin verran eroja ja sieltä voi löytyä vielä Foxia miellyttävämpikin pilli. Itse kyllä olen Foxin miehiä, että ei sillä.

Sivuja: 1 ... 21 [22] 23 ... 88

Siirry: