FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
04.12.2024 klo 22:15:10 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 8

Kirjoittaja Aihe: Olavi "Olli" Huttunen - Veikkausliigan "paras" valmentaja  (Luettu 25244 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Viltsu

Poissa Poissa

Vastaus #100 : 11.09.2009 klo 08:57:15

Seuratasolla ehkä Huttunen on "kova", mutta muuten menee samaan kategoriaan kuin muutkin suomalaiset valmentajajyrät.
Ei pitäisi valmentajillekaan riittää, että voitetaan jokin suomen mestaruus. Pitäisi tehdä kuten itse pelaajatkin, eli hakeutua maailmalle.

Tällä kaverilla ei enää mitään annettavaa.

Okalla on paljonkin annettavaa vielä. Yhtenä vahvuutena pidän sitä, että Oka ei ole niin kuluttava valmentaja, kuin jotkut muut. Senpä takia Okalle sopiikin pitkäjänteinen työ.

Ulkomaille pitää toki suomalaiskoutsien pyrkiä ja hakeutua. Sinne on tietääkseni suomalaisvalmentajien erittäin vaikea päästä. Ensin pitäisi pikkaisen nöyrtyä ja hakea vauhtia vaikkapa juniori-ja reserviliigoista, siitä sitten suurempien seurojen apuvalmentajiksi jne. Tie on itse asiassa aika kivinen, mutta ei kai kuitenkaan mahdoton. On vaan esimerkiksi perheelliselle miehelle vaikea lähteä täältä lintukodosta minnekään. Toisaalta se taas kertoo, että tietty kunnianhimo ehkä sittenkin puuttuu.

Toivotaan, että Oka lähtisi ulkomaille valmennushommiin.
Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo

Vastaus #101 : 11.09.2009 klo 08:59:45

Ehkä monien mielestä kova valmentaja mutta minä pidän Huttusta yhtenä syypäänä suomalaisen jalkapallon
nykytasoon. Seuratasolla ehkä Huttunen on "kova", mutta muuten menee samaan kategoriaan kuin muutkin suomalaiset valmentajajyrät.
Ei pitäisi valmentajillekaan riittää, että voitetaan jokin suomen mestaruus. Pitäisi tehdä kuten itse pelaajatkin, eli hakeutua maailmalle.

Tällä kaverilla ei enää mitään annettavaa.

Okalla on halutessaan sellainen kolmisenkymmentä vuotta valmentajauraa jäljellä. Eiköhän siinä ehdi hakeutumaan ulkomaillekin.

Okalla on vielä helvetisti annettavaa.
Elmslie Ender

Paikalla Paikalla

Vastaus #102 : 11.09.2009 klo 09:22:28

Okalla on halutessaan sellainen kolmisenkymmentä vuotta valmentajauraa jäljellä. Eiköhän siinä ehdi hakeutumaan ulkomaillekin.

Että ihan kahdeksankymppiseksi valmentaa, huh.
Vastapallo

Poissa Poissa

Vastaus #103 : 11.09.2009 klo 09:26:45

Että ihan kahdeksankymppiseksi valmentaa, huh.

Avainsanat olivat "halutessaan" ja "kolmisenkymmentä". En minä väittänyt, että Oka vielä kahdeksankymppisenä valmentaa. Ja ennen kuin kuittaat, niin kyllä tiedän, että se ei välttämättä ole edes Okan halusta kiinni.
Metsä Mukaanottaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ACO

Vastaus #104 : 11.09.2009 klo 09:30:34

Ulkomaille pitää toki suomalaiskoutsien pyrkiä ja hakeutua. Sinne on tietääkseni suomalaisvalmentajien erittäin vaikea päästä. Ensin pitäisi pikkaisen nöyrtyä ja hakea vauhtia vaikkapa juniori-ja reserviliigoista, siitä sitten suurempien seurojen apuvalmentajiksi jne. Tie on itse asiassa aika kivinen, mutta ei kai kuitenkaan mahdoton. On vaan esimerkiksi perheelliselle miehelle vaikea lähteä täältä lintukodosta minnekään. Toisaalta se taas kertoo, että tietty kunnianhimo ehkä sittenkin puuttuu.

Kaksi sanaa: Juha Malinen
Viltsu

Poissa Poissa

Vastaus #105 : 11.09.2009 klo 09:41:11

Kaksi sanaa: Juha Malinen

Ei ollut pitkä pesti. Ja sitten takaisin Suomeen ja kotikulmille Ouluun.
V

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS

Vastaus #106 : 27.08.2011 klo 10:32:59

Vepsun päävalmentaja 2012?

Pyörii ainakin hyvin vahvasti huhuissa...
Vornander

Poissa Poissa

Vastaus #107 : 27.08.2011 klo 10:37:46

Itse luulen (tai ainakin toivon), että Oka pysyy Valkeakoskella jos meillä vain on varaa maksaa palkkaa. Onhan Oka toki julkisuuteen puhunut, että on kiinnostunut valmentamisesta. Tämä on tietysti luonnollista ja fiksuakin tilanteessa missä tulevaisuus on epävarma.

V

Poissa Poissa

Vastaus #108 : 27.08.2011 klo 10:56:02

Itse luulen (tai ainakin toivon), että Oka pysyy Valkeakoskella

Toivon vahvasti, että olet väärässä ja Pohjalainen oikeassa:
Haka-legenda Huttunen yksi VPS:n valmentajavaihtoehdoista

Vaikka Oka kierteleekin vahvasti:
Uutinen
-No, ei tässä nyt ole keskusteltu eikä missään asioissa edetty. Minun osaltani tuollaisissa huhuissa ei ole paljon pohjaa. Mitä Vaasan-vierailuihin tulee, niin minähän olen käynyt siellä vaikka kuinka monta kertaa, totesi Huttunen puhelimitse Pohjalaiselle perjantai-iltana.

-Sopimuksessa ei ollut optiota, vaikka jotkut tahot ovat niin kertoneetkin, mutta olen keskustellut Hakan kanssa jatkosta. Korostan kuitenkin, että mitään ratkaisuja en ole vielä tehnyt. Tilanne on tällä hetkellä se, että tulevaisuuteni on aika avoin.

-Liigavalmentaminen kiinnostaa aina. Olen ollut toimiston puolella nyt kaksi vuotta, enkä voi kieltää, etteikö mieleni palaisi vielä valmentamaan. Tuntuu siltä, että akut on nyt ladattu, ja voisin hypätä taas kentän puolelle, Huttunen myöntää.

-Kun valmentaminen on verissä, ei se sieltä näköjään helposti lähde.

"Liigavalmentaminen kiinnostaa aina"

Vepsulle voitto RoPS:sta ja Okan palkkaaminen sinetöityy?
Vastapallo

Poissa Poissa

Vastaus #109 : 27.08.2011 klo 11:46:42

No keskustellaan nyt sitten kolmannessakin otsikossa aiheesta. Kuten toisaalla totesin, niin uskon, että Hakan on melkolailla mahdotonta pitää Okaa toimistohommissa, vaikka Oka Hakan mies onkin koko varren mitalta. Valmentajaa kiinnostaa valmentaminen ja sen ymmärtää.
V

Poissa Poissa

Vastaus #110 : 27.08.2011 klo 11:49:38

No keskustellaan nyt sitten kolmannessakin otsikossa aiheesta.

Viidessä itse asiassa keskustellaan (VPS, Haka, Huttunen, Vepsun seuraava valmentaja ja siirtohuhut). Iso juttu kyseessä :).

Ehkä voisi jatkaa vain parissa....
Vastapallo

Poissa Poissa

Vastaus #111 : 27.08.2011 klo 11:51:40

Mä löysin vasta kolme, mutta pitänee poiketa ainakin vaasalaisten kausiotsikossa vielä.
V

Poissa Poissa

Vastaus #112 : 15.09.2011 klo 17:41:15

Olli Huttusen ja Hakan tulevaisuus:

Uutinen
Huttusella on Hakan kanssa sopimus syyskuun loppuun saakka

Alkuperäinen sopimus olisi jo loppunut. Se, että Oka teki vain kuukauden jatkon, kielii siitä, että Okan ykkösvaihtoehtona on valmentaminen ja vasta kakkosvaihtoehtona jatkaminen Hakan toimarina.

Uutinen
- Siihen asti, kun on deadline, niin siihen asti ovat portit auki. Hakan kanssa olen jo pitkälti neuvotellut kaiken valmiiksi ja jos ei mitään mullistavaa tapahdu, niin jatkan Hakassa, Huttunen paljastaa.
- Portit ovat kuitenkin vielä auki ja muutamaan suuntaan olen käynyt myös keskusteluja valmentamisesta, Huttunen jatkaa.

Eli Hakan kanssa Oka voisi tehdä pidemmänkin jatkon miloin tahansa, mutta kuten sanottua Okan ykkösvaihtoehtona on valmentaminen, joten hän ei allekirjoita Haka-jatkoa ennen kuin hänestä kiinnostuneet seurat ovat tehneet päävalmentajavalintansa, ja päätyneet toiseen vaihtoehtoon. Tai no lokakuun loppuun Oka jatkanee melko varmasti.

Uutinen
- En näe ongelmana jos en nyt mene valmentamaan. Teen töitä sitten kentän laidalla tai toimistossa, niin pääasia että teen sitä jalkapallon parissa. Ei siinä ole niin suurta eroa. Eikä se poista sitä, ettenkö voisi valmentaa tulevaisuudessa. Kuitenkin tilanteet saattavat muuttua nopeasti niin jalkapallossa kuin muuallakin. Kuten sanoin, niin portit ovat edelleen auki.

Eli Oka on fiksu ja kohtelias. Kaikesta näkee, että hän todella haluaa siirtyä valmennustehtäviin, mutta siltä varalta, ettei hän tänä syksynä saakaan sopimusta mihinkään, hän petaa jatkoa Hakan toimarina, joka Okan mielestä on kuitenkin huomattavasti parempi vaihtoehto kuin laakereilla lepääminen tai kommentaattorin hommat.

Oka haluaa valmentamaan, mutta onko mikään valmentajaa vailla oleva seura riittävän kiinnostunut Okasta? Huttunen ei ole lähellekään ainoa nyt tai kauden jälkeen vapaana oleva valmentaja, joten Oka ei ole yhdellekään seuralle mikään ainoa vaihtoehto. Oka on toki meritoitunut, mutta tehnyt tulosta vain Hakassa ja yleensä suht kovilla resursseilla. Eli mitään takeita ei ole siitä, että homma toimisi muissakin seuroissa.

Toivotaan kuitenkin, että Oka palaa liigavalmentajaksi mahdollisimman pian. Itse ainakin luotan täysillä miehen kykyihin Ylos. Ja harmittelen, jos VPS-johto ei edes aio jättää Kärkkäisen/Pikkaraisen saamaa palkkaa kovempaa tarjousta Okalle, kuten huhut vähän kertoilevat.
Vastapallo

Poissa Poissa

Vastaus #113 : 15.09.2011 klo 17:42:46

Eli Oka on fiksu ja kohtelias. Kaikesta näkee, että hän todella haluaa siirtyä valmennustehtäviin, mutta siltä varalta, ettei hän tänä syksynä saakaan sopimusta mihinkään, hän petaa jatkoa Hakan toimarina, joka Okan mielestä on kuitenkin huomattavasti parempi vaihtoehto kuin laakereilla lepääminen tai kommentaattorin hommat.

Ei, vaan Oka ei suostu hiluilla Hakasta luopumaan. Karhumäen pitää pinota lisää seteleitä pöytään, jos Okan haluaa.

e: Lisäsin lainauksen.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2011 klo 17:47:10 kirjoittanut Vastapallo »
V

Poissa Poissa

Vastaus #114 : 15.09.2011 klo 17:44:23

Ei, vaan Oka ei suostu hiluilla Hakasta luopumaan. Karhumäen pitää pinota lisää seteleitä pöytään, jos Okan haluaa.

Ja kuten sanoin, Vepsu on tarjonnut Okalle Pikkaraisen palkkaa, eikä kuulemma aio korottaa tarjousta. Oka ottaa tai jättää.

Itse olisin toivonut vähän kovempaakin panostusta, mutta kaikkea ei voi saada :(
« Viimeksi muokattu: 15.09.2011 klo 17:59:01 kirjoittanut V »
Vastapallo

Poissa Poissa

Vastaus #115 : 15.09.2011 klo 17:47:36

Ja kuten sanoin, Vepsu on tarjonnut Okalle Pikkaraisen palkkaa, eikä kuulemma aio korottaa tarjousta. Oka ottaa tai jättää.

Itse olisin toivonut vähän kovempaakin panostusta, mutta kaikkea ei voi saada :(

Lisäsin lainauksen tuonne edelle, johon kommenttini kohdistin. Ei näytä ihan niin hassulta.
V

Poissa Poissa

Vastaus #116 : 15.09.2011 klo 17:55:24

Toisaalta. Onhan tuo sinänsä ihan oikea ratkaisu Vepsulta, ettei me oteta valmentajaa, joka tulee vain kiristämällä saadun korkean palkan takia, sillä silloin on olemassa se riski, ettei valmentaja tee töitä täysillä. Jos Oka vielä Vepsuun tulisikin, tietäisimme varmasti, että hän tulisi, koska haluaa valmentaa ja tehdä jokapäiväistä työtä pelaajien ja pelin kehittämiseksi. Jos ei halua, kuka tahansa muu on parempi vaihtoehto.
Vastapallo

Poissa Poissa

Vastaus #117 : 15.09.2011 klo 17:59:53

Toisaalta. Onhan tuo sinänsä ihan oikea ratkaisu Vepsulta, ettei me oteta valmentajaa, joka tulee vain kiristämällä saadun korkean palkan takia, sillä silloin on olemassa se riski, ettei valmentaja tee töitä täysillä. Jos Oka vielä Vepsuun tulisikin, tietäisimme varmasti, että hän tulisi, koska haluaa valmentaa ja tehdä jokapäiväistä työtä pelaajien ja pelin kehittämiseksi. Jos ei halua, kuka tahansa muu on parempi vaihtoehto.

Kyllähän se nyt on selvä, että Oka haluaa vielä urallaan valmentaa ja tekee sen takuulla tosissaan. Kyse lienee siitä, että millä hinnalla Oka valmentaa seuratasolla muualla kuin Hakassa.
V

Poissa Poissa

Vastaus #118 : 15.09.2011 klo 18:07:59

Kyse lienee siitä, että millä hinnalla Oka valmentaa seuratasolla muualla kuin Hakassa.

Tuskin sentään ihan näinkään.

Oka vaan ei ole mikään nuori valmentaja, jolle mikä tahansa valmentajasopimus on hyvä asia cv:n kannalta. Hän haluaa varmasti selvitellä valmentajasopimusta tarjoavien seuravaihtoehtojen henkilöstö-, talous-, pelaaja- , juniori- ym. tilanteet perusteellisesti ennen kuin pistää nimen papereihin.

Mene ja tiedä. Harmi kuitenkin, jos jää toimistoon homehtumaan.
Vastapallo

Poissa Poissa

Vastaus #119 : 15.09.2011 klo 18:11:27

Tuskin sentään ihan näinkään.

Oka vaan ei ole mikään nuori valmentaja, jolle mikä tahansa valmentajasopimus on hyvä asia cv:n kannalta. Hän haluaa varmasti selvitellä valmentajasopimusta tarjoavien seuravaihtoehtojen henkilöstö-, talous-, pelaaja- , juniori- ym. tilanteet perusteellisesti ennen kuin pistää nimen papereihin.

Mene ja tiedä. Harmi kuitenkin, jos jää toimistoon homehtumaan.

Kyllähän nämä kaikki varmasti osaltaan ovat vaikuttamassa Okan päätökseen. Niin tunteet kuin järjellisemmätkin asiat.

Toistaiseksi toimistoon ja myöhemmin kentän laidalle. Nuori kollihan Oka vielä valmentajaksi on.
Viltsu

Poissa Poissa

Vastaus #120 : 18.09.2011 klo 21:56:41

Ottaisin Huttusen RoPSiin koska tahansa ja jos olisin RoPS-päättäjä, antaisin Okan itsensä päättää, mitä haluaa palkkaa. Voisi olla RoPS:ssa päävalmentaja/urheilutoimenjohtaja ja töitä riittäisi. Moneksi vuodeksi. Eipä vaan Okan tasoista valmentajaa saada Rovaniemelle, ei millään.

Liigavalmentajan paikka taitaa olla tarjolla vain Vaasassa, muiden seurojen paikat taitaa olla täytetty. Kyllähän Okalla olisi valmentajana annettavaa, ei kahta sanaa.
V

Poissa Poissa

Vastaus #121 : 19.09.2011 klo 06:58:23

Liigavalmentajan paikka taitaa olla tarjolla vain Vaasassa, muiden seurojen paikat taitaa olla täytetty. Kyllähän Okalla olisi valmentajana annettavaa, ei kahta sanaa.

Eikä Okalle ole enää Vaasassakaan paikkaa. Eli jäänee Hakan toimariksi kyttäämään oikeaa hetkeä irtisanoa Ristilä ja hypätä itse puikkoihin.
Keskilinkki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Skype: keskilinkki1

Vastaus #122 : 28.09.2011 klo 09:26:00

Huttunen jatkaa FC Hakan palveluksessa
juristi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Happy prnda with you makes pleasant

Vastaus #123 : 11.10.2011 klo 14:05:38

Vepsussa alkaa Okan aika
Vastapallo

Poissa Poissa

Vastaus #124 : 11.10.2011 klo 14:54:07

Onnea Okalle jatkoon. Standing Ovationit luvassa ensi kesänä, kun palaat kotiin.

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 8

Siirry: